en waar moet je al die opgenoemde films vandaan halen, de videotheek bij mij in de buurt is allang failliet ?quote:Op maandag 8 november 2010 11:38 schreef macondo het volgende:
[ afbeelding ]
Meningen en vragen over het plot dienen gemarkeerd te worden met de spoiler-tag zodat je voor anderen de film niet verpest, als men ooit besluit de film nog eens te kijken.
http://en.wikipedia.org/wiki/Antichrist_(film)quote:In the British magazine Empire, film critic Kim Newman noted that "von Triers self-conscious arrogance is calculated to split audiences into extremist factions, but Antichrist delivers enough beauty, terror and wonder to qualify as the strangest and most original horror movie of the year."[39]
Ik vind matt damon niet matig acteren in de bourne films. Maar als dit de enige interessante achtervolging was die je in 30 jaar zag, ben je waarschijnlijk wat kritischer dan ik. *denkt aan ronin, the italian job o.a.quote:Op zaterdag 13 november 2010 06:07 schreef caroline88 het volgende:
The Bourne Identity
Matig acteurtje Matt Damon gedragen door een sterk verhaal van Ludlum
Tevens de enige interessante achtervolging die ik de laatste 30 jaar heb gezien.
1:47
7/10
DVD gehaald in de bibliotheek
ken bijna niemand die die film leuk vindt maar tis een van mijn favorietenquote:Op vrijdag 12 november 2010 23:39 schreef casper019 het volgende:
Tideland
Canada / Verenigd Koninkrijk
Drama / Fantasy
122 minuten
geregisseerd door Terry Gilliam
met Jodelle Ferland, Jeff Bridges en Jennifer Tilly
Nadat haar moeder aan een overdosis heroïne is bezweken, wordt de jonge Jeliza-Rose door haar vader meegenomen naar het platteland. Daar gaan ze wonen in het geboortehuis van haar moeder en probeert ze samen met haar vader de recente gebeurtenissen te verwerken. Helaas verloopt het proces maar moeizaam en raakt Jeliza-Rose in haar eigen fantasiewereld verzeild, waarin ze praat met Barbies zonder lichamen en de geheimzinnige Dell die altijd een imkermasker draagt.
ik vond het een beetje vage film, ik vond er weinig verhaal inzitten.... eigenlijk ging het nergens over. Eigenlijk het enige goeie aan de film was het meisjes acteer werk. Film weg afgekeken, maar spijt dat ik eraan begonnen ben.
een 4-
Verkeerde topicquote:Op zaterdag 13 november 2010 14:36 schreef Crystalmethharddrugs het volgende:
Er zijn wel veel fims die ik geweldig vind maar kan niet allemaal bij naam noemen, veel te veel om te onthouden. maar ik zal wel wat opnoemen.
Steven Seagal films, altijd wel leuk om te kijken, op een paar eentonige films na, waar ook te weinig actie in voor komt.
kan ook gelden voor films van,jean cloude van dammen,Arnold Schwarzenegger,jet li,bruce willis,nicoles gace enz. de één wat minder leuken films dan de anderen in verband met verhaallijn, langdraadigheid, of als er iets gebeurt wat onzin is. (onwerkelijke dingen die in het echt niet kunnen zoals alians die erin voorkomen of dat personen die vliegen enz.)
Was nieuwsgierig naar aanleiding van je verhaal dus heb hem net gekeken. Best een goeie film. Verhaal goed opgezet en ook best spannend.quote:Op zaterdag 13 november 2010 11:22 schreef bijdehand het volgende:
Battle Royale
Een schoolklas bestaande uit 42 leerlingen wordt op een eiland gezet met maar 1 doel: Zorgen dat er na 3 dagen nog maar één persoon leeft. Elke deelnemer wordt voorzien van een basispakket dat een wapen, een landkaart met kompas, water en brood bevat. De wapens lopen uiteen van pannendeksel tot gps en van zwaard tot pistool.
Elke student draagt een halsband die hun locatie en status doorseint naar het basiskamp. Indien de studenten hun halsband proberen te verwijderen zal deze ontploffen. Tijdens het spel worden er ook dangerzones (aka gevarenzones) ingevoerd. Als de studenten in deze zone te lang blijven hangen, wordt de halsband tot ontploffing gebracht. Op deze manier worden de studenten langzaamaan bijeengebracht. Verder is er een tijdslimiet. Indien na een aantal dagen er meer dan één persoon nog in leven is zal iedereen sterven.
IMDB: 7,9
Ik: 9,5
Heb 'm al 8x gezien ofzo, blijft geweldige film!
[ afbeelding ]
Aan jou dan de vraag als mede-internetter :quote:Op zaterdag 13 november 2010 16:22 schreef Karstman het volgende:
[..]
Was nieuwsgierig naar aanleiding van je verhaal dus heb hem net gekeken. Best een goeie film. Verhaal goed opgezet en ook best spannend.
Moet zeggen dat ik bij Aziatische films altijd wat moeite heb omdat ik echt helemaal niks van de taal snap dus alles van de ondertitels moet hebben en het idee heb dat ik wat mis wat je bij andere talen nog wel redelijk oppikt (intonatie enzo, bij frans en spaans gaat dat nog wel aardig). Ook de "goedkope" bloedeffecten leiden mij een beetje af altijd. Maar goed zelfs met die handicaps best een goeie 7,5 waard
Je bent nieuw op internet?quote:Op zaterdag 13 november 2010 16:29 schreef kitao het volgende:
[..]
Aan jou dan de vraag als mede-internetter :
waar haal je zo'n film ineens vandaan, noem eens een goede site ?
bvd.
kitao.
Een jaartje of drie zoiets, dus in feite wel.quote:
quote:Welk gedrag wordt niet op prijs gesteld in dit forum?
Ga niet naar elkaar lopen flamen, probeer het allemaal ontopic te houden en spam zijn we ook niet blij mee. Flame-posts worden ge-edit, spamtopics worden gesloten. Verder dienen de topics te gaan over het onderwerp uit de titel en niet over downloaden; posts die ingaan op downloaden worden verwijderd
quote:Op zaterdag 13 november 2010 14:36 schreef Crystalmethharddrugs het volgende:
Er zijn wel veel fims die ik geweldig vind maar kan niet allemaal bij naam noemen, veel te veel om te onthouden. maar ik zal wel wat opnoemen.
Steven Seagal films, altijd wel leuk om te kijken, op een paar eentonige films na, waar ook te weinig actie in voor komt.
kan ook gelden voor films van,jean cloude van dammen,Arnold Schwarzenegger,jet li,bruce willis,nicoles gace enz. de één wat minder leuken films dan de anderen in verband met verhaallijn, langdraadigheid, of als er iets gebeurt wat onzin is. (onwerkelijke dingen die in het echt niet kunnen zoals alians die erin voorkomen of dat personen die vliegen enz.)
Wat verkeerden topic?quote:Verkeerde topic
de hele bourne trilogie is geweldig! ik zou elk deel wel een 8 tot 9 geven!quote:Op zaterdag 13 november 2010 11:44 schreef DragonFodder het volgende:
[..]
Ik vind matt damon niet matig acteren in de bourne films. Maar als dit de enige interessante achtervolging was die je in 30 jaar zag, ben je waarschijnlijk wat kritischer dan ik. *denkt aan ronin, the italian job o.a.
Oh, sorry en tnx.quote:
kewl zeg ik heb laatst ook een film gezien, daar werd veel in geschoten, was ook wat bloed en op het eind was alles goed. Kewl hequote:Op zaterdag 13 november 2010 16:54 schreef Crystalmethharddrugs het volgende:
[..]
[..]
Wat verkeerden topic?
De vraag is welke film heb jij vandaag\pas gezien?
Dat zijn dan steven seagal fims geweest.
De laatsen keer was het een ééntoonig film geweest (veel te langen gesprekken enz} die ik meerderen keren gezien heb.
Die keer daarvoor heb ik er één gehuurd dat was een echte goeie steven seagal film (veel actie en goed verhaal lijn enz.) zoals die hoort te zijn.
Inderdaad.quote:Op zaterdag 13 november 2010 16:22 schreef Karstman het volgende:
Moet zeggen dat ik bij Aziatische films altijd wat moeite heb omdat ik echt helemaal niks van de taal snap dus alles van de ondertitels moet hebben en het idee heb dat ik wat mis wat je bij andere talen nog wel redelijk oppikt (intonatie enzo, bij frans en spaans gaat dat nog wel aardig).
thanks voor de tip, heb em ook geregeld, ga em deze week kijken!quote:Op zaterdag 13 november 2010 11:22 schreef bijdehand het volgende:
Battle Royale
Een schoolklas bestaande uit 42 leerlingen wordt op een eiland gezet met maar 1 doel: Zorgen dat er na 3 dagen nog maar één persoon leeft. Elke deelnemer wordt voorzien van een basispakket dat een wapen, een landkaart met kompas, water en brood bevat. De wapens lopen uiteen van pannendeksel tot gps en van zwaard tot pistool.
Elke student draagt een halsband die hun locatie en status doorseint naar het basiskamp. Indien de studenten hun halsband proberen te verwijderen zal deze ontploffen. Tijdens het spel worden er ook dangerzones (aka gevarenzones) ingevoerd. Als de studenten in deze zone te lang blijven hangen, wordt de halsband tot ontploffing gebracht. Op deze manier worden de studenten langzaamaan bijeengebracht. Verder is er een tijdslimiet. Indien na een aantal dagen er meer dan één persoon nog in leven is zal iedereen sterven.
IMDB: 7,9
Ik: 9,5
Heb 'm al 8x gezien ofzo, blijft geweldige film!
[ afbeelding ]
Deel 2 is een stuk minder goed heb ik gehoordquote:Op zaterdag 13 november 2010 19:05 schreef casper019 het volgende:
[..]
thanks voor de tip, heb em ook geregeld, ga em deze week kijken!
er was ook een deel 2 zag ik... heb je die ookalgezien?
Snap ik, ik ook maar dit is live action. En als ik ergens een grafhekel aan heb dan is het aan nasynchronisatie (bij tekenfilms zie je daar gelukkig meestal niets van).quote:Op zaterdag 13 november 2010 18:30 schreef Arcee het volgende:
[..]
Inderdaad.
Daarom kijk in Aziatische animatiefilms meestal in het Engels.
Op imdb is deel 1 een 7,9 en deel 2 4,7.quote:Op zaterdag 13 november 2010 19:29 schreef arucard het volgende:
[..]
Deel 2 is een stuk minder goed heb ik gehoord
deel 2 zou ik dan ook niet kijken.quote:Op zaterdag 13 november 2010 19:46 schreef ZodiaX het volgende:
[..]
Op imdb is deel 1 een 7,9 en deel 2 4,7.
Het gaat dan ook om iets heel anders, ipv dat er een groep elkaar moet afmaken gaat het nu om dat een groep een terrorist moet doden.
Deel 2 heb ik ook. Ik ben een echte fan van deel 1, maar deel 2 valt tegen. Als je ooit 2 of 2,5 uur niets te doen hebt is ie wel leuk hoorquote:Op zaterdag 13 november 2010 19:05 schreef casper019 het volgende:
[..]
thanks voor de tip, heb em ook geregeld, ga em deze week kijken!
er was ook een deel 2 zag ik... heb je die ookalgezien?
Daar ben ik het helemaal mee eens. Beter hadden ze een miniserie gemaakt van de manga, die was zo verschrikkelijk goed. In Amerika schijnen ze bezig te zijn met een remake van deel 1, daar ben ik ook benieuwd naar.quote:Op zaterdag 13 november 2010 20:47 schreef SuperHarregarre het volgende:
Bij zulk soort films hoort ook gewoon geen deel 2. De hele grap van Battle Royale is dat onverwachte en vreemde thema.
Die staat al 2 jaar op mijn harddisk, dit jaar dan toch nog maar kijken danquote:Op zaterdag 13 november 2010 22:14 schreef Fireblast het volgende:
Pas heb ik Klopka gezien. Relatief onbekende film volgens mij, maar wel echt onwijs mooi.
Het gaat over een vader met een hele zieke zoon. Hun zoon gaat dood als hij niet geopereerd wordt, maar plots krijgt hij een voorstel. Een zakenman stelt voor om de operatie te betalen als de vader een criminele zakenman uit de weg ruimt. Gewetenskwestie dus: criminele zakenman doden of je zoon dood zien gaan...
Klinkt misschien heel cliché, maar hij trekt je echt helemaal mee, je denkt continu wat jij in die situatie zou doen.
Jammer dat hij zo relatief onbekend is, hij is écht de moeite waard.
Zeker doen, krijg je geen spijt van als je van een goede drama-film houdt en niet alleen keiharde actie kan waarderen.quote:Op zaterdag 13 november 2010 23:00 schreef Tazmaniac het volgende:
[..]
Die staat al 2 jaar op mijn harddisk, dit jaar dan toch nog maar kijken dan
Heel geslaagd deze inderdaad. Zonder onrespectvol te worden naar moslims toch een komedie maken over een stelletje nono's dat besluit martelaren te worden, echt een kunst. En het einde is emotioneel gewoon zuiver.quote:Op zondag 14 november 2010 02:31 schreef El_Matador het volgende:
...
Four Lions
Knappe grappige comedy van Britse bodem. Goeie grappen op een satirische manier gebracht.
Film was opgenomen in Almeria, mijn bekende veldtripgebied. Ik herkende het ook gewoon. Cool.
8.1/10
...
The Good, the Bad and the Weird is ook koreaans, en erg leukquote:Op zaterdag 13 november 2010 23:45 schreef casper019 het volgende:
als iemand nog tips heeft voor dit soort films (heb wel vaker koreaanse films gezien die zijn echt goed!! alleen hoe kom je op de titels?? of als iemand een site heb waar dingen over koreaansefilms staan ook welkom!) hoor ik het graag
The Chaser is ook een hele goeie film.quote:als iemand nog tips heeft voor dit soort films (heb wel vaker koreaanse films gezien die zijn echt goed!! alleen hoe kom je op de titels?? of als iemand een site heb waar dingen over koreaansefilms staan ook welkom!) hoor ik het graag
Andere aanraders zijn voor als je ze nog niet kent:quote:Op zondag 14 november 2010 13:06 schreef YellowBlacks het volgende:
[..]
The Chaser is ook een hele goeie film.
http://www.imdb.com/title/tt1190539/
Die was idd minder ja... De locaties waren welquote:
Ik heb het sowieso niet zo op spiegels....ik had die film niet moeten kijken, hoe moet ik nu mn tanden poetsen vanavondquote:Ben Carson (Kiefer Sutherland) is een bewaker in een winkelcentrum. Op een avond ontdekt Ben iets vreemds aan een spiegel in een winkel en hij komt er al snel achter dat het iets kwaads is. Ben wordt nieuwsgierig en probeert de oorsprong van dit kwaad te ontdekken. Hij komt erachter dat dit kwaad in de spiegels moordzuchtige weerspiegelingen zijn die uit zijn op wraak, maar waarom? En hoe?
De locaties waren geweldig, maar van de film had ik véél meer verwachtquote:Op zondag 14 november 2010 17:49 schreef Peachcore het volgende:
[..]
Die was idd minder ja... De locaties waren wel
WHAHAHAH kunnen die Amerikanen zelfs nik meer verzinnen zonder 3d en remake.quote:Op zondag 14 november 2010 21:39 schreef Tazmaniac het volgende:
Ik hoorde paar dagen geleden dat ze een remake van BR gaan maken, maar dan 3D en in de U.S.
Het grappige is, is dat hij in de trailer ook nog gelijk heeft ookquote:Op zondag 14 november 2010 12:10 schreef YellowBlacks het volgende:
Rampage
[ afbeelding ]
Bill is een stadse jongeman, die gefrustreerd is door de wereld om hem heen. Om hier een einde aan te maken komt hij met het plan honderden bewoners uit het kleine stadje waar hij woont, te vermoorden. Hij kleedt zich aan met gepantserde kleding en koopt een hoop automatische geweren via het internet.
Ben helemaal geen fan van Uwe Boll films, maar deze vond ik verrassend goed.
IMDB: 6.4
Mijn Cijfer: 7.0
Is er weer een om voor naar de bios te gaanquote:Op zondag 14 november 2010 23:05 schreef macondo het volgende:
[ afbeelding ]
Another Year (2010)
De nieuwe film van Mike Leigh is natuurlijk altijd een must see. Het draait om een gelukkig ouder echtpaar met wat halve idioten die vaak van hun gastvrijheid gebruik maakt. Film draait om solidariteit, gastvrijheid, vriendschap en bovenal geluk. Op geen moment wordt het vervelend, alles wordt heel goed gedoseerd gebracht. Nadeel is wel dat het tempo van de film af en toe wel erg laag ligt.
7,5/10
Kijk ook een keertje de musical uit 2005.quote:Op maandag 15 november 2010 10:17 schreef El_Matador het volgende:
Reefer Madness
"propaganda"film tegen marihuana, uit -1936!-, heftig en baanbrekend voor die tijd, lijkt me zo. Grappig om te zien!
7.9/10
Ik heb het niet zo op musicals eigenlijk...quote:Op maandag 15 november 2010 10:43 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Kijk ook een keertje de musical uit 2005.
quote:Op zondag 14 november 2010 23:01 schreef dubidub het volgende:
Van de week Unthinkable gezien. Vette film, hele vette rol van Samuel L. Jackson
quote:Op zondag 14 november 2010 18:03 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Unthinkable
[ afbeelding ]
Ik vond het echt een hele matige film, nee eigenlijk gewoon een slechte film. Vond de reacties van de personages op de situatie waar de film om draait, erg ongeloofwaardig en erg melo-dramatisch.
Een afrader:
4/10
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |