Onder normale omstandigheden dus.quote:Op vrijdag 12 november 2010 15:09 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Och. Er zijn recentelijk weer een slordige 25 mensen omgekomen op de Merapivulkaan omdat hun sekteleider ze ervan had overtuigd dat je beter kon blijven en bidden dan meegaan met de evacuatie...
Nog steeds niemand..? Kom op jongens, een beetje meer vertrouwen in julle Almachtig Onzichtbaar Speelkameraadje!quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:45 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Welke rotsvast op zijn / haar Heere, die immers eeuwig en almachtig is, vertrouwende christen durft deze weddenschap heden ten dage nogmaals aan te gaan?
Ik ken iemand die het licht heeft gezien, en daar stond een man met een zak geldquote:Op vrijdag 12 november 2010 14:48 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Welke reden heb je om dat te geloven, anders dan angst voor de dood?
Maar in principe komen alle geloven op het zelfde neer. Een hogere macht of machten.quote:Op vrijdag 12 november 2010 15:26 schreef MisterSqueaky het volgende:
Geloven waarin ? Zelfs als we heel erg ruw op hoopjes gaan vegen zijn er honderden verschillende geloven. Als we interpretatieverschillen mee gaan nemen zitten we al op miljoenen.
En geen weet mij te overtuigen de enige echte ware te zijn.
Of, om een citaat te gebruiken:
"When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours." - Stephen F Roberts
Oh, maar ik geloof best dat er "hogere wezens" kunnen zijn.quote:Op vrijdag 12 november 2010 15:27 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Maar in principe komen alle geloven op het zelfde neer. Een hogere macht of machten.
Of is het Dick Passchier. :-)quote:Op vrijdag 12 november 2010 15:31 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Oh, maar ik geloof best dat er "hogere wezens" kunnen zijn.
Ik heb alleen geen idee wat voor en wat ze van me zouden willen - en op goed geluk een kerk/tempel/whatever uitzoeken en dagelijks gaan bidden is dus nutteloos.
Heck - straks is de leider van het universum een jaloers tiepje en wordt ie boos als ik een namaakleider aanbid
Of dat we eigenlijk allemaal in zo'n glazen kerstbol met sneeuw zitten zeg maar, en dr een dikke neger in zit te kijken die de tijd van z'n leven heeft.quote:Op vrijdag 12 november 2010 15:31 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Oh, maar ik geloof best dat er "hogere wezens" kunnen zijn.
Ik heb alleen geen idee wat voor en wat ze van me zouden willen - en op goed geluk een kerk/tempel/whatever uitzoeken en dagelijks gaan bidden is dus nutteloos.
Heck - straks is de leider van het universum een jaloers tiepje en wordt ie boos als ik een namaakleider aanbid
Waarom zou je er dan vanuit gaan dat iedereen hier niet in God gelooft? Omdat we alleen meetellen als we jouw versie van Godsgeloof delen?quote:
quote:Op vrijdag 12 november 2010 15:34 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Of is het Dick Passchier. :-)
[ afbeelding ]
Precies. Kan allemaal.quote:Op vrijdag 12 november 2010 15:40 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Of dat we eigenlijk allemaal in zo'n glazen kerstbol met sneeuw zitten zeg maar, en dr een dikke neger in zit te kijken die de tijd van z'n leven heeft.
En ik moet zeggen dat t me geen ruk kan schelen.quote:Op vrijdag 12 november 2010 15:50 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
[..]
Precies. Kan allemaal.
En ook dat kan me geen ruk schelen. Ik leef in nu, en als het ophoudt heb ik er in ieder geval van genoten.quote:Op vrijdag 12 november 2010 15:50 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
[..]
Precies. Kan allemaal.
Of misschien is dit allemaal een droom... en gaan jullie allemaal dood als ik wakker word
En dan ook nog dingen geloven terwijl ze in een boekje staan vol dijenkletsers als pratende slangen, onzichtbare engeltjes, en mensen die over water dat ze tevens in wijn kunnen veranderen kunnen lopen en mensen uit de doden op kunnen wekken.quote:Op vrijdag 12 november 2010 15:55 schreef n8n het volgende:
Ik weet dingen liever zeker. Ergens in geloven omdat iemand anders dat doet zonder enige vorm van bewijs:
Hallo, het staat in een boek dus het is waarquote:Op vrijdag 12 november 2010 15:57 schreef Telecaster het volgende:
[..]
En dan ook nog dingen geloven terwijl ze in een boekje staan vol dijenkletsers als pratende slangen, onzichtbare engeltjes, en mensen die over water dat ze tevens in wijn kunnen veranderen kunnen lopen en mensen uit de doden op kunnen wekken.
Right.
Dat je dit soort verhalen letterlijk neemt en daarmee de bijbel als bespottelijk wegzet, zegt meer over jou dan over de bijbel.quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:45 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Hoho. De bijbel geeft zelf al een experiment dat je zo kan herhalen.
In 1 Koningen 18: 20-40 levert de christelijke god namelijk hét fysieke bewijs voor z'n bestaan door een wedstrijdje aan te gaan met concurrerent Baal - 't grondpersoneel van beide goden offert een stier, dropt beide karkassen op een brandstapel en de god die als eerste de vlammen erin weet te jagen wint.
Uiteraard wint de christelijke god in de bijbel, zelfs al had de profeet Elia, sportief als 'ie was, eerst nog zijn brandstapel met water doorweekt.
(Uit pure feestvreugde liet Elia uiteraard alle priesters van de concurrent afmaken. Men hield wel van een feestje in die tijd, tenslotte!).
Welke rotsvast op zijn / haar Heere, die immers eeuwig en almachtig is, vertrouwende christen durft deze weddenschap heden ten dage nogmaals aan te gaan?
Ik ben bereid er een goede fles whiskey op te zetten.
Sja. Verkeerde vergelijking - Tolkien claimt immers niet dat zijn boeken de Enige Echte Juiste Morele Waarheid bevatten en de volgelingen van Tolkien hebben geen eeuwenlange geschiedenis van het onderdrukken van andersdenkenden.quote:Op vrijdag 12 november 2010 16:10 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat je dit soort verhalen letterlijk neemt en daarmee de bijbel als bespottelijk wegzet, zegt meer over jou dan over de bijbel.
Of heb je J.R.R. Tolkien ook al eens uitgelachen omdat je eens geloofde in een letterlijke lezing van zijn boeken?
Wetenschap werkt op basis van aantoonbare feitenquote:Op vrijdag 12 november 2010 16:07 schreef Gaspedaal het volgende:
[..]
Dan kun je maar beter zo ver mogelijk bij de wetenschap vandaan blijven.
Claimen de schrijvers van de bijbel dat wel dan?quote:Op vrijdag 12 november 2010 16:16 schreef Telecaster het volgende:
[..]
SJa. Verkeerde vergelijking - Tolkien claimt immers niet dat zijn boeken de Enige Echte Juiste Morele Waarheid bevatten
Ieder boek kan bij wijze van spreken misbruikt worden voor politieke doeleinden. Dat kun je moeilijk het boek zelf gaan verwijten, me dunkt.quote:en de volgelingen van Tolkien hebben geen eeuwenlange geschiedenis van het onderdrukken van andersdenkenden.
Hoe bedoel je?quote:Maar vertel eens, op welke basis bepaal jij precies wanneer je een stuk bijbel letterlijk neemt en wanneer niet?
Mwoah. Afgezien van de wiskunde werkt wetenschap op basis van negatie - proberen aan te tonen dat dingen fout zijn. Een hypothese die ondanks vele, vele testen maar weigert te falen heeft de kans het ooit tot theorie te schoppen, halleluja - prijs Newton.quote:Op vrijdag 12 november 2010 16:18 schreef n8n het volgende:
[..]
Wetenschap werkt op basis van aantoonbare feiten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |