En:quote:Op zaterdag 6 november 2010 17:44 schreef Drinky het volgende:
[..]
Volgens mij spreek jij het niet want sapiens is meervoud. -s is meervoudsvorm, komt nota bene uit het Latijns
quote:Op zaterdag 6 november 2010 17:41 schreef Drinky het volgende:
[..]
Ik ben toch één homo-sapien? Homo-sapiens is meervoud sukkel.
Bijvoorbeeld neger en negers.
Er is vast niemand die het snapt hè, maar het was echt echt grappig.quote:Op zaterdag 6 november 2010 17:44 schreef Drinky het volgende:
[..]
Volgens mij spreek jij het niet want sapiens is meervoud. -s is meervoudsvorm, komt nota bene uit het Latijns
Hij was net leuker hè.quote:Op zaterdag 6 november 2010 19:55 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
Real-time was hij toch leuker.
Giller, inderdaad.quote:Op zaterdag 6 november 2010 19:55 schreef yvonne het volgende:
[..]
Hij was net leuker hè.
Maar hij blijft historisch
Het is geen discussiequote:Op zaterdag 6 november 2010 19:59 schreef Vaseline_ het volgende:
Wat een retarded discussie, echt Fok! weer...
Jij bent net zo dom als je nickquote:Op zaterdag 6 november 2010 20:00 schreef BaasD het volgende:
Kansloos topic dit
Mod sluit topic om het te stelen voor een eigen topic
royal sadness":')
Dan ben je de enigstequote:
Jaquote:
Met jouw spelling trouwens ook.quote:
SLotjequote:Op zaterdag 6 november 2010 20:02 schreef yvonne het volgende:
[..]
Jij bent net zo dom als je nick
[ afbeelding ]
Letterlijk slim/verstandig zijnd.quote:Op zaterdag 6 november 2010 20:28 schreef DuTank het volgende:
Laat dat topic dan ook gewoon nog even open
Sapiens, sapientes: verstandig/wijs.
Er zijn natuurlijk meerdere betekenissen hequote:Op zaterdag 6 november 2010 20:31 schreef Dastan het volgende:
[..]
Letterlijk slim/verstandig zijnd.
http://en.wikipedia.org/wiki/Homosapienquote:
Ja, maar grammaticaal gezien is het een bijvoeglijk gebruikt participium praesentis activi, oftewel een tegenwoordig deelwoord, en geen bijvoeglijk naamwoord.quote:Op zaterdag 6 november 2010 20:34 schreef DuTank het volgende:
[..]
Er zijn natuurlijk meerdere betekenissen heMij staat dit bij van de middelbare school
Wikipedia als bron gebruiken.quote:Op zaterdag 6 november 2010 20:36 schreef Marurk het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Homosapien
• Misspelling of Homo sapiens (a human)
Opgelost, slotje.
Wie zegt er nou in godsnaam "De slim zijnde man"quote:Op zaterdag 6 november 2010 20:36 schreef Dastan het volgende:
[..]
Ja, maar grammaticaal gezien is het een bijvoeglijk gebruikt participium praesentis activi, oftewel een tegenwoordig deelwoord, en geen bijvoeglijk naamwoord.
Hier ben ikquote:Op zaterdag 6 november 2010 20:16 schreef svefn het volgende:
Waarom meldt-ie zich niet even in dit topic?
Latijniers.quote:Op zaterdag 6 november 2010 20:39 schreef DuTank het volgende:
[..]
Wie zegt er nou in godsnaam "De slim zijnde man"
Toch is het zo.quote:Op zaterdag 6 november 2010 20:39 schreef DuTank het volgende:
[..]
Wie zegt er nou in godsnaam "De slim zijnde man"
Je hebt helemaal gelijk, maar letterlijk vertalen is dom zijnde.quote:Op zaterdag 6 november 2010 20:40 schreef Dastan het volgende:
[..]
Toch is het zo.En anders 'de man die slim is'.
niet sapien dusquote:Op zaterdag 6 november 2010 20:41 schreef DuTank het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk, maar letterlijk vertalen is dom zijnde.
Soms, maar nu niet. Je kunt toch ook zeggen: de snel lopende man. Waarom dan niet: de slim zijnde man.quote:Op zaterdag 6 november 2010 20:41 schreef DuTank het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beter dan 'als zijnde' gebruiken, wat helaas steeds meer mensen doen, en dan denken ze nog dat ze heel slim klinken ookquote:Op zaterdag 6 november 2010 20:41 schreef DuTank het volgende:
[..]
Echt van die ambtenarentaal.quote:Op zaterdag 6 november 2010 20:44 schreef Sosha het volgende:
[..]
Beter dan 'als zijnde' gebruiken, wat helaas steeds meer mensen doen, en dan denken ze nog dat ze heel slim klinken ook
quote:Op zaterdag 6 november 2010 20:43 schreef Dastan het volgende:
[..]
Soms, maar nu niet. Je kunt toch ook zeggen: de snel lopende man. Waarom dan niet: de slim zijnde man.Omdat we 'de slim zijnde man' niet meer zeggen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
Nee, het lekkere aan Latijn is juist dat het zo logisch en overzichtelijk is, en feitelijk maar op één manier te vertalenquote:
quote:Op zaterdag 6 november 2010 20:45 schreef DuTank het volgende:
[..]
Omdat we 'de slim zijnde man' niet meer zeggen.
Weet ik wel hoor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En je hebt gelijk, dat zeggen we inderdaad niet meer. Maar ik zou het wel zo vertalen (werkvertaling), maar dat neem ik altijd zo letterlijk mogelijk.
omdat jijquote:Op zaterdag 6 november 2010 20:47 schreef Drinky het volgende:
Waarom is dit topic eigenlijk aangemaakt?
Ik heb liever een vertaling in begrijpelijk Nederlands. En ik mis het nietquote:Op zaterdag 6 november 2010 20:47 schreef Sosha het volgende:
[..]
Nee, het lekkere aan Latijn is juist dat het zo logisch en overzichtelijk is, en feitelijk maar op één manier te vertalen. Qua grammatica en zinsopbouw dan. Ik mis het. Was ik maar klassieke talen gaan studeren
Oh, dan is het goedquote:
Omdat je faalde. Dat het topic door yvonne is geopend maakt het nog erger.quote:Op zaterdag 6 november 2010 20:47 schreef Drinky het volgende:
Ik zie liever zo weinig mogelijk Latijnquote:Op zaterdag 6 november 2010 20:48 schreef luckass het volgende:
[..]
Ik heb liever een vertaling in begrijpelijk Nederlands. En ik mis het niet.
kut voor jequote:Op zaterdag 6 november 2010 20:50 schreef Sosha het volgende:
Ik heb op het Gym trouwens Latijnse les gehad van een Yvonne
Het zal toch niet he
Latijn was een van de betere alfa-vakkenquote:Op zaterdag 6 november 2010 20:50 schreef DuTank het volgende:
[..]
Ik zie liever zo weinig mogelijk Latijn
Sowieso filosofiequote:Op zaterdag 6 november 2010 20:52 schreef luckass het volgende:
[..]
Latijn was een van de betere alfa-vakken.
heb je echt iets gemist in je jeugd dusquote:
Ik ben getekend voor het levenquote:Op zaterdag 6 november 2010 20:56 schreef DuTank het volgende:
[..]
heb je echt iets gemist in je jeugd dus
Ik ookquote:Op zaterdag 6 november 2010 20:50 schreef Sosha het volgende:
Het zal toch niet he
Je snapt het echt niet he. Wat een falers hierquote:Op zaterdag 6 november 2010 21:07 schreef Powerrkiwi het volgende:
Wat een broodmongool, eerst falen met "latijns" en dan ook nog doen of je ook maar iets van die taal begrijpt. Het is één homo sapiens, derde declinatie dus nominativus meervoud is sapientes.
Nee. Oud met grijs haar en absoluut geen motorrijdsterquote:Op zaterdag 6 november 2010 21:18 schreef Sosha het volgende:
[..]
Serieus? Yvonne W., roodharig en motorrijdster? Zou wel héél toevallig zijn
quote:Op zaterdag 6 november 2010 21:18 schreef Sosha het volgende:
[..]
Serieus? Yvonne W., roodharig en motorrijdster? Zou wel héél toevallig zijn
Haha dit is wel toevalligquote:Op zaterdag 6 november 2010 21:19 schreef Sisiorange94 het volgende:
[..]
Nee. Oud met grijs haar en absoluut geen motorrijdster
quote:
Jij denkt nog steeds dat je gelijk hebtquote:Op zaterdag 6 november 2010 21:23 schreef Sisiorange94 het volgende:
[..]
Wanneer kom jij nou nog eens bewijzen dat je gelijk had?
Hoiquote:Op zaterdag 6 november 2010 20:47 schreef Drinky het volgende:
Helleuhquote:Op zaterdag 6 november 2010 20:50 schreef Sosha het volgende:
Het zal toch niet he
Ik moest lachen.quote:Op zondag 7 november 2010 22:42 schreef Nikmans het volgende:
Iedere keer als ik een topic van Yvonne zie klik ik even op haar fobo om me te amuseren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |