quote:
Op donderdag 11 november 2010 17:31 schreef P8 het volgende:[..]
Niks geen trololol. Ik ben serieus. Deze man zal de straf krijgen die hij verdient. Simpel zat. Ik ben het met je eens dat het leed van de familie in geen celjaren is uit te drukken. Maar je laten meeslepen door je emoties in strafzaken is primitief gedrag.
Natuurlijk verdient V. geen enkel respect meer, maar het rechtssysteem staat los van respect. Het rechtssysteem kijkt naar feiten en probeert daar een zo objectief mogelijk oordeel over te vellen. Als dit orgaan slachtoffer wordt van de emotionalisering van de maatschappij, kan dit enkel resulteren in straffen die gebaseerd zijn op angst, intolerantie en subjectiviteit.
Wees blij dat dat nog niet zo is.
En natuurlijk faalt dit orgaan geregeld. Dat betekent echter niet dat het slecht is. Kijk naar de maatschappij die we hebben! Hoe je het ook wendt of keert, de Nederlandse samenleving is van alle Westerse samenlevingen één van de beste om in te leven. Het rechtssysteem en de ordehandhaving hebben daar een groot steentje aan bijgedragen.
Dus kan het rechtssysteem beter? Ongetwijfeld wel. Betekent dat dat we moeten terugvallen op barbaarse handelswijzen? Siewosie niet.
Barbaars is het dat deze man een weerloos meisje van twaalf heeft meegelokt, haar voor zijn genot minstens heeft betast en haar vervolgens om het leven heeft gebracht, haar lichaam geprobeerd heeft weg te werken.
Barbaars is het dat door Sander Vreeswijk de laatste (tientallen) minuten van 't leven van dit meisje een hel zijn geweest, waarin zij overgeleverd aan de genade van dit monster heeft moeten hopen maar niet vaginaal verkracht te worden. (En wat zich er echt heeft afgespeeld is helemaal voor ons buitenstaanders nog maar de vraag, het zou nog vele malen erger kunnen zijn dan dit.)
Barbaars is het dat ouders en grootouders hun (klein)kind op deze brute wijze is afgenomen. Afgemaakt. Misbruikt en levenloos in een tuin gedumpt, in de hoop dat niemand haar ooit nog zou vinden.
Barbaars zou het zijn als de man die dit op z'n geweten heeft, nog een leven zou hebben om naar uit te kijken, perspectief, het uitzicht op vrijheid, de mogelijkheid van wat dan ook te genieten. Al dat hij zijn minderjarige slachtoffertje, een onschuldig piepjong meisje met heel haar leven nog voor zich, heeft afgenomen.
Pervers wordt het als in een tbs-kliniek hier bewust naartoe wordt gewerkt, als alles gericht is op het belang van dit beest en zijn re-integratie in de maatschappij en het leven. Dat waar hij Milly zo bruut uit heeft gerukt voor zijn door en door zieke pleziertje.
Was het mijn kind geweest dan zou ik daarmee niet kunnen leven, dan zou het absoluut in meneer Vreeswijks eigen belang zijn dat hij binnen die gevangenismuren blijft.
[ Bericht 7% gewijzigd door NotYou op 12-11-2010 04:04:09 ]