abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90121217
We zijn maar verhuisd. Zitten nu in Khao Sok. Schitterende omgeving hier zeg!
pi_90121417
Via brommer, taxi, boot, minibus, boot, bus, bus en benenwagen. Oef.
pi_90163684
Ik hoorde van mensen dat je in Thailand mooie pakken op maat kan laten maken voor iets van 85 euro. Is dit wel goede kwaliteit?

En hoe extreem zijn de muggen daar, is het echt een must om tropische deet (40%+) mee te nemen?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_90163969
Ik heb persoonlijk echt nog nooit niks tegen muggen gedaan. In de grote steden zal het wel meevallen maar in de bergen ofzo of in mini-dorpjes zou ik denk ik wel wat voorzorgen treffen.
  Moderator maandag 20 december 2010 @ 08:55:50 #205
155227 crew  Guppy
dus
pi_90164050
Ik heb op Samui het anti muggenspul echt wel nodig gehad. En dan nog werd ik geprikt :') maar goed, ik word in NL ook altijd geprikt.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_90164181
Ja alleen een mug in Nederland is wat minder ernstig dan daar lijkt me, met de Dengue en malaria zooi. Naja ik neem het maar mee, kan nooit kwaad.
Top 5 China producten
  Moderator maandag 20 december 2010 @ 09:13:35 #207
155227 crew  Guppy
dus
pi_90164273
Zeker, daarom heb ik ook erg m'n best gedaan om me te beschermen. Denk 's avonds wat bedekter, en goed opletten. Ik zou t gewoon meenemen. Better safe than sorry
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 20 december 2010 @ 10:23:52 #208
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_90165976
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 08:49 schreef Flammie het volgende:
In de grote steden zal het wel meevallen maar in de bergen ofzo of in mini-dorpjes zou ik denk ik wel wat voorzorgen treffen.
Juist niet. Dengue komt vooral in de grote steden (en dan met name Bangkok) voor. Verder moet je in de grensgebieden oppassen voor malaria, en uhm..... ergens anders voor Japanse encephalitis. Natte gebieden in de buurt van varkens geloof ik.

Maar op zich hoef je niets mee te nemen, het is in iedere supermarkt te krijgen....
pi_90166315
Ik word in Chiang Mai echt nauwelijks door muggen geprikt :P Misschien vinden ze mijn bloed niet lekker ofzo :)
pi_90173077
Ondanks dat ik braaf smeer en lange kleding draag, word ik fora gestoken. Kennelijk toch nog mug aantrekkelijk. Ik lijk wel een hollandse geitenkaas.
pi_90173441
Vandaag door het gebied van Khao Sok gevaren, gewandeld. Ontzettend mooie omgeving. Verder een kleine hike en door en grot ge... ge... Ja wat eigenlijk.. Gezwommen, gewaad, gewandeld.
  maandag 20 december 2010 @ 13:40:42 #212
226677 revpolen
Skysong Fireworks Liuyang
pi_90173829
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 08:24 schreef rene90 het volgende:
Ik hoorde van mensen dat je in Thailand mooie pakken op maat kan laten maken voor iets van 85 euro. Is dit wel goede kwaliteit?

En hoe extreem zijn de muggen daar, is het echt een must om tropische deet (40%+) mee te nemen?
heb in bangkok mijn pak laten maken,
je kiest een model uit een blad van armani/hugoboss/ enz..
ze nemen je maten op.
je kiest de stof ( elke kleur die je maar wilt )
en 1 dag later heb je hem! je kiest je labeltje ( boss in mijn geval :P ) en ze naaien hem er in!
echt topservice! en kwaliteit is super!
Skysong Fireworks Liuyang "The BEST fireworks direct to you!"
pi_90174918
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 13:40 schreef revpolen het volgende:

[..]

heb in bangkok mijn pak laten maken,
je kiest een model uit een blad van armani/hugoboss/ enz..
ze nemen je maten op.
je kiest de stof ( elke kleur die je maar wilt )
en 1 dag later heb je hem! je kiest je labeltje ( boss in mijn geval :P ) en ze naaien hem er in!
echt topservice! en kwaliteit is super!
Oke klinkt goed, ik hoorde dat de kwaliteit juist wat tegenviel van de pakken. Wat ben jij kwijt geweest voor je pak?
Top 5 China producten
pi_90175160
Zo, misschien niet de juiste plek voor reclame maar ik ben bijnaaaa klaar met mijn 300+ pagina's tellende boek over de thaise taal.

Titel: Thai voor Nederlandstalige beginners (2 cd's)

iets van 15 hoofdstukken waarin de 1e 10 hoofdstukken veel uitleg bevat en de laatste 5 vooral contextueel is.

+ bonus hoofdstuk van mijn tolk werk bij CBR. Dus een hoofdstuk over verschillende verkeerssituaties in Nederland en deze situaties vertaald naar het Thais. Dus handig voor die mensen die een Thaise vrouw hebben en wat hulp nodig hebben in het verkeer.

Ik schrijf nog wat pagina's erbij, daarna gaan mensen het doorlezen (proefreaden) en vervolgens word het gestyled.

Altijd tof :P Hierna ga ik een boek schrijven over Thaise grammatica + Lezen en schrijven,
pi_90175236
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 14:00 schreef rene90 het volgende:

[..]

Oke klinkt goed, ik hoorde dat de kwaliteit juist wat tegenviel van de pakken. Wat ben jij kwijt geweest voor je pak?
Het zal vast geen SUPER ARMANI kwaliteit zijn ofzo maar ik vind het best te doen :) Voor die prijs sowieso. Na wat afdingen zul je vast wat minder kwijt zijn dan 85 euro neem ik aan :P:
pi_90175763
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 14:07 schreef Flammie het volgende:

[..]

Het zal vast geen SUPER ARMANI kwaliteit zijn ofzo maar ik vind het best te doen :) Voor die prijs sowieso. Na wat afdingen zul je vast wat minder kwijt zijn dan 85 euro neem ik aan :P:
als het goed is maken ze gewoon pakken van thaise zijde toch? dat is toch gewoon goede kwaliteit en ze naaien er toch gewoon een label van hun bedrijf in zegmaar? en een maatpak kan je voor 50 euro ook wel krijgen en bloushes (hoe schrijf je dat ook al weer :P )voor 25 ofso
Een patriciër is bovengemiddeld begaafd in manuele handelingen.
Natuurlijk maken wij onze handen hier niet aan vuil maar bezitten wij wel een kritisch oog opdat we het grauw dat nederige klussen uitvoert kunnen coördineren.
pi_90179585
Pas alleen goed op of je het pak echt krijgt met de stof die je hebt uitgekozen.
Vaak willen ze het pak met een inferieure stof maken uiteindelijk
pi_90191532
quote:
14s.gif Op maandag 20 december 2010 15:25 schreef Xlarge het volgende:
Pas alleen goed op of je het pak echt krijgt met de stof die je hebt uitgekozen.
je moet ook niet op straatverkopers ingaan maar gewoon naar een goede erkende waarvan je zeker weet dat je niet opgelicht wordende onderneming gewoon in een hotel ofso ;)
Natuurlijk maken wij onze handen hier niet aan vuil maar bezitten wij wel een kritisch oog opdat we het grauw dat nederige klussen uitvoert kunnen coördineren.
pi_90193450
En dan alsnog voor 85 euro?:)
pi_90193505
tvp voor zomer 2011 :) eindelijk ZO-Azie aan de beurt!
pi_90194243
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 19:50 schreef Flammie het volgende:
En dan alsnog voor 85 euro?:)
neh anders laat je jezelf oplichten

oja je moet achteraf betalen niet vooraf
  maandag 20 december 2010 @ 21:02:01 #222
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_90198450
quote:
12s.gif Op maandag 20 december 2010 20:02 schreef jeloen het volgende:

[..]

neh anders laat je jezelf oplichten

oja je moet achteraf betalen niet vooraf
Jeloen (peop in je schoen), hou eens op met die domme praat. Het is hier een travel forum om info uit te wisselen. Niet om loze kreten met feitelijke onwaarheden neer te plempen om zo je aantal reakties op te krikken. Doe dat maar ergens in pubertalks....

En mocht je nog een kleermaker in Bangkok weten waar je achteraf kunt betalen, laat het gauw even weten, want die zal wel heel gauw failliet zijn.

quote:
14s.gif Op maandag 20 december 2010 15:25 schreef Xlarge het volgende:
Mijn advies in deze is altijd om te vragen of ze de stof ter plekke van de rol willen knippen. Doen ze dat niet, omdat ze een of andere smoes hebben, NIET KOPEN DAN!
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_90221853
Je betaalt een voorschot van 1000 baht.
De rest werd bij mij gewoon achteraf in rekening gebracht.
pi_90222231
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 09:19 schreef JL... het volgende:
Je betaalt een voorschot van 1000 baht.
De rest werd bij mij gewoon achteraf in rekening gebracht.
Idem :)
pi_90230459
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 21:02 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

En mocht je nog een kleermaker in Bangkok weten waar je achteraf kunt betalen, laat het gauw even weten, want die zal wel heel gauw failliet zijn.

onder het narai hotel(silom) zit er een als je binnenkomt rechts en daar naar beneden daar zit een goeie ;)

idd mischien een kleine aanbetaling meer niet
pi_90236517
Vanochtend van Khao Sok naar Ao Nang verplaatst. Quicky lunch en daarna naar Railey om te klimmen. 1 Gids net zijn tweeën, 5 klimmen gehad. Echt perfect en ontzettend leuk. (nog nooit geklommen). Ook al een must dus.

Misschien weinig origineel, but who cares.
pi_90236649
Ik heb dit jaar ook een pak laten maken in Bangkok. Ik moet zeggen dat de kwaliteit me meevalt, maar ik heb er dan ook wel wat meer voor betaald dan ¤85.

Denk dat je idd makkelijk voor minder dan ¤85 een pak kan laten maken, maar dan zal de kwaliteit wel wat minder zijn (maardaslogisch)

Ik heb toen gewoon aan onze gids gevraagd waar ik t het best kon laten doen, en dat was volgens haar bij ene James Fashion
pi_90236952
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 15:24 schreef BoniBoni het volgende:
Ik heb dit jaar ook een pak laten maken in Bangkok. Ik moet zeggen dat de kwaliteit me meevalt, maar ik heb er dan ook wel wat meer voor betaald dan ¤85.

Denk dat je idd makkelijk voor minder dan ¤85 een pak kan laten maken, maar dan zal de kwaliteit wel wat minder zijn (maardaslogisch)

Ik heb toen gewoon aan onze gids gevraagd waar ik t het best kon laten doen, en dat was volgens haar bij ene James Fashion
gewoon in de winkel van dat merk?
pi_90237658
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 15:31 schreef jeloen het volgende:

[..]

gewoon in de winkel van dat merk?
Nou volgens mij was het niet echt een merk, meer gewoon een enorme winkel waar een heleboel nette meneren maatpakken maakten. Ik was er 's ochtends heen gegaan (beter gezegd: ik werd opgehaald bij mij hotel), en savonds werd het pak al bezorgd bij mn hotel. Was echt wel een relaxte zaak :)

Ik denk dat ze er daar ook wel een Boss labeltje op willen naaien als je dat wil. Eerlijk gezegd kan ik er niet echt opgewonden van raken als er op mijn pak een label van Boss zou zitten.

Wanneer ga je naar Thailand? Of zit je er al? :P
pi_90237832
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 15:42 schreef BoniBoni het volgende:

[..]

Nou volgens mij was het niet echt een merk, meer gewoon een enorme winkel waar een heleboel nette meneren maatpakken maakten. Ik was er 's ochtends heen gegaan (beter gezegd: ik werd opgehaald bij mij hotel), en savonds werd het pak al bezorgd bij mn hotel. Was echt wel een relaxte zaak :)

Ik denk dat ze er daar ook wel een Boss labeltje op willen naaien als je dat wil. Eerlijk gezegd kan ik er niet echt opgewonden van raken als er op mijn pak een label van Boss zou zitten.

Wanneer ga je naar Thailand? Of zit je er al? :P
11 juli :)
pi_90237953
Ik meld maar even: wat is Ao Nang een verschrikking!
pi_90238161
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 15:46 schreef jeloen het volgende:

[..]

11 juli :)
Gaaf! Wat ga je doen? Rondreizen?

quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 15:48 schreef jack4ya het volgende:
Ik meld maar even: wat is Ao Nang een verschrikking!
Why? Ik kan me herinneren dat ik het daar prima naar mn zin heb gehad :)
pi_90238362
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 15:53 schreef BoniBoni het volgende:

[..]

Gaaf! Wat ga je doen? Rondreizen?

2 dgn bangkok
15 dgn huis kalasin(en familie enzo)
10 dgn phuket
2 dgn bangkok
:)
pi_90238548
Ao Nang staat voor mij gelijk aan Lloret of zo. Misschien best leuk voor sommigen, maar het heeft niets met Thailand te maken. Maar ieder zijn smaak :-)
pi_90238817
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 15:57 schreef jeloen het volgende:

[..]

2 dgn bangkok
15 dgn huis kalasin(en familie enzo)
10 dgn phuket
2 dgn bangkok
:)
Klinkt goed! Ik ben niet jaloers
Kalasin.. is daar nog wat te doen? Ik heb me laten vertellen dat het Oosten van Thailand een stuk minder de moeite waard is dan het Westen/Zuiden

quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 16:01 schreef jack4ya het volgende:
Ao Nang staat voor mij gelijk aan Lloret of zo. Misschien best leuk voor sommigen, maar het heeft niets met Thailand te maken. Maar ieder zijn smaak :-)
Haha! Ik ben er maar twee dagen geweest, maar had er best nog ff willen blijven! Bij Lloret denk ik toch vooral aan grote groepen te jonge jongeren. Dat viel in Ao Nang best mee (althans, toen ik er was)
pi_90242747
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 16:05 schreef BoniBoni het volgende:

[..]

Klinkt goed! Ik ben niet jaloers
Kalasin.. is daar nog wat te doen? Ik heb me laten vertellen dat het Oosten van Thailand een stuk minder de moeite waard is dan het Westen/Zuiden

het is er een stuk rustiger maar er is wel meer cultuur enzo in het no zie je ook nog veel rijstbouw enzo maar dat is in het zuiden ook niet echt toch? (ben daar nog nooit op platteland geweest:P) maar het is ook leuk om familie te zien die je al een jaar niet gezien hebt en dan lekker barbequen :Y)
pi_90275148
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 16:01 schreef jack4ya het volgende:
Dat heb ik meer met Don Phi Phi. Hoe prachtig het daar ook is.

En niets met Thailand te maken? Je hebt daar prachtige dingen om te doen/zien. Wat me zo het eerste te binnen schiet was een kanotocht door een jungleachtig eilandje. O+

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 22-12-2010 07:10:25 ]
pi_90290384
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 15:24 schreef BoniBoni het volgende:

Ik zou niet naar James Fashion gaan, dat is er eentje van de tuk-tuk oplichtingstrail! In de Bangkok City Guide Lonely Planet staat een lijst van goede custom-made tailors.
pi_90298375
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 15:00 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Ik zou niet naar James Fashion gaan, dat is er eentje van de tuk-tuk oplichtingstrail! In de Bangkok City Guide Lonely Planet staat een lijst van goede custom-made tailors.
En wat is de tuk-tuk oplichtingstrail?
pi_90298852
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 17:53 schreef BoniBoni het volgende:

[..]

En wat is de tuk-tuk oplichtingstrail?
Dan word je een tuktuk aangeboden voor 10 Baht oid naar waar je maar heen wil. Uiteindelijk gooien ze je af bij een tailor, door wie ze betaald worden. In veel gevallen word je dan ook nog eens in de steek gelaten door de tuktuk driver en heb je geen idee waar je in Bangkok je bent.
pi_90299073
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 18:06 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Dan word je een tuktuk aangeboden voor 10 Baht oid naar waar je maar heen wil. Uiteindelijk gooien ze je af bij een tailor, door wie ze betaald worden. In veel gevallen word je dan ook nog eens in de steek gelaten door de tuktuk driver en heb je geen idee waar je in Bangkok je bent.
daarom privechauffeur ^O^ en die moet uiteraard bangkok uit z'n duimpje kennen ;)
pi_90299362
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 18:14 schreef jeloen het volgende:

[..]

daarom privechauffeur ^O^ en die moet uiteraard bangkok uit z'n duimpje kennen ;)
Hoe kom je aan een privechauffeur? Ik rij in Bangkok alleen in effen gekleurde taxi's of in tuktuk's als vooraf de prijs en no stops is afgesproken. :s)
pi_90299511
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 18:24 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Hoe kom je aan een privechauffeur? Ik rij in Bangkok alleen in effen gekleurde taxi's of in tuktuk's als vooraf de prijs en no stops is afgesproken. :s)
oom van mij huurt een taxi en die rijdt ons overal heen ( die taxi's kun je gewoon huren op een of andere manier)

edit: dan staat dat lichtje zegmaar uit dat ie als bezet staat ;)
  donderdag 23 december 2010 @ 01:27:38 #244
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_90323531
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 18:24 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Hoe kom je aan een privechauffeur?
Hotels hebben vaak wel een stel dergelijke mannen/vrouwen achter de hand. Inderdaad gewoon taxi's waarmee je een dagprijs afspreekt.
pi_90335282
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 01:27 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Hotels hebben vaak wel een stel dergelijke mannen/vrouwen achter de hand. Inderdaad gewoon taxi's waarmee je een dagprijs afspreekt.
of je hebt gewoon goede contacten ;)
  donderdag 23 december 2010 @ 13:15:38 #246
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_90338484
Ja, of gewoon je eigen chauffeur. Maar daar hebben vakantiegangers die in dit topic komen niet zoveel aan he?
pi_90341119
quote:
18s.gif Op donderdag 23 december 2010 13:15 schreef Gaoxing het volgende:
Ja, of gewoon je eigen chauffeur. Maar daar hebben vakantiegangers die in dit topic komen niet zoveel aan he?
das waar
maar ot: de meeste taxi's kun je wel in maar neem niets aan van voedsel oid en alleen moet je ook een beetje oppassen ;)
pi_90346667
Zaterdag vertrekken, erge zin in :D
Top 5 China producten
  donderdag 23 december 2010 @ 20:10:15 #249
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_90357572
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 14:12 schreef jeloen het volgende:

[..]

das waar
maar ot: de meeste taxi's kun je wel in maar neem niets aan van voedsel oid en alleen moet je ook een beetje oppassen ;)
:) Er is mijn in al die jaren in Azië, en zeker niet in Thailand, nog nooit iets van voedsel in een taxi aangeboden.
Dat is ook iets wat je niet zal verwachten, dat krijg je in andere landen ook niet.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_90359300
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 20:10 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

:) Er is mijn in al die jaren in Azië, en zeker niet in Thailand, nog nooit iets van voedsel in een taxi aangeboden.
Dat is ook iets wat je niet zal verwachten, dat krijg je in andere landen ook niet.
mij booden ze wel eens snoepjes aan uit een open verpakking van die per 1 verpakte dingen

nou die hoef ik niet hoor
  donderdag 23 december 2010 @ 23:37:03 #251
62913 Blik
The one and Only!
pi_90369464
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 16:05 schreef BoniBoni het volgende:

[..]

[..]

Ik vond het Oosten van Thailand juist een verademing, nauwelijks aangetast door de toeristen en dat is nou juist meer het authentieke Thailand. Alleen natuurlijk minder te doen als in het Westen/Zuiden
pi_90380812
Welke achterlijke gladiool steelt nu mijn schoenen!? Ik kan echt niet alles op flipflops!
  Moderator vrijdag 24 december 2010 @ 07:58:02 #253
155227 crew  Guppy
dus
pi_90380915
Ooh nee!! Da's shit... Kun je daar iets vinden in jouw maat?
pi_90381041
Alleen maar flipflops... Maar dat kan ik echt niet op lopen. Grafbende.
  Moderator vrijdag 24 december 2010 @ 08:15:05 #255
155227 crew  Guppy
dus
pi_90381054
Ja, da's balen... Waar ben je? Op een plek waar geen 'westerse' shopping malls zijn zeker
  vrijdag 24 december 2010 @ 11:11:00 #256
62913 Blik
The one and Only!
pi_90384624
:D
pi_90387006
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 07:43 schreef jack4ya het volgende:
Welke achterlijke gladiool steelt nu mijn schoenen!? Ik kan echt niet alles op flipflops!
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 07:43 schreef jack4ya het volgende:
Nu niet naar een Fullmoonparty gaan want dan heb je ook geen slippers meer :')

Wel een paar terug gejat toen.. Nja paar.. 2 verschillende, zowel in kleur als maat _O-
Mijn vriendin had een beter paar gevonden, heeft ze nog de hele reis op gelopen _O-
pi_90413573
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 12:20 schreef Stefanovic83 het volgende:

[..]

[..]

Nu niet naar een Fullmoonparty gaan want dan heb je ook geen slippers meer :')

Wel een paar terug gejat toen.. Nja paar.. 2 verschillende, zowel in kleur als maat _O-
Mijn vriendin had een beter paar gevonden, heeft ze nog de hele reis op gelopen _O-
Ik vond het destijds een goed plan om mijn slippers te begraven.

Op het moment zelf leek het plan beter dan de dag erna. :s)
pi_90415124
_O-
pi_90459363
Slippers kosten geen drol, dat gaf ik niet erg gevonden,
Maar ik had maar 1 paar schoenen bij me. Asics en flipflops. Nou. Het was wel humor dat ik mijn echt politie rapport moest schrijven en printen. Moest alleen wel even de printer installeren. In het Thais uiteraard. :D
Inmiddels weer terug in Nang. We hebben vanmiddag weer gekomen in Rayleh. Vanochyend vanyit PhiPhi, morgen kayaken etc. nog even knallen voordat we naar huis gaan.
pi_90496584
Vandaag nog wezen kajakken rondom Krabi. Mangroven, grotten en een waanzinnige lagune, de regenwoud versie van "the Beach" lagune.

En ja wel, echte U.S. Leo's * gescoord voor 5euro. Dus ik hoef niet op mijn slippers de sneeuw in.

* namaak all stars :D
  Moderator maandag 27 december 2010 @ 15:42:59 #262
155227 crew  Guppy
dus
pi_90497000
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 15:32 schreef jack4ya het volgende:
Vandaag nog wezen kajakken rondom Krabi. Mangroven, grotten en een waanzinnige lagune, de regenwoud versie van "the Beach" lagune.

En ja wel, echte U.S. Leo's * gescoord voor 5euro. Dus ik hoef niet op mijn slippers de sneeuw in.

* namaak all stars :D
Yay voor nieuwe schoenen *O* tot aan thuis zullen ze het wel volhouden :Y
pi_90501077
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 23:37 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik vond het Oosten van Thailand juist een verademing, nauwelijks aangetast door de toeristen en dat is nou juist meer het authentieke Thailand. Alleen natuurlijk minder te doen als in het Westen/Zuiden
helemaal eens.

Isaan <3

Nog relaxter en gemoedelijker. Inderdaad minder highlights (alhoewel That Phanom één van de mooiste en meest relaxte tempels herbergt, imho), maar zoveel minder gehypt en op falangs gericht :) 'T is maar net wat je zoekt :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 27-12-2010 17:31:00 ]
pi_90501917
Ik vond de grote steden toch best op farangs gericht om eerlijk te zijn (Ubon, Udon Thani) en ik zag dat daar toch echt heel veel Farangs komen (de meeste zijn wel oud en waarschijnlijk met pensioen). Er zal vast minder toerisme zijn dan in zeg -pak em beet- Bangkok ofzo maar er lopen toch behoorlijk wat Farangs rond vanuit mijn ervaring :) Ik ga in januari weer even naar Isaan omdat ik naar Laos moet voor mijn nieuwe B Visa :P
pi_90502258
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 17:47 schreef Flammie het volgende:
Ik vond de grote steden toch best op farangs gericht om eerlijk te zijn (Ubon, Udon Thani) en ik zag dat daar toch echt heel veel Farangs komen (de meeste zijn wel oud en waarschijnlijk met pensioen). Er zal vast minder toerisme zijn dan in zeg -pak em beet- Bangkok ofzo maar er lopen toch behoorlijk wat Farangs rond vanuit mijn ervaring :) Ik ga in januari weer even naar Isaan omdat ik naar Laos moet voor mijn nieuwe B Visa :P
hmmm, probeer Mukdahan, That Phanom, Sakhon Phamon en Beung Kan eens. Het klopt dat je er wel Farangs tegenkomt, maar die zijn meestal in bezit van een eigen Toyota pick up, en die wonen idd in andere stukken van Thailand.

In That Phanom kun je ook een gozer genaamd Doug tegenkomen, die werkt 2 maanden per jaar op een booreiland en rijdt de andere maanden rond in zijn Lotus, naar zijn zeggen 1 van de weinige in Thailand (en ik geloof hem ;) )

Isaan is vooral suf, veel langzamer. Dus niet waar de meeste toeristen komen, maar eerder de slow travellers :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 27-12-2010 18:22:17 (irritante typo :D) ]
pi_90502617
quote:
je hebt geen thais passpoort? en je woonde bij je ouders, wonen die in thailand?
pi_90502720
quote:
Ik vond dat er in grote steden toch best veel farangs zijn (Ubon, Udon Thani)
op het platteland(:')) ook hoor :D
pi_90504151
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 18:08 schreef jeloen het volgende:

[..]

je hebt geen thais passpoort? en je woonde bij je ouders, wonen die in thailand?
:') !!!
pi_90505006
quote:
9s.gif Op maandag 27 december 2010 18:55 schreef Flammie het volgende:

[..]

:') !!!
nee serieus?
wat brengt je dan naar thailand
en wonen je ouders in limburg ofso? toch niet maastricht of sittard he?
maar waarom zeg je dat je bij je ouders woont terwijl je wow zelfstudie doet, terwijl je gewoon in thailand zit?
pi_90525846
Phuket airport. Dank BK voor de wifi, want Oriënt is vertraagd.
pi_90530019
Morgen nog een dag hier in bangkok. Nog tips?
  Moderator dinsdag 28 december 2010 @ 11:41:33 #272
155227 crew  Guppy
dus
pi_90530190
Wij hebben heerlijk gerelaxed in Dusit Park, en ook heel leuk gewandeld door China Town :) En verder heb je natuurlijk de bekende hotspots, het is net een beetje wat je zoekt
pi_90530366
Ik hoorde dat Soi Cowboy ook de moeite waard was/
pi_90530910
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 11:35 schreef jack4ya het volgende:
je voor de laatste keer volgooien op Kao San! (hebben wij gedaan :') )
  dinsdag 28 december 2010 @ 12:17:32 #275
62913 Blik
The one and Only!
pi_90531486
Of je gaat naar een mooie pingpongballetjes-show
pi_90535616
Mijn vriendin wil graag naar thailand op vakantie. Maar mij trekt het niet zo erg. Wat zijn de redenen die mijn van gedachte doen veranderen??
pi_90535833
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 14:01 schreef Stansfield het volgende:
Mijn vriendin wil graag naar thailand op vakantie. Maar mij trekt het niet zo erg. Wat zijn de redenen die mijn van gedachte doen veranderen??
grote verscheidenheid aan landschappen:
strand-jungle-bos-platteland-stad

er is voor iedereen wat:
van goedkoop hutje in de jungle
tot een resort met spa op de kamer aan zee
tot hotel kamer op de 70e verdieping met 360 graden uitzicht op bangkok

er is veel cultuur en natuur maar ook veel ''moderne dingen'' zoals grote winkel faciliteien en bars enzo ^O^
pi_90536064
En wat trekt je dan niet aan Thailand?

Het weer is prachtig, het eten is goed, de mensen zijn aardig en de natuur is bijna nergens zo mooi als in Thailand. Verder is het niet duur en is de sfeer echt heel erg relaxed.
pi_90539078
Geen idee eigenlijk. Ik heb een beetje het idee dat het een soort van back pack stink land is zeg maar. Beetje als the beach. Wel mooie stranden ofzo maar verder dat alles gewoon oud en onconfortabel is.

Wat zou dan een goede plek zijn om met zijn 2en naar toe te gaan? En een combinatie te hebben van een strand, natuurlijk en stad vakantie?
  dinsdag 28 december 2010 @ 15:45:46 #280
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_90539805
quote:
Op dinsdag 28 december 2010 11:35 schreef jack4ya het volgende:
Fietsen met Ko van Kessel door Chinatown is leuk. jim Thompson's huis ook.
pi_90540169
Fietsen is leuk ja, maar ome Ko hanteert forse prijzen :x

China town was idd heel leuk. Markten gedaan. Tempels bezocht. Klongs bevaren. Zuipen hoeft van mij (nu) even niet.

Zelf fietsen huren ofzo, of die huge shopping malls...

[ Bericht 62% gewijzigd door jack4ya op 28-12-2010 16:03:13 ]
pi_90540279
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 15:29 schreef Stansfield het volgende:
Geen idee eigenlijk. Ik heb een beetje het idee dat het een soort van back pack stink land is zeg maar. Beetje als the beach. Wel mooie stranden ofzo maar verder dat alles gewoon oud en onconfortabel is.

Wat zou dan een goede plek zijn om met zijn 2en naar toe te gaan? En een combinatie te hebben van een strand, natuurlijk en stad vakantie?
als jij geld hebt kan je het zo goed maken als je wil :)
  Moderator dinsdag 28 december 2010 @ 16:02:43 #283
155227 crew  Guppy
dus
pi_90540366
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 15:57 schreef jack4ya het volgende:
Fietsen is leuk ja, maar ome Ko hanteert forse prijzen :O
Je kunt er ook leuk wandelen :)
  dinsdag 28 december 2010 @ 21:41:56 #284
62913 Blik
The one and Only!
pi_90555822
quote:

Vraag, wat is voor jou een ideale vakantie?
  dinsdag 28 december 2010 @ 21:48:24 #285
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_90556196
quote:

Ik ga jou echt niet overhalen, blijf er maar weg. En dat zouden veel meer van die wannabee Azie-gangers moeten doen. Wordt het een stuk rustiger van..... :z

Maar als je dan toch een combi van stad en strand wilt hebben, PATTAYA schijnt the place to be te zijn, niet dat ik er ooit zelf geweest ben, maar van horen zeggen.... 8)7
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_90570029
Zo! Gratis stadsfiets tegengekomen, dus doen we het mooi zelf. Hartstikke leuk en scheelt weer 90 euro. Nu aan een mega moccafrappe...
pi_90570067
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 05:44 schreef jack4ya het volgende:
Zo! Gratis stadsfiets tegengekomen, dus doen we het mooi zelf. Hartstikke leuk en scheelt weer 90 euro. Nu aan een mega moccafrappe...
Die groene fietsen? Officieel mag je alleen op het groene pad rijden, maar je kan er prima zelf buiten gaan. Wel vond ik Bangkok toch een beetje link om er zelf met de fiets opuit te gaan :') In Ayutthaya en Kanchanaburi gaat dat echt beter, of je moet weten waar je rustig kan fietsen in Bangkok.
pi_90571242
Fietsen in Ayuthaya is echt briljant! Superleuke dag gehad toen. Het was wel wat warmpjes, fietsen bij vochtig 30 graden :')
pi_90577516
Groene fietspaden zaten voornamelijk verstopt onder geparkeerde strip auto's. Dus we hebben ond eigen plan getrokken. Erg leuke dag geworden.

En mr yim is op vakantie ofzo, dus ik kan met een gerust hart vertrekken. :D
pi_90577778
De vluchten van morgen zitten bom- en bomvol, maar de 31e zijn ze zowat leeg! Ik ga dus nieuwjaar in het vliegtuig vieren.....heeft iemand een leuk idee om nieuwjaar te vieren in BKK?
  Moderator woensdag 29 december 2010 @ 12:56:14 #291
155227 crew  Guppy
dus
pi_90577846
Euhm, je zit toch in de lucht dan, en niet in BKK, toch?
pi_90577946
Klopt.....maar ik land vroeg in de middag, op 1 januari....dus ik heb een hele dag! ;)
  Moderator woensdag 29 december 2010 @ 13:00:41 #293
155227 crew  Guppy
dus
pi_90578014
Ooh, dat scheelt :) Kan je alleen niet al te veel tips geven. Wij hebben vorig jaar flink doorgehaald in BKK met nieuwjaar, en hebben van Nieuwjaarsdag zelf eigenlijk niet zo gek veel meegekregen :@
pi_90578372
Ah, naja....zal toch wel aardig verrot aankomen, dus ik ga het ook niet al te denderend aanpakken.

@Flammie, ik las tussen de regels door dat je wat studiemateriaal hebt geschreven? Heb je een tester nodig? :P
pi_90582022
Ik wil misschien in mei of juli naar Thailand, voornamelijk voor de Tiger Temple. Ik vind het ook wel zielig voor die beesten maar ik wil het ook wel eens meemaken. En écht slecht hebben ze het natuurlijk ook niet, er zijn dieren die het nog erger hebben.

Maar weet iemand hoe het zit ermee precies? Wat betaal je bijv aan entree? Kan je zo'n tijger ook adopteren? Is het dicht bij een stad waar een vliegveld is?

Het lijkt mij een prachtervaring. Ik zag trouwens ook dat je naast (niet qua locatie ernaast ;)) tiger Temple ook Tiger Kingdom had, maar dat zag er wel stuk afstandelijker uit.
pi_90582197
Van vandaag. Geen idee van de kwaliteit. Ik zit te harken op term desire, maar toch...

[ Bericht 21% gewijzigd door jack4ya op 29-12-2010 14:35:03 ]
  Moderator woensdag 29 december 2010 @ 14:49:39 #297
155227 crew  Guppy
dus
pi_90583176
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 14:25 schreef LeNick het volgende:
- Tiger Temple verhaal -
Tja, ik zeg, niet doen.

Zo zijn tijgers niet bedoeld, en door er naar toe te gaan, houd je dat soort praktijken in stand. Eeuwig zonde.

Google voor de grap eens op Tiger Temple, ze worden onder andere verdacht van mishandeling en illegale handel in tijgers. Wil je dat in stand houden?
  woensdag 29 december 2010 @ 14:56:42 #298
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_90583532
Iemand al gehoord of gelezen dat ze in Thailand vliegtax willen gaan heffen van 15%!

Bron Bangkok Post Business:

IATA: Green tax could hurt travelPublished: 27/12/2010 at 12:00 AM
Newspaper section: Business

The international airline industry is up in arms against Thailand's plan to impose a hefty tax on air travellers, warning it would be counterproductive for a country that relies heavily on tourism.

The International Air Transport Association (IATA) said a proposed 15% tax on ticket prices would discourage airlines to operate to Thailand and drive away travellers.

"We think it is absolutely counterproductive," said Jeff Poole, who oversees industry charges, fuel and taxation issues at IATA, told the Bangkok Post.

IATA, which represents 230 airlines, will soon formally raise its objection to the Thai government when it completes a paper on impacts to the overall economy from the "green tax."

The Thai cabinet last October agreed in principle to impose the air travel tax as part of a new environmental tax on polluting industries, products and services, starting in 2012.

"[Fifteen percent] is incredible high by any standard. We normally see a few percent in other countries, to which we strongly object, " said Mr Poole.

"Airlines always have a choice as to where they fly, and if it is more expensive to operate in one country or one airport compared to others, airlines will move their services to other locations where they can make a better financial recovery," he said.

From the travellers' perspective, if it costs a lot more to fly to Bangkok than to Kuala Lumpur or somewhere else in Asia, they will make a choice, he added.

IATA believes many other counties impose green taxes mainly for revenue purposes, even if they are doing so in the name of the environment.

Mr Poole cited the adverse effect of a similar tax imposed and later revoked by the Dutch government. "When they introduced the tax people just drove over the border to Germany and flew from other airports."

According to IATA, the Netherlands in 2009 collected 312 million in departure taxes but the impact cost the Dutch economy 1.2 billion.

Some other European countries are using departure taxes mainly to raise badly needed money, it said.

In June, Germany agreed to impose a new departure tax to raise $3.1 billion a year. The new UK air passenger duty is expected to raise 2.5 billion and an Austrian departure tax 90 million. These taxes can be 3-5% of the price of a ticket, IATA said.

"Aviation can help drive economic growth, but not if we are beaten to death with new taxes," IATA director-general Giovanni Bisignani said a media briefing in Geneva on Dec 14.

Next year, IATA will launch a major communication initiative in Europe to educate governments on the social and economic benefits of the aviation industry, he said.

The air transport industry generates 31.9 million jobs globally and aviation's global economic impact was estimated at $3.55 billion in 2007, equivalent to 7.5% of world GDP, according to IATA.

Writer: Boonsong Kositchotethana
Position: Deputy Editor Business
Explore the World
pi_90591750
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 14:56 schreef bluesparkle het volgende:
Iemand al gehoord of gelezen dat ze in Thailand vliegtax willen gaan heffen van 15%!

Bron Bangkok Post Business:

IATA: Green tax could hurt travelPublished: 27/12/2010 at 12:00 AM
Newspaper section: Business

The international airline industry is up in arms against Thailand's plan to impose a hefty tax on air travellers, warning it would be counterproductive for a country that relies heavily on tourism.

The International Air Transport Association (IATA) said a proposed 15% tax on ticket prices would discourage airlines to operate to Thailand and drive away travellers.

"We think it is absolutely counterproductive," said Jeff Poole, who oversees industry charges, fuel and taxation issues at IATA, told the Bangkok Post.

IATA, which represents 230 airlines, will soon formally raise its objection to the Thai government when it completes a paper on impacts to the overall economy from the "green tax."

The Thai cabinet last October agreed in principle to impose the air travel tax as part of a new environmental tax on polluting industries, products and services, starting in 2012.

"[Fifteen percent] is incredible high by any standard. We normally see a few percent in other countries, to which we strongly object, " said Mr Poole.

"Airlines always have a choice as to where they fly, and if it is more expensive to operate in one country or one airport compared to others, airlines will move their services to other locations where they can make a better financial recovery," he said.

From the travellers' perspective, if it costs a lot more to fly to Bangkok than to Kuala Lumpur or somewhere else in Asia, they will make a choice, he added.

IATA believes many other counties impose green taxes mainly for revenue purposes, even if they are doing so in the name of the environment.

Mr Poole cited the adverse effect of a similar tax imposed and later revoked by the Dutch government. "When they introduced the tax people just drove over the border to Germany and flew from other airports."

According to IATA, the Netherlands in 2009 collected 312 million in departure taxes but the impact cost the Dutch economy 1.2 billion.

Some other European countries are using departure taxes mainly to raise badly needed money, it said.

In June, Germany agreed to impose a new departure tax to raise $3.1 billion a year. The new UK air passenger duty is expected to raise 2.5 billion and an Austrian departure tax 90 million. These taxes can be 3-5% of the price of a ticket, IATA said.

"Aviation can help drive economic growth, but not if we are beaten to death with new taxes," IATA director-general Giovanni Bisignani said a media briefing in Geneva on Dec 14.

Next year, IATA will launch a major communication initiative in Europe to educate governments on the social and economic benefits of the aviation industry, he said.

The air transport industry generates 31.9 million jobs globally and aviation's global economic impact was estimated at $3.55 billion in 2007, equivalent to 7.5% of world GDP, according to IATA.

Writer: Boonsong Kositchotethana
Position: Deputy Editor Business
achja mijn ticket is al geboekt dus dat blijft lekker staan :)
pi_90592850
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 14:49 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Tja, ik zeg, niet doen.

Zo zijn tijgers niet bedoeld, en door er naar toe te gaan, houd je dat soort praktijken in stand. Eeuwig zonde.

Google voor de grap eens op Tiger Temple, ze worden onder andere verdacht van mishandeling en illegale handel in tijgers. Wil je dat in stand houden?
Ik ben ook tegen dierenleed. En daar wil ik bij voorkeur ook niet aan mee werken. Het is dan ook wel enigszins hypocriet dat ik dit wel wil ga doen, maar dit wil ik gewoon eens dolgraag meemaken! Als een kleine jongensdroom ;)

En verdacht worden wil niet zeggen dat het ook zo is natuurlijk (al is de kans wel groot in dit geval misschien ;)) maar ik hoor juist verhalen dat het tijgers zijn waarvan de ouders zijn gedood door stropers en dat het idee is om ooit een generatie weer in het wild te zetten.

Ik heb het net met mijn vader overlegd, en hij ziet het ook wel zitten.. Dus eens een tripje met mijn vader! Lijkt me wel leuk. Moet nu beetje uitzoeken van hem wat allemaal beetje gunstig is ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')