Ik gebruik Paauwe als DM en Buijs kan zijn positie zo overnemen alleen ik moet eerst wat ruimte maken in het loonbudget voor dat ik een fatsoenlijk bod kan doen. Ik wou Paauwe nog een jaartje houden maar na dat idiote contractvoorstel en in het achterhoofd dat ie al 35 is heb ik besloten geen nieuw contract aan te bieden.quote:Op woensdag 10 november 2010 20:43 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Nee dat kan natuurlijk niet. Doe hem een take it or leave it aanbod voor wat je maximaal kwijt wilt anders? Voor welke positie is het eigenlijk? Want Paauwe speelt toch DC en Buijs RB of DM?
Kan je niet beter een jonge speler halen ipv Buijs? Lijkt me van de regen in de drup...quote:Op woensdag 10 november 2010 20:50 schreef heloef het volgende:
[..]
Ik gebruik Paauwe als DM en Buijs kan zijn positie zo overnemen alleen ik moet eerst wat ruimte maken in het loonbudget voor dat ik een fatsoenlijk bod kan doen. Ik wou Paauwe nog een jaartje houden maar na dat idiote contractvoorstel en in het achterhoofd dat ie al 35 is heb ik besloten geen nieuw contract aan te bieden.
"Ervaring is onmisbaar in het moderne voetbal."quote:Op woensdag 10 november 2010 20:57 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Kan je niet beter een jonge speler halen ipv Buijs? Lijkt me van de regen in de drup...
Nooit last van gehad in AM, in principe doe ik iedereen weg die 30 dreigt te worden, heel soms huur ik een backup speler van 31 of 32 of laat ik een keeper wat langer staan.quote:Op woensdag 10 november 2010 21:00 schreef geldwolf het volgende:
[..]
"Ervaring is onmisbaar in het moderne voetbal."
Hij is 28 echt jong is ie niet maar hij kan nog 5 jaar mee op het niveau VVV en hij is gratis.quote:Op woensdag 10 november 2010 20:57 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Kan je niet beter een jonge speler halen ipv Buijs? Lijkt me van de regen in de drup...
Wat een heldquote:Op woensdag 10 november 2010 21:05 schreef Pinterman het volgende:
Ben zojuist teruggekeerd van mijn oost-Europese vakantiereisje. Heb mijn oogjes uitgekeken, maar... ben toch enigszins bedrogen thuisgekomen
Het blijkt dat de Moldavische, Albanese, Hongaarse, Bulgaarse, Slowaakse, Sloveense, Macedonische, alsook de Wit-Russische competities stuk voor stuk van hoger niveau zijn dan de Nederlandse Jupiler league. Er lopen veel goede spelers rond, zeker van het niveau Eredivisie-middenmoot, en ze verdienen vaak maar een paar honderd euro per week, maar helaas wilde er maar ééntje komen...
Wilfried Niflore. Hij mag er wezen.
Haha, dat is wel jammer, toch een prima speler. Ja, ik koop meestal wel spelers met in mijn achterhoofd de formatie waarin ik wil spelen. Komend seizoen is dat die 4-3-3 met een DM, maar in het eerste seizoen was ik toch nieuwsgierig hoe het zou gaan met een 4-4-2 met twee DM's en een AMR+AML. Niet slecht, maar het moet beter kunnen ;-)quote:Op woensdag 10 november 2010 13:11 schreef Denninho het volgende:
[..]
Netjes man. Ik denk dat het goed gaat lopen met 3 middenvelders, ik heb zelf ook over die formatie nagedacht. Als ik jouw was zou ik zelfs gaan kijken voor spelers die je speciaal voor dat systeem kan gebruiken ipv het systeem aanpassen naar je spelers. Een ijzersterke vent als DM, en centraal een controlerende middenvelder en een spelmaker, ideaal.Misschien ga ik het 2de seizoen ook die formatie hanteren, bied toch meer stabiliteit dan hoe ik nu speel. Kan ik ook meteen incashen op Sassegnon die dan overbodig word. Kheb al sinds t begin niet zo'n goeie relatie met die gozer dus zou mooi uitkomen.
Heb de wedstrijd toch mooi overgespeeld. Ik moet zeggen, toch erg mooie doelpunten!quote:Op woensdag 10 november 2010 13:05 schreef Moron het volgende:
GvdMijn eerste crashdump. Net een prachtige overwinning op Auxerre, 4-1..
Edit: Oh alleen die wedstrijd moet ik overspelen. Dus jammer genoeg niet de 2-0 verlies tegen Chelsea![]()
huiliequote:Op donderdag 11 november 2010 00:57 schreef LudoSanders het volgende:
Je hebt jezelf in 't spel gezet? Potentie van -10 zeker?
Cheaterquote:
Boakye doet het bij mij goed! Veel gevaarlijke voorzetten!quote:Op donderdag 11 november 2010 09:41 schreef Jirdo het volgende:
Het gaat nu weer een stuk beter bij mij (Den Bosch). Met nog negen wedstrijden te gaan sta ik 8e met 38 punten. In de winterstop heb ik nog een Hongaars talentje gehaald, maar verder heb ik geen goede spelers kunnen vinden. Ik speel met een middelgrote database dus ik heb al die spelers uit Bulgarije nietMaar over een half jaar komen Boakye en Caracciolo (topscorer in de JL) transfervrij deze kant op.
Haha wat een uitkomkoningquote:Op donderdag 11 november 2010 13:06 schreef CarlosJacques het volgende:
Damn, ik heb blunderkoning Oscar Moens ingeruild voor een jonge Deense (Hansen) keeper van Liverpool maar jesus, die kan er ook wat van zeg..
Wat een baas zegquote:Op donderdag 11 november 2010 13:06 schreef CarlosJacques het volgende:
Damn, ik heb blunderkoning Oscar Moens ingeruild voor een jonge Deense (Hansen) keeper van Liverpool maar jesus, die kan er ook wat van zeg..
Leuke manier van spelen, ben benieuwd hoe t verder gaat.quote:Op donderdag 11 november 2010 12:43 schreef Winski05 het volgende:
Goed, mijn sc Heerenveen game was helaas geen succes; na een half jaar werd ik de laan uit gestuurd. Ik heb daarna een baan aangenomen bij een obscuur Deens clubje, maar ik besloot om een nieuw spel te starten. En dan met een hele rits aan competities, om één van de mooiste dingen uit FM te gaan doen: een reis rond de wereld.
Clubloos starten, vanuit de onderste regionen van het betaalde voetbal omhoog te klimmen en dan hopelijk, als een soort einddoel, ooit de Champions League of soortgelijke competitie zien te winnen.
Ik heb in ieder continent een competitie geselecteerd, met uiteraard in Europa de meeste competities. Allemaal met zoveel mogelijk lage competities.
Nadat ik clubloos mijn carriere begon, waren er tientallen clubs zonder manager. Mijn favoriete Afrikaanse club, African Warriors(waar ik in FM2008 ooit eens een mooie carriere mee heb gehad), had ook geen manager en uiteraard heb ik daar gesolliciteerd. Net als bij een handjevol Belgische, Chileense, Zuid-Koreaanse en talloze andere landen.
African Warriors was er snel bij: diezelfde dag kreeg ik een contract voorgeschoteld. Maar ook het Zuid-Koreaanse Cheonan City FC bood me direct een baan aan. En het perspectief bij die club sprak me direct aan: ze stonden op dat moment 1e in de N-League(de Zuid Koreaanse Eerste Divisie) en de playoffs hadden ze al bereikt door de eerste periodetitel. Daarnaast hebben ze een transferbudget van 325k, tegenover helemaal niets bij African Warriors.
Dus besloot ik in te gaan op het aanbod uit Zuid Korea en ben ik dus nu manager van het prachtige Cheonan
Wordt uiteraard vervolgd!
Oke, hopen dat hij dat bij mij ook doet, want hij gaat ¤2500,- verdienen en dat is veel voor mij.quote:Op donderdag 11 november 2010 10:42 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Boakye doet het bij mij goed! Veel gevaarlijke voorzetten!
Gaat het spel niet traag bij jou?quote:Op donderdag 11 november 2010 12:43 schreef Winski05 het volgende:
Goed, mijn sc Heerenveen game was helaas geen succes; na een half jaar werd ik de laan uit gestuurd. Ik heb daarna een baan aangenomen bij een obscuur Deens clubje, maar ik besloot om een nieuw spel te starten. En dan met een hele rits aan competities, om één van de mooiste dingen uit FM te gaan doen: een reis rond de wereld.
Clubloos starten, vanuit de onderste regionen van het betaalde voetbal omhoog te klimmen en dan hopelijk, als een soort einddoel, ooit de Champions League of soortgelijke competitie zien te winnen.
Ik heb in ieder continent een competitie geselecteerd, met uiteraard in Europa de meeste competities. Allemaal met zoveel mogelijk lage competities.
Nadat ik clubloos mijn carriere begon, waren er tientallen clubs zonder manager. Mijn favoriete Afrikaanse club, African Warriors(waar ik in FM2008 ooit eens een mooie carriere mee heb gehad), had ook geen manager en uiteraard heb ik daar gesolliciteerd. Net als bij een handjevol Belgische, Chileense, Zuid-Koreaanse en talloze andere landen.
African Warriors was er snel bij: diezelfde dag kreeg ik een contract voorgeschoteld. Maar ook het Zuid-Koreaanse Cheonan City FC bood me direct een baan aan. En het perspectief bij die club sprak me direct aan: ze stonden op dat moment 1e in de N-League(de Zuid Koreaanse Eerste Divisie) en de playoffs hadden ze al bereikt door de eerste periodetitel. Daarnaast hebben ze een transferbudget van 325k, tegenover helemaal niets bij African Warriors.
Dus besloot ik in te gaan op het aanbod uit Zuid Korea en ben ik dus nu manager van het prachtige Cheonan
Wordt uiteraard vervolgd!
Hey, die Medina heb ik ook gehaald.quote:Op donderdag 11 november 2010 15:14 schreef Self-Catering het volgende:
Hier mijn team.
[ afbeelding ]
Eerste jaar dure spelers zoals Mido weggedaan.
Eigenlijk alleen de toppertjes zoals: Vd Wiel, Vertongen, Alderwereld, Suarez, Lodeiro, Steek behouden en daar een team omheengebouwd.
Waterdragers zoals De Zeeuw, Anita, Enoh behouden en verlengd.
Talenten aangetrokken: Dodo, Kryvstov, Medina. Talenten die ik al had Eriksen, Sneijder etc. behouden.
Owja, Amrabat en Fierro gekocht voor de flanken.
Overwinterd in de winterstop. 2 -1 gewonnen van Barca, 1-1 gespeeld. Weer een ronde verder
Owja, Cock Jol ontslagen (wat een knuppel was dat) Betere fysios gehaald, betere jeugdtrainers,
Lekker! Wel zou ik proberen te promoveren als ik jou was. Het is niet zo moeilijk om je te handhaven in de Eredivisie, en de inkomsten zijn zeer welkom. Je spelers willen ook veel liever blijven, je kunt ze voor meer verkopen, en meer spelers willen naar je cluppie. Ik zou het doenquote:Op donderdag 11 november 2010 15:15 schreef Jirdo het volgende:
[..]
Oke, hopen dat hij dat bij mij ook doet, want hij gaat ¤2500,- verdienen en dat is veel voor mij.
Ik ben uiteindelijk nog 4e geworden na een ongeslagen reeks van veertien wedstrijdenNu de play-offs in maar ik wil niet promoveren, daar is het nog te vroeg voor.
Die spits maakt hem trouwens wel super af!quote:Op donderdag 11 november 2010 13:06 schreef CarlosJacques het volgende:
Ik zie wel wat er gebeurt. Ik heb met 4-2 en 0-1 van Telstar gewonnen en ik moet nu tegen Willem II.quote:Op donderdag 11 november 2010 15:52 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Lekker! Wel zou ik proberen te promoveren als ik jou was. Het is niet zo moeilijk om je te handhaven in de Eredivisie, en de inkomsten zijn zeer welkom. Je spelers willen ook veel liever blijven, je kunt ze voor meer verkopen, en meer spelers willen naar je cluppie. Ik zou het doen
Ik heb een vrij snelle laptop, dus dat valt reuze mee. Gaat wel trager dan met bijvoorbeeld 2 of 3 competities, maar ik vind het juist erg leuk om te kunnen kiezen uit clubs uit zoveel verschillende landen. Dat het iets trager gaat, neem ik dan graag voor liefquote:
Dat is niet slecht voor onze Google-spitsquote:Op donderdag 11 november 2010 16:02 schreef Jirdo het volgende:
[..]
Ik zie wel wat er gebeurt. Ik heb met 4-2 en 0-1 van Telstar gewonnen en ik moet nu tegen Willem II.
Hoe doet Bakx het trouwens bij jou? Bij mij heeft hij vijftien doelpunten en acht assists gemaakt terwijl hij aan het begin van het seizoen geen basisspeler was. Jammer dat hij te duur is om te houden.
Oh oke. Wel knap dat je het voor elkaar hebt gekregen om goede versterkingen te halen, bij mij was dat niet mogelijk zonder in financiële problemen te komen. Ik heb Nieuwendaal, Kousemaker en Lucius verlengd. Het kostte me wel best veel geld maar ze mogen natuurlijk niet gratis de deur uitlopen. El Makrini heb ik verkocht en Hofstede, Karg en Vorthoren vertrekken waarschijnlijk transfervrij.quote:Op donderdag 11 november 2010 16:23 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Dat is niet slecht voor onze Google-spitsIk heb hem voor de winterstop af en toe gebruikt op de linkervleugel, maar aangezien ik daar een Spanjaard voor had gehaald (Aspas) en met Kousemaker, en Scheimann genoeg andere opties had voor zijn vervanging, heb ik Bakx in de winterstop terug naar België gestuurd. In de spits was ook geen plek. Wel leuk dat hij het zo goed doet bij jou
Al iemand laten gaan? Contracten verlengd? Er lopen er veel af, het eerste jaar.
Sinds wanneer zijn *Eddie Coulter en David Friio slechte scouts?quote:Op donderdag 11 november 2010 16:26 schreef Scorpie het volgende:
Je hebt gewoon een slechte scout Cara.
quote:Op donderdag 11 november 2010 14:18 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
Ik ben gister begonnen met mijn eigen club Vitesse Delft. Zitten in de hoofdklasse A. Jammer dat er geen echte namen in zitten en jezus wat een bagger team was dat zeg. Alleen maar 15,16 en 17 jarige die je niet eens talent mag noemen. Dus ook de leeftijden komen niet overeen met het echte elftal. Maar goed ik heb bijna alle spelers teruggezet naar of het 2e of de A1. Één speler in het eerste gelaten. Voor de rest 18!!! spelers gehaald. Aangezien ze amateurcontracten hebben, niks hoeven te betalen en geen salariskosten. Heb een mix van jong en oud. Oudste is tevens mijn beer van het veld: Chima Onieyke. Daarnaast heel veel spelers bij concurrenten weggehaald.
Sta op dit moment met 2 verloren 1 gelijk en 3 gewonnen op de 5e plaats in de competitie. Gaat op zicht dus best (aangezien het echte Vitesse Delft onderaan staat)
Ben in de KNVB beker er gelijk uitgeknikkerd. In de amateur beker moest ik in de 2e ronde tegen Quick '20 wat uit komt in de Topklasse. Zij waren dus zwaar favoriet. Het is jammer dat ik het niet opgeslagen heb maar aantal schoten zij 1 ik 20!! zij 0 op doel, ik 9 op doel. Eindstand 0-2 voor Vitesse Delft!!!
Zowaar een sensatie. Morgenavond weer verder!
hmm dan moet ik eens zien uti te vinden hoe dat moet. Ik speel het alleen maar haha. Ik kan je wellicht een lijst met namen, leeftijden en positie sturen dat wel.quote:Op donderdag 11 november 2010 16:44 schreef rednitro het volgende:
[..]
![]()
leuk om te zien dat je mijn database leuk vind.
enuh .. open de editor (SCHOON) dus laad alleen de databank.
ga naar vitesse delft en maak de echte spelers aan ect.
Stuur hem dan op naar mij en ik verwerk hem erin
PA's en CA's hoef je niet te doen dat doe ik zelf wel.
Dan kun je met echte spelers spelen.
kun je doenquote:Op donderdag 11 november 2010 16:47 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
[..]
hmm dan moet ik eens zien uti te vinden hoe dat moet. Ik speel het alleen maar haha. Ik kan je wellicht een lijst met namen, leeftijden en positie sturen dat wel.
Lumb en De Vrij zijn overdreven goed. In mijn game (met Feyenoord) heeft Eekman een stuk minder potentie en Darley en Martins Indi niet zo veel als jij zegt. Verder lijkt het me best accuraat, ik zou niet weten waarom Fer, Castaignos en Wijnaldum dat niet ooit zouden kunnen bereiken. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat dat ook gaat gebeuren in het echt, en ook met alle drie.quote:Op donderdag 11 november 2010 16:25 schreef Cara het volgende:
Net begonnen met een korte testrun met Manchester en heb mijn scouts even langs Feyenoord gestuurd.
En wow, daar zit wat talent bij!
Volgens de scouts:
Fer & Wijnaldum: Uitgroeien tot een v.d beste spelers ter wereld
Vlaar & Michael Lumb (houden dus): Uitgroeien tot Key Defenders
Castaignos: Key player, kan beter worden dan Berbatov
Stefan de Vrij: Potentie stuk beter te worden dan Neville
Tim Eekman & Martins Indi: Goede verdediger voor topclubs Premier League
Darley: Kan in de buurt komen van van der Sar
Lekker. Wie was dat, die Hongaar? Een regen of echte speler? Echt belangrijk om er financieel goed voor te staan trouwens. Knaken uitgeven is makkelijk genoegquote:Op donderdag 11 november 2010 16:39 schreef Jirdo het volgende:
Hoera, ik heb mijn Hongaars talent verkocht! Ik krijg 750k van Twente, plus 50% bij doorverkoop en ik mag een vriendschappelijke wedstrijd tegen ze spelen. Hij kon wel een goede worden, maar met dit geld kan ik me flink gaan versterken want ik sta nu 1.5 miljoen in de plus. En ik kan natuurlijk nog meer aan hem verdienen als Twente hem verkoopt. Bovendien had ik hem nooit kunnen houden, want aan een ontevreden speler heb je niks.
Gergo Beliczky als ik het me goed kan herinneren, ik heb FM net afgesloten. Hij was transfervrij aan het begin. En hoe gaat het bij jou?quote:Op donderdag 11 november 2010 18:07 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Lekker. Wie was dat, die Hongaar? Een regen of echte speler? Echt belangrijk om er financieel goed voor te staan trouwens. Knaken uitgeven is makkelijk genoeg
Net gezakt naar de tweede plaats, Volendam staat nu eerste... Maar, de onderlinge wedstrijd (in Den Bosch) is nog niet gespeeld, dus ik heb er het volste vertrouwen in. Zit in Februari, dus alles kan nog. Ook gunstig nieuws: ik zit nog in de beker, inmiddels al in de semi-final. Heb erg gunstige lotingen gehad. Het heeft er een paar keer om gespannen of ik had een dikke Eredivisie club geloot, maar steeds won dan het Jupiler league team of de amateursquote:Op donderdag 11 november 2010 18:27 schreef Jirdo het volgende:
[..]
Gergo Beliczky als ik het me goed kan herinneren, ik heb FM net afgesloten. Hij was transfervrij aan het begin. En hoe gaat het bij jou?
Ik denk dat je het beste kunt beginnen door alle tabbladen en vensters is goed door te kijken en te lezen. Kies ook een redelijk rijke club om mee te beginnen, kan je meteen spelers kopen en zien hoe dat precies werkt. Neem gewoon je tijd om precies door te krijgen waar je alles kan vinden en probeer spelenderwijs zoveel mogelijk te leren. Eigenlijk is je eerste game met FM altijd een beetje voor spek en bonen.quote:Op donderdag 11 november 2010 18:40 schreef Niveath het volgende:
Ik heb dit jaar voor het eerst FM gedownload. Nog nooit gespeeld, dus: Hoe moet ik beginnen? Heb wel een bovengemiddelde voetbalkennis en jaren FIFA gespeeld. Is er ergens een tutorial ofzo? Basisrijtje met tips?
Ben benieuwd..
Vorige topic heb ik al 2x een tip gegevenquote:Op donderdag 11 november 2010 19:48 schreef geldwolf het volgende:
Heb geen cent meer te makken met Feyenoord
weet iemand nog een gratis spits die een beetje kan scoren
die ben ik vergetenquote:Op donderdag 11 november 2010 19:52 schreef Nick-GizMo het volgende:
Vorige topic heb ik al 2x een tip gegeven
Bogavec ofzoiets, 30 jaar, transfervrij en komt uit een Oostblok landquote:
Gewoon voor de optie kiezen die het beste voor het moraal isquote:Op donderdag 11 november 2010 21:11 schreef MeneerBob het volgende:
Whehe, reageren jullie ook altijd zo fel als je team voor komt in de laatste minuut als zware underdog?
Ik bedoel niet met een toespraak ingame maar in je eigen echte bureaustoel als je nog net kan winnenquote:Op donderdag 11 november 2010 21:25 schreef PirE het volgende:
[..]
Gewoon voor de optie kiezen die het beste voor het moraal is. Blijft een verschrikkelijk bugged iets dat morale zoveel invloed op de resultaten heeft.
Ik heb wel gemerkt dat de scouts in FM11 over het algemeen 'optimistischer' zijn dan in FM10. In FM10 kreeg je nogal (heel) vaak een scoutingsrapport terug met 2,5/3 sterren (fairly good/good player). Het onderscheid tussen spelers lijkt nu duidelijker te zijn.quote:Op donderdag 11 november 2010 16:25 schreef Cara het volgende:
Net begonnen met een korte testrun met Manchester en heb mijn scouts even langs Feyenoord gestuurd.
En wow, daar zit wat talent bij!
Volgens de scouts:
Fer & Wijnaldum: Uitgroeien tot een v.d beste spelers ter wereld
Vlaar & Michael Lumb (houden dus): Uitgroeien tot Key Defenders
Castaignos: Key player, kan beter worden dan Berbatov
Stefan de Vrij: Potentie stuk beter te worden dan Neville
Tim Eekman & Martins Indi: Goede verdediger voor topclubs Premier League
Darley: Kan in de buurt komen van van der Sar
Waarom doet hij het niet op je MacBook?quote:Op donderdag 11 november 2010 22:36 schreef VonHinten het volgende:
Laptopproblemen, kan FM2011 voorlopig nog niet spelenIets met doorgebrande voedingskabel. Heb nog wel een Macbook maar daar draait FM weer niet op. Frustraaasssie alom.
Lees met plezier mee in dit topic. Ben voornemens om te beginnen met FC Zwolle als mijn computerproblemen opgelost zijn![]()
Post meer goals en geile jeugdspelers mensen!
Ik speel gewoon FM2011 op mijn MBP met Snow Leopard?quote:Op donderdag 11 november 2010 22:51 schreef VonHinten het volgende:
FM2011 is (itt FM2010) niet compatible met de OS van Mac, Snow Leopard. Heb ook wel Windows op me Mac, maar geen administratorrechten om daar dingen op te installeren, omdat ik em in bruikleen heb via mijn stageplaats. Gaap, dikke soap dus.
Nieuwe laptopadapter is inmiddels besteld, maar het leveren laat nog even op zich wachten.
Ik ook hoor!quote:Op donderdag 11 november 2010 22:57 schreef LudoSanders het volgende:
[..]
Ik speel gewoon FM2011 op mijn MBP met Snow Leopard?
Wut de fuk? Hmmm nou morgen dan toch maar es naar kijken. LudoSanders, my saviour.quote:Op donderdag 11 november 2010 22:57 schreef LudoSanders het volgende:
[..]
Ik speel gewoon FM2011 op mijn MBP met Snow Leopard?
Tofquote:Op donderdag 11 november 2010 23:32 schreef Moron het volgende:
Eerste keer dat ik zoiets lees:
[ afbeelding ]
Nee.quote:Op vrijdag 12 november 2010 02:02 schreef emokid het volgende:
Vast al eens gevraagd maar is er al een soort Superpack die logo's en kits vervangt?
Haha ja zeker...zeer herkenbaar...vuist er bij en keihard een YESSSSS hahaha...quote:Op donderdag 11 november 2010 21:11 schreef MeneerBob het volgende:
Whehe, reageren jullie ook altijd zo fel als je team voor komt in de laatste minuut als zware underdog?
Met wie speel je? Ik speel met ARC en sta 5e in de topklasse. Hoe zit het met promoveren eigenlijk?quote:Op vrijdag 12 november 2010 09:16 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
[..]
Haha ja zeker...zeer herkenbaar...vuist er bij en keihard een YESSSSS hahaha...
Mijn siezoen gaat op zich best aardig.
Sta nu 4e in de competitie, helaas wel al 9 punten achter op de koploper die alles gewonnen heeft ook 2-0 van mij. Echter krijg ik van alle andere coaches de complimenten over wat ik presteer met de spelers die ik heb.
In de amateur beker gaat het echt voor de wind! Eerst Topklasser Quick met 3-0 verslagen. Gister was Lisse aan de beurt, eveneens een topklasser. 0-3! gewonnen. Heerlijk!
Met mijn eigen cluppie natuurlijk: Vitesse Delft.quote:Op vrijdag 12 november 2010 09:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Met wie speel je? Ik speel met ARC en sta 5e in de topklasse. Hoe zit het met promoveren eigenlijk?
Als dat mijn database is (of de MU update) dan promoveert elke kampioen.quote:Op vrijdag 12 november 2010 09:42 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
[..]
Met mijn eigen cluppie natuurlijk: Vitesse Delft.
Ik heb geen idee hoe het werkt met promoveren.
Dit staat er op internet:
De kampioenen van de hoofdklasse A, B en C promoveren naar de topklasse.
De klassenperiodekampioenen van de hoofdklasse spelen met de herkanser van de topklasse (nummer 13) om een plaats in de topklasse.
Ik zit sowieso altijd veel te fanatiek achter mijn laptop als mijn ploeg een wedstrijd speelt.quote:Op vrijdag 12 november 2010 09:16 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
Haha ja zeker...zeer herkenbaar...vuist er bij en keihard een YESSSSS hahaha...
Bij een nieuwe game kijk ik rustig en test tactiek.quote:Op vrijdag 12 november 2010 12:08 schreef Burrito het volgende:
Wat doen jullie tijdens een wedstrijd?
Ik heb altijd de ratings open zodat ik kan zien wat de conditie is en evt naar hun cijfer...
verder volg ik meestal 1-2 spelers specifiek en kijk ik of ik patronen kan ontdekken waardoor een aanval mislukt. Ik kijk op Key moments en dan op 75% oid
Exact hetzelfde doe ikquote:Op vrijdag 12 november 2010 13:24 schreef Pinterman het volgende:
Ik ga nooit op vakantie, en kijk alle wedstrijden, maar wel met hoge snelheid (85% ofzo) en alleen key moments, zonder replays. Ik heb geen schermpjes open staan, maar onderneem wel actie op basis van het getoonde spel. Ik wissel spelers die onder of richting de 70% conditie komen, of spelers die de volgende wedstrijd ook moeten spelen als die wedstrijd maar een paar dagen later is. Als ik niet kan scoren wissel ik spitsen.
Ik heb een standaard tactiek, een counter tactiek, en een aanvallende tactiek die ik heb opgeslagen en zodoende wissel ik soms in de wedstrijd of vantevoren. Verder gebruik ik de volgende touchline shouts regelmatig:
- Hassle opponent (closing down omhoog)
- Get stuck in (tackling etc. omhoog)
- Retain posession
- Pass to feet (bij regen, sneeuw, of veel balverlies)
Vanaf Europe is voldoende.quote:Op vrijdag 12 november 2010 13:33 schreef Denninho het volgende:
Nog een vraagje. Ik heb een logopack gedownload en de benodigde mappen aangemaakt:
My Documents\Sports Interactive\Football Manager 2011\graphics\pictures\logos
In het .rar bestand zit een mapje genaamd Gradi Logos. Maar in dat mapje zit weer een mapje genaamd logo, en daarin zit een mapje genaamd Europe, en vanaf daar worden het meerdere mapjes. Vanaf welk mapje moet ik extracten naar de logos map?
Ik herken dit patroon wel. In het begin ben ik altijd benieuwd hoe het team speelt, zeker als er (veel) nieuwe spelers zijn. En de echte competitiekrakers en Europa Cup wedstrijden laat ik sowieso niet schieten! Maar na een paar maandjes in het seizoen word ik er meestal wel een beetje zout van en kijk ik lang niet alle wedstrijden meer, ook om sneller door het jaar heen te komen, want ik heb altijd al vrij snel zin in een nieuwe transferperiodequote:Op vrijdag 12 november 2010 12:16 schreef rednitro het volgende:
[..]
Bij een nieuwe game kijk ik rustig en test tactiek.
Dan kijk ik in TV mode en hou de conditie in de gaten en ratings
Ik hou er toch wel van om rustig naar wedstrijden te kijken zeker in het begin.
Als we éénmaal richting oktober gaan en allles klopt redeljk dan ga ik heel soms ook wedstrijdjes overslaan door op vakantie te gaan (beker bijv).
Tussen de wedstrijden door ga ik zoiezo altijd op vakantie.
Wat voor spelers zitten er in deze teams, allemaal regens?quote:Op vrijdag 12 november 2010 13:54 schreef rednitro het volgende:
Nieuwe data update
nederland met eerste klasse
http://forum.manutd.nl/showthread.php?t=35802
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat gaat goed dus! Vooral in de beker. Als je de finale haalt en je moet tegen een goede Eredivisieclub, dan ga je waarschijnlijk Europa in!quote:Op donderdag 11 november 2010 18:56 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Net gezakt naar de tweede plaats, Volendam staat nu eerste... Maar, de onderlinge wedstrijd (in Den Bosch) is nog niet gespeeld, dus ik heb er het volste vertrouwen in. Zit in Februari, dus alles kan nog. Ook gunstig nieuws: ik zit nog in de beker, inmiddels al in de semi-final. Heb erg gunstige lotingen gehad. Het heeft er een paar keer om gespannen of ik had een dikke Eredivisie club geloot, maar steeds won dan het Jupiler league team of de amateursDe Graafschap was mijn grootste tegenstander tot nu toe, en die maakte ik met 5-1 in
Integendeel, bij mij gaat het juist twee keer zo snel!quote:Op donderdag 11 november 2010 22:55 schreef Moron het volgende:
Ik doe wel veel langer over een seizoen dan in FM10! Hebben meer mensen dat of schiet ik gewoon niet op?
dat uitpakken, waar je het moet plaatsen, snap ik nog niet echt... die eerste regel is niet echt duidelijk.quote:Op vrijdag 12 november 2010 13:54 schreef rednitro het volgende:
Nieuwe data update
Ik kijk alleen de hoogtepunten. Heb het spel op snel staan, zo'n 85% ofzo, anders vind ik het veel te lang duren. Wel heb ik de stats erbij van mijn spelers (conditie & rating), zo kan ik zien wie ik moet wisselen.quote:Op vrijdag 12 november 2010 13:15 schreef Kn0x het volgende:
Maar kijken jullie volledige wedstrijden of alleen de highlights?
Ik denk het wel.quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:49 schreef Scorpie het volgende:
Valt de Topklasse eigenlijk ook onder LLM ?
TT?quote:Op vrijdag 12 november 2010 15:53 schreef ganzenherder het volgende:
Is er al ergens een TT voor 2011?
Ooh, nee volgens mij niet. Ik gebruik deze altijd: http://forum.manutd.nl/showthread.php?t=35325quote:Op vrijdag 12 november 2010 15:55 schreef ganzenherder het volgende:
Tug's Training, die gebruik ik al een paar FM's lang... Ik vind zelf trainingsschema's maken niet leuk...
Zet 'm dan wel terug qua belasting, anders gaat je team naar de knoppen.quote:Op vrijdag 12 november 2010 15:57 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Ooh, nee volgens mij niet. Ik gebruik deze altijd: http://forum.manutd.nl/showthread.php?t=35325
Die heb ik ook inderdaad. Spelers klagen wel dat het te zwaar is. Maar goed, hij werkt wel. Voorheen gebruikte ik wel TUG.quote:Op vrijdag 12 november 2010 15:57 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Ooh, nee volgens mij niet. Ik gebruik deze altijd: http://forum.manutd.nl/showthread.php?t=35325
Hij kan dus niet echt tippen aan Tug?quote:Op vrijdag 12 november 2010 15:58 schreef LudoSanders het volgende:
[..]
Die heb ik ook inderdaad. Spelers klagen wel dat het te zwaar is. Maar goed, hij werkt wel. Voorheen gebruikte ik wel TUG.
Hij werkt goed. Maar wat donroyco zegt.quote:Op vrijdag 12 november 2010 16:00 schreef ganzenherder het volgende:
[..]
Hij kan dus niet echt tippen aan Tug?
Veel regens in 1e klasse ja, als ik die ook had moeten aanmaken had ik nog 4 weken bezig geweestquote:Op vrijdag 12 november 2010 14:32 schreef Kevillac het volgende:
[..]
Wat voor spelers zitten er in deze teams, allemaal regens?
Heb je al gezien of die individual training focus z'n vruchten afwerpt? Ik heb een jeugdspeler een seizoen lang laten focussen op Long Shots, maar er is nog geen resultaat.quote:Op vrijdag 12 november 2010 16:42 schreef Pinterman het volgende:
Die trainingsschema's zijn toch zo zelf gemaakt? Tien minuten werk joh. En je kunt nog zelf de nadruk leggen op bepaalde onderdelen ook. Ik heb graag een fysiek sterk team dus daar ligt de nadruk op. Ik heb er 8 verschillende ofzo: Keeper, Fullback, Central Defender, Midfield (attack), Midfield (defense), Winger, Striker (strong), Striker (fast).
Vroeger maakte ik wel eens een schema voor individuele spelers, als ze ergens slecht in waren waar ze goed in moesten zijn, maar tegenwoordig heb je daar individual training focus voor.
Ik had je heilig verklaard :p Maar ik begrijp het, haha. In ieder geval wel een hele leuke toevoeging, binnenkort eens kijken wie ik richting Eredivisie kan loodsen.quote:Op vrijdag 12 november 2010 16:12 schreef rednitro het volgende:
[..]
Veel regens in 1e klasse ja, als ik die ook had moeten aanmaken had ik nog 4 weken bezig geweest
Ik vind het echt niet leuk om zo'n schema te makenquote:Op vrijdag 12 november 2010 16:42 schreef Pinterman het volgende:
Die trainingsschema's zijn toch zo zelf gemaakt? Tien minuten werk joh. En je kunt nog zelf de nadruk leggen op bepaalde onderdelen ook. Ik heb graag een fysiek sterk team dus daar ligt de nadruk op. Ik heb er 8 verschillende ofzo: Keeper, Fullback, Central Defender, Midfield (attack), Midfield (defense), Winger, Striker (strong), Striker (fast).
Vroeger maakte ik wel eens een schema voor individuele spelers, als ze ergens slecht in waren waar ze goed in moesten zijn, maar tegenwoordig heb je daar individual training focus voor.
ik ben begonnen met nootdorpquote:Op vrijdag 12 november 2010 17:05 schreef Kevillac het volgende:
[..]
Ik had je heilig verklaard :p Maar ik begrijp het, haha. In ieder geval wel een hele leuke toevoeging, binnenkort eens kijken wie ik richting Eredivisie kan loodsen.
Eerlijk gezegd heb ik maar één speler op individual focus gezet (stamina) en dat heeft inderdaad nog niet geholpen, na driekwart seizoen.... Hmm. Misschien toch maar weer handmatig doenquote:Op vrijdag 12 november 2010 17:02 schreef Kevillac het volgende:
[..]
Heb je al gezien of die individual training focus z'n vruchten afwerpt? Ik heb een jeugdspeler een seizoen lang laten focussen op Long Shots, maar er is nog geen resultaat.
Haha, precies! Ik heb het idee dat het niet zo heel veel uitmaakt of je het default schema laat staan, of dat je zelf een tot in de puntjes uitgedachte, al dan niet individuele benadering gebruikt. Wellicht scheelt het iets, maar de voornaamste reden dat ik wat aan de trainingsschema's en de individuele benadering doe is dat ik het 'manager zijn' zo realistisch mogelijk wil benaderen, omdat dat mij het meeste spelplezier en dus de meeste voldoening oplevert. Either way, de groene pijltjes zijn altijd welkomquote:Op vrijdag 12 november 2010 17:32 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd heb ik maar één speler op individual focus gezet (stamina) en dat heeft inderdaad nog niet geholpen, na driekwart seizoen.... Hmm. Misschien toch maar weer handmatig doen
Ik vind het overigens sowieso moeilijk om te beoordelen of een trainingsschema 'goed' is. Sommige spelers zullen zelfs met de meest beroerde training nog beter worden, gewoon omdat ze zo talentvol zijn... Of misschien is je training wel heel goed, maar zijn je faciliteiten en coaches slecht... Ik maak me er daarom ook niet zo druk over eigenlijk, zolang ik maar af en toe groene pijltjes zie.
In windowed mode spelen.quote:Op vrijdag 12 november 2010 18:37 schreef poiuytr het volgende:
Hoe maak ik screenshots in FM, voorgaande keren ging dit gewoon gemakkelijk met prt screen.
ALT F9quote:Op vrijdag 12 november 2010 18:37 schreef poiuytr het volgende:
Hoe maak ik screenshots in FM, voorgaande keren ging dit gewoon gemakkelijk met prt screen.
ja, dan begint het opnieuw...quote:Op vrijdag 12 november 2010 19:54 schreef ethiraseth het volgende:
Dat Match preparation is behoorlijk bugged volgens mij. Als ik 3 tactieken instel, en vervolgens 2 ervan van positie wissel dan verlies ik de helft van de familiarity bij die tactieken.
quote:Op vrijdag 12 november 2010 19:43 schreef TheArt het volgende:
Kan iemand me uitleggen wat nu echt het nut is van het mede-eigenaar zijn van een speler?
Dan kun je na een tijdje voor een vastgelegd bedrag de desbetreffende speler overnemen. Zoiets dacht ik.quote:
Wordt eens tijd dat SI meer aandacht gaat besteden aan de persconferentie en realisme in de kleinere competities.quote:Op vrijdag 12 november 2010 21:07 schreef PirE het volgende:
Altijd leuk die persconferentie's![]()
![]()
[ afbeelding ]
Het was inderdaad erg close (ze spelen 36 wedstrijden in Suisse)![]()
[ afbeelding ]
En Feyenoord is bijna kampioen in Nederland. PSV staat 13e (hebben heel lang 16e gestaan) en Twente is nr. 15.![]()
.
Aan het eind van een vastgestelde periode moeten beide clubs toch een bod doen?quote:Op vrijdag 12 november 2010 21:16 schreef Lindgren. het volgende:
[..]
Dan kun je na een tijdje voor een vastgelegd bedrag de desbetreffende speler overnemen. Zoiets dacht ik.
http://www.fmformation.ne(...)24-co-ownership.htmlquote:Op vrijdag 12 november 2010 21:18 schreef donroyco het volgende:
[..]
Aan het eind van een vastgestelde periode moeten beide clubs toch een bod doen?
Basel is gewoon het sterkste team in Zwitserland en doordat ik bijna alles win kan het moraal niet kapot (hele selectie is superb of very good). En met een goed moraal kan je van iedereen winnen waardoor je met wat mazzel heel ver kan komen in de CL (dan moet je alleen niet tegen Barca lotenquote:Op vrijdag 12 november 2010 21:18 schreef heloef het volgende:
[..]
Wordt eens tijd dat SI meer aandacht gaat besteden aan de persconferentie en realisme in de kleinere competities.
Waar kan ik dat ergens instellen dan? ALT F9 of print screen werkt nietquote:
Heb je de map screenshots al aangemaakt?quote:Op vrijdag 12 november 2010 23:14 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Waar kan ik dat ergens instellen dan? ALT F9 of print screen werkt niet
Als jullie wisselspelers selecteren en je mag er 7 uitkiezen nemen jullie dan ook altijd een keeper mee? Ik speel nu al sinds 98/99 FM en CM en heb nog nooit een keeper geblesseerd uit zien vallen, selecteer dus ook nooit een keeper die op de bank zit.
Nee, waar moet ik die aanmaken dan?quote:Op vrijdag 12 november 2010 23:20 schreef rednitro het volgende:
[..]
Heb je de map screenshots al aangemaakt?
Ik doe het ook nooit.quote:Op vrijdag 12 november 2010 23:14 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Als jullie wisselspelers selecteren en je mag er 7 uitkiezen nemen jullie dan ook altijd een keeper mee? Ik speel nu al sinds 98/99 FM en CM en heb nog nooit een keeper geblesseerd uit zien vallen, selecteer dus ook nooit een keeper die op de bank zit.
Ik neem altijd een keeper mee op de bank ja. Ik heb wel eens een keeper gehad die geblesseerd uitviel en ook wel eens een keeper die rood kreeg. En ook wel eens allebei in 1 wedstrijdquote:Op vrijdag 12 november 2010 23:14 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Ik neem er altijd 1 mee, is een vaste gewoonte. Zo nummer ik ook volgens een vast systeemquote:Op vrijdag 12 november 2010 23:14 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Ik heb 'm even geprobeerd en het werkt op zich prima, alleen een probleempje: de spelers van de A1 worden weergegeven zowel in de A1 squad als in de reserves squad. Beetje onoverzichtelijk... Bij je eigen club kun je het aanpassen, maar bij de andere clubs niet. Is er wat te doen aan dit probleem, denk je?quote:Op vrijdag 12 november 2010 13:54 schreef rednitro het volgende:
Nieuwe data update
heb 3 dagen gesleuteld aan jeugd teams en competities.quote:Op vrijdag 12 november 2010 23:55 schreef Kevillac het volgende:
[..]
Ik heb 'm even geprobeerd en het werkt op zich prima, alleen een probleempje: de spelers van de A1 worden weergegeven zowel in de A1 squad als in de reserves squad. Beetje onoverzichtelijk... Bij je eigen club kun je het aanpassen, maar bij de andere clubs niet. Is er wat te doen aan dit probleem, denk je?
Ok, geen probleem. Je hebt je best gedaan en het resultaat mag er nog steeds zijnquote:Op zaterdag 13 november 2010 00:41 schreef rednitro het volgende:
[..]
heb 3 dagen gesleuteld aan jeugd teams en competities.
Het lukte niet anders dan deze manier om ook bij de amateurs jeugd competities te krijgen
als er een andere manier was dan had ik die gedaan.
Pfff in de 93ste minuut ook pasquote:Op zaterdag 13 november 2010 00:49 schreef Vanillekwark het volgende:
Te-ring! Ongelofelijk wat een spanning de laatste speeldag, niet meer normaal.
Op de laatste speeldag stonden zowel Arsenal als ik op 79 punten, alleen zij hadden +1 op doelsaldo t.o.v. mij. Onderling resultaat was in mijn voordeel, dus ik had 2 opties om kampioen te worden:
- Arsenal liet punten liggen
- Ik win met 1 goal meer dan Arsenal wint.
Na een nagelbijtende 90 minuten constant 'latest scores' in de gaten te houden wat Arsenal aan het bouwen was, volgde dit:
[ afbeelding ]
1e seizoen meteen kampioen![]()
Hier treed de wet van Murphy altijd in werking: raakt 1 keeper geblesseerd, dan volgt de tweede al snel. Een uitstekende manier van FM om je es lekker in je kontje te neuken.quote:Op vrijdag 12 november 2010 23:14 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Ik houd me tot nu toe in met FM 2011, maar normaliter heb ik echt een tic met keepers, dat ik zeg maar een derde doelman heb die eigenlijk goed genoeg is als tweede doelman en daar achter nog 2-3 die goed genoeg zijn als derde doelman. Ik haal dan gewoon elk seizoen twee keepertjes van 19 ofzo (jong ivm inschrijving Europa) en als ze gaan zeiken om speeltijd dan verkoop ik ze wel weer.quote:Op zaterdag 13 november 2010 04:55 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Hier treed de wet van Murphy altijd in werking: raakt 1 keeper geblesseerd, dan volgt de tweede al snel. Een uitstekende manier van FM om je es lekker in je kontje te neuken.
Geweldig, ben je helemaal chagrijnig omdat Birmingham scoort, zie je gelijk dat Wigan ook heeft gescoord.quote:Op zaterdag 13 november 2010 00:49 schreef Vanillekwark het volgende:
Te-ring! Ongelofelijk wat een spanning de laatste speeldag, niet meer normaal.
Op de laatste speeldag stonden zowel Arsenal als ik op 79 punten, alleen zij hadden +1 op doelsaldo t.o.v. mij. Onderling resultaat was in mijn voordeel, dus ik had 2 opties om kampioen te worden:
- Arsenal liet punten liggen
- Ik win met 1 goal meer dan Arsenal wint.
Na een nagelbijtende 90 minuten constant 'latest scores' in de gaten te houden wat Arsenal aan het bouwen was, volgde dit:
[ afbeelding ]
1e seizoen meteen kampioen![]()
He toffe background, stuk leesbaarder. Is dit een skin uit de game of is het custom? Vast een domme vraag.quote:Op zaterdag 13 november 2010 12:02 schreef Denninho het volgende:
Kheb net even een paar trainingschema's, de echte competitienamen + Holland en Duitsland fix en glimmende vlaggetjes toegevoegd. Ben nu helemaal klaar met editen, hier een voorbeeldje van het resultaat:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het is een custom skin genaamd Singular Ex. Ik heb m van het manutd.nl forum.quote:Op zaterdag 13 november 2010 12:26 schreef emokid het volgende:
[..]
He toffe background, stuk leesbaarder. Is dit een skin uit de game of is het custom? Vast een domme vraag.
http://forum.manutd.nl/showthread.php?t=35582quote:Op zaterdag 13 november 2010 12:51 schreef Denninho het volgende:
[..]
Het is een custom skin genaamd Singular Ex. Ik heb m van het manutd.nl forum.
Aanvulling:quote:Op zaterdag 13 november 2010 12:51 schreef Denninho het volgende:
[..]
Het is een custom skin genaamd Singular Ex. Ik heb m van het manutd.nl forum.
Timingquote:Op zaterdag 13 november 2010 12:54 schreef donroyco het volgende:
[..]
http://forum.manutd.nl/showthread.php?t=35582
quote:
Zo, dat is een flinke verbouwing! Op het eerste gezicht lijkt het erop dat je er niet per se sterker op bent geworden. Granqvist en Stenman zijn toch erg belangrijk voor een club als FC Groningen. Maar goed, je weet nooitquote:Op zaterdag 13 november 2010 13:34 schreef Irritatie100 het volgende:
Net begonnen aan seizoen 2 met FC Groningen. Seizoen 1 ging in het begin wel lekker, daarna een periode wat minder, waarna ik ineens met een enorme opmars begon. Uiteindelijk 5e geworden (kreeg tegen FC Utrecht in de allerlaatste wedstrijd in de allerlaatste seconde de gelijkmaker om m'n oren, anders had ik 4e geworden) en de PO's gewonnen van NAC (Vrij gemakkelijk, 2-0 en 2-2) en Feyenoord (lastig, maar verdiend in 3 wedstrijden. 0-1 in de Kuip, 0-1 in de Euroborg en uiteindelijk 1-0 in de Euroborg).
Topaankoop was Collins John. Gratis binnengehaald voor de breedte, maar na een paar invalbeurten met goals in de basis gegooid en uiteindelijk met 22 goals topscorer van de eredivisie geworden
Ook Bona Kalou gratis gehaald, die heeft op het WK meegedaan met Ivoorkust (ik speel nog FM2010 met de MU Update voor dit seizoen). Verder gewoon m'n hele selectie flink verbouwd. Granqvist, van der Laak, Garcia-Garcia, Matavz, Stenman, Andersson en Holla allemaal verkocht voor leuke bedragen. Verder spelers als Luirink, Everton en Lachambre gehaald voor veel minder geld die qua kwaliteit gewoon hetzelfde zijn. Ook Lorenzo Davids, Jeffrey Leiwakabessy, Ritchie de Laet, Edouard Duplan en George Mourad (perfecte pinchhitter) lopen nu in Groningen rond. Ook Daan Bovenberg heb ik nog, maar die heb ik verhuurd aan satellietclub Cambuur.
Nu aan het begin van seizoen 2 heb ik ook Ajilore, Pedersen en de Beule (een geflopte rechtsbuiten die ik in seizoen 1 had gekocht als back-up voor Kalou) verkocht en Strootman ervoor gehaald. Ook heb ik ene Loboue gehaald (de keeper van het Ivoorkustse () elftal) en is de Laet definitief gekomen (had hem eerst op huurbasis). M'n sterspeler is Enevoldsen, maar die gaat waarschijnlijk ook weg. Fulham heeft een erg leuk bedrag geboden, dus ik moet nog op zoek naar een nieuwe nummer 10. Verder is de selectie prima op orde.
Eerste wedstrijd voor de Europa League gewonnen met 0-1, uit bij Limassol op Cyprus. Had veel meer moeten zijn, maar ik klaag niet!
Nicequote:Op zaterdag 13 november 2010 15:41 schreef donroyco het volgende:
Lekker doelpuntje van Demy de Zeeuw
Oh god. De eerste in de laatste minuut 2-2.quote:Op zaterdag 13 november 2010 15:49 schreef Lindgren. het volgende:
[..]
Nice
Hier gaat Rushden, een lage middenmotor uit de Blue Square Bet Premier divisie hopelijk kampioen worden. Nog 2 wedstrijden te gaan.. 1 overwinning is voldoende. SPANNEND!!
Ik denk eerder Dale Robertsquote:Op zaterdag 13 november 2010 16:25 schreef Lindgren. het volgende:
JAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!! Luton verliest met 4-3 tegen 10 man.Zelf winnen we door een afstandspegel met 1-0 en besluit de coach, schijterig als ie is te gaan Consolideren.
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]Rushden.
Woeps. Foutje bij de selectie. Thom Thorpe heeft alles gespeeld.
Klasse prestatie!quote:Op zaterdag 13 november 2010 16:25 schreef Lindgren. het volgende:
JAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!! Luton verliest met 4-3 tegen 10 man.Zelf winnen we door een afstandspegel met 1-0 en besluit de coach, schijterig als ie is te gaan Consolideren.
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]Rushden.
Woeps. Foutje bij de selectie. Thom Thorpe heeft alles gespeeld.
Alleen als ik na een tijdje geen leuke club meer weet om mee te beginnen.quote:Op zaterdag 13 november 2010 16:07 schreef Gtaboy107 het volgende:
Zijn er meer mensen die een game beginnen als werkloos?
Misschien is een data update proberen, dan heb je dat niet.quote:
Hmm daar heb ik niets aan veranderd? vreemd, hoort dat zo?quote:Op zaterdag 13 november 2010 17:10 schreef Scorpie het volgende:
@rednitro; ik krijg als pas gepromoveerde club naar de Jupiler League 2.4 miljoen televisierechten, lijkt me nog een foutje in de update?
M'n financiën zijn iets gedaald, maar ik krijg nog geld en sponsorinkomsten vanwege de promotie natuurlijk. Ik heb juist op die procenten gelet en er lopen heel veel contracten af.quote:Op zaterdag 13 november 2010 16:51 schreef CarlosJacques het volgende:
[..]
Klasse prestatie!Hoe zit het met je financiën? Maak je een beetje winst? Ik heb het erg lastig qua financien met Darlington, misschien ben ik een beetje overboord gegaan met mijn lonen, vooral omdat bijna iedereen er 25% bovenop kreeg door de promotie.
Nette assist van Jankoquote:Op zaterdag 13 november 2010 19:13 schreef heiden6 het volgende:
http://www.youtube.com/heiden6#p/u/0/CsPi8K4G3ko
deze http://forum.manutd.nl/showthread.php?t=35802 ?quote:Op zaterdag 13 november 2010 19:21 schreef heloef het volgende:
Kan iemand die Topklasse download eens posten? Ik heb even het topic doorgekeken maar of ik heb hem over het hoofd gezien of hij staat er niet.
Ja dat is hem bedankt!quote:Op zaterdag 13 november 2010 19:29 schreef rednitro het volgende:
[..]
deze http://forum.manutd.nl/showthread.php?t=35802 ?
Geen idee, weet wel dat ik nu als club met een begroting van 7000 euro per week werk maar wel 200.000 euro winst per maand maakquote:Op zaterdag 13 november 2010 17:12 schreef rednitro het volgende:
Hmm daar heb ik niets aan veranderd? vreemd, hoort dat zo?
quote:Op zaterdag 13 november 2010 19:13 schreef heiden6 het volgende:
dat zonder stadion is toch wel kaal.quote:Op zaterdag 13 november 2010 19:13 schreef heiden6 het volgende:
Die is van jou?!quote:Op zaterdag 13 november 2010 19:29 schreef rednitro het volgende:
[..]
deze http://forum.manutd.nl/showthread.php?t=35802 ?
Bekend probleem. Als je bijvoorbeeld een wedstrijd in gaat, even wachten tot ze daadwerkelijk spelen (en de seconden/minuten beginnen te lopen). That should doquote:Op zaterdag 13 november 2010 22:57 schreef heiden6 het volgende:
Bij mij crasht de game telkens als ik op bepaalde momenten alt-tab druk, echt ontzettend irritant want dat doe ik echt de hele tijd, omdat ik ondertussen metandere dingen bezig ben.
Hoeveel TB heb je?quote:Op zaterdag 13 november 2010 23:11 schreef PirE het volgende:
Na een jaar solliciteren is dit de club geworden waarmee ik ga beginnen.
[ afbeelding ]
Geen staff en ook geen scouts, dat wordt dus verdomd lastig. 1 voordeel, ze hebben een stadion waar toch nog 15000 man in kan.
Ja, daar was ik al achter. En ook na de wedstrijd even wachten.quote:Op zaterdag 13 november 2010 23:32 schreef Self-Catering het volgende:
[..]
Bekend probleem. Als je bijvoorbeeld een wedstrijd in gaat, even wachten tot ze daadwerkelijk spelen (en de seconden/minuten beginnen te lopen). That should do
wage-budget: 30,000 p/wquote:
Wordt nog moeilijk om niet te degraderen zo te horen.quote:Op zaterdag 13 november 2010 23:44 schreef PirE het volgende:
[..]
wage-budget: 30,000 p/w
transfer-budget: 13,000 Euro.
Maar ik moet eerst een scout hebben voordat ik spelers kan halen (LLM rules). Heb nu 13 spelers, ik had er eerst 21 maar er liepen wat contracten af en dat waren allemaal baggerspelers. Spits met finishing en composure van 1
bravely fight against relegation from 3. Bundesliga. Ik ga voor plaats 15-17 (van de 20). Meeste games die ik speel duren nogal lang, 10+ seizoenen is geen uitzondering.quote:Op zaterdag 13 november 2010 23:47 schreef heloef het volgende:
[..]
Wordt nog moeilijk om niet te degraderen zo te horen.
Met Feyenoord is er heeeel wat veranderd...quote:Op zondag 14 november 2010 00:20 schreef Happel het volgende:
Gisteren het spel binnen gekregen. Morgen maar eens een game starten met Feyenoord, om maar eens in het spel te komen en te zien wat er zoal verandert is.
Moet je gewoon in windowed mode spelen.quote:Op zaterdag 13 november 2010 22:57 schreef heiden6 het volgende:
Bij mij crasht de game telkens als ik op bepaalde momenten alt-tab druk, echt ontzettend irritant want dat doe ik echt de hele tijd, omdat ik ondertussen metandere dingen bezig ben.
Ga ik wel doen denk ik, maar gaat dat niet ten koste van de snelheid?quote:Op zondag 14 november 2010 01:32 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Moet je gewoon in windowed mode spelen.
Ik heb er geen last van, maar ik speel eigenlijk altijd windowed en ik heb een redelijk snel systeem.quote:Op zondag 14 november 2010 01:35 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ga ik wel doen denk ik, maar gaat dat niet ten koste van de snelheid?
Netjes! Nog aankopen op het oog?quote:Op zondag 14 november 2010 00:32 schreef Moron het volgende:
Zo, mijn eerste seizoen met Tottenham Hotspur zit erop!
[ afbeelding ]
De laatste paar wedstrijden gingen echt bagger. Won tegen zowel Everton als Man City in de blessuretijd, waardoor ik toch nog kampioen werd.Ook de FA Cup gewonnen en in de EURO Cup in de halve finale door uitdoelpunten verloren van Bayer Leverkusen. Daar baalde ik wel enorm van, maargoed..
Met dit team heb ik de klus geklaard.
[ afbeelding ]
Nu is het een kwestie van grote schoonmaak houden, want aan het begin wou niemand mijn spelers hebben. Hoop dat dat nu wel het geval is.
Eén ding heb ik ook nog bereikt.
[ afbeelding ]
Gelijk naar 1 seizoen.
Ze verwachten anders nog steeds dat ik een gooi doe naar het kampioenschap. Verder is het allemaal maar ruk inderdaad.quote:Op zondag 14 november 2010 00:25 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Met Feyenoord is er heeeel wat veranderd...
Misschien niet per se sterker, maar zeker ook niet zwakker. Zeker weten WEL rijkerquote:Op zaterdag 13 november 2010 14:06 schreef Kevillac het volgende:
[..]
Zo, dat is een flinke verbouwing! Op het eerste gezicht lijkt het erop dat je er niet per se sterker op bent geworden. Granqvist en Stenman zijn toch erg belangrijk voor een club als FC Groningen. Maar goed, je weet nooitik ben benieuwd hoe je tweede seizoen verloopt!
Haha ik heb dat ook wel eens gehad in een oudere versie van FM. Ik stond tegen mijn eigen reserves in de halve finale van de beker. Het eerste wat mijn reserves deden was 3 van mijn sterspelers geblesseerd schoppen en daarna verloor ik gewoon met 3-0.quote:Op zondag 14 november 2010 13:33 schreef icebliss het volgende:
Ik begin wel aan mezelf te twijfelen, ik verlies met Ajax in de kwartfinale beker tegen AZ. In de halve finale wint Ajax 2 echter wel van AZ en mogen nu tegen PSV om de beker strijden. Voor die wedstrijd maar even mijn topspelers beschikbaar stellen dan
Zal wel aan de skin liggen.quote:Op zondag 14 november 2010 14:21 schreef Denninho het volgende:
Ik heb een probleempje. Na het instellen van een skin, facepack en logo's zie ik in het tactics scherm geen shirtjes meer, en als ik aan de linkerkant een speler wil selecteren zie ik in plaats van het wijzende vingertje een windows zandloper. Is dit te verhelpen? Ik vraag het maar ff hier want op manutd zijn ze niet echt van t helpen.
Ook als je die nieuwe skin helemaal verwijderd?quote:Op zondag 14 november 2010 14:29 schreef Denninho het volgende:
Dat dacht ik dus ook maar toen heb ik ff een andere skin aangezet, en nog steeds hetzelfde probleem.
Iemand??quote:Op zaterdag 13 november 2010 23:58 schreef Nick-GizMo het volgende:
Grappig, gister steam toch maar gekocht. Gaat ie fijn downloaden en installeren, en ik heb mooi nog steeds mijn save games en graphics. Ik dacht dat ze bij de steam versie overal anders moesten staan?!
Wat is je transferbudget?quote:Op zondag 14 november 2010 09:11 schreef Happel het volgende:
[..]
Ze verwachten anders nog steeds dat ik een gooi doe naar het kampioenschap. Verder is het allemaal maar ruk inderdaad.
Als het werkt is het toch goedquote:
Nja nu staat ie waarschijnlijk 2x op mijn pc en dat is ook niet nodig lijkt mijquote:Op zondag 14 november 2010 15:59 schreef PirE het volgende:
[..]
Als het werkt is het toch goed. Ik verander die directory ook altijd zodat alles gewoon ergens in de FM-dir staat ipv my documents enzo.
Wat is de hele toegevoegde waarde daar eigenlijk van?quote:Op zondag 14 november 2010 16:56 schreef Zocalo het volgende:
Wat kan je doen om bij Match Preperation de balkjes hoger te krijgen? Ik heb nu een aantal dingen aangepast om mentality en width hoger te krijgen, maar dit lukt nog niet.
Ik heb die ''fake' ook. Wat is dat dan?quote:Op zondag 14 november 2010 17:12 schreef Nick-GizMo het volgende:
Hmm dit is raar.. Ik heb in steam de meeste bestanden verwijderd, maar zodra je FM opstart en bij Extra Bestanden kijkt, staat fake weer aangevinkt :/
TB weet ik niet meer, maar als Feyenoord zit je meteen aan het salarisplafond. Je moet dus of spelers verkopen, het TB aanpassen om meer salaris toe te staan of bij de board gaan smeken om meer geld =/quote:
Of eens kijken bij je trainers, Makaay krijgt volgens mij 31k in de weekquote:Op zondag 14 november 2010 18:00 schreef Hamilcar het volgende:
[..]
TB weet ik niet meer, maar als Feyenoord zit je meteen aan het salarisplafond. Je moet dus of spelers verkopen, het TB aanpassen om meer salaris toe te staan of bij de board gaan smeken om meer geld =/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |