abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 november 2010 @ 08:37:28 #101
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_88424912
@ TS, ik heb het topic doorgelezen, en kom ook eigenlijk tot de conclusie dat je niet veel meer kan doen dan adviseren om het kind niet te houden. Het blijft echter wel haar eigen keuze waarmee ze zelf moet leven, en het is ook niet aan jou om te beslissen over wat zij met het kind doet, maar je kan haar wel adviseren. En als ik zo in het topic lees over je zus, is dat totaal niet onverstandig om te doen :)

Ik blijf nog even meelezen :)
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_88424913
Ik heb niet alles doorgelezen, dus excuses als het al eens is gezegt. maar:
Je zusje kiest ervoor het kindje te houden, of jij het daar nou mee eens bent ja of nee.
Misschien moeten jullie daar maar het beste van maken? En tot nu toe, in wat ik dan gelezen heb, zie ik vooral kritiek op wat ze doet maar geen steun die ze als zusje waarschijnlijk wel heel graag wilt.
Waarom ga je niet eens met haar en je ouders rond de tafel zitten, leg je uit dat je je twijfels hebt maar haar heel graag wilt steunen waar het kan (ik ga er vanuit dat je dat wilt als zus..).
Vertel haar dat het belangrijk is dat ze gaat werken in de vrije tijd die ze nu heeft zodat ze wat gespaart heeft als de baby komt.
Ik begrijp dat je denkt dat alles straks op jullie aankomt en " dat ze dr leven vergooit " maar misschien moet je eens ophouden met dat te roepen en eens laten zien dat je voor dr klaar staat. Misschien praat ze dan wel eens goed met je en beslist ze alsnog het weg te halen, en anders gaan jullie er toch met zn alle voor? Daar ben je toch familie voor? En nee het is niet makkelijk maar dat is het leven toch al vaak niet. Laat je zusje gewoon zien dat je er voor dr bent (en je ouders ook)!
  zondag 7 november 2010 @ 08:38:27 #103
236046 NotYou
tigerblood
pi_88424914
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 08:37 schreef Bastard het volgende:

[..]

Tienermoeders ja.. guppen van 15 die denken dat moedertje spelen leuk is.
Zie je het verschil niet?
Een waarschijnlijk bruine afwezige pappa, nog geen afgemaakte studie, geen baan, geen eigen huis, geen zekerheid, veel zal neerkomen op familie/vrienden van de moeder. Verschil? Ja, deze is toevallig 23.
Je suis Charlie Sheen
  zondag 7 november 2010 @ 08:39:28 #104
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_88424919
quote:
Op zondag 7 november 2010 08:28 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik ga dit heel simpel zeggen: zij denkt dat ze voorrang krijgt met een kindje op een sociale huurwoning, a 200 euro pm in Utrecht. Zij denkt dat ze het kind kan kleden en voeden via de emmaus. Ze wil 3 a 4 dagen per week fulltime studeren ( doet ze nu ook) en dan moet dat kind 1 dag per week bij mij (ik werk 5 dagen, dus hoe?), 2 dagen bij mijn ouders ( die willen nu juist gaan genieten van een leven zonder kinderen..) en 1 dag bij een vriendin van haar die niet eens in Utrecht woont en zelf ook een los leven leidt.
Ze gaat er van uit dat ze NIET hoeft te werken en normaal haar studie af kan maken.
Hoe reeel is dit?
Waarom zeg je dan niet gewoon lief doch beslist tegen haar dat zowel je ouders als jij dat niet gaan doen, en dat ze dus een andere indeling zal moeten bedenken als ze het wil houden? Dat is de enige manier om haar een duidelijk beeld te verschaffen hoor. Als je nu niet duidelijk 'nee' zegt, kun (en mag m.i.) je het haar ook niet verwijten als ze er zometeen vanuit gaat dat jullie dat wel zullen doen.
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
pi_88424920
Ik denk dat je je zus niet moet adviseren om het kind niet te houden, maar haar moet wijzen op het feit dat jij niet in de gelegenheid bent om haar te ondersteunen met geld en opvang, en dat je je ouders ook niet in de gelegenheid ziet. Dat is namelijk waar je wél over gaat.
Of ze het kind houdt is dan haar eigen keuze. Je kunt haar wijzen op de mogelijkheden, maar opdringen werkt volgens mij averechts.
  zondag 7 november 2010 @ 08:40:06 #106
279841 Avey
Blossom!
pi_88424922
quote:
Op zondag 7 november 2010 08:37 schreef PierreTT het volgende:
@ TS, ik heb het topic doorgelezen, en kom ook eigenlijk tot de conclusie dat je niet veel meer kan doen dan adviseren om het kind niet te houden. Het blijft echter wel haar eigen keuze waarmee ze zelf moet leven, en het is ook niet aan jou om te beslissen over wat zij met het kind doet, maar je kan haar wel adviseren. En als ik zo in het topic lees over je zus, is dat totaal niet onverstandig om te doen :)
Goed verwoord zo op de vroege ochtend :P
This might be a surprise but it's true
That I'm not like you and I don't want your advice
Or your praise or to move in the ways you do
And I never will
  zondag 7 november 2010 @ 08:40:56 #107
8372 Bastard
Persona non grata
pi_88424926
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 08:38 schreef NotYou het volgende:

[..]

Een waarschijnlijk bruine afwezige pappa, nog geen afgemaakte studie, geen baan, geen eigen huis, geen zekerheid, veel zal neerkomen op familie/vrienden van de moeder. Verschil? Ja, deze is toevallig 23.
Het zijn niet de optimale omstandigheden om een kind te krijgen bedoel je? Nee we hoeven niet allemaal een droomcarriere boven het krijgen van een kind te zetten.
Dat is gewoon niet een ander zijn keuze alleen die van jezelf.. zie leeftijd en gezond verstand.
The truth was in here.
  zondag 7 november 2010 @ 08:41:39 #108
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_88424931
quote:
Op zondag 7 november 2010 08:37 schreef Jessiiie het volgende:
[..] (ik ga er vanuit dat je dat wilt als zus..). [..]
Bullshit dit soort emotionele chantage. Ik hou zielsveel van mijn zusjes, maar laat me niet opzadelen met een verantwoordelijkheid voor de komende 20 jaar waar ik niet om gevraagd heb.
Fotoboek
pi_88424934
Het zal voor je ouders wel de enige kans zijn om grootouder te worden. Ben jezelf geen kinderhater aangezien jezelf al achter in de dertig bent en geen kinderen hebt ?
pi_88424935
quote:
13s.gif Op zondag 7 november 2010 08:41 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

Bullshit dit soort emotionele chantage. Ik hou zielsveel van mijn zusjes, maar laat me niet opzadelen met een verantwoordelijkheid voor de komende 20 jaar waar ik niet om gevraagd heb.
Het hele punt van deze discussie in 2 zinnen ^O^
pi_88424944
quote:
Op zondag 7 november 2010 08:42 schreef machtpen het volgende:
Het zal voor je ouders wel de enige kans zijn om grootouder te worden. Ben jezelf geen kinderhater aangezien jezelf al achter in de dertig bent en geen kinderen hebt ?
_O_
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  zondag 7 november 2010 @ 08:44:20 #112
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_88424948
quote:
Op zondag 7 november 2010 08:40 schreef Bastard het volgende:

[..]

Het zijn niet de optimale omstandigheden om een kind te krijgen bedoel je? Nee we hoeven niet allemaal een droomcarriere boven het krijgen van een kind te zetten.
Dat is gewoon niet een ander zijn keuze alleen die van jezelf.. zie leeftijd en gezond verstand.
Ach lazer toch op zeg, zuslief kan niet eens haar eigen broek ophouden en heeft geen dak boven haar hoofd. Dat zijn slechte omstandigheden, niet slechts suboptimaal. :').
Fotoboek
  zondag 7 november 2010 @ 08:44:55 #113
236046 NotYou
tigerblood
pi_88424949
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 08:40 schreef Bastard het volgende:

[..]

Wie heeft het over een droomcarriere? Ik heb het over een eigen baan en een eigen huis, kunnen voorzien in iig je eigen levensonderhoud en het liefst ook dat van je kind. Dit meisje leeft kennelijk zelf nog thuis bij haar ouders als een kind. Donkere afwezige vader. "Mama waarom ben ik bruin en jij niet? Waar is papa?" etc. Tof joh. :')
Je suis Charlie Sheen
  zondag 7 november 2010 @ 08:46:32 #114
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_88424960
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 08:44 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

Ach lazer toch op zeg, zuslief kan niet eens haar eigen broek ophouden en heeft geen dak boven haar hoofd. Dat zijn slechte omstandigheden, niet slechts suboptimaal. :').
't Is geen kansarm meisje, hè. Als je drie universitaire studies tegelijk kunt doen, dan kun je ook wel in je eigen onderhoud voorzien.
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 7 november 2010 @ 08:47:09 #115
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_88424965
quote:
Op zondag 7 november 2010 08:42 schreef machtpen het volgende:
De ouders zien het ook niet zitten, heb je het topic wel gelezen? Met je 'kinderhater', sneu type. :').
Fotoboek
pi_88424972
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 08:46 schreef Lienekien het volgende:

[..]

't Is geen kansarm meisje, hè. Als je drie universitaire studies tegelijk kunt doen, dan kun je ook wel in je eigen onderhoud voorzien.
Het probleem is geloof ik dat ze dat niet wil. Dat ze blijkbaar vindt dat haar ouders en zus dat wel voor haar zullen doen.
  zondag 7 november 2010 @ 08:48:17 #117
279841 Avey
Blossom!
pi_88424973
quote:
Op zondag 7 november 2010 08:46 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Hoe leg je die link? Opleidingsniveau zegt niet alles over levensvaardigheden.
And I never will
pi_88424976
Waarom snappen mensen niet dat de enige die kan beoordelen of dat kind er ja/nee moet komen de zus van TS is ?
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  zondag 7 november 2010 @ 08:49:46 #119
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_88424982
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 08:48 schreef lezzer het volgende:

[..]

Het probleem is geloof ik dat ze dat niet wil. Dat ze blijkbaar vindt dat haar ouders en zus dat wel voor haar zullen doen.
En dus blijft dat ook zo?
  zondag 7 november 2010 @ 08:49:53 #120
262650 kitao
prikplaatje
pi_88424984
quote:
Op zondag 7 november 2010 08:35 schreef Avey het volgende:

Goed, misschien wat ambigu verwoord? Het is nog vroeg :P Maar punt is dus dat ik vind dat TS zeker wel (objectieve) argumenten mag aandragen om de beslissing te kunnen maken.

Zoals iemand anders al opmerkte is dat het enige wat je kunt doen. Als ze daarna alsnog besluit om de baby te houden moet TS dat ook accepteren (en dat zal ze ook doen geloof ik).
Dat ben ik wel met je eens, maar dit zou naar mijn mening snel moeten gebeuren, want zoals hiervoor al vermeld -ook door mij zelf trouwens- ,indien dit blijft slepen zal dit uiteindelijk tot een breuk leiden binnen de familie.
Dus of nu duidelijk vertellen hoe je erover denkt en hoe je gaat handelen mocht het kind er komen of erover ophouden en gaan voor het kind en de moeder.
(en dat is makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk, maar dat is beter als rond blijven dobberen in gekif)
megalomaniac
  zondag 7 november 2010 @ 08:50:48 #121
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_88424991
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 08:48 schreef Avey het volgende:

[..]

Hoe leg je die link? Opleidingsniveau zegt niet alles over levensvaardigheden.
Nee, niet alles. Maar waarom zou het per se niet goed gaan?

Er wordt hier steeds maar van een bepaald scenario uitgegaan.
pi_88424992
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 08:49 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En dus blijft dat ook zo?
Nou ja, geen idee. Maar als die zus nu al TS ingeschakeld heeft voor een dag per week opvang terwijl TS een fulltime baant heeft... dan spoor je ergens niet hoor.
  zondag 7 november 2010 @ 08:51:42 #123
279841 Avey
Blossom!
pi_88424997
quote:
Op zondag 7 november 2010 08:48 schreef Stokstaart het volgende:
Waarom snappen mensen niet dat de enige die kan beoordelen of dat kind er ja/nee moet komen de zus van TS is ?
Omdat dat natuurlijk flauwekul is. Ze is de enige die de beslissing kan en mag maken, maar dat betekent niet dat ze observaties van anderen niet mee kan laten wegen in die beslissing.
And I never will
  zondag 7 november 2010 @ 08:51:55 #124
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_88425000
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 08:50 schreef lezzer het volgende:

[..]

Nou ja, geen idee. Maar als die zus nu al TS ingeschakeld heeft voor een dag per week opvang terwijl TS een fulltime baant heeft... dan spoor je ergens niet hoor.
Dat meisje is vier weken zwanger en heeft nog niet eens besloten dat ze het kind ook wil houden.

Dus hoezo heeft ze haar zus nu al ingeschakeld?
  zondag 7 november 2010 @ 08:52:09 #125
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_88425003
quote:
Op zondag 7 november 2010 08:46 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Drie?? Komt er bij elke 10 posts automatisch een studie bij? :o. Nee, ze is niet kansarm. Maar ze heeft wel een erg rooskleurig beeld van wat haar te wachten staat gezien haar idee over het komen aan woonruimte, het kunnen doorstuderen etc. De realiteit zal zijn dat ze heel moeilijk aan woonruimte zal kunnen komen en dat doorstuderen vrijwel onmogelijk zal zijn gezien de inkomsten die ze nodig heeft om in eigen onderhoud en dat van haar potentiele kind te voorzien, ze zal veroordeeld zijn tot baantjes waar nauwelijks of geen opleiding voor nodig is en zal dat moeten zien te combineren met de opvoeding, als alleenstaande...
Fotoboek
  zondag 7 november 2010 @ 08:52:38 #126
8372 Bastard
Persona non grata
pi_88425004
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 08:44 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

Al wil ze het in een sinaasappelkistje leggen, het is het niet aan jou om te adviseren wat goed voor dr eigen bestwil is!

Dat ze niet dr broek kan ophouden dat blijkt ja, want zwanger.
The truth was in here.
pi_88425008
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 08:51 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat meisje is vier weken zwanger en heeft nog niet eens besloten dat ze het kind ook wil houden.

Dus hoezo heeft ze haar zus nu al ingeschakeld?
Dat staat ergens in dit topic (zo las ik het in ieder geval), dat de zus van TS de ouders 2 dagen per week wil laten oppassen, TS 1 dag en dan nog een vriendin de andere dag.
Dat zijn de 4 dagen dat de zus van TS naar de universiteit moet.

edit: link naar die post: Zusje zwanger
  zondag 7 november 2010 @ 08:53:21 #128
279841 Avey
Blossom!
pi_88425010
quote:
Op zondag 7 november 2010 08:50 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nee, niet alles. Maar waarom zou het per se niet goed gaan?

Er wordt hier steeds maar van een bepaald scenario uitgegaan.
Tja, afgaande op de beschrijvingen van TS van de persoonlijkheid van haar zus. En ze maakt zich duidelijk zorgen, dus daar zal ze reden genoeg voor hebben. Voor de rest hebben wij geen referentie.
And I never will
  zondag 7 november 2010 @ 08:53:49 #129
262650 kitao
prikplaatje
pi_88425013
En hoe zit het eigenlijk met de wettelijke bepalingen, is de vader nu ook niet verplicht alimentatie af te dragen ?
megalomaniac
pi_88425022
Op je 23e maak je je eigen keuzes en ben je daar zelf verantwoordelijk voor.
  zondag 7 november 2010 @ 08:56:30 #131
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_88425027
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 08:53 schreef lezzer het volgende:

[..]

Dat staat ergens in dit topic (zo las ik het in ieder geval), dat de zus van TS de ouders 2 dagen per week wil laten oppassen, TS 1 dag en dan nog een vriendin de andere dag.
Dat zijn de 4 dagen dat de zus van TS naar de universiteit moet.
Nogmaals, ze is vier weken zwanger en heeft nog niet besloten of ze het kind wil houden.

Wat capricia hier weergeeft over wat haar zus heeft gezegd, zou ik dus niet aannemen als vaststaande plannen.
  zondag 7 november 2010 @ 08:56:56 #132
239294 PierreTT
pi_88425032
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 08:51 schreef Avey het volgende:

[..]

Omdat dat natuurlijk flauwekul is. Ze is de enige die de beslissing kan en mag maken, maar dat betekent niet dat ze observaties van anderen niet mee kan laten wegen in die beslissing.
Anderszijds wil ze misschien niet luisteren, en gaat ze er (onterecht?) vanuit dat als het kind er eenmaal is alles wel goedkomt. Dat zal het misschien ook wel, maar het lijkt me voor de zus inderdaad geen slecht probleem wat objectief advies van buitenstaanders in te winnen. Ik denk dat vooral de taak voor TS is haar wel te wijzen op de risico's en problemen die deze situatie kan opleveren, wat de zus hiermee doet is een tweede.
  zondag 7 november 2010 @ 08:57:09 #133
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_88425034
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 08:52 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

Drie?? Komt er bij elke 10 posts automatisch een studie bij? :o. Nee, ze is niet kansarm. Maar ze heeft wel een erg rooskleurig beeld van wat haar te wachten staat gezien haar idee over het komen aan woonruimte, het kunnen doorstuderen etc. De realiteit zal zijn dat ze heel moeilijk aan woonruimte zal kunnen komen en dat doorstuderen vrijwel onmogelijk zal zijn gezien de inkomsten die ze nodig heeft om in eigen onderhoud en dat van haar potentiele kind te voorzien, ze zal veroordeeld zijn tot baantjes waar nauwelijks of geen opleiding voor nodig is en zal dat moeten zien te combineren met de opvoeding, als alleenstaande...
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 07:56 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja ze doet 2 masters en eigenlijk ook nog een extra bach. Moet ik dan schrijven 3 studies? Dat klinkt meteen bizar... Gaat om master pedagogiek, humanistiek (ontwikkelingssamenwerking en internationaal recht) en sociologie van de niet westerse samenleving ( hoe niet westerse landen met recht en zwakkeren omgaan, bijz interessant kan ik je vertellen).
[...]
pi_88425035
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 08:56 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nogmaals, ze is vier weken zwanger en heeft nog niet besloten of ze het kind wil houden.

Wat capricia hier weergeeft over wat haar zus heeft gezegd, zou ik dus niet aannemen als vaststaande plannen.
Zou jij een inschatting kunnen maken over hoe je broer/zus zoiets zou gaan handelen?
  Moderator zondag 7 november 2010 @ 08:58:35 #135
236264 crew  capricia
pi_88425037
quote:
Op zondag 7 november 2010 08:37 schreef PierreTT het volgende:

Ik blijf nog even meelezen :)
Je zegt het goed!
Ik ben er op tegen dat ze het houdt, maar niemand gaat haar, in woord of gebaar, tot iets dwingen. Mijn ouders niet, ik niet. Het is haar beslissing. En dat weet ze. We hebben al veel gesproken. Ze kent mijn argumenten.
En wat ze ook kiest, we zijn er voor haar en haar kind.
Toen mijn broertje ziek werd waren we er ook met zijn allen als gezin. Niet een paar dagen, maar uiteindelijk een half leven lang. De ziekte kwam nl na een paar jaar gewoon weer terug en was dodelijk.
Dit heeft wel gemaakt dat we als gezin een sterke band hebben. Wij zijn er echt voor elkaar.

Ook als mijn zusje besluit haar kind te houden.
Ook al sta ik er niet achter.

Begrijp me goed, ze loopt al een tijdje bij de psycholoog omdat zelf erg obsessief kan zijn en soms erg woedend en ook zelf-destructief.
En ik kan dus niet voor haar bepalen of het wel of niet houden van wat het nu is, een foetus ook tot haar obsessies bij gaat dragen of het waarschijnlijk al is.

Een kindje van haar, gaat gewoon opgevoed worden door op de eerste plaats mijn ouders, en op de tweede plaats door mij.
Ze heeft letterlijk gezegd (ik heb geen kinderen met mijn man) dat het leuk is voor mijn man en mij...
Wij vinden dat dus niet.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 7 november 2010 @ 09:00:03 #136
262650 kitao
prikplaatje
pi_88425046
quote:
Op zondag 7 november 2010 08:56 schreef Lienekien het volgende:

vreemde post dit : capricia schrijft heel duidelijk het volgende in de OP :
quote:
Ze wil het kind houden omdat dat 'natuurlijk' is
megalomaniac
  zondag 7 november 2010 @ 09:00:06 #137
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_88425047
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 08:57 schreef lezzer het volgende:

[..]

Zou jij een inschatting kunnen maken over hoe je broer/zus zoiets zou gaan handelen?
Wat zou jij willen aantonen met mijn antwoord op die vraag?

Je kunt toch wel nagaan dat, mocht die zus besluiten dat kind te krijgen, dat ze dan de komende maanden nog een flinke reality check krijgt. Ze gaat tegen dingen aanlopen die ze zich nu nog niet realiseert. Dus als ze dingen nu te rooskleurig ziet en daar te gemakkelijk over denkt: dat verandert nog wel. Dat geef ik je op een briefje.
  zondag 7 november 2010 @ 09:01:01 #138
279841 Avey
Blossom!
pi_88425057
quote:
Op zondag 7 november 2010 08:56 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Anderszijds wil ze misschien niet luisteren, en gaat ze er (onterecht?) vanuit dat als het kind er eenmaal is alles wel goedkomt. Dat zal het misschien ook wel, maar het lijkt me voor de zus inderdaad geen slecht probleem wat objectief advies van buitenstaanders in te winnen. Ik denk dat vooral de taak voor TS is haar wel te wijzen op de risico's en problemen die deze situatie kan opleveren, wat de zus hiermee doet is een tweede.
Inderdaad. En vooral er sterk op wijzen hoe de familie er tegenover staat als ze besluit het te houden.
And I never will
  zondag 7 november 2010 @ 09:04:45 #139
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_88425081
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 09:00 schreef kitao het volgende:

[..]

vreemde post dit : capricia schrijft heel duidelijk het volgende in de OP :
[..]

Maar ze schrijft ook dit:
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 08:21 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat vroeg de huisarts ook: ben je gelukkig met dit nieuwe leven in je buik?
Helaas voor haar kon ze hier geen eenduidig antwoord op geven. En nu, een week later, kan ze dat nog steeds niet.
[...]
pi_88425083
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 09:00 schreef Lienekien het volgende:

Wat zou jij willen aantonen met mijn antwoord op die vraag?

Je kunt toch wel nagaan dat, mocht die zus besluiten dat kind te krijgen, dat ze dan de komende maanden nog een flinke reality check krijgt. Ze gaat tegen dingen aanlopen die ze zich nu nog niet realiseert. Dus als ze dingen nu te rooskleurig ziet en daar te gemakkelijk over denkt: dat verandert nog wel. Dat geef ik je op een briefje.
Dat ik denk dat TS wel een beetje die inschatting kan maken. Ik ken mijn zus in ieder geval goed genoeg om die inschatting te maken.

Tegen de tijd dat die zus zich dat realiseert dmv de realitycheck is het natuurlijk wel te laat.

Maar goed, ik zie TS de hele tijd zeggen "als het zover is zijn we er voor haar", en daar mee ben je gewoon echt helemaal niet duidelijk naar die zus toe. Want je zegt "ik wil het niet, maar ik ga het toch doen". Daar zul je toch eerst van af moeten.
  zondag 7 november 2010 @ 09:05:54 #141
239294 PierreTT
pi_88425089
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 08:58 schreef capricia het volgende:

[..]

Je zegt het goed!
Dank je :)

quote:

Een kindje van haar, gaat gewoon opgevoed worden door op de eerste plaats mijn ouders, en op de tweede plaats door mij.
Ze heeft letterlijk gezegd (ik heb geen kinderen met mijn man) dat het leuk is voor mijn man en mij...
Wij vinden dat dus niet.

Dit is in feite het probleem lijkt me. Ik zou haar heel goed duidelijk maken dat je daar niet op zit te wachten, en niet kan garanderen dat je altijd maar kan oppassen. Met alle respect, je hebt ook nog je eigen leven. Jij behoort overigens, naar mijn mening, ook niet op te draaien voor de opvoeding van het kind van je zus. En je ouders ook niet. Dat is, mijns inziens, de taak van de ouder zelf. Uiteraard kan je wel "er zijn" voor het kind, dat is ook erg belangrijk :) Maar het betekent nog niet dat je een gedeelte van de opvoeding op je moet nemen, dat is heel wat anders :)
  zondag 7 november 2010 @ 09:06:05 #142
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_88425091
quote:
Op zondag 7 november 2010 08:52 schreef Bastard het volgende:

[..]

Al wil ze het in een sinaasappelkistje leggen, het is het niet aan jou om te adviseren wat goed voor dr eigen bestwil is!

Dat ze niet dr broek kan ophouden dat blijkt ja, want zwanger.
Als iemand op het punt staat een beslissing te nemen die ook mijn leven beinvloedt is het wel degelijk aan mij om mijn mening kenbaar te maken. Sterker nog, het staat me zelfs vrij om te beslissen dat ik er niets mee te maken wil hebben.
Fotoboek
  zondag 7 november 2010 @ 09:06:23 #143
8372 Bastard
Persona non grata
pi_88425097
quote:

[..]

Wij vinden dat dus niet.
Maar vind je dan wel dat je een voorbarige conclusie trekt? Jullie gaan er van uit dat het kind bij jullie gedumpt gaat worden, wat helemaal niet gezegd is.

Je kan toch aangeven dat als zij er voor kiest om het kind te houden, zij ook goed moet beseffen de opvoeding te zullen doen?
Een keertje oppas lijkt mij niet onredelijk als rol maar dat is wat anders dan een half inwonend kind te krijgen.
Anderzijds.. misschien vinden jullie het straks wel allemaal zo leuk dat jullie vechten om tijd samen met het kind.
The truth was in here.
  zondag 7 november 2010 @ 09:07:08 #144
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_88425102
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 09:05 schreef lezzer het volgende:

[..]

Dat ik denk dat TS wel een beetje die inschatting kan maken. Ik ken mijn zus in ieder geval goed genoeg om die inschatting te maken.

Tegen de tijd dat die zus zich dat realiseert dmv de realitycheck is het natuurlijk wel te laat.

Maar goed, ik zie TS de hele tijd zeggen "als het zover is zijn we er voor haar", en daar mee ben je gewoon echt helemaal niet duidelijk naar die zus toe. Want je zegt "ik wil het niet, maar ik ga het toch doen". Daar zul je toch eerst van af moeten.
Ik vind ook dat de opstelling van de familie wel anders kan. Als zus en ouders inderdaad gaan meewerken aan het plan dat zusje nu in haar hoofd heeft, tja, waarom zou zusje dan überhaupt zelf moeite doen om zelf de verantwoordelijkheid voor haar situatie te dragen?
  zondag 7 november 2010 @ 09:08:12 #145
262650 kitao
prikplaatje
pi_88425108
quote:
Op zondag 7 november 2010 09:04 schreef Lienekien het volgende:

Dat laatste lijkt me niet zo vreemd als je naasten er konstant op wijzen dat ze beter een abortus kan nemen.
Daar zou ik ook niet gelukkig van worden.
megalomaniac
  zondag 7 november 2010 @ 09:08:27 #146
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_88425111
quote:
Op zondag 7 november 2010 09:05 schreef lezzer het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Zolang TS dat niet doet, kan ze het haar zus niet verwijten als die zometeen op hen gaat leunen.
Fotoboek
pi_88425112
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 09:07 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik vind ook dat de opstelling van de familie wel anders kan. Als zus en ouders inderdaad gaan meewerken aan het plan dat zusje nu in haar hoofd heeft, tja, waarom zou zusje dan überhaupt zelf moeite doen om zelf de verantwoordelijkheid voor haar situatie te dragen?
Daarom zei ik dus eerder: "zeg nou heel duidelijk dat jij geen rol wilt in dat plan".
Want die zus, die gaat er van uit dat ze het toch wel gaat doen.
  zondag 7 november 2010 @ 09:08:35 #148
8372 Bastard
Persona non grata
pi_88425113
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 09:06 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

Als iemand op het punt staat een beslissing te nemen die ook mijn leven beinvloedt is het wel degelijk aan mij om mijn mening kenbaar te maken. Sterker nog, het staat me zelfs vrij om te beslissen dat ik er niets mee te maken wil hebben.
Tabee dan :W Zulke familieleden ben je liever kwijt,
Je mening geven is iets anders dan aansturen op een abortus omdat jij de arrogantie meent te hebben te weten wat juist is.
The truth was in here.
  Moderator zondag 7 november 2010 @ 09:09:03 #149
236264 crew  capricia
pi_88425117
quote:
Op zondag 7 november 2010 09:04 schreef Lienekien het volgende:

[..]

[..]

Tot nu toe neemt ze gewoon geen beslissing. Niet om het bewust te houden, niet om het weg te laten halen.
En geen beslissing is imo ook een beslissing, en dat weet zij ook.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_88425118
quote:
Op zondag 7 november 2010 08:51 schreef Avey het volgende:

[..]

Dat heeft ze kennelijk gedaan , en haar mening is niet veranderd :)
Groetjes, Ezio.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')