abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88619758
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 00:21 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Niet duidelijk?

Veroordeling vind alleen plaats als men denkt het te hebben bewezen. Op dat moment leek het voor de rechter dus heel duidelijk. Mensen maken fouten. Niet dat dat het enige bezwaar is tegen de doodstraf trouwens, er zijn er meer...
Mwah, de dossiers van bijvoorbeeld de Puttense moordzaak waren zo chaotisch en er was zo matig en eenzijdig gerechercheerd dat een rechter op z'n minst ook wel z'n bedenkingen had. Om allerlei politieke redenen kan het dan tot een veroordeling komen, maar dat deze zaak heel matig in elkaar zat, kon zelfs een gemiddelde journalist al prima beoordelen.
Volstaat het niet te zien dat een tuin mooi is zonder ook te moeten geloven dat er ook nog feeën in wonen?
pi_88622755
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 17:31 schreef P8 het volgende:

[..]

Niks geen trololol. Ik ben serieus. Deze man zal de straf krijgen die hij verdient. Simpel zat. Ik ben het met je eens dat het leed van de familie in geen celjaren is uit te drukken. Maar je laten meeslepen door je emoties in strafzaken is primitief gedrag.
Natuurlijk verdient V. geen enkel respect meer, maar het rechtssysteem staat los van respect. Het rechtssysteem kijkt naar feiten en probeert daar een zo objectief mogelijk oordeel over te vellen. Als dit orgaan slachtoffer wordt van de emotionalisering van de maatschappij, kan dit enkel resulteren in straffen die gebaseerd zijn op angst, intolerantie en subjectiviteit.
Wees blij dat dat nog niet zo is.

En natuurlijk faalt dit orgaan geregeld. Dat betekent echter niet dat het slecht is. Kijk naar de maatschappij die we hebben! Hoe je het ook wendt of keert, de Nederlandse samenleving is van alle Westerse samenlevingen één van de beste om in te leven. Het rechtssysteem en de ordehandhaving hebben daar een groot steentje aan bijgedragen.
Dus kan het rechtssysteem beter? Ongetwijfeld wel. Betekent dat dat we moeten terugvallen op barbaarse handelswijzen? Siewosie niet.
Barbaars is het dat deze man een weerloos meisje van twaalf heeft meegelokt, haar voor zijn genot minstens heeft betast en haar vervolgens om het leven heeft gebracht, haar lichaam geprobeerd heeft weg te werken.

Barbaars is het dat door Sander Vreeswijk de laatste (tientallen) minuten van 't leven van dit meisje een hel zijn geweest, waarin zij overgeleverd aan de genade van dit monster heeft moeten hopen maar niet vaginaal verkracht te worden. (En wat zich er echt heeft afgespeeld is helemaal voor ons buitenstaanders nog maar de vraag, het zou nog vele malen erger kunnen zijn dan dit.)

Barbaars is het dat ouders en grootouders hun (klein)kind op deze brute wijze is afgenomen. Afgemaakt. Misbruikt en levenloos in een tuin gedumpt, in de hoop dat niemand haar ooit nog zou vinden.

Barbaars zou het zijn als de man die dit op z'n geweten heeft, nog een leven zou hebben om naar uit te kijken, perspectief, het uitzicht op vrijheid, de mogelijkheid van wat dan ook te genieten. Al dat hij zijn minderjarige slachtoffertje, een onschuldig piepjong meisje met heel haar leven nog voor zich, heeft afgenomen.

Pervers wordt het als in een tbs-kliniek hier bewust naartoe wordt gewerkt, als alles gericht is op het belang van dit beest en zijn re-integratie in de maatschappij en het leven. Dat waar hij Milly zo bruut uit heeft gerukt voor zijn door en door zieke pleziertje.

Was het mijn kind geweest dan zou ik daarmee niet kunnen leven, dan zou het absoluut in meneer Vreeswijks eigen belang zijn dat hij binnen die gevangenismuren blijft. :r

[ Bericht 7% gewijzigd door NotYou op 12-11-2010 04:04:09 ]
Je suis Charlie Sheen
pi_88622839
Alle drugs verbieden.
pi_88622845
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 03:52 schreef DrDentz het volgende:
Alle drugs verbieden.
Te beginnen met alcohol! :D
Je suis Charlie Sheen
pi_88622847
Ierse eierpannenkoeken verbieden, voordat West-Europa echt 1 groot slachtveld wordt.
Volstaat het niet te zien dat een tuin mooi is zonder ook te moeten geloven dat er ook nog feeën in wonen?
  vrijdag 12 november 2010 @ 08:12:36 #106
8372 Bastard
Persona non grata
pi_88623656
Ik vind het zo knap dat die ouders niet woest zijn tegenover Sander V. Ik kan er niks van begrijpen namelijk.
The truth was in here.
  vrijdag 12 november 2010 @ 10:35:03 #107
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_88626825
De eis is 25 jaar + TBS. TBS mag beginnen na 2/3 straf.

Waarom niet levenslang :? Alhoewel TBS ook levenslang kan betekenen.
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_88626838
Vind het nog fors :Y
  vrijdag 12 november 2010 @ 10:42:20 #109
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_88627032
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 10:35 schreef Morpheus2002 het volgende:
De eis is 25 jaar + TBS. TBS mag beginnen na 2/3 straf.

Waarom niet levenslang :? Alhoewel TBS ook levenslang kan betekenen.
De eis is echt fors hoor. Hopelijk kunnen het misbruik en de voorbedachte rade (twee lastige punten!) bewezen worden en gaat de rechter vervolgens mee in de eis.
  † In Memoriam † vrijdag 12 november 2010 @ 10:46:06 #110
135305 beequeen
Lost.
pi_88627153
Prima straf. Ik volg Twitter.
“Good friends, good books, and a sleepy conscience: this is the ideal life.”
― Mark Twain
'Stupidity has become as common as common sense was before.'
  vrijdag 12 november 2010 @ 10:54:05 #111
3542 Gia
User under construction
pi_88627380
Als.....voorbedachte rade bewezen wordt, is het toch moord. Daar staat toch levenslang op.
Hier zijn geen verzachtende omstandigheden. Niks, maar dan ook helemaal niks spreekt voor dit beest.

@ bastard: Die ouders zullen heus wel woest zijn, maar ze wachten het vonnis af.
Alles minder dan levenslang is imo te weinig. Het leven van dit meisje is ook beëindigd. Dan hoeft de dader ook geen leven meer te hebben.
pi_88627905
quote:
15s.gif Op vrijdag 12 november 2010 08:12 schreef Bastard het volgende:
Ik vind het zo knap dat die ouders niet woest zijn tegenover Sander V. Ik kan er niks van begrijpen namelijk.
Ik vind dat helemaal niet knap, eerder onbegrijpelijk. Zal ze wel zijn aangepraat.
pi_88627915
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 10:54 schreef Gia het volgende:
Als.....voorbedachte rade bewezen wordt, is het toch moord. Daar staat toch levenslang op.
Hier zijn geen verzachtende omstandigheden. Niks, maar dan ook helemaal niks spreekt voor dit beest.

@ bastard: Die ouders zullen heus wel woest zijn, maar ze wachten het vonnis af.
Alles minder dan levenslang is imo te weinig. Het leven van dit meisje is ook beëindigd. Dan hoeft de dader ook geen leven meer te hebben.
Dader ook doden zou nog beter zijn zeg!
pi_88627948
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:10 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

Alsof levenslang vastzitten zo'n pretje is.
pi_88628005
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:11 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Alsof levenslang vastzitten zo'n pretje is.
Als ex-politieagent en kindermoordenaar.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  vrijdag 12 november 2010 @ 11:13:17 #116
3542 Gia
User under construction
pi_88628018
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:10 schreef Jahr00n het volgende:
In dit geval zou ik daar inderdaad geen probleem mee hebben.
Hij kost de staat de komende jaren alleen maar geld.

Wat van mij ook zou mogen zijn werkkampen. Laat ze maar werken voor hun kost en inwoning. Gewoon 40 uur per week, net als iedereen.
pi_88628090
quote:
15s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:10 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik vind dat helemaal niet knap, eerder onbegrijpelijk. Zal ze wel zijn aangepraat.
Ze willen de moordenaar niet zo'n grote rol in hun leven laten spelen, met andere woorden: 'je krijgt ons niet klein.' Dat het teveel 'eer' voor hem zou zijn.
Best begrijpelijk en ik geloof dat hun gevoel ze heel iets anders zegt.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_88628279
quote:
V. mogelijk op idee gekomen door tv-serie Dexter over seriemoordenaar. Begon zich af te vragen hoe het zou zijn iemand mee te lokken
Waarom wordt dit er nou weer bijgehaald. (Twitter) :')
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_88628378
Dexter verbieden.
pi_88628420
Geloof mij nou die ouders zijn woest maar ze hebben geen energie meer. Milly woonde bij mij een straat achter. Haar zus werkt bij ons bij de snackbar. Dit is gewoon verschrikkelijk.

Dit soort mensen verdienen geen gevangenisstraf maar een live castratie op het plein.
Haters gonna hate.
pi_88628451
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:26 schreef CyclingGirl het volgende:
Geloof mij nou die ouders zijn woest maar ze hebben geen energie meer. Milly woonde bij mij een straat achter. Haar zus werkt bij ons bij de snackbar. Dit is gewoon verschrikkelijk.

Dit soort mensen verdienen geen gevangenisstraf maar een live castratie op het plein.
Ja idd!! Lekker weer terug naar de middeleeuwen.
pi_88628468
Dat is ook een beetje hip om niet boos te zijn op de dader. Kijk naar de ouders van de vermoorde Dirk Post of de moeder van Natalee Holloway.
pi_88628559
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:27 schreef DrDentz het volgende:
Dat is ook een beetje hip om niet boos te zijn op de dader. Kijk naar de ouders van de vermoorde Dirk Post of de moeder van Natalee Holloway.
Wie komt er nou bij dat die mensen niet boos zijn.
Haters gonna hate.
pi_88628656
Ze zei nog net geen 'I love you Joran'
pi_88628711
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:24 schreef DrDentz het volgende:
Dexter verbieden.
Precies, en wiet! Want het is allemaal de schuld van de geweldige TV en die drugs!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')