Quote van thuisbarista.nlquote:Op maandag 30 mei 2011 12:42 schreef Zith het volgende:
Mensen die 'het eens willen proberen' kunnen woensdag naar de Aldi gaan:
[ afbeelding ]
http://aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_22/OFF10.SHTML
RVS conisch maalwerk en malen op aantal kopjes. Niet voor espresso, maar voor filter, perculator of french press kun je voor die 24.99 EUR eigenlijk niet fout kopen. Tuurlijk, vergelijk het niet met een 1500 EUR Elektra Nino met 68mm conische maalschijven, maar ik verwacht er toch redelijk gelijkmatige maling van.
Een no-go dusquote:Ik ben bij de Aldi geweest en er staat conisch op de doos, de inhoud is echter 1 met vlakke maalschijven !!
Verwacht geen wonderen voor die prijs. Verwacht ook niet dat je jarenlang plezier hebt van zo'n machine.quote:Op maandag 6 juni 2011 10:35 schreef uniekhoorn het volgende:
Kom even binnenvallen... is dit wat? Jullie izjn de kenners
http://www.koffiecenter.n(...)campaign=kelkooclick
Hahaquote:Op maandag 6 juni 2011 13:44 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
meldt dan ook even dat je het apparaat niet kent en dat het mogelijk niet voor niets op de stort lag
Espressoapparaat stoomt niet.
Mijn ervaring is dat Illy significant beter is dan Lavazza. Ook significant duurder.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 10:46 schreef manusjehatte het volgende:
Wat zijn trouwens de ' beste ' supermarktbonen?
DE moet ik volgens mij niet aan beginnen. Illy of lavazza dan zeker?
Zo gebruik ik ook Nespresso, niks mis mee.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 10:21 schreef Underdoggy het volgende:
Ik heb een doodzonde begaan. Heb een Nespresso apparaat "erbij" gekocht naast mijn Miss Silvia.
Voor in de ochtend waar ik / vriendin geen zin hebben in opwarmen / malen / doseren / tampen.
Eerste ervaring. Espresso's zijn prima van kwaliteit, zit alleen apart "Nespresso" smaakje aan alle shots. Het crema is wat minder fijn als bij een echte espresso.
Geen flauw idee wat de beste zijn maar zit zojuist aan mijn eerste kopje van de Hema koffiebonen ( voor de echte budgetkoffieleut: ¤8/KG )quote:Op dinsdag 7 juni 2011 10:46 schreef manusjehatte het volgende:
Wat zijn trouwens de ' beste ' supermarktbonen?
DE moet ik volgens mij niet aan beginnen. Illy of lavazza dan zeker?
quote:Op zondag 19 juni 2011 01:16 schreef johnybh het volgende:
senseo is toch gewoon heerlijke koffie, niet zo moeilijk doen joh!
Ikea heeft ook goedkope bonen(¤7,56 per kilo), en ook nog utz certified.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 18:14 schreef Crazy Harry het volgende:
[..]
Geen flauw idee wat de beste zijn maar zit zojuist aan mijn eerste kopje van de Hema koffiebonen ( voor de echte budgetkoffieleut: ¤8/KG )
Doen in ieder geval niet onder voor DE Excellent...
Het is dat ik ook nog met mijn bonenmaler aan het experimenteren ben, anders had ik een betere 'review' kunnen geven.
de AH fairtrade bonen zijn ook zeker niet vies. handig om te kunnen halen als je voorraadje fascino of gebrand.nl op is (zoals nu)quote:Op zondag 19 juni 2011 10:34 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ikea heeft ook goedkope bonen(¤7,56 per kilo), en ook nog utz certified.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |