Het lijkt me ook niet zo vreemd als je zelf nog twijfelt of je nu wel een kind wil ,van een vader die er misschien niks mee te maken wil hebben.quote:Op zondag 7 november 2010 09:08 schreef kitao het volgende:
[..]
Dat laatste lijkt me niet zo vreemd als je naasten er konstant op wijzen dat ze beter een abortus kan nemen.
Daar zou ik ook niet gelukkig van worden.
Er is nog geen mening.quote:Op zondag 7 november 2010 09:09 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Dat heeft ze kennelijk gedaan , en haar mening is niet veranderd
Ah, ok, had ik gemist, sorryquote:
Terecht opgemerkt is dat geen beslissing in dit geval ook een beslissing is .quote:
Laat haar eens een afspraak maken bij bijv. maatschappelijk werk of FIOM. Dat een professioneel iemand met haar eens de zaken op een rijtje zet.quote:Op zondag 7 november 2010 09:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Tot nu toe neemt ze gewoon geen beslissing. Niet om het bewust te houden, niet om het weg te laten halen.
En geen beslissing is imo ook een beslissing, en dat weet zij ook.
Nee, familieleden die je komen vertellen dat ze zwanger zijn en verwachten dat jij zoveel geld of zoveel tijd eraan spendeert en daar dan geen mening over mogen geven, die heb je er graag bij.quote:Op zondag 7 november 2010 09:08 schreef Bastard het volgende:
[..]
Tabee danZulke familieleden ben je liever kwijt,
Je mening geven is iets anders dan aansturen op een abortus omdat jij de arrogantie meent te hebben te weten wat juist is.
Tja jouw probleem . Er is niemand die jouw dwingt te participeren in de opvoeding of onderhoud van dat kind .quote:Op zondag 7 november 2010 09:13 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Nee, familieleden die je komen vertellen dat ze zwanger zijn en verwachten dat jij zoveel geld of zoveel tijd eraan spendeert en daar dan geen mening over mogen geven, die heb je er graag bij.. Ben jij een beetje wereldvreemd soms?
Tja, hiermee zet je dus de hele discussie op losse poten waar je alle eerder geplaatste argumenten mee onderuit haalt.quote:Op zondag 7 november 2010 09:09 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het lijkt me ook niet zo vreemd als je zelf nog twijfelt of je nu wel een kind wil ,van een vader die er misschien niks mee te maken wil hebben.
Laten we het TS vragen want volgens mij is die er wel, namelijk dat haar zus vastbesloten is het kind te houden.quote:
Misschien moet ik het dan even nuanceren: ze weet zelf niet zeker of ze het wil houden..ze kiest daar nl niet letterlijk voor. Maar ze wil ook geen einde aan de zwangerschap maken. Ze wil het niet afbreken.quote:Op zondag 7 november 2010 09:19 schreef kitao het volgende:
[..]
Tja, hiermee zet je dus de hele discussie op losse poten waar je alle eerder geplaatste argumenten mee onderuit haalt.
Dit topic is gestart met de klacht dat haar zus dat kind wil en de rest van de familie niet, zo staat het zelfs in de klaagbaak.
Uhuh. Ik zou op dit moment niet al teveel vertrouwen hebben in de zus van TS:quote:Op zondag 7 november 2010 08:48 schreef Stokstaart het volgende:
Waarom snappen mensen niet dat de enige die kan beoordelen of dat kind er ja/nee moet komen de zus van TS is ?
Druk haar op het hart dat ze niet zomaar op anderen kan terugvallen maar dat ze 95% (oid) van het werk toch echt zelf zal moeten doen. Misschien dat er dan een belletje gaat rinkelen...quote:Op zondag 7 november 2010 08:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ga dit heel simpel zeggen: zij denkt dat ze voorrang krijgt met een kindje op een sociale huurwoning, a 200 euro pm in Utrecht. Zij denkt dat ze het kind kan kleden en voeden via de emmaus. Ze wil 3 a 4 dagen per week fulltime studeren ( doet ze nu ook) en dan moet dat kind 1 dag per week bij mij (ik werk 5 dagen, dus hoe?), 2 dagen bij mijn ouders ( die willen nu juist gaan genieten van een leven zonder kinderen..) en 1 dag bij een vriendin van haar die niet eens in Utrecht woont en zelf ook een los leven leidt.
Ze gaat er van uit dat ze NIET hoeft te werken en normaal haar studie af kan maken.
Hoe reeel is dit?
Bijna wel ja..quote:Op zondag 7 november 2010 09:23 schreef kitao het volgende:
[..]
Laten we het TS vragen want volgens mij is die er wel, namelijk dat haar zus vastbesloten is het kind te houden.
Maar ik denk dat capricia inmiddels met een kalmeringspilletje is gaan slapen aangezien dit topic midden in de nacht is geopend.
Nou ja, dan weet ik het ook niet meer wat je zou kunnen doen.quote:Op zondag 7 november 2010 09:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Misschien moet ik het dan even nuanceren: ze weet zelf niet zeker of ze het wil houden..ze kiest daar nl niet letterlijk voor. Maar ze wil ook geen einde aan de zwangerschap maken. Ze wil het niet afbreken.
En dus kiest ze in mijn ogen wel voor het voortzetten daarvan, ook al is dat niet zo letterlijk bewust.
Voorlopig doet ze niets, en dat is echt niet goed.
Joh, het gaat hier niet om een keertje oppassen.quote:Op zondag 7 november 2010 09:06 schreef Bastard het volgende:
[..]
Maar vind je dan wel dat je een voorbarige conclusie trekt? Jullie gaan er van uit dat het kind bij jullie gedumpt gaat worden, wat helemaal niet gezegd is.
Je kan toch aangeven dat als zij er voor kiest om het kind te houden, zij ook goed moet beseffen de opvoeding te zullen doen?
Een keertje oppas lijkt mij niet onredelijk als rol maar dat is wat anders dan een half inwonend kind te krijgen.
Anderzijds.. misschien vinden jullie het straks wel allemaal zo leuk dat jullie vechten om tijd samen met het kind.
Ja, daar staan even schrijnende verhalen tegenover van ouders die hun kind eigenlijk nooit de kansen etc. heeft kunnen geven die ieder kind verdient omdat ze er niet klaar voor waren.quote:Op zondag 7 november 2010 09:16 schreef kitao het volgende:
En ik wil ook nog even wijzen op wat Bastard vertelde, namelijk het volgende :
Ik was ook die leeftijd rond 23 en wij hadden een stelletje als goede vrienden. Die man studeerde en zij ook. Ook zij werd zwanger en heeft abortus gepleegd. Toen een paar jaar later alles op de rit lag toen wilden ze een kind. Maar dat kind kwam niet en die vrouw is daar bijna psychologisch aan onderdoor gegaan. Inmiddels ben ik het kontakt verloren maar laatst zag ik dat stel met een adoptiekind en ik weet van vroeger dat zij enorm veel spijt heeft gekregen van haar beslissing.
Daarom is deze discussie er ook, om alle mogelijkheden na te gaan. Zus heeft duidelijk laten weten er wel vanuit te gaan dat ze op ouders en zus kan rekenen. Logischerwijs hebben ouders en zus dan het recht om duidelijk te maken dat ze dat niet gaan doen, en dat zuslief er goed over moet nadenken of het wel verstandig is de zwangerschap te laten voortduren. Jammer dat je dat niet wilt snappen, of een te grote por-life-fundi bent om de zaken te zien zoals ze zijn. Jouw probleem, om in jouw termen te blijven.quote:Op zondag 7 november 2010 09:18 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Tja jouw probleem . Er is niemand die jouw dwingt te participeren in de opvoeding of onderhoud van dat kind .
Een zwangerschap duurt niet voor niets 9 maanden . Ruim de tijd om e.e.a. te regelen voor die tijdquote:Op zondag 7 november 2010 09:27 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Uhuh. Ik zou op dit moment niet al teveel vertrouwen hebben in de zus van TS:
[..]
Druk haar op het hart dat ze niet zomaar op anderen kan terugvallen maar dat ze 95% (oid) van het werk toch echt zelf zal moeten doen. Misschien dat er dan een belletje gaat rinkelen...
Sowieso, mensen die er vanuit gaan dat anderen wel bij zullen springen omdat zij graag iets willen![]()
Waarmee de kous dan verder af isquote:Op zondag 7 november 2010 09:37 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Ja, daar staan even schrijnende verhalen tegenover van ouders die hun kind eigenlijk nooit de kansen etc. heeft kunnen geven die ieder kind verdient omdat ze er niet klaar voor waren.
[..]
Daarom is deze discussie er ook, om alle mogelijkheden na te gaan. Zus heeft duidelijk laten weten er wel vanuit te gaan dat ze op ouders en zus kan rekenen. Logischerwijs hebben ouders en zus dan het recht om duidelijk te maken dat ze dat niet gaan doen , en dat zuslief er goed over moet nadenken of het wel verstandig is de zwangerschap te laten voortduren. Jammer dat je dat niet wilt snappen, of een te grote por-life-fundi bent om de zaken te zien zoals ze zijn. Jouw probleem, om in jouw termen te blijven.
Als de familie de handen ineenslaan, kan het best een succes wordenquote:Op zondag 7 november 2010 09:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Joh, het gaat hier niet om een keertje oppassen.
Denk je echt dat ik daarvoor dit topic zou openen?
Het is niet mijn keus, niet mijn kind. En idem voor mijn ouders die boven de 60 zijn en andere plannen hebben.
Ze woont bij mijn ouders, geen man, geen baan.
Hoe gaat dit een succes worden dan?
Wat gaat er geregeld worden dan? Die vent smeken of 'ie alsjeblief bij haar wil blijven en een baan wil gaan zoeken? Binnen een half jaar haar studie afronden, een baan zoeken en een huis huren?quote:Op zondag 7 november 2010 09:38 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Een zwangerschap duurt niet voor niets 9 maanden . Ruim de tijd om e.e.a. te regelen voor die tijd
Iets regelen zonder geld of inkomenquote:Op zondag 7 november 2010 09:38 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Een zwangerschap duurt niet voor niets 9 maanden . Ruim de tijd om e.e.a. te regelen voor die tijd
Het is niet jouw buik, het is niet jouw leven, nuff said.quote:Op zondag 7 november 2010 09:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Die familie vraagt hier niet om. Mijn ouders hoopten op een normale oude dag zonder allerlei inwonende kinderen en kleinkinderen.quote:Op zondag 7 november 2010 09:45 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Als de familie de handen ineenslaan, kan het best een succes worden
Het hoeft niet per se een ramp te worden. Er zijn genoeg moeders in een vergelijkbare situatie die gerust gelukkig zijn en hun kind ook. Ze zullen er hard aan moeten trekken en staan er grotendeels alleen voor, maar om nou te zeggen dat het bij voorbaat geen succes zal worden gaat wel wat ver.quote:Op zondag 7 november 2010 09:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Joh, het gaat hier niet om een keertje oppassen.
Denk je echt dat ik daarvoor dit topic zou openen?
Het is niet mijn keus, niet mijn kind. En idem voor mijn ouders die boven de 60 zijn en andere plannen hebben.
Ze woont bij mijn ouders, geen man, geen baan.
Nee, niet dus. Op het moment dat TS in beeld komt als structureel oppasgezin gaat het dus ook om haar leven.quote:Op zondag 7 november 2010 09:50 schreef Bastard het volgende:
[..]
Het is niet jouw buik, het is niet jouw leven, nuff said.
Zij maakt dr eigen succes.
Kom in dit topic dan ook niet aan met 'een keertje oppassen'. Want daar gaat het echt niet over.quote:Op zondag 7 november 2010 09:50 schreef Bastard het volgende:
[..]
Het is niet jouw buik, het is niet jouw leven, nuff said.
Zij maakt dr eigen succes.
Alsof je tegenwoordig een vent nodig hebt om je kind groot te brengenquote:Op zondag 7 november 2010 09:46 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Wat gaat er geregeld worden dan? Die vent smeken of 'ie alsjeblief bij haar wil blijven en een baan wil gaan zoeken? Binnen een half jaar haar studie afronden, een baan zoeken en een huis huren?
De enigen die gaan rennen en vliegen is haar directe familie, want zelf kan ze geen kant op.
En dat is jouw goed recht. Niemand verplicht je voor het kind van je zus te zorgen, je ouders zijn dat ook niet verplicht. Of je het een morele verplichting vindt is ook compleet aan jou.quote:Op zondag 7 november 2010 09:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Die familie vraagt hier niet om. Mijn ouders hoopten op een normale oude dag zonder allerlei inwonende kinderen en kleinkinderen.
Ik zit ook niet te springen op het feit dat ik dan maar een dag minder moet gaan werken.
En daarmee ben je er toch ? Jij houdt je baan gewoon en je zusje houdt (waarschijnlijk) dat kind .quote:Op zondag 7 november 2010 07:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh, als het kindje er is ga ik er vast en zeker heel veel van houden, maar voorlopig ga ik nog even niet mijn fulltime baan omzetten in een parttime job zodat ik op HAAR kind kan passen.
Terwijl ik zo een vermoeden heb dat ze dat wel aan mij, en aan mijn ouders, gaat vragen.
Tis precies zoals jij schrijft: haar keuze, haar kindje. En voornamelijk haar keven.
Hoe denk jij überhaupt over kinderen? Misschien ook wel een belangrijke factor.quote:Op zondag 7 november 2010 09:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Die familie vraagt hier niet om. Mijn ouders hoopten op een normale oude dag zonder allerlei inwonende kinderen en kleinkinderen.
Ik zit ook niet te springen op het feit dat ik dan maar een dag minder moet gaan werken.
Je kan het gewoon niet voor haar gaan invullen.. Luister je wel naar haar? Wat zij wilt is op dit moment een luisterend oor en aandacht om ergens misschien een besluit te nemen.quote:Op zondag 7 november 2010 09:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Kom in dit topic dan ook niet aan met 'een keertje oppassen'. Want daar gaat het echt niet over.
Ik kan je wel vertellen dat het makkelijker is om de zus van TS nu goed de wind van voren te geven zodat ze de hopelijk de zwangerschap niet doorzet, dan dat ze straks op onchristelijke tijden bij je op de stoep staat met de kleine en je haar weg moet sturen.quote:Op zondag 7 november 2010 09:53 schreef Stokstaart het volgende:
Dat hebben TS en mama ook kenbaar gemaakt , kous is daarmee af en de verantwoording ligt bij dat zusje .
Hoe moeilijk is het om dat te accepteren en bij je standpunten te blijven ?
Idd zeg ! Ik snap de zorgen, maar als je dit verhaal leest vraag je je af hoe TS ooit op deze wereld terecht is gekomenquote:Op zondag 7 november 2010 09:58 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Hoe denk jij überhaupt over kinderen? Misschien ook wel een belangrijke factor.
Toen ik jong vader werd (en geen huis had, wel een baan) stond mijn complete familie achter mij. Vooral mijn moeder, zusje en broertje stonden mij ten aller tijden bij. En mocht mijn broertje of zusje kinderen krijgen, zal ik hetzelfde doen.
Daar heb je immers familie voor.
Goed bedoeld hoor. Maar denk je niet dát we dit allemaal al doorgesproken hebben met haar?quote:Op zondag 7 november 2010 09:52 schreef Cat_Tank het volgende:
[..]
Het hoeft niet per se een ramp te worden. Er zijn genoeg moeders in een vergelijkbare situatie die gerust gelukkig zijn en hun kind ook. Ze zullen er hard aan moeten trekken en staan er grotendeels alleen voor, maar om nou te zeggen dat het bij voorbaat geen succes zal worden gaat wel wat ver.
Wat je zusje vooral goed duidelijk gemaakt moet worden is dat dit haar kind is, haar keuze en haar verantwoordelijkheid. Zij draagt dit alleen. De enige steun die ze mag verwachten is de steun die jij en je ouders bereid zijn te geven. Als je hier met zijn allen goed over gepraat hebt en dit goed duidelijk is moet ze zelf de beslissing maken of ze ermee door gaat of niet, en daarbij kun je haar alleen maar helpen door bijvoorbeeld samen uit te rekenen hoeveel een kind kost en wat de mogelijkheden zijn qua steun van de overheid, of haar helpen door samen te gaan informeren naar overtijdsbehandeling of abortus, of adoptie. Vooral dat laatste is iets waar ze het kind niet hoeft weg te laten halen en het een goed leven biedt, bij een ander. Laat van je horen wat jij bereid bent te doen en biedt haar vervolgens de steun die een zus kan geven bij het maken van een keuze. Meer kun je niet doen.
Toen jij jong vader werd?quote:Op zondag 7 november 2010 09:58 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Hoe denk jij überhaupt over kinderen? Misschien ook wel een belangrijke factor.
Toen ik jong vader werd (en geen huis had, wel een baan) stond mijn complete familie achter mij. Vooral mijn moeder, zusje en broertje stonden mij ten aller tijden bij. En mocht mijn broertje of zusje kinderen krijgen, zal ik hetzelfde doen.
Daar heb je immers familie voor.
Maar dat geldt niet voor iedereenquote:
Ik ben het eens met het eerste deel, maar ze mag best zeggen wat haar het beste lijkt in deze situatie. Zeker gezien het zusje duidelijk gemaakt heeft dat ze er vanuit gaat (zonder goede overweging van zaken) dat ze wel steun krijgt op verschillende fronten, terwijl je daar echt niet vanuit kan gaan.quote:Op zondag 7 november 2010 09:58 schreef Bastard het volgende:
[..]
Je kan het gewoon niet voor haar gaan invullen.. Luister je wel naar haar? Wat zij wilt is op dit moment een luisterend oor en aandacht om ergens misschien een besluit te nemen.
Het gaat er nu even niet om wat jij wilt of vind dat moet gebeuren. Als je woorden sturen alleen maar aan naar abortus.
Maar goed, doe lekker wat jij denkt dat juist is, over 10 jaar kom je hier een vervolgtopic openen "mijn zus wil mij niet meer spreken" omdat ze terecht boos is doordat ze je advies heeft moeten slikken en er spijt van heeft.
Sterkte!
Ok, en nu alle users tellen van wie de moeder nog schoolgaand, bij haar ouders wonend, werkeloos en zonder vaste relatie was terwijl ze een kind op de wereld hebben gezet. Hoeveel blijven er nog over denk je?quote:Op zondag 7 november 2010 10:01 schreef Bastard het volgende:
Het ontbreken van besef bij de mensen hier alle ouders dapper hebben doorgezet omdat ze anders niet hadden bestaan.
Slechts een hoopje cellen nietwaar? De kortzichtigeheid bij sommige is misselijkmakend.
Je christelijke moraal druipt er van af. En ja, iets wat 4 weken oud is, is voor mij een klompje cellen.quote:Op zondag 7 november 2010 10:01 schreef Bastard het volgende:
Het ontbreken van besef bij de mensen hier alle ouders dapper hebben doorgezet omdat ze anders niet hadden bestaan.
Slechts een hoopje cellen nietwaar? De kortzichtigeheid bij sommige is misselijkmakend.
Het was niet gepland in ieder gevalquote:Op zondag 7 november 2010 10:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Toen jij jong vader werd?
Ik neem aan dat je daar wel iets voor gedaan hebt, en dat dat niet spontaan gebeurde?
Wat een argument zeg...
Ik denk dat het erger voor het kind is als het ter wereld komt en een gebrekkig, moeilijk leven heeft vanaf de jeugd, dan dat er goed over nagedacht wordt voordat. Want dit zusje is er duidelijk niet klaar voor. De vader maakt haar niet uit, het was een ongelukje, aan geld wordt niet gedacht, er wordt gemakshalve aan de familie gedacht:"jullie zijn er toch"? Ze drinkt en rookt in de zwangerschap, en ga zo maar door. (dit alles natuurlijk uit de woorden van de TS)quote:Op zondag 7 november 2010 10:01 schreef Bastard het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |