eigenlijk zouden ze dat moeten doen.quote:
Stemmen of doneren? Dat vind ik wel een verschil.quote:Op zaterdag 6 november 2010 21:34 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Wie is dan de winnaar? Het dient nooit openbaar gemaakt te worden op wie je stemt.
De SP en de PVV zijn volgens mij grootverbruikers in symboolpolitiek.quote:Op zaterdag 6 november 2010 21:34 schreef dr.dunno het volgende:
op zich prima plan, maar dan richten wat leden een stichting 'vrienden van [partijnaam] op' (die er vaak al is) en dan storten ze op die stichting, die het dan weer doorstort.
en dan? stichtingen hoeven niet te publiceren
symboolpolitiek en praktisch onzinvol, in dit geval specifiek gericht om SP en PVV de wind uit de zeilen te nemen (wel slim, daar niet van).
Vind ik geen verschil. Bij beide laat je je steun zien.quote:Op zaterdag 6 november 2010 21:39 schreef betyar het volgende:
[..]
Stemmen of doneren? Dat vind ik wel een verschil.
Als Feyenoord europees voetbal speelt ben ik voor Feyenoord dus steun ik ze.quote:Op zaterdag 6 november 2010 21:42 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Vind ik geen verschil. Bij beide laat je je steun zien.
dat zal best, maar dat maakt de achterliggende reden achter d66's politiek niet minder afkeurenswaardig en doorzichtig.quote:Op zaterdag 6 november 2010 21:40 schreef betyar het volgende:
[..]
De SP en de PVV zijn volgens mij grootverbruikers in symboolpolitiek.
Als er financiële steun/invloed uit het buitenland komt vind ik best dat de kiezer daar over geïnformeerd mag worden. Niks mis meequote:Op zaterdag 6 november 2010 21:49 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
dat zal best, maar dat maakt de achterliggende reden achter d66's politiek niet minder afkeurenswaardig en doorzichtig.
Er is dus geen verschil tussen een bushokje en een moskee?quote:Op zaterdag 6 november 2010 21:11 schreef bijdehand het volgende:
[..]
En als er een moskee beklad wordt moet er een spoeddebat aangevraagd worden en is het een rampbah, hypocrieten.
Dat er een spoeddebat aangevraagd wordt omdat een paar vandalen een moskee onderkladden vind ik persoonlijk te ver gaan.quote:Op zaterdag 6 november 2010 21:52 schreef JoaC het volgende:
[..]
Er is dus geen verschil tussen een bushokje en een moskee?
Er is dus een verschil?quote:Op zaterdag 6 november 2010 21:57 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat er een spoeddebat aangevraagd wordt omdat een paar vandalen een moskee onderkladden vind ik persoonlijk te ver gaan.
n.a.v. twee bekladde moskees.quote:Op zaterdag 6 november 2010 21:59 schreef JoaC het volgende:
[..]
Er is dus een verschil?
Dat laatste debat was om aanhoudend geweld tegen allerlei gebedshuizen.
Dat kan. Maar je gaat geen duizenden euro's aan feyenoord geven dan.quote:Op zaterdag 6 november 2010 21:47 schreef betyar het volgende:
[..]
Als Feyenoord europees voetbal speelt ben ik voor Feyenoord dus steun ik ze.
Terwijl ik supporter van Ajax ben.
Natuurlijk is er verschil, een bushokje met hakenkruisen of een moskee/kerk/synagoge met hakenkruisen, dat kun je zelf wel invullen.quote:Op zaterdag 6 november 2010 21:59 schreef JoaC het volgende:
[..]
Er is dus een verschil?
Dat laatste debat was om aanhoudend geweld tegen allerlei gebedshuizen.
Gevulde emmer(Eerder geweld op kerken, synagogen, moskeeën) -> Druppel(Nieuw geweld) -> Emmer vol tot over rand -> Overlopenquote:
kunnen we denk ik bij de pvda helemaal ons hart uitetenquote:Op zaterdag 6 november 2010 21:51 schreef betyar het volgende:
[..]
Als er financiële steun/invloed uit het buitenland komt vind ik best dat de kiezer daar over geïnformeerd mag worden. Niks mis mee
Getuige?quote:Op zaterdag 6 november 2010 22:06 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
kunnen we denk ik bij de pvda helemaal ons hart uiteten
Natuurlijk is voetbal niet te vergelijken met voetbal, alhoewel sommige daar anders over denken.quote:Op zaterdag 6 november 2010 22:02 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dat kan. Maar je gaat geen duizenden euro's aan feyenoord geven dan.
En politiek is niet te vergelijken met voetbal.
Dan hadden we al veel eerder een spoeddebat over het geweld tegen homo's aan moeten vragen.quote:Op zaterdag 6 november 2010 22:04 schreef JoaC het volgende:
[..]
Gevulde emmer(Eerder geweld op kerken, synagogen, moskeeën) -> Druppel(Nieuw geweld) -> Emmer vol tot over rand -> Overlopen
Dus het is toch geen overeenkomst? Je gaat toch geen geld geven aan een partij waar je niet op gaat stemmen? En doneren wil al zeggen dat je achter die man staat, dus dan loop je gevaar.quote:Op zaterdag 6 november 2010 22:08 schreef betyar het volgende:
[..]
Natuurlijk is voetbal niet te vergelijken met voetbal, alhoewel sommige daar anders over denken.
Als Feyenoord met goed en leuk voetbal komt, misschien dat ik wel een kaartje ga kopen om in de kuip te gaan kijken.
Als een politieke partij op het tijdstip dat we gaan stemmen in mijn straatje past dan stem ik daar op.
We spreken niet enkel over donateurs uit Nederland , ook over donateurs uit het buitenland die een bepaalde gedachten gang hebben. Dat kan bij mij wel degelijk een verschil maken op welke partij ik stem.quote:Op zaterdag 6 november 2010 22:09 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dus het is toch geen overeenkomst? Je gaat toch geen geld geven aan een partij waar je niet op gaat stemmen? En doneren wil al zeggen dat je achter die man staat, dus dan loop je gevaar.
Als ik geld zat heb, en er is bijvoorbeeld een politicus in Spanje die precies zegt wat ik vind, dan ben ik bereid hem geld te geven.quote:Op zaterdag 6 november 2010 22:14 schreef betyar het volgende:
[..]
We spreken niet enkel over donateurs uit Nederland , ook over donateurs uit het buitenland die een bepaalde gedachten gang hebben. Dat kan bij mij wel degelijk een verschil maken op welke partij ik stem.
Wat was er danquote:Op zaterdag 6 november 2010 22:14 schreef fokthesystem het volgende:
Fijn, al die 'wij willens' en de politiek-domme NLers tuinen er dan in, die denken, 'D66 gaat dit en dat doen'.
Echter het beste is als je wat vraagt, om zelf te beginnen met antwoorden aangande wat JIj dan doet en zou willen.
Dus als D66 slim is, gooit ze zelf het boek open en verlangt het vervolgens van andere partijen, doen die het niet, dan kan de kiezer hopelijk 1 en 1 bij elkaar optellen.
Indertijd is bijv. ELKE 2e kamer fractie overal en vele vele uren gefilmd voor een docu. Behalve de PvdA, toen ben ik op de pvda gaan letten en tja een grotere miesmuilen troep is er niet.
En als ik als stemmer kan zien wie er donateur is, en mijnheer of mevrouw houdt er een gedachte op na die niet in mijn straatje ligt kan dat voor mij een obstakel zijn.quote:Op zaterdag 6 november 2010 22:17 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Als ik geld zat heb, en er is bijvoorbeeld een politicus in Spanje die precies zegt wat ik vind, dan ben ik bereid hem geld te geven.
Dat is jouw opvatting(tevens die van mij), maar dit bleek blijkbaar voor hun(Kamer, PvdA?) de druppel om er een spoeddebat over te beginnen.quote:Op zaterdag 6 november 2010 22:08 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dan hadden we al veel eerder een spoeddebat over het geweld tegen homo's aan moeten vragen.
Dan is het simpel. Kijk in de papieren van de partij waar je op gaat stemmen of ze openheid hebben. Hebben ze het, kijk iedereen na die gedoneerd heeft. En als iedereen je bevalt, stem er op. Dat is jouw goed recht.quote:Op zaterdag 6 november 2010 22:19 schreef betyar het volgende:
[..]
En als ik als stemmer kan zien wie er donateur is, en mijnheer of mevrouw houdt er een gedachte op na die niet in mijn straatje ligt kan dat voor mij een obstakel zijn.
Dat klopt. Maar het zorgt wel voor veel frustratie, denk je ook niet?quote:Op zaterdag 6 november 2010 22:21 schreef JoaC het volgende:
[..]
Dat is jouw opvatting(tevens die van mij), maar dit bleek blijkbaar voor hun(Kamer, PvdA?) de druppel om er een spoeddebat over te beginnen.
dat is inderdaad de manier. voor mij dan.quote:Op zaterdag 6 november 2010 22:23 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dan is het simpel. Kijk in de papieren van de partij waar je op gaat stemmen of ze openheid hebben. Hebben ze het, kijk iedereen na die gedoneerd heeft. En als iedereen je bevalt, stem er op. Dat is jouw goed recht.
Dat kan het gebrek aan een spoeddebat ook geven, of het "te vroeg" aanvragen als iets niet structureel gevonden schijnt te worden.quote:Op zaterdag 6 november 2010 22:24 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar het zorgt wel voor veel frustratie, denk je ook niet?
Maar goed dat dit geen helderzienden programma of quiz is, want je zou zonder prijs vertrekkenquote:
Ja, dat bedoel ik ook. Dat er om de haverklap homo's uit hun huis gepest worden, daar hoor je dan niet over. Maar een moskee...quote:Op zaterdag 6 november 2010 22:27 schreef JoaC het volgende:
[..]
Dat kan het gebrek aan een spoeddebat ook geven, of het "te vroeg" aanvragen als iets niet structureel gevonden schijnt te worden.
Interpretaties verschillen, heeft in het verleden hier en daar nog wel eens een dode opgeleverd geloof ik.
He jammer.quote:Op zaterdag 6 november 2010 22:28 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Maar goed dat dit geen helderzienden programma of quiz is, want je zou zonder prijs vertrekken
Hm... is wel typisch.quote:Op zaterdag 6 november 2010 22:28 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Maar goed dat dit geen helderzienden programma of quiz is, want je zou zonder prijs vertrekken
Alle partijen werden gefilmd, een bekende scene is die tussen jan m en agnes k, 'ruzie' om een fles wijn welke ze als voorbeeld gaf en dat bijna op omkoping zou lijken.
De PvdA wilde in het geheel niet gefilmd worden, als enige, en de rest mocht blij zijn dat jeltje van N toen toeliet dat er uberhaupt gefilmt mocht worden.
Je hoort ook niks over gevolgen voor mensen met het Syndroom van Down door de Wajong-hervorming van Rutte.quote:Op zaterdag 6 november 2010 22:29 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ja, dat bedoel ik ook. Dat er om de haverklap homo's uit hun huis gepest worden, daar hoor je dan niet over. Maar een moskee...
Ik ken iemand met Down. Zijn familie zegt dat ze er niks op achteruit gaan. Geen stuiver.quote:Op zaterdag 6 november 2010 22:37 schreef JoaC het volgende:
[..]
Je hoort ook niks over gevolgen voor mensen met het Syndroom van Down door de Wajong-hervorming van Rutte.
Daar zit ik niet mee. Zolang ik genoeg water heb ben ik tevreden.quote:Je hoor ook niks over dat de Internationale watermarkt gedomineerd word door 3 bedrijven: Suez, Vivaldi en Thames. Is een (Michael Moore-achtige) documentaire over gemaakt.
Te ver van mijn bed show.quote:Je hoort ook bijna nooit dat er elke 3 seconden een kind aan honger dood gaat, tijdens het lezen van mijn post zijn er dus zeker een paar kinderen overleden.
Enzovoort...
De Wajong gaat omlaag, hij ontvangt dus minder.quote:Op zaterdag 6 november 2010 22:40 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik ken iemand met Down. Zijn familie zegt dat ze er niks op achteruit gaan. Geen stuiver.
[..]
Daar zit ik niet mee. Zolang ik genoeg water heb ben ik tevreden.
[..]
Te ver van mijn bed show.
De overheid kan echter wel het toenemende geweld tegen homo's aanpakken. Daar zit ik dan ook mee.
Ze gaan er netto iig niets op achteruit.quote:Op zaterdag 6 november 2010 22:43 schreef JoaC het volgende:
[..]
De Wajong gaat omlaag, hij ontvangt dus minder.
Voor de rest: overheid kan er wat aan (proberen) te doen, of het prioriteit heeft is een politieke keuze
Het zou het volgens jou(en mij) geen keuze horen te zijn, realiteit leert ons dat dit er wel is. Wat voor de een een vanzelfsprekendheid is, is voor de ander uit religieuze overwegingen (helaas) omgekeerd vanzelfsprekend (homofobie, de mate verschilt van standpunt over rechtspositie tot uitingen geweld).quote:Op zaterdag 6 november 2010 22:45 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ze gaan er netto iig niets op achteruit.
Het moet geen keuze zijn om homo's te beschermen...
Een mooie berekening graag i.p.v. die verjaardag praatjes.quote:Op zaterdag 6 november 2010 22:45 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ze gaan er netto iig niets op achteruit.
Het moet geen keuze zijn om homo's te beschermen...
Dat kan te prive zijn.quote:Op zaterdag 6 november 2010 22:52 schreef betyar het volgende:
[..]
Een mooie berekening graag i.p.v. die verjaardag praatjes.
Ik ga geen prive-informatie van familie geven.quote:Op zaterdag 6 november 2010 22:52 schreef betyar het volgende:
[..]
Een mooie berekening graag i.p.v. die verjaardag praatjes.
Een anonieme berekening is toch niet zo moeilijk?quote:Op zaterdag 6 november 2010 22:55 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik ga geen prive-informatie van familie geven.
Ten tweede zijn het geen verjaardagpraatjes maar officiele brieven/aanvragen van zorgcentra.
Met mooie van Nederland is dat er niet te twisten valt over welk geweld je mag gebruiken en welk niet. Dus deze gastjes moeten gewoon goed aangepakt worden. En dit topic gaat weer helemaal de verkeerde kant op dus ik reageer nog alleen maar OT vanaf nu.quote:Op zaterdag 6 november 2010 22:52 schreef JoaC het volgende:
[..]
Het zou het volgens jou(en mij) geen keuze horen te zijn, realiteit leert ons dat dit er wel is. Wat voor de een een vanzelfsprekendheid is, is voor de ander uit religieuze overwegingen (helaas) omgekeerd vanzelfsprekend (homofobie, de mate verschilt van standpunt over rechtspositie tot uitingen geweld).
Nee, maar zoals je zelf 100x gezegd hebt: dit heeft er niets mee te maken. Daar is een ander topic voor.quote:Op zaterdag 6 november 2010 22:56 schreef betyar het volgende:
[..]
Een anonieme berekening is toch niet zo moeilijk?
klop helemaal.quote:Op zaterdag 6 november 2010 22:58 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Nee, maar zoals je zelf 100x gezegd hebt: dit heeft er niets mee te maken. Daar is een ander topic voor.
Zoeken ook niet: 'mongolen dan' :quote:Op zaterdag 6 november 2010 22:56 schreef betyar het volgende:
[..]
Een anonieme berekening is toch niet zo moeilijk?
Jammer dat je niet quote zoals bovenstaande, want nu is het maar raden tegen wie je het hebt, je ongenoegen uiten zonder duidelijkheid, nie so handiggg..quote:Op zaterdag 6 november 2010 23:01 schreef betyar het volgende:
jammer dat je regeltjes verwijderd tijdens het lezen.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |