abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88624226
Moslim-extremisten hebben de dodenherdenking in de Britse hoofdstad Londen verstoord. Ze staken onder meer een afbeelding van een klaproos in brand. De 'poppy' is het symbool van de dodenherdenking.

De Moslims Tegen Kruistochten droegen borden met zich mee met daarop teksten als 'Britse soldaten branden in de hel' en 'Afghanistan: de begraafplaats van wereldrijken'. Een woordvoerder van de groep zei tegen The Sun dat de moslims met hun protest de Britse regering willen oproepen tot het terugtrekken van de troepen uit Afghanistan.

Confrontatie

Enkele tientallen leden van de English Defense League wilden de confrontatie aangaan met de moslims. De politie wist dat ternauwernood te voorkomen. Daarbij viel één gewonde, een politieagent. Er zijn vijf arrestaties verricht.

Op Remembrance Day herdenken de Britten de slachtoffers die tijdens gewapende conflicten zijn gevallen. De dag is te vergelijken met de dodenherdenking op 4 mei.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

De English Defence League klinkt zo gek nog niet.
Jammer dat de politie de EDL tegenhield.
Een dodenherdenking verstoren is not done.
Probeer het maar eens in Saudi Arabië...
pi_88624279
Als politie zijnde moet je gewoon even een stapje opzij doen in zulke gevallen.
  vrijdag 12 november 2010 @ 09:03:04 #4
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_88624306
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 08:58 schreef 0five8 het volgende:
Dan noem je ook een repressief regime. Vind je dat bewonderenswaardig ja?

Dit is de vrijheid van meningsuiting.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_88624315
Misselijkmakende actie. Onderstaande opmerking begrijp ik echter niet.

quote:
Wat wil je hier nou mee zeggen? Moeten we S-A als voorbeeld nemen?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_88624325
quote:
Een dodenherdenking verstoren kan inderdaad niet, een neo-facistische knokploeg het laten oplossen evenmin, goed dat de politie tussen beide is gekomen.

IN SA zullen trouwens weinig herdenkingen voor WO I zijn.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_88624353
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 09:03 schreef KoosVogels het volgende:

Wat wil je hier nou mee zeggen? Moeten we S-A als voorbeeld nemen?
Als ik FOK! mag geloven is Nederland snel op weg om een 2e S-A te worden.
For great justice!
  vrijdag 12 november 2010 @ 09:06:28 #8
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_88624361
quote:
6s.gif Op vrijdag 12 november 2010 09:06 schreef Q. het volgende:

[..]

Lost het probleem zich vanzelf op.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_88624396
Weer eens wat anders dan het eeuwige kransenvoetbal en het rondscheuren met scooters,
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  vrijdag 12 november 2010 @ 09:09:32 #10
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_88624423
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 09:08 schreef Ferdo het volgende:
Weer eens wat anders dan het eeuwige kransenvoetbal en het rondscheuren met scooters,
Eeuwig kransenvoetbal, :').
Hoevaak komt dat voor? In de afgelopen tien jaar zeg maar? Bij de honderden herdenkingen in het land?

En je wil een demonstratie gelijkstellen met baldadige scooterjeugd?
  vrijdag 12 november 2010 @ 09:10:53 #11
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_88624454
Niet erg netjes zeker
AFC AJAX
pi_88624455
quote:
15s.gif Op vrijdag 12 november 2010 09:09 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Hoevaak komt dat voor? In de afgelopen tien jaar zeg maar? Bij de honderden herdenkingen in het land?

Ach ja, het is een paar keer gebeurd, dus helemaal niet erg. Zeker de bedoeling erachter niet.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_88624461
quote:
15s.gif Op vrijdag 12 november 2010 09:09 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Iets afdoen omdat het 'slechts' 1 keer voorkomt is natuurlijk een drogreden van heb ik jou daar.
  vrijdag 12 november 2010 @ 09:12:09 #14
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_88624472
quote:
6s.gif Op vrijdag 12 november 2010 09:06 schreef Q. het volgende:

[..]

Stürm-Abteilung?
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
  vrijdag 12 november 2010 @ 09:16:07 #15
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_88624548
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 09:10 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Ach ja, het is een paar keer gebeurd, dus helemaal niet erg. Zeker de bedoeling erachter niet.
En dat tweede? Dit waren mensen die aan het demonstreren waren tegen een oorlog met tienduizenden burgerslachtoffers. Hoe is dat gelijk met opgeschoten pubers die voor de lol reallife trollen?
pi_88624560
quote:
13s.gif Op vrijdag 12 november 2010 09:11 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Iets afdoen omdat het 'slechts' 1 keer voorkomt is natuurlijk een drogreden van heb ik jou daar.
Iets afschilderen als significant terwijl het maar één keer voorkomt is pas een drogreden van heb ik jou daar.
  vrijdag 12 november 2010 @ 09:16:57 #17
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_88624574
quote:
13s.gif Op vrijdag 12 november 2010 09:11 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nee, maar een paar keer is heel wat anders dan "eeuwig kransenvoetbal".
pi_88624610
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 november 2010 09:16 schreef Dagonet het volgende:

[..]

En dat tweede? Dit waren mensen die aan het demonstreren waren tegen een oorlog met tienduizenden burgerslachtoffers. Hoe is dat gelijk met opgeschoten pubers die voor de lol reallife trollen?
Je kan demonstreren en je kan gewoon respectloos tekeer gaan. Deze actie viel in de laatste categorie.
pi_88624634
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 09:16 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Iets afschilderen als significant terwijl het maar één keer voorkomt is pas een drogreden van heb ik jou daar.
Iets kan slechts 1 keer voorkomen en nog steeds significant in omvang zijn.
pi_88624711
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 november 2010 09:16 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Het is allebei het toonbeeld voor gebrek aan respect. Demonstreren bij een herdenking die totaal niet over die hele oorlog in Afghanistan gaat of expres herrie maken bij een moment van stilte, het is allebei even misselijkmakend.
pi_88624734
@ Dagonet

Ik heb je een paar keer zien zeuren over het feit dat het 1 keer gebeurt is in Nederland.
Gelukkig heb je daar gelijk in, maar ik heb jou niet afkeurend zien reageren over het nieuwsbericht.
En wie iets niet afkeurt, keurt het volgens mij alleen maar goed...reageert of je hun in bescherming neemt.
  vrijdag 12 november 2010 @ 09:26:11 #22
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_88624805
Erg respectloze actie dit. Niet strafbaar, wel respectloos waardoor het doel totaal voorbij wordt geschoten.

Geen aandacht meer voor het onderwerp, alleen maar voor deze storende factor.

Verlies - verlies situatie dus.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  vrijdag 12 november 2010 @ 09:26:59 #23
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_88624826
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 09:16 schreef Krantenman het volgende:

[..]

"De 1e landing op de Maan is een niet-significante gebeurtenis."
"De explosie van de Krakatau is een niet-significante gebeurtenis."
"De Holocaust is een niet-significante gebeurtenis."
"Het ontstaan van de Aarde is een niet-significante gebeurtenis."
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 12 november 2010 @ 09:29:23 #24
pi_88624898
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 09:23 schreef 0five8 het volgende:
@ Dagonet

Ik heb je een paar keer zien zeuren over het feit dat het 1 keer gebeurt is in Nederland.
Gelukkig heb je daar gelijk in, maar ik heb jou niet afkeurend zien reageren over het nieuwsbericht.
En wie iets niet afkeurt, keurt het volgens mij alleen maar goed...reageert of je hun in bescherming neemt.
Geweldloze vrijheid van meningsuiting is goed! *O*
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  vrijdag 12 november 2010 @ 09:30:36 #25
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_88624930
quote:
@ Dagonet

Ik vind het niet handig. Maar het hoort wel bij een land met vrijheid van meningsuiting dat dit geaccepteerd dient te worden, of je het er nu mee eens bent of niet.
Dus ja, ze moeten in bescherming genomen worden als er mensen zijn die hun fundamentele rechten willen aantasten. Zoals jij bijvoorbeeld.
pi_88624953
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 november 2010 09:30 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ik vind het niet handig. Maar het hoort wel bij een land met vrijheid van meningsuiting dat dit geaccepteerd dient te worden, of je het er nu mee eens bent of niet.
Dus ja, ze moeten in bescherming genomen worden als er mensen zijn die hun fundamentele rechten willen aantasten. Zoals jij bijvoorbeeld.
Mja, ze mogen van mij best demonstreren. Maar niet tijdens een dodenherdenking. Ik ga ook tijdens het vrijdagmiddaggebed buiten met een bord staan roepen dat alle moslims dood moeten en de Islam een geloof van pedofielen is. Ja, het zou moeten kunnen, nee het is niet respectvol.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 12-11-2010 09:32:01 ]
  vrijdag 12 november 2010 @ 09:31:27 #27
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_88624957
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 09:18 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je kan demonstreren en je kan gewoon respectloos tekeer gaan. Deze actie viel in de laatste categorie.
Deze actie viel in beide categorieën.
  vrijdag 12 november 2010 @ 09:32:38 #28
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_88624988
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 09:22 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Het is allebei het toonbeeld voor gebrek aan respect. Demonstreren bij een herdenking die totaal niet over die hele oorlog in Afghanistan gaat of expres herrie maken bij een moment van stilte, het is allebei even misselijkmakend.
:').
  vrijdag 12 november 2010 @ 09:33:55 #29
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_88625019
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 09:31 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Mja, ze mogen van mij best demonstreren. Maar niet tijdens een dodenherdenking. Ik ga ook tijdens het vrijdagmiddaggebed buiten met een bord staan roepen dat alle moslims dood moeten en de Islam een geloof van pedofielen is. Ja, het zou moeten kunnen, nee het is niet respectvol.
Nee, is het ook niet. Dat is een nadeel van de vrijheid van meningsuiting zoals men die tegenwoordig denkt te moeten uitleggen.
pi_88625045
quote:
3s.gif Op vrijdag 12 november 2010 09:31 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Deze actie viel in beide categorieën.
Nee, deze actie viel in de laatste categorie. Als je de respectbetuiging van mensen die ervoor gezorgd hebben dat JIJ als baardmans zijnde in een VRIJ land mag komen waar je het beter hebt dan in je oorspronkelijke berggrot misbruikt, dan ben je niet alleen respectloos bezig maar dan snap je niet helemaal wat voor voorrecht je hebt gekregen door de opoffering van anderen, die gestorven zijn voor juist die vrijheid van meningsuiting. Ik zou me als oorlogsveteraan werkelijk waar omdraaien in mijn graf als ik merk dat er wat reli-fundi figuren tijdens de dodenherdenking menen hun bek te moeten opentrekken over een onderwerp wat totaal niet gerelateerd is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-11-2010 09:35:21 ]
pi_88625150
Wat mij betreft had de politie het EDL wel mogen helpen in plaats van tegenhouden, gummy knuppels doen het nog altijd beter dan de blote vuist.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 12 november 2010 @ 09:41:18 #32
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_88625243
quote:
13s.gif Op vrijdag 12 november 2010 09:34 schreef Scorpie het volgende:
Nee, deze actie viel in de laatste categorie.
Oh, het was géén demonstratie? Bel je de media even dat ze het allemaal fout hebben?

quote:
Als je de respectbetuiging van mensen die ervoor gezorgd hebben dat JIJ als baardmans zijnde in een VRIJ land mag komen waar je het beter hebt dan in je oorspronkelijke berggrot misbruikt, dan ben je niet alleen respectloos bezig maar dan snap je niet helemaal wat voor voorrecht je hebt gekregen door de opoffering van anderen, die gestorven zijn voor juist die vrijheid van meningsuiting.
Of je snapt het prima maar vind je het belangrijker om te demonstreren tegen duizenden burgerdoden waar geen aandacht aan besteed wordt.

quote:
Ik zou me als oorlogsveteraan werkelijk waar omdraaien in mijn graf als ik merk dat er wat reli-fundi figuren tijdens de dodenherdenking menen hun bek te moeten opentrekken over een onderwerp wat totaal niet gerelateerd is.

Of je wil vrijheid van meningsuiting en accepteert dit soort dingen of je wil alleen de dingen horen waarvan jij wil dat ze gezegd mogen worden. Het laatste is géén vrijheid.
  vrijdag 12 november 2010 @ 09:41:52 #33
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_88625255
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 november 2010 09:37 schreef Voorschrift het volgende:
Wat mij betreft had de politie het EDL wel mogen helpen in plaats van tegenhouden, gummy knuppels doen het nog altijd beter dan de blote vuist.
Want? Deden ze iets illegaals dan of ben je voorstander van een regering die geweld gebruikt tegen mensen die het niet met hen eens zijn?
pi_88625288
Op zon moment moet de politie omdraaien en met z,n alle de extremisten aanpakken
  vrijdag 12 november 2010 @ 09:44:08 #35
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_88625313
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 09:43 schreef roy040 het volgende:
Op zon moment moet de politie omdraaien en met z,n alle de extremisten aanpakken
Ah, nog zo iemand die graag ziet dat de regering geweld gebruikt tegen mensen die de wet niet overtreden.
pi_88625328
Infantiel en respectloos, maar van zulke lui hoef je ook weinig anders te verwachten.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_88625345
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 november 2010 09:44 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ah, nog zo iemand die graag ziet dat de regering geweld gebruikt tegen mensen die de wet niet overtreden.
Nja ik vind het gewoon niet kunnen. beetje respectloos
  vrijdag 12 november 2010 @ 09:48:06 #38
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_88625449
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 09:45 schreef roy040 het volgende:

[..]

Nja ik vind het gewoon niet kunnen. beetje respectloos
Het is ook respectloos. Maar respectloze mensen die op een respectloze wijze hun mening verkondigen op een manier die wettelijk toegestaan is verdienen het volgens jou om fysiek mishandeld te worden, met steun van de wetshandhavers?

Je begeeft je op héél glad ijs nu, dat weet je. Je zit op de gedachtengang van Mohammed B.
  vrijdag 12 november 2010 @ 09:49:52 #39
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_88625499
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 november 2010 09:44 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Soms is je mening, moraal en historie verdedigen tegen haatbaarden belangrijker dan je eigen wetten m.b.t. de inzet van geweld.
In dit geval had ik het nog prima gevonden als betrokken demonstranten permanent 'verdwenen' waren. gewoon weg, opgelost, kwijt, op.
Ik vind dat het Westen weer dat soort maatregelen moet gaan treffen tegen de extremistische Islam, ook als die alleen maar hun stemgeluid laat horen. Wij willen dat niet horen, dus moeten we ze de mond snoeren. En dat mag repressief en gewelddadig ja.
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
pi_88625523
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 november 2010 09:48 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Het is ook respectloos. Maar respectloze mensen die op een respectloze wijze hun mening verkondigen op een manier die wettelijk toegestaan is verdienen het volgens jou om fysiek mishandeld te worden, met steun van de wetshandhavers?

Je begeeft je op héél glad ijs nu, dat weet je. Je zit op de gedachtengang van Mohammed B.
Whahaha oke laat ik het dan zo zeggen, de politie had aan de kant moeten gaan ;) ik snap best dat 10 tallen van die mensen die mensen aan willen pakken. Als je zelf niet begrijpt dat wat hun doen echt niet kan dan weet ik het ook niet meer
  vrijdag 12 november 2010 @ 09:50:52 #41
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_88625536
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 09:49 schreef ElectricEye het volgende:

Soms is je mening, moraal en historie verdedigen tegen haatbaarden belangrijker dan je eigen wetten m.b.t. de inzet van geweld.
Nee, de wet is altijd belangrijker.

quote:
In dit geval had ik het nog prima gevonden als betrokken demonstranten permanent 'verdwenen' waren. gewoon weg, opgelost, kwijt, op.
Ik vind dat het Westen weer dat soort maatregelen moet gaan treffen tegen de extremistische Islam, ook als die alleen maar hun stemgeluid laat horen. Wij willen dat niet horen, dus moeten we ze de mond snoeren. En dat mag repressief en gewelddadig ja.
Jij bent heel eng.
pi_88625562
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 november 2010 09:50 schreef Dagonet het volgende:

[..]

[..]

Jij bent heel eng.
Jij wilt alles oplossen met praten? wat duidelijk niet werkt bij dat soort volk... aanpakken!
  vrijdag 12 november 2010 @ 09:52:56 #43
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_88625583
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 09:50 schreef roy040 het volgende:

[..]

Whahaha oke laat ik het dan zo zeggen, de politie had aan de kant moeten gaan ;) ik snap best dat 10 tallen van die mensen die mensen aan willen pakken. Als je zelf niet begrijpt dat wat hun doen echt niet kan dan weet ik het ook niet meer
Jij begrijpt niet dat het wél kan. Dat is juist het hele punt van de vrijheid van meningsuiting.
Aan de ene kant klagen dat er in Nederland mensen vermoord zijn omdat ze hun mening verkondigen en aan de andere kant klagen dat mensen hun mening verkondigen en voorstander zijn van fysiek geweld tegen die mensen. Hoe kan je dat vereenzelvigen anders dan met "ja, maar met die laatste groep ben ík het niet eens, dus dan mag het".

Als zij mishandeld mogen worden vanwege hun mening dan mag jij dat ook vanwege jouw mening.
pi_88625600
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 november 2010 09:41 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Oh, het was géén demonstratie? Bel je de media even dat ze het allemaal fout hebben?
[..]

Of je snapt het prima maar vind je het belangrijker om te demonstreren tegen duizenden burgerdoden waar geen aandacht aan besteed wordt.
[..]

[ afbeelding ]

Of je wil vrijheid van meningsuiting en accepteert dit soort dingen of je wil alleen de dingen horen waarvan jij wil dat ze gezegd mogen worden. Het laatste is géén vrijheid.
Het gaat er niet om *wat* ze zeggen, het gaat erom *wanneer* ze het zeggen. Een moment van respectbetuiging op deze manier misbruiken is te walgelijk voor woorden en zou onder geen enkel beding getolereerd mogen worden.
pi_88625615
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 november 2010 09:52 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Jij begrijpt niet dat het wél kan. Dat is juist het hele punt van de vrijheid van meningsuiting.
Aan de ene kant klagen dat er in Nederland mensen vermoord zijn omdat ze hun mening verkondigen en aan de andere kant klagen dat mensen hun mening verkondigen en voorstander zijn van fysiek geweld tegen die mensen. Hoe kan je dat vereenzelvigen anders dan met "ja, maar met die laatste groep ben ík het niet eens, dus dan mag het".

Als zij mishandeld mogen worden vanwege hun mening dan mag jij dat ook vanwege jouw mening.
Laat ze lekker hun mening uiten, maar niet op een moment waar het ECHT niet kan. en hoe ze het doen kan ook niet. (niet op dat moment)
pi_88625627
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 09:53 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het gaat er niet om *wat* ze zeggen, het gaat erom *wanneer* ze het zeggen. Een moment van respectbetuiging op deze manier misbruiken is te walgelijk voor woorden en zou onder geen enkel beding getolereerd mogen worden.
exactly
pi_88625631
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 november 2010 09:52 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Dat is dus het punt. Ze worden niet mishandeld om hun mening, ze worden mishandeld om hun gebrek aan respect. Iets wat ik wel kan begrijpen op zo`n punt.
  vrijdag 12 november 2010 @ 09:55:52 #48
pi_88625675
quote:

[..]

Soms is je mening, moraal en historie verdedigen tegen haatbaarden belangrijker dan je eigen wetten
Nee dat is gewoon hypocriet. Je hebt goede of slechte wetten, niet alleen maar wetten die niet gelden als het even niet uitkomt of omdat het slachtoffer in jouw ogen een extreme mening heeft.
  vrijdag 12 november 2010 @ 09:56:36 #49
pi_88625701
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 09:54 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat is dus het punt. Ze worden niet mishandeld om hun mening, ze worden mishandeld om hun gebrek aan respect. Iets wat ik wel kan begrijpen op zo`n punt.
Jij hebt nu gebrek aan respect voor de wet en mensen in het algemeen, mag ik je mishandelen? O+
  vrijdag 12 november 2010 @ 09:56:52 #50
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_88625708
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 09:54 schreef roy040 het volgende:

Laat ze lekker hun mening uiten, maar niet op een moment waar het ECHT niet kan. en hoe ze het doen kan ook niet. (niet op dat moment)
Prima, je vindt het verwerpelijk. Het is ook respectloos en dom, maar om ze daarvoor dan maar te laten mishandelen?
pi_88625731
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 november 2010 09:41 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Want? Deden ze iets illegaals dan
Yup. De boel vernielen en verstoren.
Dan moet je hersens inslaan.
pi_88625734
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 november 2010 09:56 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Prima, je vindt het verwerpelijk. Het is ook respectloos en dom, maar om ze daarvoor dan maar te laten mishandelen?
Een Linkse en een Rechtse kan daar geen kwaad, ze roepen het zelf op zich af
  vrijdag 12 november 2010 @ 09:57:37 #53
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_88625736
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 november 2010 09:50 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Tuurlijk jongen, wat jij wil.
Ik vind levenswijze, normen, waarden en eigen cultuur in gevallen meer waard dan een suf wetboek.
quote:
Jij bent heel eng.
Ach, ik vind jou ook eng met je buigen, knikken, pappen, nathouden en oproepen tot vooral niet aanpakken, want ze doen niks. Doodeng vind ik die houding.
Sic transit gloria mundi
I drink, therefore I am!
  vrijdag 12 november 2010 @ 09:58:07 #54
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_88625748
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 09:57 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Yup. De boel vernielen en verstoren.
Dan moet je hersens inslaan.
Er is niets vernield. En sinds wanneer is verstoring van een dodenherdenking tegen de wet?
pi_88625760
quote:
13s.gif Op vrijdag 12 november 2010 09:58 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Er is niets vernield. En sinds wanneer is verstoring van een dodenherdenking tegen de wet?
Ze hebben die klaproos in brand gestoken
  vrijdag 12 november 2010 @ 09:59:08 #56
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_88625768
quote:

[..]

Mishandelen, mishandelen. :{w
Kom op, hardhandig van het terrein verwijderen is nog geen mishandelen hoor.
Sic transit gloria mundi
I drink, therefore I am!
pi_88625771
quote:

[..]

Is misschien niet tegen de wet, maar jij bent volgens mij zo'n halve gare die alles eerst opzoekt in het wetboek. als je niet snapt dat mensen die demonstranten te grazen willen nemen dan klopt er iets niet bij jou
  vrijdag 12 november 2010 @ 10:00:03 #58
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_88625787
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 09:57 schreef ElectricEye het volgende:
Tuurlijk jongen, wat jij wil.
Ik vind levenswijze, normen, waarden en eigen cultuur in gevallen meer waard dan een suf wetboek.
Onze cultuur is gebaseerd op recht en wetboek.

quote:
Ach, ik vind jou ook eng met je buigen, knikken, pappen, nathouden en oproepen tot vooral niet aanpakken, want ze doen niks. Doodeng vind ik die houding.
Ze doen ook niets, ze demonstreren, prima, dat is hun recht. De wijze waarop en het tijdstip doen hun zaak alleen maar afbreuk. Verder ben ik voorstander van het naleven van de wet. Waar buig ik? Waar knik ik?
pi_88625814
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 november 2010 09:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Jij hebt nu gebrek aan respect voor de wet en mensen in het algemeen, mag ik je mishandelen? O+
Gebrek aan respect voor de wet? Waar precies?
  vrijdag 12 november 2010 @ 10:01:07 #60
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_88625815
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 09:59 schreef roy040 het volgende:

[..]

Is misschien niet tegen de wet, maar jij bent volgens mij zo'n halve gare die alles eerst opzoekt in het wetboek. als je niet snapt dat mensen die demonstranten te grazen willen nemen dan klopt er iets niet bij jou
Ik snap wel dat ze het willen. Ik snap alleen niet dat er mensen zijn die er voorstander van zijn dat ze dat dan ook daadwerkelijk doen. Eigenrichting, wetteloosheid en willekeur. Ben je daar voorstander van?
pi_88625819
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 09:59 schreef roy040 het volgende:

[..]

Nee hoor. Tis een standaard moslim die alle handelingen van mede-"broeders" goed praat maar op zijn stoeltje zit te hobbelen als de zaken omgedraaid zijn.
  vrijdag 12 november 2010 @ 10:01:36 #62
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_88625829
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 09:58 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

En waar is dat precies tegen de wet?
  vrijdag 12 november 2010 @ 10:01:50 #63
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_88625832
quote:

[..]

Dat bedoel ik. Jij gaat gewoon uit van een stoffige tekst en als je het verbod niet vind is het dus toegestaan.
Maar zo werkt het niet. Zelfs een Nederlandse rechter zou het verstoren van een Dodenherdenking kunnen vegen onder Verstoring van de Openbare Orde. Stukje disrespect naar de nabestaanden en de gevallen zelf aanrekenen en je straf kan nog lullig uitvallen ook.
Sic transit gloria mundi
I drink, therefore I am!
pi_88625834
quote:
5s.gif Op vrijdag 12 november 2010 10:01 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Dat is vernieling.
  vrijdag 12 november 2010 @ 10:02:19 #65
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_88625843
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 10:01 schreef Wijze_appel het volgende:
Nee hoor. Tis een standaard moslim die alle handelingen van mede-"broeders" goed praat maar op zijn stoeltje zit te hobbelen als de zaken omgedraaid zijn.
Sorry, katholiek gedoopt en een stamboom die tot ergens in de 13 eeuw terug te voeren is naar de rand van de Zuiderzee.
pi_88625859
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 november 2010 10:02 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Sorry, katholiek gedoopt en een stamboom die tot ergens in de 13 eeuw terug te voeren is naar de rand van de Zuiderzee.
Hier op Fok kun je alles beweren :{w
pi_88625868
quote:
5s.gif Op vrijdag 12 november 2010 10:01 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Daar is die weer met de WET jonge ga nou weg. Het kan gewoon niet, Als die mensen dat zelf niet snappen dan verdienen ze het gewoon. het is hun recht dat ze demonstreren maar doe je het op zon moment dan kun je klappen verwachten van veel mensen die daar zijn.
  vrijdag 12 november 2010 @ 10:03:22 #68
8369 speknek
Another day another slay
pi_88625872
Even voor de achtergrond: het dragen van de poppy is de laatste tijd in Engeland niet alleen maar meer uit respect voor de oorlogsslachtoffers, maar een ontluikend nationalistisch sentiment, waarbij veel mensen tevens verklaren achter de troepen in Afghanistan te staan.

Wat dat betreft is de demonstratie dus iets beter te plaatsen, en wat minder respectloos imo.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 12 november 2010 @ 10:03:25 #69
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_88625875
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 10:01 schreef ElectricEye het volgende:
Dat bedoel ik. Jij gaat gewoon uit van een stoffige tekst en als je het verbod niet vind is het dus toegestaan.
Maar zo werkt het niet. Zelfs een Nederlandse rechter zou het verstoren van een Dodenherdenking kunnen vegen onder Verstoring van de Openbare Orde. Stukje disrespect naar de nabestaanden en de gevallen zelf aanrekenen en je straf kan nog lullig uitvallen ook.
Niet als het valt onder een demonstratie, wat dit was.
  vrijdag 12 november 2010 @ 10:04:39 #70
8369 speknek
Another day another slay
pi_88625912
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 november 2010 10:00 schreef Dagonet het volgende:
Ehm, achterstevoren.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 12 november 2010 @ 10:05:11 #71
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_88625929
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 10:03 schreef roy040 het volgende:
Daar is die weer met de WET jonge ga nou weg. Het kan gewoon niet, Als die mensen dat zelf niet snappen dan verdienen ze het gewoon. het is hun recht dat ze demonstreren maar doe je het op zon moment dan kun je klappen verwachten van veel mensen die daar zijn.
Als je dus iets zegt wat een groep niet wil horen dan kan je klappen verwachten. Dat vind je niet alleen logisch maar ook nog acceptabel.

Je zit weer op de lijn die Mohammed B. volgde toen hij Theo van Gogh vermoorde. De lijn die ervoor zorgt dat Wilders permanent beveiligd moet worden.
  vrijdag 12 november 2010 @ 10:05:42 #72
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_88625944
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 november 2010 10:00 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ach wel nee. Het is er nu een onlosmakelijk onderdeel van, maar uiteindelijk prevaleert een menswaardig bestaan zonder idioten met Middeleeuwse ideeën, die en passant ook nog even jouw levenswijze haten, om je heen.
quote:
Ze doen ook niets, ze demonstreren, prima, dat is hun recht.
Helaas wel ja. Ik zou het niet erg vinden als hen dat recht werd ontnomen.
quote:
De wijze waarop en het tijdstip doen hun zaak alleen maar afbreuk. Verder ben ik voorstander van het naleven van de wet. Waar buig ik? Waar knik ik?
Bij het niet willen dat die onmensen worden aangepakt conform hun disrespect voor het land uit welks ruif ze vreten.
Sic transit gloria mundi
I drink, therefore I am!
pi_88625949
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 november 2010 10:01 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ik snap wel dat ze het willen. Ik snap alleen niet dat er mensen zijn die er voorstander van zijn dat ze dat dan ook daadwerkelijk doen. Eigenrichting, wetteloosheid en willekeur. Ben je daar voorstander van?
Zoiets werkt natuurlijk 2 kanten op. Denken dat je een dodenherdenking kan verstoren (want dat is wat ze doen) met leuzen en daar geen emotionele reactie op zult krijgen is een beetje dom. Trouwens, dat is natuurlijk precies wat ze willen, een emotionele reactie met veel nieuwswaarde. Missie geslaagd dus.
pi_88625993
Als ik ergens een hekel aan heb is het wel Mohammed B. MAar als jij niet wilt begrijpen dat mensen een emotionele reactie krijgen als ze daar een paar van die mongolen de dingen zien doen die ze deden...

Ik zeg niet dat je ze in elkaar moet beuken (mishandelen) maar hard handig het terrein afhelpen kan geen kwaad
pi_88625996
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 november 2010 10:05 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Als je dus iets zegt wat een groep niet wil horen dan kan je klappen verwachten. Dat vind je niet alleen logisch maar ook nog acceptabel.
Och, is dat werkelijk zo`n verschil met onze eigen maatschappij, waar homos in elkaar gemept worden door groepen, mensen neergeknald worden om hun mening, etc etc?

quote:
Je zit weer op de lijn die Mohammed B. volgde toen hij Theo van Gogh vermoorde. De lijn die ervoor zorgt dat Wilders permanent beveiligd moet worden.
Jij zit anders op dezelfde lijn als de goedpraters na Fortuyn.
pi_88626019
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 10:05 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Zoiets werkt natuurlijk 2 kanten op. Denken dat je een dodenherdenking kan verstoren (want dat is wat ze doen) met leuzen en daar geen emotionele reactie op zult krijgen is een beetje dom. Trouwens, dat is natuurlijk precies wat ze willen, een emotionele reactie met veel nieuwswaarde. Missie geslaagd dus.
Moslims en provoceren. Het zijn 2 gelijke noemers.
  vrijdag 12 november 2010 @ 10:08:16 #77
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_88626030
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 10:03 schreef speknek het volgende:
Even voor de achtergrond: het dragen van de poppy is de laatste tijd in Engeland niet alleen maar meer uit respect voor de oorlogsslachtoffers, maar een ontluikend nationalistisch sentiment, waarbij veel mensen tevens verklaren achter de troepen in Afghanistan te staan.

Wat dat betreft is de demonstratie dus iets beter te plaatsen, en wat minder respectloos imo.
nationalisme en steun van de eigen troepen getuigd van een hoge moraal en eergevoel. Het aantasten daarvan door allochtonen met verwerpelijke ideeën is een ernstige ondergraving van het eigen land. Dat MOET hard bestreden worden. Een repressief handelen tegen deze figuren is dan ook een morele plicht.
Sic transit gloria mundi
I drink, therefore I am!
pi_88626038
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 10:08 schreef ElectricEye het volgende:

[..]

nationalisme en steun van de eigen troepen getuigd van een hoge moraal en eergevoel. Het aantasten daarvan door allochtonen met verwerpelijke ideeën is een ernstige ondergraving van het eigen land. Dat MOET hard bestreden worden. Een repressief handelen tegen deze figuren is dan ook een morele plicht.
_O_
  vrijdag 12 november 2010 @ 10:08:46 #79
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_88626040
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 10:05 schreef ElectricEye het volgende:
Helaas wel ja. Ik zou het niet erg vinden als hen dat recht werd ontnomen.
Dan heb jij dat recht ook niet meer. Dan heeft niemand dat recht meer.

quote:
Bij het niet willen dat die onmensen worden aangepakt conform hun disrespect voor het land uit welks ruif ze vreten.
Dat is nu eenmaal het nadeel van de maatschappij waarin we leven, je moet ook dit soort debiele gasten accepteren.
pi_88626048
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 november 2010 10:08 schreef Dagonet het volgende:

[..]

[..]

Dat is nu eenmaal het nadeel van de maatschappij waarin we leven, je moet ook dit soort debiele gasten accepteren.
Accepteren? jonge jonge toch
pi_88626055
quote:

[..]

Tis alsof een moslim in een Joods gezin woont en elke dag daar problemen mee heeft.
Je vraagt je dan af :"Waarom woon je er nog?"
pi_88626078
quote:

Neuh. We moeten niks.
pi_88626081
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 10:07 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Moslims en provoceren. Het zijn 2 gelijke noemers.
Omgekeerd werkt het precies hetzelfde natuurlijk. Ik hoef niet met mijn blauwe ogen de vermoorde onschuld te spelen als ik op vrijdagmiddag tijdens het gebed met posters aan kom zetten waarin ik de Islam als bloeddorstig geloof en moslims als varkens wegzet.

Ja, het zal vast wel mogen in het wetboek, maar om nou te zeggen dat het getuigt van respect en een slimme manier om de vrijheid van meningsuiting te gebruiken, nee. Waarom kan men de nuance niet vinden in dit soort demonstraties? Waarom moet het gelijk hard gespeeld worden?
pi_88626098
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 10:10 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Omgekeerd werkt het precies hetzelfde natuurlijk. Ik hoef niet met mijn blauwe ogen de vermoorde onschuld te spelen als ik op vrijdagmiddag tijdens het gebed met posters aan kom zetten waarin ik de Islam als bloeddorstig geloof en moslims als varkens wegzet.

Ja, het zal vast wel mogen in het wetboek, maar om nou te zeggen dat het getuigt van respect en een slimme manier om de vrijheid van meningsuiting te gebruiken, nee. Waarom kan men de nuance niet vinden in dit soort demonstraties? Waarom moet het gelijk hard gespeeld worden?
Mensen die het hard willen spelen, moeten hard aangepakt kunnen worden
pi_88626106
quote:
Nee, dat moeten we niet. We hebben ook onze eigen verantwoording te nemen en onder ogen te zien dat ook onze samenleving niet perfect is. Buigen voor dit soort respectloos gedrag is een persoonlijk en moreel failliet wat je afgeeft.
  vrijdag 12 november 2010 @ 10:11:34 #86
8369 speknek
Another day another slay
pi_88626116
quote:

pi_88626120
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 10:10 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Maar het is niet hetzelfde omdat je die provocaties niet tot zelden ziet.
Bij moslims zie je het met grote regelmaat.
pi_88626152
Met een demonstratie en vrijheid van meningsuiting heeft dit natuurlijk helemaal niks van doen, dit is gewoon pure provocatie. Die haatbaarden hadden opgepakt moeten worden wegens verstoring van de openbare orde, oproepen tot geweld en opruiing.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_88626156
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 10:03 schreef speknek het volgende:

Volkomen te begrijpen natuurlijk; het volk sluit de rijen tegen iets wat men ziet als een gevaar van buitenaf, aangezien de elite faalt dit aan te pakken gaat het volk zich organiseren. En straks zal de politieke elite doen alsof hun neus bloed.
  vrijdag 12 november 2010 @ 10:13:12 #90
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_88626159
quote:

[..]

Ik heb al vaker betoogd dat ik bereid ben bepaalde vrijheden, muv privacy, op te offeren om dit soort excessen te kunnen bestrijden. het recht op demonstreren is daar zeker een voorbeeld van.
quote:
Ik accepteer niets zomaar, zeker dit niet. Nooit!

Tolerantie is in dit soort zaken een dodelijke vorm van ruggengraatloosheid.
Sic transit gloria mundi
I drink, therefore I am!
pi_88626178
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 10:11 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Maar het is niet hetzelfde omdat je die provocaties niet tot zelden ziet.
Bij moslims zie je het met grote regelmaat.
En dat is dus de nuance die mist bij onze medemens.
pi_88626184
Dit is dus een van de dingen die ervoor zorgen dat moslims steeds meer uitgekotst gaan worden.
En ze kunnen zeggen: maar niet alle moslims denken zo! Maar dat maakt niet uit. Ze zullen er allemaal op aangekeken worden en de gevolgen merken. Trieste lui die een dodenherdenking verpesten :r
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_88626267
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 10:13 schreef bijdehand het volgende:
Dit is dus een van de dingen die ervoor zorgen dat moslims steeds meer uitgekotst gaan worden.
En ze kunnen zeggen: maar niet alle moslims denken zo! Maar dat maakt niet uit. Ze zullen er allemaal op aangekeken worden en de gevolgen merken. Trieste lui die een dodenherdenking verpesten :r
Hoe kunnen we nu werkelijk weten dat alle moslims niet zo denken?
pi_88626269
kortom gewoon hard aanpakken
  vrijdag 12 november 2010 @ 10:16:58 #95
pi_88626274
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 09:57 schreef roy040 het volgende:

[..]

Een Linkse en een Rechtse kan daar geen kwaad, ze roepen het zelf op zich af
Vrouwen in korte rokjes roepen verkrachting over zichzelf af :Y
  vrijdag 12 november 2010 @ 10:18:02 #96
8369 speknek
Another day another slay
pi_88626317
quote:
13s.gif Op vrijdag 12 november 2010 10:13 schreef Scorpie het volgende:
Volkomen te begrijpen natuurlijk; het volk sluit de rijen tegen iets wat men ziet als een gevaar van buitenaf, aangezien de elite faalt dit aan te pakken gaat het volk zich organiseren. En straks zal de politieke elite doen alsof hun neus bloed.
Ik vind het ook begrijpelijk, maar je aanval op de hoge heren van de slinkse elite zie ik niet zo, het was immers die elite zelf die de militairen naar Afghanistan heeft gestuurd en vond dat het volk erachter moest staan, wat in Engeland niet echt het geval is.
pi_88626347
quote:

[..]

Onze maatschappij hoeft dit soort opruiing helemaal niet te accepteren. Het zal allemaal best dat deze haatbaarden een gruwelijke afkeer van onze westerse maatschappij en levensstijl hebben, maar ga dan lekker in één of andere berggrot of woestijndorp protesteren en laat ons lekker met rust...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  vrijdag 12 november 2010 @ 10:19:54 #98
8369 speknek
Another day another slay
pi_88626369
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 10:19 schreef DDDDDaaf het volgende:
Onze maatschappij hoeft dit soort opruiing helemaal niet te accepteren. Het zal allemaal best dat deze haatbaarden een gruwelijke afkeer van onze westerse maatschappij en levensstijl hebben, maar ga dan lekker in één of andere berggrot of woestijndorp protesteren en laat ons lekker met rust...
Dat geldt voor elke dissidente mening.
  vrijdag 12 november 2010 @ 10:20:40 #99
pi_88626383
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 10:01 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Gebrek aan respect voor de wet? Waar precies?
Je wilt mensen die iets legaals doen in elkaar trappen. Dan heb je dus geen respect voor de wet die mishandeling en eigenrichting verbieden.
pi_88626401
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 november 2010 10:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je wilt mensen die iets legaals doen in elkaar trappen. Dan heb je dus geen respect voor de wet die mishandeling en eigenrichting verbieden.
Opruiing en verstoring van de openbare orde zijn toch illegaal?
  vrijdag 12 november 2010 @ 10:22:02 #101
8369 speknek
Another day another slay
pi_88626410
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 10:13 schreef ElectricEye het volgende:
Ik heb al vaker betoogd dat ik bereid ben bepaalde vrijheden, muv privacy, op te offeren om dit soort excessen te kunnen bestrijden.
Privacy is nou juist het eerste dat eraan gaat als je zulke excessen wil bestrijden. Voorbeeld? The Patriot Act, kon nooit ingevoerd worden als ze niet allemaal in het gareel met de regering moesten lopen vanwege patriotisme.
  vrijdag 12 november 2010 @ 10:22:57 #102
pi_88626441
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 10:19 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Onze maatschappij hoeft dit soort opruiing helemaal niet te accepteren.
Ik accepteer de opruiing van Wilders niet, zullen we hem in elkaar trappen?
  vrijdag 12 november 2010 @ 10:23:06 #103
8369 speknek
Another day another slay
pi_88626450
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 10:21 schreef DDDDDaaf het volgende:
Dit is geen opruiing.
pi_88626454
Ik reed paar dagen geleden tegen een jongen zijn fiets Echt HEEEL zacht.
Ik zo "sorry, maar mag ik er even langs"

Zegt die: JA maar niet meer zo teguh mij fiets aanrijhu frikadelll

Toen stapte ik af, want had er wel genoeg van. En weg was ie.

3x raden wat zijn afkomst was
  vrijdag 12 november 2010 @ 10:24:07 #105
pi_88626487
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 10:13 schreef ElectricEye het volgende:

[..]

Ik heb al vaker betoogd dat ik bereid ben bepaalde vrijheden, muv privacy, .

Ten eerste ben JIJ niet degene die gaat bepalen welke vrijheden je in mag leveren en ten tweede bepaald je dat ook meteen over mij. En ik zeg: NEE.
  vrijdag 12 november 2010 @ 10:24:39 #106
pi_88626509
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 10:23 schreef roy040 het volgende:

Friesland!
pi_88626520
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 november 2010 10:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Friesland!
-O-
pi_88626536
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 10:23 schreef speknek het volgende:

[..]

Dit is geen opruiing.
Als dit geen opruiing is, weet ik het ook niet meer... :?
pi_88626540
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 november 2010 10:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Friesland!
Sjezus. Wat een voorspelbaar flauwe reactie. Zo uitgekauwd ook.
  vrijdag 12 november 2010 @ 10:26:53 #110
pi_88626582
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 10:21 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Nou, en zo'n herdenking verstoord de orde behoorlijk! Die moslims hebben gelijk dat ze daar tegen protesteren.
  vrijdag 12 november 2010 @ 10:27:41 #111
pi_88626603
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 10:25 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Sjezus. Wat een voorspelbaar flauwe reactie. Zo uitgekauwd ook.
Nee, zo'n semi-racistische "eigen ervaring" is lekker origineel. :')
pi_88626607
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 10:16 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Hoe kunnen we nu werkelijk weten dat alle moslims niet zo denken?
Dat kunnen we niet. Net als met 9/11. Ik ga ervanuit dat ze dat niet doen, maar ze zullen er toch allemaal op aangekeken worden, en dat vind ik niet gek. Ben het wel met je eens verder.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_88626618
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 november 2010 10:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik 'wil' helemaal niemand in elkaar trappen. Leer eens lezen zou ik zeggen.
pi_88626651
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 november 2010 10:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik wel, als het legaal is maar echt niet door de beugel kan
pi_88626679
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 november 2010 10:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nou, en zo'n herdenking verstoord de orde behoorlijk! Die moslims hebben gelijk dat ze daar tegen protesteren.
  vrijdag 12 november 2010 @ 10:35:53 #116
8369 speknek
Another day another slay
pi_88626843
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 10:25 schreef DDDDDaaf het volgende:
Als dit geen opruiing is, weet ik het ook niet meer... :?
Ze roepen toch niet op de staat omver te werpen ofzo? Ze roepen op dat de troepen teruggehaald moeten worden uit Afghanistan. Een mening die ongeveer de helft van het land is toegedaan. Ze doen het alleen op een beetje een smakeloze manier.
Een beetje smakeloos, want het waren de voorstanders van de troepen in Afghanistan die de dodenherdenking als eerste politiek uitbuitten.
  vrijdag 12 november 2010 @ 10:37:29 #117
pi_88626885
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 november 2010 10:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je bent niet voor maar hebt er wel begrip voor zeker.

quote:
14s.gif Op vrijdag 12 november 2010 09:01 schreef Scorpie het volgende:
Als politie zijnde moet je gewoon even een stapje opzij doen in zulke gevallen.
  vrijdag 12 november 2010 @ 10:39:08 #118
pi_88626929
quote:
Moslims Tegen Kruistochten
klinkt ook echt als een stel gevaarlijke extremistische gekken. Wie is er nou tegen kruistochten?
  vrijdag 12 november 2010 @ 10:41:00 #119
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_88626986
quote:

[..]

Ten eerste ben JIJ niet degene die gaat bepalen welke vrijheden je in mag leveren en ten tweede bepaald je dat ook meteen over mij. En ik zeg: NEE.
En waar precies zeg ik dat elke Nederlander moet doen waartoe ik bereid ben?

Nergens hè, paniekert! :{w

Als ik het heb over 'ik ben bereid om' dan heb ik het over mij persoonlijk, verder over niemand. Ik snap dat je graag aan mij wilt optrekken, daar hebben meer mensen last van, maar in deze loop ik vooralsnog alleen, omdat ik mijn ideeën niet wil opleggen. Ik wil die wel duidelijk maken, trouwens. Waarvan akte.
Sic transit gloria mundi
I drink, therefore I am!
pi_88627016
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 10:27 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dat kunnen we niet. Net als met 9/11. Ik ga ervanuit dat ze dat niet doen, maar ze zullen er toch allemaal op aangekeken worden, en dat vind ik niet gek. Ben het wel met je eens verder.
Sja, als die moslims zelf niets veroordelen wat betreft hun "broeders", alles bagatelliseren en tegelijk tering hypocriet zijn... heb ik sterke twijfels.
pi_88627334
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 november 2010 09:41 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Want? Deden ze iets illegaals dan of ben je voorstander van een regering die geweld gebruikt tegen mensen die het niet met hen eens zijn?
Nee, alleen radicale Islam demonstraties als deze, hooligans en krakers, die mogen ze in elkaar slaan. Oeps, ben ik partijdig? Jammer dan.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 12 november 2010 @ 10:59:48 #122
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_88627545
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 10:23 schreef roy040 het volgende:
Ik reed paar dagen geleden tegen een jongen zijn fiets Echt HEEEL zacht.
Ik zo "sorry, maar mag ik er even langs"

Zegt die: JA maar niet meer zo teguh mij fiets aanrijhu frikadelll

Toen stapte ik af, want had er wel genoeg van. En weg was ie.

Geen idee, de enige die ik ken die iemand uitmaakt voor frikadel is de Baron. Vertel 's?
AFC AJAX
pi_88628031
Wat een topic, een groep doet iets moreel verwerpelijks en een staat een andere groep op die het op een nog verwerpelijkere manier wil tegen gaan.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_88628181
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 10:42 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Sja, als die moslims zelf niets veroordelen wat betreft hun "broeders", alles bagatelliseren en tegelijk tering hypocriet zijn... heb ik sterke twijfels.
Je hebt gelijk. Er komen bijna nooit veroordelingen uit die hoek over hun eigen volk, dus we mogen er van uit gaan dat ze het accepteren.
pi_88628206
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:13 schreef DroogDok het volgende:
Wat een topic, een groep doet iets moreel verwerpelijks en een staat een andere groep op die het op een nog verwerpelijkere manier wil tegen gaan.
Oog om oog.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_88628267
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 november 2010 10:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je bent niet voor maar hebt er wel begrip voor zeker.
[..]

Je hoeft niet ergens voor te zijn om er begrip voor te hebben, zie de mensen die deze demonstratie goedkeuren in dit topic.
  vrijdag 12 november 2010 @ 11:25:32 #127
8369 speknek
Another day another slay
pi_88628409
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:19 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Oog om oog.
And the whole world goes blind.
pi_88628433
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:25 schreef speknek het volgende:

[..]

And the whole world goes blind.
I'd rather rule in hell than serve in heaven.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_88628684
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:26 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

I'd rather rule in hell than serve in heaven.
Alleen is er dan geen heaven meer ;(
pi_88628728
wat ik dan niet snap is dat dat tuig wel lekker in GB woont en gebruik maakt van de voorzieningen en dergelijke daar.

Als je zo asociaal bent en het westen haat rot dan een eind op
pi_88628844
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:34 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Alleen is er dan geen heaven meer ;(
Daarom, ik heb liever dat het een 'living hell' voor hun word dan een paradijs op aarde. Ik weet namelijk waar hun paradijs voor staat, en ik schiet mezelf nog liever een kogel door de kop.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_88628863
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:18 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Er komen bijna nooit veroordelingen uit die hoek over hun eigen volk, dus we mogen er van uit gaan dat ze het accepteren.
Moslims die zich niet misdragen en net als ons, hun gewone dagelijkse leventje leiden, hoeven wat mij betreft niemand aan te spreken of veroordelen. In ieder geval niet meer of minder als ons, niet-moslims. Niet misdragende, gewoon werkende moslims hebben het net als ons immers te druk met het ophoesten van de belastingcenten waarmee dit soort achterlijke haatbaarden en het straattuig wat hun maar al te graag steunt (lekker rellen!) nog eens extra vertroeteld wordt...
pi_88628920
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:38 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Daarom, ik heb liever dat het een 'living hell' voor hun word dan een paradijs op aarde. Ik weet namelijk waar hun paradijs voor staat, en ik schiet mezelf nog liever een kogel door de kop.
Een kogel door de kop? Nooit. Dan verlaag ik me tot hun niveau en neem ik er zo veel mogelijk mee.
pi_88628925
quote:
Ze staken onder meer een afbeelding van een klaproos in brand. De 'poppy' is het symbool van de dodenherdenking.

Walgelijk. :{
pi_88628986
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:39 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Moslims die zich niet misdragen en net als ons, hun gewone dagelijkse leventje leiden, hoeven wat mij betreft niemand aan te spreken of veroordelen. In ieder geval niet meer of minder als ons, niet-moslims. Niet misdragende, gewoon werkende moslims hebben het net als ons immers te druk met het ophoesten van de belastingcenten waarmee dit soort achterlijke haatbaarden en het straattuig wat hun maar al te graag steunt (lekker rellen!) nog eens extra vertroeteld wordt...
Juigende mensen op straat nadat de Twin Towers ingestort waren. Ze stonden erbij en keken ernaar. Dat is net zo erg als meedoen. Ouders die hun kankerkinderen niet in het gareel houden, buurtbewoners die er zo voorbij lopen zonder iets te doen. Ze stonden erbij en keken ernaar :r
pi_88628997
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 november 2010 09:03 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Dan noem je ook een repressief regime. Vind je dat bewonderenswaardig ja?
[ afbeelding ]

Dit is de vrijheid van meningsuiting.
Daar heb je wel gelijk in. Maar bewust iets verstoren, zoals dat zij op het plaatje ook begrafenissen verstoren, vind ik toch wel wat verder gaan dan vrijheid van meningsuiting.
pi_88629069
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 november 2010 09:48 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Die komt wel hard aan ja.
pi_88629104
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:42 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Daar heb je wel gelijk in. Maar bewust iets verstoren, zoals dat zij op het plaatje ook begrafenissen verstoren, vind ik toch wel wat verder gaan dan vrijheid van meningsuiting.

daar ging het bijna mis.
en dan laten ze zich redden door agenten :')

de helden :r
pi_88629115
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:35 schreef NFI het volgende:
wat ik dan niet snap is dat dat tuig wel lekker in GB woont en gebruik maakt van de voorzieningen en dergelijke daar.

Ach, de mens is hypocriet, dat weet toch iedereen?
pi_88629166
Maar hoe je het went of keert...er word niks gedaan aan dat soort treiterijen en uitdagingen van de extreme-moslimgemeenschap.
Komt ook door dat politieke correctheid die in west-Europa heerst.
Je kan al geen scheet meer laten en je wordt voor racist en fascist uitgemaakt.
En wil je er wat aan doen, dan is het plotseling discriminatie, want zij zijn zo zielig.
Het zou me niks verbazen als mensen in de toekomst het recht in eigen handen zouden nemen.
Daar sta ik niet achter, waar ik wel achter sta is dat dat linkse gedachtegoed van wat zijn zij zielig nou eens een keer ophoud.
Denk ook eens aan je eigen volk die dit niet meer pikt.
Vind je het vreemd dat de PVV zo hoog staat.
pi_88629183
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:45 schreef NFI het volgende:

[..]

daar ging het bijna mis.
en dan laten ze zich redden door agenten :')

de helden :r
Die lui van westboro zijn zelf nooit gewelddadig, dat scheelt alweer. :)
pi_88629194
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:42 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Juigende mensen op straat nadat de Twin Towers ingestort waren. Ze stonden erbij en keken ernaar. Dat is net zo erg als meedoen. Ouders die hun kankerkinderen niet in het gareel houden, buurtbewoners die er zo voorbij lopen zonder iets te doen. Ze stonden erbij en keken ernaar :r
Gewoon oppakken, daarvoor hebben we nl. zoiets als "verstoring van de openbare orde" in onze wet staan. Vervolgens een torenhoge boete opleggen of een vernederende taakstraf en daar mee door blijven gaan tot ze zich dusdanig buitengesloten voelen dat ze vrijwillig terug verhuizen naar het land waar ze hun roots hebben liggen.
pi_88629217
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:45 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Ach, de mens is hypocriet, dat weet toch iedereen?
Sommige mensen zijn hypocriet.
pi_88629226
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:47 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Die lui van westboro zijn zelf nooit gewelddadig, dat scheelt alweer. :)
dat wel maar zo te gaan protesteren bij een begravenis dan verdien je in mijn ogen gewoon een flink pak slaag
pi_88629270
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:48 schreef NFI het volgende:

[..]

dat wel maar zo te gaan protesteren bij een begravenis dan verdien je in mijn ogen gewoon een flink pak slaag
Mee eens, maar zij overtreden de wet niet, en jij dan wel. Ik snap ook niet waarom het onder vrijheid van meningsuiting valt als je iets op zo'n walgelijke manier verstoort.
pi_88629278
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:48 schreef NFI het volgende:

[..]

Ze verdienen wel meer, imho
pi_88629352
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:49 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Mee eens, maar zij overtreden de wet niet, en jij dan wel. Ik snap ook niet waarom het onder vrijheid van meningsuiting valt als je iets op zo'n walgelijke manier verstoort.
mwah moet toch iets zijn als verstoring openbare orde of laster/discriminatie wegens het suggereren dat die soldaten homo zijn of zo.

ik denk trouwens niet dat de politie erg fanatiek word als een westboro mongool met een verbouwde kop aangifte komt doen :')
pi_88629359
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:49 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ze overtreden de wet wel degelijk, ze maken zich immers schuldig aan verstoring van de openbare orde.
pi_88629407
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:51 schreef NFI het volgende:

[..]

mwah moet toch iets zijn als verstoring openbare orde of laster/discriminatie wegens het suggereren dat die soldaten homo zijn of zo.
Dat is nog het minst erge van alles wat ze over die soldaten roepen.
pi_88629487
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:52 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Ze verstoren de wet wel degelijk, ze maken zich immers schuldig aan verstoring van de openbare orde.
Weet je dat zeker?
Want die religekken van westboro gaan nog altijd vele begrafenissen langs dacht ik. Lijkt me niet dat ze dat zouden doen als ze daar voor worden aangeklaagd. Dat hoofd van die kerk is zelf een advocaat, ze studeren daar allemaal rechten.

Of bedoelde je in NL?
pi_88629495
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:53 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat is nog het minst erge van alles wat ze over die soldaten roepen.
als zoiets in nederland gebeurd en ik sta daar als bevriend soldaat/broer/etc en ik mep die lui het ziekenhuis in dan word ik niet vervolgt:

lang leve Art. 40 Sr. ;)
pi_88629542
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:55 schreef NFI het volgende:

[..]

als zoiets in nederland gebeurd en ik sta daar als bevriend soldaat/broer/etc en ik mep die lui het ziekenhuis in dan word ik niet vervolgt:

lang leve Art. 40 Sr. ;)
Want je mag soldaten niet beledigen volgens dat artikel of wat?

Om nou iemand in elkaar te slaan omdat een paar religekken je als fag bestempelen...tja. :') Dat doen ze ook helemaal niet op die begrafenissen voor zover ik weet. Daar is het meer van: "God killed the soldiers."
pi_88629608
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:56 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Want je mag soldaten niet beledigen volgens dat artikel of wat?
je word schuldig bevonden maar niet gestraft vanwege het feit dat je op dat moment emotioneel "doordraaide" en in een vlaag van verstandsverbijstering die lui aanvloog
pi_88629648
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:55 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Weet je dat zeker?
Want die religekken van westboro gaan nog altijd vele begrafenissen langs dacht ik. Lijkt me niet dat ze dat zouden doen als ze daar voor worden aangeklaagd. Dat hoofd van die kerk is zelf een advocaat, ze studeren daar allemaal rechten.

Of bedoelde je in NL?
Hoe de Amerikaanse en Engelse wet op dit vlak in elkaar zitten, weet ik niet. Maar volgens mij zouden dit soort haatbaarden in Nederland gewoon opgepakt kunnen worden voor verstoring van de openbare orde.
pi_88629672
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:57 schreef NFI het volgende:

[..]

je word schuldig bevonden maar niet gestraft vanwege het feit dat je op dat moment emotioneel "doordraaide" en in een vlaag van verstandsverbijstering die lui aanvloog
Dat slaat nergens op. Dan kan iedereen die geweld gebruikt nadat iemand hem/haar heeft beledigd dat wel aanvoeren. Kan me niet voorstellen dat je er dan mee weg komt, enkel omdat het in een vlaag van verstandsverbijstering was. Maar goed, andere discussie. :P
pi_88629784
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:59 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat slaat nergens op. Dan kan iedereen die geweld gebruikt nadat iemand hem/haar heeft beledigd dat wel aanvoeren. Kan me niet voorstellen dat je er dan mee weg komt, enkel omdat het in een vlaag van verstandsverbijstering was. Maar goed, andere discussie. :P
zoiets word natuurlijk wel onderzocht ;)
wetboek kent meerdere schulduitsluitingsgronden en rechtvaardigingsgronden.

iemand aanvliegen omdat die tijdens de begravenis van een dierbare de gestorvene beledigd valt zeker onder die artikelen :)
pi_88629875
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 12:02 schreef NFI het volgende:

[..]

zoiets word natuurlijk wel onderzocht ;)
wetboek kent meerdere schulduitsluitingsgronden en rechtvaardigingsgronden.

iemand aanvliegen omdat die tijdens de begravenis van een dierbare de gestorvene beledigd valt zeker onder die artikelen :)
Ik zou me in zo'n geval niet woedend maken over de belediging, die lui kennen de gestorven persoon niet eens. Maar dat ze de begrafenis met hun onzin lopen te verstoren lijkt mij veel erger. :{
pi_88629953
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 12:05 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik zou me in zo'n geval niet woedend maken over de belediging, die lui kennen de gestorven persoon niet eens. Maar dat ze de begrafenis met hun onzin lopen te verstoren lijkt mij veel erger. :{
als ze zulke onzin op internet roepen oke.
maar als ze voor de begraafplaats staan met spandoeken en tijdens de dienst allerlei beledigingen roepen...
pi_88630051
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 12:07 schreef NFI het volgende:

[..]

als ze zulke onzin op internet roepen oke.
maar als ze voor de begraafplaats staan met spandoeken en tijdens de dienst allerlei beledigingen roepen...
Als het mij persoonlijk aan zou gaan zou ik me ook zeker niet inhouden, maar niet om eventuele beledigingen die nergens op slaan, maar puur omdat ik in alle rust die perso(o)n(en) wil kunnen herdenken, zonder dat respectloze gebral.

Ik hoop wel dat deze extremisten nog vervolgd worden voor verstoring van de orde.
  vrijdag 12 november 2010 @ 12:19:49 #160
111528 Viajero
Who dares wins
pi_88630409
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 09:03 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Een dodenherdenking verstoren kan inderdaad niet, een neo-facistische knokploeg het laten oplossen evenmin, goed dat de politie tussen beide is gekomen.

IN SA zullen trouwens weinig herdenkingen voor WO I zijn.
Saudi Arabia dankt zijn bestaan aan WO 1, dus wie weet...

Verder helemaal met je eens, ik moet van beide groepen fanatici niets hebben.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  vrijdag 12 november 2010 @ 13:20:54 #161
pi_88632302
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 10:41 schreef ElectricEye het volgende:

Als ik het heb over 'ik ben bereid om' dan heb ik het over mij persoonlijk,
Dan is het een volledig nutteloze mededeling.
quote:
Waarvan akte.
Check
  vrijdag 12 november 2010 @ 13:22:56 #162
pi_88632361
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:20 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je hoeft niet ergens voor te zijn om er begrip voor te hebben, zie de mensen die deze demonstratie goedkeuren in dit topic.
Die mensen keuren het uiten van een mening goed, jij had het over de hooligans hun gewelddadige gang laten gaan. Daar zie ik principiële verschillen tussen.
pi_88635963
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:47 schreef 0five8 het volgende:
Daar sta ik niet achter, waar ik wel achter sta is dat dat linkse gedachtegoed van wat zijn zij zielig nou eens een keer ophoud.
Wat je zegt is dat het feitelijk de schuld van "links" is dat die gekken daar staan te demonstreren?
Gaat bijna op demoniseren lijken.
pi_88636666
Gut, een groepje van 50 kanslozen (tegenovergestaan door 50 andere kanslozen) roepen in Hyde Park volkomen legaal, overigens traditioneel DE plek in Londen om je mening te uitten over wat dan ook en geenzins in de buurt van de plechtigheden, dat ze de dodenherdenking onzin vinden omdat de slachtoffers onder de burgers niet herdacht worden. Het was respectloos, ja, maar dat was Theo van Gogh ook en dezelfden die nu zo hard lopen te blaaten om geweld tegen deze losers huilen om het hardst om Theo'tje.

Niemand in de UK behalve de EDL aanhang geeft hier ene ruk om overigens.
pi_88639213
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:47 schreef 0five8 het volgende:
Maar hoe je het went of keert...er word niks gedaan aan dat soort treiterijen en uitdagingen van de extreme-moslimgemeenschap.
Net zoals er niks wordt gedaan aan de treiterijen en uitdagingen van de extreme niet-moslimgemeenschap, denk aan de extremist Geert Wilders of de Deense Mohammed-cartoons, Burn a Quran day, EDL-hooligans mogen ook demonstreren enz.

Deze mensen die op een vreedzame wijze demonstreren zijn geen moslimextremisten, en ook geen haatbaarden. Het zijn moslims die hun mening op een provocerende manier uiten, en dat is hun goed recht. Het zijn trouwens telkens dezelfde 30/40 man die op deze manier demonstreren in het Verenigd Koninkrijk en het nieuws halen, net zoals het om een klein groepje gaat in het geval van de Westboro Baptist Church.

Ik heb videos van hun demonstraties gezien, soms roepen ze ook "Freedom go to hell", dus ze zijn het zelfs eens met mensen zoals jij die tegen de vrijheid van meningsuiting zijn. Deze zogenaamde extremisten zijn pas na de Deense Mohammed-cartoons begonnen met hun provocerende demonstraties: een soort 'taste of your own medicine', ze willen kijken of er echt sprake is van vrijheid van meningsuiting in het Westen, of dat er sprake is van eenrichtingsverkeer: moslims mag je beledigen en de rest niet. Als dat laatste het geval is, dan verbied je de vreedzame demonstraties van deze moslims en word je hypocrisie aangetoond.
pi_88639384
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:42 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Juigende mensen op straat nadat de Twin Towers ingestort waren. Ze stonden erbij en keken ernaar. Dat is net zo erg als meedoen.
pi_88639421
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:35 schreef NFI het volgende:

Ze zijn in het Westen geboren en maken gebruik van hun rechten.
pi_88639507
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 10:13 schreef bijdehand het volgende:
Geldt dit ook voor de christenen, Westboro Baptist Church, Terry Jones, de illegale invasie van Irak en nog meer wandaden?
pi_88639657
quote:

De aap komt uit de mouw. Het dikgedrukte, daar gaat het jou dus werkelijk om.
Ik heb de video van de demonstratie gezien: er zitten autochtone moslims bij, en in het leger zitten ook genoeg allochtonen. Jij denkt veels te simplistisch.
pi_88639741
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 10:03 schreef roy040 het volgende:
Daarom krijgen ze ook politiebescherming hé, om te voorkomen dat de gewelddadige tokkies hen gaan mishandelen :P
pi_88639773
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 09:58 schreef Wijze_appel het volgende:

Dat mag. Het was hun eigen klaproos.
pi_88639830
quote:

Wie is hier nu de haatbaard?
pi_88639882
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 november 2010 09:37 schreef Voorschrift het volgende:
Die gummyknuppels worden vooral tegen de EDL-hooligans gebruikt, omdat het agressieve tokkies zijn die niet vreedzaam kunnen demonstreren. Maar deze moslims provoceren wel, maar gebruiken nooit geweld.
  † In Memoriam † vrijdag 12 november 2010 @ 16:41:16 #174
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_88639951
quote:
@ Dagonet

Als we toch met drogredeneringen aan het smijten zijn... :')
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_88639982
quote:
13s.gif Op vrijdag 12 november 2010 09:34 schreef Scorpie het volgende:

Als je de respectbetuiging van mensen die ervoor gezorgd hebben dat JIJ als baardmans zijnde in een VRIJ land mag komen
Hoe dan? Door hun oorspronkelijke landen te bombarderen?
  † In Memoriam † vrijdag 12 november 2010 @ 16:45:11 #176
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_88640115
quote:

[..]

Je beseft dat je met deze post aan mensen die waarde hechten aan de Nederlandse traditie van tolerantie carte blanche geeft geweld tegen jou te gebruiken? En eigenlijk aan iedereen die meent wat te verdedigen te hebben? Lekkere maatschappij sta jij voor :r
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_88641418
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 16:22 schreef Politicoloog het volgende:

[..]

Net zoals er niks wordt gedaan aan de treiterijen en uitdagingen van de extreme niet-moslimgemeenschap, denk aan de extremist Geert Wilders of de Deense Mohammed-cartoons, Burn a Quran day, EDL-hooligans mogen ook demonstreren enz.

Deze mensen die op een vreedzame wijze demonstreren zijn geen moslimextremisten, en ook geen haatbaarden. Het zijn moslims die hun mening op een provocerende manier uiten, en dat is hun goed recht. Het zijn trouwens telkens dezelfde 30/40 man die op deze manier demonstreren in het Verenigd Koninkrijk en het nieuws halen, net zoals het om een klein groepje gaat in het geval van de Westboro Baptist Church.

Ik heb videos van hun demonstraties gezien, soms roepen ze ook "Freedom go to hell", dus ze zijn het zelfs eens met mensen zoals jij die tegen de vrijheid van meningsuiting zijn. Deze zogenaamde extremisten zijn pas na de Deense Mohammed-cartoons begonnen met hun provocerende demonstraties: een soort 'taste of your own medicine', ze willen kijken of er echt sprake is van vrijheid van meningsuiting in het Westen, of dat er sprake is van eenrichtingsverkeer: moslims mag je beledigen en de rest niet. Als dat laatste het geval is, dan verbied je de vreedzame demonstraties van deze moslims en word je hypocrisie aangetoond.
Wat een onzin, religies worden hier in Europa al sinds de jaren '60 in de zeik gezet. Als onze Europese manier van omgaan met religie je niet aanstaat, heb je nog altijd de vrijheid om te vertrekken naar oorden waar men wel op de wijze van jouw voorkeur met geloof omgaat. Maar de geneugten van de westerse samenleving zijn dan blijkbaar weer zo aantrekkelijk, dat men tóch liever hier blijft. Deze "demonstratie" heeft totaal niks met vrijheid van meningsuiting of wat dan ook te doen. Het is gewoon pure provocatie, verstoring van de openbare orde en opruiing.
pi_88641640
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 17:27 schreef DDDDDaaf het volgende:

Wat een onzin, religies worden hier in Europa al sinds de jaren '60 in de zeik gezet. Als onze Europese manier van omgaan met religie je niet aanstaat, heb je nog altijd de vrijheid om te vertrekken naar oorden waar men wel op de wijze van jouw voorkeur met geloof omgaat. Maar de geneugten van de westerse samenleving zijn dan blijkbaar weer zo aantrekkelijk, dat men tóch liever hier blijft. Deze "demonstratie" heeft totaal niks met vrijheid van meningsuiting of wat dan ook te doen. Het is gewoon pure provocatie, verstoring van de openbare orde en opruiing.
We leven niet meer in het jaar 1960, maar in een global village. Waarom zou een moslim die in het Westen is geboren en getogen naar ergens anders vertrekken? Zal zijn probleem dan verholpen zijn? Denk aan die gestoorde pastoor Terry Jones die de Koran wilde verbranden. Heeft hij met zijn actie alleen Amerikaanse moslims beledigd, of moslims wereldwijd? Dat laatste natuurlijk, want moslims in Verweggistan konden evenveel als de Amerikaanse moslims meegenieten van de provocaties van die redneck. Jij moet dan ook geen onzin praten, als het jou niet bevalt dat deze moslims gebruik maken van hun rechten in hun eigen land dan kun jij naar een land vertrekken waar demonstreren niet is toegestaan. Ja, deze moslims provoceren, maar dat mag en is niet in strijd met de wet. Anders hadden ze ook geen toestemming gekregen om te demonstreren hé.
  vrijdag 12 november 2010 @ 17:54:47 #179
pi_88641983
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 17:38 schreef Politicoloog het volgende:

[..]

We leven niet meer in het jaar 1960, maar in een global village. Waarom zou een moslim die in het Westen is geboren en getogen naar ergens anders vertrekken?
Omdat het daar leuker is.

Het is natuurlijk onzin om een land aan te passen aan een bepaalde groep met een bepaald geloof die om wat voor reden dan ook naar een ander land gaan om dat land net zo hard kapot te maken als het land waar ze vandaan komen. Ik ga ook niet naar Turkije om daar te protesteren tegen de currupte ambtenaren, dat hoort bij de cultuur, net als het bij onze cultuur hoort om op heel andere manieren corrupt te zijn.

Maar moslim-extremisten hebben wel hetzelfde recht op meningsuiting als ik.
pi_88642021
Molsimextremisten hebben wat mij betreft het zelfde recht op vrije meningsuiting als rechtsextremisten; geen...
pi_88642218
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 november 2010 17:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Omdat het daar leuker is.
Niet volgens deze demonstranten. Volgens hen zijn er 0 islamitische staten, het heeft dus ook geen zin om naar Saoedi-Arabië te verkassen waar een corrupte Amerikaanse puppet regeert. Dan kunnen ze net zo goed in het ongelovige UK blijven waar ze zijn geboren en getogen. De hele wereld behoort toe aan Allah.

quote:
Het is natuurlijk onzin om een land aan te passen aan een bepaalde groep met een bepaald geloof die om wat voor reden dan ook naar een ander land gaan om dat land net zo hard kapot te maken als het land waar ze vandaan komen. Ik ga ook niet naar Turkije om daar te protesteren tegen de currupte ambtenaren, dat hoort bij de cultuur, net als het bij onze cultuur hoort om op heel andere manieren corrupt te zijn.

Maar moslim-extremisten hebben wel hetzelfde recht op meningsuiting als ik.
Ik zeg toch ook niet dat het land zich moet aanpassen aan deze moslims? Deze moslims passen zich juist aan aan het Verenigd Koninkrijk en uiten hun mening door middel van een vreedzame demonstratie.

Deze moslims willen het land niet kapot maken, de users hier die hun demonstraties willen verbieden zijn juist degene die tegen de Westerse waarden ingaan. En dat is precies wat die moslims willen bereiken, dat westerlingen hun demonstratie verbieden zodat ze kunnen aantonen dat de vrijheid van meningsuiting en democratie van het Westen niet deugt en niets meer dan gebakken lucht is. En ze hebben hun alternatief al klaar liggen: de islam.
pi_88642243
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 17:56 schreef DDDDDaaf het volgende:
Molsimextremisten hebben wat mij betreft het zelfde recht op vrije meningsuiting als rechtsextremisten; geen...
Dat is dan jouw mening. Maar wat gebeurt in de praktijk? Rechtsextremisten demonstreren wekelijks in Nederland.
  vrijdag 12 november 2010 @ 18:08:54 #183
pi_88642291
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 18:05 schreef Politicoloog het volgende:

[..]

Niet volgens deze demonstranten. Volgens hen zijn er 0 islamitische staten, het heeft dus ook geen zin om naar Saoedi-Arabië te verkassen waar een corrupte Amerikaanse puppet regeert. Dan kunnen ze net zo goed in het ongelovige UK blijven waar ze zijn geboren en getogen. De hele wereld behoort toe aan Allah.
Dat mogen ze vinden.
quote:
[..]

Ik zeg toch ook niet dat het land zich moet aanpassen aan deze moslims? Deze moslims passen zich juist aan aan het Verenigd Koninkrijk en uiten hun mening door middel van een vreedzame demonstratie.
We zijn het eens.
quote:
Deze moslims willen het land niet kapot maken, de users hier die hun demonstraties willen verbieden zijn juist degene die tegen de Westerse waarden ingaan. En dat is precies wat die moslims willen bereiken, dat westerlingen hun demonstratie verbieden zodat ze kunnen aantonen dat de vrijheid van meningsuiting en democratie van het Westen niet deugt en niets meer dan gebakken lucht is. En ze hebben hun alternatief al klaar liggen: de islam.
En vergeet niet dat ze willen aantonen hoe hypocriet die westerse waarden zijn of worden toegepast.
pi_88643007
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 18:06 schreef Politicoloog het volgende:

[..]

Dat is dan jouw mening. Maar wat gebeurt in de praktijk? Rechtsextremisten demonstreren wekelijks in Nederland.
Wekelijks?
pi_88643527
quote:

[..]

Ach, veel van dat volk vindt het wel normaal om andere te mishandelen of vermoorden omdat ze iets niet aanstaat of worden beledigd. En dan heb je ook nog van die mensen die dat goedkeuren omdat die mensen het er naar gemaakt hebben :')

Dit is ook gewoon beledigen van een ander maar ach, dit keer mag het ineens, geen heisa of commisies die iedereen oproept tegen racisme te zijn of iets in de geest.
pi_88664786
@ Politicoloog

quote:
Rechtsextremisten demonstreren wekelijks in Nederland.
Daarvoor moet je toch bij dat ongewassen, werkschuwe, professionele boeroepers van die krakers zijn.
Die parasieten hebben tijd genoeg om spullen te vernielen en te lopen klagen.
pi_88669350
Wow. Idioten die hun mening uiten. Care.

Ik zeg, die horen niet thuis in het Vrije Westen. Knuppel erop en waterboarden.
pi_88669431
Yep.

Don't bite the hand that feeds you.

Als je zoveel te klagen hebt, dan rot je maar op.

Maar dat doen ze niet, want hier is het financieel beter dan in het land van herkomst.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')