Verkiezingsprogramma's en wat er daarna daadwerkelijk gebeurt, daar is nog wel eens 'enige discrepantie tussen'quote:Op zondag 7 november 2010 11:14 schreef Brerius het volgende:
Ik raad je aan om nog eens het programma door te nemen. Wat een dom gelul zeg.
je lijkt wel een rooie rakker![]()
![]()
![]()
Nee, de PvdA houdt zoveel van de zwakken, dat ze er graag bij zien komen. Zie groei wajong'ers.quote:Op maandag 8 november 2010 11:36 schreef SEMTEX het volgende:
TS doet alsof hij verrast is. De VVD is de ideale partij voor mensen die graag hard werken en iets van hun leven willen maken. Als je onverhoopt ziek wordt of niet mee kunt komen in de tredmolen om wat voor reden dan ook heb je pech gehad en heeft de VVD geen medelijden met je. Alle regelingen/vangnetten die er voor dat soort mensen zijn, noemt de VVD de 'geluksmachine', alsof je er zelf voor kiest om in een dergelijk gat te vallen.
quote:Op maandag 8 november 2010 11:36 schreef SEMTEX het volgende:
TS doet alsof hij verrast is. De VVD is de ideale partij voor mensen die graag hard werken en iets van hun leven willen maken. om degenen die toch al veel geld hebben lekker veel aan je loonslavernij met schuldketenen te laten verdienen
Dat is juist het probleem, er wordt geredeneerd vanuit 'dat soort mensen'. Maar voor iedereen is de zekerheid prettig dat je kunt vallen zonder blijvend letsel op te lopen. Ook als je 5 keer modaal verdient kan je een kind een ziekte krijgen waarvan de behandeling onbetaalbaar voor je is, en dan is het fijn dat al die benedenmodalen solidair zijn en meebetalen aan de kosten van iemand die het veel breder heeft. Ook succesvolle of beginnende ondernemers kunnen alles kwijtraken, en dan is het wel prettig dat je niet hoeft te bedelen maar opnieuw kunt beginnnen. Sterker nog, een fatsoenlijk vangnet, bestaanszekerheid, zorgt er juist voor dat mensen in een suffe baan die staan te popelen om te ondernemen 'verstandig' zijn en het risico niet nemen, want dat is te groot. Het is geen soort mensen, alle mensen profiteren daarvan, want ze hebben die zekerheid dat ze op hun bek mogen gaan.quote:Als je onverhoopt ziek wordt of niet mee kunt komen in de tredmolen om wat voor reden dan ook heb je pech gehad en heeft de VVD geen medelijden met je. Alle regelingen/vangnetten die er voor dat soort mensen zijn, noemt de VVD de 'geluksmachine', alsof je er zelf voor kiest om in een dergelijk gat te vallen.
Oh ja, de wajongers voelen zich inderdaad vast aangemoedigd door de PVDA ja. "Hmmmm er zijn toch zoveel vangnetten tegenwoordig... laat ik eens in de Wajong gaan".quote:Op maandag 8 november 2010 11:47 schreef mlg het volgende:
[..]
Nee, de PvdA houdt zoveel van de zwakken, dat ze er graag bij zien komen. Zie groei wajong'ers.
Ja, natuurlijk. Waarom neemt het aantal gehandicapten af, en het aantal Wajong uitkeringen toe?quote:Op maandag 8 november 2010 12:01 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Oh ja, de wajongers voelen zich inderdaad vast aangemoedigd door de PVDA ja. "Hmmmm er zijn toch zoveel vangnetten tegenwoordig... laat ik eens in de Wajong gaan".
Omdat er tegenwoordig eerder diagnoses gesteld worden door de instanties die de Wajongers opvangen, denk ik. Daar heeft PVDA niks mee te maken. Dan kun je elke scheet die gelaten wordt door een willekeurige voorbijganger op straat ook wel linken aan de PVDA.quote:Op maandag 8 november 2010 12:02 schreef mlg het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk. Waarom neemt het aantal gehandicapten af, en het aantal Wajong uitkeringen toe?
Eens, maar daar staat de VVD ook gewoon voor.quote:Op maandag 8 november 2010 11:58 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
[..]
Dat is juist het probleem, er wordt geredeneerd vanuit 'dat soort mensen'. Maar voor iedereen is de zekerheid prettig dat je kunt vallen zonder blijvend letsel op te lopen. Ook als je 5 keer modaal verdient kan je een kind een ziekte krijgen waarvan de behandeling onbetaalbaar voor je is, en dan is het fijn dat al die benedenmodalen solidair zijn en meebetalen aan de kosten van iemand die het veel breder heeft. Ook succesvolle of beginnende ondernemers kunnen alles kwijtraken, en dan is het wel prettig dat je niet hoeft te bedelen maar opnieuw kunt beginnnen. Sterker nog, een fatsoenlijk vangnet, bestaanszekerheid, zorgt er juist voor dat mensen in een suffe baan die staan te popelen om te ondernemen 'verstandig' zijn en het risico niet nemen, want dat is te groot. Het is geen soort mensen, alle mensen profiteren daarvan, want ze hebben die zekerheid dat ze op hun bek mogen gaan.
De VVD heeft natuurlijk wel een punt dat de overheid niet verantwoordelijk is voor het geluk van mensen. Ook al trek je met het ongeluk van mensen veel stemmen van iedereen die dat graag botviert op de overheid. Maar de overheid kan wel de mogelijkheden voor iedereen om het geluk na te jagen vergroten door de gevolgen van pech een beetje te helpen opvangen.
In mijn optiek is een echte overheid daar niet verantwoordelijk voor.quote:Maar de overheid kan wel de mogelijkheden voor iedereen om het geluk na te jagen vergroten door de gevolgen van pech een beetje te helpen opvangen.
Er is gewoon te weinig controle. Je wordt ook snel aangemerkt als gehandicapt, een klein beetje borderline en je bent al arbeidsongeschikt. Vervolgens zitten ze alle dagen thuis, gaan 's nachts om 3 uur slapen, en slapen uit tot 3 uur 's middags, doen geen flikker, waardoor hun borderline nog veel heftiger wordt.quote:Op maandag 8 november 2010 12:04 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Omdat er tegenwoordig eerder diagnoses gesteld worden door de instanties die de Wajongers opvangen, denk ik. Daar heeft PVDA niks mee te maken. Dan kun je elke scheet die gelaten wordt door een willekeurige voorbijganger op straat ook wel linken aan de PVDA.
Wat een heerlijke generaliserende en ongefundeerde reactie. Ken je veel borderliners, dan?quote:Op maandag 8 november 2010 12:07 schreef mlg het volgende:
[..]
Er is gewoon te weinig controle. Je wordt ook snel aangemerkt als gehandicapt, een klein beetje borderline en je bent al arbeidsongeschikt. Vervolgens zitten ze alle dagen thuis, gaan 's nachts om 3 uur slapen, en slapen uit tot 3 uur 's middags, doen geen flikker, waardoor hun borderline nog veel heftiger wordt.
Er wordt veelvuldig misbruik gemaakt van de Wajong, dan wordt zelfs niet door de linkse partijen ontkent.
Ja, die ken ik. Een daarvan zit nu in de bak, als ze gewoon aan het werk was gezet door de overheid was het nooit zover gekomen.quote:Op maandag 8 november 2010 12:12 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Wat een heerlijke generaliserende en ongefundeerde reactie. Ken je veel borderliners, dan?
Sommige mensen schieten dan weer veel te ver door in het vasthouden aan slechte woordgrapjes, in mijn optiek dan hè...quote:Op maandag 8 november 2010 12:05 schreef Leucopterus het volgende:
[..]
In mijn optiek is een echte overheid daar niet verantwoordelijk voor.
De (r)overheid is (onder andere) hierin veel te ver doorgeschoten.
Tja en door op sociale werkplaatsen te bezuinigen gaan er nog een hele hoop meer thuis zittenquote:Op maandag 8 november 2010 12:18 schreef mlg het volgende:
[..]
Ja, die ken ik. Een daarvan zit nu in de bak, als ze gewoon aan het werk was gezet door de overheid was het nooit zover gekomen.
Het was maar een voorbeeld, maar alle dagen thuis zitten gaat mensen met psychische stoornissen niet goed doen, maar eerder kwaad doen.
Hij heeft wel gelijk, hoewel ik hierin iets minder ver ga. De hele politiek draait om andersmans geld en die het minst profiteren, betalen het meest en die het meest profiteren betalen het minst.quote:Op maandag 8 november 2010 12:18 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Sommige mensen schieten dan weer veel te ver door in het vasthouden aan slechte woordgrapjes, in mijn optiek dan hè...
All great truths begin as blasphemies.quote:Op maandag 8 november 2010 12:18 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Sommige mensen schieten dan weer veel te ver door in het vasthouden aan slechte woordgrapjes, in mijn optiek dan hè...
Waarom moet de overheid zich daarmee bemoeien?quote:Op maandag 8 november 2010 12:18 schreef mlg het volgende:
[..]
Ja, die ken ik. Een daarvan zit nu in de bak, als ze gewoon aan het werk was gezet door de overheid was het nooit zover gekomen.
Het komt nogal kinderachtig over als je steeds datzelfde grapje uithaalt.quote:Op maandag 8 november 2010 12:20 schreef mlg het volgende:
[..]
Hij heeft wel gelijk, hoewel ik hierin iets minder ver ga. De hele politiek draait om andersmans geld en die het minst profiteren, betalen het meest en die het meest profiteren betalen het minst.
Het is diezelfde overheid die jou ook de mogelijkheid heeft gegeven om zoveel centen te verdienen. Of denk jij dat je ook zoveel geld had verdiend wanneer je in Afrika was geboren?quote:Op maandag 8 november 2010 12:20 schreef mlg het volgende:
[..]
Hij heeft wel gelijk, hoewel ik hierin iets minder ver ga. De hele politiek draait om andersmans geld en die het minst profiteren, betalen het meest en die het meest profiteren betalen het minst.
Je bedoelt dat de overheid mijn studie betaald heeft (niet waar, ben van particulier onderwijs) of bedoel je dat de overheid voor de ontwikkeling heeft gezorgd? De overheid belemmert juist de ontwikkeling, door geld de incasseren wat ook voor investeringen gebruikt kon worden, in plaats van kunstsubidies, ontwikkelingshulp en andere malinvesteringen van de overheid.quote:Op maandag 8 november 2010 12:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is diezelfde overheid die jou ook de mogelijkheid heeft gegeven om zoveel centen te verdienen. Of denk jij dat je ook zoveel geld had verdiend wanneer je in Afrika was geboren?
Het zal je verbazen hoeveel een mens kan bereiken met eigen initiatief, zonder snoepgoed van de overheid.quote:Op maandag 8 november 2010 12:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is diezelfde overheid die jou ook de mogelijkheid heeft gegeven om zoveel centen te verdienen. Of denk jij dat je ook zoveel geld had verdiend wanneer je in Afrika was geboren?
Het zal hem ook verbazen hoe de onzichtbare hand zorgt voor meer welvaart in de onderklasse. Die zelfde onderklasse die hij nu arm houdt, en 'hun' werk wat door zijn immigratie standpunt niks meer waard is.quote:Op maandag 8 november 2010 13:07 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Het zal je verbazen hoeveel een mens kan bereiken met eigen initiatief, zonder snoepgoed van de overheid.
Zoals met alles; zaligheid zij met de onwetenden. Zij die blind zijn voor de economie zullen altijd tot die categorie behoren, laat ze lekker in die waas, wij weten wel beter.quote:Op maandag 8 november 2010 13:12 schreef mlg het volgende:
[..]
Het zal hem ook verbazen hoe de onzichtbare hand zorgt voor meer welvaart in de onderklasse.
Maar het gemiddelde IQ in Nederland is 102quote:Op maandag 8 november 2010 13:14 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Zoals met alles; zaligheid zij met de onwetenden. Zij die blind zijn voor de economie zullen altijd tot die categorie behoren, laat ze lekker in die waas, wij weten wel beter.
Scholen zijn veelal opgezet met hulp van de overheid. Daarnaast stelt zij eisen aan een onderwijsinstelling zodat leerlingen fatsoenlijk worden geschoold. Onze overheid heeft een belangrijke rol gespeeld in het creeren van een algeheel onderwijsaanbod. Het was 200 jaar geleden immers niet vanzelfsprekend dat iedereen een fatsoenlijke opleiding kon genieten. Tegenwoordig speelt de overheid wellicht een minder prominente rol. Zij laat, met name, hogescholen en universiteiten hun gang gaan en bemoeit zich niet met de invulling van de lessen. Een goede zaak, uiteraard.quote:Op maandag 8 november 2010 13:05 schreef mlg het volgende:
[..]
Je bedoelt dat de overheid mijn studie betaald heeft (niet waar, ben van particulier onderwijs) of bedoel je dat de overheid voor de ontwikkeling heeft gezorgd? De overheid belemmert juist de ontwikkeling, door geld de incasseren wat ook voor investeringen gebruikt kon worden, in plaats van kunstsubidies, ontwikkelingshulp en andere malinvesteringen van de overheid.
En wat betreft de studie. Iemand goed scholen levert meer op dan het uiteindelijk gekost heeft.
Gelukkig nog wel ondanks een kabinet dat tegen de belofte van de VVD in alleen maar banen kost en het vestigingskliaat verziekt.quote:Op maandag 8 november 2010 13:07 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Het zal je verbazen hoeveel een mens kan bereiken met eigen initiatief, zonder snoepgoed van de overheid.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |