abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 november 2010 @ 07:47:49 #51
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_88424730
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 07:44 schreef capricia het volgende:

[..]

Nee, helaas niet. Die zitten in het koude NL.
Zit hierzelf ook nog maar krap een week..:)
Maar ik ben dus niet echt thuis bij mijn ouders en zus. Vandaar.
Ik blijf het een rare post vinden, omdat je het hier over 'je man' hebt.

Maar goed, jouw feestje.
The love you take is equal to the love you make.
pi_88424731
quote:
Op zondag 7 november 2010 07:44 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Beste oplossing voor wie ? Dat zusje ? Het is HAAR leven ! Niet dat van TS . :W
Ze volgt een universitaire studie . Laat dat meisje haar eigen keuzes lekker maken }:|

Niet dat je met zo'n betuttelend vingertje ene kut uit gaat richten . Maar daar was TS al achter geloof ik :P

Misschien moet je het topic nog eens doorlezen, deze situatie gaat zowel TS als TS's ouders beinvloeden. Dus niet alleen haar. Bovendien is het vanuit objectief oogpunt vrij duidelijk wat de beste beslissing is.
This might be a surprise but it's true
That I'm not like you and I don't want your advice
Or your praise or to move in the ways you do
And I never will
pi_88424732
quote:
Op zondag 7 november 2010 07:44 schreef kitao het volgende:

[..]

Baas in eigen buik was toch de slogan ?
Ik vind het maar gevaarlijk en uiterst dubieus als mensen gaan roepen dat een ander die het kind draagt 'het probleem' niet ziet.
Hoezo? Omdat het om een klompje cellen gaat is een pragmatische kijk ineens 'gevaarlijk'?
And I never will
  zondag 7 november 2010 @ 07:49:37 #54
262650 kitao
prikplaatje
pi_88424735
quote:
Op zondag 7 november 2010 07:41 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik ben dus bang dat je hier wel de kern raakt..iemand moet ervoor zorgen...zo niet dan komt jeugdzorg om de hoek kijken. En dat willen mijn ouders en ik niet.

En dan? Zoals zij denkt, en zolang wij er voor gaan zorgen, heeft ze over 10 maanden weer een ander kind..want de eerste was toch ook geen probleem?
Ok, dat snap ik wel, maar zie ook mijn vorige post.
Het is haar lichaam, ook al blijf je enkel adviseren voor een abortus dan drijf je toch een wig in de verstandhoudig tussen jou en je zus.
Ik kom uit een familie waar sommige mensen elkaar jaren niet zien, dat is soms beter als hakkelend verstoorde relaties in stand proberen te houden. Als het jou en je ouders echt niet uitkomt dan is het misschien beter om ieder je eigen weg te gaan.
megalomaniac
  zondag 7 november 2010 @ 07:53:15 #55
262650 kitao
prikplaatje
pi_88424743
quote:
Op zondag 7 november 2010 07:48 schreef Avey het volgende:

[..]

Hoezo? Omdat het om een klompje cellen gaat is een pragmatische kijk ineens 'gevaarlijk'?
tjonge, het gaat niet om de verwekte vrucht maar om het feit dat anderen menen te moeten beslissen over iemands lichaam en levenskeuze.
Dat vind ik gevaarlijk.
megalomaniac
pi_88424746
quote:
Op zondag 7 november 2010 07:47 schreef Avey het volgende:

[..]

Misschien moet je het topic nog eens doorlezen, deze situatie gaat zowel TS als TS's ouders beinvloeden. Dus niet alleen haar. Bovendien is het vanuit objectief oogpunt vrij duidelijk wat de beste beslissing is.
O dus nu is het zusje verantwoordelijk voor het feit dat TS en haar ouders zich laten beïnvloeden, louter op basis van het feit dat ze het kindje wil houden ? 8)7
Serieus TS en andere moraalridder-griezels , doe wat je denk dat goed is maar bemoei je gewoon verder niet met anderen . Dat meisje heeft het volste recht om háár kindje te houden . :Y

En nogmaals intimidatie/manipulatie vaak alleen maar averechts . Ik vind het echt stoer van dat meisje dat ze schijt heeft aan de bemoeials met hun "goede adviezen" die alleen maar bang zijn dat hun eigen leventjes op zeker moment beïnvloed worden door de komst van dat kindje. _O_
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  Moderator zondag 7 november 2010 @ 07:56:17 #57
236264 crew  capricia
pi_88424749
quote:
Op zondag 7 november 2010 07:38 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Je zei ergens dat ze TWEE universitaire studies volgde, dat vind ik nogal vreemd.

Als ze het kind wil houden, dan zal ze volgens mij op zijn minst een (of misschien alle twee) moeten opgeven.

Trouwens, ze heeft al een bachelor, daar vind je ook werk mee hoor. Alleen wat lager betaald.
Ja ze doet 2 masters en eigenlijk ook nog een extra bach. Moet ik dan schrijven 3 studies? Dat klinkt meteen bizar... Gaat om master pedagogiek, humanistiek (ontwikkelingssamenwerking en internationaal recht) en sociologie van de niet westerse samenleving ( hoe niet westerse landen met recht en zwakkeren omgaan, bijz interessant kan ik je vertellen).

Waarom vind je dit vreemd? Als ik vragen mag...
Als je gaat voor recht, kinderen (zwakkeren in zijn algemeen) en ontwikkelingssamenwerking sluit dit mooi bij elkaar
aan, toch? Inmiddels heeft ze goede ingangen bij de VN en heeft nog een paar jaar studie te gaan.
Ik vind het zo'n waist als ze dit allemaal opgeeft voor een klompje cellen...
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_88424751
quote:
Op zondag 7 november 2010 07:53 schreef kitao het volgende:

[..]

tjonge, het gaat niet om de verwekte vrucht maar om het feit dat anderen menen te moeten beslissen over iemands lichaam en levenskeuze.
Dat vind ik gevaarlijk.
In dit geval vind ik dat TS het recht heeft om de beslissing te beinvloeden, aangezien haar eigen leven beinvloed gaat worden als haar zusje er voor kiest de baby te houden. Bovendien kun je wel zien dat ook voor het zusje een abortus de beste beslissing is.
And I never will
  Moderator zondag 7 november 2010 @ 07:57:19 #59
236264 crew  capricia
pi_88424753
quote:
Op zondag 7 november 2010 07:47 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik blijf het een rare post vinden, omdat je het hier over 'je man' hebt.

Maar goed, jouw feestje.
Wat is er met mijn vent dan? Die heeft haar niet bezwangerd...
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 7 november 2010 @ 07:58:15 #60
262650 kitao
prikplaatje
pi_88424756
En voeg daaraan toe dat het wel of niet opnemen van dit ongewenste kind binnen de familie evengoed een eigen keuze is.
Niemand kan de grootouders of broers of zussen daartoe verplichten.
megalomaniac
pi_88424758
quote:
Op zondag 7 november 2010 07:55 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

O dus nu is het zusje verantwoordelijk voor het feit dat TS en haar ouders zich laten beïnvloeden, louter op basis van het feit dat ze het kindje wil houden ? 8)7
Serieus TS en andere moraalridder-griezels , doe wat je denk dat goed is maar bemoei je gewoon verder niet met anderen . Dat meisje heeft het volste recht om háár kindje te houden . :Y

En nogmaals intimidatie/manipulatie vaak alleen maar averechts . Ik vind het echt stoer van dat meisje dat ze schijt heeft aan de bemoeials met hun "goede adviezen" die alleen maar bang zijn dat hun eigen leventjes op zeker moment beïnvloed worden door de komst van dat kindje. _O_
Wat een hypocrisie zeg :{w

Door die baby te houden gaat ze zich juist met anderen bemoeien, want het is wel duidelijk dat ze er ten eerste veel te licht over denkt en ten tweede is het nog maar zeer de vraag of ze wel de benodigde voorzieningen heeft om een kind op te voeden.

De enige moraalridder ben jij.
And I never will
  zondag 7 november 2010 @ 08:00:30 #62
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_88424762
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 07:57 schreef capricia het volgende:

[..]

Wat is er met mijn vent dan? Die heeft haar niet bezwangerd...
Meer met dat je in een topic over eenzaamheid en het niet kunnen vinden van een geschikte man zegt dat je hetzelfde probleem hebt als de TS.
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 7 november 2010 @ 08:00:38 #63
262650 kitao
prikplaatje
pi_88424763
quote:
Op zondag 7 november 2010 07:56 schreef Avey het volgende:

[..]

In dit geval vind ik dat TS het recht heeft om de beslissing te beinvloeden, aangezien haar eigen leven beinvloed gaat worden als haar zusje er voor kiest de baby te houden. Bovendien kun je wel zien dat ook voor het zusje een abortus de beste beslissing is.
Het recht om een beslissing te beinvloeden....

:N

(mijn god)
megalomaniac
  zondag 7 november 2010 @ 08:01:07 #64
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_88424764
TS, ik zou in ieder geval zorgen dat je heel duidelijk bent tegen je zus met betrekking tot wat ze wel en niet van jou mag verwachten als ze besluit de zwangerschap niet af te breken. Idem je ouders. Meer kun je m.i. niet doen, uiteindelijk is het natuurlijk haar eigen beslissing. Het moeilijkste is natuurlijk om je aan de afspraken te houden mocht er een kindje komen, ik begrijp dat dat ook een van je problemen met de hele zaak is: dat jij en je ouders je uiteindelijk toch zo verantwoordelijk zullen voelen dat je zusje wegkomt met wat ze maar wil. Dat is echter jullie probleem en dat kun je haar niet verwijten.
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
pi_88424770
quote:
Op zondag 7 november 2010 07:58 schreef Avey het volgende:

[..]

Wat een hypocrisie zeg :{w

Door die baby te houden gaat ze zich juist met anderen bemoeien, want het is wel duidelijk dat ze er ten eerste veel te licht over denkt en ten tweede is het nog maar zeer de vraag of ze wel de benodigde voorzieningen heeft om een kind op te voeden.
Je hebt in Nederland het recht om zelf te bepalen of je een zwangerschap afbreekt ja/nee.

Iemand proberen te overtuigen van het tegendeel louter uit eigenbelang vind ik niet alleen bijzonder zwak, maar moreel gezien ook nog eens compleet onverantwoord . }:|
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  Moderator zondag 7 november 2010 @ 08:05:39 #66
236264 crew  capricia
pi_88424773
quote:
Op zondag 7 november 2010 07:55 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Laten we voorop stellen dat mijn zusje verantwoordelijk is, voor welke beslissing ze ook gaat. Tuurlijk is een kindje welkom, als het er is...maar nu is het nog zeker geen kind.
Probleem is echter dat ze niet alleen een beslissing neemt over haar eigen leven, maar indirect (eigenlijk zeer direct) ook over die van mijn ouders en mij ( zelfs incl die van mijn man).
Vind jij dat wij er dan niets over te zeggen hebben, terwijl het ons direct zal aangaan?
Vind jij dan ook dat mijn ouders en ik het volste recht hebben om te zeggen: 'Nee, dit is jouw keuze, jouw kind, dus zoek het maar uit!'?
Want zo werkt het niet als je van elkaar houdt, toch?
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 7 november 2010 @ 08:05:47 #67
262650 kitao
prikplaatje
pi_88424775
quote:
Op zondag 7 november 2010 08:01 schreef keesjeislief het volgende:
TS, ik zou in ieder geval zorgen dat je heel duidelijk bent tegen je zus met betrekking tot wat ze wel en niet van jou mag verwachten als ze besluit de zwangerschap niet af te breken. Idem je ouders. Meer kun je m.i. niet doen, uiteindelijk is het natuurlijk haar eigen beslissing. Het moeilijkste is natuurlijk om je aan de afspraken te houden mocht er een kindje komen, ik begrijp dat dat ook een van je problemen met de hele zaak is: dat jij en je ouders je uiteindelijk toch zo verantwoordelijk zullen voelen dat je zusje wegkomt met wat ze maar wil. Dat is echter jullie probleem en dat kun je haar niet verwijten.
Dit dus, alles wat ik probeerde te zeggen in een notedop.

tnx, nu kan ik wat anders gaan doen.

;)
megalomaniac
  zondag 7 november 2010 @ 08:07:08 #68
8372 Bastard
Persona non grata
pi_88424780
Nee ik heb niet alles doorgelezen van TS.. maar waar haal je eigenlijk de arrogantie vandaan om voor je volwassen zus in te vullen wat goed en niet goed voor haar is?

Het is haar leven, haar lichaam, haar baby .. dat kan je toch onmogelijk ontkennen? Wat nou advies geven, als je je zus wil helpen ga je haar steunen.
En je ouders net zo goed!
Dat invullen ook dat het op hun schoot zal neerkomen, dat is helemaal nog niet gezegd.

Wat heb ik te doen met je zus nu zeg, wat zal ze zich eenzaam voelen nu met het nieuwe leven in dr buik.
The truth was in here.
pi_88424782
quote:
Op zondag 7 november 2010 08:07 schreef Bastard het volgende:
Nee ik heb niet alles doorgelezen van TS.. maar waar haal je eigenlijk de arrogantie vandaan om voor je volwassen zus in te vullen wat goed en niet goed voor haar is?

Het is haar leven, haar lichaam, haar baby .. dat kan je toch onmogelijk ontkennen? Wat nou advies geven, als je je zus wil helpen ga je haar steunen.
Dat invullen ook dat het op hun schoot zal neerkomen, dat is helemaal nog niet gezegd.

Wat heb ik te doen met je zus nu zeg, wat zal ze zich eenzaam voelen nu met het nieuwe leven in dr buik.
Echt he ! :')

Ik ga ook wat anders doen want dit topic maakt me zo boos . Geen zin in zo vroeg op de zondagmorgen *O*
Groetjes, Ezio.
pi_88424785
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 07:56 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja ze doet 2 masters en eigenlijk ook nog een extra bach. Moet ik dan schrijven 3 studies? Dat klinkt meteen bizar... Gaat om master pedagogiek, humanistiek (ontwikkelingssamenwerking en internationaal recht) en sociologie van de niet westerse samenleving ( hoe niet westerse landen met recht en zwakkeren omgaan, bijz interessant kan ik je vertellen).

Waarom vind je dit vreemd? Als ik vragen mag...
Als je gaat voor recht, kinderen (zwakkeren in zijn algemeen) en ontwikkelingssamenwerking sluit dit mooi bij elkaar
aan, toch? Inmiddels heeft ze goede ingangen bij de VN en heeft nog een paar jaar studie te gaan.
Ik vind het zo'n waist als ze dit allemaal opgeeft voor een klompje cellen...
De beslissing ligt bij haar he, als ze dat allemaal wil opgeven. Maar goed, het is niet zo dat ze daarom hierna geen kansen op de arbeidsmarkt heeft. Je zal alleen wel een overbruggingsperiode moeten hebben waarbij iemand op financieel vlak wat helpt.
  zondag 7 november 2010 @ 08:11:05 #71
8372 Bastard
Persona non grata
pi_88424786
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 07:56 schreef Avey het volgende:

[..]

En daarmee het grootste verdriet kenbaar in een mensenleven op je nemen. Ieder jaar rond een tijd afvragen hoe hij/zij zou zijn geworden als het geboren had mogen worden.

Begrijp me goed, ik ben niet TEGEN abortus, in een verkrachtingszaak, of een kind van 15 kan ik dat goed begrijpen.. maar niet als je 23 bent.
Dan had je inderdaad maar voorbehoedsmiddelen moeten gebruiken, nu is het verantwoording nemen voor je acties, maar dat is alleen weggelegd voor een moedig mens, geen bange wezels.
The truth was in here.
pi_88424795
quote:
Op zondag 7 november 2010 08:05 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Je hebt in Nederland het recht om zelf te bepalen of je een zwangerschap afbreekt ja/nee.

Iemand proberen te overtuigen van het tegendeel louter uit eigenbelang vind ik niet alleen bijzonder zwak, maar moreel gezien ook nog eens compleet onverantwoord . }:|
Louter uit eigenbelang? Lees nog eens goed, want dat is gewoon je reinste onzin.
And I never will
pi_88424798
quote:
Op zondag 7 november 2010 08:11 schreef Bastard het volgende:

[..]

En daarmee het grootste verdriet kenbaar in een mensenleven op je nemen. Ieder jaar rond een tijd afvragen hoe hij/zij zou zijn geworden als het geboren had mogen worden.

Begrijp me goed, ik ben niet TEGEN abortus, in een verkrachtingszaak, of een kind van 15 kan ik dat goed begrijpen.. maar niet als je 23 bent.
Dan had je inderdaad maar voorbehoedsmiddelen moeten gebruiken, nu is het verantwoording nemen voor je acties, maar dat is alleen weggelegd voor een moedig mens, geen bange wezels.
Wat een flauwekul :') Dingen als verantwoordelijkheid en moed zijn allemaal hele leuke begrippen maar dit is een praktische zaak waar emoties geen plaats hebben.
And I never will
pi_88424804
quote:
Op zondag 7 november 2010 08:00 schreef kitao het volgende:

[..]

Het recht om een beslissing te beinvloeden....

:N

(mijn god)
Wat snap je niet?
And I never will
pi_88424805
quote:
Op zondag 7 november 2010 08:13 schreef Avey het volgende:

[..]

Louter uit eigenbelang? Lees nog eens goed, want dat is gewoon je reinste onzin.
Ja louter uit eigenbelang ja . Want het zusje ziet het kennelijk wél zitten . Dus haar gaat om TS die er kennelijk niet mee kan leven .

Maar ik was weg :*
Groetjes, Ezio.
  zondag 7 november 2010 @ 08:15:28 #76
8372 Bastard
Persona non grata
pi_88424806
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 08:14 schreef Avey het volgende:

[..]

Wat een flauwekul :') Dingen als verantwoordelijkheid en moed zijn allemaal hele leuke begrippen maar dit is een praktische zaak waar emoties geen plaats hebben.
Wat goed van je dat je emotieloos kan leven, lekker zeg.

"een praktische zaak" mijn god zeg :') Kwestie van leven en dood.
The truth was in here.
pi_88424817
quote:
Op zondag 7 november 2010 08:01 schreef keesjeislief het volgende:
Dit inderdaad aangeven, en daarbij vertellen dat jij vindt dat abortus de beste oplossing is. Als dat haar niet overtuigt is het niet anders, in dat geval moet je maar hopen dat het allemaal goed komt :{
And I never will
  zondag 7 november 2010 @ 08:19:45 #78
262650 kitao
prikplaatje
pi_88424826
quote:
Op zondag 7 november 2010 08:15 schreef Avey het volgende:

[..]

Wat snap je niet?
jij snapt het niet , egocentrisch kil persoon.

:W
megalomaniac
  zondag 7 november 2010 @ 08:19:47 #79
236046 NotYou
tigerblood
pi_88424827
quote:
13s.gif Op zondag 7 november 2010 08:11 schreef Bastard het volgende:

[..]

Het zou nog geen abortus zijn maar een overtijdsbehandeling. Lekker melodramatisch zeg, jij. Vraag jij je ook jaarlijks op iedere dag dat je in voorgaande jaren gefapt/geneukt hebt af hoe het zou zijn geweest als je wel onbeschermd een vrouw had volgespoten en daaruit een kindje was voortgekomen? :') Must suck to be you then. :D
Je suis Charlie Sheen
pi_88424828
quote:
Op zondag 7 november 2010 08:15 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Ja louter uit eigenbelang ja . Want het zusje ziet het kennelijk wél zitten
Terwijl er genoeg redenen zijn om daar tegen te zijn. Want er gaan 2 dingen gebeuren, of de nieuwbakken moeder komt in de problemen omdat ze blijkbaar niet weet wat er bij een kind opvoeden komt kijken, of TS en de ouders dienen als vangnet. Dus ja, het is ook in het belang van het zwangere zusje dat TS zich zorgen maakt.
And I never will
pi_88424838
quote:
Op zondag 7 november 2010 08:15 schreef Bastard het volgende:

[..]

Wat goed van je dat je emotieloos kan leven, lekker zeg.

"een praktische zaak" mijn god zeg :') Kwestie van leven en dood.
Ik kan prima leven met emoties, ik probeer me alleen niet te laten verblinden voor de werkelijkheid.
And I never will
  Moderator zondag 7 november 2010 @ 08:21:15 #82
236264 crew  capricia
pi_88424840
quote:
Op zondag 7 november 2010 08:07 schreef Bastard het volgende:

Dat vroeg de huisarts ook: ben je gelukkig met dit nieuwe leven in je buik?
Helaas voor haar kon ze hier geen eenduidig antwoord op geven. En nu, een week later, kan ze dat nog steeds niet.
Ik snap dat jij niet het hele topic doorgelezen hebt, maar laat ik je dan het volgende vertellen:
Ze is nu een paar weken zwanger, er is dus nog helemaal geen kindje. Alleen een klompje cellen.
Ze kan en gaat niet fulltime voor een eventueel kind zorgen. Die zorg komt bij mijn ouders en mij terecht.
Tenzij mijn ouders haar het huis uit trappen, en die kans is zeer klein.
De vader doet er niet toe, zal waarschijnlijk niet in de picture zijn.

Mocht het kindje er komen, ja, natuurlijk zijn we er dan, met zijn allen. En we zijn blij!
Maar vind jij het terecht dat ik daar geen stem in zou mogen hebben, als het wel bij mij terecht komt? En zeker mijn ouders?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_88424846
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 08:05 schreef capricia het volgende:

Laten we voorop stellen dat mijn zusje verantwoordelijk is, voor welke beslissing ze ook gaat. Tuurlijk is een kindje welkom, als het er is...maar nu is het nog zeker geen kind.
Dat is jouw zienswijze, het verschilt wanneer mensen vinden dat er een kind is en daar zal altijd discussie over blijven bestaan. En ja, je zus blijft verantwoordelijk.

quote:
Probleem is echter dat ze niet alleen een beslissing neemt over haar eigen leven, maar indirect (eigenlijk zeer direct) ook over die van mijn ouders en mij ( zelfs incl die van mijn man).
Nee, dat doet ze niet, ze neemt geen enkele beslissing voor jou.

JIJ beslist of je verantwoordelijkheid neemt voor andermans kind of niet. Ze houdt geen pistool tegen je hoofd en ze kan je niet dwingen. Als jouw moreel besef zegt dat je voor het kind moet gaan zorgen, dan is dat jouw moreel besef.

Waarom geef je haar daar de schuld van? Je blijft daar maar op hameren. Ik vind het frappant dat ze vindt dat zij geen verantwoordelijkheidsgevoel heeft, maar zelf neem je ook niet je verantwoordelijkheid over jouw beslissingen en jouw moreel besef!

quote:
Vind jij dat wij er dan niets over te zeggen hebben, terwijl het ons direct zal aangaan?
Vind jij dan ook dat mijn ouders en ik het volste recht hebben om te zeggen: 'Nee, dit is jouw keuze, jouw kind, dus zoek het maar uit!'?
Nee, je hebt er niets over te zeggen. Het is haar lijf, haar kind en haar leven. Als zij het wel de moeite waar vindt om voor een kind haar studies op te geven, dan doet ze dat. Het gaat je niet direct aan, slechts indirect.

Ja, jij hebt het volste recht om te zeggen: "Zoek het maar uit", want er staat nergens in de wet dat jij voor andermans kind moet gaan zorgen. Moreel besef is persoonlijk. Uiteindelijk beslis jij waar je wel en niet mee kan leven.

En ja, soms werkt het wel zo als je van elkaar houdt, simpel weg omdat iemand dan pas merkt: "Hey, ik heb mijn eigen verantwoordelijkheiden, niemand komt me redden, dus moet ik het zelf doen". Hoe vaak wordt familie van ernstig verslaafden bijvoorbeeld niet aangeraden om gewoon de deur dicht te gooien, geen geld te lenen en pas weer contact toe te staan om het moment dat iemand clean is.... ander gedrag (geld blijven lenen, slaapplek blijven geven) zorgt voor het in stand houden van het probleem.

Ik snap best dat je je zorgen maakt en je je afvraagt wat jij gaat doen als er uiteindelijk toch een kind komt, maar dat geeft je niet het recht om te roepen dat je zusje beslissingen voor jou maakt. En jeugdzorg is niet leuk, maar kan wel gezinnen op de rit krijgen, misschien nog wel beter soms dan 'helpende' familie.
pi_88424854
quote:
Op zondag 7 november 2010 08:19 schreef kitao het volgende:

[..]

jij snapt het niet , egocentrisch kil persoon.

:W
Ik snap het prima, deze situatie vraagt om een praktische oplossing.
And I never will
  zondag 7 november 2010 @ 08:26:34 #85
8372 Bastard
Persona non grata
pi_88424865
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 08:19 schreef NotYou het volgende:

[..]

Het zou nog geen abortus zijn maar een overtijdsbehandeling. Lekker melodramatisch zeg, jij. Vraag jij je ook jaarlijks op iedere dag dat je in voorgaande jaren gefapt/geneukt hebt af hoe het zou zijn geweest als je wel onbeschermd een vrouw had volgespoten en daaruit een kindje was voortgekomen? :') Must suck to be you then. :D
Oh ja natuurlijk, er is er altijd weer 1 die de vergelijking wil maken met fappen en zo onnodig leven killen, how sweet O+

Punt hier is dat een gezonde jonge vrouw zwanger is geworden (vermoedelijk zonder juist voorbehoedsmiddel) en zij er voor kiest om het kind te krijgen.
Daar is totaal niks mis mee, dat is een hartstikke gezonde gedachte.. De gedachte echter om het leven te bepalen voor haar, of jij het nou bent of je bloedeigen zus is verkeerd. "jezus wat doe je jezelf aan, weet je wat goed voor jou zou zijn? Je kind ombrengen want ja het leven met een diploma nu is zoveel meer belangrijk" .
Dat je dat niet ziet maakt je een domweg een kil berekend persoon die over lijken gaat.

Enig idee ook hoeveel stelletjes wel hun best doen om zwanger te worden? Het is geen weggooi product hoor :')
The truth was in here.
  zondag 7 november 2010 @ 08:27:49 #86
8372 Bastard
Persona non grata
pi_88424870
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 08:22 schreef Avey het volgende:

[..]

Ik zat net te kijken in je PH, en kan mij niet aan de inbeelding ontrekken dat je lesbisch bent. Sorry, dat had ik eerder moeten doen, ik begrijp nu je angst voor enge mannen, grote pikken en bovenal baby's verwekken.
The truth was in here.
  Moderator zondag 7 november 2010 @ 08:28:45 #87
236264 crew  capricia
pi_88424873
quote:
Op zondag 7 november 2010 08:10 schreef Krantenman het volgende:

[..]

De beslissing ligt bij haar he, als ze dat allemaal wil opgeven. Maar goed, het is niet zo dat ze daarom hierna geen kansen op de arbeidsmarkt heeft. Je zal alleen wel een overbruggingsperiode moeten hebben waarbij iemand op financieel vlak wat helpt.
Ik ga dit heel simpel zeggen: zij denkt dat ze voorrang krijgt met een kindje op een sociale huurwoning, a 200 euro pm in Utrecht. Zij denkt dat ze het kind kan kleden en voeden via de emmaus. Ze wil 3 a 4 dagen per week fulltime studeren ( doet ze nu ook) en dan moet dat kind 1 dag per week bij mij (ik werk 5 dagen, dus hoe?), 2 dagen bij mijn ouders ( die willen nu juist gaan genieten van een leven zonder kinderen..) en 1 dag bij een vriendin van haar die niet eens in Utrecht woont en zelf ook een los leven leidt.
Ze gaat er van uit dat ze NIET hoeft te werken en normaal haar studie af kan maken.
Hoe reeel is dit?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_88424882
quote:
Op zondag 7 november 2010 08:26 schreef Bastard het volgende:

[..]

Punt hier is dat een gezonde jonge vrouw zwanger is geworden (vermoedelijk zonder juist voorbehoedsmiddel) en zij er voor kiest om het kind te krijgen.
Nee, ze heeft nog nergens voor gekozen.
quote:
Daar is totaal niks mis mee, dat is een hartstikke gezonde gedachte..
Zoals TS heeft aangegeven is er dus wel iets mis mee. Anders had ze dit topic niet gemaakt.

quote:
De gedachte echter om het leven te bepalen voor haar, of jij het nou bent of je bloedeigen zus is verkeerd. "jezus wat doe je jezelf aan, weet je wat goed voor jou zou zijn? Je kind ombrengen want ja het leven met een diploma nu is zoveel meer belangrijk" .
Het is nog geen kind. En ik begin me af te vragen of je überhaupt wel aan het kind denkt. Wat heeft dat aan een moeder die er zo over denkt?
quote:
Dat je dat niet ziet maakt je een domweg een kil berekend persoon die over lijken gaat.
Dat is een geen geldige conclusie en bovendien een niet onderbouwd waardeoordeel.

quote:
Enig idee ook hoeveel stelletjes wel hun best doen om zwanger te worden? Het is geen weggooi product hoor :')
Irrelevant.
And I never will
  zondag 7 november 2010 @ 08:31:00 #89
236046 NotYou
tigerblood
pi_88424884
quote:
14s.gif Op zondag 7 november 2010 08:27 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ik zat net te kijken in je PH, en kan mij niet aan de inbeelding ontrekken dat je lesbisch bent. Sorry, dat had ik eerder moeten doen, ik begrijp nu je angst voor enge mannen, grote pikken en bovenal baby's verwekken.
En dat is dan een moderator. In plaats van inhoudelijk te reageren een posthistory doorpluizen en een user aanpakken op nota bene haar seksuele geaardheid.

Schaam je. :')
Je suis Charlie Sheen
pi_88424888
quote:
Op zondag 7 november 2010 08:27 schreef Bastard het volgende:

[..]

En deze belachelijke persoonlijke aanval is relevant voor het topic omdat? :D
And I never will
  zondag 7 november 2010 @ 08:32:41 #91
262650 kitao
prikplaatje
pi_88424890
quote:
Op zondag 7 november 2010 08:22 schreef Avey het volgende:

[..]

Het recht om een beslissing te beinvloeden...

dat was jouw tekst.

een synoniem voor beslissing is besluit, oftewel een eindoordeel.
Dat is dus geen overweging maar een voltooid verleden tijd gemaakte keuze.
Dus niemand geeft jou of wie dan ook het recht om iemand die tot een slotsom is gekomen te beinvloeden.

En dat snap jij niet.
megalomaniac
  zondag 7 november 2010 @ 08:33:40 #92
8372 Bastard
Persona non grata
pi_88424893
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 08:21 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat vroeg de huisarts ook: ben je gelukkig met dit nieuwe leven in je buik?
Helaas voor haar kon ze hier geen eenduidig antwoord op geven. En nu, een week later, kan ze dat nog steeds niet.

Logisch natuurlijk.. ze was het niet van plan zwanger worden, je moet je gedachten even op een rijtje krijgen op zo'n vraag is niet meteen een juist antwoord te geven.

quote:
Ik snap dat jij niet het hele topic doorgelezen hebt, maar laat ik je dan het volgende vertellen:
Ze is nu een paar weken zwanger, er is dus nog helemaal geen kindje. Alleen een klompje cellen.
Ze kan en gaat niet fulltime voor een eventueel kind zorgen. Die zorg komt bij mijn ouders en mij terecht.
Mooi ingevuld voor haar, en een klompje cellen? Het is maar hoe je er tegenaan kijkt. Een overheerlijke maaltijd is ook maar slechts een klompje cellen

quote:
Tenzij mijn ouders haar het huis uit trappen, en die kans is zeer klein.
De vader doet er niet toe, zal waarschijnlijk niet in de picture zijn.

Mocht het kindje er komen, ja, natuurlijk zijn we er dan, met zijn allen. En we zijn blij!
Maar vind jij het terecht dat ik daar geen stem in zou mogen hebben, als het wel bij mij terecht komt? En zeker mijn ouders?
Nee daar heb je geen stem in wat mij betreft. Je mag je bezorgdheid uitspreken, zeker. Je mag haar steunen, en met haar praten.
Maar praat haar alsjeblieft geen abortus aan.. dat zou nog altijd een objectieve beslissing vanuit haarzelf moeten zijn.
Je gaat daar zo spijit van krijgen anders.. ook op latere leeftijd gaat dit een verwijt worden tussen jullie 2 anders. Daar ben ik van overtuigd.

Een kindje ben je nooit klaar voor. En ik heb er inmiddels 3.
The truth was in here.
  Moderator zondag 7 november 2010 @ 08:34:27 #93
236264 crew  capricia
pi_88424896
quote:

[..]

Goh, een geweldige inhoudelijke bijdrage.
Deze opmerking is te triest voor woorden. Als je een beetje mod bent haal die opmerking gewoon weg.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_88424899
quote:
Op zondag 7 november 2010 08:32 schreef kitao het volgende:

[..]

Het recht om een beslissing te beinvloeden...

dat was jouw tekst.

een synoniem voor beslissing is besluit, oftewel een eindoordeel.
Dat is dus geen overweging maar een voltooid verleden tijd gemaakte keuze.
Dus niemand geeft jou of wie dan ook het recht om iemand die tot een slotsom is gekomen te beinvloeden.

En dat snap jij niet.
Goed, misschien wat ambigu verwoord? Het is nog vroeg :P Maar punt is dus dat ik vind dat TS zeker wel (objectieve) argumenten mag aandragen om de beslissing te kunnen maken.

Zoals iemand anders al opmerkte is dat het enige wat je kunt doen. Als ze daarna alsnog besluit om de baby te houden moet TS dat ook accepteren (en dat zal ze ook doen geloof ik).
And I never will
  zondag 7 november 2010 @ 08:35:25 #95
236046 NotYou
tigerblood
pi_88424900
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 08:26 schreef Bastard het volgende:

[..]

Oh ja natuurlijk, er is er altijd weer 1 die de vergelijking wil maken met fappen en zo onnodig leven killen, how sweet O+

Daar is totaal niks mis mee, dat is een hartstikke gezonde gedachte.. De gedachte echter om het leven te bepalen voor haar, of jij het nou bent of je bloedeigen zus is verkeerd. "jezus wat doe je jezelf aan, weet je wat goed voor jou zou zijn? Je kind ombrengen want ja het leven met een diploma nu is zoveel meer belangrijk" .

Op deze post heb ik eigenlijk maar één reactie: SBS tienermoeders. Loopt als 't goed is nog een topic over 't afgelopen Nederlandse seizoen waarin nog meer informatie staat mbt hoe het deze meisjes vergaan is ook na de opnames. :')

Sommige meisjes/vrouwen zouden echt geen moeder moeten worden, iig nog niet. Hoe fout dat ook klinkt.
Je suis Charlie Sheen
  zondag 7 november 2010 @ 08:35:26 #96
8372 Bastard
Persona non grata
pi_88424901
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 08:31 schreef NotYou het volgende:

[..]

En dat is dan een moderator. In plaats van inhoudelijk te reageren een posthistory doorpluizen en een user aanpakken op nota bene haar seksuele geaardheid.

Schaam je. :')
Nee het gaf mij inzicht in de persoon, nu begrijp ik meer haar gedachtegang :)
The truth was in here.
  zondag 7 november 2010 @ 08:36:06 #97
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_88424904
quote:
Op zondag 7 november 2010 08:05 schreef capricia het volgende:

[..]

Zo werkt het juist wel als je van elkaar houdt. Van elkaar houden betekent niet "Hier, ik zadel je even op met mijn problemen, dan maar samen ten onder, wat je houdt toch van me?". Als je jullie gezinssituatie goed wilt verneuken is het het beste om onduidelijk te zijn en elkaar allerlei (on)uitgesproken verwijten te maken over afhankelijkheden. Veel beter om duidelijk te zijn. Dat heoft helemaal niet onvriendelijk te zijn, je kunt prima op een liefdevolle manier laten weten wat hetgene is wat je kunt brengen, en wat niet. En daar dan consequent in zijn. Als het helemaal mis gaat kun je altijd nog verder kijken, maar in essentie is je zus volwassen en moet je er van uitgaan dat ze in staat is te staan voor haar beslissing.
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
pi_88424906
quote:
14s.gif Op zondag 7 november 2010 08:27 schreef Bastard het volgende:

[..]

Wat een ongelofelijke loser-opmerking zeg :N

@TS
Het punt is natuurlijk dat haar keuze van invloed is op jouw leven.
Als je dat niet wilt, is het enige dat je kunt doen heel duidelijk maken dat jij geen poot uit gaat steken bij de opvoeding van het kind. Je hebt geen geld beschikbaar en je bent niet in de gelegenheid om aan dagopvang te doen. Dat zou ik één keer heel duidelijk zeggen.
Ik zie je zeggen "ja, als het kind er is dan zijn we er natuurlijk allemaal".
Dát moet je natuurlijk niet zeggen, zelfs niet denken, want jouw zus weet ook wel hoe je dan bijdraait, en daar rekent ze zelfs op.
pi_88424909
quote:

[..]

Nah ik ben het volledig met je eens , maar dit moet je niet doen hoor :N
Groetjes, Ezio.
  zondag 7 november 2010 @ 08:37:28 #100
8372 Bastard
Persona non grata
pi_88424911
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 08:35 schreef NotYou het volgende:

[..]

Op deze post heb ik eigenlijk maar één reactie: SBS tienermoeders. Loopt als 't goed is nog een topic over 't afgelopen Nederlandse seizoen waarin nog meer informatie staat mbt hoe het deze meisjes vergaan is ook na de opnames. :')

Sommige meisjes/vrouwen zouden echt geen moeder moeten worden, iig nog niet. Hoe fout dat ook klinkt.
Tienermoeders ja.. guppen van 15 die denken dat moedertje spelen leuk is.
Zie je het verschil niet?
The truth was in here.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')