abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 november 2010 @ 09:09:25 #151
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_88425125
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 09:08 schreef kitao het volgende:

[..]

Dat laatste lijkt me niet zo vreemd als je naasten er konstant op wijzen dat ze beter een abortus kan nemen.
Daar zou ik ook niet gelukkig van worden.
Het lijkt me ook niet zo vreemd als je zelf nog twijfelt of je nu wel een kind wil ,van een vader die er misschien niks mee te maken wil hebben.
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 7 november 2010 @ 09:09:44 #152
279841 Avey
Blossom!
pi_88425127
quote:
Op zondag 7 november 2010 09:09 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Dat heeft ze kennelijk gedaan , en haar mening is niet veranderd :)
Er is nog geen mening.
This might be a surprise but it's true
That I'm not like you and I don't want your advice
Or your praise or to move in the ways you do
And I never will
  zondag 7 november 2010 @ 09:11:13 #153
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_88425138
quote:
Op zondag 7 november 2010 08:57 schreef Lienekien het volgende:

[..]

[..]

Ah, ok, had ik gemist, sorry :).

@TS: wat vind je van de verschillende opmerkingen dat het aan jou en je ouders is om heel duidelijk te maken wat zus wel en niet van jullie kan verwachten?
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
pi_88425142
quote:
Op zondag 7 november 2010 09:09 schreef Avey het volgende:

[..]

Er is nog geen mening.
Terecht opgemerkt is dat geen beslissing in dit geval ook een beslissing is .
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  zondag 7 november 2010 @ 09:12:30 #155
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_88425150
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 09:09 schreef capricia het volgende:

[..]

Tot nu toe neemt ze gewoon geen beslissing. Niet om het bewust te houden, niet om het weg te laten halen.
En geen beslissing is imo ook een beslissing, en dat weet zij ook.
Laat haar eens een afspraak maken bij bijv. maatschappelijk werk of FIOM. Dat een professioneel iemand met haar eens de zaken op een rijtje zet.
  zondag 7 november 2010 @ 09:13:41 #156
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_88425166
quote:
Op zondag 7 november 2010 09:08 schreef Bastard het volgende:

[..]

Tabee dan :W Zulke familieleden ben je liever kwijt,
Je mening geven is iets anders dan aansturen op een abortus omdat jij de arrogantie meent te hebben te weten wat juist is.
Nee, familieleden die je komen vertellen dat ze zwanger zijn en verwachten dat jij zoveel geld of zoveel tijd eraan spendeert en daar dan geen mening over mogen geven, die heb je er graag bij. :'). Ben jij een beetje wereldvreemd soms?
Fotoboek
  zondag 7 november 2010 @ 09:15:52 #157
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_88425182
Ook als het zusje het kind niet wil, heeft ze natuurlijk nog tijd om een beslissing te nemen.

(En daarbij moet ook nog worden afgewacht of deze zwangerschap wel blijvend is. Veel spontane miskramen komen voor/rond de 10e week. Het is niet voor niets dat veel mensen pas na die tiende week aan de wereld gaan vertellen dat ze in verwachting zijn. Daarvoor is het nog vrij onzeker.)
  zondag 7 november 2010 @ 09:16:02 #158
262650 kitao
prikplaatje
pi_88425184
En ik wil ook nog even wijzen op wat Bastard vertelde, namelijk het volgende :

Ik was ook die leeftijd rond 23 en wij hadden een stelletje als goede vrienden. Die man studeerde en zij ook. Ook zij werd zwanger en heeft abortus gepleegd. Toen een paar jaar later alles op de rit lag toen wilden ze een kind. Maar dat kind kwam niet en die vrouw is daar bijna psychologisch aan onderdoor gegaan. Inmiddels ben ik het kontakt verloren maar laatst zag ik dat stel met een adoptiekind en ik weet van vroeger dat zij enorm veel spijt heeft gekregen van haar beslissing.
megalomaniac
pi_88425199
quote:
Op zondag 7 november 2010 09:13 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

Nee, familieleden die je komen vertellen dat ze zwanger zijn en verwachten dat jij zoveel geld of zoveel tijd eraan spendeert en daar dan geen mening over mogen geven, die heb je er graag bij. :'). Ben jij een beetje wereldvreemd soms?
Tja jouw probleem . Er is niemand die jouw dwingt te participeren in de opvoeding of onderhoud van dat kind .
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  zondag 7 november 2010 @ 09:19:19 #160
262650 kitao
prikplaatje
pi_88425202
quote:
Op zondag 7 november 2010 09:09 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het lijkt me ook niet zo vreemd als je zelf nog twijfelt of je nu wel een kind wil ,van een vader die er misschien niks mee te maken wil hebben.
Tja, hiermee zet je dus de hele discussie op losse poten waar je alle eerder geplaatste argumenten mee onderuit haalt.
Dit topic is gestart met de klacht dat haar zus dat kind wil en de rest van de familie niet, zo staat het zelfs in de klaagbaak.
megalomaniac
  zondag 7 november 2010 @ 09:23:21 #161
262650 kitao
prikplaatje
pi_88425224
quote:
Op zondag 7 november 2010 09:09 schreef Avey het volgende:

[..]

Er is nog geen mening.
Laten we het TS vragen want volgens mij is die er wel, namelijk dat haar zus vastbesloten is het kind te houden.
Maar ik denk dat capricia inmiddels met een kalmeringspilletje is gaan slapen aangezien dit topic midden in de nacht is geopend.
megalomaniac
  Moderator zondag 7 november 2010 @ 09:24:53 #162
236264 crew  capricia
pi_88425230
quote:
Op zondag 7 november 2010 09:19 schreef kitao het volgende:

[..]

Tja, hiermee zet je dus de hele discussie op losse poten waar je alle eerder geplaatste argumenten mee onderuit haalt.
Dit topic is gestart met de klacht dat haar zus dat kind wil en de rest van de familie niet, zo staat het zelfs in de klaagbaak.
Misschien moet ik het dan even nuanceren: ze weet zelf niet zeker of ze het wil houden..ze kiest daar nl niet letterlijk voor. Maar ze wil ook geen einde aan de zwangerschap maken. Ze wil het niet afbreken.
En dus kiest ze in mijn ogen wel voor het voortzetten daarvan, ook al is dat niet zo letterlijk bewust.

Voorlopig doet ze niets, en dat is echt niet goed.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 7 november 2010 @ 09:27:25 #163
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_88425248
quote:
Op zondag 7 november 2010 08:48 schreef Stokstaart het volgende:
Waarom snappen mensen niet dat de enige die kan beoordelen of dat kind er ja/nee moet komen de zus van TS is ?
Uhuh. Ik zou op dit moment niet al teveel vertrouwen hebben in de zus van TS:
quote:
Op zondag 7 november 2010 08:28 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik ga dit heel simpel zeggen: zij denkt dat ze voorrang krijgt met een kindje op een sociale huurwoning, a 200 euro pm in Utrecht. Zij denkt dat ze het kind kan kleden en voeden via de emmaus. Ze wil 3 a 4 dagen per week fulltime studeren ( doet ze nu ook) en dan moet dat kind 1 dag per week bij mij (ik werk 5 dagen, dus hoe?), 2 dagen bij mijn ouders ( die willen nu juist gaan genieten van een leven zonder kinderen..) en 1 dag bij een vriendin van haar die niet eens in Utrecht woont en zelf ook een los leven leidt.
Ze gaat er van uit dat ze NIET hoeft te werken en normaal haar studie af kan maken.
Hoe reeel is dit?
Druk haar op het hart dat ze niet zomaar op anderen kan terugvallen maar dat ze 95% (oid) van het werk toch echt zelf zal moeten doen. Misschien dat er dan een belletje gaat rinkelen...
Sowieso, mensen die er vanuit gaan dat anderen wel bij zullen springen omdat zij graag iets willen :r
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  Moderator zondag 7 november 2010 @ 09:27:31 #164
236264 crew  capricia
pi_88425250
quote:
Op zondag 7 november 2010 09:23 schreef kitao het volgende:

[..]

Laten we het TS vragen want volgens mij is die er wel, namelijk dat haar zus vastbesloten is het kind te houden.
Maar ik denk dat capricia inmiddels met een kalmeringspilletje is gaan slapen aangezien dit topic midden in de nacht is geopend.
Bijna wel ja.. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 7 november 2010 @ 09:29:18 #165
262650 kitao
prikplaatje
pi_88425258
quote:
Op zondag 7 november 2010 09:24 schreef capricia het volgende:

[..]

Misschien moet ik het dan even nuanceren: ze weet zelf niet zeker of ze het wil houden..ze kiest daar nl niet letterlijk voor. Maar ze wil ook geen einde aan de zwangerschap maken. Ze wil het niet afbreken.
En dus kiest ze in mijn ogen wel voor het voortzetten daarvan, ook al is dat niet zo letterlijk bewust.

Voorlopig doet ze niets, en dat is echt niet goed.
Nou ja, dan weet ik het ook niet meer wat je zou kunnen doen.
Als jouw zus het al niet weet wat ze zelf wil, dan is het m.i. vrijwel onmogelijk hier opmerkingen of advies over te geven.
megalomaniac
  zondag 7 november 2010 @ 09:32:36 #166
262650 kitao
prikplaatje
pi_88425274
quote:
Op zondag 7 november 2010 09:27 schreef capricia het volgende:

[..]

Bijna wel ja.. :D
;)

ik dacht even dat je uitgelogd was.

:@
megalomaniac
  Moderator zondag 7 november 2010 @ 09:34:59 #167
236264 crew  capricia
pi_88425298
quote:
Op zondag 7 november 2010 09:06 schreef Bastard het volgende:

[..]

Maar vind je dan wel dat je een voorbarige conclusie trekt? Jullie gaan er van uit dat het kind bij jullie gedumpt gaat worden, wat helemaal niet gezegd is.

Je kan toch aangeven dat als zij er voor kiest om het kind te houden, zij ook goed moet beseffen de opvoeding te zullen doen?
Een keertje oppas lijkt mij niet onredelijk als rol maar dat is wat anders dan een half inwonend kind te krijgen.
Anderzijds.. misschien vinden jullie het straks wel allemaal zo leuk dat jullie vechten om tijd samen met het kind.
Joh, het gaat hier niet om een keertje oppassen.
Denk je echt dat ik daarvoor dit topic zou openen?
Het is niet mijn keus, niet mijn kind. En idem voor mijn ouders die boven de 60 zijn en andere plannen hebben.
Ze woont bij mijn ouders, geen man, geen baan.
Hoe gaat dit een succes worden dan?
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 7 november 2010 @ 09:37:09 #168
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_88425313
quote:
Op zondag 7 november 2010 09:16 schreef kitao het volgende:
En ik wil ook nog even wijzen op wat Bastard vertelde, namelijk het volgende :

Ik was ook die leeftijd rond 23 en wij hadden een stelletje als goede vrienden. Die man studeerde en zij ook. Ook zij werd zwanger en heeft abortus gepleegd. Toen een paar jaar later alles op de rit lag toen wilden ze een kind. Maar dat kind kwam niet en die vrouw is daar bijna psychologisch aan onderdoor gegaan. Inmiddels ben ik het kontakt verloren maar laatst zag ik dat stel met een adoptiekind en ik weet van vroeger dat zij enorm veel spijt heeft gekregen van haar beslissing.
Ja, daar staan even schrijnende verhalen tegenover van ouders die hun kind eigenlijk nooit de kansen etc. heeft kunnen geven die ieder kind verdient omdat ze er niet klaar voor waren.

quote:
Op zondag 7 november 2010 09:18 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Tja jouw probleem . Er is niemand die jouw dwingt te participeren in de opvoeding of onderhoud van dat kind .
Daarom is deze discussie er ook, om alle mogelijkheden na te gaan. Zus heeft duidelijk laten weten er wel vanuit te gaan dat ze op ouders en zus kan rekenen. Logischerwijs hebben ouders en zus dan het recht om duidelijk te maken dat ze dat niet gaan doen, en dat zuslief er goed over moet nadenken of het wel verstandig is de zwangerschap te laten voortduren. Jammer dat je dat niet wilt snappen, of een te grote por-life-fundi bent om de zaken te zien zoals ze zijn. Jouw probleem, om in jouw termen te blijven.
Fotoboek
pi_88425323
quote:
Op zondag 7 november 2010 09:27 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Uhuh. Ik zou op dit moment niet al teveel vertrouwen hebben in de zus van TS:
[..]

Druk haar op het hart dat ze niet zomaar op anderen kan terugvallen maar dat ze 95% (oid) van het werk toch echt zelf zal moeten doen. Misschien dat er dan een belletje gaat rinkelen...
Sowieso, mensen die er vanuit gaan dat anderen wel bij zullen springen omdat zij graag iets willen :r

Een zwangerschap duurt niet voor niets 9 maanden . Ruim de tijd om e.e.a. te regelen voor die tijd :)
Groetjes, Ezio.
pi_88425361
quote:
Op zondag 7 november 2010 09:37 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

Ja, daar staan even schrijnende verhalen tegenover van ouders die hun kind eigenlijk nooit de kansen etc. heeft kunnen geven die ieder kind verdient omdat ze er niet klaar voor waren.
[..]

Daarom is deze discussie er ook, om alle mogelijkheden na te gaan. Zus heeft duidelijk laten weten er wel vanuit te gaan dat ze op ouders en zus kan rekenen. Logischerwijs hebben ouders en zus dan het recht om duidelijk te maken dat ze dat niet gaan doen , en dat zuslief er goed over moet nadenken of het wel verstandig is de zwangerschap te laten voortduren. Jammer dat je dat niet wilt snappen, of een te grote por-life-fundi bent om de zaken te zien zoals ze zijn. Jouw probleem, om in jouw termen te blijven.
Waarmee de kous dan verder af is :)
Je mág helpen , je moet niets . Als je dat in deze premature fase duidelijk kenbaar maakt terwijl alle keuzen voor het zusje van TS nog open liggen heb je toch gedaan wat je moet doen ?
Neem in godsnaam één standpunt en blijf daarbij . Wil jij helpen TS ? Doe je dat !
Zeg je nou nee dank je ik ben het hier niet mee eens, en ga lekker verder bouwen aan je indrukwekkende carrière . Dan doe jij dat !

Serieus zo'n kleine is ook tof . Zusje is niet achterlijk dus uiteindelijk komt het allemaal vast goed en zie ik TS als een trotse tante achter de kinderwagen lopen ;)
Groetjes, Ezio.
pi_88425375
quote:
Op zondag 7 november 2010 09:34 schreef capricia het volgende:

[..]

Joh, het gaat hier niet om een keertje oppassen.
Denk je echt dat ik daarvoor dit topic zou openen?
Het is niet mijn keus, niet mijn kind. En idem voor mijn ouders die boven de 60 zijn en andere plannen hebben.
Ze woont bij mijn ouders, geen man, geen baan.
Hoe gaat dit een succes worden dan?
Als de familie de handen ineenslaan, kan het best een succes worden :)
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_88425377
Wow, meestal hoor je gristenfundi's moord en brand schreeuwen over vrouwen die hun kind vier dagen per week bij anderen 'dumpen', maar als het ertoe kan leiden dat er 1 abortus minder wordt gepleegd dan is het ineens allemaal helemaal prima.

capricia, ik sluit me grotendeels aan bij keesjeislief. Ik zou niet aandringen op abortus, wel heel goed duidelijk maken wat ze wel en niet van je kan verwachten (voordat je het gesprek aangaat eerst zorgen dat je dat voor jezelf duidelijk hebt). Dan kan ze haar beslissing nemen op basis van realistische vooronderstellingen.
  zondag 7 november 2010 @ 09:46:15 #173
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_88425386
quote:
Op zondag 7 november 2010 09:38 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Een zwangerschap duurt niet voor niets 9 maanden . Ruim de tijd om e.e.a. te regelen voor die tijd :)
Wat gaat er geregeld worden dan? Die vent smeken of 'ie alsjeblief bij haar wil blijven en een baan wil gaan zoeken? Binnen een half jaar haar studie afronden, een baan zoeken en een huis huren?

De enigen die gaan rennen en vliegen is haar directe familie, want zelf kan ze geen kant op.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  Moderator zondag 7 november 2010 @ 09:47:18 #174
236264 crew  capricia
pi_88425398
quote:
Op zondag 7 november 2010 09:38 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Iets regelen zonder geld of inkomen :{
Dat zijn dus mijn ouders en ikzelf...die wat moeten gaan regelen. Vind je dat terecht?
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 7 november 2010 @ 09:48:33 #175
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_88425408
Heb net dit hele topic doorgelezen.
Ik kan me je zorgen heel goed voorstellen. Als ik jou was, zou ik haar nu al absoluut duidelijk maken welke rol je niet wil spelen als ze de baby houdt. Dat kan ze dan nl. in haar beslissing laten meewegen. En zo ook je ouders. En meer kunnen jullie niet doen op dit moment.
Ik denk persoonlijk, als ik dit zo lees, dat je zusje nog helemaal niet toe is aan een kind. Het klinkt allemaal erg onvolwassen. Bovendien is het natuurlijk onzinnig van haar om te stellen dat ze nu nog door kan roken en drinken, het vruchtje is zich simpelweg aan het ontwikkelen, ook nu al.
Leef en Laten Leven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')