abonnement Unibet Coolblue
pi_88565466
Vorige delen:
Bloedgeven - Deel 1
Bloedgeven - Deel 2
Bloedgeven - Deel 3
Bloedgeven - Deel 4
Bloedgeven - Deel 5
Bloedgeven - Deel 6
Bloedgeven - Deel 7
Bloedgeven - Deel 8
Bloedgeven - Deel 9
Bloedgeven - Deel 10
Bloedgeven - Deel 11
Bloedgeven - Deel 12
Bloedgeven - Deel 13

Bij Sanquin kun je je hier aanmelden om bloeddonor te worden.
Geen zin, tijd of fut om bloed te geven?
Helaas, daar tuinen we vanaf nu niet meer in:

SMOEZEN TOP 5

Ik ben bang voor de naald.

Dat zijn veel patiënten ook. Zij hebben geen keus, jij wel. Probeer het gewoon eens, je zult zien dat het meevalt. En medewerkers nemen de tijd om je op je gemak te stellen.

Geen idee waar een bloedbank in mijn buurt zit.

Sanquin heeft meer dan driehonderd afname locaties verspreid over Nederland. Wedden dat er ook eentje
in de buurt van jouw huis of werk zit? Ga naar www.bloedverwant.nl/bloedlinks , typ je postcode in en lees op hoeveel kilometer afstand je terechtkunt.

Daar heb ik met mijn drukke baan echt geen tijd voor.
Bloed geven duurt inclusief de keuring en het kopje koffie na afloop vaak maar een uurtje. Het kan bovendien op veel donorcentra ook ’s avonds. En menig werkgever geeft graag een uurtje vrij om onder werktijd te gaan geven. ‘Voor jou maar even, voor de patiënt een heel leven’, zeggen ze bij Sanquin.

Ik ben vast te dik, te dun, te kort, te lang, te jong, te oud...

In principe kan iedere persoon tussen de 18 en 65 jaar en met een gewicht van minimaal 50 kilo bloed geven, mits zijn of haar gezondheid dat toelaat.

Ik heb geen zin om gratis bloed te geven, waarmee Sanquin dan veel geld verdient.
Sanquin gebruikt alle inkomsten voor het testen en bewerken van het bloed, voor de ontwikkeling en verbetering van de bloedtransfusie en voor de ontwikkeling en productie van geneesmiddelen. Sanquin is een stichting zonder winstoogmerk.

Topic vol? Hier kan je de tekst vandaan halen
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_88565490
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 18:11 schreef krullebol81 het volgende:

[..]



ben 'nieuw' hé ;) Weet nog niet hoe alles werkt en hoelang het duurt etc. Daar heb ik jullie dan weer voor :P
Dan had je vast ook niet door dat je het vorige topic sloot en dat de laatste poster normaliter een nieuwe opent. ;)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_88565540
Haha ja ja de bestuurder van Sanquin is jullie dankbaar. Goed voor zon 500k per jaar
pi_88565546
ik weeg 48 helaas mag niet mee doen anders had ik het graag gedaan. ;(
  woensdag 10 november 2010 @ 18:54:04 #5
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_88565597
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 18:52 schreef Confession het volgende:
ik weeg 48 helaas mag niet mee doen anders had ik het graag gedaan. ;(
Even dooreten dan :9
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  woensdag 10 november 2010 @ 18:59:59 #6
323528 This-is-it
spellings fouten!
pi_88565867
Kut ik weeg 50 kilo en heb dus net geen excuse lekker is dat,
maar ik durf het niet! ik gedraag me al als een klein kind als ik bloed moet prikken
Verbeter mij maar op spellings fouten zodra dit nodig is ik adoreer dit heel erg,
Bij voorbaat dank,
  Forum Admin woensdag 10 november 2010 @ 19:08:58 #7
58651 crew  murp
murp
pi_88566259
Ik moet er ook maar eens aan geloven, alleen heb ik niet zo'n zin ;(
pi_88566352
Ze zouden hier toch wel eens meer stoelen/verpleegkundigen in mogen zetten, bloed geven duurt elke keer minstens anderhalf uur.
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_88566402
Ik moet eigenlijk ook weer eens gaan.. Laatste keer was niet bepaald goed bevallen en daarom al meer dan een jaar niet meer geweest... Nadeel is dat ik daarom ook weer eerst een gesprek met de arts moet hebben, ook een beetje een drempel, duurt allemaal zo lang.
  woensdag 10 november 2010 @ 19:29:34 #10
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_88567086
quote:
7s.gif Op woensdag 10 november 2010 19:11 schreef Jesse_ het volgende:
Ze zouden hier toch wel eens meer stoelen/verpleegkundigen in mogen zetten, bloed geven duurt elke keer minstens anderhalf uur.
Hier inderdaad ook. De laatste keer moesten veel donoren staand hun formulier invullen, omdat er te weinig plek was. Ik heb 3 kwartier gewacht tot ik eindelijk naar de keuring mocht.... werd ik afgekeurd -O-
Volgende maand nieuwe poging!
man.da.rijn de; -en 3 m,v kleine, oranje citrusvrucht
pi_88567089
Hoeveel buisjes halen ze uit je lichaam dan?
pi_88567114
quote:
6s.gif Op woensdag 10 november 2010 19:29 schreef TwenteFC het volgende:
Hoeveel buisjes halen ze uit je lichaam dan?
Een halve liter per keer, wordt via een slangetje in een zak gepompt.
Althans, dat is standaard. Misschien zijn er wel uitzonderingen.
pi_88567143
quote:
7s.gif Op woensdag 10 november 2010 19:11 schreef Jesse_ het volgende:
Ze zouden hier toch wel eens meer stoelen/verpleegkundigen in mogen zetten, bloed geven duurt elke keer minstens anderhalf uur.
Wow. Ik kan vrijwel altijd gewoon doorlopen en als het niet aan mijn trage vaten lag was ik binnen 20 minuten klaar. Nu doe ik er in totaal een minuut of 40 over, lekker rustig aan. :)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_88567182
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 19:30 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]



Een halve liter per keer, wordt via een slangetje in een zak gepompt.
Althans, dat is standaard. Misschien zijn er wel uitzonderingen.
Maar in reageerbuisjes gezien, hoeveel is dat?
Ik heb wel eens bloed laten prikken, en dat waren toen volgens mij 8-10 van die buisjes.. stelde niet veel voor. Maar veel meer hoeft het ook niet te zijn, had de volgende dag een paar grote blauwe vlekken op mijn arm.
pi_88567193
quote:
6s.gif Op woensdag 10 november 2010 19:29 schreef TwenteFC het volgende:
Hoeveel buisjes halen ze uit je lichaam dan?
Nul. Als er buisjes uitkomen maak ik me zorgen. :P

Donatie is een halve liter. En dan nog een paar buisjes (vier geloof ik) voor onderzoek. Maar dat gebeurt allemaal via hetzelfde slangetje.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_88567244
quote:
6s.gif Op woensdag 10 november 2010 19:32 schreef TwenteFC het volgende:

[..]



Maar in reageerbuisjes gezien, hoeveel is dat?
Ik heb wel eens bloed laten prikken, en dat waren toen volgens mij 8-10 van die buisjes.. stelde niet veel voor. Maar veel meer hoeft het ook niet te zijn, had de volgende dag een paar grote blauwe vlekken op mijn arm.
Vul een litermaat eens voor de helft met water, dan weet je het.

En blauwe plekken kun je van één buisje prikken krijgen of van een halve liter. Gaat allemaal via dezelfde prik. Als die verkeerd is gezet heb je een blauwe plek, als hij goed is gezet heb je nergens last van. Ik heb hooguit een paar uur erna een beetje een beurs gevoel.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_88567283
quote:
6s.gif Op woensdag 10 november 2010 19:32 schreef TwenteFC het volgende:

[..]



Maar in reageerbuisjes gezien, hoeveel is dat?
Ik heb wel eens bloed laten prikken, en dat waren toen volgens mij 8-10 van die buisjes.. stelde niet veel voor. Maar veel meer hoeft het ook niet te zijn, had de volgende dag een paar grote blauwe vlekken op mijn arm.
Ik ben geen verpleegkundige maar ik denk dat die blauwe plekken niets te maken hebben met de hoeveelheid, eerder met het feit dat ze of een beetje mis hebben geprikt, of dat er een beetje bloed is gelekt uit je ader op die plek.

En gerekend in buisjes... Ik denk veel buisjes. Hoeveel zal daarin zitten, 10 - 20 ml max denk ik.
pi_88567348
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 19:34 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]



Ik ben geen verpleegkundige maar ik denk dat die blauwe plekken niets te maken hebben met de hoeveelheid, eerder met het feit dat ze of een beetje mis hebben geprikt, of dat er een beetje bloed is gelekt uit je ader op die plek.

En gerekend in buisjes... Ik denk veel buisjes. Hoeveel zal daarin zitten, 10 - 20 ml max denk ik.
Ik ben wel verpleegkundige en zeg dat het niks te maken heeft met de hoeveelheid die ze afnemen, maar alles met de prikwijze. :P
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_88569487
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 19:36 schreef Cat22 het volgende:

[..]



Ik ben wel verpleegkundige en zeg dat het niks te maken heeft met de hoeveelheid die ze afnemen, maar alles met de prikwijze. :P
Ok, dat bedoelde ik ook
pi_88577605
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 19:31 schreef Cat22 het volgende:

[..]



Wow. Ik kan vrijwel altijd gewoon doorlopen en als het niet aan mijn trage vaten lag was ik binnen 20 minuten klaar. Nu doe ik er in totaal een minuut of 40 over, lekker rustig aan. :)
Dat is een stuk fijner, hier moet je wachten op je formulier, op de keuring, op een stoel, op iemand die kan prikken en dan nog eens op iemand die je af kan koppelen.
En dan natuurlijk nog een kop koffie drinken :7
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_88590921
quote:
7s.gif Op woensdag 10 november 2010 19:11 schreef Jesse_ het volgende:
Ze zouden hier toch wel eens meer stoelen/verpleegkundigen in mogen zetten, bloed geven duurt elke keer minstens anderhalf uur.
Nooit geen last van in Zwolle, je kan eigenlijk zo'n beetje meteen doorlopen :) Helaas nog maar 1x echt mogen geven, 2x al afgekeurd i.v.m beetje lage hb.. ;(
  maandag 15 november 2010 @ 08:12:38 #22
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_88727764
Deventer loopt ook lekker door.
pi_88728210
Ik mag deze week weer. :)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_88734224
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 19:32 schreef Cat22 het volgende:

Nul. Als er buisjes uitkomen maak ik me zorgen. :P

:Y :D
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_88786226
Net terug van m'n vierde keer bloed geven.
Ik ben voor het eerst flauwgevallen. :'(

De naald zat vanaf het begin al redelijk oncomfortabel,meer dan normaal. Maarja, het is alleen maar logisch dat een dikke naald in je arm niet echt lekker zit, dus ik niks zeggen.
Een halve liter verder komt de verpleegster eraan om de boel af te sluiten, trekt de naald er een stukje uit en ik zo "ik voel me ineens heel raar".
Toen werd ik liggend wakker (ik zat eerst), alsof ik bruut wakker was gemaakt uit een droom en stonden er drie verpleegsters om me heen. Heel erg maf :o
Al met al heb ik dik 3 kwartier in die stoel gezeten waar ik een halve liter cola naar binnen heb gewerkt om daarna nog eens een kwartiertje thee te drinken aan de koffietafel.

Weer een heule ervaring rijker.
En wat waren die verpleegsters lief zeg. O+
pi_88786700
Ik heb vanavond mijn keuring en als het dan allemaal goed gaat ben ik ook donor *O*
pi_88810240
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 17:33 schreef VGA4xZoom het volgende:
Net terug van m'n vierde keer bloed geven.
Ik ben voor het eerst flauwgevallen. :'(

De naald zat vanaf het begin al redelijk oncomfortabel,meer dan normaal. Maarja, het is alleen maar logisch dat een dikke naald in je arm niet echt lekker zit, dus ik niks zeggen.
Een halve liter verder komt de verpleegster eraan om de boel af te sluiten, trekt de naald er een stukje uit en ik zo "ik voel me ineens heel raar".
Toen werd ik liggend wakker (ik zat eerst), alsof ik bruut wakker was gemaakt uit een droom en stonden er drie verpleegsters om me heen. Heel erg maf :o
Al met al heb ik dik 3 kwartier in die stoel gezeten waar ik een halve liter cola naar binnen heb gewerkt om daarna nog eens een kwartiertje thee te drinken aan de koffietafel.

Weer een heule ervaring rijker.
En wat waren die verpleegsters lief zeg. O+
Ow gelukkig ik ben niet de enige. Tijdens mijn eerste keer bloed geven en eerste keer plasma geven ben ik flauw gevallen.
De verzorging is inderdaad top!
Nu na 10 keer geven heb ik nooit meer ergens last van. Waarschijnlijk had je toch stiekem wat spanning.
pi_88815315
Ik was goedgekeurd en mocht voor het eerst bloed gaan geven. nadat er eerst al zorgwekkend naar mijn arm gekeken werd en er vervolgens naar m'n andere arm gekeken werd, kwam er iemand anders.
Na wat gepruts zat de naald er in, en op een gegeven moment kwam die mevrouw kijken en concludeerde dat het niet goed liep en prutste wat aan de naald. Ondertussen werd ik al blauw (en de naald zat er nog geen 2 minuten in) en kwam er weer iemand anders kijken. Ze concludeerde dat ik moeilijk te prikken was met de naald en dat mijn aderen te nauw waren tov van de naald. Ik nog vragen of ze me ergens anders konden prikken of een kleinere naald bestond. Helaas ik mocht niet meer terugkomen omdat mijn aderen te smal zijn. Al met al wel een pijnlijke arm en een baluw plek van 10 cm opgelopen
pi_88815538
He, wat vervelend piepkuiken. Maar je hebt in ieder geval je best gedaan. ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_88820451
Moet dit ook maar eens doen.
:)
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
pi_88825526
Stond vandaag binnen 50 minuten weer buiten *O*
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
  woensdag 17 november 2010 @ 17:00:21 #32
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_88825854
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 14:47 schreef henkde_j het volgende:
Moet dit ook maar eens doen.
:)
Zulk soort dingen moet je nooit uitstellen!

https://www.sanquin.nl/sa(...)f/FormAanm1!OpenForm
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_88827439
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 17:00 schreef mazaru het volgende:

[..]



Zulk soort dingen moet je nooit uitstellen!

https://www.sanquin.nl/sa(...)f/FormAanm1!OpenForm
Kalm an een beetje.
Wees blij dat ik het van plan ben :)
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
pi_88828530
quote:
11s.gif Op woensdag 17 november 2010 16:53 schreef Jesse_ het volgende:
Stond vandaag binnen 50 minuten weer buiten *O*
17.00 uur binnen. 17.37 uur buiten. :7

Het was helemaal niet druk en na 24 donaties weet je wel wat er op het formulier staat.
Na de keuring kon ik meteen doneren, ze lonkte eerst nog naar de prikplaats van vorige keer maar daar heb ik een stokje voor gestoken: geen zin in nog een keer wroeten met de naald, langzame doorloop en uiteindelijk een medewerker die de naald vast moet houden. :X
En gelukkig pakte ze de goede ader, dus in 7 minuten was ik een halve liter bloed armer.

Vandaag was er een gloednieuwe prikbus, een stuk ruimer dan de vorige zeg! Alleen moesten de medewerkers telkens zoeken waar de spullen lagen. _O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_88839641
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 18:08 schreef Cat22 het volgende:

[..]



Het was helemaal niet druk en na 24 donaties weet je wel wat er op het formulier staat.

Ze veranderen dat rare formulier wel de hele tijd. De vorige keer was ik halverwege de 60+ vragen voor dat ik door had dat het niet klopte...
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_88846647
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 18:08 schreef Cat22 het volgende:

[..]
Vandaag was er een gloednieuwe prikbus, een stuk ruimer dan de vorige zeg! Alleen moesten de medewerkers telkens zoeken waar de spullen lagen. _O-
Hier is gelukkig gewoon een vaste vestiging.
Kan ik zelf ook nog een beetje kiezen wanneer ik kom geven :P
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_88877906
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 18:51 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Dan had je vast ook niet door dat je het vorige topic sloot en dat de laatste poster normaliter een nieuwe opent. ;)
nee, idd. Sorry! :o
Zal de volgende keer beter opletten _O_ ;)
pi_88880778
vandaag viel de brief definitief op de mat, ik mag nooit meer komen :(, ze begrepen wel dat ik teleurgesteld was maar dat dit de beste oplossing was voor mij.
  donderdag 18 november 2010 @ 22:12:36 #39
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_88881750
Mijn vrouw wilde bloed geven, werd ze afgekeurd omdat ze ooit een bloedtransfusie heeft gehad.....
Blijkbaar mag je dan nooit meer doneren, naja, dan niet he...
pi_88881879
Piepkuiken, wat jammer voor je. Maar het is wel heel tof dat je het geprobeerd hebt! ^O^
  vrijdag 19 november 2010 @ 13:02:43 #41
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_88898516
Zo net weer geweest, was wel druk en een machine was stuk, dus dat was ff wachten.

Wel mijn 2e beeldje uit de serie van 3 gekregen, op naar de laatste!
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_88898679
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 13:02 schreef Mark het volgende:
Zo net weer geweest, was wel druk en een machine was stuk, dus dat was ff wachten.

Wel mijn 2e beeldje uit de serie van 3 gekregen, op naar de laatste!
Wat voor beeldje is dat?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 19 november 2010 @ 13:11:17 #43
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_88898813
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 13:06 schreef Cat22 het volgende:

[..]



Wat voor beeldje is dat?
Uit categorie B: http://www.sanquin.nl/san(...)cht-Erkenningen.html
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_88900467
quote:
Huh? Ik mocht bij 20 donaties alleen kiezen uit een mok of pelikaan. :(

Nog een paar jaar doneren, dan mag ik de bronzen druppel kiezen. Of zo'n beeldje. Ze zijn wel mooi. :Y
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 19 november 2010 @ 13:52:38 #45
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_88900561
Die druppel heb ik al (ook in zilver geloof ik), en al die speldjes ook, dus er bleef weinig over.
Ik heb al eens 3 kleine pelikaantjes gekregen voor mijn kinderen :)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_88956240
Ik mag maandag eindelijk weer na 2x mijn donatie uit te moeten stellen vanwege een hardnekkige verkoudheid. Ben benieuwd hoe mijn hb-gehalte zich heeft gedragen na de eerste donatie. Ik wil weer een 8.5 :7
pi_89010484
Nou, dat was weer een avontuurtje. hb en bloeddruk prima in orde, maar had weer de o zo fijne prikdame die bij de keuring ook al mis had geprikt. Ging nu dus weer verkeerd }:|. Als het de volgende keer weer verkeerd gaat moet ik stoppen, aderen zijn lastig te vinden en lijken verstoppertje te spelen.
pi_89027000
vorige maand heb voor het eerst in 19 jaar weer bloed gegeven. HB was precies op de ondergrens. Ik voelde me niet goed de llaatste tijd, conditie naar de klote, kon niet meer normaal sporten. Vandaag de uitslag van een bloedonderzoek: flinke bloedarmoede.....hopenlijk gaat het met de ijzerpillen weer snel beter
pi_89042871
ik heb vrijdag ochtend keuring. ben benieuwd wat mn HB is dat is voor zover ik weet nog nooit gemeten.
pi_89052236
gisteren weer geweest, dankzij het (zeer) hete waterflesje in mijn hand liep het erg goed door en was het halve litertje er in no-time gedoneerd. Nu heb ik het geluk dat de aders in mijn ellebogen heel goed zichtbaar en aanprikbaar zijn (je kunt ze bijna vastpakken), bij de persoon naast mij konden ze de ader niet vinden.
Omdat ik qua gewicht redelijk tegen de ondergrens zit van wat sanquin eist (ben 55 kilo, normaal postuur) heb ik er de dagen erna toch wel last van. Beetje licht in mijn hoofd en een ongelooflijke honger.
Maar de ervaring heeft geleerd dat ik 3 dagen na het geven weer gewoon kan sporten en dat ik in de tussentijd gewoon even wat meer moet slapen, eten en drinken (water/thee/koffie) dan normaal.
pi_89168474
keuring gehad. HB 8.0 en bloeddruk 110 /70 (iets wat laag maar dat wist ik al)

nu wachten op de eerste donatie. benieuwd naar mn bloedgroep
pi_89168782
Mooi Loecje!
Mijn arm ziet er inmiddels prachtig uit na de mislukte donatie :P
pi_89174912
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 17:33 schreef VGA4xZoom het volgende:
Net terug van m'n vierde keer bloed geven.
Ik ben voor het eerst flauwgevallen. :'(

De naald zat vanaf het begin al redelijk oncomfortabel,meer dan normaal. Maarja, het is alleen maar logisch dat een dikke naald in je arm niet echt lekker zit, dus ik niks zeggen.
Een halve liter verder komt de verpleegster eraan om de boel af te sluiten, trekt de naald er een stukje uit en ik zo "ik voel me ineens heel raar".
Toen werd ik liggend wakker (ik zat eerst), alsof ik bruut wakker was gemaakt uit een droom en stonden er drie verpleegsters om me heen. Heel erg maf :o
Al met al heb ik dik 3 kwartier in die stoel gezeten waar ik een halve liter cola naar binnen heb gewerkt om daarna nog eens een kwartiertje thee te drinken aan de koffietafel.

Weer een heule ervaring rijker.
En wat waren die verpleegsters lief zeg. O+
Het kan wel eens gebeuren dat de naald niet goed zit, meestal dan ietsje te diep geprikt waardoor hij tegen de wand van je ader aankomt. Gewoon even zeggen dan trekken ze hem een millimetertje terug en zittie goed. :)
  zondag 5 december 2010 @ 23:35:50 #54
310929 Baus
FOK!forum/ Wijzig profiel
pi_89571586
Ik ben een beetje in de war. Ik dacht dat je maar 3 keer per jaar bloed mocht geven? Nou was ik begin oktober voor de allereerste keer geweest. En ik heb nu al mijn 2e oproepkaart binnen. Mag vanaf morgen weer langskomen?

Ik klaag natuurlijk niet ik help graag zoveel mogelijk :) Maar vond het wat apart dat het zo snel achter elkaar gaat
pi_89572214
was in oktober bloeddonatie of enkel keuring?

ik heb nog geen bericht. geen bericht is goed bericht dus blijkbaar ben ik gezond.
nu wachten op een oproepkaart.
pi_89572619
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 23:35 schreef Baus het volgende:
Ik ben een beetje in de war. Ik dacht dat je maar 3 keer per jaar bloed mocht geven? Nou was ik begin oktober voor de allereerste keer geweest. En ik heb nu al mijn 2e oproepkaart binnen. Mag vanaf morgen weer langskomen?

Ik klaag natuurlijk niet ik help graag zoveel mogelijk :) Maar vond het wat apart dat het zo snel achter elkaar gaat
5 keer per jaar voor mannen :)
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
  zondag 5 december 2010 @ 23:58:48 #57
310929 Baus
FOK!forum/ Wijzig profiel
pi_89572634
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 23:48 schreef loecje het volgende:
was in oktober bloeddonatie of enkel keuring?

ik heb nog geen bericht. geen bericht is goed bericht dus blijkbaar ben ik gezond.
nu wachten op een oproepkaart.
Nee echt donatie. Eerst keuring en toen 2 weken later rond eind september begin oktober geloof ik de echte donatie.

EDIT:

quote:
7s.gif Op zondag 5 december 2010 23:58 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

5 keer per jaar voor mannen :)
Oh kijk eens aan dat verklaart een hoop :P
  maandag 6 december 2010 @ 00:11:37 #58
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_89573199
Ben benieuwd wanneer ik weer een oproepkaart krijg! Mag vanaf 30 november weer geven, en hopelijk deze keer geen laag Hb! Mijn laatste donatie is ondertussen alweer 1,5 jaar geleden
man.da.rijn de; -en 3 m,v kleine, oranje citrusvrucht
  maandag 6 december 2010 @ 00:30:58 #59
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_89573815
De meeste mensen doen dus aan volbloed hier?
  maandag 6 december 2010 @ 00:37:35 #60
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_89574026
Nope, ik doe plasma
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_89574115
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 10:06 schreef douche-eendje het volgende:
Mooi Loecje!
Mijn arm ziet er inmiddels prachtig uit na de mislukte donatie :P
[ afbeelding ]
Beste!
Hebben ze bij die bloedtap punten niet van die projectoren waarmee ze de aderen op je arm kunnen projecteren? Vorige week was ik in het ziekenhuis en moest ik een infuus hebben. Toen kwamen ze met zo'n ding aanzetten.
Erg toffe techniek, en werkt super :D
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
  maandag 6 december 2010 @ 08:29:40 #62
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_89577004
Ik doe ook plasma. Want ik ben tegen discriminatie :( ;)
Nee die high tech spullen hebben wij niet.
  maandag 6 december 2010 @ 10:22:17 #63
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_89578856
Volgens mij kun je met de Veinviewer nog niet zien hoe diep je moet steken, maar alleen waar een ader zich bevindt. En bij de meeste kun je heel duidelijk voelen waar een ader zit ;)

Ik ben volbloed inderdaad. Twijfel er ook niet aan om te laten veranderen in plasma. Ze hebben mij wel gevraagd, maar een halve liter bloed geven gaat nog maar net, laat staan dat ik langer aan dat apparaat moet zitten.
man.da.rijn de; -en 3 m,v kleine, oranje citrusvrucht
  maandag 6 december 2010 @ 11:13:15 #64
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_89580127
Ik geef Anti-D
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_89580582
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 00:40 schreef henkde_j het volgende:

[..]

Beste!
Hebben ze bij die bloedtap punten niet van die projectoren waarmee ze de aderen op je arm kunnen projecteren? Vorige week was ik in het ziekenhuis en moest ik een infuus hebben. Toen kwamen ze met zo'n ding aanzetten.
Erg toffe techniek, en werkt super :D
Plek is daarna nog groter geworden, er zit nu nog een grote, dieppaarse vlek. De blauw/groene plek is nu na 2 weken weg :).
Dat ding ziet er inderdaad erg handig uit, maar voor die paar mensen (zoals ik...) waarbij de aderen vrijwel niet te voelen zijn is het misschien een erg dure aanschaf voor de bloedbank.
pi_89582905
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 00:40 schreef henkde_j het volgende:

[..]

Vet apparaat! Maar ik denk dat ze wat aan de prijzige kant zijn om ze zomaar in alle bloedbanken neer te zetten. Nou heb ik het makkelijk want ik heb prikvriendelijke aderen, lekker dik en vrij dicht aan de oppervlakte. Ze jassen die naald er eigenlijk altijd zonder problemen in en dan tappen ze volbloed af (om gelijk maar antwoord op de vraag te geven :))
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_89595074
quote:
7s.gif Op maandag 6 december 2010 08:29 schreef caroline88 het volgende:
Ik doe ook plasma. Want ik ben tegen discriminatie :( ;)
Wat heeft dat met elkaar te maken? :@
dag
  maandag 6 december 2010 @ 19:06:07 #68
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_89597679
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 17:55 schreef Peter het volgende:

[..]

Wat heeft dat met elkaar te maken? :@
Bij plasma mogen mannen en vrouwen even vaak geven. Bij volbloed mogen mannen veel vaker :(
pi_89599135
Ik zit erg te twijfelen om bloed te geven maar wat ik lees heeft Sanquin donoren genoeg en verkopen ze het bloed wat ze overhebben aan het buitenland terwijl de donoren er niks voor krijgen?
pi_89599601
ze verkopen het bloed aan dochter-organisaties in het buitenland wat ze anders weg moeten gooien, net als dat ze bloed kopen als er opeens een tekort zo zijn.
bloed is niet eeuwig houdbaar.
maar Sanquin mag sowieso geen winst maken, dus ook niet door extra bloed af te nemen en dit te verkopen.

nog stukje over gevonden op Sanquin.nl
quote:
Wordt er met mijn vrijwillige onbetaalde donatie door Sanquin geld verdiend?
Sanquin zamelt bloed in op basis van de vraag naar bloedproducten in Nederland. De kort houdbare bloedproducten levert Sanquin aan ziekenhuizen voor de behandeling van patiënten. De minister van Volksgezondheid bepaalt de prijzen. Deze inkomsten worden gebruikt voor het testen en bewerken van het bloed. Hier zijn veel mensen en technische voorzieningen voor nodig. Van het ingezamelde plasma maakt Sanquin geneesmiddelen voor Nederlandse patiënten. Wanneer uit het plasma eiwitten overblijven die we niet voor Nederlandse patiënten gebruiken, leveren we aan zusterorganisaties, zoals die in België en Finland. Indien hierna nog eiwitten resteren, leveren we die aan farmaceutische bedrijven, waardoor ook die producten voor patiëntbehandeling kunnen worden gebruikt. De inkomsten uit deze leveringen komen terug in de organisatie, waar ze worden gebruikt voor ontwikkeling en kwaliteitsverbetering. Sanquin maakt hierop geen winst.
pi_89599823
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 19:46 schreef loecje het volgende:
ze verkopen het bloed aan dochter-organisaties in het buitenland wat ze anders weg moeten gooien, net als dat ze bloed kopen als er opeens een tekort zo zijn.
bloed is niet eeuwig houdbaar.
maar Sanquin mag sowieso geen winst maken, dus ook niet door extra bloed af te nemen en dit te verkopen.

nog stukje over gevonden op Sanquin.nl

[..]

Ik weet waarom ze er voor gekozen om geen vergoeding te geven maar ik vind eigenlijk dat ze toch wel iets zouden mogen geven voor de tijd die je er mee bezig bent.
pi_89603823
Ik heb mij aangemeld. Ik twijfel al jaren en nu toch maar de stap genomen. Ben benieuwt!
pi_89607283
succes. bij umcg?
pi_89607995
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 21:34 schreef loecje het volgende:
succes. bij umcg?
Succes met het vinden dan :P
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_89608055
quote:
7s.gif Op maandag 6 december 2010 21:43 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Succes met het vinden dan :P
dat is helemaal niet moeilijk te vinden daar.
pi_89612021
quote:
7s.gif Op maandag 6 december 2010 21:43 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Succes met het vinden dan :P
Ik woon op de Bloemsingel dus het is aan het eind van mijn straat ;)
pi_89615001
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 21:44 schreef loecje het volgende:

[..]

dat is helemaal niet moeilijk te vinden daar.
Ik moest de eerste keer wel even zoeken, binnen staat slecht (of zelfs niet) aangegeven waar je heen moet.
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_89615419
Het is toch hier: http://goo.gl/maps/Cmzt ?
pi_89615951
quote:
7s.gif Op maandag 6 december 2010 19:06 schreef caroline88 het volgende:

[..]

Bij plasma mogen mannen en vrouwen even vaak geven. Bij volbloed mogen mannen veel vaker :(
Ik dacht al.. de andere zaken waar sanquin op discrimineert worden daarmee niet toegankelijk..
dag
pi_89616195
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 23:24 schreef dynamiet het volgende:
Het is toch hier: http://goo.gl/maps/Cmzt ?
Ja, ik bedoel in het gebouw? :P
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_89616264
quote:
7s.gif Op maandag 6 december 2010 23:40 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Ja, ik bedoel in het gebouw? :P
Dat zal ik binnenkort moeten ontdekken, Als ik daar naar binnen ga komt het vast goed! :)
  dinsdag 7 december 2010 @ 00:02:34 #82
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_89617099
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 19:49 schreef dynamiet het volgende:
Ik weet waarom ze er voor gekozen om geen vergoeding te geven maar ik vind eigenlijk dat ze toch wel iets zouden mogen geven voor de tijd die je er mee bezig bent.
quote:
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  dinsdag 7 december 2010 @ 00:11:43 #83
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_89617558
quote:
7s.gif Op maandag 6 december 2010 19:06 schreef caroline88 het volgende:

[..]

Bij plasma mogen mannen en vrouwen even vaak geven. Bij volbloed mogen mannen veel vaker :(
Mannen herstellen nou eenmaal sneller. Of vind je het soms ook discriminatie dat bij bv. bij het schaatsen de mannen en vrouwen apart rijden?
  dinsdag 7 december 2010 @ 00:36:18 #84
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_89618536
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 00:11 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Mannen herstellen nou eenmaal sneller. Of vind je het soms ook discriminatie dat bij bv. bij het schaatsen de mannen en vrouwen apart rijden?
Nee hoor dat is alleen maar om jullie kwetsbare egootjes te beschermen :P

(Ik maakte maar een grapje. Alhoewel. Mannen herstellen nou eenmaal gemiddeld sneller. En ik ben een beetje allergisch voor generalisaties. Nog los van het feit dat vrouwen elke maand doneren dus onze productielijn is altijd operationeel.
Nou ja laat maar want ik wil hier niet eens over discussieren. Jij wint en ik heb gewoon weer eens zo'n bui.)
pi_89618557
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 00:02 schreef Mark het volgende:

[..]

[..]

Dat zie ik totaal niet als beloning, vind het allemaal maar kitch. Geef dan een boekenbon oid.
Dan zorg je ervoor dat verslaafde en daklozen het niet doen voor het geld maar je geeft de mensen die wel gaan een echt leuk presentje.

Die knuffel zou direct in de vuilnisbak of naar familie gaan en zo'n spelde komt in de keukenla :P
  dinsdag 7 december 2010 @ 00:44:27 #86
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_89618816
De insteek is dat je iets voor een ander doet, niet dat je er zelf beter van wil worden (behalve dan in moreel opzicht).
Ik heb er geen moeite mee dat er geen "beloning" tegenover staat. De dankbare verhalen (ook in deze reeks) zijn beloning genoeg voor mij.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_89618851
Hmm, dat is natuurlijk ook de reden dat ik mee door ga. ;)
  dinsdag 7 december 2010 @ 08:39:01 #88
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_89621954
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 00:37 schreef dynamiet het volgende:

[..]

Dat zie ik totaal niet als beloning, vind het allemaal maar kitch. Geef dan een boekenbon oid.
Dan zorg je ervoor dat verslaafde en daklozen het niet doen voor het geld maar je geeft de mensen die wel gaan een echt leuk presentje.

Die knuffel zou direct in de vuilnisbak of naar familie gaan en zo'n spelde komt in de keukenla :P
Ik vond die mok trouwens wel heel leuk. Daar heb ik ook heel lang uit gedronken. Precies de goede maat.
Helaas had het geen stuiterkracht. ;)
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_89626008
quote:
7s.gif Op maandag 6 december 2010 23:17 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Ik moest de eerste keer wel even zoeken, binnen staat slecht (of zelfs niet) aangegeven waar je heen moet.
dan hangen er blijkbaar nieuwe bordjes want als je van de zij-ingang binnen komt staat het heel duidelijk aangegeven.
verder is umcg verreweg een van de meest logische en overzichtelijke ziekenhuizen. gewoon 2 gangen en daaraan vleugels op alfabet, als je dat eenmaal weet kan je alles vinden. heb in meerdere ziekenhuizen gewerkt/stage gelopen maar nergens wist ik zo snel alles te vinden.

quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 23:24 schreef dynamiet het volgende:
Het is toch hier: http://goo.gl/maps/Cmzt ?
1 deur verder(of terug) ingang 47 dan links de trap op(of de lift) naar de 1ste en dan is het direct links.
dat is .. zoekt hier

[ Bericht 6% gewijzigd door loecje op 07-12-2010 11:46:52 ]
pi_89751747
In deze winterdagen loopt de helft van het land te snuffen en te snotteren. Maar echt ziek zijn ze niet. Mag je eigenlijk bloed geven als je verkouden bent (geen koorts enzo uiteraard) of wordt je weggestuurd als je in de wachtkamer zit te niezen?
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_89751786
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 00:44 schreef Mark het volgende:
De insteek is dat je iets voor een ander doet, niet dat je er zelf beter van wil worden (behalve dan in moreel opzicht).
Ik heb er geen moeite mee dat er geen "beloning" tegenover staat. De dankbare verhalen (ook in deze reeks) zijn beloning genoeg voor mij.
De insteek is dat wanneer er daadwerkelijk een vergoeding wordt gedaan, er mensen op afkomen die je niet als donor zou willen hebben. :)
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_89751813
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 09:03 schreef Karstman het volgende:
In deze winterdagen loopt de helft van het land te snuffen en te snotteren. Maar echt ziek zijn ze niet. Mag je eigenlijk bloed geven als je verkouden bent (geen koorts enzo uiteraard) of wordt je weggestuurd als je in de wachtkamer zit te niezen?
In principe kun je dan gewoon geven. :)
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  vrijdag 10 december 2010 @ 10:05:07 #93
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_89753176
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 december 2010 09:05 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

De insteek is dat wanneer er daadwerkelijk een vergoeding wordt gedaan, er mensen op afkomen die je niet als donor zou willen hebben. :)
Klopt als een zwerende vinger. Bovendien loop je dan een verhoogd risico dat mensen zaken verzwijgen om die vergoeding maar op te strijken.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_89850720
Hoeveel tijd na het aanmelden krijg je normaal bericht? En mag je dan zelf weten wanneer je langskomt?

En maakt een klein beetje verhoogde bloeddruk eigenlijk uit?
pi_89850925
ik kreeg een brief thuis (geen idee hoeveel later) met daarin een telefoonnummer en stapel folders. ff bellen en dan kan je een afspraak voor keuring maken.
pi_89869221
Ben door de eerste keuring. Beetje een matte bende vond ik wel, zo van "welkom in de prikfabriek". Nu nog kijken of ik niet zomaar ineens Aids heb ontwikkeld via een WC-bril ofzo en dan ga ik door voor de koelkast bloedzak *O*
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  maandag 13 december 2010 @ 12:44:16 #97
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_89869908
Scheelde weinig of ik mocht vandaag wederom geen bloed geven!

Bloeddruk: 90/60 :X
Hb: 9.0 *) (laatste keer was het 7.6)
Tijd: 8:04 min

Door mijn lage bloeddruk was er wel paniek, want ze wilde eigenlijk niet dat ik ging geven. Uiteindelijk mocht het toch, maar wel liggend en werd ik behandeld als 1e donatie. Heel irritant want ik voelde mij kiplekker en had nergens last van. Dat ik zei dat ik altijd een lage bloeddruk heb deed er niet toe :D

Nu wel een Sanquin-ijskrabber rijker!
man.da.rijn de; -en 3 m,v kleine, oranje citrusvrucht
  maandag 13 december 2010 @ 13:16:01 #98
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_89870904
Die had ik al, heeft zijn nut wel bewezen de afgelopen tijd :Y
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_89872650
Ik kreeg een uhhh...stuk polyester koord met zo'n haak eraan, zo'n ding wat je als sleutelhanger kunt gebruiken of om oude vrouwtjes mee op een kruk vast te binden tot ze zeggen waar ze hun juwelen bewaren. Denk ik. Een oranje rare haak. :?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  maandag 13 december 2010 @ 14:30:56 #100
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_89873621
Plaats eens een foto, dan kunnen we raden :+
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  Licht Ontvlambaar maandag 13 december 2010 @ 14:34:01 #101
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_89873757
http://nl.wikipedia.org/wiki/Karabijnhaak


Ik realiseer me net dat ik vergeten ben te gaan :(
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_89876244
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 12:44 schreef manda-rijn het volgende:
Scheelde weinig of ik mocht vandaag wederom geen bloed geven!

Bloeddruk: 90/60 :X
Hb: 9.0 *) (laatste keer was het 7.6)
Tijd: 8:04 min

Door mijn lage bloeddruk was er wel paniek, want ze wilde eigenlijk niet dat ik ging geven. Uiteindelijk mocht het toch, maar wel liggend en werd ik behandeld als 1e donatie. Heel irritant want ik voelde mij kiplekker en had nergens last van. Dat ik zei dat ik altijd een lage bloeddruk heb deed er niet toe :D

Nu wel een Sanquin-ijskrabber rijker!
mijn bloeddruk is ook standaard rond ondergrens van normaal (100/60-70).
nog tips voor lage bloeddruk en donatie? behalve liggend doneren en wat langer blijven zitten na tijd.
  maandag 13 december 2010 @ 16:20:59 #103
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_89878199
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 15:34 schreef loecje het volgende:

[..]

mijn bloeddruk is ook standaard rond ondergrens van normaal (100/60-70).
nog tips voor lage bloeddruk en donatie? behalve liggend doneren en wat langer blijven zitten na tijd.
Rennend naar Sanquin gaan. Bij inspanning stijgt de bloeddruk. :+
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_89878374
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 16:20 schreef mazaru het volgende:

[..]

Rennend naar Sanquin gaan. Bij inspanning stijgt de bloeddruk. :+
Die van mij stijgt als ik iets met een witte jas zie :') Mijn bloeddruk stijgt wel aardig als ik iets gespannen ben.
pi_89879828
quote:
2s.gif Op maandag 13 december 2010 14:34 schreef Sjeen het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Karabijnhaak
[ afbeelding ]

Ik realiseer me net dat ik vergeten ben te gaan :(
Ja zo'n ding. :D
Op zich vast een goeie deal, vier buisjes vloeistof voor een kop thee en een karabijnhaak, maar ze hadden er mokken liggen enne enne pelikanenknuffels...en toen keek ze me niet eens aan en zei "bedankt voor het geven" en kletste dat in mijn handje :'(
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_89882823
Ben vandaag geweest. Werd toch een partijtje niet goed toen die zak bijna vol was :( The Nurse heeft me met mijn voeten omhoog gelegd en me appelsap gegeven.

Vaag. Bloeddruk was OK, ijzer OK. Alleen was ik een beetje moe. Wel goed gegeten enzo. Hopelijk gaat het de volgende keer weer beter.
pi_89930818
ik heb mn 1ste oproepkaart binnen.
Wel precies in de vakantie periode maar daar gaan we dan maar ff tijd voor vrij maken.
pi_89937740
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 19:55 schreef loecje het volgende:
ik heb mn 1ste oproepkaart binnen.
Wel precies in de vakantie periode maar daar gaan we dan maar ff tijd voor vrij maken.
Ik heb mijn brief voor bloedonderzoek ook binnen, maar ik denk dat ik het maar even uitstel naar volgend jaar.
pi_89940328
Mensen! Ik heb me net aangemeld als donor :@.
pi_89942540
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 22:56 schreef anisoptera het volgende:
Mensen! Ik heb me net aangemeld als donor :@.
^O^ *O*

Ik ga donderdag maar weer eens doneren :)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  woensdag 15 december 2010 @ 00:22:17 #111
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_89944560
Vrijdag weer :Y
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_89950840
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 22:09 schreef dynamiet het volgende:

[..]

Ik heb mijn brief voor bloedonderzoek ook binnen, maar ik denk dat ik het maar even uitstel naar volgend jaar.
gewoon nu alvast bellen en een afspraak maken voor het nieuwe jaar;)
  woensdag 15 december 2010 @ 11:18:07 #113
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_89951026
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 17:00 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ja zo'n ding. :D
Op zich vast een goeie deal, vier buisjes vloeistof voor een kop thee en een karabijnhaak, maar ze hadden er mokken liggen enne enne pelikanenknuffels...en toen keek ze me niet eens aan en zei "bedankt voor het geven" en kletste dat in mijn handje :'(
Al die andere leuke dingen komen in beeld na x donaties :-)
  woensdag 15 december 2010 @ 11:18:59 #114
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_89951054
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 22:56 schreef anisoptera het volgende:
Mensen! Ik heb me net aangemeld als donor :@.
Hoera *O*

Ik mag 21 december weer.
pi_89953091
quote:
7s.gif Op woensdag 15 december 2010 11:18 schreef caroline88 het volgende:

[..]

Hoera *O*

Ik mag 21 december weer.
ik ook, waar doneer jij?
pi_89953427
quote:
7s.gif Op woensdag 15 december 2010 11:18 schreef caroline88 het volgende:

[..]

Al die andere leuke dingen komen in beeld na x donaties :-)
Pesies! Voorallllll doorgaan. *O*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_89996116
Ik heb een afspraak gemaakt voor 12 januari. Maar ik zit mij net te bedenken dat ik daarvoor naar Krakow (polen) op vakantie ga. Ik naam aan dat dit geen probleem vormt omdat dit nog Europa is?
  donderdag 16 december 2010 @ 13:36:25 #118
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_89996847
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 13:19 schreef dynamiet het volgende:
Ik heb een afspraak gemaakt voor 12 januari. Maar ik zit mij net te bedenken dat ik daarvoor naar Krakow (polen) op vakantie ga. Ik naam aan dat dit geen probleem vormt omdat dit nog Europa is?
Europa is geen criterium, kan me herinneren dat bijvoorbeeld Italie en Hongarije ook gemeld moest worden. Maar Polen staat zo te zien hier niet bij: http://www.sanquin.nl/San(...)-Het-Buitenland.html
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  donderdag 16 december 2010 @ 14:18:52 #119
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_89998537
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 12:18 schreef loecje het volgende:

[..]

ik ook, waar doneer jij?
In Deventer (waar ik ook gastvrouw vrijwilliger ben). En jij?
pi_90002952
quote:
7s.gif Op donderdag 16 december 2010 14:18 schreef caroline88 het volgende:

[..]

In Deventer (waar ik ook gastvrouw vrijwilliger ben). En jij?
niet echt in de buurt, groningen
  donderdag 16 december 2010 @ 21:15:26 #121
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_90018029
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 15:50 schreef loecje het volgende:

niet echt in de buurt, groningen
Nee dat is een flink eind noordwaarts.
Veel succes dinsdag O+
pi_90184635
Mijn brief is binnen :D! Nu nog een afspraak maken. Ik hoop dat ik geschikt ben om te doneren :).
  maandag 20 december 2010 @ 17:07:52 #123
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_90185606
Ik moet Woensdag weer, ik ga kijken of ik ook een Sanquin ijskrabber kan ritselen.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  maandag 20 december 2010 @ 19:15:04 #124
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_90191443
Kreeg er ook weer een, nou heb ik er 2. Niet gek met dit weer....
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_90225343
De ijskrabber is geweldig :) Bedankt Sanquin! ;)
pi_90225439
Ik zal m'n vrouw eens vragen waarom wij nog geen krabber hebben :(
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_90246870
Ze hebben mij gisteren gevraagd om plasma te gaan geven ipv volbloed. Zijn er nadelen aan het geven van plasma tov volbloed?
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
  dinsdag 21 december 2010 @ 19:01:40 #128
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_90247074
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 december 2010 18:56 schreef nectarientje het volgende:
Ze hebben mij gisteren gevraagd om plasma te gaan geven ipv volbloed. Zijn er nadelen aan het geven van plasma tov volbloed?
Het duurt wat langer. Maar aan de andere kant heb je weer voorrang op de bloeddonoren bij binnenkomst.
En je mag ook vaker geven omdat je in feite alleen maar vocht kwijt raakt bij plasmadonatie.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  dinsdag 21 december 2010 @ 19:26:18 #129
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_90248258
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 december 2010 18:56 schreef nectarientje het volgende:
Ze hebben mij gisteren gevraagd om plasma te gaan geven ipv volbloed. Zijn er nadelen aan het geven van plasma tov volbloed?
Het geven duurt wat langer, ongeveer 40-45 minuten.
pi_90248503
Als dat alles is..
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
  dinsdag 21 december 2010 @ 22:19:08 #131
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_90258930
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 19:30 schreef nectarientje het volgende:
Als dat alles is..
Ja, dat is het wel. Plasma gaat altijd op afspraak maar je maakt zelf je afspraken.

8.8 en perfecte bloeddruk vanavond. En meteen afspraak gemaakt voor 1 februari.
  woensdag 22 december 2010 @ 16:41:23 #132
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_90295383
35 minuten gedaan over donatie. Een nieuw record.
En een mooie knaloranje ijskrabber gescoord. *O*
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_90295486
Ik vind dat er juist voordelen zitten aan plasma geven. Het duurt wat langer inderdaad, maar van het bloed geven merkte ik na afloop altijd best wel wat op vooral sportgebied, nu ik plasma geef merk ik helemaal niks.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 31 december 2010 @ 08:57:13 #134
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_90665181
Ik heb ook een ijskrabber *O* En een minipelikaantje vanwege 5x doneren, die vond mijn dochter erg leuk!

Mijn Hb was 8,0, niet verkeerd dus. Bloeddruk was 139/69, toch weer even stress, zo'n eerste keer geven na bijna een jaar... Maar het ging eigenlijk prima :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_90846584
ik heb 0+

net weer terug van donatie. maar helaas, bloed stroomde niet snel genoeg dus na 5min al afgebroken.
volgende keer proberen met warmte matje(en zelf ook goed warm houden voortijd) en hopelijk gaat het dan net snel genoeg. anders helaas:(

HB was dit keer 9,2, pols goed en bloeddruk wat aan de lage kant maar voldoende met 110 over 60(zoals gewoonlijk) dus dat was wel allemaal oke.
pi_90847244
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 16:51 schreef anisoptera het volgende:
Mijn brief is binnen :D! Nu nog een afspraak maken. Ik hoop dat ik geschikt ben om te doneren :).
Na mijn laatste tentamen vrijdag zal ik een afspraak maken. Ben benieuwd! :P
pi_90854339
Ik heb m'n oproepkaart binnen *O*
Ik heb dus geen Aids, Hepatitis of andere verknetteringen. Heel fijn om te weten.

Volgende probleem: ik snap de oproepkaart niet. Er staat:

quote:
Wij verzoeken u vriendelijk om bloed te komen geven op:

10/01/2011
Haske duidelijk zou je denken. Maar dan staat eronder:

quote:
U bent welkom van 10 januari t/m 24 januari op (lijst met dagen en tijden).
Mag ik kiezen?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  dinsdag 4 januari 2011 @ 21:13:24 #138
310929 Baus
FOK!forum/ Wijzig profiel
pi_90854672
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 21:07 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik heb m'n oproepkaart binnen *O*
Ik heb dus geen Aids, Hepatitis of andere verknetteringen. Heel fijn om te weten.

Volgende probleem: ik snap de oproepkaart niet. Er staat:

[..]

Haske duidelijk zou je denken. Maar dan staat eronder:

[..]

Mag ik kiezen?
Heel simpel, je mag van 10 tot en met 24 januari komen. Dus gewoon kiezen wanneer je zelf wil :) Hoef je verder ook niet aan te geven (in mijn geval in ieder geval niet), je kan gewoon binnenvallen
pi_90868699
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 21:13 schreef Baus het volgende:

[..]

Heel simpel, je mag van 10 tot en met 24 januari komen. Dus gewoon kiezen wanneer je zelf wil :) Hoef je verder ook niet aan te geven (in mijn geval in ieder geval niet), je kan gewoon binnenvallen
Mkay, bedankt! :)
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_90881018
Een voordeel van bloed geven: als je de hele dag (zoals ik nu) vrijwel niets hebt gedaan van al die dingen die je had willen/moeten doen, kun je jezelf toch vertellen: "maar ik heb wel potentieel 'n leven gered".
pi_90897715
Jammer genoeg ben ik op het moment een beetje ziek, maar ik neem aan dat ik volgende week wel naar mijn keuring mag?

Op de site van Sanquin staat dat je twee weken na het griepje mag doneren, maar mijn vraag gaat over keuring ipv bloed doneren.
pi_91020968
ik heb nu alweer een oproepkaart op de mat voor de 12e.
terwijl ik net de 4e ben geweest(wel mislukte donatie toen).
kan ik gewoon de 12e heen? vind het wel wat snel achter elkaar.

@dynamiet, ik vermoed dat het met keuring ook niet mag aangezien dat een vraag is op de vragenlijst van de keuring.
ff telefoontje of langsgaan om de afspraak te verplaatsen.
pi_91087441
Volgens mij mag je vrij snel na een mislukte donatie het nog een keer proberen dus dan zou het kunnen kloppen. Anders even bellen met Sanquin, dan weet je het snel zeker.

Morgen ga ik eindelijk weer geven, heb er wel zin in. Zou voor de kerst al gaan maar er kwam van alles tussen...
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_91087541
ik ga gewoon ff langs. kom er dagelijks langs dus ff binnen lopen is geen moeite.
hopen dat het nu wel gaat. anders moet ik waarschijnlijk stoppen...
  zondag 9 januari 2011 @ 22:13:10 #145
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_91091053
Loecje, ik heb nog niks gehoord na mijn mislukte donatie van 22 november toen er werd misgeprikt. Ik heb dan wel een wat minder populaire bloedgroep (B+), dus daar zou het ook nog aan kunnen liggen.
  maandag 10 januari 2011 @ 10:57:16 #146
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_91106584
Je kunt altijd even kijken hoe het met de voorraad staat
http://www.sanquin.nl/San(...)ten-Bij-Sanquin.html

en als er misgeprikt is kun je snel weer opnieuw doneren omdat er bij de mislukte donatie geen bloed is afgenomen.
pi_91106958
bij mij is wel bloed afgenomen. maar niet veel, net de 3 buisjes bloed en daarna stroomde het heel traag en na 5min gestopt.
  maandag 10 januari 2011 @ 11:18:27 #148
311159 Mutsefluts
Call me Karl.
pi_91107196
quote:
7s.gif Op maandag 10 januari 2011 10:57 schreef caroline88 het volgende:
Je kunt altijd even kijken hoe het met de voorraad staat
http://www.sanquin.nl/San(...)ten-Bij-Sanquin.html

en als er misgeprikt is kun je snel weer opnieuw doneren omdat er bij de mislukte donatie geen bloed is afgenomen.
Wat handig, zo'n overzichtje! :D

Ik mag als het goed is in februari ergens weer. :) Vorige keer in oktober heb ik mezelf maar verexcuseerd. De week voordat m'n oproepkaart binnenkwam had ik via de huisarts bloed laten prikken omdat ik steeds zo moe was: Bleek m'n Hb wel goed te zijn, maar de hoeveelheid Ferritine in m'n bloed te laag, en kreeg ik ijzertabletten voorgeschreven. Ik dus bellen naar Sanquin, zegt de lieve dame aan de telefoon: "Ja, nee, dan heeft het niet echt zin natuurlijk. Dat is roofbouw op je eigen lichaam plegen! En dan ga je geheid tegen de vlakte, dat is ook weer zo'n gedoe he :P "
pi_91107412
Ik zou in november weer mogen (eerste keer nadat ik in oktober te vroeg was ivm de reis naar thailand) maar heb nog steeds geen oproep gehad. Morgen maar eens langs lopen om te informeren, moet dan toch in het ziekenhuis zijn.
  maandag 10 januari 2011 @ 12:05:08 #150
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_91108779
Ik zou gewoon bellen
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_91110425
quote:
7s.gif Op maandag 10 januari 2011 10:57 schreef caroline88 het volgende:
Je kunt altijd even kijken hoe het met de voorraad staat
http://www.sanquin.nl/San(...)ten-Bij-Sanquin.html

en als er misgeprikt is kun je snel weer opnieuw doneren omdat er bij de mislukte donatie geen bloed is afgenomen.
Voldoende dus... het zal dan nog wel even duren. Ik merk het wel :)
pi_91111282
Ik mag in Mei weer, eindelijk!

Ik zit nu dus elke keer mijn piercingdriften uit te stellen tot ik minimaal 1 keer weer bloed heb gegeven. Vanwege piercings mocht ik een jaar niets geven, heel jammer :(

Oh, en ik heb zaterdag een kennis van me aangemeld bij Sanquin.

Heb nu in totaal 12 mensen bij Sanquin aan laten melden :D
pi_91111574
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 13:15 schreef Phantomesse het volgende:
Ik mag in Mei weer, eindelijk!

Ik zit nu dus elke keer mijn piercingdriften uit te stellen tot ik minimaal 1 keer weer bloed heb gegeven. Vanwege piercings mocht ik een jaar niets geven, heel jammer :(

Oh, en ik heb zaterdag een kennis van me aangemeld bij Sanquin.

Heb nu in totaal 12 mensen bij Sanquin aan laten melden :D
Doe je goed :) Door mij is een vriend van mij ook lid geworden, de rest van mijn vrienden krijg ik niet zo ver.
  maandag 10 januari 2011 @ 14:16:28 #154
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_91113805
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 13:15 schreef Phantomesse het volgende:
Ik mag in Mei weer, eindelijk!

Ik zit nu dus elke keer mijn piercingdriften uit te stellen tot ik minimaal 1 keer weer bloed heb gegeven. Vanwege piercings mocht ik een jaar niets geven, heel jammer :(

Oh, en ik heb zaterdag een kennis van me aangemeld bij Sanquin.

Heb nu in totaal 12 mensen bij Sanquin aan laten melden :D
Goed werk!

En met die piercingdrift, is plasma geven misschien een goed idee? Dan mag je vaker geprikt worden :P
pi_91114812
quote:
7s.gif Op maandag 10 januari 2011 14:16 schreef caroline88 het volgende:

[..]

Goed werk!

En met die piercingdrift, is plasma geven misschien een goed idee? Dan mag je vaker geprikt worden :P
Oh! Dat is een goede! Daar ga ik eens over nadenken als ik in mei gewoon volbloed heb gegeven, zal het er dan even over hebben met desbetreffende arts.
  maandag 10 januari 2011 @ 14:57:50 #156
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_91115453
Ook bij plasma moet je een jaar wachten na een piercing. Lijkt me handiger om je lijstje in 1 keer af te werken en dan zonder onderbrekingen te doneren ;)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_91116075
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 14:57 schreef Mark het volgende:
Ook bij plasma moet je een jaar wachten na een piercing. Lijkt me handiger om je lijstje in 1 keer af te werken en dan zonder onderbrekingen te doneren ;)
Lijkt me handig van niet. Zit ik in 1 keer met 4 nieuwe piercings :| Dat is niet goedkoop ofzo :D Plus dat dan de kans is dat ik binnen een paar maanden nog méér wil :X

Zo is ook de lol er sneller vanaf, en het 'vooruitkijken' naar het zetten van de piercing.
  maandag 10 januari 2011 @ 15:14:33 #158
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_91116127
Ja, maar nu ben je steeds weer een jaar uit de running....
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_91116144
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 15:14 schreef Mark het volgende:
Ja, maar nu ben je steeds weer een jaar uit de running....
Ik leef als het goed is nog een stuk of 50 ;)
  Licht Ontvlambaar maandag 10 januari 2011 @ 15:16:59 #160
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_91116232
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 15:14 schreef Mark het volgende:
Ja, maar nu ben je steeds weer een jaar uit de running....
Daarom doe ik dat soort dingen ook maar meteen als ik sowieso door andere omstandigheden uit de running ben :P
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_91116299
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 15:16 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Daarom doe ik dat soort dingen ook maar meteen als ik sowieso door andere omstandigheden uit de running ben :P
ah, naar. Ik had er nog niet bij nagedacht dat ik eerders een ingreep heb in mijn neus. Mag ik daarna zeker ook geen bloed meer geven een tijd ofwat?
  maandag 10 januari 2011 @ 15:43:41 #162
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_91117472
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 15:18 schreef Phantomesse het volgende:
ah, naar. Ik had er nog niet bij nagedacht dat ik eerders een ingreep heb in mijn neus. Mag ik daarna zeker ook geen bloed meer geven een tijd ofwat?
Dat is heel goed mogelijk.

En natuurlijk is de keuring bij volbloed en plasma gelijk - ik maakte maar een grapje alsof je enkel graag geprikt wilde worden met naalden. Dan is bloed of plasma geven in elk geval een stuk goedkoper dan piercings ;)
pi_91123728
Zo er is weer een halve liter Karstman-bloed achtergelaten.

De prikmevrouw vroeg of ik plasma wilde gaan geven, ze schijnen een tekort aan plasmadonoren te hebben. En ik heb hele makkelijke aderen en dat vinden ze fijn voor plasma. Ik heb zo iets van, als jullie dat meer nodig hebben dan volbloed vind ik het prima, u vraagt wij draaien zeg maar. Dus formuliertje ingevuld en dan merken we wel wanneer we mogen beginnen.

Mijn enige zorg is dat als ik plasma geef, ben ik dan nog wel welkom in dit topic of moet ik een plasma topic maken ;)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  maandag 10 januari 2011 @ 17:59:14 #164
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_91123839
Ik ben al jaren plasma-donor en blijf hier komen :)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_91125238
Ik ook :).
Heb vorige week weer gedoneerd en zag een poster hangen met "Nijmeegse donors redden maandelijks 59 levens". Ik denk dat dat over bloed gaat en niet over plasma, maar soit. Je weet toch weer even waarom je het doet he :).
pi_91125331
Woensdag mijn eerste afspraak bij Sanquin.
Ben erg benieuwd!
pi_91127287
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 18:36 schreef poritokitoki het volgende:
Woensdag mijn eerste afspraak bij Sanquin.
Ben erg benieuwd!
Welke locatie?
pi_91149326
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 19:13 schreef dynamiet het volgende:

[..]

Welke locatie?
Nijmegen. Bij het UMC radboud.
pi_91169678
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 07:32 schreef poritokitoki het volgende:

[..]

Nijmegen. Bij het UMC radboud.
Ik morgen mijn eerste afspraak in Groningen ;)
pi_91170396
Heb vandaag mijn oproep ook weer binnen! Vanaf de 17e, hopelijk is m'n HB dan eindelijk wel eens goed ;(
  woensdag 12 januari 2011 @ 00:22:41 #171
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_91193099
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 18:34 schreef ShadyLane het volgende:
Ik ook :).
Heb vorige week weer gedoneerd en zag een poster hangen met "Nijmeegse donors redden maandelijks 59 levens". Ik denk dat dat over bloed gaat en niet over plasma, maar soit. Je weet toch weer even waarom je het doet he :).
Sinds je me geattendeerd hebt op die lippenstift kijk ik niet meer om me heen ;)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_91193470
quote:
7s.gif Op maandag 10 januari 2011 15:43 schreef caroline88 het volgende:

[..]

Dat is heel goed mogelijk.

En natuurlijk is de keuring bij volbloed en plasma gelijk - ik maakte maar een grapje alsof je enkel graag geprikt wilde worden met naalden. Dan is bloed of plasma geven in elk geval een stuk goedkoper dan piercings ;)
Oooh, haha, sja kan niet ontkennen dat ik niet een klein beetje van de prik opzichzelf hou O-) Weet ook niet wat het is :P Vond prikken krijgen vroeger al heel interessant :D

Maar buiten dat om heb ik de keuze tot bloeddonorschap geheel uit mezelf gemaakt toen mijn tante in Thailand Dengee fever had opgelopen. Daar is geen medicijn tegen en ze lag zeg maar op het randje van doodgaan omdat het bloed voor een veel te groot deel uit water bestond. Ik was toen 17 en heb me meteen aangemeld, paar dagen na mijn verjaardag mocht ik komen geven :D
pi_91223010
Ik had vandaag om 18:00 een afspraak om te keuren en ik ben nu alweer thuis. :)

Alles was goed, mijn HB was 9,4 dus prima.

Alleen is nu mijn arm wat stijf, maar dat hoort er vast bij.
pi_91227061
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 00:31 schreef Phantomesse het volgende:

[..]

Oooh, haha, sja kan niet ontkennen dat ik niet een klein beetje van de prik opzichzelf hou O-) Weet ook niet wat het is :P Vond prikken krijgen vroeger al heel interessant :D
Zie dat heb ik nou ook, stiekem is het gewoon lekker zo'n naald in je arm O~) . Weet je, als ik een tijdje niet heb gegeven krijg ik zo'n gevoel in m'n arm alsof er iets mist. Meestal valt die week de oproepkaart in de bus :)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_91229404
Ik ben voor mijn keuring maar geprikt met een echt mini naaltje, maar maar nu meer dan 2 uur later heb ik best nog wel last van mijn arm. Soort zware spierpijn. Is dit altijd zo, ook bij doneren?
pi_91229882
ook blauwe plek? of alleen spierpijn?
ik had nergens last van. ook niet bij de (poging tot) donatie.

ik ga morgen of vrijdag ff langs. volgens oproepkaart mag k langskomen maar ff kijken of zo snel achter elkaar de bedoeling is.
pi_91230088
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:33 schreef loecje het volgende:
ook blauwe plek? of alleen spierpijn?
ik had nergens last van. ook niet bij de (poging tot) donatie.

ik ga morgen of vrijdag ff langs. volgens oproepkaart mag k langskomen maar ff kijken of zo snel achter elkaar de bedoeling is.
Alleen spierpijn, ik zie het plekje niet eens waar geprikt is.
  woensdag 12 januari 2011 @ 20:45:14 #178
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_91230623
Weten jullie hier of je na een soa-besmetting die zichtbaar blijft in het bloed ooit weer mag doneren eigenlijk? Ben jaren plasmadonor geweest, ruim twee jaar terug cadeautje van ex gekregen en eigenlijk daarna niet meer gegaan met het idee dat het wel niet meer zal kunnen. Maar als 'schoon' verklaard bent, kan het dan niet toch?
Prrrrr
pi_91230721
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:45 schreef mspoez het volgende:
Weten jullie hier of je na een soa-besmetting die zichtbaar blijft in het bloed ooit weer mag doneren eigenlijk? Ben jaren plasmadonor geweest, ruim twee jaar terug cadeautje van ex gekregen en eigenlijk daarna niet meer gegaan met het idee dat het wel niet meer zal kunnen. Maar als 'schoon' verklaard bent, kan het dan niet toch?
Dat je weer schoon bent betekend dat het dus geen hiv was. en dat je geen hepatitis B-C drager bent. En de rest van de Soa's zijn volgens mij geen probleem voor het doneren.
  woensdag 12 januari 2011 @ 20:47:55 #180
77418 Tha_Flash
bijna 2020 !!!
pi_91230808
Maandag om 19:30 weer plasma doneren, wordt de 10e keer.
  woensdag 12 januari 2011 @ 20:50:25 #181
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_91230981
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:46 schreef dynamiet het volgende:

[..]

Dat je weer schoon bent betekend dat het dus geen hiv was. en dat je geen hepatitis B-C drager bent. En de rest van de Soa's zijn volgens mij geen probleem voor het doneren.
Schoon als in niet besmettelijk. Maar je ziet het dus nog wel in mijn bloed.
Prrrrr
pi_91231134
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:50 schreef mspoez het volgende:

[..]

Schoon als in niet besmettelijk. Maar je ziet het dus nog wel in mijn bloed.
Bel ze Sanquin op, ik neem aan dat ze zelf het meest zinnige antwoord hebben.
  woensdag 12 januari 2011 @ 20:53:08 #183
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_91231186
Ga ik eens doen. Zat in de AT te kijken en dacht, hmm, toch eens vragen. Bedankt!
Prrrrr
pi_91231552
OMG ik zag dit topic en ben 18 en wil al langer bloeddonor worden, mag ik niet doneren omdat ik een piercing heb laten zetten in de afgelopen 12 maanden. :')
pi_91233570
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:45 schreef mspoez het volgende:
Weten jullie hier of je na een soa-besmetting die zichtbaar blijft in het bloed ooit weer mag doneren eigenlijk? Ben jaren plasmadonor geweest, ruim twee jaar terug cadeautje van ex gekregen en eigenlijk daarna niet meer gegaan met het idee dat het wel niet meer zal kunnen. Maar als 'schoon' verklaard bent, kan het dan niet toch?
bloed overdraagbaar soa's zijn zo uit mn hoofd: hiv en syfilis.

edit: http://www.sanquinreagent(...)ment&ExpandSection=3
quote:
Ik heb een SOA (geslachtsziekte) gehad. Is dat een probleem?
Bij syfilis is donorschap niet meer mogelijk. Bij gonorroe, chlamydia en herpes genitalis wordt de donatie meestal uitgesteld tot 12 maanden na adequate behandeling, op deze regel bestaan echter wel uitzonderingen. Soms kan sneller worden goedgekeurd, bijvoorbeeld na het weer opvlammen van een al langer bestaande herpesinfectie. Soms is het beter helemaal af te zien van het donorschap. Bespreek dit onderwerp in ieder geval met een arts van de bloedbank.
pi_91246203
Ik zou graag bloed willen geven, maar dat mag (helaas) niet vanwege mijn geaardheid... Blijf dat een raar iets vinden :N
Maar die discussie heeft hier ongetwijfeld vaker plaats gevonden :)
pi_91246471
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 00:34 schreef Robertable het volgende:
Ik zou graag bloed willen geven, maar dat mag (helaas) niet vanwege mijn geaardheid... Blijf dat een raar iets vinden :N
Maar die discussie heeft hier ongetwijfeld vaker plaats gevonden :)
tja er is gewoon bewijs dat er onder die groep mensen meer HIV voorkomt.
maar ik ben het met je eens dat ze niet iedereen zouden moeten uitsluiten.
jarenlang vaste relatie of een jaar geen seks met een man gehad zou toch veilig moeten zijn

ik vroeg me ook nog wat af. er staat een vraag:
quote:
Voor vrouwen: Hebt u de laatste 12 maanden seksueel contact gehad
met iemand die hemofilie (bloederziekte) heeft?
waarvoor is die vraag?
ik snap dat een persoon met hemofilie niet mag doneren ivm stolling enzo
maar waarom mag je als vrouw geen seks hebt gehad met iemand met hemofilie?

[ Bericht 9% gewijzigd door loecje op 13-01-2011 00:53:05 ]
pi_91246713
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 00:41 schreef loecje het volgende:

[..]

tja er is gewoon bewijs dat er onder die groep mensen meer HIV voorkomt.
maar ik ben het met je eens dat ze niet iedereen zouden moeten uitsluiten.
jarenlang vaste relatie of een jaar geen sex met een man gehad zou toch veilig moeten zijn
Tja, aan de andere kant, waarom zou je het risico nemen zolang er genoeg donoren zijn.
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_91247091
quote:
7s.gif Op donderdag 13 januari 2011 00:47 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Tja, aan de andere kant, waarom zou je het risico nemen zolang er genoeg donoren zijn.
bij een jaar geen sex met een man is er geen risico. eventueel opgelopen hiv is na 6maand te testen.
je moet er dan alleen vanuit gaan dat mensen de lijst eerlijk invullen.
maar waarom zou je hem niet eerlijk invullen
pi_91247197
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 00:57 schreef loecje het volgende:

[..]

bij een jaar geen sex met een man is er geen risico. eventueel opgelopen hiv is na 6maand te testen.
je moet er dan alleen vanuit gaan dat mensen de lijst eerlijk invullen.
maar waarom zou je hem niet eerlijk invullen
Je moet het vanuit Sanquin bekijken, niet andersom :P
Zelf zit ik te twijfelen of ik morgen ga geven, 's avonds een feestje en verder een redelijk drukke dag. Maar anders wordt het hem waarschijnlijk niet :{
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_91247292
overmorgen is er ook weer een dag;)
pi_91247330
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 01:02 schreef loecje het volgende:
overmorgen is er ook weer een dag;)
Die is nog drukker :P
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
  Moderator donderdag 13 januari 2011 @ 23:37:00 #193
45833 crew  Fogel
pi_91294067
Ik mag over een paar maanden weer, heb quarantaine wegens vaccinaties.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  dinsdag 18 januari 2011 @ 18:45:01 #194
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_91526810
Zo, ik ben weer gemolken. Mijn Hb was 10.0 vandaag :o
Ik lag naast een man, die was vandaag voor het laatst, vanwege zijn leeftijd.
Zijn stoel was versierd en hij kreeg een grote bos bloemen.
Hij had 247 keer gedoneerd.
Dat was pas een echte Baas!!
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_91528039
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 00:41 schreef loecje het volgende:

[..]

tja er is gewoon bewijs dat er onder die groep mensen meer HIV voorkomt.
maar ik ben het met je eens dat ze niet iedereen zouden moeten uitsluiten.
jarenlang vaste relatie of een jaar geen seks met een man gehad zou toch veilig moeten zijn

ik vroeg me ook nog wat af. er staat een vraag:

[..]

waarvoor is die vraag?
ik snap dat een persoon met hemofilie niet mag doneren ivm stolling enzo
maar waarom mag je als vrouw geen seks hebt gehad met iemand met hemofilie?
Ik denk omdat iemand met hemofilie een grotere kans heeft om AIDS te hebben. Wegens beperkte bloedtesten in het verleden en hun veelvuldig nodig hebben van elementen van donorbloed. En daarmee loop jij dus ook iets meer risico, net als de mensen aan wie je je bloed zou geven.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 18 januari 2011 @ 19:15:43 #196
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_91528419
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 21:24 schreef loecje het volgende:

[..]

bloed overdraagbaar soa's zijn zo uit mn hoofd: hiv en syfilis.

edit: http://www.sanquinreagent(...)ment&ExpandSection=3

[..]

Thnx!
Prrrrr
pi_91528969
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 19:10 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ik denk omdat iemand met hemofilie een grotere kans heeft om AIDS te hebben. Wegens beperkte bloedtesten in het verleden en hun veelvuldig nodig hebben van elementen van donorbloed. En daarmee loop jij dus ook iets meer risico, net als de mensen aan wie je je bloed zou geven.
dat klinkt wel logisch
pi_91540683
Ik mag volgende week ook weer! En dan sleep ik het vriendje mee, hij heeft kabels van aders in zijn armen, bijna zonde dat ze daar niks mee doen ;)
pi_91543076
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 22:34 schreef Merel1808 het volgende:
Ik mag volgende week ook weer! En dan sleep ik het vriendje mee, hij heeft kabels van aders in zijn armen, bijna zonde dat ze daar niks mee doen ;)
Kabels zijn niet altijd de beste aderen om aan te prikken. Ook hier geldt: size doesn't matter. :P
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_91543131
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 23:16 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Kabels zijn niet altijd de beste aderen om aan te prikken. Ook hier geldt: size doesn't matter. :P
Ik heb mijn allereerste keer bloedprikken op hem gedaan, en dat was een fluitje van een cent, dus volgens mij is hij een ideale kandidaat :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')