Hij doet z'n werk, hoe durftie!quote:Op vrijdag 12 november 2010 15:28 schreef CyclingGirl het volgende:
Die anker mogen ze wat mij betreft bij die Sander in het hokje zetten.
Lees je wiki quote nog een keer...quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:32 schreef Gia het volgende:
Van wiki:
Doodslag is het opzettelijk, maar niet met voorbedachten rade, beroven van het leven van een ander. Er is sprake van opzet als de dader wist dat zijn handeling iemands dood zou kunnen veroorzaken, ongeacht of dat zijn bedoeling was.
Oftewel, bij doodslag hoeft het niet de bedoeling te zijn iemand te doden.
Bij moord is dat doel er duidelijk wel.
Een riem om een hals binden en die aantrekken is duidelijk met als doel te doden.
Zowel bij moord als bij doodslag is het geweld opzettelijk.
Milly iig niet.quote:Op vrijdag 12 november 2010 15:41 schreef Chevalric het volgende:
Of dat echt is, hoe het gegaan is, weten alleen V. en Milly, maar beiden zijn blijkbaar niet in staat om dat te vertellen.
Ja ik begrijp ook wel dat hij zijn werk doet maar kom op zeg. Ik begrijp niet dat bij dit bewijs er nog een verdediging moet komen. Dat de rechtsstaat zo werkt dat weet ik wel maar daarom mag ik dit nog wel vinden.quote:Op vrijdag 12 november 2010 15:39 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Hij doet z'n werk, hoe durftie!
Ik zou eens een cursusje lezen gaan volgen als ik jou was.quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:32 schreef Gia het volgende:
Van wiki:
Doodslag is het opzettelijk, maar niet met voorbedachten rade, beroven van het leven van een ander. Er is sprake van opzet als de dader wist dat zijn handeling iemands dood zou kunnen veroorzaken, ongeacht of dat zijn bedoeling was.
Oftewel, bij doodslag hoeft het niet de bedoeling te zijn iemand te doden.
Bij moord is dat doel er duidelijk wel.
Een riem om een hals binden en die aantrekken is duidelijk met als doel te doden.
Zowel bij moord als bij doodslag is het geweld opzettelijk.
Volkert van der G kreeg zelfs slechts 18 jaarquote:Op vrijdag 12 november 2010 10:54 schreef Gia het volgende:
Als.....voorbedachte rade bewezen wordt, is het toch moord. Daar staat toch levenslang op.
Ik vind het niet knap eigenlijk, eerder enigszins gestoord. Maar de hulpverlening zal wel op ze ingepraat hebben.quote:Op vrijdag 12 november 2010 08:12 schreef Bastard het volgende:
Ik vind het zo knap dat die ouders niet woest zijn tegenover Sander V. Ik kan er niks van begrijpen namelijk.
Ik zie liever niet dat eenvoudige burgers recht gaan spreken. In dit individuele geval is wellicht duidelijk dat hij de dader is, maar zelfs als het onduidelijk is worden dergelijke uitspraken gedaan. Laat rechters maar een gedegen afweging maken.quote:Op vrijdag 12 november 2010 15:34 schreef NotYou het volgende:
zorgwekkender dat hier kennelijk tig ja-knikkers zitten die dit allemaal prima vinden, zo gemakkelijk over de afschuwelijke moord op een eigen kind heen zouden kunnen stappen.![]()
Dan heeft die domoor de serie wel heel slecht begrepen of gekeken.quote:Op vrijdag 12 november 2010 12:18 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
''Mogelijk op idee gekomen door tv-serie Dexter''
Mogelijk dus ook niet, dus totaal niet relevant als je het mij vraagt.
QFTquote:Op vrijdag 12 november 2010 16:30 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ik zie liever niet dat eenvoudige burgers recht gaan spreken. In dit individuele geval is wellicht duidelijk dat hij de dader is, maar zelfs als het onduidelijk is worden dergelijke uitspraken gedaan. Laat rechters maar een gedegen afweging maken.
Ach ja, als je zelf van iets verdacht wordt piep je wel anders, dan vind je het opeens geweldig dat er strafrechtadvocaten bestaan die je zo goed mogelijk helpen.quote:Op vrijdag 12 november 2010 16:19 schreef CyclingGirl het volgende:
Ja ik begrijp ook wel dat hij zijn werk doet maar kom op zeg. Ik begrijp niet dat bij dit bewijs er nog een verdediging moet komen. Dat de rechtsstaat zo werkt dat weet ik wel maar daarom mag ik dit nog wel vinden.
En sowieso: wat is een veroordeling nog waard als een verdachte niet is bijgestaan en dat niet alles is onderzocht? Als hij straks veroordeeld wordt en is bijgestaan door een topadvocaat, heeft die veroordeling ook meer betekenis.quote:Op vrijdag 12 november 2010 17:02 schreef eleusis het volgende:
[..]
Ach ja, als je zelf van iets verdacht wordt piep je wel anders, dan vind je het opeens geweldig dat er strafrechtadvocaten bestaan die je zo goed mogelijk helpen.
als advocaat zorg dragen voor een eerlijk proces is een ding.quote:Op vrijdag 12 november 2010 16:39 schreef Chevalric het volgende:
[..]
QFT
Ik snap de reacties hier heel goed, daar gaat 't niet om. Mijn onderbuikgevoel is ook dat V. moet hangen voor wat hij gedaan heeft en dat Anker een eikel is dat hij hem verdedigd. Maar gelukkig besef ik ook dat dat alleen maar een onderbuikgevoel is en dat als ik er over na denk dat ik snap waarom de rechtszaak gaat zoals hij gaat en waarom een advocaat heel belangrijk is voor een goed functionerende rechtsstaat.
Een advocaat is gewoon de belangenbehartiger van een verdachte. Of wij dat altijd moreel verantwoord vinden, doet er niet toe en voor veel advocaten doet dat er ook niet toe.quote:Op vrijdag 12 november 2010 17:13 schreef hannekerijp het volgende:
[..]
als advocaat zorg dragen voor een eerlijk proces is een ding.
de meest belachelijke en misselijkmakende dingen zeggen om maar te zorgen dat je klant minder straf krijgt vind ik wel wat anders
was toch ook laatst een keer dat een paar zedendelinquenten op vormfouten zijn vrijgekomen.quote:Op vrijdag 12 november 2010 17:17 schreef Lo-Fi het volgende:
[..]
Een advocaat is gewoon de belangenbehartiger van een verdachte. Of wij dat altijd moreel vinden, doet er niet toe en voor veel advocaten doet dat er ook niet toe.
Alle topadvocaten weten dat er gewetenloze moordenaars zijn vrijgesproken en nu weer deel uit maken van de samenleving.
Dat klopt, maar veel advocaten kunnen dat blijkbaar toch wel aardig scheiden.quote:Op vrijdag 12 november 2010 17:20 schreef hannekerijp het volgende:
[..]
was toch ook laatst een keer dat een paar zedendelinquenten op vormfouten zijn vrijgekomen.
ik zou me als advocaat dan niet erg lekker voelen ook al heb ik de rechtzaak gewonnen...
Tja, hetzelfde kan je zeggen voor de arts die een moordenaar behandelt, zodat die nog een lang en gezond leven kan hebben na zijn vrijlating.quote:Op vrijdag 12 november 2010 17:22 schreef Lo-Fi het volgende:
Ik denk dat zo'n advocaat met 2 kinderen ook niet erg blij zal zijn als zo'n man vrij komt door een vormfout en weer bij hem in de buurt komt wonen.
Tja, zoals ik al zei: een advocaat is gewoon de belangenbehartiger van een verdachte. En die verdachte heeft er belang bij om zo snel mogelijk vrij te komen in de meeste gevallen.quote:Op vrijdag 12 november 2010 17:29 schreef eleusis het volgende:
[..]
Tja, hetzelfde kan je zeggen voor de arts die een moordenaar behandelt, zodat die nog een lang en gezond leven kan hebben na zijn vrijlating.
Als deze beroepsmensen dat soort dingen laten meewegen in hun handelen en hun cliënten niet de optimale hulp bieden, worden ze voor de tuchtrechter gesleept, en terecht.
Een bekentenis betekent niet dat iemand het heeft gedaan. Evenmin dat een lijk in je achtertuin bewijst dat jij de dader bent. Maargoed, de kans dat V. Milly niet heeft vermoord acht ik ook niet heel groot. Maar al is hij de feitelijke moordenaar, dan nog heeft hij recht op een advocaat. Er zijn immers altijd andere factoren die hebben meegespeeld in de moord. Maar blijkbaar maakt het jouw leven makkelijker om zo iemand te demoniseren. Want stel je eens voor dat je zijn gedachtegang en handelswijze begrijptquote:Op vrijdag 12 november 2010 15:34 schreef NotYou het volgende:
If anything heb jij het niet begrepen; de schuldvraag speelt hier al niet meer mee; het lijk is in de tuin van de verdachte aangetroffen en de verdachte heeft ook bekend.
Wie heeft jou benoemd tot Foks hoogsteigen Sigmund? Grote kans dat de ouders nooit meer gelukkig zullen worden en als ze dat wel worden dat ze zich schuldig voelen? Wat een onzin. Je probeert de onzin die je verkondigt te verbloemen tussen een paar mooie open deuren.quote:Dat hoe ik hierin sta met onze rechtstaat niet te verenigen is mag voor zich spreken. Verder houd je, jezelf voor de gek als je veronderstelt dat iemand die om welke reden dan ook beweert vrede te hebben met een dergelijk voorval, als 't zijn dochter betreft, zijn emoties wel onder controle heeft. Iedereen met ook maar het minste beetje inlevingsvermogen kan de komende jaren wel invullen. Grote kans dat als de ouders uberhaupt nog eens gelukkig zullen zijn, dit gepaard zal gaan met een groot schuldgevoel. Het verlies van een kind op deze manier gaat je niet in de koude kleren zitten. Hier is dan ook niet 'slechts' één leven verwoest.
Dus nu is iemand die de rechtsstaat verdedigt meteen iemand die deze situatie goedkeurt?quote:Wat? Dat wanneer vaststaat dat iemand schuld zou hebben aan de ontvoering, het misbruik en de brute moord op je 12-jarige dochter, het onverdraaglijk zou zijn dat de lustmoordenaar weer terugkomt in de maatschappij, hier door de staat vol op wordt ingezet terwijl jouw dochter de kans op een leven ontnomen is? Voor een fucking orgasme? Persoonlijk vind ik het veel zorgwekkender dat hier kennelijk tig ja-knikkers zitten die dit allemaal prima vinden, zo gemakkelijk over de afschuwelijke moord op een eigen kind heen zouden kunnen stappen.![]()
Een kwart eeuw zou nog wel redelijk zijn, in de buurt komen, maar was het een jaar of 7 geweest.. nee. Dat zou ik niet kunnen accepteren.
Ik moet er trouwens wel aan toevoegen dat ik aangenaam verrast ben door de strafeis, laten we hopen dat de rechter erin meegaat.
En ook dat er onschuldigen door hun toedoen zijn vrijgesproken.quote:Op vrijdag 12 november 2010 17:17 schreef Lo-Fi het volgende:
Alle topadvocaten weten dat er gewetenloze moordenaars zijn vrijgesproken en nu weer deel uit maken van de samenleving.
Dat zondermeer. Er wordt ook niet getwijfeld aan de bijdrage die zij leveren aan de rechtsstaat.quote:Op vrijdag 12 november 2010 18:45 schreef freako het volgende:
[..]
En ook dat er onschuldigen door hun toedoen zijn vrijgesproken.
Een normaal mens valt na vijf joints vanzelf in slaap.quote:Op donderdag 11 november 2010 18:25 schreef Boris_Karloff het volgende:
Hoen kan iemand nou 30 joints roken. Dat is bij een normale joint dus rond de 10 gram wiet. Ik wil degene zien die dat in zijn eentje in een dag oprookt. Geloof er niets van.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |