abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88466662
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 11:14 schreef Brerius het volgende:
Ik raad je aan om nog eens het programma door te nemen. Wat een dom gelul zeg.

je lijkt wel een rooie rakker :r :r :r :r
Verkiezingsprogramma's en wat er daarna daadwerkelijk gebeurt, daar is nog wel eens 'enige discrepantie tussen' :')
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 8 november 2010 @ 11:36:59 #102
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_88466874
TS doet alsof hij verrast is. De VVD is de ideale partij voor mensen die graag hard werken en iets van hun leven willen maken. Als je onverhoopt ziek wordt of niet mee kunt komen in de tredmolen om wat voor reden dan ook heb je pech gehad en heeft de VVD geen medelijden met je. Alle regelingen/vangnetten die er voor dat soort mensen zijn, noemt de VVD de 'geluksmachine', alsof je er zelf voor kiest om in een dergelijk gat te vallen.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  maandag 8 november 2010 @ 11:47:16 #103
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_88467183
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 11:36 schreef SEMTEX het volgende:
TS doet alsof hij verrast is. De VVD is de ideale partij voor mensen die graag hard werken en iets van hun leven willen maken. Als je onverhoopt ziek wordt of niet mee kunt komen in de tredmolen om wat voor reden dan ook heb je pech gehad en heeft de VVD geen medelijden met je. Alle regelingen/vangnetten die er voor dat soort mensen zijn, noemt de VVD de 'geluksmachine', alsof je er zelf voor kiest om in een dergelijk gat te vallen.
Nee, de PvdA houdt zoveel van de zwakken, dat ze er graag bij zien komen. Zie groei wajong'ers.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
pi_88467552
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 11:36 schreef SEMTEX het volgende:
TS doet alsof hij verrast is. De VVD is de ideale partij voor mensen die graag hard werken en iets van hun leven willen maken. om degenen die toch al veel geld hebben lekker veel aan je loonslavernij met schuldketenen te laten verdienen
quote:
Als je onverhoopt ziek wordt of niet mee kunt komen in de tredmolen om wat voor reden dan ook heb je pech gehad en heeft de VVD geen medelijden met je. Alle regelingen/vangnetten die er voor dat soort mensen zijn, noemt de VVD de 'geluksmachine', alsof je er zelf voor kiest om in een dergelijk gat te vallen.
Dat is juist het probleem, er wordt geredeneerd vanuit 'dat soort mensen'. Maar voor iedereen is de zekerheid prettig dat je kunt vallen zonder blijvend letsel op te lopen. Ook als je 5 keer modaal verdient kan je een kind een ziekte krijgen waarvan de behandeling onbetaalbaar voor je is, en dan is het fijn dat al die benedenmodalen solidair zijn en meebetalen aan de kosten van iemand die het veel breder heeft. Ook succesvolle of beginnende ondernemers kunnen alles kwijtraken, en dan is het wel prettig dat je niet hoeft te bedelen maar opnieuw kunt beginnnen. Sterker nog, een fatsoenlijk vangnet, bestaanszekerheid, zorgt er juist voor dat mensen in een suffe baan die staan te popelen om te ondernemen 'verstandig' zijn en het risico niet nemen, want dat is te groot. Het is geen soort mensen, alle mensen profiteren daarvan, want ze hebben die zekerheid dat ze op hun bek mogen gaan.

De VVD heeft natuurlijk wel een punt dat de overheid niet verantwoordelijk is voor het geluk van mensen. Ook al trek je met het ongeluk van mensen veel stemmen van iedereen die dat graag botviert op de overheid. Maar de overheid kan wel de mogelijkheden voor iedereen om het geluk na te jagen vergroten door de gevolgen van pech een beetje te helpen opvangen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 8 november 2010 @ 12:01:17 #105
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_88467635
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 11:47 schreef mlg het volgende:

[..]

Nee, de PvdA houdt zoveel van de zwakken, dat ze er graag bij zien komen. Zie groei wajong'ers.
Oh ja, de wajongers voelen zich inderdaad vast aangemoedigd door de PVDA ja. "Hmmmm er zijn toch zoveel vangnetten tegenwoordig... laat ik eens in de Wajong gaan". 8)7
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  maandag 8 november 2010 @ 12:02:27 #106
294269 mlg
pi_88467674
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 12:01 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Oh ja, de wajongers voelen zich inderdaad vast aangemoedigd door de PVDA ja. "Hmmmm er zijn toch zoveel vangnetten tegenwoordig... laat ik eens in de Wajong gaan". 8)7
Ja, natuurlijk. Waarom neemt het aantal gehandicapten af, en het aantal Wajong uitkeringen toe?
  maandag 8 november 2010 @ 12:04:23 #107
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_88467730
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 12:02 schreef mlg het volgende:

[..]

Ja, natuurlijk. Waarom neemt het aantal gehandicapten af, en het aantal Wajong uitkeringen toe?
Omdat er tegenwoordig eerder diagnoses gesteld worden door de instanties die de Wajongers opvangen, denk ik. Daar heeft PVDA niks mee te maken. Dan kun je elke scheet die gelaten wordt door een willekeurige voorbijganger op straat ook wel linken aan de PVDA.
  maandag 8 november 2010 @ 12:05:17 #108
294269 mlg
pi_88467768
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 11:58 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

[..]

Dat is juist het probleem, er wordt geredeneerd vanuit 'dat soort mensen'. Maar voor iedereen is de zekerheid prettig dat je kunt vallen zonder blijvend letsel op te lopen. Ook als je 5 keer modaal verdient kan je een kind een ziekte krijgen waarvan de behandeling onbetaalbaar voor je is, en dan is het fijn dat al die benedenmodalen solidair zijn en meebetalen aan de kosten van iemand die het veel breder heeft. Ook succesvolle of beginnende ondernemers kunnen alles kwijtraken, en dan is het wel prettig dat je niet hoeft te bedelen maar opnieuw kunt beginnnen. Sterker nog, een fatsoenlijk vangnet, bestaanszekerheid, zorgt er juist voor dat mensen in een suffe baan die staan te popelen om te ondernemen 'verstandig' zijn en het risico niet nemen, want dat is te groot. Het is geen soort mensen, alle mensen profiteren daarvan, want ze hebben die zekerheid dat ze op hun bek mogen gaan.

De VVD heeft natuurlijk wel een punt dat de overheid niet verantwoordelijk is voor het geluk van mensen. Ook al trek je met het ongeluk van mensen veel stemmen van iedereen die dat graag botviert op de overheid. Maar de overheid kan wel de mogelijkheden voor iedereen om het geluk na te jagen vergroten door de gevolgen van pech een beetje te helpen opvangen.
Eens, maar daar staat de VVD ook gewoon voor.
  maandag 8 november 2010 @ 12:05:47 #109
264472 Leucopterus
Libertarian extraordinaire
pi_88467788
quote:
Maar de overheid kan wel de mogelijkheden voor iedereen om het geluk na te jagen vergroten door de gevolgen van pech een beetje te helpen opvangen.
In mijn optiek is een echte overheid daar niet verantwoordelijk voor.

De (r)overheid is (onder andere) hierin veel te ver doorgeschoten.
Government cannot give anything to anybody that it doesn't first take from somebody else. Whenever somebody receives something without working for it, somebody else has to work for it without receiving. - Dr. Adrian Rogers
  maandag 8 november 2010 @ 12:07:47 #110
294269 mlg
pi_88467850
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 12:04 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Omdat er tegenwoordig eerder diagnoses gesteld worden door de instanties die de Wajongers opvangen, denk ik. Daar heeft PVDA niks mee te maken. Dan kun je elke scheet die gelaten wordt door een willekeurige voorbijganger op straat ook wel linken aan de PVDA.
Er is gewoon te weinig controle. Je wordt ook snel aangemerkt als gehandicapt, een klein beetje borderline en je bent al arbeidsongeschikt. Vervolgens zitten ze alle dagen thuis, gaan 's nachts om 3 uur slapen, en slapen uit tot 3 uur 's middags, doen geen flikker, waardoor hun borderline nog veel heftiger wordt.

Er wordt veelvuldig misbruik gemaakt van de Wajong, dan wordt zelfs niet door de linkse partijen ontkent.
  maandag 8 november 2010 @ 12:12:21 #111
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_88467998
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 12:07 schreef mlg het volgende:

[..]

Er is gewoon te weinig controle. Je wordt ook snel aangemerkt als gehandicapt, een klein beetje borderline en je bent al arbeidsongeschikt. Vervolgens zitten ze alle dagen thuis, gaan 's nachts om 3 uur slapen, en slapen uit tot 3 uur 's middags, doen geen flikker, waardoor hun borderline nog veel heftiger wordt.

Er wordt veelvuldig misbruik gemaakt van de Wajong, dan wordt zelfs niet door de linkse partijen ontkent.
Wat een heerlijke generaliserende en ongefundeerde reactie. Ken je veel borderliners, dan? :P
  maandag 8 november 2010 @ 12:18:47 #112
294269 mlg
pi_88468211
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 12:12 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Wat een heerlijke generaliserende en ongefundeerde reactie. Ken je veel borderliners, dan? :P
Ja, die ken ik. Een daarvan zit nu in de bak, als ze gewoon aan het werk was gezet door de overheid was het nooit zover gekomen.

Het was maar een voorbeeld, maar alle dagen thuis zitten gaat mensen met psychische stoornissen niet goed doen, maar eerder kwaad doen.
pi_88468212
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 12:05 schreef Leucopterus het volgende:

[..]

In mijn optiek is een echte overheid daar niet verantwoordelijk voor.

De (r)overheid is (onder andere) hierin veel te ver doorgeschoten.
Sommige mensen schieten dan weer veel te ver door in het vasthouden aan slechte woordgrapjes, in mijn optiek dan hè...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 8 november 2010 @ 12:19:45 #114
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_88468246
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 12:18 schreef mlg het volgende:

[..]

Ja, die ken ik. Een daarvan zit nu in de bak, als ze gewoon aan het werk was gezet door de overheid was het nooit zover gekomen.

Het was maar een voorbeeld, maar alle dagen thuis zitten gaat mensen met psychische stoornissen niet goed doen, maar eerder kwaad doen.
Tja en door op sociale werkplaatsen te bezuinigen gaan er nog een hele hoop meer thuis zitten
  maandag 8 november 2010 @ 12:20:18 #115
294269 mlg
pi_88468263
quote:
15s.gif Op maandag 8 november 2010 12:18 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Sommige mensen schieten dan weer veel te ver door in het vasthouden aan slechte woordgrapjes, in mijn optiek dan hè...
Hij heeft wel gelijk, hoewel ik hierin iets minder ver ga. De hele politiek draait om andersmans geld en die het minst profiteren, betalen het meest en die het meest profiteren betalen het minst.
  maandag 8 november 2010 @ 12:23:02 #116
264472 Leucopterus
Libertarian extraordinaire
pi_88468352
quote:
15s.gif Op maandag 8 november 2010 12:18 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

All great truths begin as blasphemies.
Truth never hurts the teller.
Truth will only make you unpopular.

:7

quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 12:18 schreef mlg het volgende:

[..]

Waarom moet de overheid zich daarmee bemoeien? :?
Government cannot give anything to anybody that it doesn't first take from somebody else. Whenever somebody receives something without working for it, somebody else has to work for it without receiving. - Dr. Adrian Rogers
pi_88468518
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 12:20 schreef mlg het volgende:

[..]

Hij heeft wel gelijk, hoewel ik hierin iets minder ver ga. De hele politiek draait om andersmans geld en die het minst profiteren, betalen het meest en die het meest profiteren betalen het minst.
Het komt nogal kinderachtig over als je steeds datzelfde grapje uithaalt. :)
pi_88468855
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 12:20 schreef mlg het volgende:

[..]

Het is diezelfde overheid die jou ook de mogelijkheid heeft gegeven om zoveel centen te verdienen. Of denk jij dat je ook zoveel geld had verdiend wanneer je in Afrika was geboren?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 8 november 2010 @ 13:05:44 #119
294269 mlg
pi_88469673
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 12:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het is diezelfde overheid die jou ook de mogelijkheid heeft gegeven om zoveel centen te verdienen. Of denk jij dat je ook zoveel geld had verdiend wanneer je in Afrika was geboren?
Je bedoelt dat de overheid mijn studie betaald heeft (niet waar, ben van particulier onderwijs) of bedoel je dat de overheid voor de ontwikkeling heeft gezorgd? De overheid belemmert juist de ontwikkeling, door geld de incasseren wat ook voor investeringen gebruikt kon worden, in plaats van kunstsubidies, ontwikkelingshulp en andere malinvesteringen van de overheid.

En wat betreft de studie. Iemand goed scholen levert meer op dan het uiteindelijk gekost heeft.
  maandag 8 november 2010 @ 13:07:50 #120
322645 Voorschrift
See if I care
pi_88469750
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 12:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het zal je verbazen hoeveel een mens kan bereiken met eigen initiatief, zonder snoepgoed van de overheid.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  maandag 8 november 2010 @ 13:12:45 #121
294269 mlg
pi_88469924
quote:
7s.gif Op maandag 8 november 2010 13:07 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Het zal je verbazen hoeveel een mens kan bereiken met eigen initiatief, zonder snoepgoed van de overheid.
Het zal hem ook verbazen hoe de onzichtbare hand zorgt voor meer welvaart in de onderklasse. Die zelfde onderklasse die hij nu arm houdt, en 'hun' werk wat door zijn immigratie standpunt niks meer waard is.
  maandag 8 november 2010 @ 13:14:04 #122
322645 Voorschrift
See if I care
pi_88469973
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 13:12 schreef mlg het volgende:

[..]

Het zal hem ook verbazen hoe de onzichtbare hand zorgt voor meer welvaart in de onderklasse.
Zoals met alles; zaligheid zij met de onwetenden. Zij die blind zijn voor de economie zullen altijd tot die categorie behoren, laat ze lekker in die waas, wij weten wel beter.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  maandag 8 november 2010 @ 13:17:56 #123
294269 mlg
pi_88470116
quote:
14s.gif Op maandag 8 november 2010 13:14 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Zoals met alles; zaligheid zij met de onwetenden. Zij die blind zijn voor de economie zullen altijd tot die categorie behoren, laat ze lekker in die waas, wij weten wel beter.
Maar het gemiddelde IQ in Nederland is 102 :(
pi_88470191
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 13:05 schreef mlg het volgende:

[..]

Je bedoelt dat de overheid mijn studie betaald heeft (niet waar, ben van particulier onderwijs) of bedoel je dat de overheid voor de ontwikkeling heeft gezorgd? De overheid belemmert juist de ontwikkeling, door geld de incasseren wat ook voor investeringen gebruikt kon worden, in plaats van kunstsubidies, ontwikkelingshulp en andere malinvesteringen van de overheid.

En wat betreft de studie. Iemand goed scholen levert meer op dan het uiteindelijk gekost heeft.
Scholen zijn veelal opgezet met hulp van de overheid. Daarnaast stelt zij eisen aan een onderwijsinstelling zodat leerlingen fatsoenlijk worden geschoold. Onze overheid heeft een belangrijke rol gespeeld in het creeren van een algeheel onderwijsaanbod. Het was 200 jaar geleden immers niet vanzelfsprekend dat iedereen een fatsoenlijke opleiding kon genieten. Tegenwoordig speelt de overheid wellicht een minder prominente rol. Zij laat, met name, hogescholen en universiteiten hun gang gaan en bemoeit zich niet met de invulling van de lessen. Een goede zaak, uiteraard.

Middelbare scholen krijgen vaak financiele steun van hun gemeente. Hierdoor blijft de kwaliteit van het pand gewaarborgd en zorgt de gemeente ervoor dat de school voldoende capaciteit heeft om ook in de toekomst nieuwe leerlingen op te vangen.

Maar ik begrijp dat jij ook in Afrika succesvol had kunnen worden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 8 november 2010 @ 13:20:00 #125
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_88470212
quote:
7s.gif Op maandag 8 november 2010 13:07 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Gelukkig nog wel ondanks een kabinet dat tegen de belofte van de VVD in alleen maar banen kost en het vestigingskliaat verziekt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')