Als rasPVVer claim ik dat de nederlandse rechtsstaat niet te vertrouwen is, en zo soft dat buurtterrorristen er zonder veroordeeling vanaf kwamenquote:Op zondag 14 november 2010 02:46 schreef Achillias het volgende:
[..]
Weet jij eigenlijk wel wat de kenmerken van een rechtstaat zijn. Het klopt dat er aangifte tegen deze meneer is gedaan voor hetgeen waarvoor hij van verdacht werd.
Kennelijk heeft het openbaar ministerie geen reden, gronden, of bewijzen kunnen vinden om hem hiervoor strafrechtelijk te vervolgen. Aangezien hij hier nooit voor veroordeeld is, en nooit is bewezen dat hij dit dan ook gedaan heeft, blijft dit bij speculeren.
En daar doe ik niet aan mee. Het enige wat nu (wat betreft informatie dat naar buiten is gekomen) feitelijk gezien vast staat is zijn veroordeling voor ontucht. Meer niet.

yip .... Lucassen had gestraft moet worden voor zijn asociaal gedrag tov zijn burenquote:Op zondag 14 november 2010 11:02 schreef Zith het volgende:
[..]
Als rasPVVer claim ik dat de nederlandse rechtsstaat niet te vertrouwen is, en zo soft dat buurtterrorristen er zonder veroordeeling vanaf kwamen

Over de buurtruzies/buurtterrorisme waarvan jij zoeven een krantecollage van had gemaakt niet.quote:Op zondag 14 november 2010 10:55 schreef Bluesdude het volgende:
laat de kranten nu al 3 dagen vol staan met dat er wel een vervolging en een veroordeling is geweest...
Er is een veroordeling geweest, maar als je de uitspraak van de rechtbank erbij pakt gaat de veroordeling over een geval. De nodige nuances zijn er wel degelijk te maken, aangezien er bijvoorbeeld stelselmatig werd gesproken over twee meisjes.quote:nu erken je toch dat er een veroordeling was ? en wat ik begreep was er geen vrijspraak in het hoger beroep.
maar zoals ik al zei... er zijn meer dingen gebeurd dan echt of vermeend sexueel misbruik
jij doet net alsof dat niet gebeurd was.... ja dan ben je bezig met je kop in het zand steken
Het lijkt zo op het eerste gezicht een verschrikkelijke kerel die knettergek isquote:jezus man..... je bent aan het doofpotten...
sexueel misbruik bagatelliseren, buurtterreur compleet negeren,
net zoals de mensen die zijn hufterigheid gedogen vind ik dat Lucassen moet blijven binnen de PVV.... hij is een prachtig uithangbord van hoe het niet moet
 , maar ik vind wel dat hier en daar mensen toch wel ernstig doordraven.
 , maar ik vind wel dat hier en daar mensen toch wel ernstig doordraven. 

Zouden ze dat nog steeds vinden als dit betekent dat Lucassen voor zichzelf verder gaat?quote:DEN HAAG - De kiezer vindt in overgrote meerderheid dat PVV-leider Geert Wilders zijn in opspraak geraakte partijgenoot Eric Lucassen uit de Tweede Kamer-fractie moet zetten als hij niet uit zichzelf uit de Kamer stapt. Uit een peiling van Maurice de Hond blijkt dat 83 procent van de Nederlanders die mening is toegedaan.
Van de PVV-kiezers vindt 78 procent dat Wilders hem uit de fractie moet zetten, 14 procent vindt van niet. De kwestie rond Lucassen heeft de PVV of Wilders in de peiling nog niet geschaad. De PVV-kiezer is met 90 procent nog steeds de loyaalste van allemaal en het vertrouwen in Wilders is 8,5. De PVV is in de peiling de tweede partij met 31 zetels. De VVD is de grootste met 34.
De peiling van De Hond wordt via internet gehouden onder tenminste 2500 mensen, uit een steekproef onder ruim 40.000 personen die zich ooit voor zijn panel hebben aangemeld. De peildagen zijn vrijdag en zaterdag.

De issue is niet dat er geen veroordeling was over zijn gedrag als buurtschoffie -- volgens PVV-normen had dat wel gemoeten -- maar dat jij dat gedrag negeert en je focust op het aspect veroordeling,,, alsof het wel okeee is als er geen veroordeling is ....nu doe je dat weerquote:Op zondag 14 november 2010 11:30 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Over de buurtruzies/buurtterrorisme waarvan jij zoeven een krantecollage van had gemaakt niet.
Ook al is er geen verkrachting geweest of een veroordeling dan kan er nog wel dwang geweest zijn.. dat is de reden dat sexueel gerommel in machtsrelaties. studierelaties verboden of ongewenst zijn.quote:.
Van dwang is evenmin sprake, want het oordeel van de rechter ging over ontucht en geen verkrachting.
schijnbaar was er een sexistische sfeer in de opleiding, waarin meisjes die niet meegingen vreesden dat zij gepiepeld zou worden in hun beoordeling..quote:Er was ook geen sprake van chantage. In de berichtgeving uit 2002 komt nadrukkelijk na voren dat juist de vrouwen zonder seksavontuurtjes de zaak meldde bij de verzorger uit jaloezie voor vermeende bevooroordeling bij de diploma
met doofpotten en goedpraten ? doe maar nietquote:Ik kan zo nog wel even doorgaan...
Zeker draven mensen door.... jij net zo de andere kant uitquote:Het lijkt zo op het eerste gezicht een verschrikkelijke kerel die knettergek is, maar ik vind wel dat hier en daar mensen toch wel ernstig doordraven.
Nu ben je realistischquote:Hij valt ook niet te handhaven, vind ik. Er zijn kandidaat-Kamerleden voor minder afgevallen op de kandidatenlijst, maar ik denk ook dat er een vertrouwensbreuk is en dat de geloofwaardigheid, helemaal afgezet tegen de portefeuille die Lucassen beheert, in het geding is.

Ik negeer helemaal niets. Ik heb naar aanleiding van de hysterie die ik in de forum aantrof, bijvoorbeeld dat Lucassen een pedofiel is, me juist aandachtig ingelezen.quote:Op zondag 14 november 2010 11:57 schreef Bluesdude het volgende:
De issue is niet dat er geen veroordeling was over zijn gedrag als buurtschoffie -- volgens PVV-normen had dat wel gemoeten -- maar dat jij dat gedrag negeert en je focust op het aspect veroordeling,,, alsof het wel okeee is als er geen veroordeling is ....nu doe je dat weer
Als jij de ontembare neiging hebt om Lucassen uit te maken voor een verkrachter en pedofiel; doe je best maar.quote:Ook al is er geen verkrachting geweest of een veroordeling dan kan er nog wel dwang geweest zijn.. dat is de reden dat sexueel gerommel in machtsrelaties. studierelaties verboden of ongewenst zijn.

De tweemaandelijkse eindfeesten waren net orgies, valt uit de berichtgeving uit 2002 af te leiden.quote:schijnbaar was er een sexistische sfeer in de opleiding, waarin meisjes die niet meegingen vreesden dat zij gepiepeld zou worden in hun beoordeling..
Je kwalificatie "jaloezie" deugt niet en is zelfs bedeledigend.... wederom ben je dingen aan het goedpraten en bagatelliseren,
Vrouwen klaagden over die sfeer met een wel of niet openlijke ondertoon van dat wie niet meedeed en sexuele diensten verrichtte er slechter vanaf zou komen.
Niet meegaan in de hysterie die jij hier ventileert.quote:met doofpotten en goedpraten ? doe maar niet
 (Overigens dit vooral in het licht van de aantijgingen van dwang en verkrachtingen).
 (Overigens dit vooral in het licht van de aantijgingen van dwang en verkrachtingen). 
 Alles op feiten uit het vonnis eerste aanleg, de uitspraak hoger beroep, de getuigenverklaring die RTL gisteren uitzond en artikelen van deze kwestie uit 2002 en niet zoveel op emotie en onzin zoals jij doet.quote:Zeker draven mensen door.... jij net zo de andere kant uit

Ik ben objectief geweest, alle benodigde informatie verzameld en gelezen en dan kan ik ook gemakkelijker een mening vormen. Moest jij ook eens doen!quote:Nu ben je realistisch

Alles is relatief.quote:Op zondag 14 november 2010 01:42 schreef Achillias het volgende:
[..]
Nederland is dan ook geen Italie, Suriname en ook geen Zimbabwe. De rechtstaat staat hier hoog in het vaandel (gelukkig).

Die neiging heb ik niet...quote:Op zondag 14 november 2010 12:27 schreef damian5700 het volgende:
[quote]
Als jij de ontembare neiging hebt om Lucassen uit te maken voor een verkrachter en pedofiel; doe je best maar.
Niet voor mij... en dat jij mij er persoonlijk bijtrekt is niet zo fris.quote:.
Ik weet niet voor wie jaloers beledigend zou moeten zijn. Voor jou misschien?
Ik bekritiseer jouw gemakzuchtig en bagatelliserende houding..en zelfs beledigend voor slachtoffers.quote:Niet meegaan in de hysterie die jij hier ventileert.
Je bagatelliseert, negeert, praat goed.....quote:Hoe je erbij komt dat dit dan getuigt van een doofpot is mij een volkomen raadsel.
kijk eerst naar je eigen.. svp...quote:niet zoveel op emotie en onzin zoals jij doet.
Deed ik ook, doe ik ook... maar ik werk niet mee aan jouw doofpot... wat ik wel zou moeten doen.. zodat de man in de PVV blijft.. dat is veel leukerquote:Ik ben objectief geweest, alle benodigde informatie verzameld en gelezen en dan kan ik ook gemakkelijker een mening vormen. Moest jij ook eens doen!

Ik zie in deze bijdrage niets inhoudelijks waarop ik zou kunnen ingaan.quote:Op zondag 14 november 2010 12:38 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Die neiging heb ik niet...
[..]
Niet voor mij... en dat jij mij er persoonlijk bijtrekt is niet zo fris.
Je negeert volkomen dat vrouwen zich bedreigd voelde in die hele oversexede sfeer
Je trekt in het in een sfeer van jaloezie... alsof zij de foute mensen waren.
[..]
Ik bekritiseer jouw gemakzuchtig en bagatelliserende houding..en zelfs beledigend voor slachtoffers.
Het is meer hysterie mij te verwijten dat ik de man uitmaak voor pedofiel en verkrachter
[..]
Je bagatelliseert, negeert, praat goed.....
[..]
kijk eerst naar je eigen.. svp...
Je laat je echt wel kennen nu..
veel verwijten... geen feiten
[..]
Deed ik ook, doe ik ook... maar ik werk niet mee aan jouw doofpot... wat ik wel zou moeten doen.. zodat de man in de PVV blijft.. dat is veel leuker

Gezien deze zaak niet op zichzelf stond maar dit gedrag in die tijd vrij gewoon was op de kazerne en defensie de beerput niet al te ver open durfde te trekken ga ik er van uit dat Lucassen en zijn wapenbroeders niet geheel zuiver op de graat waren...quote:Op zondag 14 november 2010 01:21 schreef Friek_ het volgende:
Verder blijf ik het ook wat raar vinden dat hij seks had met twee pupillen, maar eentje hem blijkbaar een hele lieve jongeman vond en er kort een relatie mee had. Dit terwijl het verhaal van de geestelijk verzorger wel een tikkie ernstiger is. Wat er precies gebeurd is weten we natuurlijk niet, maar het blijft wel een opmerkelijk iets.

Maar PVV-stemmers zijn toch domme tokkies? Of in dit geval even niet?quote:Op zondag 14 november 2010 11:56 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Lijkt mij een enorm overweldigend resultaat, de PVV stemmer wil Lucassen weg hebben.
Daarmee wordt de keuze van Geert wel beperkt.

Oh zeker wel en daarom past Lucassen meer dan uitstekend in zo'n PVV-fractie. Gezellig samen met ondermeer de zwangere vrouwenmepper, de barmannen- en aannemermepper en de kopstoter.quote:Op zondag 14 november 2010 12:58 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar PVV-stemmers zijn toch domme tokkies? Of in dit geval even niet?

quote:Op zondag 14 november 2010 13:02 schreef sunny16947 het volgende:
De groepsbedreiging etc. waar de geestelijk verzorger over spreekt en volgens hem getuigen van waren, daarvoor is Lucassen vrijgesproken wegens gebrek aan bewijs. De getuigen konden dus niet vaststellen dat hij tot die groep behoorde. Hmmmmmmm
Is hij dus alleen veroordeelt omdat hij verkering had met een ondergeschikte, die volgens verklaring, niet eens onder zijn leiding stond. Ze kwamen in de vrije tijd normaal bij elkaar over de vloer. Lijkt mij gewoon een gezonde relatie tussen 2 jonge mensen.
Daarbij lijkt mij ook nog relevant dat hij niet uit het leger ontslagen is, maar in 2005 met eervol ontslag is gegaan.
coffeeshophouder: In een eerder bericht heb ik gelezen dat er niet alleen, zoals hij beweerd, naar zijn vriendin werd gekeken, maar zij onzedelijk werd betast aan haar billen, misschien begrijpelijk dat je dan boos wordt en voor je vriendin opkomt?
De buren: Daar zou ik eerst wel eens de feiten van willen weten. Als je de buurt graag netjes en leefbaar wilt houden, maar mensen laten hun honden overal poepen, kinderen de speeltuin vernielen enz. mag je daar natuurlijk ook niks van zeggen.
Dus Wilders zoekt dat eerst eens even grondig uit. Komt dan met een feitenrelaas in jip en janneke taal.
Dan maar weer eens opnieuw peilen. Misschien is Lucassen dan wel juist de juiste man op de juiste plaats. Aanpakken die verloedering!!!!!

quote:AMSTERDAM - Een van de twee soldates met wie de in opspraak geraakte PVV'er Eric Lucassen een relatie had op het Schoolbataljon in Ermelo noemt het Kamerlid een 'lieve en zorgzame man', meldde RTL Nieuws zaterdag.
Zie ook:
Dat zegt 'Esther' - die haar echte naam niet wil noemen - zaterdagavond in het RTL Nieuws. "Ik was het eens met alles wat er gebeurde." De vrouw heeft destijds geen aangifte gedaan tegen de PVV'er.
De twee zouden een relatie hebben gehad die ontstond op de achttiende verjaardag van de vrouw toen deze in 1999 begon aan haar opleiding van de Koninklijke Landmacht, vertelt ze. Lucassen werd in 2002 veroordeeld wegens ontucht met ondergeschikten in hoger beroep.
"Het was geheel vrijwillig, ook op seksueel gebied. Hij heeft mij nooit verkeerd behandeld. Wat we hadden speelde zich buiten de muren van het bataljon af. We hebben elkaar op de kazerne zelfs niet eens gekust. Eric was een lieve, betrokken en zorgzame man", zegt Esther, die enkele maanden samen is geweest met de PVV'er, die zeven jaar ouder is dan zij.
Zowel Wilders als Lucassen hebben nog niet gereageerd op de uitspraken van de vrouw.

Natuurlijk is dat geen reden om een zetel op te geven. Mensen die buren en oude mensen terroriseren en de stuipen op het lijf jagen horen bij de nieuwe coalitie.quote:Op zondag 14 november 2010 08:08 schreef Bastard het volgende:
Anyways, de beste man zou mijn vriend vermoedelijk ook niet kunnen zijn, iemand die de straat terroriseert hoort er niet bij (mits ook dat geen indianenverhalen zouden zijn). Maar nog geen rede om zijn zetel te hoeven opgeven,

Het is na de reportage anders behoorlijk stil gebleven aan de kant van de buren.quote:Op zondag 14 november 2010 13:12 schreef pietfranssen het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat geen reden om een zetel op te geven. Mensen die buren en oude mensen terroriseren en de stuipen op het lijf jagen horen bij de nieuwe coalitie.
Oh nee wacht, het is niet bewezen, de diverse buren en oude mensen hebben de verhalen verzonnen.

hij is voor het hebben van sex met twee aan hem ondergeschikte meisjes veroordeeld. En hij wist op voorhand dat dit niet mocht en ernstig tegen de regels inging.. De zaak tegen een van je helden afzwakken kan maar je moet geen dingen gaan vergeten...quote:Op zondag 14 november 2010 13:02 schreef sunny16947 het volgende:
Is hij dus alleen veroordeelt omdat hij verkering had met een ondergeschikte, die volgens verklaring, niet eens onder zijn leiding stond. Ze kwamen in de vrije tijd normaal bij elkaar over de vloer. Lijkt mij gewoon een gezonde relatie tussen 2 jonge mensen.

De zaak speelt net een paar dagen. Zover waren SBSen de telegraaf nog niet gekomenquote:Op zondag 14 november 2010 13:16 schreef sunny16947 het volgende:
[..]
Het is na de reportage anders behoorlijk stil gebleven aan de kant van de buren.
Aangevers krijgen een afschrift van hun aangifte. Heb er niet een met een papiertje zien zwaaien.
 . Plus wat maakt het uit of ze wel of geen kopie van die aangifte hebben?
. Plus wat maakt het uit of ze wel of geen kopie van die aangifte hebben?

En dat is nu net wat die "esther" bestrijdt. Zij was niet ZIJN ondergeschikte. Zij behoorde tot een ander bateljon. Maar ook dat schijnt verboden te zijn. Hij had dus alleen in de groep van kaderleden moeten blijven.quote:Op zondag 14 november 2010 13:22 schreef du_ke het volgende:
[..]
hij is voor het hebben van sex met twee aan hem ondergeschikte meisjes veroordeeld. En hij wist op voorhand dat dit niet mocht en ernstig tegen de regels inging.. De zaak tegen een van je helden afzwakken kan maar je moet geen dingen gaan vergeten...

Het ging dan ook niet alleen om die Esther... De zaak inhoudelijk bekijken is dus lastig als je maar 1 verklaring hebt...quote:Op zondag 14 november 2010 13:31 schreef sunny16947 het volgende:
[..]
En dat is nu net wat die "esther" bestrijdt. Zij was niet ZIJN ondergeschikte. Zij behoorde tot een ander bateljon. Maar ook dat schijnt verboden te zijn. Hij had dus alleen in de groep van kaderleden moeten blijven.
Van een ontuchtzaak tegen Lucassen is geen enkele sprake. Hij heeft alleen een regel van defensie overtreden.
Zelfs jip en janneke taal is voor sommige nog te moeilijk.

Even een zijlijntje, wat zijn GroenLinks stemmers?quote:Op zondag 14 november 2010 13:00 schreef du_ke het volgende:
[..]
Oh zeker wel en daarom past Lucassen meer dan uitstekend in zo'n PVV-fractie. Gezellig samen met ondermeer de zwangere vrouwenmepper, de barmannen- en aannemermepper en de kopstoter.
En ze zijn Tarah Sing Varma nog vergeten, maar zij heeft geen uitleg nodig.quote:- In de jaren zeventig zijn een aantal leden van de PSP (één van de componenten van de dan nog op te richten partij GroenLinks) naar Yemen gereisd om een opleiding tot terrorist te volgen. De instructeurs zijn leden van de PFLP (plegers van vele aanslagen op burgerdoelen) en leden van de Duitse RAF. Eén van de Nederlanders, Lidwien Jansen, wordt later in Israel gearresteerd en veroordeeld na het uitvoeren van een verkenning voor een aanslag. Een Nederlander die tot op de dag van vandaag zou ontkennen bij de terreuropleiding aanwezig te zijn geweest is de latere GroenLinks Senator Sam Pormes uit Assen. Pormes wordt later wel genoemd in verband met de treinkapingen. Ook werd Pormes aangehouden, maar weer vrijgelaten nadat een politiebusje in een hinderlaag werd gelokt en beschoten in Assen.
- Tweede-Kamerlid Wijnand Duijvendak van GroenLinks werd verschillende malen genoemd als betrokkene bij inbraken bij Defensie en de diefstal van geheime documenten tijdens de Koude Oorlog door de groepering Onkruit. Later zou hij ook genoemd worden in verband met aanslagen van de extreem-linkse terreurgroep RARA.
- Tweede-Kamerlid Karimi heeft in het verleden banden gehad met een terroristische groepering uit Iran, de Volks-Moudjahidien. Zij zegt later ook in Europa actief te zijn geweest voor deze terroristische organisatie. Toch is er geen probleem om voor GL in de Tweede Kamer te gaan zitten.
- Ook bij de moord op Pim Fortuyn was er een link met GroenLinks. De Wageningse GroenLinks-wethouder die snel even de vrienden van Volkert van der Graaf (de moordenaar) waarschuwde dat er huiszoekingen zouden kunnen komen. De wethouder kreeg hier een boete voor.
 ?
?

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |