Kun je eens wat recente voorbeelden noemen?quote:Op maandag 15 november 2010 21:46 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Onder andere op basis van het feit dat zijn profetische visioenen tot op de dag van vandaag verwezenlijkt worden.
De val van de VS is 1 van de meest significante en nog aan de gang.quote:Op maandag 15 november 2010 21:51 schreef Lo-Fi het volgende:
[..]
Kun je eens wat recente voorbeelden noemen?
En dat had hij allemaal in glasheldere taal precies zo voorspeld? Daar was geen speld tussen te krijgen?quote:Op maandag 15 november 2010 21:59 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
De val van de VS is 1 van de meest significante en nog aan de gang.
De val en wederopstanding van het vaticaan na de franse revolutie.
De franse revolutie zelf.
Nee, in visioenentaal, symbolen.quote:Op maandag 15 november 2010 22:02 schreef Lo-Fi het volgende:
[..]
En dat had hij allemaal in glasheldere taal precies zo voorspeld? Daar was geen speld tussen te krijgen?
Ik ga me maar eens verdiepen in die wonderbaarlijke Johannes.
Oh, de taal die op allerlei manieren is uit te leggen en waar uiteindelijk altijd wel iets van blijkt te kloppen, als je het er maar in wilt lezen? Jammer.quote:Op maandag 15 november 2010 22:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee, in visioenentaal, symbolen.
Het is allemaal nogal multi-interpretabel. De ene hoek ziet de paus als de antichrist en de ander de islam. Ali pretendeert dat het allemaal nogal duidelijk is, maar je begrijpt dat de boodschap met visioenen en symbolen in the eye of the beholder is.quote:Op maandag 15 november 2010 22:02 schreef Lo-Fi het volgende:
[..]
En dat had hij allemaal in glasheldere taal precies zo voorspeld? Daar was geen speld tussen te krijgen?
Ik ga me maar eens verdiepen in die wonderbaarlijke Johannes.
Precies.quote:Op maandag 15 november 2010 22:04 schreef Lo-Fi het volgende:
[..]
Oh, de taal die op allerlei manieren is uit te leggen en waar uiteindelijk altijd wel iets van blijkt te kloppen, als je het er maar in wilt lezen?
Dat heb je snel gedaan. Welke studie was dat?quote:Op maandag 15 november 2010 22:04 schreef Lo-Fi het volgende:
[..]
Oh, de taal die op allerlei manieren is uit te leggen en waar uiteindelijk altijd wel iets van blijkt te kloppen, als je het er maar in wilt lezen? Jammer.
correctie: Een stap vooruit zijn op een belijdend rooms-katholieke filosoof.quote:Op maandag 15 november 2010 09:39 schreef Haushofer het volgende:
Een stap vooruit zijn op een prominent filosoof, hoezo pretentieus.
Common sense aan de VU.quote:Op maandag 15 november 2010 22:07 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat heb je snel gedaan. Welke studie was dat?
"Suppose we've chosen the wrong god. Every time we go to church we' re just making him madder and madder."quote:Op maandag 15 november 2010 22:05 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het is allemaal nogal multi-interpretabel. De ene hoek ziet de paus als de antichrist en de ander de islam. Ali pretendeert dat het allemaal nogal duidelijk is, maar je begrijpt dat de boodschap met visioenen en symbolen in the eye of the beholder is.
Mjah, net zo paradoxaal als dat jij iets totaal anders leest in die visioenentaal dan duizenden andere mensen die claimen de waarheid in pacht te hebben, na het lezen van diezelfde taal.quote:
Ze hebben in ieder geval op zijn minst gelezen.quote:Op maandag 15 november 2010 22:12 schreef Lo-Fi het volgende:
[..]
Mjah, net zo paradoxaal als dat jij iets totaal anders leest in die visioenentaal dan duizenden andere mensen die claimen de waarheid in pacht te hebben, na het lezen van diezelfde taal.
En waarom zou je specifiek Johannes moeten lezen om 'visioenentaal' te kunnen beoordelen? Hij was echt niet de enige in de geschiedenis met dat trucje.quote:Op maandag 15 november 2010 22:17 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ze hebben in ieder geval op zijn minst gelezen.
Ik heb niet gezegd dat je specifiek Johannes moet lezen. Als je alleen Johannes leest zul je er weinig van kunnen begrijpen.quote:Op maandag 15 november 2010 22:19 schreef Lo-Fi het volgende:
[..]
En waarom zou je specifiek Johannes moeten lezen om 'visioenentaal' te kunnen beoordelen? Hij was echt niet de enige in de geschiedenis met dat trucje.
quote:Op maandag 15 november 2010 20:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Welk geslacht heeft God? In het visioen van Johannes wordt een man beschreven. Dus God is mannelijk.
quote:Op donderdag 11 november 2010 21:21 schreef Isafleur het volgende:
Ja, het klopt dat God ook wel de Vader wordt genoemd. Het is moeilijk uit te leggen. God is een driepersoon: de Vader, de Zoon en de Heilige Geest. Die drie zijn ook God. Het is maar één Persoon. Mij is altijd geleerd dat God geslachtsloos is. De Zoon die naar de aarde is gezonden, Jezus, is wel Man.
Mjah, maar dat geldt voor zo onvoorstelbaar veel dingen bij aanhangers van notabene 'hetzelfde' geloof. Zelfs over vrij fundamentele zaken als hemel en hel zie je al de meest uiteenlopende ideeën.quote:Op maandag 15 november 2010 22:25 schreef Molurus het volgende:
Grappig, de ideeen over het geslacht van God lijken nogal uiteen te lopen.
(1)quote:46. (1) Waar kwam al het water van de zondvloed vandaan? (2) En hoe verzamelde Noach al die miljoenen dieren. (3) Hoe kwam Noach aan het voedsel en (4) hoe voorkwam hij dat de dieren elkaar opaten toen ze weer aan land gingen?
voor de zondvloed hing er een dikke laag waterdamp boven de aarde (gen 1:6en7 / gen 2:5en6). hierdoor was het ook overal op de aarde warm(/tropisch). de laag waterdamp beschermde tegen schadelijke UV straling, en door de hoge vochtigheid op de aarde konden organismen langer en gezonder leven. vandaar ook dat volgens de bijbel de eerste mensen honderden of zelfs duizend jaar oud werden. waar al dat water gebleven is? in de troggen, die soms dieper zijn dan de hoogste berg.quote:Genesis 7:11 In het zeshonderdste jaar des levens van Noach, in de tweede maand, op den zeventienden dag der maand, op dezen zelfden dag zijn alle fonteinen des groten afgronds opengebroken, en de sluizen des hemels geopend.
ik vind dus dat veel freethinkers niet kritisch genoeg kijken naar de evolutietheorie, die voor logisch aangenomen word, terwijl darwin de theorie eigenlijk zelf ontkracht heeftquote:Op donderdag 11 november 2010 13:16 schreef PietV. het volgende:
[..]
De meeste freethinkers kijken gewoon kritisch naar dingen die om hen heen gebeuren.
Voor de wetenschap is Darwin een held, maar geen enkel bioloog zou vandaag de dag nog naar Darwin verwijzen als het gaat over evolutie. Je kunt er vanuit gaan dat elke 2e-jaars biologiestudent meer van evolutie weet dan Darwin ooit kon vermoeden.quote:Op maandag 15 november 2010 23:56 schreef t0sti het volgende:
ik vind dus dat veel freethinkers niet kritisch genoeg kijken naar de evolutietheorie, die voor logisch aangenomen word, terwijl darwin de theorie eigenlijk zelf ontkracht heeft. maar dat is genoeg offtopic voor vandaag
Ah.quote:Op maandag 15 november 2010 23:56 schreef t0sti het volgende:
de dieren muteerden vervolgens zelf naar verschillende soorten.
veel mensen noemen het micro-evolutie, maar je kan het inderdaad zien als evolutie binnen basistypen. als voorbeeld bijvoorbeeld de mens zelf, we krijgen grotere voeten, bredere neuzen, we worden langer, enz. het verschil met de evolutietheorie is echter, dat er volgens die theorie overgang heeft plaatsgevonden tussen verschillende basistypen. het is echter onmogelijk dat een kikker na een paar miljoen jaar evolueert in een vogel. een hond blijft een hond (er zijn natuurlijk wel verschillende soorten waartussen mutaties voorkomen), een vogel blijft een vogel, een katachtige blijft een katachtige. nog een voorbeeld: tuinders die bijvoorbeeld soorten rozen kruisen, kunnen blijven kruisen tot ze een ons wegen, er al altijd een roos uit komen.quote:
Nee, alleen creationisten met een religieuze agenda die gepusht moet worden.quote:Op dinsdag 16 november 2010 00:16 schreef t0sti het volgende:
[..]
veel mensen noemen het micro-evolutie
Weer: nee, er zijn vele overgangsvormen bekend, waarvan de archaeopteryx het bekendst is:quote:edit: even ter aanvulling , er zijn dus nooit overgangsvormen tussen de basistypen gevonden
bronquote:Echter, de ontdekking van Archaeopteryx slechts twee jaar later werd gezien als een overdonderende triomf voor Darwins theorie van gemeenschappelijke afstamming. Sinds die tijd zijn er voortdurend nieuwe fossiele overgangsvormen gevonden, wat onze kennis van de evolutie van het leven steeds meer vergroot.
het heeft helemaal niets te maken met het topic, dat heb ik er ook bij gezetquote:Op dinsdag 16 november 2010 00:04 schreef Molurus het volgende:
[..]
Voor de wetenschap is Darwin een held, maar geen enkel bioloog zou vandaag de dag nog naar Darwin verwijzen als het gaat over evolutie. Je kunt er vanuit gaan dat elke 2e-jaars biologiestudent meer van evolutie weet dan Darwin ooit kon vermoeden.
Maar waar doel je precies op? (En wat heeft het eigenlijk te maken met dit topic?)
ik ben alleen geen bioloog, en ik beweer dus ook niet dat ik verstand heb van de evolutietheoriequote:C. Darwin: On the Origin of Species, blz 189
Als kan worden aangetoond dat er een complex orgaan bestaat dat absoluut niet gevormd had kunnen worden door een groot aantal opeenvolgende kleine veranderingen, dan zou mijn theorie absoluut in elkaar storten
Goh. En toch doe je er nogal boude uitspraken over.quote:Op dinsdag 16 november 2010 00:27 schreef t0sti het volgende:
[..]
ik ben alleen geen bioloog, en ik beweer dus ook niet dat ik verstand heb van de evolutietheorie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |