abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88423959
Ik moet dit even kwijt dus ook als klacht in KLB gepost...

Mijn zusje is 23, studeert en is sinds een paar weken zwanger van een of ander vaag sekscontact.
Ze wil het kind houden omdat dat 'natuurlijk' is.
Ze woont nog thuis, maar gaat er van uit dat ze urgentie krijgt bij een huurwoning. Geen spaargeld what so ever.
Die vent vindt het geweldig, maar ze hebben geen vaste relatie en hij geen geld/inkomen.
Ze denkt ook dat haar vriendinnen het kindje wel op zullen vangen terwijl zij verder studeert. Dream on...

Dit gaat ongelooflijk kut worden, denk ik dan. Een alleenstaande moeder zonder afgemaakte studie ergens op een flatje met een uitkering.

Ik heb al aangegeven dat een overtijdsbehandeling zeker geen abortus is, maar zij ziet het wel al echt als een kind, lijkt het.
Ik weet niet goed wat ik hiermee aan moet... Zoals zij tegen zaken aankijkt, is ze zo veel te makkelijk. Het is gewoon niet goed als ze dit kindje houdt. Maar ik ga haar ook niet letterlijk adviseren om het weg te laten halen, het is haar keuze...

Ze is nu ongeveer 3 a 4 weken zwanger. Ze heeft nog nooit gewerkt en vind dat ook nu niet nodig. De vader vindt alles leuk, maar is niet haar vaste partner...what to do?
Wat zou jij adviseren?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 7 november 2010 @ 03:11:40 #2
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_88424011
Je denkt wel duidelijk beter na dan zij...

Je hebt haar dit al verteld? Geconfronteerd met het feit dat ze geen geld en houvast heeft?
  zondag 7 november 2010 @ 03:11:52 #3
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_88424012
Grote kans dat ze geen urgentie krijgt voor een huurwoning. Bovendien, waar wil ze een huurwoning van betalen? Geen werk geen inkomen.
Tuurlijk vindt die vent het geweldig, even afwachten hoe hij het vind als ie moet gaan meewerken en meebetalen aan de opvoeding van zijn kindje. Lijkt me niet ondenkbaar dat je zusje er straks alleen voor komt te staan, zonder inkomen en zonder opleiding.

Abortus is het sleutelwoord in deze.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_88424035
quote:
Op zondag 7 november 2010 03:11 schreef PiRANiA het volgende:
Je denkt wel duidelijk beter na dan zij...

Je hebt haar dit al verteld? Geconfronteerd met het feit dat ze geen geld en houvast heeft?
Ja.
Maar volgens haar is geld echt niet alles, en kun je je baby uitzet ook bij emmaus halen.
Waar ze het geld voor haar huurhuisje vandaan gaat halen? Van de staat denk ik...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_88424092
quote:
Op zondag 7 november 2010 03:11 schreef Hukkie het volgende:
Grote kans dat ze geen urgentie krijgt voor een huurwoning. Bovendien, waar wil ze een huurwoning van betalen? Geen werk geen inkomen.
Tuurlijk vindt die vent het geweldig, even afwachten hoe hij het vind als ie moet gaan meewerken en meebetalen aan de opvoeding van zijn kindje. Lijkt me niet ondenkbaar dat je zusje er straks alleen voor komt te staan, zonder inkomen en zonder opleiding.

Abortus is het sleutelwoord in deze.
Gaat niet eens over abortus, maar over een overtijdsbehandeling (is officieel zo). Die bestaat uit 2 pillen, meer niet.
...voorheen kon je die zo krijgen via je huisarts bij de apotheek, en nu (dankzij de Christen Unie) staat daar 3 werkdagen bedenktijd voor. Belachelijk Imo: Er is geen kind, hooguit een klompje cellen.
Als ze voor komende week woensdag niet beslist (3 dagen bedenktijd precies voorbij), is het daarna wel abortus, waardoor ze weer verplicht een bedenktijd van 7 dagen krijgt. Ook dankzij onze Christenvrienden.

Tering, wat moet deze 23 jarige hiermee? Wat moet ze met een baby? Geef haar aub gewoon die pillen!
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 7 november 2010 @ 03:24:00 #6
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_88424093
Hoe staan je ouders er tegenover? Want dan is het mss handiger als ze nog een tijd thuis blijft wonen zodat zij als oppas kunnen fungeren, terwijl zij haar studie af maakt.

En denkt je zus werkelijk dat haar huidige situatie toereikend is om een kind groot te kunnen brengen?
DeviantArt
  zondag 7 november 2010 @ 03:27:05 #7
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_88424108
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 03:23 schreef capricia het volgende:
Tering, wat moet deze 23 jarige hiermee? Wat moet ze met een baby? Geef haar aub gewoon die pillen!
Hopen dat je zus ook inziet dat het beter is om de zwangerschap niet door te zetten. Maar als ze ook in deze lichtzinnig is, dan heb ik nu al medelijden met haar kind.
DeviantArt
pi_88424149
Hoe oud ben je zelf? 30?
nog geen tijd voor kinderen misschien?

je zusje zal het vast wel redden op haar 23e maak je daar maar geen zorgen over. :)
Nothing to see here, carry on
pi_88424161
quote:
Op zondag 7 november 2010 03:24 schreef Hukkie het volgende:
Hoe staan je ouders er tegenover? Want dan is het mss handiger als ze nog een tijd thuis blijft wonen zodat zij als oppas kunnen fungeren, terwijl zij haar studie af maakt.

En denkt je zus werkelijk dat haar huidige situatie toereikend is om een kind groot te kunnen brengen?
Mijn ouders willen absoluut dit kind niet. Want daar gaat het wel op neer komen, dat zij het kind moeten opvangen/opvoeden etc. Inc. Ik en mijn vent...
Ze zijn er duidelijk in: een kind moet geboren worden in een liefdevolle relatie met 2 ouders, en een beetje inkomen zodat het kindje verzorgd kan worden. En natuurlijk kan het altijd mislopen waardoor de vrouw voor het kindje moet zorgen, en dat dus haar ouders en familie bijspringen, maar dat is niet de uitgangssituatie.
De uitgangssituatie is dat je als moeder een vaste partner hebt waarmee je een gezin wilt vormen.

Zo denken zij, en ik, daarover.

En dat is hier duidelijk niet het geval.
There is a name for it:
We call them Poor"
  † In Memoriam † zondag 7 november 2010 @ 03:44:19 #10
25682 2cv
Niet subtiel
pi_88424171
Fijn in haar sop gaar laten koken. Eigen schuld, dikke bult. Letterlijk.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  Moderator zondag 7 november 2010 @ 03:44:39 #11
236264 crew  capricia
pi_88424172
Ik vraag me dus ook serieus af: hoe moeten mijn ouders en wij (mijn man en ik) hiermee omgaan?
Gezien haar onvolwassen gedrag, gaat dat kindje dus opgevoed worden door voornamelijk mijn ouders (en wij).
Maar wij, en mijn ouders, kiezen hier niet voor. Het is niet ons kind.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zondag 7 november 2010 @ 03:47:09 #12
236264 crew  capricia
pi_88424177
quote:
Op zondag 7 november 2010 03:44 schreef 2cv het volgende:
Fijn in haar sop gaar laten koken. Eigen schuld, dikke bult. Letterlijk.
Helemaal mee eens, zegt mijn man ook.
Maar ja, als er straks echt een kindje op deze wereld is, weet ik wel dat ik niet zo meer denk. Wel naar mijn zusje, maar niet naar het kind wat hier niets aan kan doen.
Vind het zo kut. Vooral voor mijn ouders die al in de 60 zijn.
There is a name for it:
We call them Poor"
  † In Memoriam † zondag 7 november 2010 @ 03:52:22 #13
25682 2cv
Niet subtiel
pi_88424197
Maak haar nu HEEL goed duidelijk hoe het straks gaat werken. Dus dat zij zonder poen met een kind zit wat ZIJ op moet voeden. Nu tijdens de zwangerschap ook geen ene poot toesteken. Misschien is het zelfs wel beter om haar, nog voor ze echt merkbaar zwanger is, het huis uit te schoppen. Als ze dan jankend terug komt gaat er misschien een belletje rinkelen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  Moderator zondag 7 november 2010 @ 03:53:52 #14
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_88424204
Ik denk dat je er helemaal niets mee aanmoet, het is haar leven en haar beslissing.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_88424211
Klinkt alsof je met een breinaald aan de slag moet..
  zondag 7 november 2010 @ 03:58:49 #16
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_88424214
Waar bemoei je je mee? Ga je lekker met je eigen zaken bezighouden. Lekkere zus hoor; je zusje tot iets forceren alleen maar omdat JIJ iets vindt. Ben je niet gewoon jaloers dat zij wel in blijde verwachting is?
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
  Moderator zondag 7 november 2010 @ 04:02:26 #17
236264 crew  capricia
pi_88424227
quote:
Op zondag 7 november 2010 03:53 schreef senesta het volgende:
Ik denk dat je er helemaal niets mee aanmoet, het is haar leven en haar beslissing.
Ze woont nog veel bij mijn ouders he.. Dus als dat kind er komt en zij niets doet qua werk en inkomen (zoals nu dus) wie denk jij dan dat het kind gaat betalen? Wie gaat er oppassen als zij naar college of stappen is?
Voor haar is de wereld gratis. Zij gaat al jaren liftend op vakantie en haalt haar boeltje nu al bij de emmaus.

Om de boel nog completer te maken: ze weet niet eens precies wie de vader is (al heeft ze een heel donker bruin vermoeden, om het zo te zeggen).. Dat ziet ze wel aan de kleur van het kindje (haar woorden).

Ik vind dit dus totaal onverantwoord en gewoon belachelijk.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 7 november 2010 @ 04:04:17 #18
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_88424234
Klinkt mij in de oren alsof je verschrikkelijk jaloers bent op je zus dat het haar allemaal zo makkelijk afgaat. :{

En verder klink je als iemand die zelf geen leven heeft en die zich dus maar met dat van anderen gaat bemoeien. En je mist totaal het punt van het antwoord van Senesta. Haar leven, haar beslissing.
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
  Moderator zondag 7 november 2010 @ 04:05:34 #19
236264 crew  capricia
pi_88424239
quote:
Op zondag 7 november 2010 03:58 schreef goofy_goober het volgende:
Waar bemoei je je mee? Ga je lekker met je eigen zaken bezighouden. Lekkere zus hoor; je zusje tot iets forceren alleen maar omdat JIJ iets vindt. Ben je niet gewoon jaloers dat zijn wel in blijde verwachting is?
Ik ben geen man.
En ja, ik vind dit een heel moeilijke kwestie.
Als zij echt gelukkig zou zijn, dan zou ze in 'blijde' verwachting zijn. En zou ik achter haar staan.
Maar dat is ze dus niet.
Ze is niet blij.
Ze weet het gewoon niet. En niets doen, is in deze ook een keuze, helaas.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zondag 7 november 2010 @ 04:06:31 #20
236264 crew  capricia
pi_88424244
quote:
Op zondag 7 november 2010 04:04 schreef goofy_goober het volgende:
Klinkt mij in de oren alsof je verschrikkelijk jaloers bent op je zus dat het haar allemaal zo makkelijk afgaat. :{

En verder klink je als iemand die zelf geen leven heeft en die zich dus maar met dat van anderen gaat bemoeien.
?
Waarom denk je dat?
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 7 november 2010 @ 04:10:28 #21
236046 NotYou
tigerblood
pi_88424257
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 04:02 schreef capricia het volgende:

[..]

Ze woont nog veel bij mijn ouders he.. Dus als dat kind er komt en zij niets doet qua werk en inkomen (zoals nu dus) wie denk jij dan dat het kind gaat betalen? Wie gaat er oppassen als zij naar college of stappen is?
Voor haar is de wereld gratis. Zij gaat al jaren liftend op vakantie en haalt haar boeltje nu al bij de emmaus.

Om de boel nog completer te maken: ze weet niet eens precies wie de vader is (al heeft ze een heel donker bruin vermoeden, om het zo te zeggen).. Dat ziet ze wel aan de kleur van het kindje (haar woorden).

Oh, 't is er zo één. :o :D :')

Heeft ze wel eens 't programma tienermoeders van sbs gezien? Geeft wellicht een redelijke indicatie van o.a. wat je van een jonge vader in een situatie als deze kunt verwachten. *O*
Je suis Charlie Sheen
  Moderator zondag 7 november 2010 @ 04:14:52 #22
236264 crew  capricia
pi_88424266
quote:
Op zondag 7 november 2010 04:10 schreef NotYou het volgende:

[..]

Oh, 't is er zo één. :o :D :')

Heeft ze wel eens 't programma tienermoeders van sbs gezien? Geeft wellicht een redelijke indicatie van o.a. wat je van een jonge vader in een situatie als deze kunt verwachten. *O*
Volgens mij heeft zij helemaal geen verwachtingen van de vader. Het is HAAR kind. En alleen zij beslist daarover. Daar komt het op neer.
Van wie zij vermoedt dat het de vader is, die vindt het wel allemaal tof, maar die heeft geen inkomen en hangt het liefst in een coffeeshop. Dus laten we zeggen dat we van de 'vader' niet zo veel verwachten.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_88424273
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 04:04 schreef goofy_goober het volgende:

En verder klink je als iemand die zelf geen leven heeft en die zich dus maar met dat van anderen gaat bemoeien. En je mist totaal het punt van het antwoord van Senesta. Haar leven, haar beslissing.
Wat een veroordeling :') Volgens mij probeert ze te doen wat het beste is voor haar zusje.

Normaal zou ik ook zeggen, laat haar maar in haar eigen sop gaarkoken maar het lijkt er toch echt op dat ze hiermee ook anderen in de problemen brengt.
This might be a surprise but it's true
That I'm not like you and I don't want your advice
Or your praise or to move in the ways you do
And I never will
  Moderator zondag 7 november 2010 @ 04:20:03 #24
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_88424286
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 04:02 schreef capricia het volgende:

[..]

Dan is het de pakkie aan van je ouders en niet van jou toch?
Op het moment dat ze bij jou aanklopt vind ik het een ander verhaal maar zolang ze dat niet doet is het toch verder niet jouw probleem?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_88424296
Maargoed, als een vrouw eenmaal zwanger is, ook jij TS, dan is die keuze een stuk lastiger. Al die hormonen die dan inkicken enzo.
Extremistisch gematigd.
  Moderator zondag 7 november 2010 @ 04:27:51 #26
236264 crew  capricia
pi_88424321
quote:
Op zondag 7 november 2010 04:16 schreef Avey het volgende:

[..]

Wat een veroordeling :') Volgens mij probeert ze te doen wat het beste is voor haar zusje.

Normaal zou ik ook zeggen, laat haar maar in haar eigen sop gaarkoken maar het lijkt er toch echt op dat ze hiermee ook anderen in de problemen brengt.
Als het zo zou zijn dat ze haar studie niet zou halen, als ze met verkeerde vrienden om zou gaan, als ze schulden zou hebben: bij dit allemaal zou ik kunnen denken 'kook lekker in je sop gaar, jouw probleem'. Ook niet zo letterelijk, want het blijft je zusje.
Maar als we net hier hebben over een echt mens wat geboren zou kunnen worden volgend uit haar zwangerschap, dan is dat niet zo simpel, dan vind ik het heel erg moeilijk.
Hoe schuldig is mijn toekomstig nichtje of neefje hieraan?

Mijn vent vindt dus wel dat we haar in haar sop moeten laten gaarkoken, maar dat zegt hij nu. Nu er nog geen kind is. Je laat iemand niet vallen, en dat weet zij kennelijk ook wel.

Ik vind dit zo moeilijk. En ik hoop dat ze zo snel mogelijk haar zwangerschap afbreekt.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zondag 7 november 2010 @ 04:38:20 #27
236264 crew  capricia
pi_88424346
quote:
Op zondag 7 november 2010 04:20 schreef senesta het volgende:

[..]

Dan is het de pakkie aan van je ouders en niet van jou toch?
Op het moment dat ze bij jou aanklopt vind ik het een ander verhaal maar zolang ze dat niet doet is het toch verder niet jouw probleem?
Huh? Omdat ze het een probleem van mijn ouders is, is het dus niet mijn probleem? Damn...
Het is mijn enige zusje! Ik ben mijn broertje al kwijtgeraakt aan kanker, en mijn ouders hebben alleen ons nog en geen kleinkinderen.
We staan dichtbij elkaar, en vinden elkaar belangrijk. Het gaat hier wel over mijn toekomstig nichtje of neefje. Hoe kun je zo koud reageren?
Ik ben betrokken geweest bij haar schoolkeuzen, bij iedere diploma-uitreiking was ik erbij! En nu opeens moet mijn antwoord zijn 'niet mijn probleem..'?
Sorry, maar zo werkt het niet bij mij.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_88424403
Uiteindelijk is je zus met 23 jaar een volwassen vrouw met haar eigen leven. Het enige wat je kunt doen is haar duidelijk maken in welke positie ze zit maar als ze daar niets mee wil doen ga je gewoon tante worden. ;)

[ Bericht 2% gewijzigd door trovey op 07-11-2010 05:03:04 ]
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zondag 7 november 2010 @ 05:04:10 #29
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_88424423
Teen Mom weekend break op MTV, ga dat gezellig met haar kijken vanmiddag, kan ze zien wat een genot het in ieder geval is om een kind te hebben en geld te moeten verdienen en een studie te moeten doen O+ :D
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
  Moderator zondag 7 november 2010 @ 05:10:12 #30
236264 crew  capricia
pi_88424446
quote:
Op zondag 7 november 2010 04:56 schreef trovey het volgende:
Uiteindelijk is je zus een volwassen vrouw met haar eigen leven. Het enige wat je kunt doen is haar duidelijk maken in welke positie ze zit maar als ze daar niets mee wil doen je gewoon tante worden. ;)
Dat klopt.
Uiteindelijk houd ik zielsveel van haar en van haar mogelijke kindje.
Maar de situatie is gewoon niet wat je hoopt.
Ze is zo slim, zo betrokken bij mensen, zo goed in haar studie!
Maar kennelijk niet in het gebruik van voorbehoedsmiddelen...bizar, want ze volgt al enige tijd 2 uni.studies tegelijkertijd. Met goede cijfers.
Maar soms slaat ze opeens door en gaat ze met allerlei mannen naar bed. Zelf noemt ze dat dan haar zwakke moment.
Ik praat hier vaak over met haar: dat ze zich juist in goede tijden moet beschermen voor als ze zwak is: prikpil,
spiraal, maakt niet uit. Ook dat is goed zorgen voor jezelf, zeg ik dan.
Maar nu is het te laat.
En na deze zwangerschap, als ze niet verandert...dan is ze zo weer zwanger.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_88424477
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 05:10 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat klopt.
Uiteindelijk houd ik zielsveel van haar en van haar mogelijke kindje.
Maar de situatie is gewoon niet wat je hoopt.
Ze is zo slim, zo betrokken bij mensen, zo goed in haar studie!
Maar kennelijk niet in het gebruik van voorbehoedsmiddelen...bizar, want ze volgt al enige tijd 2 uni.studies tegelijkertijd. Met goede cijfers.
Maar soms slaat ze opeens door en gaat ze met allerlei mannen naar bed. Zelf noemt ze dat dan haar zwakke moment.
Ik praat hier vaak over met haar: dat ze zich juist in goede tijden moet beschermen voor als ze zwak is: prikpil,
spiraal, maakt niet uit. Ook dat is goed zorgen voor jezelf, zeg ik dan.
Maar nu is het te laat.
En na deze zwangerschap, als ze niet verandert...dan is ze zo weer zwanger.
Ik begrijp jouw positie en de zorgen erover helemaal en mij lijkt het ook niet het juiste moment voor je zus om een kind te krijgen maar pas wel op dat het uiteindelijk niet zo gaat worden dat je zus je van je gaat afwenden doordat je te lang doorgaat met te proberen haar op andere gedachten te brengen zodat uiteindelijk de situatie nog slechter gaat worden voor je eventuele neefje/nichtje omdat het contact met je zus afgebroken gaat worden. Zoals al gezegd, probeer haar met goede voorbeelden duidelijk te maken hoe het allemaal zal gaan lopen en hoe haar persoonlijke en financiële situatie straks voor haar en het kind zal zijn en dat gewoon een slechte start voor het kind zal zijn. Mocht ze echter toch besluiten door te zetten probeer er dan ook voor haar en het kind te zijn zodat de start in ieder geval zo goed mogelijk zal zijn en er ook familie is voor je neefje/nichtje.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  Moderator zondag 7 november 2010 @ 05:35:16 #32
236264 crew  capricia
pi_88424514
quote:
Op zondag 7 november 2010 05:18 schreef trovey het volgende:

[..]

Ik begrijp jouw positie en de zorgen erover helemaal en mij lijkt het ook niet het juiste moment voor je zus om een kind te krijgen maar pas wel op dat het uiteindelijk niet zo gaat worden dat je zus je van je gaat afwenden doordat je te lang doorgaat met te proberen haar op andere gedachten te brengen zodat uiteindelijk de situatie nog slechter gaat worden voor je eventuele neefje/nichtje omdat het contact met je zus afgebroken gaat worden. Zoals al gezegd, probeer haar met goede voorbeelden duidelijk te maken hoe het allemaal zal gaan lopen en hoe haar persoonlijke en financiële situatie straks voor haar en het kind zal zijn en dat gewoon een slechte start voor het kind zal zijn. Mocht ze echter toch besluiten door te zetten probeer er dan ook voor haar en het kind te zijn zodat de start in ieder geval zo goed mogelijk zal zijn en er ook familie is voor je neefje/nichtje.
Ik ben de komende tijd ook niet thuis, dus spreek haar voornamelijk telefonisch. Maar ze had het al over dat ze vond dat onze moeder teveel stuurde naar een overtijdsbehandeling. En omdat zij het dus niet weet, bang is, dat als ze zich laat sturen, ze dit haar moeder haar hele leven kwalijk zal gaan nemen.
Ik begrijp dat wel. Maar ben toch ook een beetje boos geworden..want wat zij ook beslist: het is HAAR keuze. Niet die van een ander, niet haar moeder, wie dan ook.
Sterker nog: het kwam op mij bijna over als emotionele chantage.

En het moeilijke is: ze woont ook nog steeds grotendeels thuis; haar eten, haar was, alles wordt gedaan door mijn
ouders...omdat mijn ouders studeren ( serieus studeren, dus 2 studies of zo, echt fulltime bezig zijn) even zwaar vinden als een baan. En dat dus ook zo waarderen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 7 november 2010 @ 05:41:15 #33
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_88424521
Gewoon keihard zijn.

Aan de andere kant kunnen de meeste mensen meer dan je zou vermoeden wanneer het er op aankomt. Je zusje klinkt dan niet al te intelligent... Dat predicaat hebben velen gekregen die uiteindelijk een stuk slimmer en meer gedreven bleken te zijn dan wie dan ook had gedacht.

Weinig tijd, veel te bespreken.
Intelligent, but fucked up.
  Moderator zondag 7 november 2010 @ 06:43:46 #34
236264 crew  capricia
pi_88424605
quote:
Op zondag 7 november 2010 05:41 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Gewoon keihard zijn.

Aan de andere kant kunnen de meeste mensen meer dan je zou vermoeden wanneer het er op aankomt. Je zusje klinkt dan niet al te intelligent... Dat predicaat hebben velen gekregen die uiteindelijk een stuk slimmer en meer gedreven bleken te zijn dan wie dan ook had gedacht.

Weinig tijd, veel te bespreken.
Helaas moet ik wel concluderen dat ze het super goed doet op de uni, maar in rl over heel andere kwaliteiten blijkt te beschikken (of juist blijkt te ontbreken).
En das gewoon kut om over je eigen zusje op te moeten merken.
De gemiddelde vmbo-er zou dit wellicht intelligenter aanpakken...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_88424650
Srew her . Haar keuzes, haar leven , haar kindje . Dat jij het allemaal maar kut vind zegt mij niet zoveel.
Je zou je zusje ook kunnen steunen. Bijvoorbeeld door op te passen als ze straks een deeltijd studie gaat oppakken . Nee de situatie is niet ideaal . But such is life . :W
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  Moderator zondag 7 november 2010 @ 07:11:24 #36
236264 crew  capricia
pi_88424662
quote:
Op zondag 7 november 2010 07:06 schreef Stokstaart het volgende:
Srew her . Haar keuzes, haar leven , haar kindje . Dat jij het allemaal maar kut vind zegt mij niet zoveel.
Je zou je zusje ook kunnen steunen. Bijvoorbeeld door op te passen als ze straks een deeltijd studie gaat oppakken . Nee de situatie is niet ideaal . But such is life . :W
Oh, als het kindje er is ga ik er vast en zeker heel veel van houden, maar voorlopig ga ik nog even niet mijn fulltime baan omzetten in een parttime job zodat ik op HAAR kind kan passen.
Terwijl ik zo een vermoeden heb dat ze dat wel aan mij, en aan mijn ouders, gaat vragen.

Tis precies zoals jij schrijft: haar keuze, haar kindje. En voornamelijk haar keven.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_88424671
quote:
Op zondag 7 november 2010 07:11 schreef capricia het volgende:

[..]

Oh, als het kindje er is ga ik er vast en zeker heel veel van houden, maar voorlopig ga ik nog even niet mijn fulltime baan omzetten in een parttime job zodat ik op HAAR kind kan passen.
Terwijl ik zo een vermoeden heb dat ze dat wel aan mij, en aan mijn ouders, gaat vragen.

Tis precies zoals jij schrijft: haar keuze, haar kindje. En voornamelijk haar keven.

Ja en ?
Ben jij soms een beetje jaloers . :?
Je zusje maakt bepaalde keuzes in haar leven . Daar zal ze zelf de verantwoording voor moeten dragen . Jij hebt met je berekende karaktertje voor je 30e geen kind hoor :')
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  zondag 7 november 2010 @ 07:25:26 #38
262650 kitao
prikplaatje
pi_88424684
Wat wil je er trouwens nog aan doen capricia, die baby is al aan het groeien of dood jij liever je toekomstige naaste familie ?
En wat vinden je ouders ervan, hebben zij geen middelen om een extra kind in huis op te nemen ?
megalomaniac
  Moderator zondag 7 november 2010 @ 07:30:53 #39
236264 crew  capricia
pi_88424691
quote:
Op zondag 7 november 2010 07:15 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Ja en ?
Ben jij soms een beetje jaloers . :?
Je zusje maakt bepaalde keuzes in haar leven . Daar zal ze zelf de verantwoording voor moeten dragen . Jij hebt met je berekende karaktertje voor je 30e geen kind hoor :')
Snap jij de discussie wel?
Mijn zusje vergooit haar hele studie en toekomst voor een klompje cellen van een paar weken oud waar mijn ouders en ik straks uiteindelijk voor moeten gaan zorgen, als ze haar studie af wil maken.
Er is geen vader die mee doet in het verhaal. En alleen gaat ze het echt niet redden.

Of denk jij dat ik NEE zeg tegen mijn nichtje of neefje? En gewoon vrolijk verder fulltime werk?
Het wordt niet alleen haar kind, was het maar zo, het wordt ook het kind van mijn ouders en van mij.
En dat heeft zij dus allemaal gedaan door geen voorbehoedsmiddelen te gebruiken. Ze heeft niet alleen zichzelf ermee, maar ook het kind dus en ons. En al die partijen vragen er niet om.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 7 november 2010 @ 07:34:11 #40
262650 kitao
prikplaatje
pi_88424698
Nou ja, dan is het simpel zat.
Je ouders vertrekken gewoon naar de Bahama's en jij houdt de deur dicht.
Staat ze er mooi alleen voor en kan ze terugvallen op jeugdzorg.
megalomaniac
  Moderator zondag 7 november 2010 @ 07:37:08 #41
236264 crew  capricia
pi_88424699
quote:
Op zondag 7 november 2010 07:25 schreef kitao het volgende:
Wat wil je er trouwens nog aan doen capricia, die baby is al aan het groeien of dood jij liever je toekomstige naaste familie ?
En wat vinden je ouders ervan, hebben zij geen middelen om een extra kind in huis op te nemen ?
'De baby' is nu 4 weken oud. Sorry, das een klompje cellen in mijn ogen.
Ook in de ogen van mijn zusje, want die drinkt, rookt en stapt er nog vrolijk op los..haar argument: de bloedbaan wordt pas bij zes weken aangelegd.
En natuurlijk hebben mijn ouders de ruimte om voor een kind te zorgen, al zijn ze 60 plus en willen ze graag samen gaan reizen.. Ik heb ook die ruimte, want ik kan financieel minder werken.

Maar hey, wiens kind is dit?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_88424701
quote:
Op zondag 7 november 2010 07:30 schreef capricia het volgende:

[..]

Mijn zusje vergooit haar hele studie en toekomst voor een klompje cellen van een paar weken oud waar mijn ouders en ik straks uiteindelijk voor moeten gaan zorgen, als ze haar studie af wil maken.
Er is geen vader die mee doet in het verhaal. En alleen gaat ze het echt niet redden.

Of denk jij dat ik NEE zeg tegen mijn nichtje of neefje? En gewoon vrolijk verder fulltime werk?
Het wordt niet alleen haar kind, was het maar zo, het wordt ook het kind van mijn ouders en van mij.
En dat heeft zij dus allemaal gedaan door geen voorbehoedsmiddelen te gebruiken. Ze heeft niet alleen zichzelf ermee, maar ook het kind dus en ons. En al die partijen vragen er niet om.
Hoezo jouw verantwoording ? :? Het is háar kindje hoor
Je zegt net zelf dat jij je fulltime baan niet gaat opzeggen voor haar kind ? Vraagt ze dat van je ?? Je probeert haar een abortus aan te praten maar je zegt geen nee tegen het kindje. 8)7

Je moet lekker doen wat je zelf kan . Een begin zou zijn acceptatie, want met zo'n houding kan ik me voorstellen dat je zus je liever kwijt dan rijk is .

Ze kan goed leren zeg je zelf , dus dat komt echt wel goed .

Dit gefrustreerde, verkrampte en jaloerse houdingkje bereik je in ieder geval geen reet mee . Als je dat maar weet :W
Groetjes, Ezio.
pi_88424702
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 07:30 schreef capricia het volgende:

[..]

Je zei ergens dat ze TWEE universitaire studies volgde, dat vind ik nogal vreemd.

Als ze het kind wil houden, dan zal ze volgens mij op zijn minst een (of misschien alle twee) moeten opgeven.

Trouwens, ze heeft al een bachelor, daar vind je ook werk mee hoor. Alleen wat lager betaald.
  zondag 7 november 2010 @ 07:39:04 #44
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_88424703
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 02:28 schreef capricia het volgende:
TS troost je: ik heb hetzelfde probleem maar dan op La Palma.
Mannen zijn hier vol beloftens maar houden niets in.
Heeft dus niets met de NL man te maken.
Wonen je zus en je ouders ook op La Palma?
The love you take is equal to the love you make.
pi_88424704
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 07:37 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Hoezo jouw verantwoording ? :? Het is háar kindje hoor
Je zegt net zelf dat jij je fulltime baan niet gaat opzeggen voor haar kind ? Vraagt ze dat van je ?? Je probeert haar een abortus aan te praten maar je zegt geen nee tegen het kindje. 8)7

Je moet lekker doen wat je zelf kan . Een begin zou zijn acceptatie, want met zo'n houding kan ik me voorstellen dat je zus je liever kwijt dan rijk is .

Ze kan goed leren zeg je zelf , dus dat komt echt wel goed .

Dit gefrustreerde, verkrampte en jaloerse houdingkje bereik je in ieder geval geen reet mee . Als je dat maar weet :W
Volgens mij is er maar een iemand verkrampt :')

Waarom kun je niet inzien dat een abortus de beste oplossing is in deze situatie? Dat is niet eens het probleem, het probleem is dat zusje dit ook niet inziet.
And I never will
pi_88424706
Het zal wellicht zo'n vaart niet lopen denk ik :
Ze weet t nog maar pas , heeft niet genoeg tijd gehad een beslissing te nemen,
maar de tijd dringt , dat weet ze.
Met veel discussieren dr over hoopt ze tot een besluit te komen.
Ze kan alleen veel discussieren met mensen die t niet OK vinden ,
want als ze t buurvrouw zegt bv, zal die zeggen : meid wat leuk!
Dus ze is al snel op jou aan gewezen voor een beetje repliek.
Ze is ook min of meer gedwongen zich bij haar eerste standpunt te houden om te kunnen blijven discussieren,
want als ze zou zeggen tegen jou bv : ik heb me niet zo gerealiseerd wat een verandering het zou zijn in mijn leven, dan ben jij klaar met overtuigen , en stopt de discussie.

Dus: ze is slim genoeg om snel alle denkbare senario's te doorspreken/doordenken met jou ,
en kan dat alleen blijven doen als ze vasthoudt aan haar oorspronkelijke standpunt.
Het gevaar is dan alleen dat ze dr zelf steeds meer in gaat geloven om dat ze haar standpunt op alle mogelijke manieren wil verdedigen , terwijl ze wil praten met jou omdat ze twijfelt.
Zeg dr dat maar.
uiteindelijk lukt altijd alles
  Moderator zondag 7 november 2010 @ 07:41:46 #47
236264 crew  capricia
pi_88424716
quote:
Op zondag 7 november 2010 07:34 schreef kitao het volgende:
Nou ja, dan is het simpel zat.
Je ouders vertrekken gewoon naar de Bahama's en jij houdt de deur dicht.
Staat ze er mooi alleen voor en kan ze terugvallen op jeugdzorg.
Ik ben dus bang dat je hier wel de kern raakt..iemand moet ervoor zorgen...zo niet dan komt jeugdzorg om de hoek kijken. En dat willen mijn ouders en ik niet.

En dan? Zoals zij denkt, en zolang wij er voor gaan zorgen, heeft ze over 10 maanden weer een ander kind..want de eerste was toch ook geen probleem?
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 7 november 2010 @ 07:44:07 #48
262650 kitao
prikplaatje
pi_88424723
quote:
Op zondag 7 november 2010 07:39 schreef Avey het volgende:

[..]

Waarom kun je niet inzien dat een abortus de beste oplossing is in deze situatie? Dat is niet eens het probleem, het probleem is dat zusje dit ook niet inziet.
Baas in eigen buik was toch de slogan ?
Ik vind het maar gevaarlijk en uiterst dubieus als mensen gaan roepen dat een ander die het kind draagt 'het probleem' niet ziet.
megalomaniac
pi_88424724
quote:
Op zondag 7 november 2010 07:39 schreef Avey het volgende:

[..]

Beste oplossing voor wie ? Dat zusje ? Het is HAAR leven ! Niet dat van TS . :W
Ze volgt een universitaire studie . Laat dat meisje haar eigen keuzes lekker maken }:|

Niet dat je met zo'n betuttelend vingertje ene kut uit gaat richten . Maar daar was TS al achter geloof ik :P
Groetjes, Ezio.
  Moderator zondag 7 november 2010 @ 07:44:49 #50
236264 crew  capricia
pi_88424726
quote:
Op zondag 7 november 2010 07:39 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wonen je zus en je ouders ook op La Palma?
Nee, helaas niet. Die zitten in het koude NL.
Zit hierzelf ook nog maar krap een week..:)
Maar ik ben dus niet echt thuis bij mijn ouders en zus. Vandaar.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 7 november 2010 @ 07:47:49 #51
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_88424730
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 07:44 schreef capricia het volgende:

[..]

Nee, helaas niet. Die zitten in het koude NL.
Zit hierzelf ook nog maar krap een week..:)
Maar ik ben dus niet echt thuis bij mijn ouders en zus. Vandaar.
Ik blijf het een rare post vinden, omdat je het hier over 'je man' hebt.

Maar goed, jouw feestje.
pi_88424731
quote:
Op zondag 7 november 2010 07:44 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Beste oplossing voor wie ? Dat zusje ? Het is HAAR leven ! Niet dat van TS . :W
Ze volgt een universitaire studie . Laat dat meisje haar eigen keuzes lekker maken }:|

Niet dat je met zo'n betuttelend vingertje ene kut uit gaat richten . Maar daar was TS al achter geloof ik :P

Misschien moet je het topic nog eens doorlezen, deze situatie gaat zowel TS als TS's ouders beinvloeden. Dus niet alleen haar. Bovendien is het vanuit objectief oogpunt vrij duidelijk wat de beste beslissing is.
And I never will
pi_88424732
quote:
Op zondag 7 november 2010 07:44 schreef kitao het volgende:

[..]

Baas in eigen buik was toch de slogan ?
Ik vind het maar gevaarlijk en uiterst dubieus als mensen gaan roepen dat een ander die het kind draagt 'het probleem' niet ziet.
Hoezo? Omdat het om een klompje cellen gaat is een pragmatische kijk ineens 'gevaarlijk'?
And I never will
  zondag 7 november 2010 @ 07:49:37 #54
262650 kitao
prikplaatje
pi_88424735
quote:
Op zondag 7 november 2010 07:41 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik ben dus bang dat je hier wel de kern raakt..iemand moet ervoor zorgen...zo niet dan komt jeugdzorg om de hoek kijken. En dat willen mijn ouders en ik niet.

En dan? Zoals zij denkt, en zolang wij er voor gaan zorgen, heeft ze over 10 maanden weer een ander kind..want de eerste was toch ook geen probleem?
Ok, dat snap ik wel, maar zie ook mijn vorige post.
Het is haar lichaam, ook al blijf je enkel adviseren voor een abortus dan drijf je toch een wig in de verstandhoudig tussen jou en je zus.
Ik kom uit een familie waar sommige mensen elkaar jaren niet zien, dat is soms beter als hakkelend verstoorde relaties in stand proberen te houden. Als het jou en je ouders echt niet uitkomt dan is het misschien beter om ieder je eigen weg te gaan.
megalomaniac
  zondag 7 november 2010 @ 07:53:15 #55
262650 kitao
prikplaatje
pi_88424743
quote:
Op zondag 7 november 2010 07:48 schreef Avey het volgende:

[..]

Hoezo? Omdat het om een klompje cellen gaat is een pragmatische kijk ineens 'gevaarlijk'?
tjonge, het gaat niet om de verwekte vrucht maar om het feit dat anderen menen te moeten beslissen over iemands lichaam en levenskeuze.
Dat vind ik gevaarlijk.
megalomaniac
pi_88424746
quote:
Op zondag 7 november 2010 07:47 schreef Avey het volgende:

[..]

Misschien moet je het topic nog eens doorlezen, deze situatie gaat zowel TS als TS's ouders beinvloeden. Dus niet alleen haar. Bovendien is het vanuit objectief oogpunt vrij duidelijk wat de beste beslissing is.
O dus nu is het zusje verantwoordelijk voor het feit dat TS en haar ouders zich laten beïnvloeden, louter op basis van het feit dat ze het kindje wil houden ? 8)7
Serieus TS en andere moraalridder-griezels , doe wat je denk dat goed is maar bemoei je gewoon verder niet met anderen . Dat meisje heeft het volste recht om háár kindje te houden . :Y

En nogmaals intimidatie/manipulatie vaak alleen maar averechts . Ik vind het echt stoer van dat meisje dat ze schijt heeft aan de bemoeials met hun "goede adviezen" die alleen maar bang zijn dat hun eigen leventjes op zeker moment beïnvloed worden door de komst van dat kindje. _O_
Groetjes, Ezio.
  Moderator zondag 7 november 2010 @ 07:56:17 #57
236264 crew  capricia
pi_88424749
quote:
Op zondag 7 november 2010 07:38 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Je zei ergens dat ze TWEE universitaire studies volgde, dat vind ik nogal vreemd.

Als ze het kind wil houden, dan zal ze volgens mij op zijn minst een (of misschien alle twee) moeten opgeven.

Trouwens, ze heeft al een bachelor, daar vind je ook werk mee hoor. Alleen wat lager betaald.
Ja ze doet 2 masters en eigenlijk ook nog een extra bach. Moet ik dan schrijven 3 studies? Dat klinkt meteen bizar... Gaat om master pedagogiek, humanistiek (ontwikkelingssamenwerking en internationaal recht) en sociologie van de niet westerse samenleving ( hoe niet westerse landen met recht en zwakkeren omgaan, bijz interessant kan ik je vertellen).

Waarom vind je dit vreemd? Als ik vragen mag...
Als je gaat voor recht, kinderen (zwakkeren in zijn algemeen) en ontwikkelingssamenwerking sluit dit mooi bij elkaar
aan, toch? Inmiddels heeft ze goede ingangen bij de VN en heeft nog een paar jaar studie te gaan.
Ik vind het zo'n waist als ze dit allemaal opgeeft voor een klompje cellen...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_88424751
quote:
Op zondag 7 november 2010 07:53 schreef kitao het volgende:

[..]

tjonge, het gaat niet om de verwekte vrucht maar om het feit dat anderen menen te moeten beslissen over iemands lichaam en levenskeuze.
Dat vind ik gevaarlijk.
In dit geval vind ik dat TS het recht heeft om de beslissing te beinvloeden, aangezien haar eigen leven beinvloed gaat worden als haar zusje er voor kiest de baby te houden. Bovendien kun je wel zien dat ook voor het zusje een abortus de beste beslissing is.
And I never will
  Moderator zondag 7 november 2010 @ 07:57:19 #59
236264 crew  capricia
pi_88424753
quote:
Op zondag 7 november 2010 07:47 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik blijf het een rare post vinden, omdat je het hier over 'je man' hebt.

Maar goed, jouw feestje.
Wat is er met mijn vent dan? Die heeft haar niet bezwangerd...
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 7 november 2010 @ 07:58:15 #60
262650 kitao
prikplaatje
pi_88424756
En voeg daaraan toe dat het wel of niet opnemen van dit ongewenste kind binnen de familie evengoed een eigen keuze is.
Niemand kan de grootouders of broers of zussen daartoe verplichten.
megalomaniac
pi_88424758
quote:
Op zondag 7 november 2010 07:55 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

O dus nu is het zusje verantwoordelijk voor het feit dat TS en haar ouders zich laten beïnvloeden, louter op basis van het feit dat ze het kindje wil houden ? 8)7
Serieus TS en andere moraalridder-griezels , doe wat je denk dat goed is maar bemoei je gewoon verder niet met anderen . Dat meisje heeft het volste recht om háár kindje te houden . :Y

En nogmaals intimidatie/manipulatie vaak alleen maar averechts . Ik vind het echt stoer van dat meisje dat ze schijt heeft aan de bemoeials met hun "goede adviezen" die alleen maar bang zijn dat hun eigen leventjes op zeker moment beïnvloed worden door de komst van dat kindje. _O_
Wat een hypocrisie zeg :{w

Door die baby te houden gaat ze zich juist met anderen bemoeien, want het is wel duidelijk dat ze er ten eerste veel te licht over denkt en ten tweede is het nog maar zeer de vraag of ze wel de benodigde voorzieningen heeft om een kind op te voeden.

De enige moraalridder ben jij.
And I never will
  zondag 7 november 2010 @ 08:00:30 #62
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_88424762
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 07:57 schreef capricia het volgende:

[..]

Wat is er met mijn vent dan? Die heeft haar niet bezwangerd...
Meer met dat je in een topic over eenzaamheid en het niet kunnen vinden van een geschikte man zegt dat je hetzelfde probleem hebt als de TS.
  zondag 7 november 2010 @ 08:00:38 #63
262650 kitao
prikplaatje
pi_88424763
quote:
Op zondag 7 november 2010 07:56 schreef Avey het volgende:

[..]

In dit geval vind ik dat TS het recht heeft om de beslissing te beinvloeden, aangezien haar eigen leven beinvloed gaat worden als haar zusje er voor kiest de baby te houden. Bovendien kun je wel zien dat ook voor het zusje een abortus de beste beslissing is.
Het recht om een beslissing te beinvloeden....

:N

(mijn god)
megalomaniac
  zondag 7 november 2010 @ 08:01:07 #64
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_88424764
TS, ik zou in ieder geval zorgen dat je heel duidelijk bent tegen je zus met betrekking tot wat ze wel en niet van jou mag verwachten als ze besluit de zwangerschap niet af te breken. Idem je ouders. Meer kun je m.i. niet doen, uiteindelijk is het natuurlijk haar eigen beslissing. Het moeilijkste is natuurlijk om je aan de afspraken te houden mocht er een kindje komen, ik begrijp dat dat ook een van je problemen met de hele zaak is: dat jij en je ouders je uiteindelijk toch zo verantwoordelijk zullen voelen dat je zusje wegkomt met wat ze maar wil. Dat is echter jullie probleem en dat kun je haar niet verwijten.
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
pi_88424770
quote:
Op zondag 7 november 2010 07:58 schreef Avey het volgende:

[..]

Wat een hypocrisie zeg :{w

Door die baby te houden gaat ze zich juist met anderen bemoeien, want het is wel duidelijk dat ze er ten eerste veel te licht over denkt en ten tweede is het nog maar zeer de vraag of ze wel de benodigde voorzieningen heeft om een kind op te voeden.
Je hebt in Nederland het recht om zelf te bepalen of je een zwangerschap afbreekt ja/nee.

Iemand proberen te overtuigen van het tegendeel louter uit eigenbelang vind ik niet alleen bijzonder zwak, maar moreel gezien ook nog eens compleet onverantwoord . }:|
Groetjes, Ezio.
  Moderator zondag 7 november 2010 @ 08:05:39 #66
236264 crew  capricia
pi_88424773
quote:
Op zondag 7 november 2010 07:55 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Laten we voorop stellen dat mijn zusje verantwoordelijk is, voor welke beslissing ze ook gaat. Tuurlijk is een kindje welkom, als het er is...maar nu is het nog zeker geen kind.
Probleem is echter dat ze niet alleen een beslissing neemt over haar eigen leven, maar indirect (eigenlijk zeer direct) ook over die van mijn ouders en mij ( zelfs incl die van mijn man).
Vind jij dat wij er dan niets over te zeggen hebben, terwijl het ons direct zal aangaan?
Vind jij dan ook dat mijn ouders en ik het volste recht hebben om te zeggen: 'Nee, dit is jouw keuze, jouw kind, dus zoek het maar uit!'?
Want zo werkt het niet als je van elkaar houdt, toch?
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 7 november 2010 @ 08:05:47 #67
262650 kitao
prikplaatje
pi_88424775
quote:
Op zondag 7 november 2010 08:01 schreef keesjeislief het volgende:
TS, ik zou in ieder geval zorgen dat je heel duidelijk bent tegen je zus met betrekking tot wat ze wel en niet van jou mag verwachten als ze besluit de zwangerschap niet af te breken. Idem je ouders. Meer kun je m.i. niet doen, uiteindelijk is het natuurlijk haar eigen beslissing. Het moeilijkste is natuurlijk om je aan de afspraken te houden mocht er een kindje komen, ik begrijp dat dat ook een van je problemen met de hele zaak is: dat jij en je ouders je uiteindelijk toch zo verantwoordelijk zullen voelen dat je zusje wegkomt met wat ze maar wil. Dat is echter jullie probleem en dat kun je haar niet verwijten.
Dit dus, alles wat ik probeerde te zeggen in een notedop.

tnx, nu kan ik wat anders gaan doen.

;)
megalomaniac
  zondag 7 november 2010 @ 08:07:08 #68
8372 Bastard
Persona non grata
pi_88424780
Nee ik heb niet alles doorgelezen van TS.. maar waar haal je eigenlijk de arrogantie vandaan om voor je volwassen zus in te vullen wat goed en niet goed voor haar is?

Het is haar leven, haar lichaam, haar baby .. dat kan je toch onmogelijk ontkennen? Wat nou advies geven, als je je zus wil helpen ga je haar steunen.
En je ouders net zo goed!
Dat invullen ook dat het op hun schoot zal neerkomen, dat is helemaal nog niet gezegd.

Wat heb ik te doen met je zus nu zeg, wat zal ze zich eenzaam voelen nu met het nieuwe leven in dr buik.
The truth was in here.
pi_88424782
quote:
Op zondag 7 november 2010 08:07 schreef Bastard het volgende:
Nee ik heb niet alles doorgelezen van TS.. maar waar haal je eigenlijk de arrogantie vandaan om voor je volwassen zus in te vullen wat goed en niet goed voor haar is?

Het is haar leven, haar lichaam, haar baby .. dat kan je toch onmogelijk ontkennen? Wat nou advies geven, als je je zus wil helpen ga je haar steunen.
En je ouders net zo goed!
Dat invullen ook dat het op hun schoot zal neerkomen, dat is helemaal nog niet gezegd.

Wat heb ik te doen met je zus nu zeg, wat zal ze zich eenzaam voelen nu met het nieuwe leven in dr buik.
Echt he ! :')

Ik ga ook wat anders doen want dit topic maakt me zo boos . Geen zin in zo vroeg op de zondagmorgen *O*
Groetjes, Ezio.
pi_88424785
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 07:56 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja ze doet 2 masters en eigenlijk ook nog een extra bach. Moet ik dan schrijven 3 studies? Dat klinkt meteen bizar... Gaat om master pedagogiek, humanistiek (ontwikkelingssamenwerking en internationaal recht) en sociologie van de niet westerse samenleving ( hoe niet westerse landen met recht en zwakkeren omgaan, bijz interessant kan ik je vertellen).

Waarom vind je dit vreemd? Als ik vragen mag...
Als je gaat voor recht, kinderen (zwakkeren in zijn algemeen) en ontwikkelingssamenwerking sluit dit mooi bij elkaar
aan, toch? Inmiddels heeft ze goede ingangen bij de VN en heeft nog een paar jaar studie te gaan.
Ik vind het zo'n waist als ze dit allemaal opgeeft voor een klompje cellen...
De beslissing ligt bij haar he, als ze dat allemaal wil opgeven. Maar goed, het is niet zo dat ze daarom hierna geen kansen op de arbeidsmarkt heeft. Je zal alleen wel een overbruggingsperiode moeten hebben waarbij iemand op financieel vlak wat helpt.
  zondag 7 november 2010 @ 08:11:05 #71
8372 Bastard
Persona non grata
pi_88424786
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 07:56 schreef Avey het volgende:

[..]

En daarmee het grootste verdriet kenbaar in een mensenleven op je nemen. Ieder jaar rond een tijd afvragen hoe hij/zij zou zijn geworden als het geboren had mogen worden.

Begrijp me goed, ik ben niet TEGEN abortus, in een verkrachtingszaak, of een kind van 15 kan ik dat goed begrijpen.. maar niet als je 23 bent.
Dan had je inderdaad maar voorbehoedsmiddelen moeten gebruiken, nu is het verantwoording nemen voor je acties, maar dat is alleen weggelegd voor een moedig mens, geen bange wezels.
The truth was in here.
pi_88424795
quote:
Op zondag 7 november 2010 08:05 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Je hebt in Nederland het recht om zelf te bepalen of je een zwangerschap afbreekt ja/nee.

Iemand proberen te overtuigen van het tegendeel louter uit eigenbelang vind ik niet alleen bijzonder zwak, maar moreel gezien ook nog eens compleet onverantwoord . }:|
Louter uit eigenbelang? Lees nog eens goed, want dat is gewoon je reinste onzin.
And I never will
pi_88424798
quote:
Op zondag 7 november 2010 08:11 schreef Bastard het volgende:

[..]

En daarmee het grootste verdriet kenbaar in een mensenleven op je nemen. Ieder jaar rond een tijd afvragen hoe hij/zij zou zijn geworden als het geboren had mogen worden.

Begrijp me goed, ik ben niet TEGEN abortus, in een verkrachtingszaak, of een kind van 15 kan ik dat goed begrijpen.. maar niet als je 23 bent.
Dan had je inderdaad maar voorbehoedsmiddelen moeten gebruiken, nu is het verantwoording nemen voor je acties, maar dat is alleen weggelegd voor een moedig mens, geen bange wezels.
Wat een flauwekul :') Dingen als verantwoordelijkheid en moed zijn allemaal hele leuke begrippen maar dit is een praktische zaak waar emoties geen plaats hebben.
And I never will
pi_88424804
quote:
Op zondag 7 november 2010 08:00 schreef kitao het volgende:

[..]

Het recht om een beslissing te beinvloeden....

:N

(mijn god)
Wat snap je niet?
And I never will
pi_88424805
quote:
Op zondag 7 november 2010 08:13 schreef Avey het volgende:

[..]

Louter uit eigenbelang? Lees nog eens goed, want dat is gewoon je reinste onzin.
Ja louter uit eigenbelang ja . Want het zusje ziet het kennelijk wél zitten . Dus haar gaat om TS die er kennelijk niet mee kan leven .

Maar ik was weg :*
Groetjes, Ezio.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')