Ben zelf niet zo van de nieuwe wereld wijnen, heb liever een mooie italiaan of spanjaard. Zou voor Struisvogel voor een mooie rioja crianza kiezen. bv Campo viejaquote:Op maandag 20 december 2010 20:54 schreef actuarisje het volgende:
[..]
Nog tips over wat voor een Zuid Afrikaan?
En mijn eters zijn zelf (nogquote:Op maandag 20 december 2010 22:01 schreef Ferdii het volgende:
[..]
Zou ook niet mijn eerste keus zijn neeAan de andere kant zijn er genoeg mensen die Frans niet te drinken vinden. Een typisch Spaanse wijn is dan wel een optie. Het kan er nog zo goed bij passen, maar als je het niet te drinken vindt moet je het lekker niet doen
Daarbij komt dat die marques die ik noemde niet zeer kruidig is, maar wel lekker vol, rond en veel rood fruit
Vandaar de Spanjaard als tweede optie.
Nou ja, de soep bestaat ook al voor een struis deel uit geroosterde paprika's, dus paprikasmaak an sich is geen probleem.quote:Op dinsdag 21 december 2010 13:09 schreef Z het volgende:
Tomaten schijnen lastig te zijn op te combineren met wijn, niet dat ik er ooit last van gehad heb, maar je leest het wel eens. Ik zeg een Cabernet Franc, uit de Loire (Chinon), die zijn meestal behoorlijk 'groente-achtig', soms smaken ze dominant naar parpika, daar moet je wel van houden.
Mij schiet een Duitse rode wijn zoals een Dornfelder (van de excellent druif) te binnen, die is wat zachter en heeft iets zoetigs, dat kan een smakelijke tegenhanger zijn bij wat pittiger eten. Wij vonden hem verassend lekker bij een rijsttafel.quote:Op dinsdag 21 december 2010 13:04 schreef minilot het volgende:
Staat genoteerd. Wat leuk is dit, voor een wijnleek! Ik heb nu al zin om het over een paar dagen allemaal samen te proeven!
Nog eentje: warme, pittige gepureerde soep van geroosterde tomaten en geroosterde rode paprika's, met chipotlepeper en groene kruiden-room (en piepkleine, zachte knoflookbroodjes met zelfgemaakte roomboter).
Wat past daarbij?
Bij sinaasappel en honing denk ik eigenlijk meteen aan Likor 43, daar zitten die smaken ook wat in.quote:Op dinsdag 21 december 2010 13:53 schreef motorbloempje het volgende:
O hai!
Ik ben op zoek naar een lekkere dessertwijn/-port voor bij 2 nagerechten:
sinaasappel-honing muffin met chocoladeijs
kaasplankje met redelijk pitte kazen, appelstroop, walnoten en vijgenbrood
Vooral niet ál te prijzig
Bij het kaasplankje zou ik een mooie port schenken, indien je liever wat zoeter wilt een tawny bv.quote:Op dinsdag 21 december 2010 15:42 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Bij sinaasappel en honing denk ik eigenlijk meteen aan Likor 43, daar zitten die smaken ook wat in.
is dit een goed of een slecht bericht Piet?quote:Op dinsdag 21 december 2010 16:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Achterhoekse wijn is in de sudderlappen beland.
De sudderlappen smaken heeeeerlijkquote:Op dinsdag 21 december 2010 18:57 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
is dit een goed of een slecht bericht Piet?
Ik had een tijdje geleden een dornfelder, was me veel te zoet.quote:Op dinsdag 21 december 2010 15:40 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Mij schiet een Duitse rode wijn zoals een Dornfelder (van de excellent druif) te binnen, die is wat zachter en heeft iets zoetigs, dat kan een smakelijke tegenhanger zijn bij wat pittiger eten. Wij vonden hem verassend lekker bij een rijsttafel.
Moscato d'Asti lijkt me wel wat, thnx!quote:Op maandag 20 december 2010 17:39 schreef Z het volgende:
[..]
http://www.bythegrape.com/tiramisu
Een goede Moscato Dásti hoeft niet duur te zijn.
Die van de Appie is echt prima voor een eurootje of 7quote:Op dinsdag 21 december 2010 23:00 schreef FigureBirdStars het volgende:
[..]
Moscato d'Asti lijkt me wel wat, thnx!
Als er niet teveel ui in de jus zit, zou ik wel durven te experimenteren met een mooie oudere chardonnay erbij, of anders een wat jongere rode Côtes du Rhône?quote:Op donderdag 23 december 2010 01:10 schreef PdeHoog het volgende:
Mensen, ik ga eerste kerstdag een lekkere varkensfilet op tafel zetten met een appeluienjus. Ik ben op zoek naar een wijn. Ideeen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |