abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88628734
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:35 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Precies, en wiet! Want het is allemaal de schuld van de geweldige TV en die drugs!
Dat schreef ik hierboven al, gewoon alle drugs verbieden en Dexter.
pi_88628804
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:26 schreef CyclingGirl het volgende:
Geloof mij nou die ouders zijn woest maar ze hebben geen energie meer. Milly woonde bij mij een straat achter. Haar zus werkt bij ons bij de snackbar. Dit is gewoon verschrikkelijk.

Dit soort mensen verdienen geen gevangenisstraf maar een live castratie op het plein.
Voor zover ik durf te zeggen dat ik me iets kan voorstellen... kan ik me voorstellen dat ze geen energie hebben om elke dag kokend van woede te zijn, dat verdriet van het verlies van hun dochter is zó groot, zo'n nachtmerrie wat er gebeurd is... volgens mij ben je lamgeslagen :'(
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_88628900
Ja lamgeslagen is hiervoor wel het goede woord.
Je kan niks meer. Je dochter is er niet meer en wat voor straf hij ook gaat krijgen, ze komt nooit meer terug.
Haters gonna hate.
pi_88628967
Ik snap eigenlijk niet waarom zo'n dader geen levenslang krijgt.
Dit soort lui mogen toch nooit meer vrij rondlopen in de maatschappij?
pi_88628984
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:40 schreef CyclingGirl het volgende:
Ja lamgeslagen is hiervoor wel het goede woord.
Je kan niks meer. Je dochter is er niet meer en wat voor straf hij ook gaat krijgen, ze komt nooit meer terug.
Ja... je hebt zelf als ouder levenslang.
pi_88629186
quote:
9s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:42 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Ja... je hebt zelf als ouder levenslang.
Dat heb je net zo goed bij een noodlottig ongeluk, of iets anders waar géén aanwijsbare dader van is. Daar moet je net zo goed mee leren leven. Natuurlijk zoeken mensen een aanwijsbaar persoon om hun woede en verdriet op bot te vieren, maar daar is het rechtssysteem niet voor.
pi_88629188
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:41 schreef thumbnail het volgende:
Ik snap eigenlijk niet waarom zo'n dader geen levenslang krijgt.
Dit soort lui mogen toch nooit meer vrij rondlopen in de maatschappij?
Ik snap dat ook nooit zo. Zo iemand mag net zo 'veel' kans op terugkeer in de maatschappij hebben als het slachtoffer. Nul dus.
  Donald Duck held vrijdag 12 november 2010 @ 11:49:47 #133
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_88629264
TBS kan ook neerkomen op levenslang, het kan in principe oneindig verlengd blijven worden
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_88629308
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:49 schreef __Saviour__ het volgende:
TBS kan ook neerkomen op levenslang, het kan in principe oneindig verlengd blijven worden
Gezien het aantal gevluchte TBS ers op verlof en en gedrag tijdens zo'n vlucht heb ik daar geen vertrouwen in moet ik zeggen.
pi_88629368
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:47 schreef patatmetfriet het volgende:

[..]

Dat heb je net zo goed bij een noodlottig ongeluk, of iets anders waar géén aanwijsbare dader van is. Daar moet je net zo goed mee leren leven. Natuurlijk zoeken mensen een aanwijsbaar persoon om hun woede en verdriet op bot te vieren, maar daar is het rechtssysteem niet voor.
Daar heb ik het toch niet over :? Ik heb het over hoe lamgeslagen die mensen zijn, ik reageerde op de "discussie" of ze wel of niet boos zijn.
En dat vind ik overigens geen vergelijking, een kind dat verongelukt, of je kind dat verkracht, vermoord en begraven in de tuin wordt 8)7
pi_88629379
Oudste excuus in het boekje, het niet meer weten! Wat een lijer!
dus
pi_88629398
Maar als voorbedachte rade niet bewezen kan worden is TBS "slimmer" om te eisen, omdat er dan dus geen levenslang opgelegd kan worden, en met TBS iemand dan tóch vastgehouden kan worden.
pi_88629541
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:52 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Daar heb ik het toch niet over :? Ik heb het over hoe lamgeslagen die mensen zijn, ik reageerde op de "discussie" of ze wel of niet boos zijn.
En dat vind ik overigens geen vergelijking, een kind dat verongelukt, of je kind dat verkracht, vermoord en begraven in de tuin wordt 8)7
Ik vind het goed dat ze niet boos zijn. Hoe langer je boos blijft, hoe langer je lijdt. Je kunt je energie beter stoppen in het vergeven (let wel, dat is NIET zeggen dat het oké is!), dan in iemand aan de hoogste boom te willen opknopen (zoals velen in dit topic roepen). Je moet die dingen namelijk los van elkaar zien. Zijn straf/lijden/spijt/whatever zou geen invloed moeten hebben op het leven van die ouders. Die ouders besluiten om te vergeven en door te gaan met hun leven. Want dat moet je toch. Het is juist heel sterk dat ze hun levensgeluk in eigen hand nemen, en het niet laten afhangen van wat er nu nog met meneer V. gebeurt.
pi_88629616
Nou daar ben ik het niet mee eens. Vergeven is in deze geen goed woord. Je kan het een plek geven maar vergeven, nooit niet.
Haters gonna hate.
pi_88629755
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:58 schreef CyclingGirl het volgende:
Nou daar ben ik het niet mee eens. Vergeven is in deze geen goed woord. Je kan het een plek geven maar vergeven, nooit niet.
Nee maar in de therapie-wereld noemen ze dat vergeven geloof ik ;) Je laat het los, het is geen goedkeuring.
pi_88629758
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:58 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik bedoel ook niet vergeven in de zin van, laten we volgende week weer een biertje gaan drinken. Maar vergeven in de zin van geen woede meer voelen.

Ben het met je eens dat vegeven misschien wat te gemoedelijk klinkt, zo bedoel ik het niet.
pi_88629769
Vergeven kan je toch nooit. Het slijt, dat is het denk ik. Maar vergeven en vergeten zal dat hele gezin nooit.
pi_88629773
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:56 schreef patatmetfriet het volgende:

[..]

Ik vind het goed dat ze niet boos zijn. Hoe langer je boos blijft, hoe langer je lijdt. Je kunt je energie beter stoppen in het vergeven (let wel, dat is NIET zeggen dat het oké is!), dan in iemand aan de hoogste boom te willen opknopen (zoals velen in dit topic roepen). Je moet die dingen namelijk los van elkaar zien. Zijn straf/lijden/spijt/whatever zou geen invloed moeten hebben op het leven van die ouders. Die ouders besluiten om te vergeven en door te gaan met hun leven. Want dat moet je toch. Het is juist heel sterk dat ze hun levensgeluk in eigen hand nemen, en het niet laten afhangen van wat er nu nog met meneer V. gebeurt.
Ik hoop dat ze dat kunnen :Y en dat ze er een soort berusting in kunnen vinden.
  vrijdag 12 november 2010 @ 12:03:13 #144
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_88629806
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:50 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Gezien het aantal gevluchte TBS ers op verlof en en gedrag tijdens zo'n vlucht heb ik daar geen vertrouwen in moet ik zeggen.
Dat is jouw handicap. Laatst kwam in 1Vandaag nog langs hoe laag het percentage vluchters is en hoe laag vervolgens weer het percentage is dat tijdens die vlucht weer een strafbaar feit pleegt. Er zijn 50.000 verloven per jaar, maar als zo'n TBS'er dan iets flikt, dan wordt dat natuurlijk breder uitgemeten in de media dan al die andere ernstige misdrijven die door 'gewone' burgers gepleegd worden. Incidentenpolitiek, maar jij bent er blijkbaar gevoelig voor.

quote:
Advocaat mr. Wim Anker is uitermate kritisch op het voorstel van staatssecretaris van veiligheid Fred Teeven. Teeven wil dat per 1 januari a.s. alle tbs'ers die niet tijdig terugkeren van verlof een jaar lang geen verlof kunnen hebben. Van deze maatregel zou een afschrikwekkend effect uitgaan.

Volgens Anker wijzen de cijfers uit dat het probleem wordt uitvergroot. Ca. 1600 tbs'ers maken ca. 50.000 verlofbewegingen per jaar. Afgelopen jaar kwamen 31 tbs'ers niet tijdig terug van verlof. In de meeste gevallen keren de tbs'ers snel daarna wel terug. Door de maatregel schiet Teeven met een kanon op een mug.

Bovendien betekent een jaar 'huisarrest' een nog verdere verlenging van de tbs-duur. Juist terwijl de duur van de behandeling de afgelopen jaren al is opgelopen van gemiddeld 5 naar zo'n 9 jaren. De kans op een succesvolle behandeling neemt af en de kosten voor de maatschappij nemen alleen maar toe. De staatssecretaris schiet aldus in zijn eigen voet.
http://www.ankerenanker.n(...)06-11-2010%2529.html
pi_88629828
Ik vraag mij af in hoeverre mijnheer V die straf helemaal gaat uitzitten.
Haters gonna hate.
  vrijdag 12 november 2010 @ 12:12:54 #146
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_88630148
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 12:03 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik vraag mij af in hoeverre mijnheer V die straf helemaal gaat uitzitten.
Na 2/3 van de straf mag hij normaal gesproken aan de TBS beginnen, dus na 16 jaar en 8 maanden, als de rechter meegaat in de eis van 25 jaar.

Uit de quote van Anker blijkt dat TBS gemiddeld 9 jaar duurt. Dus op basis daarvan kun je inschatten dat hij dan 25 jaar en 8 maanden onderworpen blijft aan de staat, al is het wel zo dat je aan het eind van de TBS niet meer echt een straf aan het uitzitten bent, want je krijgt dan al veel verlof.

De inschatting is wel vaag natuurlijk:
-Sander V. kan boven- of ondergemiddeld goed reageren op de TBS-behandeling en dus eerder of later uitbehandeld zijn
-De regels kunnen over 16 jaar alweer veranderd zijn; we zitten nu in een beweging richting meer repressie, maar die lijn kan ook weer omkeren. Ook ligt het aan de wacht- en behandeltijden voor TBS.
  † In Memoriam † vrijdag 12 november 2010 @ 12:16:05 #147
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_88630262
quote:
3s.gif Op vrijdag 12 november 2010 12:12 schreef Pool het volgende:

[..]

Na 2/3 van de straf mag hij normaal gesproken aan de TBS beginnen, dus na 16 jaar en 8 maanden, als de rechter meegaat in de eis van 25 jaar.
Ik lees nergens in het oorspronkelijke bericht dat er TBS opgelegd is?
Carpe Libertatem
  vrijdag 12 november 2010 @ 12:17:30 #148
8372 Bastard
Persona non grata
pi_88630310
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:20 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Waarom wordt dit er nou weer bijgehaald. (Twitter) :')
Omdat het in de rechtzaak naar voren kwam misschien :?
The truth was in here.
pi_88630365
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 12:17 schreef Bastard het volgende:

[..]

Omdat het in de rechtzaak naar voren kwam misschien :?
''Mogelijk op idee gekomen door tv-serie Dexter''

Mogelijk dus ook niet, dus totaal niet relevant als je het mij vraagt.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  vrijdag 12 november 2010 @ 12:19:11 #150
8372 Bastard
Persona non grata
pi_88630380
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 12:01 schreef patatmetfriet het volgende:

[..]

Ik bedoel ook niet vergeven in de zin van, laten we volgende week weer een biertje gaan drinken. Maar vergeven in de zin van geen woede meer voelen.

Ben het met je eens dat vegeven misschien wat te gemoedelijk klinkt, zo bedoel ik het niet.
Ik vraag mij echt sterk af of ik dat zou kunnen opbrengen, ook al zou dat het verdriet sneller moeten kunnen laten zakken.
The truth was in here.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')