abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 19 mei 2011 @ 18:44:12 #201
97745 Thorical
finding a way
pi_97041002
Ik houd van kleine ambachtelijke winkeltjes en daarom heb ik vandaag maar weer wat bonen gekocht bij Kaffa.
Ze verkopen er alleen Ethiopische koffie voor een redelijke prijs en zeker kwaliteit geen melanges wel ook groene, single origine bonen.
Ze zitten in de Czaar Peterstraat Amsterdam en hun website is, www.kaffakoffie.com
  zaterdag 21 mei 2011 @ 14:52:51 #202
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_97118024
Iemand een idee waar ik een kleine hoeveelheid koffie kan bestellen voor een mokka potje?

Ik kan de deur niet uit omdat ik mijn enkel heb gebroken en heb al twee weken geen koffie meer op... Het enige alternatief in huis is Senseo, maar dat vind ik niet te drinken...

Ik weet dat Illy van die blikjes verkoopt, maar bij de AH hebben ze alleen maling voor espressomachines.
Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...
  zaterdag 21 mei 2011 @ 14:53:52 #203
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_97118069
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 14:52 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Iemand een idee waar ik een kleine hoeveelheid koffie kan bestellen voor een mokka potje?

Ik kan de deur niet uit omdat ik mijn enkel heb gebroken en heb al twee weken geen koffie meer op... Het enige alternatief in huis is Senseo, maar dat vind ik niet te drinken...

Ik weet dat Illy van die blikjes verkoopt, maar bij de AH hebben ze alleen maling voor espressomachines.
waar koop je het normaal gesproken?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zaterdag 21 mei 2011 @ 14:58:49 #204
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_97118219
Normaal haal ik het bij Simon Lévelt, maar die zit niet echt in de buurt. Ik kan wel iemand op pad sturen naar de AH (zit om de hoek), maar ben dus ook benieuwd of de normale espressomaling van Illy bruikbaar is voor een Bialetti potje.
Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...
  zaterdag 21 mei 2011 @ 14:59:46 #205
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_97118259
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 14:58 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Normaal haal ik het bij Simon Lévelt, maar die zit niet echt in de buurt. Ik kan wel iemand op pad sturen naar de AH (zit om de hoek), maar ben dus ook benieuwd of de normale espressomaling van Illy bruikbaar is voor een Bialetti potje.
waar woon je?
niemand in je omgeving die ff wil gaan?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zaterdag 21 mei 2011 @ 15:02:35 #206
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_97118347
Ik woon in Vianen en Simon Lévelt zit in Utrecht. Normaal ga ik er eens in de twee weken met de bus naartoe met een winkelkaartje (lekker goedkoop).

Zit niet echt iemand in de buurt en is lastig te bereiken met de auto.

Zit er ook aan te denken om een Nespresso Pixie te bestellen, dat is ook goed te doen!
Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...
  zaterdag 21 mei 2011 @ 16:01:12 #207
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_97119996
Is deze al langsgekomen?
Vreselijk moeilijk doen vind ik dit
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 21 mei 2011 @ 16:02:03 #208
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_97120019
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 15:02 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Ik woon in Vianen en Simon Lévelt zit in Utrecht. Normaal ga ik er eens in de twee weken met de bus naartoe met een winkelkaartje (lekker goedkoop).

Zit niet echt iemand in de buurt en is lastig te bereiken met de auto.

Zit er ook aan te denken om een Nespresso Pixie te bestellen, dat is ook goed te doen!
Waarom koop je niet gewoon online en laat het thuisbezorgen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 21 mei 2011 @ 16:05:37 #209
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_97120155
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 14:58 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Normaal haal ik het bij Simon Lévelt, maar die zit niet echt in de buurt. Ik kan wel iemand op pad sturen naar de AH (zit om de hoek), maar ben dus ook benieuwd of de normale espressomaling van Illy bruikbaar is voor een Bialetti potje.
Ja, doe ik ook als ik hem gebruik in een vakantiehuisje in Italie. Illy of Lavazza, Lavazza Arabica vind ik eigenlijk lekkerder
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 21 mei 2011 @ 16:09:05 #210
97745 Thorical
finding a way
pi_97120308
Gewoon de Illy koffie kopen alles beter dan Senseo.
Volgens mij doet iedereen standaard gemalen espresso koffie in z'n moccapotje
pi_97351889
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 14:52 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Iemand een idee waar ik een kleine hoeveelheid koffie kan bestellen voor een mokka potje?

Ik kan de deur niet uit omdat ik mijn enkel heb gebroken en heb al twee weken geen koffie meer op... Het enige alternatief in huis is Senseo, maar dat vind ik niet te drinken...

Ik weet dat Illy van die blikjes verkoopt, maar bij de AH hebben ze alleen maling voor espressomachines.
Je kan via Square Mile Coffee zakjes met (heerlijke!!) koffie bestellen: http://shop.squaremilecoffee.com/

Ik ben er toevallig van 't weekend bij Square Mile Coffee langs geweest in London voor een dagje koffie proeven samen met mijn collega's. We zijn onder andere ook naar de wat bekendere espresso bars geweest in London waaronder Kaffeine, Milkbar, Flat White, Notes en Nude Espresso. Veel genoten, heerlijke koffies en fantastische latte art. Een aantal van deze bars gebruiken voornamelijk de bonen van Square Mile!
.mwep
  † In Memoriam † donderdag 26 mei 2011 @ 20:09:57 #212
230491 Zith
pls tip
pi_97352525
Mja, als je verse bonen wilt ga dan maar gewoon naar een nederlandse brander; Fascino Coffee of Gebrand.nl (of kijk in de openingspost of de tweede post in deze topic).

Maaruh, Square Mile is inderdaad top ja.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_97356387
Ik vind de guatemala snelfiltermaling van Perla goed te doen. gelukkig heb ik inmiddels een machine waar ik gewoon single origin bonen indoe, maar die guatemala gaat ook prima in een pruttelaartje..
Whatever...
  donderdag 26 mei 2011 @ 22:49:36 #214
11043 TheFrankey
Ja. Dat zeg jij wel....
pi_97362277
Vast vloeken in de kerk hier maar ik heb vanavond een jura c9 gekocht. Moet hem nog tunen maar de eerste resultaten zijn bevredigend. Ik drink americano mijn vriendin cappuccino
Boef!
  vrijdag 27 mei 2011 @ 06:49:18 #215
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_97370249
Zit aan een bakje Espresso van Arabica van de Pelikaan, heerlijk
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 06:52:00 #216
103111 Its-Jojo-4you
gone fishin'
pi_97370260
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2011 22:49 schreef TheFrankey het volgende:
Vast vloeken in de kerk hier maar ik heb vanavond een jura c9 gekocht. Moet hem nog tunen maar de eerste resultaten zijn bevredigend. Ik drink americano mijn vriendin cappuccino
waarom? Mooie machine en goede koffie (mits goede bonen) :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  † In Memoriam † vrijdag 27 mei 2011 @ 08:19:44 #217
230491 Zith
pls tip
pi_97370775
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 06:49 schreef Pietverdriet het volgende:
Zit aan een bakje Espresso van Arabica van de Pelikaan, heerlijk
Ze kijken me altijd zo boos aan als ik rauwe bonen koop daar, ze kenne de prijzen van de bonen ook vaak niet - vragen ze mij; wat kost die brazilie precies? :') :P
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_97373324
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:19 schreef Zith het volgende:

[..]

Ze kijken me altijd zo boos aan als ik rauwe bonen koop daar, ze kenne de prijzen van de bonen ook vaak niet - vragen ze mij; wat kost die brazilie precies? :') :P
Maarre..die Lusso, hoe bevalt die nu je hem een tijdje hebt? Makkelijk in het gebruik?
Ik weet het ook niet
  † In Memoriam † vrijdag 27 mei 2011 @ 11:17:14 #219
230491 Zith
pls tip
pi_97375492
Voordelen van de Lusso:

-Mooi
-Stil
-Gelijk stomen tijdens het zetten
-goede consistentie als je koffie goed meet en maalt
-Ik vind de epresso lekkerder
-Erg stevig en robust
-Goede stomer

Nadelen van de Lusso:

-Kleine filterbakjes (45mm doorsnede)
-Fitlerbakjes zitten niet stevig vast in filterhouder, dus valt er vaak uit bij uitkloppen
-Erg gevoelig voor maalstand en tampen
-Als je niet goed oppast/schoonmaakt zuigt de stoompijp melk naar binnen, mag je de boiler weer schoonmaken omdat er oud melk in zit
-Mijn vriendin vind de Silvia beter
-Nog nooit een godshot mee gehad, wat ik wel eens in de paar weken op de Silvia had ;(
-Kan niet twee bakjes tegelijk zetten (dus een dubbele splitten)

Ik zit nog steeds in de learning curve, denk op 80%. Om die laatste 20% potentie eruit te halen zal ik meer moeten leren over de temperatuur, druk, tampen en maalstanden. Ik vind het wel erg leuk om mee te werken en ben blIJ met de aankoop. Het liefst had ik er een 58mm portafilter versie van, dan zou alles goed zijn in mijn leven.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  vrijdag 27 mei 2011 @ 12:27:20 #220
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_97378266
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:19 schreef Zith het volgende:

[..]

Ze kijken me altijd zo boos aan als ik rauwe bonen koop daar, ze kenne de prijzen van de bonen ook vaak niet - vragen ze mij; wat kost die brazilie precies? :') :P
LOL
Ja, ze hebben hun momenten, de eigenaar kan verschrikkelijk knorrig zijn.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_97491355
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 11:17 schreef Zith het volgende:
Voordelen van de Lusso:

-Mooi
-Stil
-Gelijk stomen tijdens het zetten
-goede consistentie als je koffie goed meet en maalt
-Ik vind de epresso lekkerder
-Erg stevig en robust
-Goede stomer

Nadelen van de Lusso:

-Kleine filterbakjes (45mm doorsnede)
-Fitlerbakjes zitten niet stevig vast in filterhouder, dus valt er vaak uit bij uitkloppen
-Erg gevoelig voor maalstand en tampen
-Als je niet goed oppast/schoonmaakt zuigt de stoompijp melk naar binnen, mag je de boiler weer schoonmaken omdat er oud melk in zit
-Mijn vriendin vind de Silvia beter
-Nog nooit een godshot mee gehad, wat ik wel eens in de paar weken op de Silvia had ;(
-Kan niet twee bakjes tegelijk zetten (dus een dubbele splitten)

Ik zit nog steeds in de learning curve, denk op 80%. Om die laatste 20% potentie eruit te halen zal ik meer moeten leren over de temperatuur, druk, tampen en maalstanden. Ik vind het wel erg leuk om mee te werken en ben blIJ met de aankoop. Het liefst had ik er een 58mm portafilter versie van, dan zou alles goed zijn in mijn leven.
Thanks! Ik heb de knoop doorgehakt en hem gekocht afgelopen weekend. Wat een tof ding! Lekker oldschool uiterlijk, en superstil. En wat werkt de stoom goed. Een drinkbare bak komt er wel al uit (vergeleken met wat ik eerder had), maar moet eigenlijk alles nog leren. En ik erger me nu al aan de te kleine plastic tamper. Waar heb jij een passende tamper vandaan? En hoeveel gram gebruik je per keer? Ik kwam er achter dat ik het hele weekend veel te veel heb gebruikt.
Ik weet het ook niet
  † In Memoriam † maandag 30 mei 2011 @ 12:33:34 #222
230491 Zith
pls tip
pi_97491764
Heb er eentje op maat laten maken door deze kerel:

http://verkopers.marktplaats.nl/14971514




Erg mooi geworden. Je moet net onder de 45mm gaan zitten, ik heb zelf nu 44.5mm maar dat is weer net iets te klein, ik raad je 44.8 aan :P
Zonder goede tamper was het voor mij erg lastig om iets goeds te maken, met goede tamper ga je direct een aantal stappen omhoog.

Heb ook een naked portafilter later maken door iemand van mijn universiteit:





Qua grammen, met single (werkt het beste voor mij), tussen de 6.5 en 7.5 gram (0.01gram weegschalen haal je voor 7 EUR ofzo bij dealextreme.com, inclusief verzendkosten). Met de dubbel kan het van 12gr tot 14gr gaan. Ben nog erg veel aan het testen wat ik het fijnst vind.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  † In Memoriam † maandag 30 mei 2011 @ 12:42:14 #223
230491 Zith
pls tip
pi_97492027
Mensen die 'het eens willen proberen' kunnen woensdag naar de Aldi gaan:



http://aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_22/OFF10.SHTML

RVS conisch maalwerk en malen op aantal kopjes. Niet voor espresso, maar voor filter, perculator of french press kun je voor die 24.99 EUR eigenlijk niet fout kopen. Tuurlijk, vergelijk het niet met een 1500 EUR Elektra Nino met 68mm conische maalschijven, maar ik verwacht er toch redelijk gelijkmatige maling van. :)
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_97492920
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 12:33 schreef Zith het volgende:
Heb er eentje op maat laten maken door deze kerel:

http://verkopers.marktplaats.nl/14971514

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Erg mooi geworden. Je moet net onder de 45mm gaan zitten, ik heb zelf nu 44.5mm maar dat is weer net iets te klein, ik raad je 44.8 aan :P
Zonder goede tamper was het voor mij erg lastig om iets goeds te maken, met goede tamper ga je direct een aantal stappen omhoog.

Heb ook een naked portafilter later maken door iemand van mijn universiteit:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Qua grammen, met single (werkt het beste voor mij), tussen de 6.5 en 7.5 gram (0.01gram weegschalen haal je voor 7 EUR ofzo bij dealextreme.com, inclusief verzendkosten). Met de dubbel kan het van 12gr tot 14gr gaan. Ben nog erg veel aan het testen wat ik het fijnst vind.
Goeie tip, ik ga hem van de week maar eens mailen.
Vind je het niet irritant dat het single-bakje taps toeloopt? De verkoper vertelde me dat het grote bakje eigenlijk geschikt is voor een enkele espresso, en niet zoals bij 58mm bakjes voor twee espresso's. Is 12g dan niet veel?
Ik weet het ook niet
pi_97629914
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 11:17 schreef Zith het volgende:
Voordelen van de Lusso:

-Mooi
-Stil
-Gelijk stomen tijdens het zetten
-goede consistentie als je koffie goed meet en maalt
-Ik vind de epresso lekkerder
-Erg stevig en robust
-Goede stomer

Nadelen van de Lusso:

-Kleine filterbakjes (45mm doorsnede)
-Fitlerbakjes zitten niet stevig vast in filterhouder, dus valt er vaak uit bij uitkloppen
-Erg gevoelig voor maalstand en tampen
-Als je niet goed oppast/schoonmaakt zuigt de stoompijp melk naar binnen, mag je de boiler weer schoonmaken omdat er oud melk in zit
-Mijn vriendin vind de Silvia beter
-Nog nooit een godshot mee gehad, wat ik wel eens in de paar weken op de Silvia had ;(
-Kan niet twee bakjes tegelijk zetten (dus een dubbele splitten)

Ik zit nog steeds in de learning curve, denk op 80%. Om die laatste 20% potentie eruit te halen zal ik meer moeten leren over de temperatuur, druk, tampen en maalstanden. Ik vind het wel erg leuk om mee te werken en ben blIJ met de aankoop. Het liefst had ik er een 58mm portafilter versie van, dan zou alles goed zijn in mijn leven.
Hoe bedoel je dat van die stoompijp trouwens? Ik heb er eens goed naar gekeken, maar ik snap niet hoe hij melk zou kunnen opzuigen.
Ik weet het ook niet
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')