Een waarschijnlijk bruine afwezige pappa, nog geen afgemaakte studie, geen baan, geen eigen huis, geen zekerheid, veel zal neerkomen op familie/vrienden van de moeder. Verschil? Ja, deze is toevallig 23.quote:Op zondag 7 november 2010 08:37 schreef Bastard het volgende:
[..]
Tienermoeders ja.. guppen van 15 die denken dat moedertje spelen leuk is.
Zie je het verschil niet?
Waarom zeg je dan niet gewoon lief doch beslist tegen haar dat zowel je ouders als jij dat niet gaan doen, en dat ze dus een andere indeling zal moeten bedenken als ze het wil houden? Dat is de enige manier om haar een duidelijk beeld te verschaffen hoor. Als je nu niet duidelijk 'nee' zegt, kun (en mag m.i.) je het haar ook niet verwijten als ze er zometeen vanuit gaat dat jullie dat wel zullen doen.quote:Op zondag 7 november 2010 08:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ga dit heel simpel zeggen: zij denkt dat ze voorrang krijgt met een kindje op een sociale huurwoning, a 200 euro pm in Utrecht. Zij denkt dat ze het kind kan kleden en voeden via de emmaus. Ze wil 3 a 4 dagen per week fulltime studeren ( doet ze nu ook) en dan moet dat kind 1 dag per week bij mij (ik werk 5 dagen, dus hoe?), 2 dagen bij mijn ouders ( die willen nu juist gaan genieten van een leven zonder kinderen..) en 1 dag bij een vriendin van haar die niet eens in Utrecht woont en zelf ook een los leven leidt.
Ze gaat er van uit dat ze NIET hoeft te werken en normaal haar studie af kan maken.
Hoe reeel is dit?
Goed verwoord zo op de vroege ochtendquote:Op zondag 7 november 2010 08:37 schreef PierreTT het volgende:
@ TS, ik heb het topic doorgelezen, en kom ook eigenlijk tot de conclusie dat je niet veel meer kan doen dan adviseren om het kind niet te houden. Het blijft echter wel haar eigen keuze waarmee ze zelf moet leven, en het is ook niet aan jou om te beslissen over wat zij met het kind doet, maar je kan haar wel adviseren. En als ik zo in het topic lees over je zus, is dat totaal niet onverstandig om te doen
Het zijn niet de optimale omstandigheden om een kind te krijgen bedoel je? Nee we hoeven niet allemaal een droomcarriere boven het krijgen van een kind te zetten.quote:Op zondag 7 november 2010 08:38 schreef NotYou het volgende:
[..]
Een waarschijnlijk bruine afwezige pappa, nog geen afgemaakte studie, geen baan, geen eigen huis, geen zekerheid, veel zal neerkomen op familie/vrienden van de moeder. Verschil? Ja, deze is toevallig 23.
Bullshit dit soort emotionele chantage. Ik hou zielsveel van mijn zusjes, maar laat me niet opzadelen met een verantwoordelijkheid voor de komende 20 jaar waar ik niet om gevraagd heb.quote:Op zondag 7 november 2010 08:37 schreef Jessiiie het volgende:
[..] (ik ga er vanuit dat je dat wilt als zus..). [..]
Het hele punt van deze discussie in 2 zinnenquote:Op zondag 7 november 2010 08:41 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Bullshit dit soort emotionele chantage. Ik hou zielsveel van mijn zusjes, maar laat me niet opzadelen met een verantwoordelijkheid voor de komende 20 jaar waar ik niet om gevraagd heb.
quote:Op zondag 7 november 2010 08:42 schreef machtpen het volgende:
Het zal voor je ouders wel de enige kans zijn om grootouder te worden. Ben jezelf geen kinderhater aangezien jezelf al achter in de dertig bent en geen kinderen hebt ?
Ach lazer toch op zeg, zuslief kan niet eens haar eigen broek ophouden en heeft geen dak boven haar hoofd. Dat zijn slechte omstandigheden, niet slechts suboptimaal.quote:Op zondag 7 november 2010 08:40 schreef Bastard het volgende:
[..]
Het zijn niet de optimale omstandigheden om een kind te krijgen bedoel je? Nee we hoeven niet allemaal een droomcarriere boven het krijgen van een kind te zetten.
Dat is gewoon niet een ander zijn keuze alleen die van jezelf.. zie leeftijd en gezond verstand.
Wie heeft het over een droomcarriere? Ik heb het over een eigen baan en een eigen huis, kunnen voorzien in iig je eigen levensonderhoud en het liefst ook dat van je kind. Dit meisje leeft kennelijk zelf nog thuis bij haar ouders als een kind. Donkere afwezige vader. "Mama waarom ben ik bruin en jij niet? Waar is papa?" etc. Tof joh.quote:Op zondag 7 november 2010 08:40 schreef Bastard het volgende:
[..]
Het zijn niet de optimale omstandigheden om een kind te krijgen bedoel je? Nee we hoeven niet allemaal een droomcarriere boven het krijgen van een kind te zetten.
Dat is gewoon niet een ander zijn keuze alleen die van jezelf.. zie leeftijd en gezond verstand.
't Is geen kansarm meisje, hè. Als je drie universitaire studies tegelijk kunt doen, dan kun je ook wel in je eigen onderhoud voorzien.quote:Op zondag 7 november 2010 08:44 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Ach lazer toch op zeg, zuslief kan niet eens haar eigen broek ophouden en heeft geen dak boven haar hoofd. Dat zijn slechte omstandigheden, niet slechts suboptimaal..
De ouders zien het ook niet zitten, heb je het topic wel gelezen? Met je 'kinderhater', sneu type.quote:Op zondag 7 november 2010 08:42 schreef machtpen het volgende:
Het zal voor je ouders wel de enige kans zijn om grootouder te worden. Ben jezelf geen kinderhater aangezien jezelf al achter in de dertig bent en geen kinderen hebt ?
Het probleem is geloof ik dat ze dat niet wil. Dat ze blijkbaar vindt dat haar ouders en zus dat wel voor haar zullen doen.quote:Op zondag 7 november 2010 08:46 schreef Lienekien het volgende:
[..]
't Is geen kansarm meisje, hè. Als je drie universitaire studies tegelijk kunt doen, dan kun je ook wel in je eigen onderhoud voorzien.
Hoe leg je die link? Opleidingsniveau zegt niet alles over levensvaardigheden.quote:Op zondag 7 november 2010 08:46 schreef Lienekien het volgende:
[..]
't Is geen kansarm meisje, hè. Als je drie universitaire studies tegelijk kunt doen, dan kun je ook wel in je eigen onderhoud voorzien.
En dus blijft dat ook zo?quote:Op zondag 7 november 2010 08:48 schreef lezzer het volgende:
[..]
Het probleem is geloof ik dat ze dat niet wil. Dat ze blijkbaar vindt dat haar ouders en zus dat wel voor haar zullen doen.
Dat ben ik wel met je eens, maar dit zou naar mijn mening snel moeten gebeuren, want zoals hiervoor al vermeld -ook door mij zelf trouwens- ,indien dit blijft slepen zal dit uiteindelijk tot een breuk leiden binnen de familie.quote:Op zondag 7 november 2010 08:35 schreef Avey het volgende:
Goed, misschien wat ambigu verwoord? Het is nog vroegMaar punt is dus dat ik vind dat TS zeker wel (objectieve) argumenten mag aandragen om de beslissing te kunnen maken.
Zoals iemand anders al opmerkte is dat het enige wat je kunt doen. Als ze daarna alsnog besluit om de baby te houden moet TS dat ook accepteren (en dat zal ze ook doen geloof ik).
Nee, niet alles. Maar waarom zou het per se niet goed gaan?quote:Op zondag 7 november 2010 08:48 schreef Avey het volgende:
[..]
Hoe leg je die link? Opleidingsniveau zegt niet alles over levensvaardigheden.
Nou ja, geen idee. Maar als die zus nu al TS ingeschakeld heeft voor een dag per week opvang terwijl TS een fulltime baant heeft... dan spoor je ergens niet hoor.quote:
Omdat dat natuurlijk flauwekul is. Ze is de enige die de beslissing kan en mag maken, maar dat betekent niet dat ze observaties van anderen niet mee kan laten wegen in die beslissing.quote:Op zondag 7 november 2010 08:48 schreef Stokstaart het volgende:
Waarom snappen mensen niet dat de enige die kan beoordelen of dat kind er ja/nee moet komen de zus van TS is ?
Dat meisje is vier weken zwanger en heeft nog niet eens besloten dat ze het kind ook wil houden.quote:Op zondag 7 november 2010 08:50 schreef lezzer het volgende:
[..]
Nou ja, geen idee. Maar als die zus nu al TS ingeschakeld heeft voor een dag per week opvang terwijl TS een fulltime baant heeft... dan spoor je ergens niet hoor.
Drie?? Komt er bij elke 10 posts automatisch een studie bij?quote:Op zondag 7 november 2010 08:46 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Al wil ze het in een sinaasappelkistje leggen, het is het niet aan jou om te adviseren wat goed voor dr eigen bestwil is!quote:Op zondag 7 november 2010 08:44 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Ach lazer toch op zeg, zuslief kan niet eens haar eigen broek ophouden en heeft geen dak boven haar hoofd. Dat zijn slechte omstandigheden, niet slechts suboptimaal..
Dat staat ergens in dit topic (zo las ik het in ieder geval), dat de zus van TS de ouders 2 dagen per week wil laten oppassen, TS 1 dag en dan nog een vriendin de andere dag.quote:Op zondag 7 november 2010 08:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat meisje is vier weken zwanger en heeft nog niet eens besloten dat ze het kind ook wil houden.
Dus hoezo heeft ze haar zus nu al ingeschakeld?
Tja, afgaande op de beschrijvingen van TS van de persoonlijkheid van haar zus. En ze maakt zich duidelijk zorgen, dus daar zal ze reden genoeg voor hebben. Voor de rest hebben wij geen referentie.quote:Op zondag 7 november 2010 08:50 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, niet alles. Maar waarom zou het per se niet goed gaan?
Er wordt hier steeds maar van een bepaald scenario uitgegaan.
Nogmaals, ze is vier weken zwanger en heeft nog niet besloten of ze het kind wil houden.quote:Op zondag 7 november 2010 08:53 schreef lezzer het volgende:
[..]
Dat staat ergens in dit topic (zo las ik het in ieder geval), dat de zus van TS de ouders 2 dagen per week wil laten oppassen, TS 1 dag en dan nog een vriendin de andere dag.
Dat zijn de 4 dagen dat de zus van TS naar de universiteit moet.
Anderszijds wil ze misschien niet luisteren, en gaat ze er (onterecht?) vanuit dat als het kind er eenmaal is alles wel goedkomt. Dat zal het misschien ook wel, maar het lijkt me voor de zus inderdaad geen slecht probleem wat objectief advies van buitenstaanders in te winnen. Ik denk dat vooral de taak voor TS is haar wel te wijzen op de risico's en problemen die deze situatie kan opleveren, wat de zus hiermee doet is een tweede.quote:Op zondag 7 november 2010 08:51 schreef Avey het volgende:
[..]
Omdat dat natuurlijk flauwekul is. Ze is de enige die de beslissing kan en mag maken, maar dat betekent niet dat ze observaties van anderen niet mee kan laten wegen in die beslissing.
quote:Op zondag 7 november 2010 08:52 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Drie?? Komt er bij elke 10 posts automatisch een studie bij?. Nee, ze is niet kansarm. Maar ze heeft wel een erg rooskleurig beeld van wat haar te wachten staat gezien haar idee over het komen aan woonruimte, het kunnen doorstuderen etc. De realiteit zal zijn dat ze heel moeilijk aan woonruimte zal kunnen komen en dat doorstuderen vrijwel onmogelijk zal zijn gezien de inkomsten die ze nodig heeft om in eigen onderhoud en dat van haar potentiele kind te voorzien, ze zal veroordeeld zijn tot baantjes waar nauwelijks of geen opleiding voor nodig is en zal dat moeten zien te combineren met de opvoeding, als alleenstaande...
quote:Op zondag 7 november 2010 07:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja ze doet 2 masters en eigenlijk ook nog een extra bach. Moet ik dan schrijven 3 studies? Dat klinkt meteen bizar... Gaat om master pedagogiek, humanistiek (ontwikkelingssamenwerking en internationaal recht) en sociologie van de niet westerse samenleving ( hoe niet westerse landen met recht en zwakkeren omgaan, bijz interessant kan ik je vertellen).
[...]
Zou jij een inschatting kunnen maken over hoe je broer/zus zoiets zou gaan handelen?quote:Op zondag 7 november 2010 08:56 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nogmaals, ze is vier weken zwanger en heeft nog niet besloten of ze het kind wil houden.
Wat capricia hier weergeeft over wat haar zus heeft gezegd, zou ik dus niet aannemen als vaststaande plannen.
Je zegt het goed!quote:Op zondag 7 november 2010 08:37 schreef PierreTT het volgende:
@ TS, ik heb het topic doorgelezen, en kom ook eigenlijk tot de conclusie dat je niet veel meer kan doen dan adviseren om het kind niet te houden. Het blijft echter wel haar eigen keuze waarmee ze zelf moet leven, en het is ook niet aan jou om te beslissen over wat zij met het kind doet, maar je kan haar wel adviseren. En als ik zo in het topic lees over je zus, is dat totaal niet onverstandig om te doen
Ik blijf nog even meelezen
vreemde post dit : capricia schrijft heel duidelijk het volgende in de OP :quote:Op zondag 7 november 2010 08:56 schreef Lienekien het volgende:
Nogmaals, ze is vier weken zwanger en heeft nog niet besloten of ze het kind wil houden.
Wat capricia hier weergeeft over wat haar zus heeft gezegd, zou ik dus niet aannemen als vaststaande plannen.
quote:Ze wil het kind houden omdat dat 'natuurlijk' is
Wat zou jij willen aantonen met mijn antwoord op die vraag?quote:Op zondag 7 november 2010 08:57 schreef lezzer het volgende:
[..]
Zou jij een inschatting kunnen maken over hoe je broer/zus zoiets zou gaan handelen?
Inderdaad. En vooral er sterk op wijzen hoe de familie er tegenover staat als ze besluit het te houden.quote:Op zondag 7 november 2010 08:56 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Anderszijds wil ze misschien niet luisteren, en gaat ze er (onterecht?) vanuit dat als het kind er eenmaal is alles wel goedkomt. Dat zal het misschien ook wel, maar het lijkt me voor de zus inderdaad geen slecht probleem wat objectief advies van buitenstaanders in te winnen. Ik denk dat vooral de taak voor TS is haar wel te wijzen op de risico's en problemen die deze situatie kan opleveren, wat de zus hiermee doet is een tweede.
Maar ze schrijft ook dit:quote:Op zondag 7 november 2010 09:00 schreef kitao het volgende:
[..]
vreemde post dit : capricia schrijft heel duidelijk het volgende in de OP :
[..]
quote:Op zondag 7 november 2010 08:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat vroeg de huisarts ook: ben je gelukkig met dit nieuwe leven in je buik?
Helaas voor haar kon ze hier geen eenduidig antwoord op geven. En nu, een week later, kan ze dat nog steeds niet.
[...]
Dat ik denk dat TS wel een beetje die inschatting kan maken. Ik ken mijn zus in ieder geval goed genoeg om die inschatting te maken.quote:Op zondag 7 november 2010 09:00 schreef Lienekien het volgende:
Wat zou jij willen aantonen met mijn antwoord op die vraag?
Je kunt toch wel nagaan dat, mocht die zus besluiten dat kind te krijgen, dat ze dan de komende maanden nog een flinke reality check krijgt. Ze gaat tegen dingen aanlopen die ze zich nu nog niet realiseert. Dus als ze dingen nu te rooskleurig ziet en daar te gemakkelijk over denkt: dat verandert nog wel. Dat geef ik je op een briefje.
Dank jequote:
Dit is in feite het probleem lijkt me. Ik zou haar heel goed duidelijk maken dat je daar niet op zit te wachten, en niet kan garanderen dat je altijd maar kan oppassen. Met alle respect, je hebt ook nog je eigen leven. Jij behoort overigens, naar mijn mening, ook niet op te draaien voor de opvoeding van het kind van je zus. En je ouders ook niet. Dat is, mijns inziens, de taak van de ouder zelf. Uiteraard kan je wel "er zijn" voor het kind, dat is ook erg belangrijkquote:Op zondag 7 november 2010 08:58 schreef capricia het volgende:
Een kindje van haar, gaat gewoon opgevoed worden door op de eerste plaats mijn ouders, en op de tweede plaats door mij.
Ze heeft letterlijk gezegd (ik heb geen kinderen met mijn man) dat het leuk is voor mijn man en mij...
Wij vinden dat dus niet.
Als iemand op het punt staat een beslissing te nemen die ook mijn leven beinvloedt is het wel degelijk aan mij om mijn mening kenbaar te maken. Sterker nog, het staat me zelfs vrij om te beslissen dat ik er niets mee te maken wil hebben.quote:Op zondag 7 november 2010 08:52 schreef Bastard het volgende:
[..]
Al wil ze het in een sinaasappelkistje leggen, het is het niet aan jou om te adviseren wat goed voor dr eigen bestwil is!
Dat ze niet dr broek kan ophouden dat blijkt ja, want zwanger.
Maar vind je dan wel dat je een voorbarige conclusie trekt? Jullie gaan er van uit dat het kind bij jullie gedumpt gaat worden, wat helemaal niet gezegd is.quote:Op zondag 7 november 2010 08:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Een kindje van haar, gaat gewoon opgevoed worden door op de eerste plaats mijn ouders, en op de tweede plaats door mij.
Ze heeft letterlijk gezegd (ik heb geen kinderen met mijn man) dat het leuk is voor mijn man en mij...
Wij vinden dat dus niet.
Ik vind ook dat de opstelling van de familie wel anders kan. Als zus en ouders inderdaad gaan meewerken aan het plan dat zusje nu in haar hoofd heeft, tja, waarom zou zusje dan überhaupt zelf moeite doen om zelf de verantwoordelijkheid voor haar situatie te dragen?quote:Op zondag 7 november 2010 09:05 schreef lezzer het volgende:
[..]
Dat ik denk dat TS wel een beetje die inschatting kan maken. Ik ken mijn zus in ieder geval goed genoeg om die inschatting te maken.
Tegen de tijd dat die zus zich dat realiseert dmv de realitycheck is het natuurlijk wel te laat.
Maar goed, ik zie TS de hele tijd zeggen "als het zover is zijn we er voor haar", en daar mee ben je gewoon echt helemaal niet duidelijk naar die zus toe. Want je zegt "ik wil het niet, maar ik ga het toch doen". Daar zul je toch eerst van af moeten.
Dat laatste lijkt me niet zo vreemd als je naasten er konstant op wijzen dat ze beter een abortus kan nemen.quote:
Helemaal mee eens. Zolang TS dat niet doet, kan ze het haar zus niet verwijten als die zometeen op hen gaat leunen.quote:Op zondag 7 november 2010 09:05 schreef lezzer het volgende:
[..]
Dat ik denk dat TS wel een beetje die inschatting kan maken. Ik ken mijn zus in ieder geval goed genoeg om die inschatting te maken.
Tegen de tijd dat die zus zich dat realiseert dmv de realitycheck is het natuurlijk wel te laat.
Maar goed, ik zie TS de hele tijd zeggen "als het zover is zijn we er voor haar", en daar mee ben je gewoon echt helemaal niet duidelijk naar die zus toe. Want je zegt "ik wil het niet, maar ik ga het toch doen". Daar zul je toch eerst van af moeten.
Daarom zei ik dus eerder: "zeg nou heel duidelijk dat jij geen rol wilt in dat plan".quote:Op zondag 7 november 2010 09:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik vind ook dat de opstelling van de familie wel anders kan. Als zus en ouders inderdaad gaan meewerken aan het plan dat zusje nu in haar hoofd heeft, tja, waarom zou zusje dan überhaupt zelf moeite doen om zelf de verantwoordelijkheid voor haar situatie te dragen?
Tabee danquote:Op zondag 7 november 2010 09:06 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Als iemand op het punt staat een beslissing te nemen die ook mijn leven beinvloedt is het wel degelijk aan mij om mijn mening kenbaar te maken. Sterker nog, het staat me zelfs vrij om te beslissen dat ik er niets mee te maken wil hebben.
Tot nu toe neemt ze gewoon geen beslissing. Niet om het bewust te houden, niet om het weg te laten halen.quote:
Dat heeft ze kennelijk gedaan , en haar mening is niet veranderdquote:Op zondag 7 november 2010 08:51 schreef Avey het volgende:
[..]
Omdat dat natuurlijk flauwekul is. Ze is de enige die de beslissing kan en mag maken, maar dat betekent niet dat ze observaties van anderen niet mee kan laten wegen in die beslissing.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |