Een fout van Webber zou het al een stuk aangenamer maken morgenmiddag, onder druk ofzo.quote:Op zaterdag 13 november 2010 13:59 schreef Googolplexian het volgende:
Ik hoop op een plof voor Alonso maar ik vrees dat het een plof voor Hamilton wordt
Klopt, maar gemiddeld gezien zijn de Red Bull en in mindere mate de Ferrari de snellere auto's, zo is Vettel gemiddeld gezien ook iets sneller dan Webber maar heeft wel minder punten.quote:Op zaterdag 13 november 2010 13:58 schreef Nober het volgende:
[..]
Maar Hamilton was wel kampioenschapsleider destijds, met Button op de tweede plek en Webber derde op 128 punten. Het is dus ergens misgegaan bij McLaren, in Hamilton's geval waren dat een aantal DNF's.
Psychologische ''oorlogvoering''. Druk op de ketel van de tegenstander zetten zodat ze sneller in een fout gedwongen worden doordat ze zichzelf teveel druk op leggen. Schumacher deed dat ook toen die tegen Hakkinen streed.quote:Op zaterdag 13 november 2010 13:56 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Tenzij je met je mond probeert te winnen.
In de FP's heeft Hamilton weing laps gemaakt, vinnik (zeker als ze een nieuwe wing testten).quote:Op zaterdag 13 november 2010 14:01 schreef Nober het volgende:
[..]
Een fout van Webber zou het al een stuk aangenamer maken morgenmiddag, onder druk ofzo.
Alonso heeft bij McLaren wel bewezen dat hij niet de man met stalen zenuwen isquote:Op zaterdag 13 november 2010 14:02 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Psychologische ''oorlogvoering''. Druk op de ketel van de tegenstander zetten zodat ze sneller in een fout gedwongen worden doordat ze zichzelf teveel druk op leggen. Schumacher deed dat ook toen die tegen Hakkinen streed.
16, 25, 13 is 54 ronde's, op één ronde na een raceafstand, dus 300km in totaal voor Lewis... Button reed 61 ronde's.quote:Op zaterdag 13 november 2010 14:03 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
In de FP's heeft Hamilton weing laps gemaakt, vinnik (zeker als ze een nieuwe wing testten).
Ik denk dat ze Ham wat meer motor-power willen geven in de race ... weet niet of dat goed uitpakt.
Dat wilt nog steeds niet zeggen dat Alonso de druk niet bij z'n tegenstanders kan leggenquote:Op zaterdag 13 november 2010 14:07 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Alonso heeft bij McLaren wel bewezen dat hij niet de man met stalen zenuwen is
Hmm, zoals Hamilton, Webber en Vettel ook wel vaker hebben laten zien bedoel je?quote:Op zaterdag 13 november 2010 14:07 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Alonso heeft bij McLaren wel bewezen dat hij niet de man met stalen zenuwen is
Ter vergelijk :quote:Op zaterdag 13 november 2010 14:09 schreef Nober het volgende:
[..]
16, 25, 13 is 54 ronde's, op één ronde na een raceafstand, dus 300km in totaal voor Lewis... Button reed 61 ronde's.
Als dat in voorgaande GP's ook zo was dan zal er niet veel aan de hand zijn. Maar ruim 600km met twee coureurs is toch wel voldoende om je achtervleugel te testen?quote:Op zaterdag 13 november 2010 14:15 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ter vergelijk :
Alonso 17 + 29 + 14 = 60
Vettel 18 + 28 + 18 = 64
Webber 19 + 29 + 15 = 63
Dat bedoel ik niet ... ik denk dat ze Ham expres iets minder ronden hebben laten rijden zodat ze wellicht iets zekerder zijn van een motor (tijdens de Q's & race) die een snellere engine setting aankan. Lewis was in FP1 pas 18 minuten voor het einde op de baan, toch?quote:Op zaterdag 13 november 2010 14:17 schreef Nober het volgende:
[..]
Als dat in voorgaande GP's ook zo was dan zal er niet veel aan de hand zijn. Maar ruim 600km met twee coureurs is toch wel voldoende om je achtervleugel te testen?
Geen idee, ik sliep toen. Maar in 18 minuten rij je geen 16 ronde's in Abu Dhabi.quote:Op zaterdag 13 november 2010 14:19 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Lewis was in FP1 pas 18 minuten voor het einde op de baan, toch?
top 4 staat al een tijdje binnenquote:Op zaterdag 13 november 2010 14:20 schreef Nober het volgende:
Webber slechts 4de... de druk wordt opgevoerd?
Ach Q1,..we zien het wel. Tot nu toe ziet er niet al te slecht uit. Als FA zichzelf nu maar op plek 1 of 2 weet te kwalificeren zie ik het zeer zonnig in voor morgenquote:Op zaterdag 13 november 2010 14:20 schreef Nober het volgende:
Webber slechts 4de... de druk wordt opgevoerd?
Rosberg tweede (1:40.231), Schumacher twaalfde (1:41.222) in Q1.quote:Op zaterdag 13 november 2010 14:08 schreef Stiggie het volgende:
Schumi is de laatste races sterk bezig. Krijg steeds meer vertrouwen in volgend seizoen
Slim? eehmmm dit is toch echt Lewis zn schuld.quote:
Was sarcasmequote:Op zaterdag 13 november 2010 14:39 schreef Bolter het volgende:
Slim? eehmmm dit is toch echt Lewis zn schuld.
Rosberg en Button doen ook hun best daarvoor.quote:Op zaterdag 13 november 2010 14:41 schreef Bolter het volgende:
Duitsers die onwijs zitten te hopen op Hammi omdat ie eventueel tussen de RBs en FA kan gaan zitten.
Dacht het welquote:Op zaterdag 13 november 2010 14:39 schreef Bolter het volgende:
[..]
Slim? eehmmm dit is toch echt Lewis zn schuld.
Mja, de rest stond alweer binnen, baan die nog net wat sneller wordt. Zie er geen dreiging in.quote:Op zaterdag 13 november 2010 14:44 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Rosberg en Button doen ook hun best daarvoor.
Ik zag 'm niet janken in z'n helm ... hoorde ook niets over de boordradio (door commentaar erdoorheen). Vandaar de vraag.quote:
Hij zei tegen zijn team dat Massa hem eraf probeerde te rijdenquote:Op zaterdag 13 november 2010 14:46 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik zag 'm niet janken in z'n helm ... hoorde ook niets over de boordradio (door commentaar erdoorheen). Vandaar de vraag.
quote:Op zaterdag 13 november 2010 14:49 schreef franklop het volgende:
[..]
Hij zei tegen zijn team dat Massa hem eraf probeerde te rijden
Erg leuk iddquote:
Was hij weer cool, relaxed en in charge en had hij familie op bezoek? Of had Eddie Jordan deze keer geen onzin om hem omhoog te praten?quote:
5dequote:Op zaterdag 13 november 2010 15:04 schreef Weltschmerz het volgende:
Als Vettel wint moet Alonso vijfde worden toch? Of vierde?
4e volgens mij. Met 5e staan ze gelijk en Vettel heeft meer 2e plaatsen.quote:Op zaterdag 13 november 2010 15:04 schreef Weltschmerz het volgende:
Als Vettel wint moet Alonso vijfde worden toch? Of vierde?
ja dit vraag ik me dus af?quote:Op zaterdag 13 november 2010 15:05 schreef Wombcat het volgende:
[..]
4e volgens mij. Met 5e staan ze gelijk en Vettel heeft meer 2e plaatsen.
ligt eraan wat de vraag eigenlijk was? Wie wanneer wdc wordt. Ik doelde dat Vettel dan wdc zou worden iigquote:Op zaterdag 13 november 2010 15:05 schreef Wombcat het volgende:
[..]
4e volgens mij. Met 5e staan ze gelijk en Vettel heeft meer 2e plaatsen.
Vettel 1e en Alonso 5e, dan hebben ze evenveel punten. Ook 1e, 2e en 3e plaatsen trouwens, dan wordt het op 4e plaatsen beslist. Daarvan heeft Vettel er 3 en Alonso 2. Vettel WDC.quote:Op zaterdag 13 november 2010 15:06 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
ligt eraan wat de vraag eigenlijk was? Wie wanneer wdc wordt. Ik doelde dat Vettel dan wdc zou worden iig
jordan praat altijd poep, maar ik vind het wel altijd vermakelijk om naar te luisterenquote:Op zaterdag 13 november 2010 15:03 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Was hij weer cool, relaxed en in charge en had hij familie op bezoek? Of had Eddie Jordan deze keer geen onzin om hem omhoog te praten?
Toch is Coulthard maar een coureur.quote:Op zaterdag 13 november 2010 15:09 schreef Schunckelstar het volgende:
jordan praat altijd poep, maar ik vind het wel altijd vermakelijk om naar te luisteren![]()
je ziet coulthard ook altijd zo scheef kijken als eddie aan het woord is
ja klopt, wat wil je daar mee zeggen?quote:Op zaterdag 13 november 2010 15:11 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Toch is Coulthard maar een coureur.
Dat je Jordan nogal onderschat.quote:Op zaterdag 13 november 2010 15:12 schreef Schunckelstar het volgende:
ja klopt, wat wil je daar mee zeggen?
Die andere twee praten ook poep, alleen maar onzin verzinnen om naar hun persoonlijke favorietjes toe te praten: Hamilton, Button (oké Engelsen) en Webber. Ik wordt er een beetje moe van.quote:Op zaterdag 13 november 2010 15:09 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
jordan praat altijd poep, maar ik vind het wel altijd vermakelijk om naar te luisteren![]()
je ziet coulthard ook altijd zo scheef kijken als eddie aan het woord is
nee, ik trek zijn kennis absoluut niet in twijfel, het gaat erom dat ie zijn persoonlijke voorkeur wel erg vaak laat doorschemeren, waar david vaak wat objectiever isquote:Op zaterdag 13 november 2010 15:15 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Dat je Jordan nogal onderschat.
Rosberg, Webber en Vettel ook 7-voudig WK?quote:Op zaterdag 13 november 2010 15:17 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Die andere twee praten ook poep, alleen maar onzin verzinnen om naar hun persoonlijke favorietjes toe te praten: Hamilton, Button (oké Engelsen) en Webber. Ik wordt er een beetje moe van.
Vorige week had Jordan nog een verhaal over hoe slecht Schumacher (oud zeer) het wel niet deed in de kwalificatie, met 18-4 tegen Rosberg. Welnu, Webber staat nu ook op 18 verloren kwalificatieduels, net als Schumacher.
mwah, bij de anderen valt het wel mee vind ikquote:Op zaterdag 13 november 2010 15:17 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Die andere twee praten ook poep, alleen maar onzin verzinnen om naar hun persoonlijke favorietjes toe te praten: Hamilton, Button (oké Engelsen) en Webber. Ik wordt er een beetje moe van.
Vorige week had Jordan nog een verhaal over hoe slecht Schumacher (oud zeer) het wel niet deed in de kwalificatie, met 18-4 tegen Rosberg. Welnu, Webber staat nu ook op 18 verloren kwalificatieduels, net als Schumacher.
Vinnik niet erg hoor ... beetje emotie in de tent.quote:Op zaterdag 13 november 2010 15:19 schreef Schunckelstar het volgende:
nee, ik trek zijn kennis absoluut niet in twijfel, het gaat erom dat ie zijn persoonlijke voorkeur wel erg vaak laat doorschemeren, waar david vaak wat objectiever is
Alonso moet 4de eindigen om wereldkampioen te worden als Vettel wint, een 5de plaats is niet voldoende.quote:
18-4?!?!? Ik dacht dat er 19 GP's waren, welke 3 GP's heb ik gemist?quote:Op zaterdag 13 november 2010 15:17 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
dat zeg ik, vermakelijk om naar te luisterenquote:Op zaterdag 13 november 2010 15:21 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Vinnik niet erg hoor ... beetje emotie in de tent.
Stoddart gaf ook altijd z'n ongezouten mening (gelukkig wel in VEEL minder woorden dan Eddie) en dat was prachtig!
Dat is toch logisch, als Coca-Cola een team gaat vormen zullen het ook wel goed gaan doen want aan geld geen gebrek, net als Red Bull. Zolang je maar de juiste mensen binnen je team hebt, want anders krijg je een Toyota verhaal die te ambitieus was.quote:Op zaterdag 13 november 2010 15:25 schreef Googolplexian het volgende:
Mooie Paul Stoddart quote trouwens:
“It's a sad day for Formula One when the privateers really do go, but I think we are entering into a new era where the privateers are the Red Bulls, they are really well funded.”
Hoe bedoel je helderziend?
Ja nu kan Webber Vettel aan de titel helpen door Alonso eruit te wippen, want als die niet uitvalt wordt hij kampioenquote:Op zaterdag 13 november 2010 15:26 schreef Fir3fly het volgende:
Tja ik had het al voorspeld, Webber is gewoon niet snel genoeg. De Red Bull is niet oppermachtig op dit circuit en dan blijkt maar weer wie er het beste uit kan halen.
Ik denk dat Alonso rustig blijft en gewoon kampioen wordt, maar ergens hoop ik ook dat Vettel het haalt. Al was het alleen maar om eindelijk van het Webber gezeur af te zijn.
Ja nu kan Massa Alonso helpen door Webber eruit te wippen, want Massa start een positie achter Webber. Als dat zou gebeuren krijgt Alonso er vast geen straf voor... ze hebben óók nog een dag om van alles te verzinnen.quote:Op zaterdag 13 november 2010 15:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ja nu kan Webber Vettel aan de titel helpen door Alonso eruit te wippen, want als die niet uitvalt wordt hij kampioen
Dat zou ik wel jammer vindenquote:Op zaterdag 13 november 2010 15:30 schreef Temlin het volgende:
Hamilton moet nog hopen dat hij niet een 5 plaatsen grid penalty krijgt.
Mwah dat zou een beetje een zware straf zijn, het was weer een typische Hamilton actie maar straf zou overdreven zijn.quote:Op zaterdag 13 november 2010 15:30 schreef Temlin het volgende:
Typische McLaren actie imoquote:Op zaterdag 13 november 2010 15:32 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Mwah dat zou een beetje een zware straf zijn, het was weer een typische Hamilton actie maar straf zou overdreven zijn.
Dat zou belachelijk zijn!quote:Op zaterdag 13 november 2010 15:30 schreef Temlin het volgende:
Ook. Maar als je zo opzichtig aan de kant gaat dan wacht je toch of de auto die je voorbij laat er echt voorbij is? Ik vond het maar vreemd.quote:Op zaterdag 13 november 2010 15:33 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Typische McLaren actie imo
Schumacher doet het ook slecht in de kwalificatie ten opzichte van vroeger. Toen was 'ie nl. bijna altijd sneller dan zijn teammaat, nu bijna altijd langzamer.quote:Op zaterdag 13 november 2010 15:17 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik ook, maar het kan zomaar gebeuren.quote:
Zoals het op BBC werd uitgelegd kon Hamilton onmogelijk Massa aan hebben zien komen vanwege dat hij langzaam aan de linkerkant reed. "The rear view mirrors allow you to see just over the rear tire".quote:Op zaterdag 13 november 2010 15:34 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ook. Maar als je zo opzichtig aan de kant gaat dan wacht je toch of de auto die je voorbij laat er echt voorbij is? Ik vond het maar vreemd.
Massa reed eigenlijk voor Alonso voor de laatste bocht maar liet hem voor gaan om te zorgen dat Alonso het zeker zou halenquote:Op zaterdag 13 november 2010 15:38 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Zoals het op BBC werd uitgelegd kon Hamilton onmogelijk Massa aan hebben zien komen vanwege dat hij langzaam aan de linkerkant reed. "The rear view mirrors allow you to see just over the rear tire".
Het is niet de eerste keer dat McLaren slecht communiceert over baan-positie.
Hamilton reed links omdat hij langzaam reed en wilde vlak voor de bocht op z'n gas ... ook niet echt slim, natuurlijk (zeker als je weet dat je dan niemand in je spiegels ziet) maar nogal een contrast met Ferrari die Massa met nog één seconde te gaan ACHTER verkeer over de streep begeleid.
In de Constructeurs kan het ook nog spannend worden...quote:Op zaterdag 13 november 2010 15:52 schreef roelofjan het volgende:
Ik heb even in Excel zitten te klooien...
[ afbeelding ]
https://docs.google.com/l(...)=nl&authkey=CI7YmO8O
Frustaties, frustraties....quote:Op zaterdag 13 november 2010 15:51 schreef Googolplexian het volgende:
Maar het is natuurlijk wel McLaren, he ... dus 10 miljoen boete plus geen punten zou ook nog kunnen.
quote:Op zaterdag 13 november 2010 15:52 schreef roelofjan het volgende:
Ik heb even in Excel zitten te klooien...
[ afbeelding ]
https://docs.google.com/l(...)=nl&authkey=CI7YmO8O
Nee.quote:Op zaterdag 13 november 2010 15:55 schreef Nober het volgende:
[..]
In de Constructeurs kan het ook nog spannend worden...
quote:
Jawel.quote:
En Williams vs. Force India. Is toch een strijd om extra tv-miljoenen.quote:Op zaterdag 13 november 2010 15:57 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
![]()
Ferrari vs McLaren
edit : Ben benieuwd wat voor een rol Button morgen gaat spelen
Oh, ik dacht dat je het kampioenschap bedoeldequote:Op zaterdag 13 november 2010 16:00 schreef Nober het volgende:
[..]
Jawel.
Williams 69 (+6)
Force India 68 (+0)
McLaren 421 (+30)
Ferrari 389 (+23)
Voor de start lijkt dat niet spannend
Vettel. Heeft een 4e plaats meer dan Alonso.quote:Op zaterdag 13 november 2010 16:41 schreef Game_Error het volgende:
Als Alonso 5e wordt, en Vettel eerste, dan staan ze beide op 256 punten, wie wint dat het DC?
Daar gaat het niet om, als je dat als illustratie neemt van hoe zwak Schumacher het doet, dan kun je niet tegelijkertijd dezelfde verhouding bij Webber volledig negeren.quote:Op zaterdag 13 november 2010 15:20 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
mwah, bij de anderen valt het wel mee vind ik
Ik bedoel 14-4.quote:Op zaterdag 13 november 2010 15:24 schreef Nober het volgende:
[..]
18-4?!?!? Ik dacht dat er 19 GP's waren, welke 3 GP's heb ik gemist?
Confirmed: No further action will be taken over the Hamilton/Massa incident.quote:Op zaterdag 13 november 2010 16:46 schreef Tarado het volgende:
There are reports that Hamilton and Massa have been summoned to the stewards following their Q2 close call..
Terecht lijkt mij.quote:Op zaterdag 13 november 2010 17:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
Confirmed: No further action will be taken over the Hamilton/Massa incident.
Misschien bij de start al. Button staat aan de "vuile" kant.quote:Op zaterdag 13 november 2010 18:30 schreef sanger het volgende:
...
Normaliter is Button aan het begin van de race iets trager dan de rest. Webber zal er echter niet zomaar voorbijkomen.
...
Maar het blijft de woestijn ... Het stof waait daar elke dag weer de baan op (zag je ook aan de eerste auto's op de baan tijdens de Q's .... DIKKE wolk erachter).quote:Op zaterdag 13 november 2010 23:56 schreef ari_zahav het volgende:
De "vuile" kant is niet zo vuil hoor. Ze rijden diagonaal van de exit van de laatste bocht naar de entry van de eerste bocht, dus ze rijden echt niet maar 1 kant van een baan schoon.
Als je zelfs kijkt naar de racestart van vorig jaar dan hebben de coureurs die aan de linkerkant starten zelfs nog een voordeel omdat de eerste 2 bochten naar links gaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |