Nee, er is ook nog geen uitspraak. De eis is 25 jaar + TBS.quote:Op vrijdag 12 november 2010 12:16 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik lees nergens in het oorspronkelijke bericht dat er TBS opgelegd is?
Ik kan hier serieus op ingaan, maar jij demonstreert met deze post precies wat ik bedoel en verafschuw.quote:Op vrijdag 12 november 2010 03:30 schreef NotYou het volgende:
[..]
Barbaars is het dat deze man een weerloos meisje van twaalf heeft meegelokt, haar voor zijn genot minstens heeft betast en haar vervolgens om het leven heeft gebracht, haar lichaam geprobeerd heeft weg te werken.
Barbaars is het dat door Sander Vreeswijk de laatste (tientallen) minuten van 't leven van dit meisje een hel zijn geweest, waarin zij overgeleverd aan de genade van dit monster heeft moeten hopen maar niet vaginaal verkracht te worden. (En wat zich er echt heeft afgespeeld is helemaal voor ons buitenstaanders nog maar de vraag, het zou nog vele malen erger kunnen zijn dan dit.)
Barbaars is het dat ouders en grootouders hun (klein)kind op deze brute wijze is afgenomen. Afgemaakt. Misbruikt en levenloos in een tuin gedumpt, in de hoop dat niemand haar ooit nog zou vinden.
Barbaars zou het zijn als de man die dit op z'n geweten heeft, nog een leven zou hebben om naar uit te kijken, perspectief, het uitzicht op vrijheid, de mogelijkheid van wat dan ook te genieten. Al dat hij zijn minderjarige slachtoffertje, een onschuldig piepjong meisje met heel haar leven nog voor zich, heeft afgenomen.
Pervers wordt het als in een tbs-kliniek hier bewust naartoe wordt gewerkt, als alles gericht is op het belang van dit beest en zijn re-integratie in de maatschappij en het leven. Dat waar hij Milly zo bruut uit heeft gerukt voor zijn door en door zieke pleziertje.
Was het mijn kind geweest dan zou ik daarmee niet kunnen leven, dan zou het absoluut in meneer Vreeswijks eigen belang zijn dat hij binnen die gevangenismuren blijft.
dat iemand een eerlijk proces verdiend a la maar zoiets maakt je toch ook misselijk.quote:Sander Vreeswijk moet worden vrijgesproken van de moord op en seksueel misbruik van zijn twaalfjarige buurmeisje Milly Boele. Dat hebben zijn advocaten zojuist betoogd. Volgens Tjalling van der Goot en Willem Anker kan de rechtbank de man alleen voor doodslag en het verbergen van het lichaam veroordelen.
Volgens Van der Goot was Vreeswijk op de dag van de moord depressief, in grote paniek en paranoïde. Bovendien was hij onder grote invloed van cannabis. Dat past volgens hem niet bij een man die koelbloedig een moord beraamt en uitvoert. Ook de manier waarop Vreeswijk Milly in zijn tuin begroef, deed volgens Van der Goot amateuristisch aan en past niet in het beeld van een geplande moord. Omdat Vreeswijk "onder grote invloed" van cannabis was toen hij tot zijn daad kwam, heeft hij nog wel kunnen nadenken, maar geen goede overwogen keuze kunnen maken om zijn misdrijf te stoppen.
De zus en ouders van Milly Boele
Daarnaast meent Van der Goot dat de voorbedachten rade door justitie vooral is gebaseerd op de eerste drie verklaringen die Vreeswijk vlak na het misdrijf afgelegde. Maar die kunnen niet als bewijsmateriaal dienen, zei de verdediging. Tijdens het eerste verhoor zou de man niet zijn gewezen op het recht op een advocaat. Bij de volgende twee verhoren had Vreeswijk recht op een advocaat, maar was deze niet aanwezig. Dat recht zou volgens Van der Goot blijken uit een uitspraak van het Europese Hof voor de Rechten van de Mens.
Vreeswijk ontkent Milly te hebben verkracht. Volgens hem heeft hij alleen haar borsten aangeraakt. Justitie gelooft dat hij zich oraal liet bevredigen door het meisje. Van der Goot wierp tegen dat daarvoor bewijs ontbreekt. Er zijn dan wel aanwijzingen voor spermasporen bij Milly's mond, maar "vermoedens, aanwijzingen en hypothesen zijn onvoldoende".
Anker zei grote moeite te hebben met de rapportage die de basis zou moeten vormen voor tbs. "Wij missen een stevige onderbouwing om de maatregel op te leggen." Anker stelde bovendien dat de geëiste celstraf van het OM te hoog is. De straf moet lager onder andere vanwege de "buitensporige publiciteit", het feit dat Vreeswijk geen strafblad heeft en verminderd toerekeningsvatbaar is. Hij pleitte dan ook voor het opleggen van een celstraf van maximaal vijftien jaar. Als de rechtbank wel tbs oplegt, moet Vreeswijk maximaal tien jaar celstraf krijgen, meende Anker.
+1. Hoe krijgt hij het uit zijn strot.quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:11 schreef Mercer het volgende:
Van mij mogen ze die Anker fijn bij die smeerlap in één hok stoppen.
quote:Spermavocht, geen sperma, zat buiten aan haar mond. Geen bewijs dat t er ook in zat, bemonstering was onmogelijk omdat Milly lijkstijf was.
Als je je broekriem uit je broek haalt en om een meisjes hals bindt en die vervolgens aantrekt, doe je dat om haar te doden. Dat is dus moord en geen doodslag.quote:Op vrijdag 12 november 2010 13:47 schreef NFI het volgende:
dat iemand een eerlijk proces verdiend a la maar zoiets maakt je toch ook misselijk.
hoe kan die anker snachts nog slapen?
Nee, dan is het dood door schuld.quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Doodslag is het als je iemand onbedoeld doodt. Dat is hier niet het geval.
http://zakelijk.infonu.nl(...)ood-door-schuld.htmlquote:Op vrijdag 12 november 2010 14:20 schreef deedeetee het volgende:
Volgens mij is doodslag iemand doden zonder * voorbedachte rade * dus dat je pas op dat moment besluit iemand te doden of het per ongeluk doet.
Moord is het pas als je van te voren al het plan had om iemand te doden.
Lijkt me sterk dat hij dat gaat verklaren. Maar zijn verdediging is begrijpelijk.quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:25 schreef NFI het volgende:
wanneer gaat anker zeggen dat het millie's eigen schuld is?
ze zei "verkracht me asjeblieft niet"
wellicht als ze had gezegd: verkracht me maar vermoord me niet" dat ze dan nog wel geleefd had.
Dood door schuld is meer het geval wanneer er sprake is van een ongeluk met dodelijke afloop, waarbij de 'dader' bijvoorbeeld door het rood is gereden, of met alcohol op.quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:19 schreef patatmetfriet het volgende:
Nee, dan is het dood door schuld.
Nu niet je eigen interpretaties op dingen loslaten.
Het geweld is opzettelijk, het doel tot doden niet.quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:25 schreef patatmetfriet het volgende:
[..]
http://zakelijk.infonu.nl(...)ood-door-schuld.html
^ Lees dit even, dan zijn we meteen klaar met wat iedereen persoonlijk denkt dat iets inhoudt.
Korte samenvatting:
Moord: opzettelijk + voorbedachte rade
Doodslag: opzettelijk
Dood door schuld: niet opzettelijk
Bron.quote:Ik hoop dat de familie snel kan beginnen met helen alhoewel ik besef dat dit een afschuwelijk lidteken is. Nogmaals dit spijt me zeer.
Mijn drugsgebruik maakt 't niet minder erg geeft alleen aan dat ik geen koude psychopaat ben. Ik heb wel degelijk een geweten, dit is ondragelijk zwaar. Ik zal hiermee moeten leren leven.
Laatste woord Sander V.: ik vraag hier niet om vergeving heb ik geen enkel recht op.
quote:Op vrijdag 12 november 2010 12:25 schreef P8 het volgende:
[..]
Ik kan hier serieus op ingaan, maar jij demonstreert met deze post precies wat ik bedoel en verafschuw.
Gefeliciteerd, je bent niet de baas over je emoties
Ook mijn beste standpunt tegen referenda en directe democratie.quote:Op vrijdag 12 november 2010 12:25 schreef P8 het volgende:
[..]
Ik kan hier serieus op ingaan, maar jij demonstreert met deze post precies wat ik bedoel en verafschuw.
Ik moet nog zien dat er TBS wordt opgelegd. Het zou me niets verbazen als hij uiteindelijk wordt veroordeeld tot 15-20 jaar gevangenisstraf, zonder TBS.quote:Op vrijdag 12 november 2010 12:19 schreef Pool het volgende:
Ik ging in op de vraag hoe lang Sander V. effectief zal vastzitten, mocht de rechter meegaan in de eis. Waarbij er een aardige kans is dat de rechter tot een lagere straf komt, want voorbedachte rade en seksueel misbruik zijn de wat wankele punten in de eis.
Dat meisje wist toen nog niet dat ze hoe dan ook vermoord zou worden en ik vind sperma in de mond wel een bewijs van sexueel misbruik, of ze dan al dood was of niet.quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:25 schreef NFI het volgende:
wanneer gaat anker zeggen dat het millie's eigen schuld is?
ze zei "verkracht me asjeblieft niet"
wellicht als ze had gezegd: verkracht me maar vermoord me niet" dat ze dan nog wel geleefd had.
ik was cynisch.quote:Op vrijdag 12 november 2010 15:04 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Dat meisje wist toen nog niet dat ze hoe dan ook vermoord zou worden en ik vind sperma in de mond wel een bewijs van sexueel misbruik, of ze dan al dood was of niet.
If anything heb jij het niet begrepen; de schuldvraag speelt hier al niet meer mee; het lijk is in de tuin van de verdachte aangetroffen en de verdachte heeft ook bekend.quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:43 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Goed om te horen dat iemand het snapt.
Laatst ook discussie met iemand die vond dat erge criminelen geen advocaat moeten krijgen, want die proberen het toch alleen maar goed te praten.
Nee dan heb je het begrepen
Dat hoe ik hierin sta met onze rechtstaat niet te verenigen is mag voor zich spreken. Verder houd je, jezelf voor de gek als je veronderstelt dat iemand die om welke reden dan ook beweert vrede te hebben met een dergelijk voorval, als 't zijn dochter betreft, zijn emoties wel onder controle heeft. Iedereen met ook maar het minste beetje inlevingsvermogen kan de komende jaren wel invullen. Grote kans dat als de ouders uberhaupt nog eens gelukkig zullen zijn, dit gepaard zal gaan met een groot schuldgevoel. Het verlies van een kind op deze manier gaat je niet in de koude kleren zitten. Hier is dan ook niet 'slechts' één leven verwoest.quote:Op vrijdag 12 november 2010 12:25 schreef P8 het volgende:
[..]
Wat? Dat wanneer vaststaat dat iemand schuld zou hebben aan de ontvoering, het misbruik en de brute moord op je 12-jarige dochter, het onverdraaglijk zou zijn dat de lustmoordenaar weer terugkomt in de maatschappij, hier door de staat vol op wordt ingezet terwijl jouw dochter de kans op een leven ontnomen is? Voor een fucking orgasme? Persoonlijk vind ik het veel zorgwekkender dat hier kennelijk tig ja-knikkers zitten die dit allemaal prima vinden, zo gemakkelijk over de afschuwelijke moord op een eigen kind heen zouden kunnen stappen.quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:49 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ook mijn beste standpunt tegen referenda en directe democratie.
Moet toch mooi zijn, zo'n gering besef van hoe een rechtsstaat werkt.quote:Op vrijdag 12 november 2010 15:28 schreef CyclingGirl het volgende:
Die anker mogen ze wat mij betreft bij die Sander in het hokje zetten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |