cafca +2quote:
In protest tegen Geert Wilders???quote:
quote:The band is perhaps most notable for the quadrophonic approach to their shows: live performances are played in a quadraphonical live set-up, an idea that came from one ofvery first gigs. On the opening-night of an art exhibition in a squatted Amsterdam bathhouse there was too little space for the band to play together, so each band member took his/her own independent stage and P.A.-stack by his/her side to one corner of the club. It proved an interesting set-up for the band and created a strange experience for the audience. They followed the same approach for their next gig at the Melkweg in Amsterdam and since then hardly ever played together on one stage again.
Leuk.quote:
Welke band?quote:In 1982 stapt zanger Erik Peters uit The Nitwitz en begint zijn eigen Outrageous, een pretpunk-band die tot 1989 zal blijven bestaan. De rest gaat door onder wat wel de leukste en ieder geval de meest subversieve bandnaam uit de Nederlandse popgeschiedenis mag heten.
quote:
quote:worden in 1978 opgericht. De eerste bezetting bestaat uit Maak (Mark Tilstra), Dougel (Hein Doeglas) en Frank (Scholtens), enige tijd later aangevuld met bassist Peter Millenaar. Omstreeks 1982 verandert de stijl van De :x in pretpunk. Zangervan de band "The Chops" heeft inmiddels Frank vervangen en wordt met zijn voorkomen en capriolen een waar boegbeeld.
De eerste inderdaad. Volgens mij had iedereen bijna die single.quote:Op vrijdag 5 november 2010 10:52 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
I against I -Top of the world/ I wanna hold your hand
Ik vond die hele single wel leuk. Ik heb geloof ik ook die twee Epitaph-albums nog, maar dat is het ook net niet. Toch wel een sympathiek bandje.quote:Op vrijdag 5 november 2010 11:01 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik had 'm idd ook. TOTW is ook het enige aardige nummer dat ze hebben gemaakt. Naja, Time misschien nog. I wanna hold your hand vind ik verschrikkelijk.
Yup.quote:
Dat deden ze wel vaker dan.quote:Op vrijdag 5 november 2010 11:17 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Niet NRA.
IAI waren idd wel aardige jongens. De laatste keer dat ik ze zag was het publiek zo weinig onder de indruk dat de band maar hun kratje bier uit de kleedkamer voor het podium zette om het publiek te paaien, Beetje genant was dat.
Ja, toen ik de naam zag...quote:
Toen ik voor het eerst hun naam zag, dacht ik: Willen die jongens niet doorbreken ofzo.quote:
Laat je dat nou goed doenquote:
Jaaaren terug ooit live gezien, maakte wel indruk toen. Ze hadden toch ook een (mede)zingende drummer? Ik heb toen ook de eerste twee platen gekocht. Ik wist wel dat ze nog steeds bestonden, maar volg ze eigenlijk niet meer zo.quote:Op vrijdag 5 november 2010 11:31 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ohja, die 2e met dat gepunnikte hoesje heb ik ook nog.
quote:Op vrijdag 5 november 2010 11:30 schreef schaap001 het volgende:
leuk bandje, bestaan nog steeds, vanavond staan ze in Bibelot, Dordrecht
Precies hetzelfde inderdaad!quote:Op vrijdag 5 november 2010 11:38 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Zo klinken ze dus tegenwoordig. Zo'n beetje hetzelfde
Ja, die.quote:Op vrijdag 5 november 2010 11:54 schreef Grobbel het volgende:
Oh, is dat die ene waarop Davies samen met andere bands z'n oude nummers opnieuw inspeelt? Want dat rijtje van belsen komt me stiekem toch wel bekend voor dan.
Belsen +2quote:Op vrijdag 5 november 2010 11:52 schreef belsen het volgende:
Metallica, Mumford & Sons, Amy MacDonald, Black Francis, Billy Corgan.
Ik vond het ook maar zozo, eik.
Arno???quote:Op vrijdag 5 november 2010 11:54 schreef Beregd het volgende:
arno
gisteren stukje life gezien met davies en arno, was best leuk.
gek, op engelse sites vind je er niets van, maar humo vermeldt ook arno:quote:Op vrijdag 5 november 2010 11:56 schreef belsen het volgende:
[..]
Arno???
Schijnbaar helemaal gemist.
Die inderdaad. De versie die The Beatles zelf opnamen een jaar later is trouwens veruit superieur.quote:
Uit de spelregels:quote:
quote:Puntentelling
In principe krijgt iemand voor elke goed beantwoorde vraag één punt. In elke tiende topic tellen goede antwoorden echter dubbel.
quote:No matter how closely I study it,
No matter how I take it apart,
No matter how I break it down,
It remains consistent.
Elbow Bones that is..quote:Op vrijdag 5 november 2010 14:00 schreef Blogman het volgende:
Wilde ik net een stukje van posten, indien het antwoord goed was..
Dat moet je toch echt zelf weten.quote:Op vrijdag 5 november 2010 14:14 schreef Blogman het volgende:
Ik ben nieuw, dus dat mag iemand anders even bepalen..
Die van de Sunshineband dan?quote:
Geen quiz is compleet zonder King Crimson ! Het album..quote:Ik pas sowieso, ik ken niets van King Crimson.
We hebben een winnaar !quote:Indiscipline dan.
quote:
quote:
Zeg, je maakt het er hier allemaal niet duidelijker op. Je hebt toch niet gedronken, he?quote:
Ik probeer even wazig te zijn als ieder ander op dit forum..quote:Zeg, je maakt het er hier allemaal niet duidelijker op. Je hebt toch niet gedronken, he?
proberen om wazig te zijn is niet zo moeilijkquote:Op vrijdag 5 november 2010 14:57 schreef Blogman het volgende:
[..]
Ik probeer even wazig te zijn als ieder ander op dit forum..
dat lukt aardigquote:Op vrijdag 5 november 2010 14:57 schreef Blogman het volgende:
[..]
Ik probeer even wazig te zijn als ieder ander op dit forum..
quote:Op vrijdag 5 november 2010 14:55 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
In the Garden
Never gonna cry again
Die ja, de eerste.quote:
Maar om precies die juiste wazigheid te tonen valt niet mee..quote:Op vrijdag 5 november 2010 15:30 schreef ErwinDikkie het volgende:
[..]
proberen om wazig te zijn is niet zo moeilijk![]()
Peaceman +2quote:Op vrijdag 5 november 2010 20:17 schreef peaceman het volgende:
Boom Boom Mancini - Red Skies
(heb de single ook)
Sahara-effect.quote:Op vrijdag 5 november 2010 23:45 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
gvd man, ik was net omringt door Di-rect fans. Ik liep zelfs langs Spike.
Hoop dat niemand me gezien heeft.
Slachtofferhulp is 0900 0101quote:Op vrijdag 5 november 2010 23:45 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
gvd man, ik was net omringt door Di-rect fans. Ik liep zelfs langs Spike.
Hoop dat niemand me gezien heeft.
quote:Op vrijdag 5 november 2010 22:21 schreef Blogman het volgende:
In 1991 zingt Tom Waits twee wonderschone liedjes op een verder instrumentaal jazzalbum van iemand uit Jackson, Mississippi. Wie was die muzikant uit Jackson ?
Je hebt t goed voor mekaar MM. Mooie muziek gehoord tussen al het Halloween gebeuren door?quote:Op zaterdag 6 november 2010 03:44 schreef MadMaster het volgende:
[..], ik zit nu sinds een paar uur in Jackson in Mississippi. Ben de gezochte artiest waarschijnlijk nog niet tegen gekomen, want het zegt me niets. Morgen door naar New Orleans...
Eergisteren een afschuwelijke nep-Elvis gezien en helaas ook gehoord, gisteren bij BB King in z'n club op Beale Street gezeten. Daar vlogen de vonken er vanaf met blues-, disco- en soul-classics. Daarvoor de Gibson gitaar fabriek in Memphis bezocht...quote:Op zaterdag 6 november 2010 03:48 schreef lubje25 het volgende:
[..]
Je hebt t goed voor mekaar MM. Mooie muziek gehoord tussen al het Halloween gebeuren door?
Daar was ik ook 3 weken geleden..., Jackson ook bezocht...quote:Op zaterdag 6 november 2010 05:04 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Eergisteren een afschuwelijke nep-Elvis gezien en helaas ook gehoord, gisteren bij BB King in z'n club op Beale Street gezeten. Daar vlogen de vonken er vanaf met blues-, disco- en soul-classics. Daarvoor de Gibson gitaar fabriek in Memphis bezocht...![]()
Gospel-rock concert vorige week in Austin was ook erg goed ('I give you the blessings, people from the Netherlands'). Morgen verder dus in New Orleans en dan zit woensdag onze trip er helaas al weer op. Te weinig tijd...
Zeven jaar geleden heb ik me op Bourbon Street wel vermaakt. Nog muzikale tips voor in New Orleans dan?quote:Op zaterdag 6 november 2010 09:42 schreef Burnett het volgende:
[..]
Daar was ik ook 3 weken geleden..., Jackson ook bezocht...
In New Orleans kun je Bourbon Street overslaan.
Niet van mij, maar doe de groeten aan Poppy Z Brite als je d'r tegenkomtquote:Op zaterdag 6 november 2010 14:32 schreef MadMaster het volgende:
Nog muzikale tips voor in New Orleans dan?
Ik heb er Dr. John met Allen Toussaint op het LaFayette Square gezien.quote:Op zaterdag 6 november 2010 14:32 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Zeven jaar geleden heb ik me op Bourbon Street wel vermaakt. Nog muzikale tips voor in New Orleans dan?
* MadMaster noteert in agenda...quote:Op zaterdag 6 november 2010 14:55 schreef Burnett het volgende:
[..]
Ik heb er Dr. John met Allen Toussaint op het LaFayette Square gezien.
Daar zijn elke week live-optredens.
Op Frenchmen Street veel Jazz...
En bezoek er Port Of Cal (de stamkroeg van menig muzikant, Fats Domino zit er 2 a 3 keer per week)
Op St. PeterStreet zit een prima Soulfood/Gumbo restaurant.
Ik herkende What the toll tells. Best een aardig album.quote:Op zondag 7 november 2010 08:48 schreef Blogman het volgende:
Ha, het is me gelukt om een beantwoordbare vraag te stellen !
Het klopt in elk geval dat het Blondie niet is, maar wie wel.quote:
verrek, echt goed kijken om dat te kunnen zienquote:
Als een perfecte Blondie.quote:
quote:are a rock band formed in Philadelphia, Pennsylvania, United States in 2002. The original five members were Zach Djanikian, Matt Kass, Derek Feinberg, Josh Sack, and Adam Flicker.
Een van mijn favorietere albums van vorig jaar.quote:
Ziet er bijzonder uit.quote:
Inderdaad... ik mis m'n geel/witte.quote:Op zondag 7 november 2010 19:15 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ik kan vooralsnog maar moeilijk wennen aan de nieuwe lay-out...
quote:Led by songwriter Michael Fitzpatrick,![]()
brew up a retro sound inspired by Motown and Stax Records. Fitzpatrick initially formed the
as a neo-soul solo project, having purchased an old church organ and found that it helped inspire his songwriting. While recording a solo EP, he recruited an old college friend, James King, to add horn arrangements to the material. The lineup grew from there, with the
eventually becoming a coed septet. Songs for a Break Up, Vol. 1 marked the groups first release in 2009, and
![]()
headed to South by Southwest the following year, stirring up some industry buzz in the process
Laten we hopen dat de overexpose meevalt. De huidige single van de band die ik zoek, vind ik errug fijn. Ken je die al Grobbel?quote:Op zondag 7 november 2010 20:33 schreef Grobbel het volgende:
Opgezocht, kende het verder nog niet.
Al valt het me wel op dat de motown/funk/soul-sound de laatste jaren ineens weer helemaal 'in' is. Op dit moment is dat nog prima (weer een beetje een frisse wind nu de postpunkrevival en de indiefolk weer zijn weggegleden, uitzonderingen daargelaten), maar ik vraag me af of ik over een jaar daar nog steeds zo over denk... Het lijkt er in elk geval op dat dit de volgende hype wordt die compleet kapot gemaakt gaat worden door overexposure.
Nog niet dus, maar ik zal er eens naar luisteren.quote:Op zondag 7 november 2010 20:35 schreef peaceman het volgende:
[..]
Laten we hopen dat de overexpose meevalt. De huidige single van de band die ik zoek, vind ik errug fijn. Ken je die al Grobbel?
Dank voor het verkloten voor de vraag...quote:Op zondag 7 november 2010 20:36 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Nog niet dus, maar ik zal er eens naar luisteren.
edit: deze?
Is goed.quote:Op zondag 7 november 2010 20:43 schreef Grobbel het volgende:
Zal ik als boetedoening dan maar een nieuwe opgooien?
Ook die single vond ik errug fijn! Ben alleen ff de titel kwijt.quote:Op zondag 7 november 2010 20:48 schreef Grobbel het volgende:
[..]
peaceman +2
Drie keer live gezien ondertussen. Erg fijne band!
Ja, die... Heb je ook die opname bij David Letterman gezien?quote:
Eén van die artiesten waardoor ik vrees dat de soulrevival heel snel heel erg kut gaat worden. Veel te gimmicky.quote:
quote:For 2 decades,thought athletics would be his career. When injuries changed the football players plans in 1999,
went back to school for music and all his efforts went into writing, recording and performing. In Winter 2003, San Francisco native
left for his first solo tour through 38 US states and 9 European countries. This tour was providing much of the material that was to be his first solo release Amber Alley And After. He almost made it home, but fell in love in Europe on the last stop of the 77 city tour.
Die cover vind ik niet zo geweldig, maar hij heeft best een leuk album gemaakt.quote:Op zondag 7 november 2010 21:03 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Eén van die artiesten waardoor ik vrees dat de soulrevival heel snel heel erg kut gaat worden. Veel te gimmicky.
Ik ken alleen die vreselijke cover-ep van hem, waarin ie zich ook nog waagt aan 'spannend' bronmateriaal als I Kissed a Girl, Barbie Girl en Crazy. Dat album zal best goed kunnen zijn (al doet de RYM user score het ergste vermoeden), maar ik vind het toch lastig om hem niet als een flauwe novelty-act te zien.quote:Op zondag 7 november 2010 21:26 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Die cover vind ik niet zo geweldig, maar hij heeft best een leuk album gemaakt.
't Is even wennen, maar het went wel. Wij als crew 'moesten' al een tijdje, nu loopt het wel.quote:
cafca, volgens mij gaat het om deze kerel. ff naar boven scrollen staat een foto bij. Geen Rod en geen Julioquote:
Ja, ik weet het. Maar ik moet toch wat doen om het topic weer een beetje op gang te krijgen...quote:Op maandag 8 november 2010 11:06 schreef lubje25 het volgende:
[..]
cafca, volgens mij gaat het om deze kerel. ff naar boven scrollen staat een foto bij. Geen Rod en geen Julio
Dan heb ik niets gezegdquote:Op maandag 8 november 2010 11:09 schreef cafca het volgende:
[..]
Ja, ik weet het. Maar ik moet toch wat doen om het topic weer een beetje op gang te krijgen...
Wel jaren 90, iets populairder.quote:
quote:De enorme belangstelling van fans uit het binnen- en buitenland leidde ertoe dat het ticketsysteem er enige tijd uit lag. De kaartverkoop ging daardoor ruim een half uur later van start.
Eerder vond in Groot-Brittannië een dergelijke situatie plaats. Vanwege de massale vraag naar kaarten liepen verschillende websites vast en raakten telefoonlijnen overbezet. Een woordvoerder van de band moest de uitzinnige menigte uiteindelijk tot kalmte manen.
quote:
Klopt het is bijna Westlife.quote:
Die dus inderdaad.quote:
quote:Op maandag 8 november 2010 20:01 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Het zou wel een toffe bandnaam zijn, toch?
Die twee inderdaad. Die met Arno, op speciaal verzoek van Davies, heb ik nog niet gehoord, Mando Diao had in elk geval prima op het album gekund. Doet zeker niet onder voor de rest.quote:
Is dat Trixie van Black Dub?quote:Op maandag 8 november 2010 21:05 schreef Beregd het volgende:
[ afbeelding ]
welke vacante functie heeft zij ingevuld?
Wel cool dat je het kent.quote:
nieuwe zangeres van Hooverphonicquote:Op maandag 8 november 2010 21:05 schreef Beregd het volgende:
[ afbeelding ]
welke vacante functie heeft zij ingevuld?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |