abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88663730
antichrist.

film gewoon aangezet zonder ervoor iets erover te lezen of gehoord te hebben

met bizar camerawerk en éen van mijn favorieten : william dafoe.

^O^

8+

[ Bericht 15% gewijzigd door kitao op 13-11-2010 06:20:17 ]
megalomaniac
pi_88663735
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 11:38 schreef macondo het volgende:
[ afbeelding ]

Meningen en vragen over het plot dienen gemarkeerd te worden met de spoiler-tag zodat je voor anderen de film niet verpest, als men ooit besluit de film nog eens te kijken :).

en waar moet je al die opgenoemde films vandaan halen, de videotheek bij mij in de buurt is allang failliet ?
megalomaniac
  zaterdag 13 november 2010 @ 06:07:08 #78
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_88663738
The Bourne Identity

Matig acteurtje Matt Damon gedragen door een sterk verhaal van Ludlum
Tevens de enige interessante achtervolging die ik de laatste 30 jaar heb gezien.

1:47
7/10

DVD gehaald in de bibliotheek
pi_88663762
lekker controversieel dus.

>:)

(spoiler alert.)

quote:
In the British magazine Empire, film critic Kim Newman noted that "von Triers self-conscious arrogance is calculated to split audiences into extremist factions, but Antichrist delivers enough beauty, terror and wonder to qualify as the strangest and most original horror movie of the year."[39]
http://en.wikipedia.org/wiki/Antichrist_(film)

[ Bericht 21% gewijzigd door kitao op 13-11-2010 06:52:26 ]
megalomaniac
pi_88665728
Battle Royale

Een schoolklas bestaande uit 42 leerlingen wordt op een eiland gezet met maar 1 doel: Zorgen dat er na 3 dagen nog maar één persoon leeft. Elke deelnemer wordt voorzien van een basispakket dat een wapen, een landkaart met kompas, water en brood bevat. De wapens lopen uiteen van pannendeksel tot gps en van zwaard tot pistool.

Elke student draagt een halsband die hun locatie en status doorseint naar het basiskamp. Indien de studenten hun halsband proberen te verwijderen zal deze ontploffen. Tijdens het spel worden er ook dangerzones (aka gevarenzones) ingevoerd. Als de studenten in deze zone te lang blijven hangen, wordt de halsband tot ontploffing gebracht. Op deze manier worden de studenten langzaamaan bijeengebracht. Verder is er een tijdslimiet. Indien na een aantal dagen er meer dan één persoon nog in leven is zal iedereen sterven.

IMDB: 7,9
Ik: 9,5

Heb 'm al 8x gezien ofzo, blijft geweldige film!

Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_88666177
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 november 2010 06:07 schreef caroline88 het volgende:
The Bourne Identity

Matig acteurtje Matt Damon gedragen door een sterk verhaal van Ludlum
Tevens de enige interessante achtervolging die ik de laatste 30 jaar heb gezien.

1:47
7/10

DVD gehaald in de bibliotheek
Ik vind matt damon niet matig acteren in de bourne films. Maar als dit de enige interessante achtervolging was die je in 30 jaar zag, ben je waarschijnlijk wat kritischer dan ik. *denkt aan ronin, the italian job o.a.
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
pi_88668302
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 23:39 schreef casper019 het volgende:
Tideland

Canada / Verenigd Koninkrijk
Drama / Fantasy
122 minuten

geregisseerd door Terry Gilliam
met Jodelle Ferland, Jeff Bridges en Jennifer Tilly

Nadat haar moeder aan een overdosis heroïne is bezweken, wordt de jonge Jeliza-Rose door haar vader meegenomen naar het platteland. Daar gaan ze wonen in het geboortehuis van haar moeder en probeert ze samen met haar vader de recente gebeurtenissen te verwerken. Helaas verloopt het proces maar moeizaam en raakt Jeliza-Rose in haar eigen fantasiewereld verzeild, waarin ze praat met Barbies zonder lichamen en de geheimzinnige Dell die altijd een imkermasker draagt.

ik vond het een beetje vage film, ik vond er weinig verhaal inzitten.... eigenlijk ging het nergens over. Eigenlijk het enige goeie aan de film was het meisjes acteer werk. Film weg afgekeken, maar spijt dat ik eraan begonnen ben.
een 4-
ken bijna niemand die die film leuk vindt maar tis een van mijn favorieten :P vind m erg mooi.
pi_88668851
http://www.imdb.com/title/tt0188674/

Echt in geen tijden zo'n vermakelijke film gezien _O_
pi_88670955
Er zijn wel veel fims die ik geweldig vind maar kan niet allemaal bij naam noemen, veel te veel om te onthouden. maar ik zal wel wat opnoemen.

Steven Seagal films, altijd wel leuk om te kijken, op een paar eentonige films na, waar ook te weinig actie in voor komt.

kan ook gelden voor films van,jean cloude van dammen,Arnold Schwarzenegger,jet li,bruce willis,nicoles gace enz. de één wat minder leuken films dan de anderen in verband met verhaallijn, langdraadigheid, of als er iets gebeurt wat onzin is. (onwerkelijke dingen die in het echt niet kunnen zoals alians die erin voorkomen of dat personen die vliegen enz.)
  zaterdag 13 november 2010 @ 14:39:08 #85
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_88671015
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 14:36 schreef Crystalmethharddrugs het volgende:
Er zijn wel veel fims die ik geweldig vind maar kan niet allemaal bij naam noemen, veel te veel om te onthouden. maar ik zal wel wat opnoemen.

Steven Seagal films, altijd wel leuk om te kijken, op een paar eentonige films na, waar ook te weinig actie in voor komt.

kan ook gelden voor films van,jean cloude van dammen,Arnold Schwarzenegger,jet li,bruce willis,nicoles gace enz. de één wat minder leuken films dan de anderen in verband met verhaallijn, langdraadigheid, of als er iets gebeurt wat onzin is. (onwerkelijke dingen die in het echt niet kunnen zoals alians die erin voorkomen of dat personen die vliegen enz.)
Verkeerde topic :?
O)))
pi_88673347
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 11:22 schreef bijdehand het volgende:
Battle Royale

Een schoolklas bestaande uit 42 leerlingen wordt op een eiland gezet met maar 1 doel: Zorgen dat er na 3 dagen nog maar één persoon leeft. Elke deelnemer wordt voorzien van een basispakket dat een wapen, een landkaart met kompas, water en brood bevat. De wapens lopen uiteen van pannendeksel tot gps en van zwaard tot pistool.

Elke student draagt een halsband die hun locatie en status doorseint naar het basiskamp. Indien de studenten hun halsband proberen te verwijderen zal deze ontploffen. Tijdens het spel worden er ook dangerzones (aka gevarenzones) ingevoerd. Als de studenten in deze zone te lang blijven hangen, wordt de halsband tot ontploffing gebracht. Op deze manier worden de studenten langzaamaan bijeengebracht. Verder is er een tijdslimiet. Indien na een aantal dagen er meer dan één persoon nog in leven is zal iedereen sterven.

[ afbeelding ]
Was nieuwsgierig naar aanleiding van je verhaal dus heb hem net gekeken. Best een goeie film. Verhaal goed opgezet en ook best spannend.

Moet zeggen dat ik bij Aziatische films altijd wat moeite heb omdat ik echt helemaal niks van de taal snap dus alles van de ondertitels moet hebben en het idee heb dat ik wat mis wat je bij andere talen nog wel redelijk oppikt (intonatie enzo, bij frans en spaans gaat dat nog wel aardig). Ook de "goedkope" bloedeffecten leiden mij een beetje af altijd. Maar goed zelfs met die handicaps best een goeie 7,5 waard :)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_88673515
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 16:22 schreef Karstman het volgende:

[..]

Was nieuwsgierig naar aanleiding van je verhaal dus heb hem net gekeken. Best een goeie film. Verhaal goed opgezet en ook best spannend.

Moet zeggen dat ik bij Aziatische films altijd wat moeite heb omdat ik echt helemaal niks van de taal snap dus alles van de ondertitels moet hebben en het idee heb dat ik wat mis wat je bij andere talen nog wel redelijk oppikt (intonatie enzo, bij frans en spaans gaat dat nog wel aardig). Ook de "goedkope" bloedeffecten leiden mij een beetje af altijd. Maar goed zelfs met die handicaps best een goeie 7,5 waard :)
Aan jou dan de vraag als mede-internetter :
waar haal je zo'n film ineens vandaan, noem eens een goede site ?
bvd.
kitao.
megalomaniac
pi_88673832
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 16:29 schreef kitao het volgende:

[..]

Aan jou dan de vraag als mede-internetter :
waar haal je zo'n film ineens vandaan, noem eens een goede site ?
bvd.
kitao.
Je bent nieuw op internet?
Whiskyplankje
pi_88673961
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 16:42 schreef Karstman het volgende:

[..]

Je bent nieuw op internet?
Een jaartje of drie zoiets, dus in feite wel.
Ik had alleen begrepen dat het downloaden van films erg lang duurt, dus heb er niet veel over opgezocht.
Maar jij hebt daar blijkbaar geen problemen mee ?
megalomaniac
pi_88674106
Speciaal voor kitao.
Uit de FAQ.

quote:
Welk gedrag wordt niet op prijs gesteld in dit forum?
Ga niet naar elkaar lopen flamen, probeer het allemaal ontopic te houden en spam zijn we ook niet blij mee. Flame-posts worden ge-edit, spamtopics worden gesloten. Verder dienen de topics te gaan over het onderwerp uit de titel en niet over downloaden; posts die ingaan op downloaden worden verwijderd
pi_88674143
quote:
Op zaterdag 13 november 2010 14:36 schreef Crystalmethharddrugs het volgende:

quote:
Verkeerde topic
Wat verkeerden topic?

De vraag is welke film heb jij vandaag\pas gezien?
Dat zijn dan steven seagal fims geweest.
De laatsen keer was het een ééntoonig film geweest (veel te langen gesprekken enz} die ik meerderen keren gezien heb.
Die keer daarvoor heb ik er één gehuurd dat was een echte goeie steven seagal film (veel actie en goed verhaal lijn enz.) zoals die hoort te zijn.
pi_88674283
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 11:44 schreef DragonFodder het volgende:

[..]

Ik vind matt damon niet matig acteren in de bourne films. Maar als dit de enige interessante achtervolging was die je in 30 jaar zag, ben je waarschijnlijk wat kritischer dan ik. *denkt aan ronin, the italian job o.a.
de hele bourne trilogie is geweldig! ik zou elk deel wel een 8 tot 9 geven!
pi_88674314
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 16:52 schreef trebremmit het volgende:
Speciaal voor kitao.
Uit de FAQ.

Oh, sorry en tnx.
Ben nieuw op dit subforum.
Ik hoop wel dat mijn bijdrage over de door mij pas bekeken film blijft staan die sinds vorige week op filmnet is te zien.
megalomaniac
pi_88675685
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 16:54 schreef Crystalmethharddrugs het volgende:

[..]

[..]

Wat verkeerden topic?

De vraag is welke film heb jij vandaag\pas gezien?
Dat zijn dan steven seagal fims geweest.
De laatsen keer was het een ééntoonig film geweest (veel te langen gesprekken enz} die ik meerderen keren gezien heb.
Die keer daarvoor heb ik er één gehuurd dat was een echte goeie steven seagal film (veel actie en goed verhaal lijn enz.) zoals die hoort te zijn.
kewl zeg ik heb laatst ook een film gezien, daar werd veel in geschoten, was ook wat bloed en op het eind was alles goed. Kewl he
pi_88675797
Haha, op de frontpage zit ook zo'n figuur, die snappen er helemaal niks van. De chinees bij mij op de hoek spreekt nog beter nederlands.

Oldboy gezien, kon er niet echt in komen. Misschien moet ik hem nog eens kijken, maar ik kom niet verder dan een 6,5.

Btw... Battle Royale ook net binnen, was even zoeken naar een goede versie. Zo maar eens kijken, of anders morgenmiddag. Maar heb voor zondag ook al Eat Pray Love, omg, hoop dat ie niet te gay is.

Edit: net trailer en wat reviews gezien, denk dat ik hem maar oversla.

[ Bericht 7% gewijzigd door JDx op 13-11-2010 18:07:00 ]
pi_88676688
Due Date

Verrassend leuke komedie van Todd Philips (The Hangover, Old School, Road Trip). Robert Downey Jr is een architect die naar zijn vrouw in LA gaat. Maar dankzij Zach Galafnakis(ofzoiets), die hij net ontmoet heeft, komt hij op een blacklist van de vliegtuigmaatschappij terecht en door nood gedwongen gaat hij met diezelfde zach per auto naar LA, 3 dagen rijden. Onderweg gaat natuurlijk alles fout in dit redelijk standaard verhaal. Maar de chemie tussen de 2 is zo goed dat dit zeker tot de beste komedie's van dit jaar gerekend mag worden. Niet zo goed als The Hangover maar hij komt in de buurt. Downey Jr in een komedie is zowiezo altijd goed. 7.8
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 13 november 2010 @ 18:30:32 #97
862 Arcee
Look closer
pi_88676785
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 16:22 schreef Karstman het volgende:
Moet zeggen dat ik bij Aziatische films altijd wat moeite heb omdat ik echt helemaal niks van de taal snap dus alles van de ondertitels moet hebben en het idee heb dat ik wat mis wat je bij andere talen nog wel redelijk oppikt (intonatie enzo, bij frans en spaans gaat dat nog wel aardig).
Inderdaad. :)

Daarom kijk in Aziatische animatiefilms meestal in het Engels.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_88677716
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 11:22 schreef bijdehand het volgende:
Battle Royale

[ afbeelding ]
thanks voor de tip, heb em ook geregeld, ga em deze week kijken!
er was ook een deel 2 zag ik... heb je die ookalgezien?
  zaterdag 13 november 2010 @ 19:29:01 #99
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_88678471
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 19:05 schreef casper019 het volgende:

[..]

Deel 2 is een stuk minder goed heb ik gehoord
O)))
pi_88678504
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 18:30 schreef Arcee het volgende:

[..]

Inderdaad. :)

Daarom kijk in Aziatische animatiefilms meestal in het Engels.
Snap ik, ik ook maar dit is live action. En als ik ergens een grafhekel aan heb dan is het aan nasynchronisatie (bij tekenfilms zie je daar gelukkig meestal niets van).
Whiskyplankje
  zaterdag 13 november 2010 @ 19:46:00 #101
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_88679001
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 19:29 schreef arucard het volgende:

[..]

Deel 2 is een stuk minder goed heb ik gehoord
Op imdb is deel 1 een 7,9 en deel 2 4,7.
Het gaat dan ook om iets heel anders, ipv dat er een groep elkaar moet afmaken gaat het nu om dat een groep een terrorist moet doden.
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
  zaterdag 13 november 2010 @ 20:03:40 #102
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_88679609
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 19:46 schreef ZodiaX het volgende:

[..]

Op imdb is deel 1 een 7,9 en deel 2 4,7.
Het gaat dan ook om iets heel anders, ipv dat er een groep elkaar moet afmaken gaat het nu om dat een groep een terrorist moet doden.
deel 2 zou ik dan ook niet kijken.
Tenzij je een enorme fan ben, dan is het leuk om hem een keertje gezien te hebben.
pi_88680874
Bij zulk soort films hoort ook gewoon geen deel 2. De hele grap van Battle Royale is dat onverwachte en vreemde thema.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_88681266
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 19:05 schreef casper019 het volgende:

[..]

Deel 2 heb ik ook. Ik ben een echte fan van deel 1, maar deel 2 valt tegen. Als je ooit 2 of 2,5 uur niets te doen hebt is ie wel leuk hoor
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_88681336
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 20:47 schreef SuperHarregarre het volgende:
Bij zulk soort films hoort ook gewoon geen deel 2. De hele grap van Battle Royale is dat onverwachte en vreemde thema.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Beter hadden ze een miniserie gemaakt van de manga, die was zo verschrikkelijk goed. In Amerika schijnen ze bezig te zijn met een remake van deel 1, daar ben ik ook benieuwd naar.
pi_88683419
Bangkok Dangerous

Verhaal
Huurmoordenaar Joe (Nicolas Cage) gaat een maand lang naar Bangkok vanwege een opdracht waarvoor hij vier personen om moet brengen. Hij huurt ter plekke zakkenroller Kong (Shahkrit Yamnarm) in om hem te helpen. Joe ontmoet vervolgens in een apotheek de bijzondere doofstomme vrouw Fon (Charlie Yeung) waardoor hij één van zijn eigen vier elementaire regels overtreedt: bemoei je nooit met mensen die niets met de opdracht te maken hebben. Joe krijgt steeds meer waardering voor de streek en de lokale bevolking. Hierdoor komt hij voor het eerst in zijn leven in gewetensnood wanneer één van zijn doelwitten een door het volk geliefde politicus blijkt te zijn
Oordeel
Ik verveelde me vanavond dus heb ik deze film maar even gekeken. Ik vond hem erg vermakelijk! Er zaten lekker snelle actiescènes in, veel mooie shots van Bangkok, en goed acteerwerk van Nicolas Cage. Het enige nadeel is het einde, daardoor vond ik de film op het laatst toch wel kut.
IMDB Cijfer: 5,4
Mijn Cijfer: 7,5
pi_88683429
Pas heb ik Klopka gezien. Relatief onbekende film volgens mij, maar wel echt onwijs mooi.

Het gaat over een vader met een hele zieke zoon. Hun zoon gaat dood als hij niet geopereerd wordt, maar plots krijgt hij een voorstel. Een zakenman stelt voor om de operatie te betalen als de vader een criminele zakenman uit de weg ruimt. Gewetenskwestie dus: criminele zakenman doden of je zoon dood zien gaan...
Klinkt misschien heel cliché, maar hij trekt je echt helemaal mee, je denkt continu wat jij in die situatie zou doen.
Jammer dat hij zo relatief onbekend is, hij is écht de moeite waard.
  zaterdag 13 november 2010 @ 22:59:24 #108
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_88684994
Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
4 time, 4 time, 4 time, 4 time TUP champion!!!
  zaterdag 13 november 2010 @ 23:00:10 #109
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_88685022
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 22:14 schreef Fireblast het volgende:
Pas heb ik Klopka gezien. Relatief onbekende film volgens mij, maar wel echt onwijs mooi.

Het gaat over een vader met een hele zieke zoon. Hun zoon gaat dood als hij niet geopereerd wordt, maar plots krijgt hij een voorstel. Een zakenman stelt voor om de operatie te betalen als de vader een criminele zakenman uit de weg ruimt. Gewetenskwestie dus: criminele zakenman doden of je zoon dood zien gaan...
Klinkt misschien heel cliché, maar hij trekt je echt helemaal mee, je denkt continu wat jij in die situatie zou doen.
Jammer dat hij zo relatief onbekend is, hij is écht de moeite waard.
Die staat al 2 jaar op mijn harddisk, dit jaar dan toch nog maar kijken dan :)
Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
pi_88686339
Hansel & Gretel

Zuid-Korea
Drama / Fantasy
117 minuten

geregisseerd door Pil-Sung Yim
met Jeong-myeong Cheon, Sim Eun-kyung en Yeong-Nam Jang

De onvoorzichtige jongeman Eun-soo rijdt naar zijn moeder en heeft onderweg een auto-ongeluk. Wanneer Eun-soo weer bij bewustzijn komt, ontmoet hij een mysterieus meisje dat hem meeleidt naar haar sprookjesachtige huis in het midden van het woud. Daar wordt Eun-soo gevangen gezet, samen met het meisje, en haar broers en zusters die nooit ouder worden. Spoedig leert hij dat alle volwassenen die ooit het huis bezochten een geheimzinnig en verschrikkelijk einde kenden. Maar nog schokkender is dat hun wrede dood opgetekend wordt en er een 'sprookjesboek' voor kinderen van gemaakt wordt. De bange Eun-soo tracht een uitweg te vinden, maar het huis ligt zonder uitweg afgezonderd in het woud. En dan ontdekt Eun-soo een boek dat vertelt over een brutaal einde voor niemand anders dan voor hemzelf...

Normalitair koop ik geen DVDs maar ben ik een grote videotheek bezoeker. Maar kan deze film nergens krijgen en heb hem toen uiteindelijk gekocht. Damn wat ben ik blij deze film gekocht te hebben!
Vond het een ontzettend goeie film, een erg orginele film.. goed geacteerd.. en een heel tof verhaal.. goeie muziek ..echt een dikke aanrader deze film. geef hem een dikke 8.5!!!

als iemand nog tips heeft voor dit soort films (heb wel vaker koreaanse films gezien die zijn echt goed!! alleen hoe kom je op de titels?? of als iemand een site heb waar dingen over koreaansefilms staan ook welkom!) hoor ik het graag :D
pi_88686350
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 23:00 schreef Tazmaniac het volgende:

[..]

Die staat al 2 jaar op mijn harddisk, dit jaar dan toch nog maar kijken dan :)
Zeker doen, krijg je geen spijt van als je van een goede drama-film houdt en niet alleen keiharde actie kan waarderen. :)
  zondag 14 november 2010 @ 01:12:47 #112
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_88689176
Leon

Nog niet eerder gezien.. (schaam schaam, i know :@ )

Geweldige film!
Alhoewel ik me echt begon te irriteren aan dat meisje.. :P
Zeker een aanrader!
8,8
The Outside Agency
  zondag 14 november 2010 @ 01:50:00 #113
17573 Magics
Ergens ver weg....
pi_88690181
Big Fish

Tja..geniaal. Het verhaal manoeuvreert zich continu tussen fantasie en werkelijkheid zonder je aandacht te verliezen. De uiteindelijke rode draad raakt (waarschijnlijk vooral mannen) emotioneel erg diep.

Toppertje: 9
....in de donkere nacht.
  zondag 14 november 2010 @ 01:52:21 #114
17573 Magics
Ergens ver weg....
pi_88690224
The time traveller's wife

Een origineel drama. Zit erg goed in elkaar. Kijkt lekker weg.

Een aanrader!

ook een 9
....in de donkere nacht.
pi_88690889
Children of Men
Herzien, blijft een geniale film met een mooi thema. Surrealistisch futuristisch en toch recent. Geweldige oorlogsscene in die film.
9.2/10

Half Baked
Heerlijk kaasfilmpje
7.9/10

Four Lions
Knappe grappige comedy van Britse bodem. Goeie grappen op een satirische manier gebracht.

Film was opgenomen in Almeria, mijn bekende veldtripgebied. Ik herkende het ook gewoon. Cool.
8.1/10

The Acid Factory
Toevalsdownload (zocht op Acid House). Een Bollywoodfilm die zich afspeelt in Zuid-Afrika. Vaag. How slecht acteerwerk en makkelijke Special Effects toch iets aardigs in elkaar kunnen zetten.
6.9/10

[ Bericht 7% gewijzigd door El_Matador op 14-11-2010 02:55:15 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_88692645
quote:
6s.gif Op zondag 14 november 2010 02:31 schreef El_Matador het volgende:
...

Four Lions
Knappe grappige comedy van Britse bodem. Goeie grappen op een satirische manier gebracht.

Film was opgenomen in Almeria, mijn bekende veldtripgebied. Ik herkende het ook gewoon. Cool.
8.1/10

...
Heel geslaagd deze inderdaad. Zonder onrespectvol te worden naar moslims toch een komedie maken over een stelletje nono's dat besluit martelaren te worden, echt een kunst. En het einde is emotioneel gewoon zuiver.

Die scène met die raketwerper _O-
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zondag 14 november 2010 @ 11:47:27 #117
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_88694505
Beauty and the Beast (1991, VS, Gary Trousdale & Kirk Wise)
Deze film niet meer gezien sinds dat die uitkwam voor het eerst in de bioscoop. Omdat je als tienjarig jongetje films toch wel anders beoordeeld dan als 28 jarige man is de nieuwe blu ray uitgave een goede aanleiding om de film her te bezoeken.
Het zou wel nooit tot mijn favoriete Disney tekefilms gaan horen, daarvoor blijf ik het te veel een romantische meisjes film vinden. Maar de kwaliteit die de film bevat is niet te ontkennen. De opbouw van het verhaal is goed gedaan. Zodat de film nooit inzakt en vaart blijft houden. De karakters ontwikkelen zich op het juiste tempo. Belle en het beest groeien naar elkaar toe. Natuurlijk voel je dat aankomen, maar ook dat gebeurt op het juiste tempo. Zodat je nooit te lang hoeft te wachten op de volgende voorspelde ontwikkeling. Ik ben nooit fan van de liedjes geweest. Hoewel het niet mijn soort muziek is, kan ik ook hiervan de kwaliteit niet ontkennen. Ten eerste zijn ze wel mooi gezongen. Ten tweede stuwen ze het verhaal goed voort. Het zijn geen herhaling van wat we al gezien hebben of irritante intermezzo's die de vaart uit het verhaal halen. De film wordt dan ook terecht niet alleen gezien als de heropleving van de tekenfilm, maar ook als de comeback van de musical.
Dat de film er prachtig uit ziet in de nieuwe blu ray versie is bijna overbodig om te zeggen. Maar ik doe het toch.
cijfer: 7.5

Hei yan quan (I Don't Want to Sleep Alone) (2006, Maleisië, Ming-liang Tsai)
De film heeft nog niet het niveau van Goodbye, Dragon Inn of the Hole. Daarvoor keek ik iets te vaak op de klok, merkte ik bij mezelf. Maar na de misser The Wayward Cloud is dit weer een grote stap voorwaarts (of beter gezegd terug) in de goede richting. Al met al weer een mooie film van Tsai over z'n bekende thema's van eenzaamheid en het verlangen naar contact.

De laatste dagen van Emma Blank (2009, NL, Alex van Warmerdam)
Een schijnbaar doodzieke vrouw is een ware tiran voor haar personeel en familie in haar laatste weken. Emma Blank is echt één van de grootste bitches die ik ooit heb gezien. Iemand die je vanaf het begin tot in het diepst haat en geen enkele compenserende eigenschappen heeft. Het probleem is dat ik heel moeilijk kon geloven dat de rest haar perikelen zo lang tolereerden. Maar tja als ze na een kwartier al in opstand komen dan heb je natuurlijk maar een hele korte film. Dat er te weinig materiaal voor een goede film is, blijkt helemaal als de film nog doorgaat na de onvermijdelijke rebellie. De film zakt dan helemaal in.
Absurd grappig was wel Alex van Warmerdam als iemand die de hond speelt. Eva van de Wijdeven zorgt ook nog voor wat kijkgenot.
cijfer: 5.5
  zondag 14 november 2010 @ 12:10:18 #118
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_88695119
Sint (2010)
En wel aardig film van Dick Maas. Maar het heeft niet het kaliber Amsterdamned.

cijfer 6.5
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_88695138
Rampage

Bill is een stadse jongeman, die gefrustreerd is door de wereld om hem heen. Om hier een einde aan te maken komt hij met het plan honderden bewoners uit het kleine stadje waar hij woont, te vermoorden. Hij kleedt zich aan met gepantserde kleding en koopt een hoop automatische geweren via het internet.

Ben helemaal geen fan van Uwe Boll films, maar deze vond ik verrassend goed.

IMDB: 6.4
Mijn Cijfer: 7.0

pi_88695651
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 23:45 schreef casper019 het volgende:
als iemand nog tips heeft voor dit soort films (heb wel vaker koreaanse films gezien die zijn echt goed!! alleen hoe kom je op de titels?? of als iemand een site heb waar dingen over koreaansefilms staan ook welkom!) hoor ik het graag :D
The Good, the Bad and the Weird is ook koreaans, en erg leuk :P
http://www.imdb.com/title/tt0901487/
pi_88696427
quote:
The Chaser is ook een hele goeie film.

http://www.imdb.com/title/tt1190539/

zondag 14 november 2010 @ 15:15:05 #122
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_88700611
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 13:06 schreef YellowBlacks het volgende:

[..]

The Chaser is ook een hele goeie film.

http://www.imdb.com/title/tt1190539/

Andere aanraders zijn voor als je ze nog niet kent:
Tae Guk Gi: The Brotherhood of War
A Bittersweet Life
Memories of Murder
The Host
en natuurlijk Oldboy

Fantasia (1940, VS, James Algar, Samuel Armstrong, Ford Beebel, Norman Ferguson, Jim Handley, T. Hee, Wilfred Jackson, Hamilton Luske, Bill Roberts, Paul Satterfield & Ben Sharpsteen)
Met z'n nadruk op klassieke muziek (de film is nog het best te beschrijven als een klassiek concertregistratie), het grotendeels ontbreken van een traditioneel plot en volledige afwezigheid van dialogen is deze Disney tekenfilm totaal anders dan alles wat ze verder (daarna) hebben gemaakt.
Deze eigenschappen maken het een ideaal filmpje om bij te ontspannen op een regenachtige zondagmiddag als deze. Niet alle delen van de film zijn even boeiend. Maar de perfecte samensmelting van muziek en beeld is in alle delen onmiskenbaar. Toch jammer dat ze bij Disney daarna nooit meer zo experimenteel hebben durven te zijn.
pi_88702902

Nick & Norah's Infinite Playlist

Nick (Michael Cera) is net gedumpt door zijn vriendin en na een optreden met zijn band vraagt Norah (Kat Dennings) of hij even vijf minuten wil doen alsof hij haar vriendje is. Daarna gaan ze de hele stad New York door, op zoek naar de locatie waar hun favoriete band Where's Fluffy een geheim optreden geeft met behulp van de radio die aanwijzingen geeft.

Ik ben erg into films met een indie/comedy/drama/coming-of-age sfeertje, dus ik dacht dit deze film wel iets zou zijn. Het viel helaas erg tegen, want ik vond het maar saai. Er zit weinig verhaal aan en de humor is ook ver te zoeken. De enige leuke scenes waren met Nick's homoseksuele bandleden (hij is de enige hetero). Kat Dennings en Michael Cera hebben ook totaal géén chemie met elkaar. Je gelooft gewoon niet dat ze verliefd op elkaar zijn, misschien alleen dat ze elkaar aardig vinden.

Cijfer: 6
Goth Juice. The most powerful hairspray known to man. Made from the tears of Robert Smith.
  zondag 14 november 2010 @ 16:46:50 #124
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_88703968

6.0/10.0
pi_88705830
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 16:46 schreef Tazmaniac het volgende:
[ afbeelding ]
6.0/10.0
Die was idd minder ja... De locaties waren wel O+
Goth Juice. The most powerful hairspray known to man. Made from the tears of Robert Smith.
pi_88706097
Mirrors

quote:
Ben Carson (Kiefer Sutherland) is een bewaker in een winkelcentrum. Op een avond ontdekt Ben iets vreemds aan een spiegel in een winkel en hij komt er al snel achter dat het iets kwaads is. Ben wordt nieuwsgierig en probeert de oorsprong van dit kwaad te ontdekken. Hij komt erachter dat dit kwaad in de spiegels moordzuchtige weerspiegelingen zijn die uit zijn op wraak, maar waarom? En hoe?
Ik heb het sowieso niet zo op spiegels....ik had die film niet moeten kijken, hoe moet ik nu mn tanden poetsen vanavond :P Afgezien van het eind ( :') ) vond ik het wel spannend, oke wel een beetje voorspelbaar maar toch spannend.
pi_88706215
Unthinkable

Ik vond het echt een hele matige film, nee eigenlijk gewoon een slechte film. Vond de reacties van de personages op de situatie waar de film om draait, erg ongeloofwaardig en erg melo-dramatisch.

Een afrader:

4/10
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  zondag 14 november 2010 @ 18:13:15 #128
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_88706489
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 17:49 schreef Peachcore het volgende:

[..]

Die was idd minder ja... De locaties waren wel O+
De locaties waren geweldig, maar van de film had ik véél meer verwacht

5.5/10.0
  zondag 14 november 2010 @ 21:16:20 #129
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_88714775
Ben vanmiddag naar Sint geweest!
Ik vond hem eigenlijk best wel goed. Het is gewoon een ordinaire slasher natuurlijk, maar ik had niet verwacht dat er echt een verhaal achter zou zitten. Daarover was ik positief verbaast. De hele film had een goede sfeer over zich heen. Door de sneeuw lekker winters en door de mist een beetje een enge sfeer. Verder zat er een goede verhouding in qua moorden/verhaal. Niet teveel gehak achter elkaar, maar ook echt verhaal er tussendoor. Ik ben er iig goed door verbaast, ook qua humor die erin zat en dus door het hele verhaal. Ja, ik vind hem goed in elkaar zitten :)
7.5/10

Verder vanmiddag nog belle en het beest gezien.
Ik ben bevooroordeeld, want dit is mijn alltime favoriete disney-film en ik wacht echt al jaren op het moment dat deze uit de kluis zou komen. Nu het eindelijk zo ver was ben ik zo snel mogelijk naar de winkel gerent en heb de blu-ray gekocht. Tja, het blijft een heerlijke tekenfilm. Goede sfeer en goede opbouw. Geen saaie stukken erin en hij blijft leuk na zelfs 10 keer! Het tempo is goed, de karakters zijn prachtig en ontwikkelen zich prima samen met het tempo van de film. Leuke humor erin en goede sfeer. Maar ja, ik was dan ook al jaren verkocht aan deze film :D
9/10
To infinity…and beyond!
  zondag 14 november 2010 @ 21:27:14 #130
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_88715475
De laatste van vandaag

7.2/10.0
pi_88715661
Battle Royale, viel me een beetje tegen, 6.5

Sorcerers Apprentice ofzo, nou die is helemaal ruk. 5.5 voor de moeite.
  zondag 14 november 2010 @ 21:39:11 #132
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_88716289
Ik hoorde paar dagen geleden dat ze een remake van BR gaan maken, maar dan 3D en in de U.S.

:N
pi_88717271
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 21:39 schreef Tazmaniac het volgende:
Ik hoorde paar dagen geleden dat ze een remake van BR gaan maken, maar dan 3D en in de U.S.

:N
WHAHAHAH kunnen die Amerikanen zelfs nik meer verzinnen zonder 3d en remake.
pi_88718204
Wall e

Verenigde Staten
Animatie / Science-Fiction
103 minuten

geregisseerd door Andrew Stanton
met de stemmen van Ben Burtt, Elissa Knight en Jeff Garlin

Het is het jaar 2815. Terwijl de mensheid de planeet Aarde vanwege oververvuiling heeft moeten verlaten, is het kleine robotje WALL-E in zijn eentje nog steeds bezig met het schoonmaken van de verlaten planeet. Elke dag weer maakt hij van de grote bergen afval kleine pakketjes en neemt de unieke spullen die hij tegenkomt in het vuilnis mee naar huis. Op een dag wordt de robot EVE naar de planeet Aarde gestuurd om te onderzoeken of het leven op de planeet weer mogelijk is.

Ik vond het een leuke animatiefilm, toch viel hij mij een beetje tegen.... Het was wel een heel erg orgineel verhaal, en ook leuk gedaan (ook grappig dat de mensheid helemaal lui en dik was doordat ze geen reet deden). Maar ik miste toch een beetje de humor of het avontuur dat een film als shrek of ratatouile of kung fu panda wel heeft.
Daarom geef ik hem een 7, tis een leuke orginele film. Maar t had beter gekunt
  zondag 14 november 2010 @ 22:50:48 #135
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_88720652
Van de week Inception gezien, snapte er niks van. Zal wel weer een biertje teveel opgehad hebben.. :Z
  zondag 14 november 2010 @ 23:01:49 #136
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_88721199
Van de week Unthinkable gezien. Vette film, hele vette rol van Samuel L. Jackson _O_

:s)

[ Bericht 1% gewijzigd door dubidub op 14-11-2010 23:07:29 ]
  zondag 14 november 2010 @ 23:05:19 #137
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_88721351

Another Year (2010)
De nieuwe film van Mike Leigh is natuurlijk altijd een must see. Het draait om een gelukkig ouder echtpaar met wat halve idioten die vaak van hun gastvrijheid gebruik maakt. Film draait om solidariteit, gastvrijheid, vriendschap en bovenal geluk. Op geen moment wordt het vervelend, alles wordt heel goed gedoseerd gebracht. Nadeel is wel dat het tempo van de film af en toe wel erg laag ligt.
7,5/10
Overal verstand van.
pi_88722105
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 12:10 schreef YellowBlacks het volgende:
Rampage

[ afbeelding ]

Bill is een stadse jongeman, die gefrustreerd is door de wereld om hem heen. Om hier een einde aan te maken komt hij met het plan honderden bewoners uit het kleine stadje waar hij woont, te vermoorden. Hij kleedt zich aan met gepantserde kleding en koopt een hoop automatische geweren via het internet.

Ben helemaal geen fan van Uwe Boll films, maar deze vond ik verrassend goed.

IMDB: 6.4
Mijn Cijfer: 7.0

Het grappige is, is dat hij in de trailer ook nog gelijk heeft ook :')
pi_88722722
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 23:05 schreef macondo het volgende:
[ afbeelding ]
Another Year (2010)
De nieuwe film van Mike Leigh is natuurlijk altijd een must see. Het draait om een gelukkig ouder echtpaar met wat halve idioten die vaak van hun gastvrijheid gebruik maakt. Film draait om solidariteit, gastvrijheid, vriendschap en bovenal geluk. Op geen moment wordt het vervelend, alles wordt heel goed gedoseerd gebracht. Nadeel is wel dat het tempo van de film af en toe wel erg laag ligt.
7,5/10
Is er weer een om voor naar de bios te gaan :D
pi_88726669
The Town

Geregisseerd door Ben Affleck die ook de hoofdrol speelt. hij speelt een overvaller die met een groep vrienden diverse overvallen pleegt maar die verliefd wordt op een bankmedewerkster die hij (onherkenbaar) heeft overvallen...combineer dit met een grootschalige FBI actie en een laatste grote klus en je krijgt een verhaal dat boeit van begin tot eind.

ERG goed
IMDB 8.3 mijn cijfer 8
pi_88730073
Veel films gezien gisteren:

Reefer Madness
"propaganda"film tegen marihuana, uit -1936!-, heftig en baanbrekend voor die tijd, lijkt me zo. Grappig om te zien!
7.9/10

Shrek
Blijft een geweldige film. Heerlijke humor, mooie rollen.
8.0/10

Shrek 2
Deze is nog veel beter. Mede om Puss in Boots, de muziek, meer humor en meer parodie
8.5/10

It's a Mad, Mad, Mad, Mad World
Film uit 1963 over gasten die een koffer met geld (350.000 dollar) zoeken. Grappig verhaal, mooie karakterschetsen. Beetje saai af en toe. Film duurt 2 uur 45 minuten, dat is toch echt te lang.
7.3/10
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_88730659
quote:
6s.gif Op maandag 15 november 2010 10:17 schreef El_Matador het volgende:
Reefer Madness
"propaganda"film tegen marihuana, uit -1936!-, heftig en baanbrekend voor die tijd, lijkt me zo. Grappig om te zien!
7.9/10
Kijk ook een keertje de musical uit 2005. :Y
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_88731165
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 10:43 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Kijk ook een keertje de musical uit 2005. :Y
Ik heb het niet zo op musicals eigenlijk... :@

pi_88731234
The American

Een redelijk kleine film van Anton Corbijn met niemand minder dan George Clooney in de rol van een huurmoordenaar die genoeg heeft van zijn vak. In Italië besluit hij dat ie met zijn laatste klus bezig is en heel, heel langzaam wordt de film naar een climax gebracht. Het is zeker geen slechte film, maar heel erg boeiend wil het maar niet worden. Lange shots van landschappen zien er mooi uit maar je kunt het ook overdrijven. Toch heb ik me niet verveeld maar het is geen film die ik snel aan iemand zal meegeven als 'een die je gezien moet hebben'. Goede, en voor deze film ook een grote, rol van Tekla Reuten en dat is alleen maar positief
6.8
  maandag 15 november 2010 @ 12:34:38 #145
262650 kitao
prikplaatje
pi_88734213
The book of Eli.

met denzel washington en gary oldman.
de film valt in de categorie mad max, maar zonder humor.
http://www.imdb.com/title/tt1037705/

7.5

The Road schijnt volgens moviemeter veel beter te zijn maar die ken ik niet.
megalomaniac
pi_88734768
The Social Network (ook wel Facebook the movie)

Hoef denk ik niet uit te leggen waar het over gaat.

Zaterdag in de bioscoop gezien. Je moet wel snel kunnen schakelen want er zit een behoorlijke hoop tempo in. Zoals een van de mensen met wie ik was in de pauze het zei: "Het is net de Gillmore Girls maar dan voor nerds". Het was ook grappig om te zien dat op het moment dat het pauze was de helft van de zaal z'n smartphone trok en (gok ik) ging zitten facebooken. Er zat dus goed tempo in de film en ik vond het ook goed verteld door de rechtzaken als een soort leidraad voor het verhaal te gebruiken. Wel vond ik de eerste helft beter dan de tweede.

De nerdness springt ook behoorlijk van die Mark Zuckerberg af, goed gespeeld door Jesse Eisenberg, die ik overigens best een goeie vind voor dit soort rollen, ook in Adventureland en Zombieland was hij erg sterk. Ook Justin Timberlake doet het opvallend goed, nou had ik die laatst ook al in Black Snake Moan ontdekt en ik vind hem in de catgorie zanger wordt acteur een heel geslaagde.

Afijn, een 8,5 voor deze film voor de facebookgeneratie.
Whiskyplankje
pi_88741320
Eat, Pray, Love

Toen ik op vakantie was heb ik op het vliegveld de Engelstalige versie van dit boek gekocht, en het is echt een heerlijk vakantieboek. Daar kwam bij dat ik net bij deel "Bali" aankwam op het moment dat ik op Bali arriveerde, wat het leesplezier alleen maar groter maakte.
Vorige week heb ik het vervolg gelezen, wat meer een studieboek over het huwelijk bleek te zijn, en daarom was ik daarna wel toe aan de film.

Allereerst, het boek is leuker dan de film. De schrijfster lijkt een hele leuke vrouw te zijn met voldoende zelfspot, iets dat totaal ontbreekt in de film.
Verder vond ik het boek heel snel weglezen terwijl de film ontzettend traag aanvoelt. Ook gaan in de film de gekste dingen heel langzaam, en andere dingen juist weer supersnel. Zo zie je Liz minutenlang huilen en bidden, maar dan is ze ineens weg bij haar man.
En Julia Roberts maakt de hoofdpersoon zo bloedserieus en zelfbewust, waardoor het veel dramatischer werd dan had ik had verwacht.

Het grote lichtpunt in de film is Richard, een directe en geinige vent in het meditatiegedeelte van de film (deel 2). De sfeer rond Richard hangt in het boek rond meer personages, waardoor het boek wat lichter en grappiger is dan de film.

Nu lijkt het alsof ik de film enorm vergelijk met het boek, en dat is ook zo! Ik was het niet van plan, maar ik was geshockeerd door de verschillen. En dan niet zozeer letterlijk, maar meer de totaal verschillende sfeer van het boek en van de film.

Uiteindelijk vind ik het eerste deel (Italië) echt jammerlijk mislukt, het ziet er mooi uit, maar is behoorlijk saai, deel twee is door Richard al leuker en als Liz op Bali is wordt het gewoon een gezellige romcom.

Ik moet zeggen dat de film hoewel het traag aanvoelt, sneller voorbij leek dan hij daadwerkelijk duurde (133 minuten). Maar het verhaal, het is dat ik het boek gelezen heb maar het bleef toch een beetje loos aanvoelen. Alsof er drie films gemaakt hadden kunnen worden, waardoor dingen die eigenlijk best interessant zijn, nu in drie minuten worden afgehandeld. Je ziet hoe Liz zichzelf weer vindt (oef!), maar achteraf vraag je je af wat nou heeft veroorzaakt dat het nu weer beter gaat. Het antwoord lijkt er niet echt te zijn.

5,7 (IMDB: 5).
  maandag 15 november 2010 @ 17:44:03 #148
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_88745205
The Magnificent Seven
Jammer, The Magnificent Seven kon me niet continu boeien. Met een gevarieerd gezelschap de strijd aangaan tegen een stel bandieten klinkt leuk en dat is het ook wel in het begin. Het karakteristieke westernsfeertje slaat aan en de meeste personages van de zeven worden wel oke uitgediept. Maar in de tweede helft van de film sloeg de verveling bij mij toe. 'Stop maar met dat gezemel, kom maar op met de spectaculaire eindscene!' dacht ik. Daar werd ik gelukkig niet in teleurgesteld. Toch voelt de film niet als een topper aan in het genre. Cijfer: 6,5

The Pursuit of Happyness
Het inspirerende verhaal van The Pursuit of Happyness kan alleen maar in Amerika verteld worden. Will Smith raakt aan lager wal door financiële problemen en probeert daar uit te komen. Niks mis met zo'n standaard film, zolang het oprecht uitgevoerd is. En dat is het gelukkig ook! Het acteerwerk van Will Smith is uitstekend, zeker met zo'n serieuze rol als deze. Zijn karakter kent ook vervelende kanten die diverse malen uitgelicht worden. Hierdoor is het helemaal niet vanzelfsprekend dat het allemaal goed komt. Andere rollen zijn ook prima ingevuld, kortom een heel okeeje film :Y. Cijfer: 7,5

Ninotchka
De naam Greta Garbo kende ik natuurlijk wel, maar nog nooit had ik een film van haar gezien. Ze heeft eigenlijk ook niet in veel grote films gespeeld. Ninotchka kun je nog de bekendste van haar noemen. Als Russische kameraad met een enorm plichtsgevoel voor haar vaderland zet ze een heel leuke rol neer. In het begin is ze koel en vertoont geen enkel greintje emotie. Kan me niet onttrekken aan de indruk dat dit stereotiepe karakter later menigmaal in andere films (denk aan Bond) gebruikt is. Later ontdooit dit allemaal in een aardig romanceplotje met hier en daar een geslaagd grapje. Niks mis met deze film! Cijfer: 7,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_88746306
quote:
7s.gif Op zondag 14 november 2010 23:01 schreef dubidub het volgende:
Van de week Unthinkable gezien. Vette film, hele vette rol van Samuel L. Jackson _O_

:s)
:')
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_88747030
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 18:03 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Unthinkable

[ afbeelding ]

Ik vond het echt een hele matige film, nee eigenlijk gewoon een slechte film. Vond de reacties van de personages op de situatie waar de film om draait, erg ongeloofwaardig en erg melo-dramatisch.

Een afrader:

4/10
:')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')