Verkiezingsprogramma's en wat er daarna daadwerkelijk gebeurt, daar is nog wel eens 'enige discrepantie tussen'quote:Op zondag 7 november 2010 11:14 schreef Brerius het volgende:
Ik raad je aan om nog eens het programma door te nemen. Wat een dom gelul zeg.
je lijkt wel een rooie rakker![]()
![]()
![]()
Nee, de PvdA houdt zoveel van de zwakken, dat ze er graag bij zien komen. Zie groei wajong'ers.quote:Op maandag 8 november 2010 11:36 schreef SEMTEX het volgende:
TS doet alsof hij verrast is. De VVD is de ideale partij voor mensen die graag hard werken en iets van hun leven willen maken. Als je onverhoopt ziek wordt of niet mee kunt komen in de tredmolen om wat voor reden dan ook heb je pech gehad en heeft de VVD geen medelijden met je. Alle regelingen/vangnetten die er voor dat soort mensen zijn, noemt de VVD de 'geluksmachine', alsof je er zelf voor kiest om in een dergelijk gat te vallen.
quote:Op maandag 8 november 2010 11:36 schreef SEMTEX het volgende:
TS doet alsof hij verrast is. De VVD is de ideale partij voor mensen die graag hard werken en iets van hun leven willen maken. om degenen die toch al veel geld hebben lekker veel aan je loonslavernij met schuldketenen te laten verdienen
Dat is juist het probleem, er wordt geredeneerd vanuit 'dat soort mensen'. Maar voor iedereen is de zekerheid prettig dat je kunt vallen zonder blijvend letsel op te lopen. Ook als je 5 keer modaal verdient kan je een kind een ziekte krijgen waarvan de behandeling onbetaalbaar voor je is, en dan is het fijn dat al die benedenmodalen solidair zijn en meebetalen aan de kosten van iemand die het veel breder heeft. Ook succesvolle of beginnende ondernemers kunnen alles kwijtraken, en dan is het wel prettig dat je niet hoeft te bedelen maar opnieuw kunt beginnnen. Sterker nog, een fatsoenlijk vangnet, bestaanszekerheid, zorgt er juist voor dat mensen in een suffe baan die staan te popelen om te ondernemen 'verstandig' zijn en het risico niet nemen, want dat is te groot. Het is geen soort mensen, alle mensen profiteren daarvan, want ze hebben die zekerheid dat ze op hun bek mogen gaan.quote:Als je onverhoopt ziek wordt of niet mee kunt komen in de tredmolen om wat voor reden dan ook heb je pech gehad en heeft de VVD geen medelijden met je. Alle regelingen/vangnetten die er voor dat soort mensen zijn, noemt de VVD de 'geluksmachine', alsof je er zelf voor kiest om in een dergelijk gat te vallen.
Oh ja, de wajongers voelen zich inderdaad vast aangemoedigd door de PVDA ja. "Hmmmm er zijn toch zoveel vangnetten tegenwoordig... laat ik eens in de Wajong gaan".quote:Op maandag 8 november 2010 11:47 schreef mlg het volgende:
[..]
Nee, de PvdA houdt zoveel van de zwakken, dat ze er graag bij zien komen. Zie groei wajong'ers.
Ja, natuurlijk. Waarom neemt het aantal gehandicapten af, en het aantal Wajong uitkeringen toe?quote:Op maandag 8 november 2010 12:01 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Oh ja, de wajongers voelen zich inderdaad vast aangemoedigd door de PVDA ja. "Hmmmm er zijn toch zoveel vangnetten tegenwoordig... laat ik eens in de Wajong gaan".
Omdat er tegenwoordig eerder diagnoses gesteld worden door de instanties die de Wajongers opvangen, denk ik. Daar heeft PVDA niks mee te maken. Dan kun je elke scheet die gelaten wordt door een willekeurige voorbijganger op straat ook wel linken aan de PVDA.quote:Op maandag 8 november 2010 12:02 schreef mlg het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk. Waarom neemt het aantal gehandicapten af, en het aantal Wajong uitkeringen toe?
Eens, maar daar staat de VVD ook gewoon voor.quote:Op maandag 8 november 2010 11:58 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
[..]
Dat is juist het probleem, er wordt geredeneerd vanuit 'dat soort mensen'. Maar voor iedereen is de zekerheid prettig dat je kunt vallen zonder blijvend letsel op te lopen. Ook als je 5 keer modaal verdient kan je een kind een ziekte krijgen waarvan de behandeling onbetaalbaar voor je is, en dan is het fijn dat al die benedenmodalen solidair zijn en meebetalen aan de kosten van iemand die het veel breder heeft. Ook succesvolle of beginnende ondernemers kunnen alles kwijtraken, en dan is het wel prettig dat je niet hoeft te bedelen maar opnieuw kunt beginnnen. Sterker nog, een fatsoenlijk vangnet, bestaanszekerheid, zorgt er juist voor dat mensen in een suffe baan die staan te popelen om te ondernemen 'verstandig' zijn en het risico niet nemen, want dat is te groot. Het is geen soort mensen, alle mensen profiteren daarvan, want ze hebben die zekerheid dat ze op hun bek mogen gaan.
De VVD heeft natuurlijk wel een punt dat de overheid niet verantwoordelijk is voor het geluk van mensen. Ook al trek je met het ongeluk van mensen veel stemmen van iedereen die dat graag botviert op de overheid. Maar de overheid kan wel de mogelijkheden voor iedereen om het geluk na te jagen vergroten door de gevolgen van pech een beetje te helpen opvangen.
In mijn optiek is een echte overheid daar niet verantwoordelijk voor.quote:Maar de overheid kan wel de mogelijkheden voor iedereen om het geluk na te jagen vergroten door de gevolgen van pech een beetje te helpen opvangen.
Er is gewoon te weinig controle. Je wordt ook snel aangemerkt als gehandicapt, een klein beetje borderline en je bent al arbeidsongeschikt. Vervolgens zitten ze alle dagen thuis, gaan 's nachts om 3 uur slapen, en slapen uit tot 3 uur 's middags, doen geen flikker, waardoor hun borderline nog veel heftiger wordt.quote:Op maandag 8 november 2010 12:04 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Omdat er tegenwoordig eerder diagnoses gesteld worden door de instanties die de Wajongers opvangen, denk ik. Daar heeft PVDA niks mee te maken. Dan kun je elke scheet die gelaten wordt door een willekeurige voorbijganger op straat ook wel linken aan de PVDA.
Wat een heerlijke generaliserende en ongefundeerde reactie. Ken je veel borderliners, dan?quote:Op maandag 8 november 2010 12:07 schreef mlg het volgende:
[..]
Er is gewoon te weinig controle. Je wordt ook snel aangemerkt als gehandicapt, een klein beetje borderline en je bent al arbeidsongeschikt. Vervolgens zitten ze alle dagen thuis, gaan 's nachts om 3 uur slapen, en slapen uit tot 3 uur 's middags, doen geen flikker, waardoor hun borderline nog veel heftiger wordt.
Er wordt veelvuldig misbruik gemaakt van de Wajong, dan wordt zelfs niet door de linkse partijen ontkent.
Ja, die ken ik. Een daarvan zit nu in de bak, als ze gewoon aan het werk was gezet door de overheid was het nooit zover gekomen.quote:Op maandag 8 november 2010 12:12 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Wat een heerlijke generaliserende en ongefundeerde reactie. Ken je veel borderliners, dan?
Sommige mensen schieten dan weer veel te ver door in het vasthouden aan slechte woordgrapjes, in mijn optiek dan hè...quote:Op maandag 8 november 2010 12:05 schreef Leucopterus het volgende:
[..]
In mijn optiek is een echte overheid daar niet verantwoordelijk voor.
De (r)overheid is (onder andere) hierin veel te ver doorgeschoten.
Tja en door op sociale werkplaatsen te bezuinigen gaan er nog een hele hoop meer thuis zittenquote:Op maandag 8 november 2010 12:18 schreef mlg het volgende:
[..]
Ja, die ken ik. Een daarvan zit nu in de bak, als ze gewoon aan het werk was gezet door de overheid was het nooit zover gekomen.
Het was maar een voorbeeld, maar alle dagen thuis zitten gaat mensen met psychische stoornissen niet goed doen, maar eerder kwaad doen.
Hij heeft wel gelijk, hoewel ik hierin iets minder ver ga. De hele politiek draait om andersmans geld en die het minst profiteren, betalen het meest en die het meest profiteren betalen het minst.quote:Op maandag 8 november 2010 12:18 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Sommige mensen schieten dan weer veel te ver door in het vasthouden aan slechte woordgrapjes, in mijn optiek dan hè...
All great truths begin as blasphemies.quote:Op maandag 8 november 2010 12:18 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Sommige mensen schieten dan weer veel te ver door in het vasthouden aan slechte woordgrapjes, in mijn optiek dan hè...
Waarom moet de overheid zich daarmee bemoeien?quote:Op maandag 8 november 2010 12:18 schreef mlg het volgende:
[..]
Ja, die ken ik. Een daarvan zit nu in de bak, als ze gewoon aan het werk was gezet door de overheid was het nooit zover gekomen.
Het komt nogal kinderachtig over als je steeds datzelfde grapje uithaalt.quote:Op maandag 8 november 2010 12:20 schreef mlg het volgende:
[..]
Hij heeft wel gelijk, hoewel ik hierin iets minder ver ga. De hele politiek draait om andersmans geld en die het minst profiteren, betalen het meest en die het meest profiteren betalen het minst.
Het is diezelfde overheid die jou ook de mogelijkheid heeft gegeven om zoveel centen te verdienen. Of denk jij dat je ook zoveel geld had verdiend wanneer je in Afrika was geboren?quote:Op maandag 8 november 2010 12:20 schreef mlg het volgende:
[..]
Hij heeft wel gelijk, hoewel ik hierin iets minder ver ga. De hele politiek draait om andersmans geld en die het minst profiteren, betalen het meest en die het meest profiteren betalen het minst.
Je bedoelt dat de overheid mijn studie betaald heeft (niet waar, ben van particulier onderwijs) of bedoel je dat de overheid voor de ontwikkeling heeft gezorgd? De overheid belemmert juist de ontwikkeling, door geld de incasseren wat ook voor investeringen gebruikt kon worden, in plaats van kunstsubidies, ontwikkelingshulp en andere malinvesteringen van de overheid.quote:Op maandag 8 november 2010 12:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is diezelfde overheid die jou ook de mogelijkheid heeft gegeven om zoveel centen te verdienen. Of denk jij dat je ook zoveel geld had verdiend wanneer je in Afrika was geboren?
Het zal je verbazen hoeveel een mens kan bereiken met eigen initiatief, zonder snoepgoed van de overheid.quote:Op maandag 8 november 2010 12:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is diezelfde overheid die jou ook de mogelijkheid heeft gegeven om zoveel centen te verdienen. Of denk jij dat je ook zoveel geld had verdiend wanneer je in Afrika was geboren?
Het zal hem ook verbazen hoe de onzichtbare hand zorgt voor meer welvaart in de onderklasse. Die zelfde onderklasse die hij nu arm houdt, en 'hun' werk wat door zijn immigratie standpunt niks meer waard is.quote:Op maandag 8 november 2010 13:07 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Het zal je verbazen hoeveel een mens kan bereiken met eigen initiatief, zonder snoepgoed van de overheid.
Zoals met alles; zaligheid zij met de onwetenden. Zij die blind zijn voor de economie zullen altijd tot die categorie behoren, laat ze lekker in die waas, wij weten wel beter.quote:Op maandag 8 november 2010 13:12 schreef mlg het volgende:
[..]
Het zal hem ook verbazen hoe de onzichtbare hand zorgt voor meer welvaart in de onderklasse.
Maar het gemiddelde IQ in Nederland is 102quote:Op maandag 8 november 2010 13:14 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Zoals met alles; zaligheid zij met de onwetenden. Zij die blind zijn voor de economie zullen altijd tot die categorie behoren, laat ze lekker in die waas, wij weten wel beter.
Scholen zijn veelal opgezet met hulp van de overheid. Daarnaast stelt zij eisen aan een onderwijsinstelling zodat leerlingen fatsoenlijk worden geschoold. Onze overheid heeft een belangrijke rol gespeeld in het creeren van een algeheel onderwijsaanbod. Het was 200 jaar geleden immers niet vanzelfsprekend dat iedereen een fatsoenlijke opleiding kon genieten. Tegenwoordig speelt de overheid wellicht een minder prominente rol. Zij laat, met name, hogescholen en universiteiten hun gang gaan en bemoeit zich niet met de invulling van de lessen. Een goede zaak, uiteraard.quote:Op maandag 8 november 2010 13:05 schreef mlg het volgende:
[..]
Je bedoelt dat de overheid mijn studie betaald heeft (niet waar, ben van particulier onderwijs) of bedoel je dat de overheid voor de ontwikkeling heeft gezorgd? De overheid belemmert juist de ontwikkeling, door geld de incasseren wat ook voor investeringen gebruikt kon worden, in plaats van kunstsubidies, ontwikkelingshulp en andere malinvesteringen van de overheid.
En wat betreft de studie. Iemand goed scholen levert meer op dan het uiteindelijk gekost heeft.
Gelukkig nog wel ondanks een kabinet dat tegen de belofte van de VVD in alleen maar banen kost en het vestigingskliaat verziekt.quote:Op maandag 8 november 2010 13:07 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Het zal je verbazen hoeveel een mens kan bereiken met eigen initiatief, zonder snoepgoed van de overheid.
Och, je kan de IQ test nog wel redelijk doen als je faalt in de economische gedeelten.quote:Op maandag 8 november 2010 13:17 schreef mlg het volgende:
[..]
Maar het gemiddelde IQ in Nederland is 102
Vanwaar nou dit badinerende toontje? Aan de rechterzijde wordt altijd geklaagd over de intellectuele superioriteit die links zichzelf aanmeet. Mijn kennis over economie is niet zo beperkt als jij denkt of doet overkomen.quote:Op maandag 8 november 2010 13:14 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Zoals met alles; zaligheid zij met de onwetenden. Zij die blind zijn voor de economie zullen altijd tot die categorie behoren, laat ze lekker in die waas, wij weten wel beter.
Zeg, het is niet mijn schuld dat er zo nodig een grote groep mensen op een linkse partij moesten stemmen, en dat die gedoogsteun moesten geven.quote:Op maandag 8 november 2010 13:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Gelukkig nog wel ondanks een kabinet dat tegen de belofte van de VVD in alleen maar banen kost en het vestigingskliaat verziekt.
Waarom stem je links dan?quote:Op maandag 8 november 2010 13:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vanwaar nou dit badinerende toontje? Aan de rechterzijde wordt altijd geklaagd over de intellectuele superioriteit die links zichzelf aanmeet. Mijn kennis over economie is niet zo beperkt als jij denkt of doet overkomen.
Het was meer een generaliserende opmerking, jouw kennis over de economie kan best aanwezig zijn, daar twijfel ik niet aan. En we klagen over de morele superioriteit die links zich aanmeet, niet intellectuele superioriteit (integendeel zelfs!).quote:Op maandag 8 november 2010 13:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vanwaar nou dit badinerende toontje? Aan de rechterzijde wordt altijd geklaagd over de intellectuele superioriteit die links zichzelf aanmeet. Mijn kennis over economie is niet zo beperkt als jij denkt of doet overkomen.
Beweer ik iets anders dan? De maatschappij zoals die is ingevud geeft ons echter wel de mogelijkheid om succesvol te zijn. Dat kun je moeilijk ontkennen.quote:Op maandag 8 november 2010 13:07 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Vanuit een startpositie die afhankelijkheid promoot en in de samenleving wortelt, een ziekte als je het mij vraagt. De economie moet nu lijden onder een grote groep mensen die gewend is geraakt aan diezelfde vertroeteling, denk aan de protesten tegen een nieuw AOW.quote:Op maandag 8 november 2010 13:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Beweer ik iets anders dan? De maatschappij zoals die is ingevud geeft ons echter wel de mogelijkheid om succesvol te zijn. Dat kun je moeilijk ontkennen.
Omdat ik totale deregulering van de markt niet als de oplossing zie.quote:
Daar ben ik het ten dele mee eens. In sommige opzichten is onze nanny-state te ver doorgeslagen. Mensen weten dat je niet al teveel moeite hoeft te doen om in de Bijstand terecht te komen, en sommigen maken daar misbruik van.quote:Op maandag 8 november 2010 13:24 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Vanuit een startpositie die afhankelijkheid promoot en in de samenleving wortelt, een ziekte als je het mij vraagt. De economie moet nu lijden onder een grote groep mensen die gewend is geraakt aan diezelfde vertroeteling, denk aan de protesten tegen een nieuw AOW.
Stupiditeit regeert, en de minderheid moet met weerzin toekijken hoe het vorm neemt.
En dat is goed, maar doordraven is nooit goed, en zekere partijen gaan zich nu nog meer bemoeien met de economie door de overheid gestuurd. Denk aan de PVV die in haar eentje bommen legt onder elk beleid in de economie voorgesteld door de VVD.quote:Op maandag 8 november 2010 13:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daar ben ik het ten dele mee eens. In sommige opzichten is onze nanny-state te ver doorgeslagen. Mensen weten dat je niet al teveel moeite hoeft te doen om in de Bijstand terecht te komen, en sommigen maken daar misbruik van.
Echter, het punt dat ik probeerde te maken is dat de overheid ons tot op zekere hoogte handvaten heeft gegeven die ons in staat stellen om uiterst succesvol te zijn.
Persoonlijk was ik dan ook voorstander van de economische hervormingen die de VVD, D66 en GL voor ogen hadden. Het is zeer betreurenswaardig dat de PVV daar een stokje voor heeft weten te steken. Ik begrijp overigens wel waarom Rutte een buiging heeft gemaakt naar Wilders, maar dat heb ik al eens een uitgebrek uitgelegd in een ander topicquote:Op maandag 8 november 2010 13:30 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
En dat is goed, maar doordraven is nooit goed, en zekere partijen gaan zich nu nog meer bemoeien met de economie door de overheid gestuurd. Denk aan de PVV die in haar eentje bommen legt onder elk beleid in de economie voorgesteld door de VVD.
Leuk dat de moslims op de kaart staan, maar ze vallen in het niet bij de incompetentie van het economische inzicht van Henk en Ingrid zelf.
Als je moet kiezen tussen twee kwaden dan kies je meestal de minste van de twee, en dat neem ik de VVD ook niet kwalijk. Ik neem het alleen de PVV'ers kwalijk dat ze niet in de eerste plaats op de VVD gestemd hebben. Marokkanen zijn een probleem, maar ook weer niet zo groot.quote:Op maandag 8 november 2010 13:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Persoonlijk was ik dan ook voorstander van de economische hervormingen die de VVD, D66 en GL voor ogen hadden. Het is zeer betreurenswaardig dat de PVV daar een stokje voor heeft weten te steken. Ik begrijp overigens wel waarom Rutte een buiging heeft gemaakt naar Wilders, maar dat heb ik al eens een uitgebrek uitgelegd in een ander topic
Het bevalt me wel eerlijk gezegd. Als ze niet crimineel zijn, dan is er wel iets anders wat me niet aan hun bevalt, zoals werkloosheid en een slappe mentaliteit. Dat met de AOW is tevens ook lariekoek. Volgens berekenen zullen we in 2040 een tekort hebben, maar ik las laatst verscheidene berichtgeving dat deze berekeningen niet volgens de wet IB 2001 zijn berekend, en dat er waraschijnlijk helemaal geen tekort is in 2040.quote:Op maandag 8 november 2010 13:39 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Als je moet kiezen tussen twee kwaden dan kies je meestal de minste van de twee, en dat neem ik de VVD ook niet kwalijk. Ik neem het alleen de PVV'ers kwalijk dat ze niet in de eerste plaats op de VVD gestemd hebben. Marokkanen zijn een probleem, maar ook weer niet zo groot.
We zitten liever te kankeren op een scooter in Rotterdam dan de AOW zo blijkt maar weer, hoe kortzichtig.
Weet je wel hoe belachelijk weinig een bijstandsinkomen precies is?quote:Op maandag 8 november 2010 13:28 schreef KoosVogels het volgende:
Mensen weten dat je niet al teveel moeite hoeft te doen om in de Bijstand terecht te komen, en sommigen maken daar misbruik van.
Wil je eens weten hoe hoog die in Duitsland is? 350 euro.quote:Op maandag 8 november 2010 13:43 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Weet je wel hoe belachelijk weinig een bijstandinkomen precies is?
Interesseert me niet, het gaat in dit topic niet over Duitse politiek.quote:Op maandag 8 november 2010 13:44 schreef mlg het volgende:
[..]
Wil je is weten hoe hoog die in Duitsland is? 350 euro.
Mij niet, geef de politie volmacht om te schieten of knuppel ze te plekke halfdood en be done with it. Dat constante gezeik in Nederland over hoe het probleem op te lossen, als ze niet willen luisteren dan moeten ze maar voelen, probleem opgelost.quote:Op maandag 8 november 2010 13:42 schreef mlg het volgende:
[..]
Het bevalt me wel eerlijk gezegd. Dat met de AOW is tevens ook lariekoek. Volgens berekenen zullen we in 2040 een tekort hebben, maar ik las laatst verscheidene berichtgeving dat deze berekeningen niet volgens de wet IB2001 ofzoiets zijn berekend, en dat er waraschijnlijk helemaal geen tekort is in 2040.
Ah, jij bedoelt het op zo'n manier. Ik dacht dat jij je stoorde aan het feit dat immigranten een keer bij de naam genoemd worden.quote:Op maandag 8 november 2010 13:45 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Mij niet, geef de politie volmacht om te schieten of knuppel ze te plekke halfdood en be done with it. Dat constante gezeik in Nederland over hoe het probleem op te lossen, als ze niet willen luisteren dan moeten ze maar voelen, probleem opgelost.
De AOW gaat me niet zozeer over een tekort nu, over 10 jaar, over 20 jaar of welke termijn dan ook. Ik vind gewoon dat het hoort bij een samenleving waarin iedereen langer door kan werken en dus ook een steentje bij kan dragen aan hun eigen(!) comfort. De PvdA kwam als oplossing met een belastingverhoging naar 60%, schuif het maar weer af op de hogere inkomens.
Als mensen willen genieten van gratis geld na hun 65/67'ste dan moeten ze er maar voor werken.
Och nee, dat het word benoemd als probleem is alleen maar positief te noemen, maar buiten dat gebeurt er verder niks. Holle retoriek en meer niet, daar stoor ik me aan. Vooral omdat het de rest van de Nederlandse politiek vertroebelt. Gooi een bezem over die mensen heen, knikker ze er uit en geef de politie toestemming voor gepast geweld, en over op de orde van de dag.quote:Op maandag 8 november 2010 13:48 schreef mlg het volgende:
[..]
Ah, jij bedoelt het op zo'n manier. Ik dacht dat jij je stoorde aan het feit dat immigranten een keer bij de naam genoemd worden.
De PvdA kwam niet alleen met het voorstel om de belastingen te verhogen, maar ook nog een belastingvoordeel weg te nemen waar de hoogste inkomens het meest voordeel aan hebben. Zelfs Wouter Bos vond dit geen goed plan, gezien de concurrentiepositie van Nederland.
Het zijn een stel domme harken bij elkaar, die droog zand denken te kunnen harken.
Je hebt natuurlijk altijd mensen die bewust genoegen met minder zolang ze maar niets hoeven doen.quote:Op maandag 8 november 2010 13:43 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Weet je wel hoe belachelijk weinig een bijstandsinkomen precies is?Daar word je echt niet blij van hoor, laat staan dat je er bewust voor kiest.
Dat is het probleem ook met de eerste generatie immigranten. Die mensen komen uit een positie waar ze niks hebben, en krijgen hier een uitkering waarmee ze zichzelf al als welvarend prijzen.quote:Op maandag 8 november 2010 13:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je hebt natuurlijk altijd mensen die bewust genoegen met minder zolang ze maar niets hoeven doen.
Meer solide qua ander beleid. Specificeer dat eens.quote:Op zondag 7 november 2010 11:19 schreef Arolsen het volgende:
[..]
Zit eraan te denken CU te stemmen volgende keer.
Slaan wel door in hun christelijke ideeen maar zijn iig meer solide qua ander beleid
Jij denkt dat wanneer je alle sociale zekerheden afschaft de onderklasse er beter van wordt? Daar geloof ik echt niks van. Dat argument heeft men de VS ook, "trickle-down economics" wordt dat genoemd. Hoewel er natuurlijk een kern van waarheid in zit zie je dat in de VS de armoede een stuk hoger is dan in een land als Nederland met een vergelijkbare GDP per capita. Het is vooral een argument van gierige rijke mensen, zodat ze niets in hoeven leveren.quote:Op maandag 8 november 2010 13:12 schreef mlg het volgende:
Het zal hem ook verbazen hoe de onzichtbare hand zorgt voor meer welvaart in de onderklasse. Die zelfde onderklasse die hij nu arm houdt, en 'hun' werk wat door zijn immigratie standpunt niks meer waard is.
Hogere pieken en diepere dalen inderdaad. Probleem in de VS is dat de overheid zich laat intimideren door de rijken waardoor die een permanente plek op een hoge piek kunnen bemachtigen, met als slachtoffer de midden- en onderklasse die veel minder makkelijk hogerop kunnen komen. Maar dit fenomeen is uiteraard te zien in elk land, ook in Nederland.quote:Op maandag 8 november 2010 14:54 schreef Premium_Quality het volgende:
[..]
Jij denkt dat wanneer je alle sociale zekerheden afschaft de onderklasse er beter van wordt? Daar geloof ik echt niks van. Dat argument heeft men de VS ook, "trickle-down economics" wordt dat genoemd. Hoewel er natuurlijk een kern van waarheid in zit zie je dat in de VS de armoede een stuk hoger is dan in een land als Nederland met een vergelijkbare GDP per capita. Het is vooral een argument van gierige rijke mensen, zodat ze niets in hoeven leveren.
Je ziet dat wanneer er in de VS laagconjunctuur heerst er massale ontslagen vallen en er ook geen fatsoenlijk sociaal vangnet is. Dit heeft ook een negatief effect aan de vraagkant waardoor het dal dieper is dan met sociale stabilisatoren als uitkeringen en wat sterkere bescherming voor werknemers. Gelukkig hoeven mensen in Nederland niet in tenten te slapen in slechte economische tijden.
De armoedegrens is idd een relatief begrip en doordat de VS zo'n hoge GDP per capita heeft vallen er mensen daaronder die het niet per se heel slecht hebben.quote:Op maandag 8 november 2010 18:30 schreef mlg het volgende:
Ik word zo moe van al die onwaarheden omtrent armoede en de onderklasse in Amerika. Ik moet nu weg, maar ik ga vandaag of morgen jullie even met wat cijfers confronteren. Ik heb het genoteerd op een geel plakkertje, dus bereid jullie maar vast voor.
Ik wel hoor.quote:Op maandag 8 november 2010 19:27 schreef Premium_Quality het volgende:
Dit heb ik iig nog nooit gezien in Nederland:
[ afbeelding ]
Ik ook, en in Frankrijk kom je het buiten het centrum overal tegen en dan is het plaatje van Premium nog een redelijke luxe.quote:
Zeker niet, maar het 'hogere pieken, diepere dalen'-verhaal is wel waar.quote:Op maandag 8 november 2010 21:01 schreef mlg het volgende:
Het is niet zo slecht gesteld in Amerika, zoals velen mensen denken.
De diepere dalen niet, want in Amerika wordt je met een hoger salaris dan in Nederland als 'arm' aangemerkt, terwijl je in Nederland bij een relatief laag salaris als arm wordt aangemerkt. Het is zelfs zo dat je in Nederlander met een hoger salaris/uitkering al als arm wordt aangemerkt dan in ons buurland 'Duitsland'. Er is zeker grotere inkomsten verschillen in arm en rijk, maar dat hoeft per definitie niet slecht te zijn.quote:Op maandag 8 november 2010 21:24 schreef waht het volgende:
[..]
Zeker niet, maar het 'hogere pieken, diepere dalen'-verhaal is wel waar.
Voor mij hoef je het niet te doen hoor. Het is glashelder wat de verschillen tussen NL en de VS zijn, wat beter is kun je niet eenduidig stellen.quote:Op maandag 8 november 2010 21:30 schreef mlg het volgende:
Maar zoals beloofd ga ik hier nog een topic over aanmaken met cijfers en grafieken, want altijd maar dat gezanik over Amerika en armoede ben ik onderhand wel een keer zat.
Hmm dat is een goed punt.quote:Op maandag 8 november 2010 20:55 schreef mlg het volgende:
Een redelijke post, maar ik wil in een apart topic even alle cijfers en feiten posten. Je moet er tevens wel rekening mee houden dat mensen in de WAO niet tot het aantal werklozen wordt gerekend, en daarom is die huidige 5.4% (geen 4.4% meer) werklozen verwaarloosbaar. Er zitten nu ongeveer 200.000 mensen in de WAO, en de beroepsbevolking is 7.5 miljoen en daarmee is de oorspronkelijke werkloosheid 2.7% hoger, wat op 8.1% komt. CBS heeft tevens veel kritiek op het feit dat het percentage WAO'ers niet onder de werklozen wordt gerekend.
In Amerika kennen ze geen WAO, en daarom is die 9.0% het echte aantal werklozen in Amerika.
Ik zou we willen weten waar we in Nederland zulke armoede hebben.quote:
Armoede vergelijken tussen Europa en Amerika, of zelfs de EU en Amerika is niet eerlijk. Alleen West-Europa is geïndustrialiseerd genoeg. De VS is zeker geen verschrikkelijk land; ik vind alleen dat in West-Europa de rijkdom beter verdeeld is en er beter wordt gezorgd voor de zwakkeren en de zieken.quote:Op maandag 8 november 2010 21:01 schreef mlg het volgende:
Bovendien is de werkloosheid in Europa 10.6%, en ik weet niet hoe het bij wet geregeld is wanneer je officieel werkloos bent, maar daar kun je vast en zeker nog wel wat procent punten bij op tellen.
Het is niet zo slecht gesteld in Amerika, zoals velen mensen denken.
Het is een boeiend topic. De VS vind ik sowieso een fascinerend land. Ik ben benieuwd, mlgquote:Op maandag 8 november 2010 21:30 schreef mlg het volgende:
Maar zoals beloofd ga ik hier nog een topic over aanmaken met cijfers en grafieken, want altijd maar dat gezanik over Amerika en armoede ben ik onderhand wel een keer zat.
ga ervoor, men kan vast wel een hofnar gebruiken...quote:Op donderdag 11 november 2010 16:50 schreef xenobinol het volgende:
Ik zit er al een tijdje over na te denken om lid te worden van de VVD, want die mensen daar moeten nodig eens kennis en beschaving bijgebracht worden
Inderdaad, iemand moet wat vaker een glimlach toveren op die zure gezichten. Ik begin door ze eens te laten kijken naar hoe slecht anderen het hebben, kunnen we gezamenlijk om lachenquote:Op donderdag 11 november 2010 17:13 schreef SeanFerdi het volgende:
ga ervoor, men kan vast wel een hofnar gebruiken...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |