abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 november 2010 @ 13:31:26 #101
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_88430802
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 13:28 schreef Leandra het volgende:
Gelukkig weet je op je 30ste ook al dat je een perfecte relatie hebt waarin je nooit ruzie maakt...

Om het nog maar niet te hebben over de druk die je op die leeftijd beiden op het werk hebt omdat er carrière gemaakt moet worden; dan blijft er weinig tijd over voor de kinderen als je ook nog eens een leuk huis wilt hebben...

Succes, met de vermeende garantie dat het dan allemaal probleemloos zal gaan ^O^
Ik ben niet echt zo'n carrieretijger, dat heeft bij mij niet echt een prioriteit nu. En probleemloos gaat het nooit dat weet ik ook wel.

Hoe is het eigenlijk met jou gegaan? Want je bent van 1966 staat in je profiel, hoe pakte jij het aan back in the day?
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_88430893
quote:
Op zondag 7 november 2010 13:28 schreef Leandra het volgende:
Gelukkig weet je op je 30ste ook al dat je een perfecte relatie hebt waarin je nooit ruzie maakt...

Om het nog maar niet te hebben over de druk die je op die leeftijd beiden op het werk hebt omdat er carrière gemaakt moet worden; dan blijft er weinig tijd over voor de kinderen als je ook nog eens een leuk huis wilt hebben...

Succes, met de vermeende garantie dat het dan allemaal probleemloos zal gaan ^O^
Ja als vrouw ligt het iets lastiger als je carriere wil maken en je bent ondertussen een half jaar uit de roulatie bent ivm zwangerschap. Maarja mijn vriendin gaat een docentenopleiding doen, dat moet wel te combineren zijn.

Qua relatie, tjah ruzies heb je wel eens toch? En verder, mjah we zijn alweer een half jaar verloofd en gaan sowieso eerst trouwen voordat de kinderen er zijn. Niet dat het een garantie is voor een succesvolle relatie natuurlijk, maar het gaat in ieder geval prima tussen ons en het is geen random idee om eens kinderen te nemen terwijl we niet serieus met elkaar verder willen gaan ofzo.
pi_88431054
Verplicht abortus doen voor haar, dat lost het wel op.
De Republiek
  zondag 7 november 2010 @ 13:48:36 #104
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_88431304
quote:
Hoe is het eigenlijk met jou gegaan? Want je bent van 1966 staat in je profiel, hoe pakte jij het aan back in the day?
Ik werd in 1991 zeer ongewenst zwanger en wilde niets met de vader van doen hebben, mijn zoon heb ik alleen opgevoed en dat is prima gegaan.
Ik had echter in die tijd wel de "luxe" dat dat opvoeden ook door mijzelf moest en kon gebeuren, want de kinderopvang was dusdanig beperkt en duur dat het zo ongeveer 3 jaar strijd kostte voor ik eindelijk een plek op een kinderdagverblijf had, en dus weer aan het werk kon.

Overigens was dat geen probleem, men vond het een groter probleem dat ik graag (part-time) wilde werken, want dat was toch helemaal niet nodig tot hij 12 was?!

Een vergelijking van toen alleen een kind krijgen, en nu alleen een kind krijgen is dus niet heel eenvoudig te maken, al was het alleen maar omdat het toen vrijwel onmogelijk was om te blijven werken.

Hoewel ik graag een plek voor halve dagen op een KDV zou hebben gehad, ben ik achteraf wel blij dat het mogelijk was hem zelf gewoon volledig op te voeden... als ik nu zou moeten kiezen tussen full-time KDV of moederen.

Ik ben nu trouwens hoogzwanger van de tweede, een zeer gewenste zwangerschap, waar niet alleen mijn partner en ik erg gelukkig mee zijn, maar ook mijn zoon van bijna 19 erg blij mee is.

Enne... wat ik in dit en het andere topic las over nooit meer een relatie kunnen krijgen valt nogal mee hoor, ik ben nooit ongewenst vrijgezel geweest, en wie mij met kind niet wilde hebben was me zonder kind niet waard.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 7 november 2010 @ 13:53:33 #105
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_88431467
Ik zal trouwens niemand adviseren alleen een kind te krijgen, want het is niet makkelijk, en een normale gezinssituatie is in principe altijd te preferen boven het alleenstaand ouderschap...

Echter, wetende wat ik nu weet zou ik met de kennis van nu in mijn situatie van 1991 weer dezelfde keuze maken.
Ik heb er geen spijt van, Jr. is erg leuk opgedroogd en ondanks het feit dat het soms heel zwaar was, was het zeker niet onmogelijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 7 november 2010 @ 13:54:32 #106
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_88431510
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 13:48 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik werd in 1991 zeer ongewenst zwanger en wilde niets met de vader van doen hebben, mijn zoon heb ik alleen opgevoed en dat is prima gegaan.
Ik had echter in die tijd wel de "luxe" dat dat opvoeden ook door mijzelf moest en kon gebeuren, want de kinderopvang was dusdanig beperkt en duur dat het zo ongeveer 3 jaar strijd kostte voor ik eindelijk een plek op een kinderdagverblijf had, en dus weer aan het werk kon.

Overigens was dat geen probleem, men vond het een groter probleem dat ik graag (part-time) wilde werken, want dat was toch helemaal niet nodig tot hij 12 was?!

Een vergelijking van toen alleen een kind krijgen, en nu alleen een kind krijgen is dus niet heel eenvoudig te maken, al was het alleen maar omdat het toen vrijwel onmogelijk was om te blijven werken.

Hoewel ik graag een plek voor halve dagen op een KDV zou hebben gehad, ben ik achteraf wel blij dat het mogelijk was hem zelf gewoon volledig op te voeden... als ik nu zou moeten kiezen tussen full-time KDV of moederen.

Ik ben nu trouwens hoogzwanger van de tweede, een zeer gewenste zwangerschap, waar niet alleen mijn partner en ik erg gelukkig mee zijn, maar ook mijn zoon van bijna 19 erg blij mee is.

Enne... wat ik in dit en het andere topic las over nooit meer een relatie kunnen krijgen valt nogal mee hoor, ik ben nooit ongewenst vrijgezel geweest, en wie mij met kind niet wilde hebben was me zonder kind niet waard.
Dan begrijp ik je standpunten al wat beter. Voor mij lijkt het echt vreselijk om een kind wat je in de eerste plaats niet wilde moet opvoeden en ook nog hemel en aarde moet bewegen om alles in goede banen te lijden. Ik maak trouwens ook op dat je zelf dus eigenlijk geen planning had en dat het leven vanuit daar gevorderd is, kun je dan door je eigen ervaringen niet begrijpen dat wij liever een planning aanhouden en het beste moment kiezen?

Maarrr dat neemt niet weg dat ik die verantwoordelijkheid niet op me neem, mocht het zich voordoen. :)
  zondag 7 november 2010 @ 13:55:11 #107
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_88431533
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 13:53 schreef Leandra het volgende:
Ik zal trouwens niemand adviseren alleen een kind te krijgen, want het is niet makkelijk, en een normale gezinssituatie is in principe altijd te preferen boven het alleenstaand ouderschap...

Echter, wetende wat ik nu weet zou ik met de kennis van nu in mijn situatie van 1991 weer dezelfde keuze maken.
Ik heb er geen spijt van, Jr. is erg leuk opgedroogd en ondanks het feit dat het soms heel zwaar was, was het zeker niet onmogelijk.
Alleenstaand ouderschap lijkt mij dan ook mateloos zwaar.
  zondag 7 november 2010 @ 13:57:46 #108
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_88431614
Ze is 23, niets mis mee om een dan een kind te krijgen. Al zal ze nu wel wat inkomsten moeten genereren, om de aankomende baby te kunnen verzorgen.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  zondag 7 november 2010 @ 13:58:07 #109
8372 Bastard
Persona non grata
pi_88431631
quote:
14s.gif Op zondag 7 november 2010 13:15 schreef NotYou het volgende:

[..]

Jouw reacties in 't andere topic vond ik anders ook vrij sad. :D
Gewoon een scherpe analyse maar ja, als een modje het zegt is het boe-roepen natuurlijk.
The truth was in here.
  zondag 7 november 2010 @ 14:04:20 #110
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_88431792
quote:
Dan begrijp ik je standpunten al wat beter. Voor mij lijkt het echt vreselijk om een kind wat je in de eerste plaats niet wilde moet opvoeden en ook nog hemel en aarde moet bewegen om alles in goede banen te lijden. Ik maak trouwens ook op dat je zelf dus eigenlijk geen planning had en dat het leven vanuit daar gevorderd is, kun je dan door je eigen ervaringen niet begrijpen dat wij liever een planning aanhouden en het beste moment kiezen?
Ik snap wel dat je het liefst hebt dat je leven helemaal aan alle ideaalplaatjes voldoet, maar zodra je kinderen hebt leer je vooral heel snel dat een planning aanhouden over het verloop van het leven je basis niet meer kan zijn.

Het is niet alsof je op voorhand al weet hoe zaken zullen verlopen. Als je denkt dat je alles kunt plannen is dat het eerste wat je moet leren over ouderschap... je hebt geen garanties, geen garantie dat je kind gezond is, geen garantie dat hij net zo goed in rekenen is als jij, of net zo goed in taal als je vriendin, zelfs geen garantie dat hij niet bang is voor water terwijl jij 5 zwemdiploma's hebt.

Ik vind het bijna vertederend dat een hoop mensen denken dat ze het allemaal wel kunnen sturen als ze maar met de juiste basis beginnen, omdat ze met de juiste basis beginnen.
Maar opvoeden leer je al doende, en dat is bij ieder kind weer anders....

Ik heb zelfs de arrogantie niet om te denken dat ik het deze keer wel weer "even" allemaal goed zal doen, ondanks het feit dat de huidige basis (goede relatie, leuk huis, uitstekende financiële positie, enz. enz.) beduidend beter is dan de basis van 19 jaar geleden.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 7 november 2010 @ 14:10:28 #111
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_88431972
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 14:04 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik snap wel dat je het liefst hebt dat je leven helemaal aan alle ideaalplaatjes voldoet, maar zodra je kinderen hebt leer je vooral heel snel dat een planning aanhouden over het verloop van het leven je basis niet meer kan zijn.

Het is niet alsof je op voorhand al weet hoe zaken zullen verlopen. Als je denkt dat je alles kunt plannen is dat het eerste wat je moet leren over ouderschap... je hebt geen garanties, geen garantie dat je kind gezond is, geen garantie dat hij net zo goed in rekenen is als jij, of net zo goed in taal als je vriendin, zelfs geen garantie dat hij niet bang is voor water terwijl jij 5 zwemdiploma's hebt.

Ik vind het bijna vertederend dat een hoop mensen denken dat ze het allemaal wel kunnen sturen als ze maar met de juiste basis beginnen, omdat ze met de juiste basis beginnen.
Maar opvoeden leer je al doende, en dat is bij ieder kind weer anders....

Ik heb zelfs de arrogantie niet om te denken dat ik het deze keer wel weer "even" allemaal goed zal doen, ondanks het feit dat de huidige basis (goede relatie, leuk huis, uitstekende financiële positie, enz. enz.) beduidend beter is dan de basis van 19 jaar geleden.
Maar dat is regel 1 van het leven an sich, niks is gegarandeerd. En mij zal je echt niet betrappen op denken dat ik alles wel aan kan, ik ben nog maar 22 maar ik weet dat het leven nooit ideaal zal worden, die naïeve sprookjesdroom heb ik lang geleden laten varen.

Ideaalplaatjes heten ook zo om een reden, dat ze het onbereikbare ideaal zijn. Ik impliceerde overigens ook niet dat ik het allemaal wel kan sturen want dat soort mensen ken ik en die vallen vaak ook flink op hun neus voordat ze erachter komen hoe het allemaal echt in zijn werk gaat. :)
pi_88432129
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 12:58 schreef NotYou het volgende:

[..]

Dat hangt er maar net vanaf in wat voor kringen je verkeert..

vanaf 4.33

[..]

*O*
In mijn omgeving zijn ook 2 moeders van 22 en 24 alleenstaand. Die hebben zowat elke week een ander omdat geen enkele man het aandurft om iets serieus aan te gaan. Hierdoor worden ze alleen maar wanhopiger en ongelukkiger en gaan nog harder op zoek.

Je kan ook nooit meer iets leuks doen want dan zit je kind alleen thuis. Dus dates zijn dan gezellig elke dag thuis met een huilende baby in het huis.
pi_88432179
Het verhaal over die overtijdbehandeling klinkt mij veel te simplistisch. Ten eerste kan een overtijdbehandeling tot ongeveer zes weken, geteld dus vanaf de eerste dag van de laatste menstruatie. Je hebt sowieso een gesprek waarbij vooral wordt bekeken of je wel echt achter een zwangerschapsonderbreking staat (en daar is hier dus al niet echt sprake van). Ook wordt er een echo gemaakt en soms laten ze je die ook bewust zien zodat je goed beseft dat je echt zwanger bent (bij zes weken zie je weliswaar nog heel weinig maar toch).

Een overtijdbehandeling d.m.v. de abortuspil is helemaal niet makkelijk en simpel. Door die pillen wordt een miskraam opgewekt en dat onderga je allemaal heel bewust en dat kan een behoorlijk heftige (en bloederige) ervaring zijn. Artsen raden dat eerder af dan aan. Een overtijdbehandeling waarbij het vruchtje wordt weggezogen, onder meestal volledige narcose, is een gewone abortus. Het enige verschil tussen een overtijdbehandeling en een abortus is dat je, als je langer dan zes weken zwanger bent, een week bedenktijd krijgt.

In dit geval moet dus eerst door een arts worden vastgesteld hoe lang de zwangerschap op gang is. Pas dan kan worden besloten of een overtijdbehandeling van toepassing is. Maar als een arts de indruk heeft dat de vrouw in kwestie niet zeker is van haar zaak, en de vrouw precies op de grens tussen zes en zeven weken zit (dus zes weken en twee of drie dagen) dan zal ook dan worden aangedrongen op een week bedenktijd.
Kortom, dit is allemaal niet zo eenvoudig te regelen. En een abortuspil zou ik ook niet zomaar doen, het kan echt een traumatische ervaring zijn. Het is alleen maar een goed idee als de vrouw zelf er echt helemaal achter staat.
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_88432205
quote:
Op zondag 7 november 2010 13:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Leandra, TS d'r zus heeft nooit gewerkt, woont nog thuis, en heeft schijnbaar in 2 weken tijd met 2 kerels seks gehad zonder condoom (anders had ze in elk geval geweten van wie het kind was). Getuigt dat volgens jou van een voldoende verantwoordelijke instelling om een kind op te voeden?
  zondag 7 november 2010 @ 14:19:50 #115
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_88432241
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 14:18 schreef Sessy het volgende:

[..]

Leandra, TS d'r zus heeft nooit gewerkt, woont nog thuis, en heeft schijnbaar in 2 weken tijd met 2 kerels seks gehad zonder condoom (anders had ze in elk geval geweten van wie het kind was). Getuigt dat volgens jou van een voldoende verantwoordelijke instelling om een kind op te voeden?
Zo had ik het nog niet bekeken. :P
pi_88432317
Iets met eigen verantwoordelijkheid enzo.
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
  zondag 7 november 2010 @ 14:22:23 #117
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_88432327
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 14:19 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Zo had ik het nog niet bekeken. :P
Zo MOET je het wel bekijken. We hebben het over iemand die nog niet voor zichzelf kan zorgen en schijnbaar geestelijk nog niet zo ver is, maar die wel opeens een kind neemt, bewust, omdat het waarsch. zo leuk is. Nog maar net zwanger en ook al denken dat ze verantwoordelijkheden af kan schuiven.. :') Ik zeg, probeer het over 10 jaar nog eens.

[ Bericht 0% gewijzigd door neo2000 op 07-11-2010 14:55:17 ]
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
pi_88432434
Het zal wellicht zo'n vaart niet lopen denk ik :
Ze weet t nog maar pas , heeft niet genoeg tijd gehad een beslissing te nemen,
maar de tijd dringt , dat weet ze.
Met veel discussieren dr over hoopt ze tot een besluit te komen.
Ze kan alleen veel discussieren met mensen die t niet OK vinden ,
want als ze t buurvrouw zegt bv, zal die zeggen : meid wat leuk!
Dus ze is al snel op jou aan gewezen voor een beetje repliek.
Ze is ook min of meer gedwongen zich bij haar eerste standpunt te houden om te kunnen blijven discussieren,
want als ze zou zeggen tegen jou bv : ik heb me niet zo gerealiseerd wat een verandering het zou zijn in mijn leven, dan ben jij klaar met overtuigen , en stopt de discussie.

Dus: ze is slim genoeg om snel alle denkbare senario's te doorspreken/doordenken met jou ,
en kan dat alleen blijven doen als ze vasthoudt aan haar oorspronkelijke standpunt.
Het gevaar is dan alleen dat ze dr zelf steeds meer in gaat geloven om dat ze haar standpunt op alle mogelijke manieren wil verdedigen , terwijl ze wil praten met jou omdat ze twijfelt.
Zeg dr dat maar
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_88432511
quote:
Op zondag 7 november 2010 14:22 schreef neo2000 het volgende:
[..]
Zo MOET je het wel bekijken. We hebben het over iemand die nog niet voor zichzelf kan zorgen en schijnbaar geestelijk nog niet zo ver is, maar die wel opeens een kind neemt, bewust, omdat het waarsch. zo leuk is. Nog maar net zwanger en ook al denken dat ze verantwoordelijkheden af kan schuiven.. :') Ik zeg, probeer het over 1-0 jaar nog eens.
Omdat zij gewend is dat zij alleen de dingen doet die ze leuk vindt (de studie, zich "maatschappelijk inzetten" etc) en dat de minder leuke dingen voor haar opgeknapt worden. Dus zij denkt dat zij haar leuke pop krijgt die ze beeldige kleertjes aan kan doen terwijl de slapeloze nachten wel door ma opgeknapt gaan worden.

Dat is het probleem, niet zo zeer dat ze 23 is. Als ze 23 was en een baan had en een woning en ondertussen precies al had uitgezocht waar ze allemaal recht op heeft aan geld en opvang etc en met de hele familie had besproken wie waarmee bereid is te helpen etc dan had TS er denk ik ook niet zo'n probleem van gemaakt.

Overigens kan je tot ik dacht 24 weken een abortus krijgen in Nederland en is adoptie ook nog een optie, dus.
  zondag 7 november 2010 @ 14:42:26 #120
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_88432981
Ik blijf het altijd vreemd vinden dat iemand die zo intelligent is (uit het andere topic blijkt dat dit zusje 2 studies doet met goede resultaten) tegelijkertijd ook zo ontzettend dom kan zijn...
Hallon!
  zondag 7 november 2010 @ 14:49:08 #121
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_88433188
Ah , je krijgt een neefje of nichtje en ik ben ervan overtuigd dat als dat kotertje er eenmaal is je een trotse tante zal zijn die maar wat graag koetie..koetie..koetie... doet met het neefje/nichtje.

Maar, ontopic, je zou verwachten dat een meid die twee studies doet, 23 is, geen kinderen wil maar wel last heeft van een kriebelende poes de pil slikt.
Ook hoi !
  zondag 7 november 2010 @ 16:33:47 #122
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_88437196
Zij wil iets, jij wil iets niet. Als je haar gaat dwingen kweek je trauma. Als je zo van je zusje houdt doe je dat onvoorwaardelijk.
  zondag 7 november 2010 @ 17:02:18 #123
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_88438074
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 14:18 schreef Sessy het volgende:
[..]
Ze studeert en heeft dankzij een overbemoeizuchtige TS en ouders nog nooit iets zelf hoeven doen, en daaruit concludeer jij dat ze dus onverantwoordelijk moet zijn?

Kennelijk heeft ze er geen behoefte aan TS te vertellen wie de vader is, want de zwangerschapsduur schijnt ze wel exact te weten op basis van haar seksuele activiteiten... Ik denk dat de zwangere zus het eeuwige gebemoei van haar ouders en surrogaatmoeder meer dan zat is en daarom geen zin heeft om te vertellen wie de vader is.

Laat haar gewoon haar eigen leven opknappen, in plaats van voor een meerderjarig kind de huisarts met de psycholoog te laten bellen en achterbaks een afspraak bij een kliniek te regelen.
Ik vind het al te zot voor woorden dat de huisarts en psycholoog daar mee akkoord gaan terwijl de zwangere zelf geen behoefte heeft aan ingrijpen.

Het gaat over iemand die gezien haar studieniveau bovengemiddeld intelligent moet zijn, niet om een zwakbegaafde die werkelijk geen benul heeft wat het allemaal inhoudt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 7 november 2010 @ 17:28:35 #124
48067 neo2000
pi_88438954
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 16:33 schreef Zoheetik het volgende:
Zij wil iets, jij wil iets niet. Als je haar gaat dwingen kweek je trauma. Als je zo van je zusje houdt doe je dat onvoorwaardelijk.
Shit, ik wilde net vanavond iets met m'n vriendin gaan bespreken waarbij de meningen verschillen. Toch maar niet doen, voor je het weet is ze voor de rest van d'r leven getraumatiseerd. ;(
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
  zondag 7 november 2010 @ 17:30:51 #125
309712 OhLaLa
Sexy Smexy
pi_88439039
Het is haar leven , niet de jouwe , dus niet mee bemoeien...
♥ I'm tHe SweEteSt BiTcH yOull EvEr MeEt ♥
uʍop ǝpısdn uǝʌǝ ssǝuǝɯosǝʍɐ
pi_88439272
Ik kan TS wel begrijpen, als ik in haar plaats was zou ik het ook niet houden denk ik. Maar het is niet de keuze van TS maar van haar zus, je kan haar niet dwingen om een abortus te laten uitvoeren.
pi_88439459
Kerel je wordt oom :D

En ja, haar toekomst ligt in duigen.. haar probleem niet de jouwe ;)
pi_88439927
Als je in een auto wilt rijden moet je maandenlang lessen, examens halen en vooral een flinke zakcent neerleggen.
Als je een kind wilt daarentegen hoef je je maar een avond goed te misdragen en klaar is kees...
  zondag 7 november 2010 @ 18:02:22 #129
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_88439945
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 17:28 schreef neo2000 het volgende:

[..]

Shit, ik wilde net vanavond iets met m'n vriendin gaan bespreken waarbij de meningen verschillen. Toch maar niet doen, voor je het weet is ze voor de rest van d'r leven getraumatiseerd. ;(
Ja euh dat is toch iets heel anders dan een kind weg laten halen. Bovendien wil ik niet zeggen dat ze sowieso een trauma krijgt, maar de kans is groot.
  Moderator zondag 7 november 2010 @ 18:35:35 #130
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_88440937
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 17:02 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ze studeert en heeft dankzij een overbemoeizuchtige TS en ouders nog nooit iets zelf hoeven doen, en daaruit concludeer jij dat ze dus onverantwoordelijk moet zijn?

Kennelijk heeft ze er geen behoefte aan TS te vertellen wie de vader is, want de zwangerschapsduur schijnt ze wel exact te weten op basis van haar seksuele activiteiten... Ik denk dat de zwangere zus het eeuwige gebemoei van haar ouders en surrogaatmoeder meer dan zat is en daarom geen zin heeft om te vertellen wie de vader is.

Laat haar gewoon haar eigen leven opknappen, in plaats van voor een meerderjarig kind de huisarts met de psycholoog te laten bellen en achterbaks een afspraak bij een kliniek te regelen.
Ik vind het al te zot voor woorden dat de huisarts en psycholoog daar mee akkoord gaan terwijl de zwangere zelf geen behoefte heeft aan ingrijpen.

Het gaat over iemand die gezien haar studieniveau bovengemiddeld intelligent moet zijn, niet om een zwakbegaafde die werkelijk geen benul heeft wat het allemaal inhoudt.
Ik geloof er echt niets van maar als het echt zo is...dan heb je geen vijanden meer nodig met zo'n familie -O-
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zondag 7 november 2010 @ 19:12:30 #131
48067 neo2000
pi_88442151
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 18:02 schreef Zoheetik het volgende:

[..]

Ja euh dat is toch iets heel anders dan een kind weg laten halen. Bovendien wil ik niet zeggen dat ze sowieso een trauma krijgt, maar de kans is groot.
Sorry, maar je reaktie kwam bij mij nogal emotiekipperig over. Ik snap dat veel mensen hier reageren uit gevoel, maar van gevoelens kan een klein mensje niet leven. Zeker niet als de moeder liever de onverantwoordelijke, werkloze nog studerende lang leven de lol-puber uit hangt. Ik snap niet wat daar rocket science aan is. Kindje zal af en toe wat moeten eten, heeft luiers nodig etc etc. In een normale situatie IS er meer dan 1 ouder en IS er een eigen onderkomen en IS er een stabiele bron van inkomsten. Mocht dat bij 1 van de 2 ouders onverhoopt wegvallen, dan heb je altijd nog het salaris van de ander om op terug te vallen.

Iemand die er bij voorbaat al van uit gaat dat ze zo ongeveer per direct terug kan vallen op familie ("want het komt nu ff niet uit, ben nog met m'n studie bezig") en vrienden "als het even niet uit komt" is naar mijn idee te naïef om überhaupt aan kinderen te beginnen. Jouw kind, jouw verantwoordelijkheid.

Trauma is overigens nogal een zwaar woord. Denk niet dat iemand een trauma op loopt als iemand anders vertelt hoe hij/zij ergens over denkt.
  zondag 7 november 2010 @ 19:16:26 #132
310366 AwesomeFace
Who Was Phone?
pi_88442285
Dit is echt de eerste keer dat ik hierbij stil sta maar inderdaad...abortus tering dat voelt best kut om zo te zeggen :P maarja wat dat Kind later voor pauper toekomst krijgt...
Lost my ipod :`(
  zondag 7 november 2010 @ 19:17:21 #133
310366 AwesomeFace
Who Was Phone?
pi_88442316
23 en thuis wonen btw :')
Lost my ipod :`(
  zondag 7 november 2010 @ 19:31:37 #134
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_88442840
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 19:16 schreef AwesomeFace het volgende:
Dit is echt de eerste keer dat ik hierbij stil sta maar inderdaad...abortus tering dat voelt best kut om zo te zeggen :P maarja wat dat Kind later voor pauper toekomst krijgt...
Hoe weet je nu dat het kind een paupertoekomst krijgt? Goed, de moeder is 23 en niet op de meest liefdevolle manier zwanger geraakt, maar heeft volgens TS wel een goed hart gezien de manier van werken en de prijzen die ze daarmee heeft gewonnen. Daaruit valt helemaal niet te concluderen dat ze een slechte moeder zal zijn en het kind een pauper-toekomst zal krijgen.

Het zal hooguit een kut-tante krijgen, want ik vind dat zij zich nogal gepikeerd opstelt terwijl ik er ook wel van overtuigd ben dat als het kindje er eenmaal is dat ze toch trots zal zijn op dr kleine neefje/nichtje. Het is meer het idee dat op dit moment raar is denk ik.

Je kunt je ook een andere vraag stellen: wat is traumatischer? Een kindje aborteren en altijd met die wetenschap leven of net even wat jonger dan gepland moeder worden, even doorbikkelen?

Ik ken 2 personen die <18 jaar ouders geworden zijn. Met beide gaat het goed, beide kinderen lijken gelukkig en opa en oma genieten met volle teugen.
Ook hoi !
  zondag 7 november 2010 @ 19:34:41 #135
317680 GoWithIt
Just like that
pi_88442957
Ik vraag me af wat je ouders de afgelopen 23 jaar gedaan hebben.
Je zusje heeft kennelijk geen enkel verantwoordelijkheids gevoel.
Ze heeft ook nog nooit gewerkt en gaat niet echt goed met mensen om.
Het kan van twee jongens zijn, gaat echt lekker.

Dat kind (de baby dus) gaat voor galg en rad opgroeien, great.

Misschien moeten dit soort typetjes gewoon even bedenken dat een condoompje gebruiken toch een stuk makkelijker is. Scheelt een hoop sores.
Dus. Dat.
pi_88443124
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 19:31 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Hoe weet je nu dat het kind een paupertoekomst krijgt? Goed, de moeder is 23 en niet op de meest liefdevolle manier zwanger geraakt, maar heeft volgens TS wel een goed hart gezien de manier van werken en de prijzen die ze daarmee heeft gewonnen. Daaruit valt helemaal niet te concluderen dat ze een slechte moeder zal zijn en het kind een pauper-toekomst zal krijgen.

Het zal hooguit een kut-tante krijgen, want ik vind dat zij zich nogal gepikeerd opstelt terwijl ik er ook wel van overtuigd ben dat als het kindje er eenmaal is dat ze toch trots zal zijn op dr kleine neefje/nichtje. Het is meer het idee dat op dit moment raar is denk ik.

Je kunt je ook een andere vraag stellen: wat is traumatischer? Een kindje aborteren en altijd met die wetenschap leven of net even wat jonger dan gepland moeder worden, even doorbikkelen?

Ik ken 2 personen die <18 jaar ouders geworden zijn. Met beide gaat het goed, beide kinderen lijken gelukkig en opa en oma genieten met volle teugen.
Ze heeft geen werk, is niet van plan om te werken en verwacht haar baby wel bij iemand te droppen terwijl zij uitgaat/shopt etc en haar 2 studies afmaakt. Natuurlijk weet je niet of het kind een paupertoekomst krijgt, maar je weet ook niet dat het een goede toekomst gaat worden.

Voor zover ik gelezen heb e.d zal OP's zusje niet alleen haarzelf maar ook haar hele familie in dit probleem opslokken met deze instelling. Ik hoop dat haar ouders zich niet te veel verheugd hebben op het reisje. Want ik vrees dat er toch iemand voor de baby moet zorgen buiten de "speelmomentjes".
  zondag 7 november 2010 @ 19:47:17 #137
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_88443459
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 19:34 schreef GoWithIt het volgende:
Ik vraag me af wat je ouders de afgelopen 23 jaar gedaan hebben.
Je zusje heeft kennelijk geen enkel verantwoordelijkheids gevoel.
Ze heeft ook nog nooit gewerkt en gaat niet echt goed met mensen om.
Het kan van twee jongens zijn, gaat echt lekker.

Dat kind (de baby dus) gaat voor galg en rad opgroeien, great.

Misschien moeten dit soort typetjes gewoon even bedenken dat een condoompje gebruiken toch een stuk makkelijker is. Scheelt een hoop sores.
Condoompje en pil...

maar ik lees echt niet dat ze niet goed met mensen omgaat. Eerder juist heel goed, getuige de prijzen die ze heeft gewoon en de mantelzorg ed die ze verleende.

En, ja, sommige vrouwen zijn nu eenmaal hoeren, maar we moeten ook de mannen niet vergeten he?
Ook hoi !
  zondag 7 november 2010 @ 20:08:57 #138
317680 GoWithIt
Just like that
pi_88444467
Ja ok, de man is vaak ook maar wat aan het kloten.
Maar hij komt niet met een buik vol te zitten he?
Hij kan gewoon weglopen, soms zelfs zonder dat hij ervan weet.
Het meisje zit vaak toch met de echte problemen.
Dus een beetje beter nadenken lijkt mij dan niet verkeerd.

Ik denk dat je niet echt lekker met mensen omgaat als je zo met je familie omgaat, en je laat je vriendinnen wel oppassen als je uitgaat. En ze gaat kennelijk ook niet zo goed met jongens om, anders had je wel zeker geweten wie de vader was...
Dus. Dat.
  zondag 7 november 2010 @ 20:19:13 #139
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_88445003
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 20:08 schreef GoWithIt het volgende:
Ja ok, de man is vaak ook maar wat aan het kloten.
Maar hij komt niet met een buik vol te zitten he?
Hij kan gewoon weglopen, soms zelfs zonder dat hij ervan weet.
Het meisje zit vaak toch met de echte problemen.
Dus een beetje beter nadenken lijkt mij dan niet verkeerd.

Ik denk dat je niet echt lekker met mensen omgaat als je zo met je familie omgaat, en je laat je vriendinnen wel oppassen als je uitgaat. En ze gaat kennelijk ook niet zo goed met jongens om, anders had je wel zeker geweten wie de vader was...
Ja, wij als mannen hebben het wat makkelijker. Wij kunnen inderdaad wat makkelijker weglopen in het geval dat.

De instelling van 'o, paps en mams kunnen wel op de kleine passen' zal na een paar keer wel snel verdwijnen als pa en ma er een keertje op wijzen en hetzelfde geld voor de vrienden/vriendinnen. Daar zal ze snel genoeg wel achterkomen vermoed ik. Verder kan ik er niet over oordelen, maar ik denk dat het uiteindelijk wel zal meevallen als mama tot de conclusie komt dat ze echt zelf de moeder is...
Ook hoi !
  zondag 7 november 2010 @ 20:45:13 #140
48067 neo2000
pi_88446737
Overigens is TS er gewoon stil van volgens mij.
pi_88446926
Huur over een maandje of twee Nigel de Jong even in.
  zondag 7 november 2010 @ 20:55:38 #142
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_88447449
Overigens een vraagje aan TS. Je bent zelf 37. Heb jij kinderen?
Ook hoi !
  zondag 7 november 2010 @ 21:01:10 #143
236839 TimKuik
Illegaal downloaden mag niet!
pi_88447837

Opgelost.
This crypto stuff is all hype anyway, nothing will ever replace Windows 10.
pi_88448316
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 03:09 schreef capricia het volgende:

[..]

6 jarige studie. Heeft net bachelor, moet nog 3 jaar.
Je zou verwachten dat mensen die zo'n studie doen wel wat slimmer zijn :')
No amount of money ever bought a second of time.
pi_88448795
Ze zal het helaas wel verdiend hebben. Sorry TS.
Things happen for a reason :)
  zondag 7 november 2010 @ 21:15:28 #146
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_88448894
quote:
14s.gif Op zondag 7 november 2010 21:13 schreef brood_met_aarbeien het volgende:
Ze zal het helaas wel verdiend hebben. Sorry TS.
Things happen for a reason :)
Als dat de manier is waarop het werkt dan geldt dat natuurlijk niet alleen voor de zwangere zus, maar ook voor TS en de ouders van TS....
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_88449207
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 21:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als dat de manier is waarop het werkt dan geldt dat natuurlijk niet alleen voor de zwangere zus, maar ook voor TS en de ouders van TS....
was grapje he ;(

maar je zus is gewoon dom. beter verstoot je haar van de familie :) straks krijg je nog allemaal problemen van haar die jij op mag lossen
  zondag 7 november 2010 @ 21:22:34 #148
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_88449422
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 02:58 schreef capricia het volgende:
Mijn zusje is 23, studeert en is sinds een paar weken zwanger van een of ander vaag sekscontact.
Ze wil het kind houden omdat dat 'natuurlijk' is.
Ze woont nog thuis, maar gaat er van uit dat ze urgentie krijgt bij een huurwoning. Geen spaargeld what so ever.
Die vent vindt het geweldig, maar ze hebben geen vaste relatie en hij geen geld/inkomen.
Ze denkt ook dat haar vriendinnen het kindje wel op zullen vangen terwijl zij verder studeert. Dream on...

Dit gaat ongelooflijk kut worden, denk ik dan.
Je moet het positief zien.
Je wordt wel een leuke oppas Tante he :)
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_88449619
Wel geld vragen voor het oppassen ofc :)
pi_88452724
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 18:02 schreef Zoheetik het volgende:
[..]
Het is een fokking klompje cellen wat parasiteert op de reserves van het lichaam van de moeder. Nou, wat een reden voor een trauma. Het heeft nog niet eens een eigen hart momenteel.
  zondag 7 november 2010 @ 22:08:48 #151
288966 Nitrouz
Voor die leventje
pi_88452886
Das behoorlijk kut, vooral voor het kind zelf..
  zondag 7 november 2010 @ 23:35:09 #152
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_88457995
Ik kan me voorstellen dat ze, na wat jullie met je broer meegemaakt hebben, behoorlijk heeft leren te relativeren over werk, gezin, carrière en whatsoever.
Wie dit leest is gek
  zondag 7 november 2010 @ 23:38:22 #153
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_88458128
23 jaar, da's oud genoeg om een kind op te voeden hoor. Waar maak je je druk om :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zondag 7 november 2010 @ 23:41:15 #154
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_88458246
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 13:53 schreef Leandra het volgende:

Ik heb iig erg veel respect voor vrouwen die zo'n uitdaging niet uit de weg gaan :).
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Moderator maandag 8 november 2010 @ 11:08:29 #155
236264 crew  capricia
pi_88466072
Morgen gaat ze met mijn moeder naar een kliniek.
Ik hoor het achteraf wel, wat ze besloten heeft.
Ze twijfelt nog steeds.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_88466113
Ik vind het jammer dat je de levenspartner van je zus 'een of ander vaag sekscontact' noemt.
-
  maandag 8 november 2010 @ 11:10:00 #157
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_88466116
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 11:08 schreef capricia het volgende:
Ze twijfelt nog steeds.
Het zou toch woensdag zijn? Morgen is het dinsdag.
Leef en Laten Leven
  maandag 8 november 2010 @ 11:16:40 #158
8372 Bastard
Persona non grata
pi_88466291
quote:
Ze twijfelt nog steeds.
Ja logisch toch ook :') Ze wil het houden
The truth was in here.
  maandag 8 november 2010 @ 11:18:40 #159
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_88466337
quote:
Ze twijfelt nog steeds.
23 jaar en geen kind kunnen opvoeden. Zwak!
Een gedicht over Maanvis
  maandag 8 november 2010 @ 11:22:27 #160
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_88466444
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 11:18 schreef Maanvis het volgende:
[..]
23 jaar en geen kind kunnen opvoeden. Zwak!
23 jaar en door je moeder aan de hand worden meegenomen naar een abortuskliniek, en niet omdat je daar zelf om gevraagd hebt, maar omdat je familie heeft besloten dat de huisarts met je psycholoog moest bellen om de afspraak bij die kliniek te regelen.

Het zal je familie zijn.... :{

Het is iig geen wonder dat de familie vindt dat ze geen verantwoordelijkheidsgevoel heeft, ze gedraagt zich zoals de familie haar behandelt: als een kleuter.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_88466585
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 11:22 schreef Leandra het volgende:

[..]

23 jaar en door je moeder aan de hand worden meegenomen naar een abortuskliniek, en niet omdat je daar zelf om gevraagd hebt, maar omdat je familie heeft besloten dat de huisarts met je psycholoog moest bellen om de afspraak bij die kliniek te regelen.

Het is iig geen wonder dat de familie vindt dat ze geen verantwoordelijkheidsgevoel heeft, ze gedraagt zich zoals de familie haar behandelt: als een kleuter.
Ja, dit dus.
-
  maandag 8 november 2010 @ 11:27:03 #163
236046 NotYou
tigerblood
  maandag 8 november 2010 @ 11:27:10 #164
8372 Bastard
Persona non grata
pi_88466596
quote:

[..]

Nou dat dus.
The truth was in here.
  maandag 8 november 2010 @ 11:28:15 #165
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_88466631
Ik denk dat de TS een flutverhaal ophangt, en aandacht nodig heeft, blijkbaar.
Leef en Laten Leven
  maandag 8 november 2010 @ 11:28:21 #166
236046 NotYou
tigerblood
pi_88466633
quote:

[..]

Ergens heb je natuurlijk volkomen gelijk maar mijns inziens wordt dit meisje (én haar eventuele toekomstige kind) toch een grote dienst bewezen.
Je suis Charlie Sheen
pi_88466660
quote:
Ze twijfelt nog steeds.
Ik denk dat jullie nog even wat meer psychologische chantage en druk moeten uitvoeren als ze nog wat 'twijfelt'

Wat een walgelijke familie zijn jullie :r
  maandag 8 november 2010 @ 11:30:22 #168
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_88466696
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 11:28 schreef NotYou het volgende:

[..]

Ergens heb je natuurlijk volkomen gelijk maar mijns inziens wordt dit meisje (én haar eventuele toekomstige kind) toch een grote dienst bewezen.
Nee hoor, een kind kan best opgevoed worden door een 23-jarige zoals het zusje van TS. Maar ze is blijkbaar te zwak om dat te kunnen. Tja, da's dan jammer. Ze zal altijd te zwak blijven.

In ieder geval ben ik mijn respect voor Capricia en haar familie compleet verloren dankzij dit topique.
Een gedicht over Maanvis
  maandag 8 november 2010 @ 11:32:37 #169
236046 NotYou
tigerblood
pi_88466757
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 11:30 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Nee hoor, een kind kan best opgevoed worden door een 23-jarige zoals het zusje van TS. Maar ze is blijkbaar te zwak om dat te kunnen. Tja, da's dan jammer. Ze zal altijd te zwak blijven.
Het gaat hier natuurlijk niet om haar leeftijd; er zijn ongetwijfeld 23-jarigen met een stabiele relatie, een eigen huis, werk en een verantwoordelijk volwassen leefpatroon maar dit meisje heeft niets van dat alles. En let wel, dan noem ik een kinderwens niet eens als voorwaarde. :')
Je suis Charlie Sheen
  maandag 8 november 2010 @ 11:34:05 #170
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_88466799
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 11:32 schreef NotYou het volgende:

[..]

Het gaat hier natuurlijk niet om haar leeftijd; er zijn ongetwijfeld 23-jarigen met een stabiele relatie, een eigen huis, werk en een verantwoordelijk volwassen leefpatroon maar dit meisje heeft niets van dat alles. En let wel, dan noem ik een kinderwens niet eens als voorwaarde. :')
Dan moet ze dat voor dat kind gaan creëren! :).
Een gedicht over Maanvis
  maandag 8 november 2010 @ 11:34:36 #171
236046 NotYou
tigerblood
pi_88466811
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 11:30 schreef Maanvis het volgende:
In ieder geval ben ik mijn respect voor Capricia en haar familie compleet verloren dankzij dit topique.
Bij mij hebben ze juist aan respect gewonnen; met zo'n heftig verleden ook nog eens dit voor je kiezen krijgen en dan het lef en de verantwoordelijkheid hebben het realistisch ipv zoetsappig en onbezonnen te benaderen, op een manier die bij veel buitenstaanders bij voorbaat al grote weerzin zal oproepen.

Restecp. ^O^
Je suis Charlie Sheen
  maandag 8 november 2010 @ 11:35:28 #172
236046 NotYou
tigerblood
pi_88466829
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 11:34 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dan moet ze dat voor dat kind gaan creëren! :).
Laat 't kind eerst maar eens haar studie afmaken en een paar maanden ervaren hoe het is voor alleen zichzelf te zorgen. Bij de zorg voor/over een kind komt nog heel veel meer kijken.
Je suis Charlie Sheen
pi_88466867
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 11:32 schreef NotYou het volgende:

[..]

Dan nog moet de keuze tot abortus altijd een eigen keuze zijn.
  maandag 8 november 2010 @ 11:38:40 #174
236046 NotYou
tigerblood
pi_88466928
quote:
14s.gif Op maandag 8 november 2010 11:36 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Daarmee stel je dus dat het wél prima is dat een kind voortkomt uit twijfel/passiviteit/het onvermogen tijdig wél een keuze te maken. Niet kiezen heeft tenslotte dezelfde uitkomst als wel voor een kind kiezen.

Dat lijkt mij geen juist uitgangspunt.
Je suis Charlie Sheen
  maandag 8 november 2010 @ 11:38:58 #175
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_88466936
quote:
14s.gif Op maandag 8 november 2010 11:36 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dat dus, en zeker bij iemand die meerderjarig is zou daar helemaal geen sprake mogen zijn van inmenging door ouders en een zus die het vooral "vervelend" vinden dat die zwangerschap niet binnen een normale relatie tot stand gekomen is.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 8 november 2010 @ 11:39:15 #176
272004 eucalyptus
Lurken als een grote
pi_88466945
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 03:07 schreef WammesWaggel het volgende:
Ter adoptie afstaan kan voor het kind beter uitpakken.
Ik mis Hyves om mijn gebrek aan intelligentie te relativeren.
pi_88466953
quote:
Ze twijfelt nog steeds.
Bedoel je niet wat je moeder besloten heeft?
-
pi_88466958
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 11:38 schreef NotYou het volgende:

[..]

Daarmee stel je dus dat het wél prima is dat een kind voortkomt uit twijfel/passiviteit/het onvermogen tijdig wél een keuze te maken. Niet kiezen heeft tenslotte dezelfde uitkomst als wel voor een kind kiezen.

Dat lijkt mij geen juist uitgangspunt.
Jup inderdaad. Je kan en mag nooit een ander dwingen tot abortus over te gaan. En dan vind ik dit serieus nog flutredenen allemaal. Puur luxe-geouwehoer. Ze heeft geen huisje en vast relatie. Dikke boehoehoe zeg.
  maandag 8 november 2010 @ 11:41:53 #179
236046 NotYou
tigerblood
pi_88467017
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 11:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat dus, en zeker bij iemand die meerderjarig is zou daar helemaal geen sprake mogen zijn van inmenging door ouders en een zus die het vooral "vervelend" vinden dat die zwangerschap niet binnen een normale relatie tot stand gekomen is.
Ik denk niet dat je er blij van wordt als donker kind uit een blanke alleenstaande moeder geboren te worden die zelf nog meer kind dan volwassen is en dagelijks nog verzorgd en onderhouden wordt door haar eigen ouders. Geen dag gewerkt heeft, geen eigen huis heeft, studies nog niet heeft afgemaakt, niet eens weet wat het is op eigen voeten te staan en voor zichzelf te zorgen.

Maar goed, misschien ben je wel dom of door het roken/drinken tijdens de zwangerschap gehandicapt. Dan kun je chill hangen met je matties op straat en misschien zelfs rappen over je struggle.

Is boeng, jeweettoch.
Je suis Charlie Sheen
pi_88467023
Dat ze het kind wil houden nu het er is snap ik wel, maar het blijft een domme hoer om per ongeluk zwanger te worden van een vaag contact.
pi_88467046
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 02:58 schreef capricia het volgende:
Mijn zusje is 23, studeert en is sinds een paar weken zwanger van een of ander vaag sekscontact.
Ze wil het kind houden omdat dat 'natuurlijk' is.
Ze woont nog thuis, maar gaat er van uit dat ze urgentie krijgt bij een huurwoning. Geen spaargeld what so ever.
Die vent vindt het geweldig, maar ze hebben geen vaste relatie en hij geen geld/inkomen.
Ze denkt ook dat haar vriendinnen het kindje wel op zullen vangen terwijl zij verder studeert. Dream on...

Dit gaat ongelooflijk kut worden, denk ik dan. Een alleenstaande moeder zonder afgemaakte studie ergens op een flatje met een uitkering.
Of klaag ik te hard?
Zij kiest ervoor om het kind te houden, maar denkt dat haar vriendinnen wel voor de opvang zorgen!? Yeah right.

Natuurlijk of niet, als ik het zo lees, kunnen je zus en haar neuker niet voor een stabiele omgeving zorgen. Ik heb nu al medelijden met het kind. echt.
In the olden days I always got the impression that TVR built a car, put it on sale, and then found out how it handled. Usually when one of their customers wrote to the factory complaining about how dead he was.
pi_88467088
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 11:39 schreef eucalyptus het volgende:

[..]

En voor de moeder zelf, als ze nu al zo twijfelt is er een goede kans dat die abortus een levenslang trauma blijft.
  maandag 8 november 2010 @ 11:46:15 #183
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_88467146
Ik vraag me af: hoeveel van de mensen die nu reageren hebben zelf kinderen? Zal me niks verbazen als dat 10 procent is, of zo.
Leef en Laten Leven
  maandag 8 november 2010 @ 11:46:30 #184
236046 NotYou
tigerblood
pi_88467155
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 11:44 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

En voor de moeder zelf, als ze nu al zo twijfelt is er een goede kans dat die abortus een levenslang trauma blijft.
Dan ga je leuk met haar langs een opvang voor alleenstaande tienermoeders. Van een levensvatbaar kindje is nu nog lang geen sprake, zou dit wel zo zijn dan is het uiteraard een ander verhaal.
Je suis Charlie Sheen
  maandag 8 november 2010 @ 11:46:40 #185
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_88467160
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 11:41 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je er blij van word als donker kind uit een blanke alleenstaande moeder geboren te worden die zelf nog meer kind dan volwassen is en dagelijks nog verzorgd en onderhouden wordt door haar eigen ouders. Geen dag gewerkt heeft, geen eigen huis heeft, studies nog niet heeft afgemaakt, niet eens weet wat het is op eigen voeten te staan en voor zichzelf te zorgen.

Maar goed, misschien ben je wel dom of door het roken/drinken tijdens de zwangerschap gehandicapt. Dan kun je chill hangen met je matties op straat en misschien zelfs rappen over je struggle.

Is boeng, jeweettoch.
Je zou je misschien eens af moeten vragen waarom ze nog dagelijks verzorgd wordt door haar ouders.... dat zij zich daar nog niet aan ontworsteld heeft kun je haar misschien kwalijk nemen, maar vergeet dan niet haar ouders (en zus) te verwijten dat ze haar zo krampachtig vast blijven houden.

Het is niet alleen het kind zelf te verwijten dat ze door haar ouders verzorgd wordt, dus om haar nu te gaan verwijten dat ze dat wel makkelijk vindt is helemaal simpel.

Het wil helemaal niet zeggen dat ze niet voor zichzelf kan zorgen, het wil alleen maar zeggen dat zij lekker geniet van het feit dat anderen het kennelijk prettiger vinden om haar te blijven verzorgen.
In plaats van het zusje een gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel te verwijten, zouden ze zich eens moeten afvragen waarom ze het kind graag zo vertroetelen...
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_88467173
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 11:46 schreef Robijn48 het volgende:
Ik vraag me af: hoeveel van de mensen die nu reageren hebben zelf kinderen? Zal me niks verbazen als dat 10 procent is, of zo.
Ik ben 14, joh.
-
  maandag 8 november 2010 @ 11:48:27 #187
320898 IkHeb2Vaders
Jezus had ook 2 vaders!
pi_88467205
quote:
15s.gif Op maandag 8 november 2010 11:47 schreef Otis2.0 het volgende:

[..]

Ik ben 14, joh.
Hoe zou je dan überhaupt kunnen oordelen over een stabiele relatie en zwangerschap?
Mr. Happy Melon
Mr. Angry Dolphin
  maandag 8 november 2010 @ 11:49:09 #188
236046 NotYou
tigerblood
pi_88467224
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 11:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je zou je misschien eens af moeten vragen waarom ze nog dagelijks verzorgd wordt door haar ouders.... dat zij zich daar nog niet aan ontworsteld heeft kun je haar misschien kwalijk nemen, maar vergeet dan niet haar ouders (en zus) te verwijten dat ze haar zo krampachtig vast blijven houden.

Het is niet alleen het kind zelf te verwijten dat ze door haar ouders verzorgd wordt, dus om haar nu te gaan verwijten dat ze dat wel makkelijk vindt is helemaal simpel.

Het wil helemaal niet zeggen dat ze niet voor zichzelf kan zorgen, het wil alleen maar zeggen dat zij lekker geniet van het feit dat anderen het kennelijk prettiger vinden om haar te blijven verzorgen.
In plaats van het zusje een gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel te verwijten, zouden ze zich eens moeten afvragen waarom ze het kind graag zo vertroetelen...
Het is geen verwijt maar de feitelijke situatie. Ik denk dat de sprong naar een zelfstandig bestaan al gigantisch genoeg zal zijn zonder een kind daarbij.

Verder is dit nog echt een meisje; veel stappen, losse seksuele contacten, geen werk/eigen inkomen.

En dat moet dan van het ene op het andere moment een verantwoordelijke moeder worden die - zonder eigen huis/baan - haar kind een stabiel thuis biedt? :')
Je suis Charlie Sheen
pi_88467237
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 11:46 schreef Robijn48 het volgende:
Precies, want als je geen kinderen hebt mag je geen mening hebben. Blijf toch eens weg uit KLB mens, je kan er duidelijk niet mee omgaan. Ga weer even dwepen in MUZ over MJ. Of lig je er daar ook al uit?
  maandag 8 november 2010 @ 11:52:34 #190
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_88467334
Kan dit soort tokkies niet preventief gesteriliseerd worden?
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  maandag 8 november 2010 @ 11:54:47 #191
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_88467412
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 11:49 schreef NotYou het volgende:
Verder is dit nog echt een meisje; veel stappen, losse seksuele contacten, geen werk/eigen inkomen.
Dat zegt die zus.... maar ondertussen claimt de zwangere wel exact te weten hoe lang ze zwanger is op basis van het seksuele contact.
En dat is redelijk uitzonderlijk.

Ik vermoed dat de zwangere prima weet van wie ze zwanger is, maar dat wil niet zeggen dat ze het ook verplicht met haar ouders en zus moet delen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_88467468
Het is mooi dat je zo mee leeft met je zus (logisch), maar denk maar 'gelukkig ben ik 't zelf niet' ;)
  maandag 8 november 2010 @ 12:01:13 #193
320898 IkHeb2Vaders
Jezus had ook 2 vaders!
pi_88467634
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 12:00 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Ga zo door, met je grote mond. Internetheld.
:')
Mr. Happy Melon
Mr. Angry Dolphin
  maandag 8 november 2010 @ 12:01:51 #194
236046 NotYou
tigerblood
pi_88467655
quote:

[..]

Ik stel voor dat je deze kinderachtige onderneming nu staakt. Het vervuilt het topic nogal en is daarnaast ronduit meelijwekkend.
Je suis Charlie Sheen
pi_88467682
quote:

[..]

Pleur nou eens op uit KLB met je misplaatste superioriteit op basis van leeftijd. Terwijl je gewoon een oude verlepte vrouw bent met een huishoudschool diploma, kort pittig kapsel met rode highlights en slaapt onder een MJ-dekbed.
  maandag 8 november 2010 @ 12:04:57 #196
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_88467753
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 11:57 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Inhoud zonder dat je weet waarover je praat :')
Maar goed, behalve je post over het vermeende trollen van TS en het miepen over de leeftijden van de posters in het topic heb je nog niets inhoudelijks neergezet, want je leeftijd-opmerking was uiteraard (weer eens) topicverneukend.

Dus ik stel voor dat je gewoon inhoudelijk gaat meeposten, het is immers wel makkelijk een ander gebrek aan inhoud op basis van gebrek aan kennis te verwijten, maar ik heb jou inhoudelijk nog helemaal niets zien posten in dit topic (of andere topics for that matter).

Dus wellicht zou je idd gewoon weg kunnen blijven of normaal (lees: inhoudelijk) mee kunnen posten?!

Oh, en voor je tegen mij begint te miepen: als je je maar een beetje ingelezen hebt in dit topic dan weet je dat ik niet alleen in een andere leeftijdscategorie val dan "amper 20" maar dat ik ook nog eens ervaringsdeskundige ben, want ik heb al een kind in m'n eentje opgevoed.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 8 november 2010 @ 12:07:13 #197
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_88467830
quote:
14s.gif Op maandag 8 november 2010 12:02 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Pleur nou eens op uit KLB met je misplaatste superioriteit op basis van leeftijd. Terwijl je gewoon een oude verlepte vrouw bent met een huishoudschool diploma, kort pittig kapsel met rode highlights en slaapt onder een MJ-dekbed.
Whahaha. Daar kan je al aan zien hoe jong jullie nog zijn. Invullen, invullen invullen. Maar ondertussen wel willen mengen in een topic waar jullie nog helemaal niet aan toe zijn. Maar goed, ga door inderdaad. Als ik de TS was geweest en het serieus had gemeend, had ik hem zeker niet in KB geopend, het subforum van de pubers, immers.
Leef en Laten Leven
pi_88467865
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 12:07 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Whahaha. Daar kan je al aan zien hoe jong jullie nog zijn. Invullen, invullen invullen. Maar ondertussen wel willen mengen in een topic waar jullie nog helemaal niet aan toe zijn. Maar goed, ga door inderdaad. Als ik de TS was geweest en het serieus had gemeend, had ik hem zeker niet in KB geopend, het subforum van de pubers, immers.
Wat doe je hier dan als dit 'KB' (?) subforum het forum van 'de pubers' is, en jij zoooo blij bent dat je zo ver boven al dat jonge grut uitstijgt op basis van je leeftijd
  maandag 8 november 2010 @ 12:08:30 #199
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_88467869
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 12:04 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar goed, behalve je post over het vermeende trollen van TS en het miepen over de leeftijden van de posters in het topic heb je nog niets inhoudelijks neergezet, want je leeftijd-opmerking was uiteraard (weer eens) topicverneukend.

Dus ik stel voor dat je gewoon inhoudelijk gaat meeposten, het is immers wel makkelijk een ander gebrek aan inhoud op basis van gebrek aan kennis te verwijten, maar ik heb jou inhoudelijk nog helemaal niets zien posten in dit topic (of andere topics for that matter).

Dus wellicht zou je idd gewoon weg kunnen blijven of normaal (lees: inhoudelijk) mee kunnen posten?!

Oh, en voor je tegen mij begint te miepen: als je je maar een beetje ingelezen hebt in dit topic dan weet je dat ik niet alleen in een andere leeftijdscategorie val dan "amper 20" maar dat ik ook nog eens ervaringsdeskundige ben, want ik heb al een kind in m'n eentje opgevoed.
Ik weet het, Leandra. Ik ben het alleen helemaal niet met je eens.
Maar dat geeft niet. En ja, ik vertrek hier heel snel, in het subforum van de pubers.
Leef en Laten Leven
pi_88467897
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 12:08 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Ik weet het, Leandra. Ik ben het alleen helemaal niet met je eens.
Maar dat geeft niet. En ja, ik vertrek hier heel snel, in het subforum van de pubers.
Nou, kssstttt. Opzouten dan!

Maar dit liedje kennen we al, dit wordt denk het 2303e vertrek (en terugkeer) van Robijn. As usual.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')