Dan noem je ook een repressief regime. Vind je dat bewonderenswaardig ja?quote:Op vrijdag 12 november 2010 08:58 schreef 0five8 het volgende:
De English Defence League klinkt zo gek nog niet.
Jammer dat de politie de EDL tegenhield.
Een dodenherdenking verstoren is not done.
Probeer het maar eens in Saudi Arabië...
Wat wil je hier nou mee zeggen? Moeten we S-A als voorbeeld nemen?quote:Op vrijdag 12 november 2010 08:58 schreef 0five8 het volgende:
Een dodenherdenking verstoren kan inderdaad niet, een neo-facistische knokploeg het laten oplossen evenmin, goed dat de politie tussen beide is gekomen.quote:Op vrijdag 12 november 2010 08:58 schreef 0five8 het volgende:
De English Defence League klinkt zo gek nog niet.
Jammer dat de politie de EDL tegenhield.
Een dodenherdenking verstoren is not done.
Als ik FOK! mag geloven is Nederland snel op weg om een 2e S-A te worden.quote:Op vrijdag 12 november 2010 09:03 schreef KoosVogels het volgende:
Wat wil je hier nou mee zeggen? Moeten we S-A als voorbeeld nemen?
Lost het probleem zich vanzelf op.quote:Op vrijdag 12 november 2010 09:06 schreef Q. het volgende:
[..]
Als ik FOK! mag geloven is Nederland snel op weg om een 2e S-A te worden.
Eeuwig kransenvoetbal,quote:Op vrijdag 12 november 2010 09:08 schreef Ferdo het volgende:
Weer eens wat anders dan het eeuwige kransenvoetbal en het rondscheuren met scooters,
Ach ja, het is een paar keer gebeurd, dus helemaal niet erg. Zeker de bedoeling erachter niet.quote:Op vrijdag 12 november 2010 09:09 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Eeuwig kransenvoetbal,.
Hoevaak komt dat voor? In de afgelopen tien jaar zeg maar? Bij de honderden herdenkingen in het land?
En je wil een demonstratie gelijkstellen met baldadige scooterjeugd?
Iets afdoen omdat het 'slechts' 1 keer voorkomt is natuurlijk een drogreden van heb ik jou daar.quote:Op vrijdag 12 november 2010 09:09 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Eeuwig kransenvoetbal,.
Hoevaak komt dat voor? In de afgelopen tien jaar zeg maar? Bij de honderden herdenkingen in het land?
En je wil een demonstratie gelijkstellen met baldadige scooterjeugd?
Stürm-Abteilung?quote:Op vrijdag 12 november 2010 09:06 schreef Q. het volgende:
[..]
Als ik FOK! mag geloven is Nederland snel op weg om een 2e S-A te worden.
En dat tweede? Dit waren mensen die aan het demonstreren waren tegen een oorlog met tienduizenden burgerslachtoffers. Hoe is dat gelijk met opgeschoten pubers die voor de lol reallife trollen?quote:Op vrijdag 12 november 2010 09:10 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ach ja, het is een paar keer gebeurd, dus helemaal niet erg. Zeker de bedoeling erachter niet.
Iets afschilderen als significant terwijl het maar één keer voorkomt is pas een drogreden van heb ik jou daar.quote:Op vrijdag 12 november 2010 09:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Iets afdoen omdat het 'slechts' 1 keer voorkomt is natuurlijk een drogreden van heb ik jou daar.
Nee, maar een paar keer is heel wat anders dan "eeuwig kransenvoetbal".quote:Op vrijdag 12 november 2010 09:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Iets afdoen omdat het 'slechts' 1 keer voorkomt is natuurlijk een drogreden van heb ik jou daar.
Je kan demonstreren en je kan gewoon respectloos tekeer gaan. Deze actie viel in de laatste categorie.quote:Op vrijdag 12 november 2010 09:16 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En dat tweede? Dit waren mensen die aan het demonstreren waren tegen een oorlog met tienduizenden burgerslachtoffers. Hoe is dat gelijk met opgeschoten pubers die voor de lol reallife trollen?
Iets kan slechts 1 keer voorkomen en nog steeds significant in omvang zijn.quote:Op vrijdag 12 november 2010 09:16 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Iets afschilderen als significant terwijl het maar één keer voorkomt is pas een drogreden van heb ik jou daar.
Het is allebei het toonbeeld voor gebrek aan respect. Demonstreren bij een herdenking die totaal niet over die hele oorlog in Afghanistan gaat of expres herrie maken bij een moment van stilte, het is allebei even misselijkmakend.quote:Op vrijdag 12 november 2010 09:16 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En dat tweede? Dit waren mensen die aan het demonstreren waren tegen een oorlog met tienduizenden burgerslachtoffers. Hoe is dat gelijk met opgeschoten pubers die voor de lol reallife trollen?
"De 1e landing op de Maan is een niet-significante gebeurtenis."quote:Op vrijdag 12 november 2010 09:16 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Iets afschilderen als significant terwijl het maar één keer voorkomt is pas een drogreden van heb ik jou daar.
Geweldloze vrijheid van meningsuiting is goed!quote:Op vrijdag 12 november 2010 09:23 schreef 0five8 het volgende:
@ Dagonet
Ik heb je een paar keer zien zeuren over het feit dat het 1 keer gebeurt is in Nederland.
Gelukkig heb je daar gelijk in, maar ik heb jou niet afkeurend zien reageren over het nieuwsbericht.
En wie iets niet afkeurt, keurt het volgens mij alleen maar goed...reageert of je hun in bescherming neemt.
Ik vind het niet handig. Maar het hoort wel bij een land met vrijheid van meningsuiting dat dit geaccepteerd dient te worden, of je het er nu mee eens bent of niet.quote:Op vrijdag 12 november 2010 09:23 schreef 0five8 het volgende:
@ Dagonet
Ik heb je een paar keer zien zeuren over het feit dat het 1 keer gebeurt is in Nederland.
Gelukkig heb je daar gelijk in, maar ik heb jou niet afkeurend zien reageren over het nieuwsbericht.
En wie iets niet afkeurt, keurt het volgens mij alleen maar goed...reageert of je hun in bescherming neemt.
Mja, ze mogen van mij best demonstreren. Maar niet tijdens een dodenherdenking. Ik ga ook tijdens het vrijdagmiddaggebed buiten met een bord staan roepen dat alle moslims dood moeten en de Islam een geloof van pedofielen is. Ja, het zou moeten kunnen, nee het is niet respectvol.quote:Op vrijdag 12 november 2010 09:30 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ik vind het niet handig. Maar het hoort wel bij een land met vrijheid van meningsuiting dat dit geaccepteerd dient te worden, of je het er nu mee eens bent of niet.
Dus ja, ze moeten in bescherming genomen worden als er mensen zijn die hun fundamentele rechten willen aantasten. Zoals jij bijvoorbeeld.
Deze actie viel in beide categorieën.quote:Op vrijdag 12 november 2010 09:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je kan demonstreren en je kan gewoon respectloos tekeer gaan. Deze actie viel in de laatste categorie.
quote:Op vrijdag 12 november 2010 09:22 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Het is allebei het toonbeeld voor gebrek aan respect. Demonstreren bij een herdenking die totaal niet over die hele oorlog in Afghanistan gaat of expres herrie maken bij een moment van stilte, het is allebei even misselijkmakend.
Nee, is het ook niet. Dat is een nadeel van de vrijheid van meningsuiting zoals men die tegenwoordig denkt te moeten uitleggen.quote:Op vrijdag 12 november 2010 09:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mja, ze mogen van mij best demonstreren. Maar niet tijdens een dodenherdenking. Ik ga ook tijdens het vrijdagmiddaggebed buiten met een bord staan roepen dat alle moslims dood moeten en de Islam een geloof van pedofielen is. Ja, het zou moeten kunnen, nee het is niet respectvol.
Nee, deze actie viel in de laatste categorie. Als je de respectbetuiging van mensen die ervoor gezorgd hebben dat JIJ als baardmans zijnde in een VRIJ land mag komen waar je het beter hebt dan in je oorspronkelijke berggrot misbruikt, dan ben je niet alleen respectloos bezig maar dan snap je niet helemaal wat voor voorrecht je hebt gekregen door de opoffering van anderen, die gestorven zijn voor juist die vrijheid van meningsuiting. Ik zou me als oorlogsveteraan werkelijk waar omdraaien in mijn graf als ik merk dat er wat reli-fundi figuren tijdens de dodenherdenking menen hun bek te moeten opentrekken over een onderwerp wat totaal niet gerelateerd is.quote:Op vrijdag 12 november 2010 09:31 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Deze actie viel in beide categorieën.
Oh, het was géén demonstratie? Bel je de media even dat ze het allemaal fout hebben?quote:Op vrijdag 12 november 2010 09:34 schreef Scorpie het volgende:
Nee, deze actie viel in de laatste categorie.
Of je snapt het prima maar vind je het belangrijker om te demonstreren tegen duizenden burgerdoden waar geen aandacht aan besteed wordt.quote:Als je de respectbetuiging van mensen die ervoor gezorgd hebben dat JIJ als baardmans zijnde in een VRIJ land mag komen waar je het beter hebt dan in je oorspronkelijke berggrot misbruikt, dan ben je niet alleen respectloos bezig maar dan snap je niet helemaal wat voor voorrecht je hebt gekregen door de opoffering van anderen, die gestorven zijn voor juist die vrijheid van meningsuiting.
quote:Ik zou me als oorlogsveteraan werkelijk waar omdraaien in mijn graf als ik merk dat er wat reli-fundi figuren tijdens de dodenherdenking menen hun bek te moeten opentrekken over een onderwerp wat totaal niet gerelateerd is.
Want? Deden ze iets illegaals dan of ben je voorstander van een regering die geweld gebruikt tegen mensen die het niet met hen eens zijn?quote:Op vrijdag 12 november 2010 09:37 schreef Voorschrift het volgende:
Wat mij betreft had de politie het EDL wel mogen helpen in plaats van tegenhouden, gummy knuppels doen het nog altijd beter dan de blote vuist.
Ah, nog zo iemand die graag ziet dat de regering geweld gebruikt tegen mensen die de wet niet overtreden.quote:Op vrijdag 12 november 2010 09:43 schreef roy040 het volgende:
Op zon moment moet de politie omdraaien en met z,n alle de extremisten aanpakken
Nja ik vind het gewoon niet kunnen. beetje respectloosquote:Op vrijdag 12 november 2010 09:44 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ah, nog zo iemand die graag ziet dat de regering geweld gebruikt tegen mensen die de wet niet overtreden.
Het is ook respectloos. Maar respectloze mensen die op een respectloze wijze hun mening verkondigen op een manier die wettelijk toegestaan is verdienen het volgens jou om fysiek mishandeld te worden, met steun van de wetshandhavers?quote:Op vrijdag 12 november 2010 09:45 schreef roy040 het volgende:
[..]
Nja ik vind het gewoon niet kunnen. beetje respectloos
Soms is je mening, moraal en historie verdedigen tegen haatbaarden belangrijker dan je eigen wetten m.b.t. de inzet van geweld.quote:Op vrijdag 12 november 2010 09:44 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ah, nog zo iemand die graag ziet dat de regering geweld gebruikt tegen mensen die de wet niet overtreden.
Whahaha oke laat ik het dan zo zeggen, de politie had aan de kant moeten gaanquote:Op vrijdag 12 november 2010 09:48 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Het is ook respectloos. Maar respectloze mensen die op een respectloze wijze hun mening verkondigen op een manier die wettelijk toegestaan is verdienen het volgens jou om fysiek mishandeld te worden, met steun van de wetshandhavers?
Je begeeft je op héél glad ijs nu, dat weet je. Je zit op de gedachtengang van Mohammed B.
Nee, de wet is altijd belangrijker.quote:Op vrijdag 12 november 2010 09:49 schreef ElectricEye het volgende:
Soms is je mening, moraal en historie verdedigen tegen haatbaarden belangrijker dan je eigen wetten m.b.t. de inzet van geweld.
Jij bent heel eng.quote:In dit geval had ik het nog prima gevonden als betrokken demonstranten permanent 'verdwenen' waren. gewoon weg, opgelost, kwijt, op.
Ik vind dat het Westen weer dat soort maatregelen moet gaan treffen tegen de extremistische Islam, ook als die alleen maar hun stemgeluid laat horen. Wij willen dat niet horen, dus moeten we ze de mond snoeren. En dat mag repressief en gewelddadig ja.
Jij wilt alles oplossen met praten? wat duidelijk niet werkt bij dat soort volk... aanpakken!quote:Op vrijdag 12 november 2010 09:50 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nee, de wet is altijd belangrijker.
[..]
Jij bent heel eng.
Jij begrijpt niet dat het wél kan. Dat is juist het hele punt van de vrijheid van meningsuiting.quote:Op vrijdag 12 november 2010 09:50 schreef roy040 het volgende:
[..]
Whahaha oke laat ik het dan zo zeggen, de politie had aan de kant moeten gaanik snap best dat 10 tallen van die mensen die mensen aan willen pakken. Als je zelf niet begrijpt dat wat hun doen echt niet kan dan weet ik het ook niet meer
Het gaat er niet om *wat* ze zeggen, het gaat erom *wanneer* ze het zeggen. Een moment van respectbetuiging op deze manier misbruiken is te walgelijk voor woorden en zou onder geen enkel beding getolereerd mogen worden.quote:Op vrijdag 12 november 2010 09:41 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Oh, het was géén demonstratie? Bel je de media even dat ze het allemaal fout hebben?
[..]
Of je snapt het prima maar vind je het belangrijker om te demonstreren tegen duizenden burgerdoden waar geen aandacht aan besteed wordt.
[..]
[ afbeelding ]
Of je wil vrijheid van meningsuiting en accepteert dit soort dingen of je wil alleen de dingen horen waarvan jij wil dat ze gezegd mogen worden. Het laatste is géén vrijheid.
Laat ze lekker hun mening uiten, maar niet op een moment waar het ECHT niet kan. en hoe ze het doen kan ook niet. (niet op dat moment)quote:Op vrijdag 12 november 2010 09:52 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Jij begrijpt niet dat het wél kan. Dat is juist het hele punt van de vrijheid van meningsuiting.
Aan de ene kant klagen dat er in Nederland mensen vermoord zijn omdat ze hun mening verkondigen en aan de andere kant klagen dat mensen hun mening verkondigen en voorstander zijn van fysiek geweld tegen die mensen. Hoe kan je dat vereenzelvigen anders dan met "ja, maar met die laatste groep ben ík het niet eens, dus dan mag het".
Als zij mishandeld mogen worden vanwege hun mening dan mag jij dat ook vanwege jouw mening.
exactlyquote:Op vrijdag 12 november 2010 09:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het gaat er niet om *wat* ze zeggen, het gaat erom *wanneer* ze het zeggen. Een moment van respectbetuiging op deze manier misbruiken is te walgelijk voor woorden en zou onder geen enkel beding getolereerd mogen worden.
Dat is dus het punt. Ze worden niet mishandeld om hun mening, ze worden mishandeld om hun gebrek aan respect. Iets wat ik wel kan begrijpen op zo`n punt.quote:Op vrijdag 12 november 2010 09:52 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Als zij mishandeld mogen worden vanwege hun mening dan mag jij dat ook vanwege jouw mening.
Nee dat is gewoon hypocriet. Je hebt goede of slechte wetten, niet alleen maar wetten die niet gelden als het even niet uitkomt of omdat het slachtoffer in jouw ogen een extreme mening heeft.quote:Op vrijdag 12 november 2010 09:49 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Soms is je mening, moraal en historie verdedigen tegen haatbaarden belangrijker dan je eigen wetten
Jij hebt nu gebrek aan respect voor de wet en mensen in het algemeen, mag ik je mishandelen?quote:Op vrijdag 12 november 2010 09:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat is dus het punt. Ze worden niet mishandeld om hun mening, ze worden mishandeld om hun gebrek aan respect. Iets wat ik wel kan begrijpen op zo`n punt.
Prima, je vindt het verwerpelijk. Het is ook respectloos en dom, maar om ze daarvoor dan maar te laten mishandelen?quote:Op vrijdag 12 november 2010 09:54 schreef roy040 het volgende:
Laat ze lekker hun mening uiten, maar niet op een moment waar het ECHT niet kan. en hoe ze het doen kan ook niet. (niet op dat moment)
Yup. De boel vernielen en verstoren.quote:Op vrijdag 12 november 2010 09:41 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Want? Deden ze iets illegaals dan
Een Linkse en een Rechtse kan daar geen kwaad, ze roepen het zelf op zich afquote:Op vrijdag 12 november 2010 09:56 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Prima, je vindt het verwerpelijk. Het is ook respectloos en dom, maar om ze daarvoor dan maar te laten mishandelen?
Tuurlijk jongen, wat jij wil.quote:Op vrijdag 12 november 2010 09:50 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nee, de wet is altijd belangrijker.
Ach, ik vind jou ook eng met je buigen, knikken, pappen, nathouden en oproepen tot vooral niet aanpakken, want ze doen niks. Doodeng vind ik die houding.quote:Jij bent heel eng.
Er is niets vernield. En sinds wanneer is verstoring van een dodenherdenking tegen de wet?quote:Op vrijdag 12 november 2010 09:57 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Yup. De boel vernielen en verstoren.
Dan moet je hersens inslaan.
Ze hebben die klaproos in brand gestokenquote:Op vrijdag 12 november 2010 09:58 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Er is niets vernield. En sinds wanneer is verstoring van een dodenherdenking tegen de wet?
Mishandelen, mishandelen.quote:Op vrijdag 12 november 2010 09:56 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Prima, je vindt het verwerpelijk. Het is ook respectloos en dom, maar om ze daarvoor dan maar te laten mishandelen?
Is misschien niet tegen de wet, maar jij bent volgens mij zo'n halve gare die alles eerst opzoekt in het wetboek. als je niet snapt dat mensen die demonstranten te grazen willen nemen dan klopt er iets niet bij jouquote:Op vrijdag 12 november 2010 09:58 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Er is niets vernield. En sinds wanneer is verstoring van een dodenherdenking tegen de wet?
Onze cultuur is gebaseerd op recht en wetboek.quote:Op vrijdag 12 november 2010 09:57 schreef ElectricEye het volgende:
Tuurlijk jongen, wat jij wil.
Ik vind levenswijze, normen, waarden en eigen cultuur in gevallen meer waard dan een suf wetboek.
Ze doen ook niets, ze demonstreren, prima, dat is hun recht. De wijze waarop en het tijdstip doen hun zaak alleen maar afbreuk. Verder ben ik voorstander van het naleven van de wet. Waar buig ik? Waar knik ik?quote:Ach, ik vind jou ook eng met je buigen, knikken, pappen, nathouden en oproepen tot vooral niet aanpakken, want ze doen niks. Doodeng vind ik die houding.
Gebrek aan respect voor de wet? Waar precies?quote:Op vrijdag 12 november 2010 09:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Jij hebt nu gebrek aan respect voor de wet en mensen in het algemeen, mag ik je mishandelen?
Ik snap wel dat ze het willen. Ik snap alleen niet dat er mensen zijn die er voorstander van zijn dat ze dat dan ook daadwerkelijk doen. Eigenrichting, wetteloosheid en willekeur. Ben je daar voorstander van?quote:Op vrijdag 12 november 2010 09:59 schreef roy040 het volgende:
[..]
Is misschien niet tegen de wet, maar jij bent volgens mij zo'n halve gare die alles eerst opzoekt in het wetboek. als je niet snapt dat mensen die demonstranten te grazen willen nemen dan klopt er iets niet bij jou
Nee hoor. Tis een standaard moslim die alle handelingen van mede-"broeders" goed praat maar op zijn stoeltje zit te hobbelen als de zaken omgedraaid zijn.quote:Op vrijdag 12 november 2010 09:59 schreef roy040 het volgende:
[..]
Is misschien niet tegen de wet, maar jij bent volgens mij zo'n halve gare die alles eerst opzoekt in het wetboek. als je niet snapt dat mensen die demonstranten te grazen willen nemen dan klopt er iets niet bij jou
En waar is dat precies tegen de wet?quote:Op vrijdag 12 november 2010 09:58 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Ze hebben die klaproos in brand gestoken
Dat bedoel ik. Jij gaat gewoon uit van een stoffige tekst en als je het verbod niet vind is het dus toegestaan.quote:Op vrijdag 12 november 2010 09:58 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dat is vernieling.quote:Op vrijdag 12 november 2010 10:01 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En waar is dat precies tegen de wet?
Sorry, katholiek gedoopt en een stamboom die tot ergens in de 13 eeuw terug te voeren is naar de rand van de Zuiderzee.quote:Op vrijdag 12 november 2010 10:01 schreef Wijze_appel het volgende:
Nee hoor. Tis een standaard moslim die alle handelingen van mede-"broeders" goed praat maar op zijn stoeltje zit te hobbelen als de zaken omgedraaid zijn.
Hier op Fok kun je alles bewerenquote:Op vrijdag 12 november 2010 10:02 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Sorry, katholiek gedoopt en een stamboom die tot ergens in de 13 eeuw terug te voeren is naar de rand van de Zuiderzee.
Daar is die weer met de WET jonge ga nou weg. Het kan gewoon niet, Als die mensen dat zelf niet snappen dan verdienen ze het gewoon. het is hun recht dat ze demonstreren maar doe je het op zon moment dan kun je klappen verwachten van veel mensen die daar zijn.quote:Op vrijdag 12 november 2010 10:01 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En waar is dat precies tegen de wet?
Niet als het valt onder een demonstratie, wat dit was.quote:Op vrijdag 12 november 2010 10:01 schreef ElectricEye het volgende:
Dat bedoel ik. Jij gaat gewoon uit van een stoffige tekst en als je het verbod niet vind is het dus toegestaan.
Maar zo werkt het niet. Zelfs een Nederlandse rechter zou het verstoren van een Dodenherdenking kunnen vegen onder Verstoring van de Openbare Orde. Stukje disrespect naar de nabestaanden en de gevallen zelf aanrekenen en je straf kan nog lullig uitvallen ook.
Ehm, achterstevoren.quote:Op vrijdag 12 november 2010 10:00 schreef Dagonet het volgende:
Onze cultuur is gebaseerd op recht en wetboek.
Als je dus iets zegt wat een groep niet wil horen dan kan je klappen verwachten. Dat vind je niet alleen logisch maar ook nog acceptabel.quote:Op vrijdag 12 november 2010 10:03 schreef roy040 het volgende:
Daar is die weer met de WET jonge ga nou weg. Het kan gewoon niet, Als die mensen dat zelf niet snappen dan verdienen ze het gewoon. het is hun recht dat ze demonstreren maar doe je het op zon moment dan kun je klappen verwachten van veel mensen die daar zijn.
Ach wel nee. Het is er nu een onlosmakelijk onderdeel van, maar uiteindelijk prevaleert een menswaardig bestaan zonder idioten met Middeleeuwse ideeën, die en passant ook nog even jouw levenswijze haten, om je heen.quote:Op vrijdag 12 november 2010 10:00 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Onze cultuur is gebaseerd op recht en wetboek.
Helaas wel ja. Ik zou het niet erg vinden als hen dat recht werd ontnomen.quote:Ze doen ook niets, ze demonstreren, prima, dat is hun recht.
Bij het niet willen dat die onmensen worden aangepakt conform hun disrespect voor het land uit welks ruif ze vreten.quote:De wijze waarop en het tijdstip doen hun zaak alleen maar afbreuk. Verder ben ik voorstander van het naleven van de wet. Waar buig ik? Waar knik ik?
Zoiets werkt natuurlijk 2 kanten op. Denken dat je een dodenherdenking kan verstoren (want dat is wat ze doen) met leuzen en daar geen emotionele reactie op zult krijgen is een beetje dom. Trouwens, dat is natuurlijk precies wat ze willen, een emotionele reactie met veel nieuwswaarde. Missie geslaagd dus.quote:Op vrijdag 12 november 2010 10:01 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ik snap wel dat ze het willen. Ik snap alleen niet dat er mensen zijn die er voorstander van zijn dat ze dat dan ook daadwerkelijk doen. Eigenrichting, wetteloosheid en willekeur. Ben je daar voorstander van?
Och, is dat werkelijk zo`n verschil met onze eigen maatschappij, waar homos in elkaar gemept worden door groepen, mensen neergeknald worden om hun mening, etc etc?quote:Op vrijdag 12 november 2010 10:05 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Als je dus iets zegt wat een groep niet wil horen dan kan je klappen verwachten. Dat vind je niet alleen logisch maar ook nog acceptabel.
Jij zit anders op dezelfde lijn als de goedpraters na Fortuyn.quote:Je zit weer op de lijn die Mohammed B. volgde toen hij Theo van Gogh vermoorde. De lijn die ervoor zorgt dat Wilders permanent beveiligd moet worden.
Moslims en provoceren. Het zijn 2 gelijke noemers.quote:Op vrijdag 12 november 2010 10:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zoiets werkt natuurlijk 2 kanten op. Denken dat je een dodenherdenking kan verstoren (want dat is wat ze doen) met leuzen en daar geen emotionele reactie op zult krijgen is een beetje dom. Trouwens, dat is natuurlijk precies wat ze willen, een emotionele reactie met veel nieuwswaarde. Missie geslaagd dus.
nationalisme en steun van de eigen troepen getuigd van een hoge moraal en eergevoel. Het aantasten daarvan door allochtonen met verwerpelijke ideeën is een ernstige ondergraving van het eigen land. Dat MOET hard bestreden worden. Een repressief handelen tegen deze figuren is dan ook een morele plicht.quote:Op vrijdag 12 november 2010 10:03 schreef speknek het volgende:
Even voor de achtergrond: het dragen van de poppy is de laatste tijd in Engeland niet alleen maar meer uit respect voor de oorlogsslachtoffers, maar een ontluikend nationalistisch sentiment, waarbij veel mensen tevens verklaren achter de troepen in Afghanistan te staan.
Wat dat betreft is de demonstratie dus iets beter te plaatsen, en wat minder respectloos imo.
quote:Op vrijdag 12 november 2010 10:08 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
nationalisme en steun van de eigen troepen getuigd van een hoge moraal en eergevoel. Het aantasten daarvan door allochtonen met verwerpelijke ideeën is een ernstige ondergraving van het eigen land. Dat MOET hard bestreden worden. Een repressief handelen tegen deze figuren is dan ook een morele plicht.
Dan heb jij dat recht ook niet meer. Dan heeft niemand dat recht meer.quote:Op vrijdag 12 november 2010 10:05 schreef ElectricEye het volgende:
Helaas wel ja. Ik zou het niet erg vinden als hen dat recht werd ontnomen.
Dat is nu eenmaal het nadeel van de maatschappij waarin we leven, je moet ook dit soort debiele gasten accepteren.quote:Bij het niet willen dat die onmensen worden aangepakt conform hun disrespect voor het land uit welks ruif ze vreten.
Accepteren? jonge jonge tochquote:Op vrijdag 12 november 2010 10:08 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dan heb jij dat recht ook niet meer. Dan heeft niemand dat recht meer.
[..]
Dat is nu eenmaal het nadeel van de maatschappij waarin we leven, je moet ook dit soort debiele gasten accepteren.
Tis alsof een moslim in een Joods gezin woont en elke dag daar problemen mee heeft.quote:Op vrijdag 12 november 2010 10:08 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
nationalisme en steun van de eigen troepen getuigd van een hoge moraal en eergevoel. Het aantasten daarvan door allochtonen met verwerpelijke ideeën is een ernstige ondergraving van het eigen land. Dat MOET hard bestreden worden. Een repressief handelen tegen deze figuren is dan ook een morele plicht.
Neuh. We moeten niks.quote:Op vrijdag 12 november 2010 10:08 schreef Dagonet het volgende:
Dat is nu eenmaal het nadeel van de maatschappij waarin we leven, je moet ook dit soort debiele gasten accepteren.
Omgekeerd werkt het precies hetzelfde natuurlijk. Ik hoef niet met mijn blauwe ogen de vermoorde onschuld te spelen als ik op vrijdagmiddag tijdens het gebed met posters aan kom zetten waarin ik de Islam als bloeddorstig geloof en moslims als varkens wegzet.quote:Op vrijdag 12 november 2010 10:07 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Moslims en provoceren. Het zijn 2 gelijke noemers.
Mensen die het hard willen spelen, moeten hard aangepakt kunnen wordenquote:Op vrijdag 12 november 2010 10:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Omgekeerd werkt het precies hetzelfde natuurlijk. Ik hoef niet met mijn blauwe ogen de vermoorde onschuld te spelen als ik op vrijdagmiddag tijdens het gebed met posters aan kom zetten waarin ik de Islam als bloeddorstig geloof en moslims als varkens wegzet.
Ja, het zal vast wel mogen in het wetboek, maar om nou te zeggen dat het getuigt van respect en een slimme manier om de vrijheid van meningsuiting te gebruiken, nee. Waarom kan men de nuance niet vinden in dit soort demonstraties? Waarom moet het gelijk hard gespeeld worden?
Nee, dat moeten we niet. We hebben ook onze eigen verantwoording te nemen en onder ogen te zien dat ook onze samenleving niet perfect is. Buigen voor dit soort respectloos gedrag is een persoonlijk en moreel failliet wat je afgeeft.quote:Op vrijdag 12 november 2010 10:08 schreef Dagonet het volgende:
quote:Op vrijdag 12 november 2010 10:08 schreef ElectricEye het volgende:
Maar het is niet hetzelfde omdat je die provocaties niet tot zelden ziet.quote:Op vrijdag 12 november 2010 10:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Omgekeerd werkt het precies hetzelfde natuurlijk. Ik hoef niet met mijn blauwe ogen de vermoorde onschuld te spelen als ik op vrijdagmiddag tijdens het gebed met posters aan kom zetten waarin ik de Islam als bloeddorstig geloof en moslims als varkens wegzet.
Volkomen te begrijpen natuurlijk; het volk sluit de rijen tegen iets wat men ziet als een gevaar van buitenaf, aangezien de elite faalt dit aan te pakken gaat het volk zich organiseren. En straks zal de politieke elite doen alsof hun neus bloed.quote:Op vrijdag 12 november 2010 10:03 schreef speknek het volgende:
Even voor de achtergrond: het dragen van de poppy is de laatste tijd in Engeland niet alleen maar meer uit respect voor de oorlogsslachtoffers, maar een ontluikend nationalistisch sentiment, waarbij veel mensen tevens verklaren achter de troepen in Afghanistan te staan.
Wat dat betreft is de demonstratie dus iets beter te plaatsen, en wat minder respectloos imo.
Ik heb al vaker betoogd dat ik bereid ben bepaalde vrijheden, muv privacy, op te offeren om dit soort excessen te kunnen bestrijden. het recht op demonstreren is daar zeker een voorbeeld van.quote:Op vrijdag 12 november 2010 10:08 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dan heb jij dat recht ook niet meer. Dan heeft niemand dat recht meer.
Ik accepteer niets zomaar, zeker dit niet. Nooit!quote:Dat is nu eenmaal het nadeel van de maatschappij waarin we leven, je moet ook dit soort debiele gasten accepteren.
En dat is dus de nuance die mist bij onze medemens.quote:Op vrijdag 12 november 2010 10:11 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Maar het is niet hetzelfde omdat je die provocaties niet tot zelden ziet.
Bij moslims zie je het met grote regelmaat.
Hoe kunnen we nu werkelijk weten dat alle moslims niet zo denken?quote:Op vrijdag 12 november 2010 10:13 schreef bijdehand het volgende:
Dit is dus een van de dingen die ervoor zorgen dat moslims steeds meer uitgekotst gaan worden.
En ze kunnen zeggen: maar niet alle moslims denken zo! Maar dat maakt niet uit. Ze zullen er allemaal op aangekeken worden en de gevolgen merken. Trieste lui die een dodenherdenking verpesten
Vrouwen in korte rokjes roepen verkrachting over zichzelf afquote:Op vrijdag 12 november 2010 09:57 schreef roy040 het volgende:
[..]
Een Linkse en een Rechtse kan daar geen kwaad, ze roepen het zelf op zich af
Ik vind het ook begrijpelijk, maar je aanval op de hoge heren van de slinkse elite zie ik niet zo, het was immers die elite zelf die de militairen naar Afghanistan heeft gestuurd en vond dat het volk erachter moest staan, wat in Engeland niet echt het geval is.quote:Op vrijdag 12 november 2010 10:13 schreef Scorpie het volgende:
Volkomen te begrijpen natuurlijk; het volk sluit de rijen tegen iets wat men ziet als een gevaar van buitenaf, aangezien de elite faalt dit aan te pakken gaat het volk zich organiseren. En straks zal de politieke elite doen alsof hun neus bloed.
Onze maatschappij hoeft dit soort opruiing helemaal niet te accepteren. Het zal allemaal best dat deze haatbaarden een gruwelijke afkeer van onze westerse maatschappij en levensstijl hebben, maar ga dan lekker in één of andere berggrot of woestijndorp protesteren en laat ons lekker met rust...quote:Op vrijdag 12 november 2010 10:08 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dat geldt voor elke dissidente mening.quote:Op vrijdag 12 november 2010 10:19 schreef DDDDDaaf het volgende:
Onze maatschappij hoeft dit soort opruiing helemaal niet te accepteren. Het zal allemaal best dat deze haatbaarden een gruwelijke afkeer van onze westerse maatschappij en levensstijl hebben, maar ga dan lekker in één of andere berggrot of woestijndorp protesteren en laat ons lekker met rust...
Je wilt mensen die iets legaals doen in elkaar trappen. Dan heb je dus geen respect voor de wet die mishandeling en eigenrichting verbieden.quote:Op vrijdag 12 november 2010 10:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Gebrek aan respect voor de wet? Waar precies?
Opruiing en verstoring van de openbare orde zijn toch illegaal?quote:Op vrijdag 12 november 2010 10:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je wilt mensen die iets legaals doen in elkaar trappen. Dan heb je dus geen respect voor de wet die mishandeling en eigenrichting verbieden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |