abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91486698
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 17:51 schreef du_ke het volgende:

[..]

In de week van 24 januari eerst een zitting met deskundigen en later in de week een debat met stemming.
Bedankt. Wordt zeer interessant om te volgen.
pi_91487084
quote:
10s.gif Op maandag 17 januari 2011 19:23 schreef remlof het volgende:
Het mooiste vind ik nog dat President Reagan de Taliban prees als "vrijheidsstrijders ... die de principes van onafhankelijkheid en vrijheid verdedigen die de basis vormen van wereldwijde veiligheid en stabiliteit." _O-

Dat deed me hier aan denken. x'D
“An interesting thing is a good thing.”
pi_91488753
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 21:25 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Bedankt. Wordt zeer interessant om te volgen.
Het is wel een leuke inderdaad. De eerste echte lakmoesproef voor het kabinet Rutte.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_91489386
pi_91490722
quote:
10s.gif Op maandag 17 januari 2011 19:23 schreef remlof het volgende:
Het mooiste vind ik nog dat President Reagan de Taliban prees als "vrijheidsstrijders ... die de principes van onafhankelijkheid en vrijheid verdedigen die de basis vormen van wereldwijde veiligheid en stabiliteit." _O-
De Taliban? Daar heb je vast een bron voor.
pi_91492560
Zbigniew Brzezinski - Between Two Ages.pdf

http://wearechange.org.uk(...)een%20Two%20Ages.pdf
pi_91493602
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 22:24 schreef nikk het volgende:

[..]

http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Cyclone

Operation Cyclone was the code name for the United States Central Intelligence Agency program to arm, train, and finance the Afghan mujahideen during the Soviet war in Afghanistan, 1979 to 1989.

Carter's National Security Advisor, Zbigniew Brzezinski, in which he is quoted as saying that the US provided aid to the mujahideen prior to the Soviet invasion in order to delibrately provoke one.

To execute this policy, President Reagan deployed CIA Special Activities Division paramilitary officers to train and equip the Mujihadeen forces against the Red Army.

Check de References voor de bronnen.
  maandag 17 januari 2011 @ 23:15:14 #233
104871 remlof
Europees federalist
pi_91493992
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 22:24 schreef nikk het volgende:

[..]

De Taliban komt ook voor uit de Mujahedin, die nadat de Sovjets zich terugtrokken uit Afghanistan, zich opsplitste in de Taliban (80%) en de Noordelijke Alliantie (20%). Zie ook eerdere wikipedia link.
pi_91494602
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 19:21 schreef Cherna het volgende:

[..]

Zo gaat dat dan. Een slapstick is er niets bij. Je rolt eigenlijk van het lachen over de grond. Maar eigenlijk is het te triest voor woorden. We hebben shit gecreëerd in de jaren 80 en krijgen nog meer shit als dank ervoor terug. En nog steeds hebben we niets door. Natuurlijk de elite weet wel beter. Daarom dat we steeds ons dagelijks portie bullshit ingelepeld krijgen alsof het om vrijheid gaat, anti terror en de mens aldaar te helpen.
Je bekijkt de zaak erg eenzijdig. De moedjahedien waren een nuttige partner in de strijd tegen de Sovjet-Unie. Het zou destijds als Amerika onzinnig zijn om die groep niet te steunen. Die missie is bovendien gewoon geslaagd: de Russische invloedssfeer is sterk teruggedrongen, mede door de moedjahedien.

Dat neemt allemaal niet weg dat zij ook bepaalde terroristen hebben geholpen die 3000 Amerikaanse burgers hebben vermoord, dan kun je een verandering in de relatie met Amerika verwachten.
quote:
En dan ook nog te bedenken dat de VS Saddam in het zadel geholpen had in Irak. Ook toen maakte het allemaal niets uit dat het een dictator was. Totdat hij het westerse spelletje niet meer mee speelde moest hij natuurlijk opgeruimd worden.
Laten Irak eerst een war voeren tegen Iran waardoor Irak failliet raakte en hebben ze geen hulp geboden aan Irak(wat beloofd was door de VS) waardoor Saddam vreemde dingen ging doen.
Ook dit is eigenlijk te triest voor woorden.
Maar goed we staan nu nog aan de rustige zijde van het wereldtoneel.
Waarom is het triest?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_91494649
quote:
7s.gif Op maandag 17 januari 2011 23:15 schreef remlof het volgende:

[..]

De Taliban komt ook voor uit de Mujahedin, die nadat de Sovjets zich terugtrokken uit Afghanistan, zich opsplitste in de Taliban (80%) en de Noordelijke Alliantie (20%). Zie ook eerdere wikipedia link.
De Mujahedin en de Taliban zijn dan ook niet hetzelfde. De Taliban had 80 procent van het land veroverd, dat is iets anders dan stellen dat 80 procent van de Mujahedin overging in de Taliban. Maar heb je nog een bron van die quote van je? Lijkt me sterk dat Reagan het opnam voor de Taliban. Of je moest de Mujahedin bedoelen natuurlijk.
pi_91494813
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 23:27 schreef nikk het volgende:

[..]

De Mujahedin en de Taliban zijn dan ook niet hetzelfde. De Taliban had 80 procent van het land veroverd, dat is iets anders dan stellen dat 80 procent van de Mujahedin overging in de Taliban. Maar heb je nog een bron van die quote van je? Lijkt me sterk dat Reagan het opnam voor de Taliban. Of je moest de Mujahedin bedoelen natuurlijk.
Hoezo "opnam". Hij heeft ze bewapend !!!
pi_91495176
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 23:29 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Hoezo "opnam". Hij heeft ze bewapend !!!
De Taliban? Dat is knap aangezien hij toen al enkele jaren geen president meer was. Sterker nog, de Taliban bestond niet eens tijdens zijn presidentschap.
  maandag 17 januari 2011 @ 23:42:38 #238
104871 remlof
Europees federalist
pi_91495476
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 23:27 schreef nikk het volgende:

[..]

Reagan had het over de Mujahedin, zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Mujahideen

Maar ik denk dat verreweg de meerderheid van die Mujahedin is opgegaan in de Taliban sinds die tijd. Al denk ik dat ze sindsdien ook wel zijn geradicaliseerd.
  maandag 17 januari 2011 @ 23:46:20 #239
321876 Cherna
Fuck the System
pi_91495668
quote:
Je bekijkt de zaak erg eenzijdig. De moedjahedien waren een nuttige partner in de strijd tegen de Sovjet-Unie. Het zou destijds als Amerika onzinnig zijn om die groep niet te steunen. Die missie is bovendien gewoon geslaagd: de Russische invloedssfeer is sterk teruggedrongen, mede door de moedjahedien.
Ja de missie is geslaagd. De russen hebben ingezien dat het onmogelijk was en hebben zich terug getrokken. Maar volgens mij is de missie nog lang niet geslaagd. Was dat het geval geweest hadden we die onzin daar niet nodig.

quote:
Dat neemt allemaal niet weg dat zij ook bepaalde terroristen hebben geholpen die 3000 Amerikaanse burgers hebben vermoord, dan kun je een verandering in de relatie met Amerika verwachten.
Wat kun je anders verwachten van rebellen. Ze waaien altijd met de wind mee. Zoiets steunen heeft altijd negatieve effecten. Vooral een organisatie zo onstabiel als het maar kan zijn zoals de moedjahedien die moslimfundamentalistische ideologieën aanhangen. Een groep die uit warlords bestond en vol met gespuis dat na de terugtrekking uit elkaar viel.
En nu gaan we weer dit soort idioten opleiden met alle gevolgen.

quote:
Waarom is het triest?
http://www.vredesnaam.com/Iraq/IRAK9.html
Dat we ook in Irak zijn binnen moeten vallen om zogenaamd de mensen aldaar vrijheid te geven, nadat we eerst jaren Saddam gesteund hebben met zijn oorlog tegen Iran. Die oorlog koste Irak al zijn vermogen en de VS en de Arabische wereld had hulp belooft(want Irak deed immers het vuile werk) maar nooit gegeven waardoor Irak uiteindelijk Koeweit binnenviel. Het verdere verloop is dan dus wel duidelijk. Nu vallen er meer slachtoffers en is er minder stabiliteit dan onder Saddam.

[ Bericht 2% gewijzigd door Cherna op 18-01-2011 00:38:01 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_91498315
http://www.crossroad.to/articles2/05/dialectic.htm

Every time we fight for or defend against an ideology we are playing a necessary role in Marx and Engels' grand design to advance humanity into a dictatorship of the proletariat.
pi_91498801
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 23:25 schreef waht het volgende:

[..]

Als je zo dom denkt terwijl je je zo slim voordoet, dan ben je uberhaupt niet te vertrouwen.

De kapers van 9/11, tenminste, de kapers die de fossiele media (televisie) de schuld geven, zijn op één of twee na allemaal Saoedi-Arabisch.

Hoe spoort dat met het aanvallen van Afghanistan? (Sporadische vraag, iedereen weet dat het nonsens is wat er door figuren als jij verkocht wordt).
pi_91498918
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 23:46 schreef Cherna het volgende:

[..]

Ja de missie is geslaagd. De russen hebben ingezien dat het onmogelijk was en hebben zich terug getrokken. Maar volgens mij is de missie nog lang niet geslaagd. Was dat het geval geweest hadden we die onzin daar niet nodig.
Het bewapenen van de moedjahedien was een onderdeel van een brede doelstelling om de USSR te bestrijden. Dat doel is grotendeels behaald.
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 00:53 schreef Salvad0R het volgende:
De kapers van 9/11, tenminste, de kapers die de fossiele media (televisie) de schuld geven, zijn op één of twee na allemaal Saoedi-Arabisch.
Die nationaliteit is irrelevant wat dit betreft. En nu even bedenken in welk land die ene groepering ook alweer in alle rust kon wonen...
pi_91498939
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 00:57 schreef waht het volgende:

[..]

Het bewapenen van de moedjahedien was een onderdeel van een brede doelstelling om de USSR te bestrijden. Dat doel is grotendeels behaald.

[..]

Die nationaliteit is irrelevant wat dit betreft. En nu even bedenken in welk land die ene groepering ook alweer in alle rust kon wonen...
Ehm. In Saoedi-Arabië?
  dinsdag 18 januari 2011 @ 01:28:20 #244
321876 Cherna
Fuck the System
pi_91499729
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 00:57 schreef waht het volgende:

[quote]Het bewapenen van de moedjahedien was een onderdeel van een brede doelstelling om de USSR te bestrijden. Dat doel is grotendeels behaald.
We weten allemaal dat het puur om economische punten gaat in het MO dus ook Afghanistan. Maar juist het opdringen van westerse systemen werken averechts. Het plaatsen van leiders, leveren van wapens, democratie opdringen, vertellen hoe die mensen daar moeten leven, allerlei rebellen groeperingen steunen werkt niet.
De Chinezen pakken het beter aan. Dan vraag ik me werkelijk af waar we mee bezig zijn.
http://www.trouw.nl/achtergrond/deverdieping/article1720950.ece
Dit laat eenvoudig zien hoe China het Westen verdringt in Afrika als voorbeeld
  dinsdag 18 januari 2011 @ 01:44:40 #245
104871 remlof
Europees federalist
pi_91500034
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 01:28 schreef Cherna het volgende:

[..]

We weten allemaal dat het puur om economische punten gaat in het MO dus ook Afghanistan. Maar juist het opdringen van westerse systemen werken averechts. Het plaatsen van leiders, leveren van wapens, democratie opdringen, vertellen hoe die mensen daar moeten leven, allerlei rebellen groeperingen steunen werkt niet.
De Chinezen pakken het beter aan. Dan vraag ik me werkelijk af waar we mee bezig zijn.
Je kan als VS moeilijk verkopen in Afghanistan dat je daar het beste met ze voor hebt als je eerder in Irak een dictator als Hussein hebt gesteund. Ik vind dan ook dat we Afghanistan aan de Chinezen moeten laten, het is tenslotte een buurland van hen.

Anyway, wij, het westen, de Navo, de EU, de VS, hebben niets meer te zoeken in Afghanistan.
Ik snap dat de VS er vol in gingen in 2001 als reactie op de aanval op NewYork, maar het is wel klaar nu, je kan dat land niet zomaar in een democratie veranderen.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 02:04:08 #246
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_91500350
Nederland dacht weer te hebben gestemd op verandering, maar het huidige kabinet gaat gewoon door waar Balkie ook voor ging. Net zoiets als Obama na Bush.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  dinsdag 18 januari 2011 @ 02:04:11 #247
321876 Cherna
Fuck the System
pi_91500351
quote:
Ik vind dan ook dat we Afghanistan aan de Chinezen moeten laten, het is tenslotte een buurland van hen.
Ik ben er niet blij mee. Juist omdat de Chinezen daar geen troepen hebben en het hun worst is wie er de macht heeft sluiten ze mega deals af om grondstoffen te delven.
http://www.dailyfinance.c(...)ral-mining/19515409/
En wij als westen denken met wapengekletter en grootspraak door democratie te verspreiden het klusje te klaren.

quote:
Je kan dat land niet zomaar in een democratie veranderen.
dit

[ Bericht 6% gewijzigd door Cherna op 18-01-2011 02:09:36 ]
  dinsdag 18 januari 2011 @ 02:12:55 #248
104871 remlof
Europees federalist
pi_91500435
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 02:04 schreef Schenkstroop het volgende:
Nederland dacht weer te hebben gestemd op verandering, maar het huidige kabinet gaat gewoon door waar Balkie ook voor ging. Net zoiets als Obama na Bush.
De PvdA zou inderdaad wel wat meer credits mogen krijgen voor het afslaan van deze weg naar nergens.
pi_91504045
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 00:58 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Ehm. In Saoedi-Arabië?
Hehe, nee. Probeer het nog een keer.
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 01:28 schreef Cherna het volgende:

[..]

Nu haal je er allemaal andere zaken bij. Wat de gevolgen van die Chinese manier zijn moet nog blijken, het is niet een of andere heilige oplossing.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 10:19:42 #250
324665 meth77
to do or not to do
pi_91504425
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 01:44 schreef remlof het volgende:

[..]

Je kan als VS moeilijk verkopen in Afghanistan dat je daar het beste met ze voor hebt als je eerder in Irak een dictator als Hussein hebt gesteund. Ik vind dan ook dat we Afghanistan aan de Chinezen moeten laten, het is tenslotte een buurland van hen.

Anyway, wij, het westen, de Navo, de EU, de VS, hebben niets meer te zoeken in Afghanistan.
Ik snap dat de VS er vol in gingen in 2001 als reactie op de aanval op NewYork, maar het is wel klaar nu, je kan dat land niet zomaar in een democratie veranderen.
Dat dus
We blijven daar de bezetters, dat kland is nu al honderden jaren door allerlei machten bezet en wat hebben we daar te zoeken behalve heroine ???????
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')