Ik denk dat de pizza-oven effectiever is, omdat die veel warmer kan worden dan de gemiddelde oven.quote:Op maandag 8 november 2010 10:44 schreef Zwappel het volgende:
Wij maakten zondags altijd een zelfgemaakte pizza met zo'n mix van koopmans volgens mij.
Maar wij willen een pizza maken die meer richting de smaak gaat van wat je meestal kan krijgen bij een turk. (kebab/shoarmatent)
Deze zijn meestal wel goed te eten op zich.
Heeft iemand tips of komen die tips uit de OP al redelijk in de buurt?
En wat is effectiever, een normale oven en dan op stenen of zo'n speciale pizzaoven
Oke ,maar dat deegrecept uit de OP, is dat veel anders dan die van Koopmans?quote:Op maandag 8 november 2010 10:46 schreef LieLie het volgende:
[..]
Ik denk dat de pizza-oven effectiever is, omdat die veel warmer kan worden dan de gemiddelde oven.
Wat niet wil zeggen dat je met een gewone oven geen lekkere pizza kunt maken, maar je merkt het verschil wel als je een pizza-oven hebt
Ik heb die nog nooit gebruikt, maar de meeste pizza-bakkers hier zullen waarschijnlijk stemmen voor zelf maken in plaats van Koopmansquote:Op maandag 8 november 2010 10:48 schreef Zwappel het volgende:
[..]
Oke ,maar dat deegrecept uit de OP, is dat veel anders dan die van Koopmans?
Deze hadden we meestal:
[ afbeelding ]
Misschien een modje?quote:Op dinsdag 9 november 2010 13:00 schreef minilot het volgende:
Shit zeg! Ik ben geloof ik nog niet aan de nieuwe layout gewend! Ik heb, kneus als ik ben, net al een nieuwe nummer zes (per ongeluk als nummer 5 genummerd, ook dat nog) aangemaakt.![]()
Daarin een uitgebreidere OP en geupdatete foto's.
Misschien die OP even hier naartoe overhevelen?
Dat valt mee. Als je een fictivie bestelling plaatst maar niet doorentert, krijg je vanzelf een mailtje van ze. Waarin ze zelf toegeven dat de verzendkosten niet in verhouding staan tot het gebodene. Gaat gewoon in briefpost. Ik dacht voor iets van 2,50. Gelijk maar 3 verpakkingen gedaan waar dan in elk weer 3 zakjes gist zitten. In mijn geval 36 pizzabodems. Zo beschouwd zijn de meerkosten wel te overzien.quote:Op maandag 8 november 2010 23:42 schreef Terpentin07 het volgende:
Ik heb het hier besteld. Je moet er wel iets voor over hebben want de verzendkosten zijn meestal hoger dan het product,
http://www.dezonvanitalie(...)6_31&products_id=105
quote:quote:
Op zondag 7 november 2010 23:44 schreef RijstNatie het volgende:
Kan je het deeg 1 dag in de koelkast bewaren of moet het daarvoor in de vriezer?
Zoals ook in de OP staat: het is juist heel erg aan te raden om je deeg na het rijzen nog een dag (Of twee! Of zelfs drie!) in de koelkast te laten staan. De smaak wordt er alleen maar heel veel beter van!
Kromme quote, I know. Het antwoord was van Minilot.quote:Zoals ook in de OP staat: het is juist heel erg aan te raden om je deeg na het rijzen nog een dag (Of twee! Of zelfs drie!) in de koelkast te laten staan. De smaak wordt er alleen maar heel veel beter van!
Dat dus. De ultieme tip voor al je deegvraagstukken.
Ziet er lekker uit, hoe heb je het gemaakt?quote:Op vrijdag 12 november 2010 20:55 schreef Terpentin07 het volgende:
Wow, ik had net de lekkerste pizza tot nu toe gegeten, qua deeg dan. Had dus voor dit deeg geen olie, meer water en biergist gebruikt. Het verschil was ongelooflijk. Het deeg was zo luchtig van binnen met een heerlijk krokant laagje.![]()
[ afbeelding ]
Mijn ervaring is dat de gist niks uit maakt, maar dat meer water inderdaad wonderen doet. Is echt lekker inderdaad.quote:Op vrijdag 12 november 2010 20:55 schreef Terpentin07 het volgende:
Wow, ik had net de lekkerste pizza tot nu toe gegeten, qua deeg dan. Had dus voor dit deeg geen olie, meer water en biergist gebruikt. Het verschil was ongelooflijk. Het deeg was zo luchtig van binnen met een heerlijk krokant laagje.![]()
[ afbeelding ]
Het gaat heel snel. Dag van te voren een half uurtje om het deeg te maken en het in stukken te verdelen. Gewoon laten rijzen in de koelkast. En dan op de dag waarop je pizza eet eventjes wat saus maken en klaar ben je. Er zit misschien maar een uurtje werk in totaal in. En het kan nog sneller als je de saus al klaar hebt.quote:Op zaterdag 13 november 2010 00:24 schreef Lo-Fi het volgende:
Mensen die het geduld hebben en de moeite nemen om zelf een pizza te fabriceren, behoren toch wel tot de grootste bazen van het oostelijk halfrond.
Ik gebruik zelf de alfredo oven van Bestron. Werkt best goed.quote:Op vrijdag 12 november 2010 21:48 schreef Zwappel het volgende:
[..]
Ziet er lekker uit, hoe heb je het gemaakt?
Met een oven of zo'n speciaal pizza oventje?
Dat zou dat enigszins verklaren waarom mijn Amerikaanse (quote:Op vrijdag 12 november 2010 20:55 schreef Terpentin07 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ook nietquote:Op vrijdag 12 november 2010 23:52 schreef motorbloempje het volgende:
ik gebruik nooit olie in m'n deeg
De saus laten inkoken en geraspte kaas gebruiken.quote:Op maandag 8 november 2010 11:31 schreef Zwappel het volgende:
En wat voor kaas gebruiken ze meestal bij de turk?
Want bij ons smelt die kaas meestal niet zo heel goed![]()
Maar bij een turk of italiaan smelt het meestal tot een heel laagje.
Die mix bevalt mij nu wel aardig, maar wil toch ook eens overstappen op het zelfmaken. Ben benieuwd, volgende week eens proberenquote:Op woensdag 17 november 2010 10:09 schreef SeaOfLove het volgende:maak wel vaker zelf pizza maar dan met zo'n koopmansmix voor het deeg.
de mix is ook prima, maar het is zoveel leuker om echt zelf te maken, en het kost je nieteens extra inzet eigenlijkquote:Op woensdag 17 november 2010 12:04 schreef Voici het volgende:
[..]
Die mix bevalt mij nu wel aardig, maar wil toch ook eens overstappen op het zelfmaken. Ben benieuwd, volgende week eens proberen
een pak pizza bodems is wel weer een stuk minder dan een pak koopmans waar je ook nog echt wat voor moet doenquote:Op woensdag 17 november 2010 12:23 schreef DragonFire het volgende:
Klinkt als een plan!
Heb ooit eens zo'n pak met pizza bodems gekocht maar dat was niet te vreten.
Eigen deeg maken klinkt beter.
Allereerst: gefeliciteerd met je pizza!quote:Op zondag 21 november 2010 10:21 schreef Zoheetik het volgende:
Als iemand nog tips heeft, hoor ik het graag!
Dan zou ik de volgende keer echt wat kleiner proberen, dan hoef je het ook minder ver uit te rekken. En je moet ook weer niet te veel bloem ed gebruiken op je werkblad, zeker als je dan drie keer probeert wordt het deeg te droog.quote:Op zondag 21 november 2010 11:46 schreef Zoheetik het volgende:
Ah dank voor je uitgebreide uitleg!
En hierboven: heb inderdaad alles voor deze ene pizza gebruikt. Kan in theorie natuurlijk wel, super grote pizza maar ik maak het mezelf wel moeilijk.
Ik denk dat ik beter had kunnen kneden. Ik vorm het deeg met de bal van mijn hand, of dat stuk onder je duim zeg maar. En dan voorzichtig steeds wat verder uitduwen. Heb ook geprobeerd het deeg op de pakken en dan langs de rand lopen met je handen, dus handen stukje uit elkaar en dan door de zwaartekracht uit laten rekken, maar dan breekt het snel en wordt het niet heel gelijkmatig.
Denk ook dat 3x proberen een bodem te vormen funest is voor het deeg en de lucht erin (die er dus ook niet echt meer in zat).
Nacht in de koelkast heb ik dus ook overgeslagen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |