Volgens mij is daar wettelijk al decenia iets over geregeld.. Dus regelgeving bestond wel degelijk!quote:Op maandag 15 november 2010 23:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ook Lucassen kwam op een schoolbat terecht waar op dat moment (weinig ervaring met vrouwen in opleiding) geen regelgeving bestond mbt een verhouding. Daarna is door een stel jaloerse mutsen eea aangekaart bij een GV'er en toen is het balletje gaan rollen. Lucassen en mijn andere lichtingsgenoten waren op de verkeerde tijd op de verkeerde plaats. Zo simpel is het.
Ja, alleen de uitvoering had nog niemand van gehoord omdat dienstplichtigen meestal van het mannelijke type waren.quote:Op maandag 15 november 2010 23:21 schreef Esses het volgende:
Volgens mij is daar wettelijk al decenia iets over geregeld.. Dus regelgeving bestond wel degelijk!
En vrouwen eerst "veilig" opgeborgen zaten in de Milva, Marva en Luva.quote:Op maandag 15 november 2010 23:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja, alleen de uitvoering had nog niemand van gehoord omdat dienstplichtigen meestal van het mannelijke type waren.
Dat dus!quote:Op maandag 15 november 2010 23:29 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
En vrouwen eerst "veilig" opgeborgen zaten in de Milva, Marva en Luva.
Jeeeej... alleen maar vrouwen om je heen.... TEH HORROR!!!!quote:Op maandag 15 november 2010 23:29 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
En vrouwen eerst "veilig" opgeborgen zaten in de Milva, Marva en Luva.
leraar leerling had ook nog nooit iemand van gehoord? Verzorgende verzorgde ook niet? Kom op zeg,quote:Op maandag 15 november 2010 23:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja, alleen de uitvoering had nog niemand van gehoord omdat dienstplichtigen meestal van het mannelijke type waren.
Lid twee is pas later toegevoegd. Maar met lid 1 lijkt mij dat het al niet mocht. En dat vrouwen eerst gescheiden werden doet daar echt niet aan af. Wat een verlepte kutsmoes... Echt...quote:Wetboek van Strafrecht
Titel XIV. Misdrijven tegen de zeden
Artikel 249
1
Hij die ontucht pleegt met zijn minderjarig kind, stiefkind of pleegkind, zijn pupil, een aan zijn zorg, opleiding of waakzaamheid toevertrouwde minderjarige of zijn minderjarige bediende of ondergeschikte, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes jaren of geldboete van de vierde categorie.
2
Met dezelfde straf wordt gestraft:
1*.
de ambtenaar die ontucht pleegt met een persoon aan zijn gezag onderworpen of aan zijn waakzaamheid toevertrouwd of aanbevolen;
2*.
de bestuurder, arts, onderwijzer, beambte, opzichter of bediende in een gevangenis, rijksinrichting voor kinderbescherming, weeshuis, ziekenhuis, of instelling van weldadigheid, die ontucht pleegt met een persoon daarin opgenomen;
3*.
degene die, werkzaam in de gezondheidszorg of maatschappelijke zorg, ontucht pleegt met iemand die zich als patiënt of cliënt aan zijn hulp of zorg heeft toevertrouwd.
Dat zeg ik niet. Ik zeg enkel dat dan een van de twee een overplaatsing aan zal moeten vragen. Het is gewoon wettelijk verboden. De kutsmoes van "dat wist ik niet" gaat niet op, het geld echt al sinds de jaren 40 voor euh... de hele maatschappij?quote:Op maandag 15 november 2010 23:40 schreef jankaas020 het volgende:
En jij denkt dat er nooit iets tussen 2 mensen zou kunnen opbloeien als ze bv 6 maanden op zee zitten?
Tuurlijk wel, maar het ging hier om iemand met een leidinggevende functie over een minderjarig persoon.quote:Op maandag 15 november 2010 23:40 schreef jankaas020 het volgende:
En jij denkt dat er nooit iets tussen 2 mensen zou kunnen opbloeien als ze bv 6 maanden op zee zitten?
Nee hoor, persoon is ouder dan 16. Maar het gaat erom dat het een leidinggevende functie is.quote:Op maandag 15 november 2010 23:42 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, maar het ging hier om iemand met een leidinggevende functie over een minderjarig persoon.
En juist het feit dat het een minderjarig persoon is, is dan strafbaar.
Ik was altijd in de veronderstelling dat <18 en leidinggevende functie alsnog strafbaar kan zijn. Tussen 16 en 18 met een volwassene (niet leidinggevende) wordt gedoogd, en <16 met een volwassene kan worden aangezien als verkrachting (statutory rape heet dat in USA), mits er aangifte wordt gedaan door ouders oid.quote:Op maandag 15 november 2010 23:42 schreef Esses het volgende:
[..]
Nee hoor, persoon is ouder dan 16. Maar het gaat erom dat het een leidinggevende functie is.
You are disappointed.quote:Op maandag 15 november 2010 23:46 schreef m.k het volgende:
tssss kan er dan helemaal niemand nadenken behalve esses en RonaldV?![]()
people, I am disapoint
Leidinggevende, maakt niet uit hoe, is strafbaarr. Tussen de 16 en 18 is niemand strafbaar als het vrijwillig is. Jonger dan 16 is het afhankelijk van wat het is verkrachting, incest of whatever. Aangifte van de ouders is niet nodig voor deze, deze zou wel nodig (kunnen) zijn voor tussen de 16 en 18 en er een leeftijdsverschil van (ik dacht) meer dan 8 jaar in zit.quote:Op maandag 15 november 2010 23:47 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Ik was altijd in de veronderstelling dat <18 en leidinggevende functie alsnog strafbaar kan zijn. Tussen 16 en 18 met een volwassene (niet leidinggevende) wordt gedoogd, en <16 met een volwassene kan worden aangezien als verkrachting (statutory rape heet dat in USA), mits er aangifte wordt gedaan door ouders oid.
Zo heb ik het altijd meegekregen. In de burgermaatschappij dan hè.
Dank je wel.quote:Op maandag 15 november 2010 23:49 schreef Maitje het volgende:
Ik gaat de binnen kant van mijn ogen bekijken!!
Cobra werkse
Voor de rest welterusten!
Iig niet heel offtopicquote:Op maandag 15 november 2010 23:55 schreef Lotusss het volgende:
Dan heb ik die meme even gemist. Of vond ik hem zo oninteressant dat ik hem gewoon vergeten ben. Dan nog, ik haat taalverkrachters.
Mooi bruggetje hè, van taal weer terug naar verkrachters!!!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |