abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 7 november 2010 @ 04:27:51 #26
236264 crew  capricia
pi_88424321
quote:
Op zondag 7 november 2010 04:16 schreef Avey het volgende:

[..]

Wat een veroordeling :') Volgens mij probeert ze te doen wat het beste is voor haar zusje.

Normaal zou ik ook zeggen, laat haar maar in haar eigen sop gaarkoken maar het lijkt er toch echt op dat ze hiermee ook anderen in de problemen brengt.
Als het zo zou zijn dat ze haar studie niet zou halen, als ze met verkeerde vrienden om zou gaan, als ze schulden zou hebben: bij dit allemaal zou ik kunnen denken 'kook lekker in je sop gaar, jouw probleem'. Ook niet zo letterelijk, want het blijft je zusje.
Maar als we net hier hebben over een echt mens wat geboren zou kunnen worden volgend uit haar zwangerschap, dan is dat niet zo simpel, dan vind ik het heel erg moeilijk.
Hoe schuldig is mijn toekomstig nichtje of neefje hieraan?

Mijn vent vindt dus wel dat we haar in haar sop moeten laten gaarkoken, maar dat zegt hij nu. Nu er nog geen kind is. Je laat iemand niet vallen, en dat weet zij kennelijk ook wel.

Ik vind dit zo moeilijk. En ik hoop dat ze zo snel mogelijk haar zwangerschap afbreekt.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zondag 7 november 2010 @ 04:38:20 #27
236264 crew  capricia
pi_88424346
quote:
Op zondag 7 november 2010 04:20 schreef senesta het volgende:

[..]

Dan is het de pakkie aan van je ouders en niet van jou toch?
Op het moment dat ze bij jou aanklopt vind ik het een ander verhaal maar zolang ze dat niet doet is het toch verder niet jouw probleem?
Huh? Omdat ze het een probleem van mijn ouders is, is het dus niet mijn probleem? Damn...
Het is mijn enige zusje! Ik ben mijn broertje al kwijtgeraakt aan kanker, en mijn ouders hebben alleen ons nog en geen kleinkinderen.
We staan dichtbij elkaar, en vinden elkaar belangrijk. Het gaat hier wel over mijn toekomstig nichtje of neefje. Hoe kun je zo koud reageren?
Ik ben betrokken geweest bij haar schoolkeuzen, bij iedere diploma-uitreiking was ik erbij! En nu opeens moet mijn antwoord zijn 'niet mijn probleem..'?
Sorry, maar zo werkt het niet bij mij.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_88424403
Uiteindelijk is je zus met 23 jaar een volwassen vrouw met haar eigen leven. Het enige wat je kunt doen is haar duidelijk maken in welke positie ze zit maar als ze daar niets mee wil doen ga je gewoon tante worden. ;)

[ Bericht 2% gewijzigd door trovey op 07-11-2010 05:03:04 ]
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zondag 7 november 2010 @ 05:04:10 #29
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_88424423
Teen Mom weekend break op MTV, ga dat gezellig met haar kijken vanmiddag, kan ze zien wat een genot het in ieder geval is om een kind te hebben en geld te moeten verdienen en een studie te moeten doen O+ :D
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
  Moderator zondag 7 november 2010 @ 05:10:12 #30
236264 crew  capricia
pi_88424446
quote:
Op zondag 7 november 2010 04:56 schreef trovey het volgende:
Uiteindelijk is je zus een volwassen vrouw met haar eigen leven. Het enige wat je kunt doen is haar duidelijk maken in welke positie ze zit maar als ze daar niets mee wil doen je gewoon tante worden. ;)
Dat klopt.
Uiteindelijk houd ik zielsveel van haar en van haar mogelijke kindje.
Maar de situatie is gewoon niet wat je hoopt.
Ze is zo slim, zo betrokken bij mensen, zo goed in haar studie!
Maar kennelijk niet in het gebruik van voorbehoedsmiddelen...bizar, want ze volgt al enige tijd 2 uni.studies tegelijkertijd. Met goede cijfers.
Maar soms slaat ze opeens door en gaat ze met allerlei mannen naar bed. Zelf noemt ze dat dan haar zwakke moment.
Ik praat hier vaak over met haar: dat ze zich juist in goede tijden moet beschermen voor als ze zwak is: prikpil,
spiraal, maakt niet uit. Ook dat is goed zorgen voor jezelf, zeg ik dan.
Maar nu is het te laat.
En na deze zwangerschap, als ze niet verandert...dan is ze zo weer zwanger.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_88424477
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 05:10 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat klopt.
Uiteindelijk houd ik zielsveel van haar en van haar mogelijke kindje.
Maar de situatie is gewoon niet wat je hoopt.
Ze is zo slim, zo betrokken bij mensen, zo goed in haar studie!
Maar kennelijk niet in het gebruik van voorbehoedsmiddelen...bizar, want ze volgt al enige tijd 2 uni.studies tegelijkertijd. Met goede cijfers.
Maar soms slaat ze opeens door en gaat ze met allerlei mannen naar bed. Zelf noemt ze dat dan haar zwakke moment.
Ik praat hier vaak over met haar: dat ze zich juist in goede tijden moet beschermen voor als ze zwak is: prikpil,
spiraal, maakt niet uit. Ook dat is goed zorgen voor jezelf, zeg ik dan.
Maar nu is het te laat.
En na deze zwangerschap, als ze niet verandert...dan is ze zo weer zwanger.
Ik begrijp jouw positie en de zorgen erover helemaal en mij lijkt het ook niet het juiste moment voor je zus om een kind te krijgen maar pas wel op dat het uiteindelijk niet zo gaat worden dat je zus je van je gaat afwenden doordat je te lang doorgaat met te proberen haar op andere gedachten te brengen zodat uiteindelijk de situatie nog slechter gaat worden voor je eventuele neefje/nichtje omdat het contact met je zus afgebroken gaat worden. Zoals al gezegd, probeer haar met goede voorbeelden duidelijk te maken hoe het allemaal zal gaan lopen en hoe haar persoonlijke en financiële situatie straks voor haar en het kind zal zijn en dat gewoon een slechte start voor het kind zal zijn. Mocht ze echter toch besluiten door te zetten probeer er dan ook voor haar en het kind te zijn zodat de start in ieder geval zo goed mogelijk zal zijn en er ook familie is voor je neefje/nichtje.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  Moderator zondag 7 november 2010 @ 05:35:16 #32
236264 crew  capricia
pi_88424514
quote:
Op zondag 7 november 2010 05:18 schreef trovey het volgende:

[..]

Ik begrijp jouw positie en de zorgen erover helemaal en mij lijkt het ook niet het juiste moment voor je zus om een kind te krijgen maar pas wel op dat het uiteindelijk niet zo gaat worden dat je zus je van je gaat afwenden doordat je te lang doorgaat met te proberen haar op andere gedachten te brengen zodat uiteindelijk de situatie nog slechter gaat worden voor je eventuele neefje/nichtje omdat het contact met je zus afgebroken gaat worden. Zoals al gezegd, probeer haar met goede voorbeelden duidelijk te maken hoe het allemaal zal gaan lopen en hoe haar persoonlijke en financiële situatie straks voor haar en het kind zal zijn en dat gewoon een slechte start voor het kind zal zijn. Mocht ze echter toch besluiten door te zetten probeer er dan ook voor haar en het kind te zijn zodat de start in ieder geval zo goed mogelijk zal zijn en er ook familie is voor je neefje/nichtje.
Ik ben de komende tijd ook niet thuis, dus spreek haar voornamelijk telefonisch. Maar ze had het al over dat ze vond dat onze moeder teveel stuurde naar een overtijdsbehandeling. En omdat zij het dus niet weet, bang is, dat als ze zich laat sturen, ze dit haar moeder haar hele leven kwalijk zal gaan nemen.
Ik begrijp dat wel. Maar ben toch ook een beetje boos geworden..want wat zij ook beslist: het is HAAR keuze. Niet die van een ander, niet haar moeder, wie dan ook.
Sterker nog: het kwam op mij bijna over als emotionele chantage.

En het moeilijke is: ze woont ook nog steeds grotendeels thuis; haar eten, haar was, alles wordt gedaan door mijn
ouders...omdat mijn ouders studeren ( serieus studeren, dus 2 studies of zo, echt fulltime bezig zijn) even zwaar vinden als een baan. En dat dus ook zo waarderen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 7 november 2010 @ 05:41:15 #33
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_88424521
Gewoon keihard zijn.

Aan de andere kant kunnen de meeste mensen meer dan je zou vermoeden wanneer het er op aankomt. Je zusje klinkt dan niet al te intelligent... Dat predicaat hebben velen gekregen die uiteindelijk een stuk slimmer en meer gedreven bleken te zijn dan wie dan ook had gedacht.

Weinig tijd, veel te bespreken.
Intelligent, but fucked up.
  Moderator zondag 7 november 2010 @ 06:43:46 #34
236264 crew  capricia
pi_88424605
quote:
Op zondag 7 november 2010 05:41 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Gewoon keihard zijn.

Aan de andere kant kunnen de meeste mensen meer dan je zou vermoeden wanneer het er op aankomt. Je zusje klinkt dan niet al te intelligent... Dat predicaat hebben velen gekregen die uiteindelijk een stuk slimmer en meer gedreven bleken te zijn dan wie dan ook had gedacht.

Weinig tijd, veel te bespreken.
Helaas moet ik wel concluderen dat ze het super goed doet op de uni, maar in rl over heel andere kwaliteiten blijkt te beschikken (of juist blijkt te ontbreken).
En das gewoon kut om over je eigen zusje op te moeten merken.
De gemiddelde vmbo-er zou dit wellicht intelligenter aanpakken...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_88424650
Srew her . Haar keuzes, haar leven , haar kindje . Dat jij het allemaal maar kut vind zegt mij niet zoveel.
Je zou je zusje ook kunnen steunen. Bijvoorbeeld door op te passen als ze straks een deeltijd studie gaat oppakken . Nee de situatie is niet ideaal . But such is life . :W
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  Moderator zondag 7 november 2010 @ 07:11:24 #36
236264 crew  capricia
pi_88424662
quote:
Op zondag 7 november 2010 07:06 schreef Stokstaart het volgende:
Srew her . Haar keuzes, haar leven , haar kindje . Dat jij het allemaal maar kut vind zegt mij niet zoveel.
Je zou je zusje ook kunnen steunen. Bijvoorbeeld door op te passen als ze straks een deeltijd studie gaat oppakken . Nee de situatie is niet ideaal . But such is life . :W
Oh, als het kindje er is ga ik er vast en zeker heel veel van houden, maar voorlopig ga ik nog even niet mijn fulltime baan omzetten in een parttime job zodat ik op HAAR kind kan passen.
Terwijl ik zo een vermoeden heb dat ze dat wel aan mij, en aan mijn ouders, gaat vragen.

Tis precies zoals jij schrijft: haar keuze, haar kindje. En voornamelijk haar keven.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_88424671
quote:
Op zondag 7 november 2010 07:11 schreef capricia het volgende:

[..]

Oh, als het kindje er is ga ik er vast en zeker heel veel van houden, maar voorlopig ga ik nog even niet mijn fulltime baan omzetten in een parttime job zodat ik op HAAR kind kan passen.
Terwijl ik zo een vermoeden heb dat ze dat wel aan mij, en aan mijn ouders, gaat vragen.

Tis precies zoals jij schrijft: haar keuze, haar kindje. En voornamelijk haar keven.

Ja en ?
Ben jij soms een beetje jaloers . :?
Je zusje maakt bepaalde keuzes in haar leven . Daar zal ze zelf de verantwoording voor moeten dragen . Jij hebt met je berekende karaktertje voor je 30e geen kind hoor :')
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  zondag 7 november 2010 @ 07:25:26 #38
262650 kitao
prikplaatje
pi_88424684
Wat wil je er trouwens nog aan doen capricia, die baby is al aan het groeien of dood jij liever je toekomstige naaste familie ?
En wat vinden je ouders ervan, hebben zij geen middelen om een extra kind in huis op te nemen ?
megalomaniac
  Moderator zondag 7 november 2010 @ 07:30:53 #39
236264 crew  capricia
pi_88424691
quote:
Op zondag 7 november 2010 07:15 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Ja en ?
Ben jij soms een beetje jaloers . :?
Je zusje maakt bepaalde keuzes in haar leven . Daar zal ze zelf de verantwoording voor moeten dragen . Jij hebt met je berekende karaktertje voor je 30e geen kind hoor :')
Snap jij de discussie wel?
Mijn zusje vergooit haar hele studie en toekomst voor een klompje cellen van een paar weken oud waar mijn ouders en ik straks uiteindelijk voor moeten gaan zorgen, als ze haar studie af wil maken.
Er is geen vader die mee doet in het verhaal. En alleen gaat ze het echt niet redden.

Of denk jij dat ik NEE zeg tegen mijn nichtje of neefje? En gewoon vrolijk verder fulltime werk?
Het wordt niet alleen haar kind, was het maar zo, het wordt ook het kind van mijn ouders en van mij.
En dat heeft zij dus allemaal gedaan door geen voorbehoedsmiddelen te gebruiken. Ze heeft niet alleen zichzelf ermee, maar ook het kind dus en ons. En al die partijen vragen er niet om.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 7 november 2010 @ 07:34:11 #40
262650 kitao
prikplaatje
pi_88424698
Nou ja, dan is het simpel zat.
Je ouders vertrekken gewoon naar de Bahama's en jij houdt de deur dicht.
Staat ze er mooi alleen voor en kan ze terugvallen op jeugdzorg.
megalomaniac
  Moderator zondag 7 november 2010 @ 07:37:08 #41
236264 crew  capricia
pi_88424699
quote:
Op zondag 7 november 2010 07:25 schreef kitao het volgende:
Wat wil je er trouwens nog aan doen capricia, die baby is al aan het groeien of dood jij liever je toekomstige naaste familie ?
En wat vinden je ouders ervan, hebben zij geen middelen om een extra kind in huis op te nemen ?
'De baby' is nu 4 weken oud. Sorry, das een klompje cellen in mijn ogen.
Ook in de ogen van mijn zusje, want die drinkt, rookt en stapt er nog vrolijk op los..haar argument: de bloedbaan wordt pas bij zes weken aangelegd.
En natuurlijk hebben mijn ouders de ruimte om voor een kind te zorgen, al zijn ze 60 plus en willen ze graag samen gaan reizen.. Ik heb ook die ruimte, want ik kan financieel minder werken.

Maar hey, wiens kind is dit?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_88424701
quote:
Op zondag 7 november 2010 07:30 schreef capricia het volgende:

[..]

Mijn zusje vergooit haar hele studie en toekomst voor een klompje cellen van een paar weken oud waar mijn ouders en ik straks uiteindelijk voor moeten gaan zorgen, als ze haar studie af wil maken.
Er is geen vader die mee doet in het verhaal. En alleen gaat ze het echt niet redden.

Of denk jij dat ik NEE zeg tegen mijn nichtje of neefje? En gewoon vrolijk verder fulltime werk?
Het wordt niet alleen haar kind, was het maar zo, het wordt ook het kind van mijn ouders en van mij.
En dat heeft zij dus allemaal gedaan door geen voorbehoedsmiddelen te gebruiken. Ze heeft niet alleen zichzelf ermee, maar ook het kind dus en ons. En al die partijen vragen er niet om.
Hoezo jouw verantwoording ? :? Het is háar kindje hoor
Je zegt net zelf dat jij je fulltime baan niet gaat opzeggen voor haar kind ? Vraagt ze dat van je ?? Je probeert haar een abortus aan te praten maar je zegt geen nee tegen het kindje. 8)7

Je moet lekker doen wat je zelf kan . Een begin zou zijn acceptatie, want met zo'n houding kan ik me voorstellen dat je zus je liever kwijt dan rijk is .

Ze kan goed leren zeg je zelf , dus dat komt echt wel goed .

Dit gefrustreerde, verkrampte en jaloerse houdingkje bereik je in ieder geval geen reet mee . Als je dat maar weet :W
Groetjes, Ezio.
pi_88424702
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 07:30 schreef capricia het volgende:

[..]

Je zei ergens dat ze TWEE universitaire studies volgde, dat vind ik nogal vreemd.

Als ze het kind wil houden, dan zal ze volgens mij op zijn minst een (of misschien alle twee) moeten opgeven.

Trouwens, ze heeft al een bachelor, daar vind je ook werk mee hoor. Alleen wat lager betaald.
  zondag 7 november 2010 @ 07:39:04 #44
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_88424703
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 02:28 schreef capricia het volgende:
TS troost je: ik heb hetzelfde probleem maar dan op La Palma.
Mannen zijn hier vol beloftens maar houden niets in.
Heeft dus niets met de NL man te maken.
Wonen je zus en je ouders ook op La Palma?
The love you take is equal to the love you make.
pi_88424704
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 07:37 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Hoezo jouw verantwoording ? :? Het is háar kindje hoor
Je zegt net zelf dat jij je fulltime baan niet gaat opzeggen voor haar kind ? Vraagt ze dat van je ?? Je probeert haar een abortus aan te praten maar je zegt geen nee tegen het kindje. 8)7

Je moet lekker doen wat je zelf kan . Een begin zou zijn acceptatie, want met zo'n houding kan ik me voorstellen dat je zus je liever kwijt dan rijk is .

Ze kan goed leren zeg je zelf , dus dat komt echt wel goed .

Dit gefrustreerde, verkrampte en jaloerse houdingkje bereik je in ieder geval geen reet mee . Als je dat maar weet :W
Volgens mij is er maar een iemand verkrampt :')

Waarom kun je niet inzien dat een abortus de beste oplossing is in deze situatie? Dat is niet eens het probleem, het probleem is dat zusje dit ook niet inziet.
This might be a surprise but it's true
That I'm not like you and I don't want your advice
Or your praise or to move in the ways you do
And I never will
pi_88424706
Het zal wellicht zo'n vaart niet lopen denk ik :
Ze weet t nog maar pas , heeft niet genoeg tijd gehad een beslissing te nemen,
maar de tijd dringt , dat weet ze.
Met veel discussieren dr over hoopt ze tot een besluit te komen.
Ze kan alleen veel discussieren met mensen die t niet OK vinden ,
want als ze t buurvrouw zegt bv, zal die zeggen : meid wat leuk!
Dus ze is al snel op jou aan gewezen voor een beetje repliek.
Ze is ook min of meer gedwongen zich bij haar eerste standpunt te houden om te kunnen blijven discussieren,
want als ze zou zeggen tegen jou bv : ik heb me niet zo gerealiseerd wat een verandering het zou zijn in mijn leven, dan ben jij klaar met overtuigen , en stopt de discussie.

Dus: ze is slim genoeg om snel alle denkbare senario's te doorspreken/doordenken met jou ,
en kan dat alleen blijven doen als ze vasthoudt aan haar oorspronkelijke standpunt.
Het gevaar is dan alleen dat ze dr zelf steeds meer in gaat geloven om dat ze haar standpunt op alle mogelijke manieren wil verdedigen , terwijl ze wil praten met jou omdat ze twijfelt.
Zeg dr dat maar.
uiteindelijk lukt altijd alles
  Moderator zondag 7 november 2010 @ 07:41:46 #47
236264 crew  capricia
pi_88424716
quote:
Op zondag 7 november 2010 07:34 schreef kitao het volgende:
Nou ja, dan is het simpel zat.
Je ouders vertrekken gewoon naar de Bahama's en jij houdt de deur dicht.
Staat ze er mooi alleen voor en kan ze terugvallen op jeugdzorg.
Ik ben dus bang dat je hier wel de kern raakt..iemand moet ervoor zorgen...zo niet dan komt jeugdzorg om de hoek kijken. En dat willen mijn ouders en ik niet.

En dan? Zoals zij denkt, en zolang wij er voor gaan zorgen, heeft ze over 10 maanden weer een ander kind..want de eerste was toch ook geen probleem?
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 7 november 2010 @ 07:44:07 #48
262650 kitao
prikplaatje
pi_88424723
quote:
Op zondag 7 november 2010 07:39 schreef Avey het volgende:

[..]

Waarom kun je niet inzien dat een abortus de beste oplossing is in deze situatie? Dat is niet eens het probleem, het probleem is dat zusje dit ook niet inziet.
Baas in eigen buik was toch de slogan ?
Ik vind het maar gevaarlijk en uiterst dubieus als mensen gaan roepen dat een ander die het kind draagt 'het probleem' niet ziet.
megalomaniac
pi_88424724
quote:
Op zondag 7 november 2010 07:39 schreef Avey het volgende:

[..]

Beste oplossing voor wie ? Dat zusje ? Het is HAAR leven ! Niet dat van TS . :W
Ze volgt een universitaire studie . Laat dat meisje haar eigen keuzes lekker maken }:|

Niet dat je met zo'n betuttelend vingertje ene kut uit gaat richten . Maar daar was TS al achter geloof ik :P
Groetjes, Ezio.
  Moderator zondag 7 november 2010 @ 07:44:49 #50
236264 crew  capricia
pi_88424726
quote:
Op zondag 7 november 2010 07:39 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wonen je zus en je ouders ook op La Palma?
Nee, helaas niet. Die zitten in het koude NL.
Zit hierzelf ook nog maar krap een week..:)
Maar ik ben dus niet echt thuis bij mijn ouders en zus. Vandaar.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')