Als het zo zou zijn dat ze haar studie niet zou halen, als ze met verkeerde vrienden om zou gaan, als ze schulden zou hebben: bij dit allemaal zou ik kunnen denken 'kook lekker in je sop gaar, jouw probleem'. Ook niet zo letterelijk, want het blijft je zusje.quote:Op zondag 7 november 2010 04:16 schreef Avey het volgende:
[..]
Wat een veroordelingVolgens mij probeert ze te doen wat het beste is voor haar zusje.
Normaal zou ik ook zeggen, laat haar maar in haar eigen sop gaarkoken maar het lijkt er toch echt op dat ze hiermee ook anderen in de problemen brengt.
Huh? Omdat ze het een probleem van mijn ouders is, is het dus niet mijn probleem? Damn...quote:Op zondag 7 november 2010 04:20 schreef senesta het volgende:
[..]
Dan is het de pakkie aan van je ouders en niet van jou toch?
Op het moment dat ze bij jou aanklopt vind ik het een ander verhaal maar zolang ze dat niet doet is het toch verder niet jouw probleem?
Dat klopt.quote:Op zondag 7 november 2010 04:56 schreef trovey het volgende:
Uiteindelijk is je zus een volwassen vrouw met haar eigen leven. Het enige wat je kunt doen is haar duidelijk maken in welke positie ze zit maar als ze daar niets mee wil doen je gewoon tante worden.
Ik begrijp jouw positie en de zorgen erover helemaal en mij lijkt het ook niet het juiste moment voor je zus om een kind te krijgen maar pas wel op dat het uiteindelijk niet zo gaat worden dat je zus je van je gaat afwenden doordat je te lang doorgaat met te proberen haar op andere gedachten te brengen zodat uiteindelijk de situatie nog slechter gaat worden voor je eventuele neefje/nichtje omdat het contact met je zus afgebroken gaat worden. Zoals al gezegd, probeer haar met goede voorbeelden duidelijk te maken hoe het allemaal zal gaan lopen en hoe haar persoonlijke en financiële situatie straks voor haar en het kind zal zijn en dat gewoon een slechte start voor het kind zal zijn. Mocht ze echter toch besluiten door te zetten probeer er dan ook voor haar en het kind te zijn zodat de start in ieder geval zo goed mogelijk zal zijn en er ook familie is voor je neefje/nichtje.quote:Op zondag 7 november 2010 05:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat klopt.
Uiteindelijk houd ik zielsveel van haar en van haar mogelijke kindje.
Maar de situatie is gewoon niet wat je hoopt.
Ze is zo slim, zo betrokken bij mensen, zo goed in haar studie!
Maar kennelijk niet in het gebruik van voorbehoedsmiddelen...bizar, want ze volgt al enige tijd 2 uni.studies tegelijkertijd. Met goede cijfers.
Maar soms slaat ze opeens door en gaat ze met allerlei mannen naar bed. Zelf noemt ze dat dan haar zwakke moment.
Ik praat hier vaak over met haar: dat ze zich juist in goede tijden moet beschermen voor als ze zwak is: prikpil,
spiraal, maakt niet uit. Ook dat is goed zorgen voor jezelf, zeg ik dan.
Maar nu is het te laat.
En na deze zwangerschap, als ze niet verandert...dan is ze zo weer zwanger.
Ik ben de komende tijd ook niet thuis, dus spreek haar voornamelijk telefonisch. Maar ze had het al over dat ze vond dat onze moeder teveel stuurde naar een overtijdsbehandeling. En omdat zij het dus niet weet, bang is, dat als ze zich laat sturen, ze dit haar moeder haar hele leven kwalijk zal gaan nemen.quote:Op zondag 7 november 2010 05:18 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik begrijp jouw positie en de zorgen erover helemaal en mij lijkt het ook niet het juiste moment voor je zus om een kind te krijgen maar pas wel op dat het uiteindelijk niet zo gaat worden dat je zus je van je gaat afwenden doordat je te lang doorgaat met te proberen haar op andere gedachten te brengen zodat uiteindelijk de situatie nog slechter gaat worden voor je eventuele neefje/nichtje omdat het contact met je zus afgebroken gaat worden. Zoals al gezegd, probeer haar met goede voorbeelden duidelijk te maken hoe het allemaal zal gaan lopen en hoe haar persoonlijke en financiële situatie straks voor haar en het kind zal zijn en dat gewoon een slechte start voor het kind zal zijn. Mocht ze echter toch besluiten door te zetten probeer er dan ook voor haar en het kind te zijn zodat de start in ieder geval zo goed mogelijk zal zijn en er ook familie is voor je neefje/nichtje.
Helaas moet ik wel concluderen dat ze het super goed doet op de uni, maar in rl over heel andere kwaliteiten blijkt te beschikken (of juist blijkt te ontbreken).quote:Op zondag 7 november 2010 05:41 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Gewoon keihard zijn.
Aan de andere kant kunnen de meeste mensen meer dan je zou vermoeden wanneer het er op aankomt. Je zusje klinkt dan niet al te intelligent... Dat predicaat hebben velen gekregen die uiteindelijk een stuk slimmer en meer gedreven bleken te zijn dan wie dan ook had gedacht.
Weinig tijd, veel te bespreken.
Oh, als het kindje er is ga ik er vast en zeker heel veel van houden, maar voorlopig ga ik nog even niet mijn fulltime baan omzetten in een parttime job zodat ik op HAAR kind kan passen.quote:Op zondag 7 november 2010 07:06 schreef Stokstaart het volgende:
Srew her . Haar keuzes, haar leven , haar kindje . Dat jij het allemaal maar kut vind zegt mij niet zoveel.
Je zou je zusje ook kunnen steunen. Bijvoorbeeld door op te passen als ze straks een deeltijd studie gaat oppakken . Nee de situatie is niet ideaal . But such is life .
Ja en ?quote:Op zondag 7 november 2010 07:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh, als het kindje er is ga ik er vast en zeker heel veel van houden, maar voorlopig ga ik nog even niet mijn fulltime baan omzetten in een parttime job zodat ik op HAAR kind kan passen.
Terwijl ik zo een vermoeden heb dat ze dat wel aan mij, en aan mijn ouders, gaat vragen.
Tis precies zoals jij schrijft: haar keuze, haar kindje. En voornamelijk haar keven.
Snap jij de discussie wel?quote:Op zondag 7 november 2010 07:15 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Ja en ?
Ben jij soms een beetje jaloers .![]()
Je zusje maakt bepaalde keuzes in haar leven . Daar zal ze zelf de verantwoording voor moeten dragen . Jij hebt met je berekende karaktertje voor je 30e geen kind hoor
'De baby' is nu 4 weken oud. Sorry, das een klompje cellen in mijn ogen.quote:Op zondag 7 november 2010 07:25 schreef kitao het volgende:
Wat wil je er trouwens nog aan doen capricia, die baby is al aan het groeien of dood jij liever je toekomstige naaste familie ?
En wat vinden je ouders ervan, hebben zij geen middelen om een extra kind in huis op te nemen ?
Hoezo jouw verantwoording ?quote:Op zondag 7 november 2010 07:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Snap jij de discussie wel?
Mijn zusje vergooit haar hele studie en toekomst voor een klompje cellen van een paar weken oud waar mijn ouders en ik straks uiteindelijk voor moeten gaan zorgen, als ze haar studie af wil maken.
Er is geen vader die mee doet in het verhaal. En alleen gaat ze het echt niet redden.
Of denk jij dat ik NEE zeg tegen mijn nichtje of neefje? En gewoon vrolijk verder fulltime werk?
Het wordt niet alleen haar kind, was het maar zo, het wordt ook het kind van mijn ouders en van mij.
En dat heeft zij dus allemaal gedaan door geen voorbehoedsmiddelen te gebruiken. Ze heeft niet alleen zichzelf ermee, maar ook het kind dus en ons. En al die partijen vragen er niet om.
Je zei ergens dat ze TWEE universitaire studies volgde, dat vind ik nogal vreemd.quote:Op zondag 7 november 2010 07:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Snap jij de discussie wel?
Mijn zusje vergooit haar hele studie en toekomst voor een klompje cellen van een paar weken oud waar mijn ouders en ik straks uiteindelijk voor moeten gaan zorgen, als ze haar studie af wil maken.
Er is geen vader die mee doet in het verhaal. En alleen gaat ze het echt niet redden.
Of denk jij dat ik NEE zeg tegen mijn nichtje of neefje? En gewoon vrolijk verder fulltime werk?
Het wordt niet alleen haar kind, was het maar zo, het wordt ook het kind van mijn ouders en van mij.
En dat heeft zij dus allemaal gedaan door geen voorbehoedsmiddelen te gebruiken. Ze heeft niet alleen zichzelf ermee, maar ook het kind dus en ons. En al die partijen vragen er niet om.
Wonen je zus en je ouders ook op La Palma?quote:Op zondag 7 november 2010 02:28 schreef capricia het volgende:
TS troost je: ik heb hetzelfde probleem maar dan op La Palma.
Mannen zijn hier vol beloftens maar houden niets in.
Heeft dus niets met de NL man te maken.
Volgens mij is er maar een iemand verkramptquote:Op zondag 7 november 2010 07:37 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Hoezo jouw verantwoording ?Het is háar kindje hoor
Je zegt net zelf dat jij je fulltime baan niet gaat opzeggen voor haar kind ? Vraagt ze dat van je ?? Je probeert haar een abortus aan te praten maar je zegt geen nee tegen het kindje.![]()
Je moet lekker doen wat je zelf kan . Een begin zou zijn acceptatie, want met zo'n houding kan ik me voorstellen dat je zus je liever kwijt dan rijk is .
Ze kan goed leren zeg je zelf , dus dat komt echt wel goed .
Dit gefrustreerde, verkrampte en jaloerse houdingkje bereik je in ieder geval geen reet mee . Als je dat maar weet
Ik ben dus bang dat je hier wel de kern raakt..iemand moet ervoor zorgen...zo niet dan komt jeugdzorg om de hoek kijken. En dat willen mijn ouders en ik niet.quote:Op zondag 7 november 2010 07:34 schreef kitao het volgende:
Nou ja, dan is het simpel zat.
Je ouders vertrekken gewoon naar de Bahama's en jij houdt de deur dicht.
Staat ze er mooi alleen voor en kan ze terugvallen op jeugdzorg.
Baas in eigen buik was toch de slogan ?quote:Op zondag 7 november 2010 07:39 schreef Avey het volgende:
[..]
Volgens mij is er maar een iemand verkrampt
Waarom kun je niet inzien dat een abortus de beste oplossing is in deze situatie? Dat is niet eens het probleem, het probleem is dat zusje dit ook niet inziet.
Beste oplossing voor wie ? Dat zusje ? Het is HAAR leven ! Niet dat van TS .quote:Op zondag 7 november 2010 07:39 schreef Avey het volgende:
[..]
Volgens mij is er maar een iemand verkrampt
Waarom kun je niet inzien dat een abortus de beste oplossing is in deze situatie? Dat is niet eens het probleem, het probleem is dat zusje dit ook niet inziet.
Nee, helaas niet. Die zitten in het koude NL.quote:Op zondag 7 november 2010 07:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wonen je zus en je ouders ook op La Palma?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |