abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 13 november 2010 @ 19:46:00 #101
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_88679001
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 19:29 schreef arucard het volgende:

[..]

Deel 2 is een stuk minder goed heb ik gehoord
Op imdb is deel 1 een 7,9 en deel 2 4,7.
Het gaat dan ook om iets heel anders, ipv dat er een groep elkaar moet afmaken gaat het nu om dat een groep een terrorist moet doden.
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
  zaterdag 13 november 2010 @ 20:03:40 #102
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_88679609
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 19:46 schreef ZodiaX het volgende:

[..]

Op imdb is deel 1 een 7,9 en deel 2 4,7.
Het gaat dan ook om iets heel anders, ipv dat er een groep elkaar moet afmaken gaat het nu om dat een groep een terrorist moet doden.
deel 2 zou ik dan ook niet kijken.
Tenzij je een enorme fan ben, dan is het leuk om hem een keertje gezien te hebben.
pi_88680874
Bij zulk soort films hoort ook gewoon geen deel 2. De hele grap van Battle Royale is dat onverwachte en vreemde thema.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_88681266
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 19:05 schreef casper019 het volgende:

[..]

thanks voor de tip, heb em ook geregeld, ga em deze week kijken!
er was ook een deel 2 zag ik... heb je die ookalgezien?
Deel 2 heb ik ook. Ik ben een echte fan van deel 1, maar deel 2 valt tegen. Als je ooit 2 of 2,5 uur niets te doen hebt is ie wel leuk hoor
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_88681336
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 20:47 schreef SuperHarregarre het volgende:
Bij zulk soort films hoort ook gewoon geen deel 2. De hele grap van Battle Royale is dat onverwachte en vreemde thema.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Beter hadden ze een miniserie gemaakt van de manga, die was zo verschrikkelijk goed. In Amerika schijnen ze bezig te zijn met een remake van deel 1, daar ben ik ook benieuwd naar.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_88683419
Bangkok Dangerous

Verhaal
Huurmoordenaar Joe (Nicolas Cage) gaat een maand lang naar Bangkok vanwege een opdracht waarvoor hij vier personen om moet brengen. Hij huurt ter plekke zakkenroller Kong (Shahkrit Yamnarm) in om hem te helpen. Joe ontmoet vervolgens in een apotheek de bijzondere doofstomme vrouw Fon (Charlie Yeung) waardoor hij één van zijn eigen vier elementaire regels overtreedt: bemoei je nooit met mensen die niets met de opdracht te maken hebben. Joe krijgt steeds meer waardering voor de streek en de lokale bevolking. Hierdoor komt hij voor het eerst in zijn leven in gewetensnood wanneer één van zijn doelwitten een door het volk geliefde politicus blijkt te zijn
Oordeel
Ik verveelde me vanavond dus heb ik deze film maar even gekeken. Ik vond hem erg vermakelijk! Er zaten lekker snelle actiescènes in, veel mooie shots van Bangkok, en goed acteerwerk van Nicolas Cage. Het enige nadeel is het einde, daardoor vond ik de film op het laatst toch wel kut.
IMDB Cijfer: 5,4
Mijn Cijfer: 7,5
pi_88683429
Pas heb ik Klopka gezien. Relatief onbekende film volgens mij, maar wel echt onwijs mooi.

Het gaat over een vader met een hele zieke zoon. Hun zoon gaat dood als hij niet geopereerd wordt, maar plots krijgt hij een voorstel. Een zakenman stelt voor om de operatie te betalen als de vader een criminele zakenman uit de weg ruimt. Gewetenskwestie dus: criminele zakenman doden of je zoon dood zien gaan...
Klinkt misschien heel cliché, maar hij trekt je echt helemaal mee, je denkt continu wat jij in die situatie zou doen.
Jammer dat hij zo relatief onbekend is, hij is écht de moeite waard.
  zaterdag 13 november 2010 @ 22:59:24 #108
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_88684994
Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
4 time, 4 time, 4 time, 4 time TUP champion!!!
  zaterdag 13 november 2010 @ 23:00:10 #109
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_88685022
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 22:14 schreef Fireblast het volgende:
Pas heb ik Klopka gezien. Relatief onbekende film volgens mij, maar wel echt onwijs mooi.

Het gaat over een vader met een hele zieke zoon. Hun zoon gaat dood als hij niet geopereerd wordt, maar plots krijgt hij een voorstel. Een zakenman stelt voor om de operatie te betalen als de vader een criminele zakenman uit de weg ruimt. Gewetenskwestie dus: criminele zakenman doden of je zoon dood zien gaan...
Klinkt misschien heel cliché, maar hij trekt je echt helemaal mee, je denkt continu wat jij in die situatie zou doen.
Jammer dat hij zo relatief onbekend is, hij is écht de moeite waard.
Die staat al 2 jaar op mijn harddisk, dit jaar dan toch nog maar kijken dan :)
Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
pi_88686339
Hansel & Gretel

Zuid-Korea
Drama / Fantasy
117 minuten

geregisseerd door Pil-Sung Yim
met Jeong-myeong Cheon, Sim Eun-kyung en Yeong-Nam Jang

De onvoorzichtige jongeman Eun-soo rijdt naar zijn moeder en heeft onderweg een auto-ongeluk. Wanneer Eun-soo weer bij bewustzijn komt, ontmoet hij een mysterieus meisje dat hem meeleidt naar haar sprookjesachtige huis in het midden van het woud. Daar wordt Eun-soo gevangen gezet, samen met het meisje, en haar broers en zusters die nooit ouder worden. Spoedig leert hij dat alle volwassenen die ooit het huis bezochten een geheimzinnig en verschrikkelijk einde kenden. Maar nog schokkender is dat hun wrede dood opgetekend wordt en er een 'sprookjesboek' voor kinderen van gemaakt wordt. De bange Eun-soo tracht een uitweg te vinden, maar het huis ligt zonder uitweg afgezonderd in het woud. En dan ontdekt Eun-soo een boek dat vertelt over een brutaal einde voor niemand anders dan voor hemzelf...

Normalitair koop ik geen DVDs maar ben ik een grote videotheek bezoeker. Maar kan deze film nergens krijgen en heb hem toen uiteindelijk gekocht. Damn wat ben ik blij deze film gekocht te hebben!
Vond het een ontzettend goeie film, een erg orginele film.. goed geacteerd.. en een heel tof verhaal.. goeie muziek ..echt een dikke aanrader deze film. geef hem een dikke 8.5!!!

als iemand nog tips heeft voor dit soort films (heb wel vaker koreaanse films gezien die zijn echt goed!! alleen hoe kom je op de titels?? of als iemand een site heb waar dingen over koreaansefilms staan ook welkom!) hoor ik het graag :D
pi_88686350
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 23:00 schreef Tazmaniac het volgende:

[..]

Die staat al 2 jaar op mijn harddisk, dit jaar dan toch nog maar kijken dan :)
Zeker doen, krijg je geen spijt van als je van een goede drama-film houdt en niet alleen keiharde actie kan waarderen. :)
  zondag 14 november 2010 @ 01:12:47 #112
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_88689176
Leon

Nog niet eerder gezien.. (schaam schaam, i know :@ )

Geweldige film!
Alhoewel ik me echt begon te irriteren aan dat meisje.. :P
Zeker een aanrader!
8,8
The Outside Agency
  zondag 14 november 2010 @ 01:50:00 #113
17573 Magics
Ergens ver weg....
pi_88690181
Big Fish

Tja..geniaal. Het verhaal manoeuvreert zich continu tussen fantasie en werkelijkheid zonder je aandacht te verliezen. De uiteindelijke rode draad raakt (waarschijnlijk vooral mannen) emotioneel erg diep.

Toppertje: 9
....in de donkere nacht.
  zondag 14 november 2010 @ 01:52:21 #114
17573 Magics
Ergens ver weg....
pi_88690224
The time traveller's wife

Een origineel drama. Zit erg goed in elkaar. Kijkt lekker weg.

Een aanrader!

ook een 9
....in de donkere nacht.
pi_88690889
Children of Men
Herzien, blijft een geniale film met een mooi thema. Surrealistisch futuristisch en toch recent. Geweldige oorlogsscene in die film.
9.2/10

Half Baked
Heerlijk kaasfilmpje
7.9/10

Four Lions
Knappe grappige comedy van Britse bodem. Goeie grappen op een satirische manier gebracht.

Film was opgenomen in Almeria, mijn bekende veldtripgebied. Ik herkende het ook gewoon. Cool.
8.1/10

The Acid Factory
Toevalsdownload (zocht op Acid House). Een Bollywoodfilm die zich afspeelt in Zuid-Afrika. Vaag. How slecht acteerwerk en makkelijke Special Effects toch iets aardigs in elkaar kunnen zetten.
6.9/10

[ Bericht 7% gewijzigd door El_Matador op 14-11-2010 02:55:15 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_88692645
quote:
6s.gif Op zondag 14 november 2010 02:31 schreef El_Matador het volgende:
...

Four Lions
Knappe grappige comedy van Britse bodem. Goeie grappen op een satirische manier gebracht.

Film was opgenomen in Almeria, mijn bekende veldtripgebied. Ik herkende het ook gewoon. Cool.
8.1/10

...
Heel geslaagd deze inderdaad. Zonder onrespectvol te worden naar moslims toch een komedie maken over een stelletje nono's dat besluit martelaren te worden, echt een kunst. En het einde is emotioneel gewoon zuiver.

Die scène met die raketwerper _O-
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zondag 14 november 2010 @ 11:47:27 #117
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_88694505
Beauty and the Beast (1991, VS, Gary Trousdale & Kirk Wise)
Deze film niet meer gezien sinds dat die uitkwam voor het eerst in de bioscoop. Omdat je als tienjarig jongetje films toch wel anders beoordeeld dan als 28 jarige man is de nieuwe blu ray uitgave een goede aanleiding om de film her te bezoeken.
Het zou wel nooit tot mijn favoriete Disney tekefilms gaan horen, daarvoor blijf ik het te veel een romantische meisjes film vinden. Maar de kwaliteit die de film bevat is niet te ontkennen. De opbouw van het verhaal is goed gedaan. Zodat de film nooit inzakt en vaart blijft houden. De karakters ontwikkelen zich op het juiste tempo. Belle en het beest groeien naar elkaar toe. Natuurlijk voel je dat aankomen, maar ook dat gebeurt op het juiste tempo. Zodat je nooit te lang hoeft te wachten op de volgende voorspelde ontwikkeling. Ik ben nooit fan van de liedjes geweest. Hoewel het niet mijn soort muziek is, kan ik ook hiervan de kwaliteit niet ontkennen. Ten eerste zijn ze wel mooi gezongen. Ten tweede stuwen ze het verhaal goed voort. Het zijn geen herhaling van wat we al gezien hebben of irritante intermezzo's die de vaart uit het verhaal halen. De film wordt dan ook terecht niet alleen gezien als de heropleving van de tekenfilm, maar ook als de comeback van de musical.
Dat de film er prachtig uit ziet in de nieuwe blu ray versie is bijna overbodig om te zeggen. Maar ik doe het toch.
cijfer: 7.5

Hei yan quan (I Don't Want to Sleep Alone) (2006, Maleisië, Ming-liang Tsai)
De film heeft nog niet het niveau van Goodbye, Dragon Inn of the Hole. Daarvoor keek ik iets te vaak op de klok, merkte ik bij mezelf. Maar na de misser The Wayward Cloud is dit weer een grote stap voorwaarts (of beter gezegd terug) in de goede richting. Al met al weer een mooie film van Tsai over z'n bekende thema's van eenzaamheid en het verlangen naar contact.

De laatste dagen van Emma Blank (2009, NL, Alex van Warmerdam)
Een schijnbaar doodzieke vrouw is een ware tiran voor haar personeel en familie in haar laatste weken. Emma Blank is echt één van de grootste bitches die ik ooit heb gezien. Iemand die je vanaf het begin tot in het diepst haat en geen enkele compenserende eigenschappen heeft. Het probleem is dat ik heel moeilijk kon geloven dat de rest haar perikelen zo lang tolereerden. Maar tja als ze na een kwartier al in opstand komen dan heb je natuurlijk maar een hele korte film. Dat er te weinig materiaal voor een goede film is, blijkt helemaal als de film nog doorgaat na de onvermijdelijke rebellie. De film zakt dan helemaal in.
Absurd grappig was wel Alex van Warmerdam als iemand die de hond speelt. Eva van de Wijdeven zorgt ook nog voor wat kijkgenot.
cijfer: 5.5
  zondag 14 november 2010 @ 12:10:18 #118
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_88695119
Sint (2010)
En wel aardig film van Dick Maas. Maar het heeft niet het kaliber Amsterdamned.

cijfer 6.5
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_88695138
Rampage

Bill is een stadse jongeman, die gefrustreerd is door de wereld om hem heen. Om hier een einde aan te maken komt hij met het plan honderden bewoners uit het kleine stadje waar hij woont, te vermoorden. Hij kleedt zich aan met gepantserde kleding en koopt een hoop automatische geweren via het internet.

Ben helemaal geen fan van Uwe Boll films, maar deze vond ik verrassend goed.

IMDB: 6.4
Mijn Cijfer: 7.0

pi_88695651
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 23:45 schreef casper019 het volgende:
als iemand nog tips heeft voor dit soort films (heb wel vaker koreaanse films gezien die zijn echt goed!! alleen hoe kom je op de titels?? of als iemand een site heb waar dingen over koreaansefilms staan ook welkom!) hoor ik het graag :D
The Good, the Bad and the Weird is ook koreaans, en erg leuk :P
http://www.imdb.com/title/tt0901487/
pi_88696427
quote:
The Chaser is ook een hele goeie film.

http://www.imdb.com/title/tt1190539/

zondag 14 november 2010 @ 15:15:05 #122
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_88700611
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 13:06 schreef YellowBlacks het volgende:

[..]

The Chaser is ook een hele goeie film.

http://www.imdb.com/title/tt1190539/

Andere aanraders zijn voor als je ze nog niet kent:
Tae Guk Gi: The Brotherhood of War
A Bittersweet Life
Memories of Murder
The Host
en natuurlijk Oldboy

Fantasia (1940, VS, James Algar, Samuel Armstrong, Ford Beebel, Norman Ferguson, Jim Handley, T. Hee, Wilfred Jackson, Hamilton Luske, Bill Roberts, Paul Satterfield & Ben Sharpsteen)
Met z'n nadruk op klassieke muziek (de film is nog het best te beschrijven als een klassiek concertregistratie), het grotendeels ontbreken van een traditioneel plot en volledige afwezigheid van dialogen is deze Disney tekenfilm totaal anders dan alles wat ze verder (daarna) hebben gemaakt.
Deze eigenschappen maken het een ideaal filmpje om bij te ontspannen op een regenachtige zondagmiddag als deze. Niet alle delen van de film zijn even boeiend. Maar de perfecte samensmelting van muziek en beeld is in alle delen onmiskenbaar. Toch jammer dat ze bij Disney daarna nooit meer zo experimenteel hebben durven te zijn.
pi_88702902

Nick & Norah's Infinite Playlist

Nick (Michael Cera) is net gedumpt door zijn vriendin en na een optreden met zijn band vraagt Norah (Kat Dennings) of hij even vijf minuten wil doen alsof hij haar vriendje is. Daarna gaan ze de hele stad New York door, op zoek naar de locatie waar hun favoriete band Where's Fluffy een geheim optreden geeft met behulp van de radio die aanwijzingen geeft.

Ik ben erg into films met een indie/comedy/drama/coming-of-age sfeertje, dus ik dacht dit deze film wel iets zou zijn. Het viel helaas erg tegen, want ik vond het maar saai. Er zit weinig verhaal aan en de humor is ook ver te zoeken. De enige leuke scenes waren met Nick's homoseksuele bandleden (hij is de enige hetero). Kat Dennings en Michael Cera hebben ook totaal géén chemie met elkaar. Je gelooft gewoon niet dat ze verliefd op elkaar zijn, misschien alleen dat ze elkaar aardig vinden.

Cijfer: 6
Goth Juice. The most powerful hairspray known to man. Made from the tears of Robert Smith.
  zondag 14 november 2010 @ 16:46:50 #124
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_88703968

6.0/10.0
pi_88705830
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 16:46 schreef Tazmaniac het volgende:
[ afbeelding ]
6.0/10.0
Die was idd minder ja... De locaties waren wel O+
Goth Juice. The most powerful hairspray known to man. Made from the tears of Robert Smith.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')