Bedankt. Wordt zeer interessant om te volgen.quote:Op maandag 17 januari 2011 17:51 schreef du_ke het volgende:
[..]
In de week van 24 januari eerst een zitting met deskundigen en later in de week een debat met stemming.
quote:Op maandag 17 januari 2011 19:23 schreef remlof het volgende:
Het mooiste vind ik nog dat President Reagan de Taliban prees als "vrijheidsstrijders ... die de principes van onafhankelijkheid en vrijheid verdedigen die de basis vormen van wereldwijde veiligheid en stabiliteit."
Het is wel een leuke inderdaad. De eerste echte lakmoesproef voor het kabinet Rutte.quote:Op maandag 17 januari 2011 21:25 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Bedankt. Wordt zeer interessant om te volgen.
De Taliban? Daar heb je vast een bron voor.quote:Op maandag 17 januari 2011 19:23 schreef remlof het volgende:
Het mooiste vind ik nog dat President Reagan de Taliban prees als "vrijheidsstrijders ... die de principes van onafhankelijkheid en vrijheid verdedigen die de basis vormen van wereldwijde veiligheid en stabiliteit."
http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Cyclonequote:Op maandag 17 januari 2011 22:24 schreef nikk het volgende:
[..]
De Taliban? Daar heb je vast een bron voor.
De Taliban komt ook voor uit de Mujahedin, die nadat de Sovjets zich terugtrokken uit Afghanistan, zich opsplitste in de Taliban (80%) en de Noordelijke Alliantie (20%). Zie ook eerdere wikipedia link.quote:Op maandag 17 januari 2011 22:24 schreef nikk het volgende:
[..]
De Taliban? Daar heb je vast een bron voor.
Je bekijkt de zaak erg eenzijdig. De moedjahedien waren een nuttige partner in de strijd tegen de Sovjet-Unie. Het zou destijds als Amerika onzinnig zijn om die groep niet te steunen. Die missie is bovendien gewoon geslaagd: de Russische invloedssfeer is sterk teruggedrongen, mede door de moedjahedien.quote:Op maandag 17 januari 2011 19:21 schreef Cherna het volgende:
[..]
Zo gaat dat dan. Een slapstick is er niets bij. Je rolt eigenlijk van het lachen over de grond. Maar eigenlijk is het te triest voor woorden. We hebben shit gecreëerd in de jaren 80 en krijgen nog meer shit als dank ervoor terug. En nog steeds hebben we niets door. Natuurlijk de elite weet wel beter. Daarom dat we steeds ons dagelijks portie bullshit ingelepeld krijgen alsof het om vrijheid gaat, anti terror en de mens aldaar te helpen.
Waarom is het triest?quote:En dan ook nog te bedenken dat de VS Saddam in het zadel geholpen had in Irak. Ook toen maakte het allemaal niets uit dat het een dictator was. Totdat hij het westerse spelletje niet meer mee speelde moest hij natuurlijk opgeruimd worden.
Laten Irak eerst een war voeren tegen Iran waardoor Irak failliet raakte en hebben ze geen hulp geboden aan Irak(wat beloofd was door de VS) waardoor Saddam vreemde dingen ging doen.
Ook dit is eigenlijk te triest voor woorden.
Maar goed we staan nu nog aan de rustige zijde van het wereldtoneel.
De Mujahedin en de Taliban zijn dan ook niet hetzelfde. De Taliban had 80 procent van het land veroverd, dat is iets anders dan stellen dat 80 procent van de Mujahedin overging in de Taliban. Maar heb je nog een bron van die quote van je? Lijkt me sterk dat Reagan het opnam voor de Taliban. Of je moest de Mujahedin bedoelen natuurlijk.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:15 schreef remlof het volgende:
[..]
De Taliban komt ook voor uit de Mujahedin, die nadat de Sovjets zich terugtrokken uit Afghanistan, zich opsplitste in de Taliban (80%) en de Noordelijke Alliantie (20%). Zie ook eerdere wikipedia link.
Hoezo "opnam". Hij heeft ze bewapend !!!quote:Op maandag 17 januari 2011 23:27 schreef nikk het volgende:
[..]
De Mujahedin en de Taliban zijn dan ook niet hetzelfde. De Taliban had 80 procent van het land veroverd, dat is iets anders dan stellen dat 80 procent van de Mujahedin overging in de Taliban. Maar heb je nog een bron van die quote van je? Lijkt me sterk dat Reagan het opnam voor de Taliban. Of je moest de Mujahedin bedoelen natuurlijk.
De Taliban? Dat is knap aangezien hij toen al enkele jaren geen president meer was. Sterker nog, de Taliban bestond niet eens tijdens zijn presidentschap.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:29 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Hoezo "opnam". Hij heeft ze bewapend !!!
Reagan had het over de Mujahedin, zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Mujahideenquote:Op maandag 17 januari 2011 23:27 schreef nikk het volgende:
[..]
De Mujahedin en de Taliban zijn dan ook niet hetzelfde. De Taliban had 80 procent van het land veroverd, dat is iets anders dan stellen dat 80 procent van de Mujahedin overging in de Taliban. Maar heb je nog een bron van die quote van je? Lijkt me sterk dat Reagan het opnam voor de Taliban. Of je moest de Mujahedin bedoelen natuurlijk.
Ja de missie is geslaagd. De russen hebben ingezien dat het onmogelijk was en hebben zich terug getrokken. Maar volgens mij is de missie nog lang niet geslaagd. Was dat het geval geweest hadden we die onzin daar niet nodig.quote:Je bekijkt de zaak erg eenzijdig. De moedjahedien waren een nuttige partner in de strijd tegen de Sovjet-Unie. Het zou destijds als Amerika onzinnig zijn om die groep niet te steunen. Die missie is bovendien gewoon geslaagd: de Russische invloedssfeer is sterk teruggedrongen, mede door de moedjahedien.
Wat kun je anders verwachten van rebellen. Ze waaien altijd met de wind mee. Zoiets steunen heeft altijd negatieve effecten. Vooral een organisatie zo onstabiel als het maar kan zijn zoals de moedjahedien die moslimfundamentalistische ideologieën aanhangen. Een groep die uit warlords bestond en vol met gespuis dat na de terugtrekking uit elkaar viel.quote:Dat neemt allemaal niet weg dat zij ook bepaalde terroristen hebben geholpen die 3000 Amerikaanse burgers hebben vermoord, dan kun je een verandering in de relatie met Amerika verwachten.
http://www.vredesnaam.com/Iraq/IRAK9.htmlquote:Waarom is het triest?
Als je zo dom denkt terwijl je je zo slim voordoet, dan ben je uberhaupt niet te vertrouwen.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:25 schreef waht het volgende:
[..]
Dat neemt allemaal niet weg dat zij ook bepaalde terroristen hebben geholpen die 3000 Amerikaanse burgers hebben vermoord, dan kun je een verandering in de relatie met Amerika verwachten.
Het bewapenen van de moedjahedien was een onderdeel van een brede doelstelling om de USSR te bestrijden. Dat doel is grotendeels behaald.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:46 schreef Cherna het volgende:
[..]
Ja de missie is geslaagd. De russen hebben ingezien dat het onmogelijk was en hebben zich terug getrokken. Maar volgens mij is de missie nog lang niet geslaagd. Was dat het geval geweest hadden we die onzin daar niet nodig.
Die nationaliteit is irrelevant wat dit betreft. En nu even bedenken in welk land die ene groepering ook alweer in alle rust kon wonen...quote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:53 schreef Salvad0R het volgende:
De kapers van 9/11, tenminste, de kapers die de fossiele media (televisie) de schuld geven, zijn op één of twee na allemaal Saoedi-Arabisch.
Ehm. In Saoedi-Arabië?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:57 schreef waht het volgende:
[..]
Het bewapenen van de moedjahedien was een onderdeel van een brede doelstelling om de USSR te bestrijden. Dat doel is grotendeels behaald.
[..]
Die nationaliteit is irrelevant wat dit betreft. En nu even bedenken in welk land die ene groepering ook alweer in alle rust kon wonen...
We weten allemaal dat het puur om economische punten gaat in het MO dus ook Afghanistan. Maar juist het opdringen van westerse systemen werken averechts. Het plaatsen van leiders, leveren van wapens, democratie opdringen, vertellen hoe die mensen daar moeten leven, allerlei rebellen groeperingen steunen werkt niet.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:57 schreef waht het volgende:
[quote]Het bewapenen van de moedjahedien was een onderdeel van een brede doelstelling om de USSR te bestrijden. Dat doel is grotendeels behaald.
Je kan als VS moeilijk verkopen in Afghanistan dat je daar het beste met ze voor hebt als je eerder in Irak een dictator als Hussein hebt gesteund. Ik vind dan ook dat we Afghanistan aan de Chinezen moeten laten, het is tenslotte een buurland van hen.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 01:28 schreef Cherna het volgende:
[..]
We weten allemaal dat het puur om economische punten gaat in het MO dus ook Afghanistan. Maar juist het opdringen van westerse systemen werken averechts. Het plaatsen van leiders, leveren van wapens, democratie opdringen, vertellen hoe die mensen daar moeten leven, allerlei rebellen groeperingen steunen werkt niet.
De Chinezen pakken het beter aan. Dan vraag ik me werkelijk af waar we mee bezig zijn.
http://www.trouw.nl/achtergrond/deverdieping/article1720950.ece
Dit laat eenvoudig zien hoe China het Westen verdringt in Afrika als voorbeeld
Ik ben er niet blij mee. Juist omdat de Chinezen daar geen troepen hebben en het hun worst is wie er de macht heeft sluiten ze mega deals af om grondstoffen te delven.quote:Ik vind dan ook dat we Afghanistan aan de Chinezen moeten laten, het is tenslotte een buurland van hen.
ditquote:Je kan dat land niet zomaar in een democratie veranderen.
De PvdA zou inderdaad wel wat meer credits mogen krijgen voor het afslaan van deze weg naar nergens.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 02:04 schreef Schenkstroop het volgende:
Nederland dacht weer te hebben gestemd op verandering, maar het huidige kabinet gaat gewoon door waar Balkie ook voor ging. Net zoiets als Obama na Bush.
Hehe, nee. Probeer het nog een keer.quote:
Nu haal je er allemaal andere zaken bij. Wat de gevolgen van die Chinese manier zijn moet nog blijken, het is niet een of andere heilige oplossing.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 01:28 schreef Cherna het volgende:
[..]
We weten allemaal dat het puur om economische punten gaat in het MO dus ook Afghanistan. Maar juist het opdringen van westerse systemen werken averechts. Het plaatsen van leiders, leveren van wapens, democratie opdringen, vertellen hoe die mensen daar moeten leven, allerlei rebellen groeperingen steunen werkt niet.
De Chinezen pakken het beter aan. Dan vraag ik me werkelijk af waar we mee bezig zijn.
http://www.trouw.nl/achtergrond/deverdieping/article1720950.ece
Dit laat eenvoudig zien hoe China het Westen verdringt in Afrika als voorbeeld
Dat dusquote:Op dinsdag 18 januari 2011 01:44 schreef remlof het volgende:
[..]
Je kan als VS moeilijk verkopen in Afghanistan dat je daar het beste met ze voor hebt als je eerder in Irak een dictator als Hussein hebt gesteund. Ik vind dan ook dat we Afghanistan aan de Chinezen moeten laten, het is tenslotte een buurland van hen.
Anyway, wij, het westen, de Navo, de EU, de VS, hebben niets meer te zoeken in Afghanistan.
Ik snap dat de VS er vol in gingen in 2001 als reactie op de aanval op NewYork, maar het is wel klaar nu, je kan dat land niet zomaar in een democratie veranderen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |