17 weken en 4 dagenquote:Op dinsdag 9 november 2010 16:55 schreef miss_sly het volgende:
Tally, ben jij al zover dat je dat weetWat leuk, een meisje
Die is er wel vind ik. De gewone thuisbevalling, onder leiding van een verloskundige, met als back-up het ziekenhuis als het toch niet lekker gaat. Dat is toch hoe de meeste vrouwen die thuis willen bevallen het doen? Ik wel in ieder geval... en ik ben meer dan tevreden met mijn verloskundigen...quote:Op maandag 8 november 2010 21:22 schreef mefke79 het volgende:
ik denk dat er ergens een gulle middenweg zou moeten zijn tussen 'bevallen mag je niet voelen, wij eisen een keizersnede' en ' we doen het gewoon thuis, tussen de kaarsjes, zonder hulp'...
Jup, en de poliklinische bevalling met je eigen vk is er ook nog. Wel in het ziekenhuis als je dat wenst maar niet extreem gemedicaliseerd. Wat bevallen betreft denk ik dat je in Nederland eigenlijk best wel veel keus en opties hebt tegenwoordig.quote:Op dinsdag 9 november 2010 17:24 schreef Suzanna het volgende:
[..]
Die is er wel vind ik. De gewone thuisbevalling, onder leiding van een verloskundige, met als back-up het ziekenhuis als het toch niet lekker gaat. Dat is toch hoe de meeste vrouwen die thuis willen bevallen het doen? Ik wel in ieder geval... en ik ben meer dan tevreden met mijn verloskundigen...
Zag gisteren dat er per 2020 ongeveer 40 miljoen Chinese mannen in de huwbare leeftijd zonder vrouw zitten, nu zullen de dochters hier nog wat jong zijn, maar het biedt mogelijkheden voor de toekomst.... We compenseren dat gewoon een beetje. En straks is het adopteren van Chinese kindjes helemaal over, en dan krijgen we een soort Chinese bruidegommen business... Ik zie een gat in de markt. Huup helpt?quote:Op dinsdag 9 november 2010 16:31 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Wat leuk, gefeliciteerd![]()
En toch wel veel meisjes in de huidige lijst hoor. Die moeten nog wat aanbidders krijgen.
Klopt hoor, maar de discussie was nou net of dat veilig genoeg is of niet.quote:Op dinsdag 9 november 2010 17:24 schreef Suzanna het volgende:
[..]
Die is er wel vind ik. De gewone thuisbevalling, onder leiding van een verloskundige, met als back-up het ziekenhuis als het toch niet lekker gaat. Dat is toch hoe de meeste vrouwen die thuis willen bevallen het doen? Ik wel in ieder geval... en ik ben meer dan tevreden met mijn verloskundigen...
Helaas is dat niet eens Amerikaans. Ik had een infuus met opwekkers in mijn arm zitten voor ik het goed en wel in de gaten had. En mooi dat ik daar helemaal niet om gevraagd had. Ik had met af en toe een wee al 5 cm gekregen in een uur of 6 (waarvan ik er 5 geslapen had) dus wie weet was het breken van de vliezen wel genoeg geweest en was me een weeënstorm bespaart gebleven. Ik ga dat dus voor deze keer gewoon op papier zetten: geen opwekkers zonder overleg en als ik ze al krijg, standje superlaag.quote:Op dinsdag 9 november 2010 08:44 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het vooral heel kwalijk om te horen dat sommige vrouwen medicatie toegediend krijgen zonder dat daarvoor om toestemming wordt gevraagd. Dat is mijns inziens een grove schending van lichamelijke integriteit.
Sluit ik me helemaal bij aanquote:Op dinsdag 9 november 2010 19:37 schreef Suzanna het volgende:
Take_a_picture, nogmaals... héél veel sterkte. Ik vind je berichtjes ontzettend ontroerend...
Wat is het al compleet he, zo'n klein wezentje. Jullie mooie kindje.
Hoe voel je je lichamelijk?Ik vind je zo dapper klinken...
Als je daar last van hebt, heb ik ook gehad, ik drink nu twee glazen multivitamine, of jus met aardbei per dag en eet mandarijnen. Verder geen wit brood, geen rijst, geen banaan.quote:Op woensdag 10 november 2010 10:30 schreef Ienemini het volgende:
Even een heel onsmakelijk onderwerp, maar is het voor het kindje ook erg dat je niet naar de wc kan? Alles wordt dan toch opgehoopt
Maar van het geestelijke deel raak je ook lichamelijk uitgeput volgens mij. Ben je voorlopig even lekker thuis? Kalm aan maar en neem de tijd om te herstellen.quote:Op woensdag 10 november 2010 10:42 schreef Take_A_Picture het volgende:
Zo, een beetje geslapen. Wat dit lichamelijk met je doet is vooral heel erg vermoeid zijn.
Ik voel me zo slap als een vaatdoek, ben helemaal uitgeput!
Maar wel heel dankbaar hoe snel het allemaal verlopen is.
Nee, voor het kindje is het niet erg, voor jou wel.quote:Op woensdag 10 november 2010 10:30 schreef Ienemini het volgende:
Even een heel onsmakelijk onderwerp, maar is het voor het kindje ook erg dat je niet naar de wc kan? Alles wordt dan toch opgehoopt
Roggebrood! Helpt ook onwijs goed heb ik de afgelopen dagen gemerktquote:Op woensdag 10 november 2010 11:02 schreef Ienemini het volgende:
ja zal een hele stomme gedachte zijnmaar ik dacht er aan.
Drink wel tegenwoordig 2 liter water. Misschien moet ik toch maar aan de roosvicee en kiwi's
Ja wij zijn ook super blij. Hubbie begint nu al over zijn meiden enzoquote:Op woensdag 10 november 2010 11:09 schreef Claudia_x het volgende:
Tally, wat leuk dat jullie een meisje krijgen! Ik was indertijd ook heel blij met de geslachtsbepaling en kon niet wachten. Bij Ivan was ik om een of andere reden veel geduldiger. Ik denk dat ik mezelf deze zwangerschap meer permitteer omda ik me de vorige keer in heb gehouden om suffe redenen en omdat dit misschien wel de laatste keer is voor me. Neem het er in ieder geval maar lekker van, het genieten van de zwangerschap!
Inderdaad!quote:Op woensdag 10 november 2010 11:14 schreef Tally het volgende:
[..]
Roggebrood! Helpt ook onwijs goed heb ik de afgelopen dagen gemerkt
Ik vind koffie smerigquote:Op woensdag 10 november 2010 11:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Inderdaad!![]()
Of elke ochtend beginnen met een bak koffie.
Kleine verbetering..quote:Op woensdag 10 november 2010 07:21 schreef Silmarwen het volgende:
Wow Shirley, volgende week al 37 weken! Bijna en je hebt je eerste kindje, wat gaat dat super snel!
Grizzlyquote:Op woensdag 10 november 2010 07:46 schreef grizzlybear het volgende:
Wij konden ook niet wachten hoor Tally, wij waren dan al wel 18w2d en weten nu dus ook dat wij een dochter krijgen. Echt supergaaf hoor om je kleintje te zien. Ook wij hebben de DVD besteld, erg leuk allemaal.
17 weken (tenminste dat deed de pretechobureau bij ons) dan kan je zien wat het is!quote:Op woensdag 10 november 2010 13:37 schreef The_Tankgirl het volgende:
Ik wil ook weten wat het is
Schoonma vroeg of ze een keer mee kon gaan met een echo, nou heb ik de laatste met 20 weken, en dan 's ochtends vroeg (het eerste moment dat ik een afspraak kon maken).
Zij woont een uur bij ons vandaan. Nu dacht ik van: waarom dan geen pretecho bij haar in de buurt?
Iemand een idee wanneer zoiets leuk is om te doen (met hoeveel weken). We zijn nu 14 weken zwanger by the way
Die staat hier gepland op 8 januariquote:Op woensdag 10 november 2010 13:42 schreef Shirley het volgende:
Tankgirl, vanaf 25 weken ongeveer is het mooi om een 3d/4d echo te laten maken. Het is wel wat prijzig, maar wij vonden het dubbel en dwars waard.
Ik heb van afgelopen zaterdag ook op DVD. En nu ook al tig keer bekeken en bewerkt voor mama en schoonmamaquote:Op woensdag 10 november 2010 13:44 schreef Shirley het volgende:
In dat geval mag je meestal kosteloos terugkeren een andere keer DML.... en laat het ook zeker op dvd zetten Tally! Ik heb de onze al 5 x gezien ofzo![]()
De mijne zei gelukkig meteen dat ie het ook wil weten, wij zijn nogal praktisch ingesteld beide, dat scheelt. Gratis echo is helemaal mooi, en ik weet ook niet of ik tot 20 weken kan wachten hoor, dus 17 weken is bij ons ook een optie.quote:Op woensdag 10 november 2010 14:07 schreef mefke79 het volgende:
wij gaan wel een pretecho doen deze keer. Vorige keer wilde mijn man echt echt niet weten wat het werd, maar deze keer doen we het wel, want ik wil het wel heel graag weten. Dus ergens tussen de 12 en 20 weken krijgen we er nog eentje.
Oja en voor mensen in de buurt van Eindhoven: ze zoeken ook daar nog steeds proefpersonen voor echo's, heb je er ook eentje gratis.
Wat ik gewoon frustrerend vond is dat ik vanaf week 5 elke week een echo heb gehad tot week 12 en dan opeens 8 weken zou moeten wachten.quote:Op woensdag 10 november 2010 14:14 schreef Juud79 het volgende:
[..]
De mijne zei gelukkig meteen dat ie het ook wil weten, wij zijn nogal praktisch ingesteld beide, dat scheelt. Gratis echo is helemaal mooi, en ik weet ook niet of ik tot 20 weken kan wachten hoor, dus 17 weken is bij ons ook een optie.
Ik ben niet ontaard (quote:Op woensdag 10 november 2010 14:02 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik heb als ontaarde moeder, de dvd maar eens opgezet
Ik las ook al overal op internet dat je moet gaan als je denkt dat je moet gaan en dat van uitstel, afstel komt.quote:Op woensdag 10 november 2010 14:30 schreef Basboussa het volgende:
Oh, en als het lastig poepen is, neem een keer een krukje mee naar het toilet zodat je voeten iets hoger staan, dus meer een soort 'natuurlijke' poephouding, zoals je dat zou doen op een staand toilet. Gaat het allemaal net even wat sneller....
Sprak de vrouw met de eeuwige aambeien
Cute! Ik kan niet wachten tot maandag, dan kan ik als t goed is ook armen en benen zien. Vorige keer alleen de contouren en het hartje, al was dat natuurlijk prachtig.quote:Op woensdag 10 november 2010 14:30 schreef Tally het volgende:
Ik haal straks het linkje wel weer weg. Maar dit is een minuutje van de echo.
Na een seconde of 10 zie je opeens een handje verschijnen. En iets verder door zie je het ook bewegen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |