Godver, het niveau op FOK! is natuurlijk nooit echt hoog geweest maar het kan steeds dieper zakken lijkt het.quote:Op vrijdag 19 november 2010 08:56 schreef betyar het volgende:
Alle militairen uit elk land terug roepen.
Pleegt de Taliban een aanslag op het westen, gewoon een bom erop, nog een aanslag weer een bom.
Let maar eens op hoe vlug het extremisme uitsterft. Japan hebben ze na twee bommen ook op de knieën gekregen.
Want? We moeten militairen blijven sturen, die hun leven wagen voor het bestrijden van een extremistische beging binnen de islam, waar het westen nooit van kan winnen op deze manier.quote:Op zondag 21 november 2010 10:19 schreef waht het volgende:
[..]
Godver, het niveau op FOK! is natuurlijk nooit echt hoog geweest maar het kan steeds dieper zakken lijkt het.
We gaan niets oplossen en we gaan niet winnen, we gaan misschien iets verbeteren en voornamelijk iets (taliban, terroristen) tegenwerken. Nederland moet daar zijn omdat het een samenwerkingsverband van de NAVO is. Nederland kan een kleinere bijdrage leveren maar helemaal niets leveren is geen optie.quote:Op zondag 21 november 2010 11:17 schreef betyar het volgende:
[..]
Want? We moeten militairen blijven sturen, die hun leven wagen voor het bestrijden van een
extremistische beging binnen de islam, waar het westen nooit van kan winnen op deze manier.
Hoe wil jij dit oplossen dan? Praten helpt niet, militair ingrijpen op de manier die nu gebeurt werkt niet. Kom eens met een oplossing i.p.v. dit soort inhoudelijke reacties te plaatsen.
Nederland heeft zijn steentje bij gedragen aan de strijdt tegen het terrorisme. Twee keer is de missie verlengt, nu is het klaar. Maar de touwtjes van poppen Rutte en Verhagen staan nog steeds gespannen door de handjes van Amerika en niet door de NAVO.quote:Op zondag 21 november 2010 12:08 schreef waht het volgende:
[..]
We gaan niets oplossen en we gaan niet winnen, we gaan misschien iets verbeteren en voornamelijk iets (taliban, terroristen) tegenwerken. Nederland moet daar zijn omdat het een samenwerkingsverband van de NAVO is. Nederland kan een kleinere bijdrage leveren maar helemaal niets leveren is geen optie.
Waar heb je het over? Natuurlijk is dat een optie. Een zeer verstandige en terechte overigens.quote:Op zondag 21 november 2010 12:08 schreef waht het volgende:
[..]
We gaan niets oplossen en we gaan niet winnen, we gaan misschien iets verbeteren en voornamelijk iets (taliban, terroristen) tegenwerken. Nederland moet daar zijn omdat het een samenwerkingsverband van de NAVO is. Nederland kan een kleinere bijdrage leveren maar helemaal niets leveren is geen optie.
Tsja, zo gaat dat. Wij zijn geen supermacht. Andere NAVO-leden hebben zich net zo ingezet als Nederland. Pas als iedereen vertrekt, en dat komt snel als ik de nieuwsberichten mag geloven, gaan wij ook weg.quote:Op zondag 21 november 2010 12:58 schreef betyar het volgende:
[..]
Nederland heeft zijn steentje bij gedragen aan de strijdt tegen het terrorisme. Twee keer is de missie verlengt, nu is het klaar. Maar de touwtjes van poppen Rutte en Verhagen staan nog steeds gespannen door de handjes van Amerika en niet door de NAVO.
Met 'het is geen optie' bedoel ik uiteraard dat ik het geen optie vind.quote:Op zondag 21 november 2010 14:22 schreef Monidique het volgende:
[..]
Waar heb je het over? Natuurlijk is dat een optie. Een zeer verstandige en terechte overigens.
Goed neer gezet dit. Ik vraag mij ook af wat de Nederlanders de Afghanen kan leren. Onze eigen politie kan zelf geen ruk.quote:Op zaterdag 6 november 2010 09:51 schreef Oud_student het volgende:
Even een vraag:
Waarom is Nederland de aangewezen partij om politie trainingen te geven in Afganistan?
Zijn wij wijd en zijd bekend om onze gewedige resultaten in politiewerk?
(moeten er misschien meer bonnen geschreven worden in Afganistan?)
Of heeft de gedoogcultuur van onze politie ten opzichte van drugs de doorslag gegeven om voor Afganistan te worden geselecteerd?
Misschien kan onze poltie meer van de Afganen leren, bijv. hoe de orde in bepaalde wijken van Gouda gehandhaafd kan worden
Ik denk wiet telen en verpakkenquote:Op zondag 21 november 2010 19:24 schreef Sequencer het volgende:
[..]
Goed neer gezet dit. Ik vraag mij ook af wat de Nederlanders de Afghanen kan leren. Onze eigen politie kan zelf geen ruk.
Wrong. Het idee zoals dat nu besproken wordt is dat er enkele tientallen politietrainers gestuurd worden, die beschermd dienen te worden door 200 tot 250 man infanterie en een stuk of vier F16's, wat het totaal aantal personen (met communicatieve en logistieke ondersteuning) op een man of 500 brengt.quote:Op zaterdag 6 november 2010 14:43 schreef du_ke het volgende:
[..]
plus 1100 man om ze te bewaken en te beschermen.
Dat dusquote:Op donderdag 4 november 2010 20:39 schreef remlof het volgende:
Volgens mij is daar geen kamermeerderheid voor.
quote:Last Stand in Kandahar - Can the military’s massive counterinsurgency gamble salvage the Afghan war?
Nevertheless, the internationals I encountered in Kandahar believed almost uniformly in the possibility of a solution to the mess, given more resources and better insight. And no wonder — only the most cynical could carry out their jobs otherwise. Afghans, though, have no such professional requirements of faith. Every local I spoke with in Kandahar City was at pains to remind me that the political and civilian assassinations continued unabated, and that government corruption was worsening. Their staunch pessimism stood in stark contrast to the optimism of the generals. “It’s all repeating, like in Najibullah’s time,” Anas said. “Even with all of our deaths, this war will not be finished. It’s not possible to end it.”
Ja, of de Vietnamezen in de jaren vijftig, zestig en zeventig. Winnen doe je niet door een instelling, winnen doe je door te winnen (en door die winst te definiëren,quote:Op dinsdag 14 december 2010 18:46 schreef Vortix het volgende:
De Maleisiërs hadden het vast fijn gevonden als de Britten ook die instelling hadden gehad in de jaren vijftig.
Ja, al die miljoenen jihadisten.....quote:Op dinsdag 14 december 2010 19:01 schreef Vortix het volgende:
Je vergeet de Bosnische, Tsjetjeense en Pakistaanse strijders die aan de zijde van de Taliban meevechten.
Is dit de conclusie die je trekt uit 'veel Afghanen'?quote:Op dinsdag 14 december 2010 19:09 schreef Vortix het volgende:
Jep, zo'n 28 miljoen stuks, volgens Monidique.
Ik ben maar aan het rellen hoorquote:Op dinsdag 14 december 2010 19:10 schreef Monidique het volgende:
O God, ik merk het alweer; zinloos allemaal.
Hangt af van je gehanteerde definitie voor een overwinning. Is dat 100% kill rate van de Taliban? Is dat politieke stabiliteit in Afghanistan? Is dat 100% van de paparpervelden in je bezit?quote:Op dinsdag 14 december 2010 19:12 schreef Vortix het volgende:
[..]
Ik ben maar aan het rellen hoorIk weet ook heus wel dat de situatie fucking complex is en dat een overwinning moeilijk gaat worden, maar ik geloof wel in de mogelijkheid.
Ik vind het onzin om alleen de leiders de schuld te geven. Het zijn juist de kleine eichmannetjes, Jan Soldaat en z'n maat, die het mogelijk maken.quote:Op dinsdag 14 december 2010 18:33 schreef Monidique het volgende:
Dat zeggen ze al jaren: 'Nog even volhouden, dit is een cruciale slag, en dat keert het tij.' En het jaar daarop zeggen ze het weer.
Die oorlog wordt niet gewonnen, de jongens en meisjes die erheen gaan zijn slachtoffers van hun regeringen en die regeringen gaan er alleen maar heen omdat Amerika dat wil. Kansloos allemaal. Weg, nu.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |