Juist niet. Dengue komt vooral in de grote steden (en dan met name Bangkok) voor. Verder moet je in de grensgebieden oppassen voor malaria, en uhm..... ergens anders voor Japanse encephalitis. Natte gebieden in de buurt van varkens geloof ik.quote:Op maandag 20 december 2010 08:49 schreef Flammie het volgende:
In de grote steden zal het wel meevallen maar in de bergen ofzo of in mini-dorpjes zou ik denk ik wel wat voorzorgen treffen.
heb in bangkok mijn pak laten maken,quote:Op maandag 20 december 2010 08:24 schreef rene90 het volgende:
Ik hoorde van mensen dat je in Thailand mooie pakken op maat kan laten maken voor iets van 85 euro. Is dit wel goede kwaliteit?
En hoe extreem zijn de muggen daar, is het echt een must om tropische deet (40%+) mee te nemen?
Oke klinkt goed, ik hoorde dat de kwaliteit juist wat tegenviel van de pakken. Wat ben jij kwijt geweest voor je pak?quote:Op maandag 20 december 2010 13:40 schreef revpolen het volgende:
[..]
heb in bangkok mijn pak laten maken,
je kiest een model uit een blad van armani/hugoboss/ enz..
ze nemen je maten op.
je kiest de stof ( elke kleur die je maar wilt )
en 1 dag later heb je hem! je kiest je labeltje ( boss in mijn geval) en ze naaien hem er in!
echt topservice! en kwaliteit is super!
Het zal vast geen SUPER ARMANI kwaliteit zijn ofzo maar ik vind het best te doenquote:Op maandag 20 december 2010 14:00 schreef rene90 het volgende:
[..]
Oke klinkt goed, ik hoorde dat de kwaliteit juist wat tegenviel van de pakken. Wat ben jij kwijt geweest voor je pak?
als het goed is maken ze gewoon pakken van thaise zijde toch? dat is toch gewoon goede kwaliteit en ze naaien er toch gewoon een label van hun bedrijf in zegmaar? en een maatpak kan je voor 50 euro ook wel krijgen en bloushes (hoe schrijf je dat ook al weerquote:Op maandag 20 december 2010 14:07 schreef Flammie het volgende:
[..]
Het zal vast geen SUPER ARMANI kwaliteit zijn ofzo maar ik vind het best te doenVoor die prijs sowieso. Na wat afdingen zul je vast wat minder kwijt zijn dan 85 euro neem ik aan
:
je moet ook niet op straatverkopers ingaan maar gewoon naar een goede erkende waarvan je zeker weet dat je niet opgelicht wordende onderneming gewoon in een hotel ofsoquote:Op maandag 20 december 2010 15:25 schreef Xlarge het volgende:
Pas alleen goed op of je het pak echt krijgt met de stof die je hebt uitgekozen.
Vaak willen ze het pak met een inferieure stof maken uiteindelijk
neh anders laat je jezelf oplichtenquote:
Jeloen (peop in je schoen), hou eens op met die domme praat. Het is hier een travel forum om info uit te wisselen. Niet om loze kreten met feitelijke onwaarheden neer te plempen om zo je aantal reakties op te krikken. Doe dat maar ergens in pubertalks....quote:Op maandag 20 december 2010 20:02 schreef jeloen het volgende:
[..]
neh anders laat je jezelf oplichten
oja je moet achteraf betalen niet vooraf
Mijn advies in deze is altijd om te vragen of ze de stof ter plekke van de rol willen knippen. Doen ze dat niet, omdat ze een of andere smoes hebben, NIET KOPEN DAN!quote:Op maandag 20 december 2010 15:25 schreef Xlarge het volgende:
Pas alleen goed op of je het pak echt krijgt met de stof die je hebt uitgekozen.
Vaak willen ze het pak met een inferieure stof maken uiteindelijk
Idemquote:Op dinsdag 21 december 2010 09:19 schreef JL... het volgende:
Je betaalt een voorschot van 1000 baht.
De rest werd bij mij gewoon achteraf in rekening gebracht.
onder het narai hotel(silom) zit er een als je binnenkomt rechts en daar naar beneden daar zit een goeiequote:Op maandag 20 december 2010 21:02 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
En mocht je nog een kleermaker in Bangkok weten waar je achteraf kunt betalen, laat het gauw even weten, want die zal wel heel gauw failliet zijn.
gewoon in de winkel van dat merk?quote:Op dinsdag 21 december 2010 15:24 schreef BoniBoni het volgende:
Ik heb dit jaar ook een pak laten maken in Bangkok. Ik moet zeggen dat de kwaliteit me meevalt, maar ik heb er dan ook wel wat meer voor betaald dan ¤85.
Denk dat je idd makkelijk voor minder dan ¤85 een pak kan laten maken, maar dan zal de kwaliteit wel wat minder zijn (maardaslogisch)
Ik heb toen gewoon aan onze gids gevraagd waar ik t het best kon laten doen, en dat was volgens haar bij ene James Fashion
Nou volgens mij was het niet echt een merk, meer gewoon een enorme winkel waar een heleboel nette meneren maatpakken maakten. Ik was er 's ochtends heen gegaan (beter gezegd: ik werd opgehaald bij mij hotel), en savonds werd het pak al bezorgd bij mn hotel. Was echt wel een relaxte zaakquote:Op dinsdag 21 december 2010 15:31 schreef jeloen het volgende:
[..]
gewoon in de winkel van dat merk?
11 juliquote:Op dinsdag 21 december 2010 15:42 schreef BoniBoni het volgende:
[..]
Nou volgens mij was het niet echt een merk, meer gewoon een enorme winkel waar een heleboel nette meneren maatpakken maakten. Ik was er 's ochtends heen gegaan (beter gezegd: ik werd opgehaald bij mij hotel), en savonds werd het pak al bezorgd bij mn hotel. Was echt wel een relaxte zaak![]()
Ik denk dat ze er daar ook wel een Boss labeltje op willen naaien als je dat wil. Eerlijk gezegd kan ik er niet echt opgewonden van raken als er op mijn pak een label van Boss zou zitten.
Wanneer ga je naar Thailand? Of zit je er al?
Gaaf! Wat ga je doen? Rondreizen?quote:
Why? Ik kan me herinneren dat ik het daar prima naar mn zin heb gehadquote:Op dinsdag 21 december 2010 15:48 schreef jack4ya het volgende:
Ik meld maar even: wat is Ao Nang een verschrikking!
2 dgn bangkokquote:Op dinsdag 21 december 2010 15:53 schreef BoniBoni het volgende:
[..]
Gaaf! Wat ga je doen? Rondreizen?
Klinkt goed! Ik ben niet jaloersquote:Op dinsdag 21 december 2010 15:57 schreef jeloen het volgende:
[..]
2 dgn bangkok
15 dgn huis kalasin(en familie enzo)
10 dgn phuket
2 dgn bangkok
Haha! Ik ben er maar twee dagen geweest, maar had er best nog ff willen blijven! Bij Lloret denk ik toch vooral aan grote groepen te jonge jongeren. Dat viel in Ao Nang best mee (althans, toen ik er was)quote:Op dinsdag 21 december 2010 16:01 schreef jack4ya het volgende:
Ao Nang staat voor mij gelijk aan Lloret of zo. Misschien best leuk voor sommigen, maar het heeft niets met Thailand te maken. Maar ieder zijn smaak :-)
het is er een stuk rustiger maar er is wel meer cultuur enzo in het no zie je ook nog veel rijstbouw enzo maar dat is in het zuiden ook niet echt toch? (ben daar nog nooit op platteland geweest:P) maar het is ook leuk om familie te zien die je al een jaar niet gezien hebt en dan lekker barbequenquote:Op dinsdag 21 december 2010 16:05 schreef BoniBoni het volgende:
[..]
Klinkt goed! Ik ben niet jaloers
Kalasin.. is daar nog wat te doen? Ik heb me laten vertellen dat het Oosten van Thailand een stuk minder de moeite waard is dan het Westen/Zuiden
Dat heb ik meer met Don Phi Phi. Hoe prachtig het daar ook is.quote:Op dinsdag 21 december 2010 16:01 schreef jack4ya het volgende:
Ao Nang staat voor mij gelijk aan Lloret of zo. Misschien best leuk voor sommigen, maar het heeft niets met Thailand te maken. Maar ieder zijn smaak :-)
Ik zou niet naar James Fashion gaan, dat is er eentje van de tuk-tuk oplichtingstrail! In de Bangkok City Guide Lonely Planet staat een lijst van goede custom-made tailors.quote:Op dinsdag 21 december 2010 15:24 schreef BoniBoni het volgende:
Ik heb dit jaar ook een pak laten maken in Bangkok. Ik moet zeggen dat de kwaliteit me meevalt, maar ik heb er dan ook wel wat meer voor betaald dan ¤85.
Denk dat je idd makkelijk voor minder dan ¤85 een pak kan laten maken, maar dan zal de kwaliteit wel wat minder zijn (maardaslogisch)
Ik heb toen gewoon aan onze gids gevraagd waar ik t het best kon laten doen, en dat was volgens haar bij ene James Fashion
En wat is de tuk-tuk oplichtingstrail?quote:Op woensdag 22 december 2010 15:00 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Ik zou niet naar James Fashion gaan, dat is er eentje van de tuk-tuk oplichtingstrail! In de Bangkok City Guide Lonely Planet staat een lijst van goede custom-made tailors.
Dan word je een tuktuk aangeboden voor 10 Baht oid naar waar je maar heen wil. Uiteindelijk gooien ze je af bij een tailor, door wie ze betaald worden. In veel gevallen word je dan ook nog eens in de steek gelaten door de tuktuk driver en heb je geen idee waar je in Bangkok je bent.quote:Op woensdag 22 december 2010 17:53 schreef BoniBoni het volgende:
[..]
En wat is de tuk-tuk oplichtingstrail?
daarom privechauffeurquote:Op woensdag 22 december 2010 18:06 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dan word je een tuktuk aangeboden voor 10 Baht oid naar waar je maar heen wil. Uiteindelijk gooien ze je af bij een tailor, door wie ze betaald worden. In veel gevallen word je dan ook nog eens in de steek gelaten door de tuktuk driver en heb je geen idee waar je in Bangkok je bent.
Hoe kom je aan een privechauffeur? Ik rij in Bangkok alleen in effen gekleurde taxi's of in tuktuk's als vooraf de prijs en no stops is afgesproken.quote:Op woensdag 22 december 2010 18:14 schreef jeloen het volgende:
[..]
daarom privechauffeuren die moet uiteraard bangkok uit z'n duimpje kennen
oom van mij huurt een taxi en die rijdt ons overal heen ( die taxi's kun je gewoon huren op een of andere manier)quote:Op woensdag 22 december 2010 18:24 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Hoe kom je aan een privechauffeur? Ik rij in Bangkok alleen in effen gekleurde taxi's of in tuktuk's als vooraf de prijs en no stops is afgesproken.
Hotels hebben vaak wel een stel dergelijke mannen/vrouwen achter de hand. Inderdaad gewoon taxi's waarmee je een dagprijs afspreekt.quote:Op woensdag 22 december 2010 18:24 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Hoe kom je aan een privechauffeur?
of je hebt gewoon goede contactenquote:Op donderdag 23 december 2010 01:27 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Hotels hebben vaak wel een stel dergelijke mannen/vrouwen achter de hand. Inderdaad gewoon taxi's waarmee je een dagprijs afspreekt.
das waarquote:Op donderdag 23 december 2010 13:15 schreef Gaoxing het volgende:
Ja, of gewoon je eigen chauffeur. Maar daar hebben vakantiegangers die in dit topic komen niet zoveel aan he?
quote:Op donderdag 23 december 2010 14:12 schreef jeloen het volgende:
[..]
das waar
maar ot: de meeste taxi's kun je wel in maar neem niets aan van voedsel oid en alleen moet je ook een beetje oppassen
mij booden ze wel eens snoepjes aan uit een open verpakking van die per 1 verpakte dingenquote:Op donderdag 23 december 2010 20:10 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Er is mijn in al die jaren in Azië, en zeker niet in Thailand, nog nooit iets van voedsel in een taxi aangeboden.
Dat is ook iets wat je niet zal verwachten, dat krijg je in andere landen ook niet.
Ik vond het Oosten van Thailand juist een verademing, nauwelijks aangetast door de toeristen en dat is nou juist meer het authentieke Thailand. Alleen natuurlijk minder te doen als in het Westen/Zuidenquote:Op dinsdag 21 december 2010 16:05 schreef BoniBoni het volgende:
[..]
Kalasin.. is daar nog wat te doen? Ik heb me laten vertellen dat het Oosten van Thailand een stuk minder de moeite waard is dan het Westen/Zuiden
[..]
quote:Op vrijdag 24 december 2010 07:43 schreef jack4ya het volgende:
Welke achterlijke gladiool steelt nu mijn schoenen!? Ik kan echt niet alles op flipflops!
Nu niet naar een Fullmoonparty gaan want dan heb je ook geen slippers meerquote:Op vrijdag 24 december 2010 07:43 schreef jack4ya het volgende:
Welke achterlijke gladiool steelt nu mijn schoenen!? Ik kan echt niet alles op flipflops!
Ik vond het destijds een goed plan om mijn slippers te begraven.quote:Op vrijdag 24 december 2010 12:20 schreef Stefanovic83 het volgende:
[..]
[..]
Nu niet naar een Fullmoonparty gaan want dan heb je ook geen slippers meer![]()
Wel een paar terug gejat toen.. Nja paar.. 2 verschillende, zowel in kleur als maat![]()
Mijn vriendin had een beter paar gevonden, heeft ze nog de hele reis op gelopen
Yay voor nieuwe schoenenquote:Op maandag 27 december 2010 15:32 schreef jack4ya het volgende:
Vandaag nog wezen kajakken rondom Krabi. Mangroven, grotten en een waanzinnige lagune, de regenwoud versie van "the Beach" lagune.
En ja wel, echte U.S. Leo's * gescoord voor 5euro. Dus ik hoef niet op mijn slippers de sneeuw in.
* namaak all stars
helemaal eens.quote:Op donderdag 23 december 2010 23:37 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik vond het Oosten van Thailand juist een verademing, nauwelijks aangetast door de toeristen en dat is nou juist meer het authentieke Thailand. Alleen natuurlijk minder te doen als in het Westen/Zuiden
hmmm, probeer Mukdahan, That Phanom, Sakhon Phamon en Beung Kan eens. Het klopt dat je er wel Farangs tegenkomt, maar die zijn meestal in bezit van een eigen Toyota pick up, en die wonen idd in andere stukken van Thailand.quote:Op maandag 27 december 2010 17:47 schreef Flammie het volgende:
Ik vond de grote steden toch best op farangs gericht om eerlijk te zijn (Ubon, Udon Thani) en ik zag dat daar toch echt heel veel Farangs komen (de meeste zijn wel oud en waarschijnlijk met pensioen). Er zal vast minder toerisme zijn dan in zeg -pak em beet- Bangkok ofzo maar er lopen toch behoorlijk wat Farangs rond vanuit mijn ervaringIk ga in januari weer even naar Isaan omdat ik naar Laos moet voor mijn nieuwe B Visa
je hebt geen thais passpoort? en je woonde bij je ouders, wonen die in thailand?quote:Op maandag 27 december 2010 17:47 schreef Flammie het volgende:
Ik vond de grote steden toch best op farangs gericht om eerlijk te zijn (Ubon, Udon Thani) en ik zag dat daar toch echt heel veel Farangs komen (de meeste zijn wel oud en waarschijnlijk met pensioen). Er zal vast minder toerisme zijn dan in zeg -pak em beet- Bangkok ofzo maar er lopen toch behoorlijk wat Farangs rond vanuit mijn ervaringIk ga in januari weer even naar Isaan omdat ik naar Laos moet voor mijn nieuwe B Visa
op het platteland(:')) ook hoorquote:Op maandag 27 december 2010 17:47 schreef Flammie het volgende:
Ik vond dat er in grote steden toch best veel farangs zijn (Ubon, Udon Thani)
quote:Op maandag 27 december 2010 18:08 schreef jeloen het volgende:
[..]
je hebt geen thais passpoort? en je woonde bij je ouders, wonen die in thailand?
nee serieus?quote:
je voor de laatste keer volgooien op Kao San! (hebben wij gedaanquote:Op dinsdag 28 december 2010 11:35 schreef jack4ya het volgende:
Morgen nog een dag hier in bangkok. Nog tips?
grote verscheidenheid aan landschappen:quote:Op dinsdag 28 december 2010 14:01 schreef Stansfield het volgende:
Mijn vriendin wil graag naar thailand op vakantie. Maar mij trekt het niet zo erg. Wat zijn de redenen die mijn van gedachte doen veranderen??
Fietsen met Ko van Kessel door Chinatown is leuk. jim Thompson's huis ook.quote:Op dinsdag 28 december 2010 11:35 schreef jack4ya het volgende:
Morgen nog een dag hier in bangkok. Nog tips?
als jij geld hebt kan je het zo goed maken als je wilquote:Op dinsdag 28 december 2010 15:29 schreef Stansfield het volgende:
Geen idee eigenlijk. Ik heb een beetje het idee dat het een soort van back pack stink land is zeg maar. Beetje als the beach. Wel mooie stranden ofzo maar verder dat alles gewoon oud en onconfortabel is.
Wat zou dan een goede plek zijn om met zijn 2en naar toe te gaan? En een combinatie te hebben van een strand, natuurlijk en stad vakantie?
Je kunt er ook leuk wandelenquote:Op dinsdag 28 december 2010 15:57 schreef jack4ya het volgende:
Fietsen is leuk ja, maar ome Ko hanteert forse prijzen
Vraag, wat is voor jou een ideale vakantie?quote:Op dinsdag 28 december 2010 15:29 schreef Stansfield het volgende:
Geen idee eigenlijk. Ik heb een beetje het idee dat het een soort van back pack stink land is zeg maar. Beetje als the beach. Wel mooie stranden ofzo maar verder dat alles gewoon oud en onconfortabel is.
Wat zou dan een goede plek zijn om met zijn 2en naar toe te gaan? En een combinatie te hebben van een strand, natuurlijk en stad vakantie?
Ik ga jou echt niet overhalen, blijf er maar weg. En dat zouden veel meer van die wannabee Azie-gangers moeten doen. Wordt het een stuk rustiger van.....quote:Op dinsdag 28 december 2010 15:29 schreef Stansfield het volgende:
Die groene fietsen? Officieel mag je alleen op het groene pad rijden, maar je kan er prima zelf buiten gaan. Wel vond ik Bangkok toch een beetje link om er zelf met de fiets opuit te gaanquote:Op woensdag 29 december 2010 05:44 schreef jack4ya het volgende:
Zo! Gratis stadsfiets tegengekomen, dus doen we het mooi zelf. Hartstikke leuk en scheelt weer 90 euro. Nu aan een mega moccafrappe...
Tja, ik zeg, niet doen.quote:
achja mijn ticket is al geboekt dus dat blijft lekker staanquote:Op woensdag 29 december 2010 14:56 schreef bluesparkle het volgende:
Iemand al gehoord of gelezen dat ze in Thailand vliegtax willen gaan heffen van 15%!
Bron Bangkok Post Business:
IATA: Green tax could hurt travelPublished: 27/12/2010 at 12:00 AM
Newspaper section: Business
The international airline industry is up in arms against Thailand's plan to impose a hefty tax on air travellers, warning it would be counterproductive for a country that relies heavily on tourism.
The International Air Transport Association (IATA) said a proposed 15% tax on ticket prices would discourage airlines to operate to Thailand and drive away travellers.
"We think it is absolutely counterproductive," said Jeff Poole, who oversees industry charges, fuel and taxation issues at IATA, told the Bangkok Post.
IATA, which represents 230 airlines, will soon formally raise its objection to the Thai government when it completes a paper on impacts to the overall economy from the "green tax."
The Thai cabinet last October agreed in principle to impose the air travel tax as part of a new environmental tax on polluting industries, products and services, starting in 2012.
"[Fifteen percent] is incredible high by any standard. We normally see a few percent in other countries, to which we strongly object, " said Mr Poole.
"Airlines always have a choice as to where they fly, and if it is more expensive to operate in one country or one airport compared to others, airlines will move their services to other locations where they can make a better financial recovery," he said.
From the travellers' perspective, if it costs a lot more to fly to Bangkok than to Kuala Lumpur or somewhere else in Asia, they will make a choice, he added.
IATA believes many other counties impose green taxes mainly for revenue purposes, even if they are doing so in the name of the environment.
Mr Poole cited the adverse effect of a similar tax imposed and later revoked by the Dutch government. "When they introduced the tax people just drove over the border to Germany and flew from other airports."
According to IATA, the Netherlands in 2009 collected 312 million in departure taxes but the impact cost the Dutch economy 1.2 billion.
Some other European countries are using departure taxes mainly to raise badly needed money, it said.
In June, Germany agreed to impose a new departure tax to raise $3.1 billion a year. The new UK air passenger duty is expected to raise 2.5 billion and an Austrian departure tax 90 million. These taxes can be 3-5% of the price of a ticket, IATA said.
"Aviation can help drive economic growth, but not if we are beaten to death with new taxes," IATA director-general Giovanni Bisignani said a media briefing in Geneva on Dec 14.
Next year, IATA will launch a major communication initiative in Europe to educate governments on the social and economic benefits of the aviation industry, he said.
The air transport industry generates 31.9 million jobs globally and aviation's global economic impact was estimated at $3.55 billion in 2007, equivalent to 7.5% of world GDP, according to IATA.
Writer: Boonsong Kositchotethana
Position: Deputy Editor Business
Ik ben ook tegen dierenleed. En daar wil ik bij voorkeur ook niet aan mee werken. Het is dan ook wel enigszins hypocriet dat ik dit wel wil ga doen, maar dit wil ik gewoon eens dolgraag meemaken! Als een kleine jongensdroomquote:Op woensdag 29 december 2010 14:49 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Tja, ik zeg, niet doen.
Zo zijn tijgers niet bedoeld, en door er naar toe te gaan, houd je dat soort praktijken in stand. Eeuwig zonde.
Google voor de grap eens op Tiger Temple, ze worden onder andere verdacht van mishandeling en illegale handel in tijgers. Wil je dat in stand houden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |