abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88274799
.
  woensdag 3 november 2010 @ 01:22:11 #2
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_88274810
en nu? :D
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_88274818
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 01:18 schreef Clan het volgende:

[..]

Mijn zoons zijn bijna zo oud, jonkies zijn jullie, haha ;)
Ik ben een paar jaartjes ouder dan ER, dus dat zal moeilijk lukken Clan. ;)
pi_88274821
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 01:22 schreef ErwinRommel het volgende:
en nu? :D
En nu wat?
  woensdag 3 november 2010 @ 01:24:15 #5
110987 ErwinRommel
pi_88274838
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 01:23 schreef Sine_Pari het volgende:

[..]

En nu wat?
Nou, reeds gedaan, mijn topic van #50 mag dicht ;)
pi_88274849
Ik lag 2 pagina's achter. Ik werd al het bed 'ingewenst' zag ik.

Hoe kun je eigenlijk een quote uit een vorig/ander topic over plaatsen?

Wilde nog op wat reageren, maar dat kan blijkbaar niet, of wel?
  woensdag 3 november 2010 @ 01:26:59 #7
110987 ErwinRommel
pi_88274880
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 01:25 schreef Clan het volgende:

Kan hoor!
Gewoon naar de rechtebovenhoek vaan op de naam, en dan die post aanklikken, dan kwestie van copy and paste.
pi_88274898
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 01:26 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Kan hoor!
Gewoon naar de rechtebovenhoek vaan op de naam, en dan die post aanklikken, dan kwestie van copy and paste.
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 01:10 schreef ErwinRommel het volgende:
Trusten Clan. Kun jij mij wellicht een PM sturen, ik ken iemand die jij vast moet kennen bij nader inzien.
Zoiets dus
pi_88274899
Het werkt :)
pi_88274905
K, zag net dat je ook een nieuw topic had aangemaakt. Had nog even gewacht omdat ik dacht dat jij of Clan mischien eentje zouden maken, maar heb toen maar even de stouten schoenen aangetrokken en zelf een opgestart.
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 01:25 schreef Clan het volgende:

Weet niet hoe dat op een mobiletje gaat maar op mijn klap jap "klik" ik op het symbol met de "quotation marks"
pi_88274927
Is "Sons of Anarchy" zo slaap wekkend?
pi_88274951
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 01:30 schreef Sine_Pari het volgende:
Is "Sons of Anarchy" zo slaap wekkend?
Niet echt, maar ik wilde er 3 uur geleden al aan beginnen maar was toch hier weer druk... :P

En dan begin ik er midden in de nacht maar aan, maar ja dat hou ik dan 2 afleveringen vol en val ik in slaap.
pi_88274971
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 01:32 schreef AchJa het volgende:

[..]

Niet echt, maar ik wilde er 3 uur geleden al aan beginnen maar was toch hier weer druk... :P

En dan begin ik er midden in de nacht maar aan, maar ja dat hou ik dan 2 afleveringen vol en val ik in slaap.
Is toch best leuk zo'n Chatsite, nooit eerder aan begonnen, maar die zoons van me vertelden dat het allemaal op de computer best leuk is, was meer van de krant en de t.v., en dan om drie uur wakker worden in de bank, en naar bed gaan.
pi_88274993
Waar de jeugd van kan leren

Reinhard Mey

Als de dag van toen;

Dit was mijn 'derde', maar ik treur niet.

pi_88274994
Ja hangt er ook een beetje vanaf wat voor chat je terrecht komt. Hier vind ik het vaak wel leuk, maar er zijn er waar enkel pubers rondhangen en er enkel over sex verhalen geouwehoerd word.
pi_88275010
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 01:37 schreef Clan het volgende:
Waar de jeugd van kan leren

Reinhard Mey

Als de dag van toen;

Dit was mijn 'derde', maar ik treur niet.

Doet me meten denken aan dit lied;

pi_88275012
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 01:37 schreef Sine_Pari het volgende:
Ja hangt er ook een beetje vanaf wat voor chat je terrecht komt. Hier vind ik het vaak wel leuk, maar er zijn er waar enkel pubers rondhangen en er enkel over sex verhalen geouwehoerd word.
Het ligt er ook een beetje aan in welk topic site je post, Als ik in Politiek zit kan ik me toch zo kwaad maken, dus dat doe ik weinig.

Hier zie ik toch iets meer 'herkenning', op de defensie sites van onderdelen heb je dit niet zo.
  woensdag 3 november 2010 @ 01:40:33 #19
110987 ErwinRommel
pi_88275022
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 01:37 schreef Sine_Pari het volgende:
hahahaha

Dan zal ik maar niet rondstrooien van mijn verhalen tijdens mijn periode LMB ;)
En sinds enkelen al geirriteerd raken van de capriolen die Lotusss en ik doen hou ik me wat dat betreft maar ff op de achtergrond ;)
pi_88275030
Mijn pa zei altijd heel wijs, als je geen ruzie wilt hou je politiek, geloof en sex buiten het gesprek.
  woensdag 3 november 2010 @ 01:44:15 #21
110987 ErwinRommel
pi_88275056
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 01:39 schreef Clan het volgende:

[..]

Het ligt er ook een beetje aan in welk topic site je post, Als ik in Politiek zit kan ik me toch zo kwaad maken, dus dat doe ik weinig.

Hier zie ik toch iets meer 'herkenning', op de defensie sites van onderdelen heb je dit niet zo.
Op FOK zitten er een hele hoop pubers die van de hoed noch de rand weten.
DEF is mbt het bedrijf Defensie an sich zeer zuiver, er komen mensen die werken binnen defensie, en hen die oprechte info willen hebben mbt defensie, en af en toe kom je wel eens zo eene verdwaalde gast tegen die teveel bijdehandjes gegeten heeft, een zgn IWAB dus ;)

Maar wees welkom, en voel je aub thuis hierzo in onze militaire gelederen :)
pi_88275061
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 01:39 schreef Sine_Pari het volgende:

[..]

Doet me meten denken aan dit lied;

Het zal jou misschien verbazen, maar wat Sonneveld hier zingt, heb ik meegemaakt. De komst van flats, de 'drie rijkspolitieambteanren'in het dorp die je waarschuwde als je zomaar de weg overstak. Nederland is echt enorm verandert. behalve de wegen dan, daar komen er meer van bij.
  woensdag 3 november 2010 @ 01:47:48 #23
110987 ErwinRommel
pi_88275087
pi_88275092
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 01:41 schreef Sine_Pari het volgende:
Mijn pa zei altijd heel wijs, als je geen ruzie wilt hou je politiek, geloof en sex buiten het gesprek.
Daar heeft hij helemaal gelijk in, zoals je nooit de persoon die je hebt verslagen een 'natrap' moet geven, want dat geeft een vijand voor het leven, en leen nooit een vriend teveel geld, want je krijgt er een vijand voor terug.
pi_88275093
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 01:44 schreef Clan het volgende:

[..]

Het zal jou misschien verbazen, maar wat Sonneveld hier zingt, heb ik meegemaakt. De komst van flats, de 'drie rijkspolitieambteanren'in het dorp die je waarschuwde als je zomaar de weg overstak. Nederland is echt enorm verandert. behalve de wegen dan, daar komen er meer van bij.
Ja was na jaren eens bij mijn moeder op bezoek en was geschrokken omdat het een heel ander Nederland was dan ik had achtergelaten. Maar ken ook nog van vroeger hoe de melkboer, voddeboer, scharensliep, etc. nog aan huis voorbij kwam, en andere dingen die men tegenwoordig niet meer ziet.
  woensdag 3 november 2010 @ 01:53:30 #26
110987 ErwinRommel
pi_88275126
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 01:48 schreef Sine_Pari het volgende:

[..]

Ja was na jaren eens bij mijn moeder op bezoek en was geschrokken omdat het een heel ander Nederland was dan ik had achtergelaten. Maar ken ook nog van vroeger hoe de melkboer, voddeboer, scharensliep, etc. nog aan huis voorbij kwam, en andere dingen die men tegenwoordig niet meer ziet.
Je vergeet de SRV boer, kinderen die nog buiten spelen, de onderwijzer met U aanspreken, etc etc.

Ben net na bijna 7 jaar weer terug in Nederland, en er vallen me wel enkele dingen op ja.
pi_88275127
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 01:44 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Op FOK zitten er een hele hoop pubers die van de hoed noch de rand weten.
DEF is mbt het bedrijf Defensie an sich zeer zuiver, er komen mensen die werken binnen defensie, en hen die oprechte info willen hebben mbt defensie, en af en toe kom je wel eens zo eene verdwaalde gast tegen die teveel bijdehandjes gegeten heeft, een zgn IWAB dus ;)

Maar wees welkom, en voel je aub thuis hierzo in onze militaire gelederen :)
Ik merk wel dat ik achterop begin te raken, heb van 1962-1964, en van 1969-1998 in militaire dienst gezeten, maar sinds de val van de muur is Defensie aan zoveel verandering onderhevig, ik houd het amper bij, lees nog wel vakbladen, maar voel me soms ook een verdwaalde.

Maar zoals mijn vrouw altijd zegt; "Als hij het 'groen' ziet, bonkt zijn 'groene hart'.
  woensdag 3 november 2010 @ 01:57:39 #28
110987 ErwinRommel
pi_88275156
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 01:53 schreef Clan het volgende:

[..]

Ik merk wel dat ik achterop begin te raken, heb van 1962-1964, en van 1969-1998 in militaire dienst gezeten, maar sinds de val van de muur is Defensie aan zoveel verandering onderhevig, ik houd het amper bij, lees nog wel vakbladen, maar voel me soms ook een verdwaalde.

Maar zoals mijn vrouw altijd zegt; "Als hij het 'groen' ziet, bonkt zijn 'groene hart'.
Hoe gek het ook mag klinken, maar hier op FOK kom je soms de gekste zaken tegen die met Defensie te maken hebben, van bezuinigingen tot herkennings quiz.
Zelf heb ik mijn dienstplicht vervukd in 1991, en aansluitend dienst genomen bij de toen net opgerichte Luchtmobiele Brigade. Lichting 09/92
pi_88275159
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 01:53 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Je vergeet de SRV boer, kinderen die nog buiten spelen, de onderwijzer met U aanspreken, etc etc.

Ben net na bijna 7 jaar weer terug in Nederland, en er vallen me wel enkele dingen op ja.
De SRV boer kwam als ik het me goed herrinder eerst rond de tijd dat jij geboren werd.

quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 01:53 schreef Clan het volgende:

[..]

Ja dat kan ik geloven, ik ben zelf begin 80'tiger jaren in dienst gegaan en vind zelf ook al dat het nodige zich veranderd heeft, laat staan voor U.
pi_88275167
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 01:48 schreef Sine_Pari het volgende:

[..]

Pinda Pinda Lekah lekkah, die Indo's, en altijd discussie dat de melk te 'waterig' was, je moest erop letten, haha.

En dat in de winter je de 'bloemen'op je ruiten had staan, zo koud.

Ik gooide dan altijd een extra matras over mij heen, om wat warmte te hebben
  woensdag 3 november 2010 @ 02:01:40 #31
110987 ErwinRommel
pi_88275188
Heren! Ik ga mijn rukbunker opzoeken. Morgen (nu ja, vandaag) verwacht ik hoogstaand bezoek (Lotusss)
  woensdag 3 november 2010 @ 02:04:31 #32
110987 ErwinRommel
pi_88275206
@Clan, deze moet je wel kennen dan, als echte soldatenmuziek liefhebber deze toch nog ff snel met je delen.

pi_88275210
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 01:57 schreef Sine_Pari het volgende:

[..]

De SRV boer kwam als ik het me goed herrinder eerst rond de tijd dat jij geboren werd.
[..]

Ja dat kan ik geloven, ik ben zelf begin 80'tiger jaren in dienst gegaan en vind zelf ook al dat het nodige zich veranderd heeft, laat staan voor U.
Als je in het 'zuiden des lands' hebt gezeten heb ik je misschien nog les gegeven, op de Jeep, er waren toen maar 40 instructeurs, in Nederland.

En U mag Tutoyeren, voel me anders zo'n 'oude vent', terwijl ik tot mijn FLO met 'tieners' heb gewerkt.
pi_88275213
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 01:58 schreef Clan het volgende:

[..]

Pinda Pinda Lekah lekkah, die Indo's, en altijd discussie dat de melk te 'waterig' was, je moest erop letten, haha.

En dat in de winter je de 'bloemen'op je ruiten had staan, zo koud.

Ik gooide dan altijd een extra matras over mij heen, om wat warmte te hebben
Over warmer gesproken, was eind 90'tiger op bezoek bij de Luftlande- und Lufttransportschule in Altenstadt en had daar een kammertje toegewezen gekregen waar het de laatste avond na terugkomst uit het onderofficiers verblijf stervens koud was. Omdat ik de enigste was die op de kamer lag heb ik toen de dekens van de andere bedden afgesleurd om toch een beetje warm te blijven. De volgende morgen toen ik schoonschip ging maken ivm het verlaten van de kazerne zag ik het boordje op de deur met instructies waaronder meer stond dat men verzocht werd de verwarming uit te draaien. Toen ik dit wilde doen bleek het kreng nooit aangestaan te hebben.
pi_88275225
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 02:04 schreef ErwinRommel het volgende:
@Clan, deze moet je wel kennen dan, als echte soldatenmuziek liefhebber deze toch nog ff snel met je delen.

ER ik wou je eerst nog een goede nacht rust toe wensen maar na het plaatsen van dit aftreksel van een goed lied moet ik er nog heel lang over nadenken of ik dit nog wel wil.

Hier trouwens het enigste echte lied.
  woensdag 3 november 2010 @ 02:09:27 #36
110987 ErwinRommel
pi_88275232
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 02:08 schreef Sine_Pari het volgende:

[..]

ER ik wou je eerst nog een goede nacht rust toe wensen maar na het plaatsen van dit aftreksel van een goed lied moet ik er nog heel lang over nadenken of ik dit nog wel wil.

Hier trouwens het enigste echte lied.
hahahaha :D

No worries, ik zal goed slapen hoor, met of zonder goede muziek ;)
pi_88275247
Snurk ze
  woensdag 3 november 2010 @ 02:12:35 #38
110987 ErwinRommel
pi_88275252
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 02:11 schreef Sine_Pari het volgende:
Snurk ze
Blijft gvd wel een goede plaat hoor!!
pi_88275257
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 02:04 schreef Clan het volgende:

[..]

Als je in het 'zuiden des lands' hebt gezeten heb ik je misschien nog les gegeven, op de Jeep, er waren toen maar 40 instructeurs, in Nederland.

En U mag Tutoyeren, voel me anders zo'n 'oude vent', terwijl ik tot mijn FLO met 'tieners' heb gewerkt.
Ik zit niet in Nederlandse dienst maar ben Amerikaans militair, en wat betreft het U dat was ook meer uit respect voor het toch wat ouder zijn. ;) Maar zal je in het vervolg gewoon (weer) tutoyeren.
pi_88275262
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 02:05 schreef Sine_Pari het volgende:

[..]

Over warmer gesproken, was eind 90'tiger op bezoek bij de Luftlande- und Lufttransportschule in Altenstadt en had daar een kammertje toegewezen gekregen waar het de laatste avond na terugkomst uit het onderofficiers verblijf stervens koud was. Omdat ik de enigste was die op de kamer lag heb ik toen de dekens van de andere bedden afgesleurd om toch een beetje warm te blijven. De volgende morgen toen ik schoonschip ging maken ivm het verlaten van de kazerne zag ik het boordje op de deur met instructies waaronder meer stond dat men verzocht werd de verwarming uit te draaien. Toen ik dit wilde doen bleek het kreng nooit aangestaan te hebben.
Als we vroeger in ons tentje in het veld lagen, en wacht moesten lopen, dan ging je, voor het pitten, een pannetje water verwarmen voor de thermoskan, en die legde je in de slaapzak van je 'maat'dat die lekker warm lag als die de tent weer inkwam, ook deden we de kleding uit, en sliepne erop in onze slaapzak, dan had je tenminste verwarmde kleding, bij het opstaan.
  woensdag 3 november 2010 @ 02:16:02 #41
110987 ErwinRommel
pi_88275268
pi_88275287
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 02:15 schreef Clan het volgende:

[..]

Als we vroeger in ons tentje in het veld lagen, en wacht moesten lopen, dan ging je, voor het pitten, een pannetje water verwarmen voor de thermoskan, en die legde je in de slaapzak van je 'maat'dat die lekker warm lag als die de tent weer inkwam, ook deden we de kleding uit, en sliepne erop in onze slaapzak, dan had je tenminste verwarmde kleding, bij het opstaan.
Ja tegenwoordig hebben we drie delige slaapzakken, maar trucjes met bv. kleding blijven etc. blijven noch ingebruik.
  woensdag 3 november 2010 @ 02:19:18 #43
110987 ErwinRommel
pi_88275291
pi_88275294
Gute nacht, Freunde

Ik ben mijn nest in.

pi_88275300
Slaap ze

quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 02:19 schreef ErwinRommel het volgende:
Sine, deze moet je kennen!

pi_88275304
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 02:18 schreef Sine_Pari het volgende:

[..]

Ja tegenwoordig hebben we drie delige slaapzakken, maar trucjes met bv. kleding blijven etc. blijven noch ingebruik.
Wij zijn nog van het tijdperk van 'lijden' ;)
  woensdag 3 november 2010 @ 02:23:47 #47
110987 ErwinRommel
pi_88275310
Ga nu ook echt mijn rukbunker in, trusten heren. tot laters!!
pi_88275321
Ja kwam in dienst toen we nog groene pakken hadden, maar na woodland, chocolate chip en coffee stain zijn we inmiddels bij ACU aangekomen.

Heren slaap ze. Ga wel niet slapen, maar wel afsluiten (hier).
pi_88275797
Pff mn internetverbinding vind het niet niet leuk dat er veel plaatjes/flmpjes in dit topic staan.... Maar goeiemorgen, het is hier inmiddels 0845, bij jullie iets vroeger denk ik!

Ik zit in Kabul, waar en wat ik precies doe(behalve dan vbddn) laat ik maar ff in het midden en ben net aan mn tweede week begonnen. En ik mag niet klagen, ik ben ook al in TK en KAF geweest en die hebben t kwa accomodatie toch een stuk minder dan wij. We slapen zelfs in harde infra, met 2 personen op een kamer, voldoende douches en geen beperking kwa tijd. Hoe luxe wil je het hebben? De eetzaal is ook prima, ookal zijn we maar met erg weinig nederlanders er is zelfs pindakaas en gisteravond spruiten :P

Geen internet op de legering, maar ik ben verbindelaar dus wel internet op de werkplek :P ik zal proberen af en toe eens een foto te plaatsen.

Das het mooie gedeelte, je merkt toch echt wel dat er buiten een oorlog bezig is. Helaas... En nu ga ik weer aan t werk.
pi_88276368
Goedemorgen!!

Vandaag laven pesten, draken dood steken, sneeuwwitje pesten, trollen vangen, vliegen met de fakir en dansen met de waterlelies!!!

Whehehe! Waar ga ik heen? :P
Er was eens....
pi_88276397
Duinrell! *O*
pi_88276409
Hey Baouke!

Goed van je te horen jongen ;)
Er was eens....
pi_88276414
@Vinz0r

;')
Er was eens....
  woensdag 3 november 2010 @ 08:11:47 #55
110987 ErwinRommel
pi_88276439
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 08:04 schreef Maitje het volgende:
Goedemorgen!!

Vandaag laven pesten, draken dood steken, sneeuwwitje pesten, trollen vangen, vliegen met de fakir en dansen met de waterlelies!!!

Disneyland??
  woensdag 3 november 2010 @ 08:15:26 #56
110987 ErwinRommel
pi_88276477
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 05:14 schreef Bouke-p het volgende:
Pff mn internetverbinding vind het niet niet leuk dat er veel plaatjes/flmpjes in dit topic staan.... Maar goeiemorgen, het is hier inmiddels 0845, bij jullie iets vroeger denk ik!

Ik zit in Kabul, waar en wat ik precies doe(behalve dan vbddn) laat ik maar ff in het midden en ben net aan mn tweede week begonnen. En ik mag niet klagen, ik ben ook al in TK en KAF geweest en die hebben t kwa accomodatie toch een stuk minder dan wij. We slapen zelfs in harde infra, met 2 personen op een kamer, voldoende douches en geen beperking kwa tijd. Hoe luxe wil je het hebben? De eetzaal is ook prima, ookal zijn we maar met erg weinig nederlanders er is zelfs pindakaas en gisteravond spruiten :P

Geen internet op de legering, maar ik ben verbindelaar dus wel internet op de werkplek :P ik zal proberen af en toe eens een foto te plaatsen.

Das het mooie gedeelte, je merkt toch echt wel dat er buiten een oorlog bezig is. Helaas... En nu ga ik weer aan t werk.
Leuk om een update te horen van je. Hou ons op de hoogte :)
Succes met je werk daar!!
pi_88276489
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 08:04 schreef Maitje het volgende:
Goedemorgen!!

Emmen?
pi_88276639
Jullie zitten mij in het ooitje te nemen! :P
Er was eens....
pi_88276779
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 08:27 schreef Maitje het volgende:
Veel plezier! Vergeet de poffertjes niet :D.
pi_88277075
Dankje EllaN! ;)
Er was eens....
  woensdag 3 november 2010 @ 08:57:45 #61
110987 ErwinRommel
pi_88277117
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 08:27 schreef Maitje het volgende:
Doen we dat?? O-)

Nee Maitje, heel veel plezier vandaag in Plopsaland :)
  woensdag 3 november 2010 @ 09:03:02 #62
110987 ErwinRommel
pi_88277187
  woensdag 3 november 2010 @ 09:10:43 #63
110987 ErwinRommel
pi_88277329
Pffffff...................alweer een afwijzing van een sollicitatie!!!
Het is vermoeiend om steeds weer te moeten horen dat ik niet het juiste profiel heb (lees te oud ben).

Straks kan ik nog rondlopen op straat of zitten op een hoek in de stad met een kartonnen bord om mijn nek met daarop geschreven "oorlogs-veteraan, werkeloos, accepteer elk soort werk!!"

Zucht..... -O-

[ Bericht 0% gewijzigd door ErwinRommel op 03-11-2010 09:45:17 ]
  woensdag 3 november 2010 @ 09:45:54 #65
110987 ErwinRommel
pi_88278048
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 09:33 schreef AchJa het volgende:
Mooi klote Erwin, het is niet de gunstigste tijd om een baan te vinden.
Idd zwaar klote en bijzonder frustrerend.
In de WW kan ik niet, en bijstand is ook geen optie!
  woensdag 3 november 2010 @ 09:52:40 #66
110987 ErwinRommel
pi_88278209
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 09:33 schreef AchJa het volgende:
Mooi klote Erwin, het is niet de gunstigste tijd om een baan te vinden.
Zie je PM ;)
  woensdag 3 november 2010 @ 10:01:28 #67
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_88278417
Goedemorgen.
What a miserable day.... echt herfstweer....
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
  woensdag 3 november 2010 @ 10:02:53 #68
110987 ErwinRommel
pi_88278446
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 10:01 schreef Lotusss het volgende:
Goedemorgen.
Ach, vanmiddag kunnen we lekker samen genieten van dit herfstweer ;)
pi_88278510
Er zijn banen zat, maar of de baan er tussen zit die jij wilt is vraag 2;)
  woensdag 3 november 2010 @ 10:07:27 #70
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_88278572
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 09:10 schreef ErwinRommel het volgende:
Pffffff...................alweer een afwijzing van een sollicitatie!!!
Het is vermoeiend om steeds weer te moeten horen dat ik niet het juiste profiel heb (lees te oud ben).

Straks kan ik nog rondlopen op straat of zitten op een hoek in de stad met een kartonnen bord om mijn nek met daarop geschreven "oorlogs-veteraan, werkeloos, accepteer elk soort werk!!"

Zucht..... -O-
-O-
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
  woensdag 3 november 2010 @ 10:08:47 #71
110987 ErwinRommel
pi_88278597
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 10:05 schreef Vinz0r het volgende:
Er zijn banen zat, maar of de baan er tussen zit die jij wilt is vraag 2;)
Ik accepteer elk werk!!
pi_88279453
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 10:01 schreef Lotusss het volgende:
Goedemorgen.
25 graden en zonnig :P
  woensdag 3 november 2010 @ 10:51:37 #73
230985 Iska
In case of fire, use stairs!
pi_88279604
Ook een hele goede morgen
"All science is either physics or stamp collecting" || Ernest Rutherford
"And I think about all of us. Walking our own Green Mile, each in our own time" || Paul Edgecomb
  woensdag 3 november 2010 @ 11:03:06 #74
110987 ErwinRommel
pi_88279932
Nou, het is droog nu. Ik ga mijn rondje langs de uitzendbureau's maar weer eens maken!!
pi_88281011
Heb je het al eens bij een McDonald's of iets dergelijks geprobeerd, al is het maar tot je iets beters hebt gevonden? Daar staan ze te springen om gemotiveerd personeel, met jouw verleden als militair moet je toch kunnen aantonen dat je iemand bent die niet loopt te zeiken en hard werkt.
  woensdag 3 november 2010 @ 11:40:13 #76
230985 Iska
pi_88281086
Ik denk dat leeftijd daar ook probleem zal zijn :S
"And I think about all of us. Walking our own Green Mile, each in our own time" || Paul Edgecomb
  woensdag 3 november 2010 @ 11:56:07 #77
230985 Iska
pi_88281598
Wat zijn trouwens jullie top army films? Heb er ondertussen al redelijk wat gezien, maar ben wel benieuwd of jullie nog goede kennen
  woensdag 3 november 2010 @ 12:10:25 #78
230985 Iska
pi_88282079
En omdat dubbelposten niet uit zo erg is in SC; 2 kg Whey Pro van bodylab.nl is onderweg :)
  woensdag 3 november 2010 @ 12:11:33 #79
110987 ErwinRommel
pi_88282108
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 11:37 schreef Sloggi het volgende:
Heb je het al eens bij een McDonald's of iets dergelijks geprobeerd, al is het maar tot je iets beters hebt gevonden? Daar staan ze te springen om gemotiveerd personeel, met jouw verleden als militair moet je toch kunnen aantonen dat je iemand bent die niet loopt te zeiken en hard werkt.
Lag het maar zo simpel, ook daar speelt leeftijd weer een rol.
  woensdag 3 november 2010 @ 12:14:29 #80
110987 ErwinRommel
pi_88282196
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 11:56 schreef Iska het volgende:
Wat zijn trouwens jullie top army films? Heb er ondertussen al redelijk wat gezien, maar ben wel benieuwd of jullie nog goede kennen
Stalingrad op nummer 1!!

pi_88283057
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 12:11 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Misschien part time bij de TNT? Ik hoor dat ze extra mensen zoeken voor de feestdagen in ieder geval.

Of hoorde ik dat nou van jou :{ ?
pi_88283754
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 12:11 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Niet altijd; bij verschillende vestigingen bij mij in de buurt werken meerdere 'ouderen', ook mensen die op latere leeftijd zijn aangenomen. Misschien bij jou in de buurt niet, daar kan ik niets over zeggen.
  woensdag 3 november 2010 @ 13:10:54 #83
110987 ErwinRommel
pi_88283940
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 12:43 schreef EllaN het volgende:

[..]

Misschien part time bij de TNT? Ik hoor dat ze extra mensen zoeken voor de feestdagen in ieder geval.

Of hoorde ik dat nou van jou :{ ?
Voor die vacature was ik maandag al afgwezen zucht.........
  woensdag 3 november 2010 @ 13:35:18 #84
110987 ErwinRommel
pi_88284745
  woensdag 3 november 2010 @ 14:40:34 #85
230985 Iska
pi_88287307

Altijd janken als ik deze hoor
pi_88287516
quote:

Ik ben er nog steeds niet uit of ik FMJ of Apocalypse Now nu de beste Vietnamfilm vindt. Of The Deer Hunter.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-11-2010 14:48:37 ]
  woensdag 3 november 2010 @ 14:46:38 #87
230985 Iska
pi_88287578
Komt omdat ze moeilijk te vergelijken zijn.. AN en FMJ zijn heel anders in opzet
pi_88287697
FMJ is ook beter te bekijken als normale oorlogsfilm. Het is niet zo'n probleem als je de diepere laag niet meekrijgt. Dat is bij AN wel het geval denk ik.
  woensdag 3 november 2010 @ 15:30:36 #89
230985 Iska
pi_88289247
De SC is ook vandaag niet vooruit te branden zeg
  woensdag 3 november 2010 @ 15:31:41 #90
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_88289295
Napalm dan maar? :W
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  woensdag 3 november 2010 @ 15:32:55 #91
230985 Iska
pi_88289342
:|W :)
  woensdag 3 november 2010 @ 15:39:18 #92
168777 Rave_NL
pi_88289602
:{w

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_88289739
Zo, kom net terug van de KMS.
Heb maar even wat advies gekregen over wat ik nou het beste kon doen (Had ook 5-6 maanden kunnen wachten tot de functie van Explosieven Ruimer junior wel vrij kwam.)
Kwam er op neer dat ze het allemaal een beter idee vonden om eerst maar even vechtend voorwaarts te gaan als pax voor 2-3 jaar omdat je blijkbaar daarna wat meer mogelijkheden hebt om te wisselen van functie.

Alleen het was wel een beetje lullig dat ongeveer 90% van de burgers daar nu dus geen baan krijgt voor 2011.

Maar ja, dat probleem heb ik niet. :7
That song is straight homosexual country music special olympic gay.
pi_88290428
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 15:31 schreef Rave_NL het volgende:
Napalm dan maar? :W
Muhammad Don't Surf

oh en goede morgen
pi_88291645
quote:
14s.gif Op woensdag 3 november 2010 15:39 schreef Rave_NL het volgende:
:{w

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook al?! Vanavond maar es kijken of ik iemand zo gek kan krijgen om ergens een borreltje te halen.. c_/
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
  woensdag 3 november 2010 @ 16:42:58 #96
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_88291876
quote:
Op woensdag 3 november 2010 16:02 schreef Sine_Pari het volgende:

[..]

Muhammad Don't Surf

oh en goede morgen
Que?
... and I feel fine.
  woensdag 3 november 2010 @ 16:56:38 #97
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_88292379
quote:
Op woensdag 3 november 2010 16:42 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Que?
Sine parafraseert Apocalypse Now. Haji don't surf is misschien beter :P
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
  woensdag 3 november 2010 @ 17:04:10 #99
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_88292676
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 16:56 schreef Vortix het volgende:

[..]

Sine parafraseert Apocalypse Now. Haji don't surf is misschien beter :P
quote:
Merci beiden!
Al moet ik tot mijn schaamte bekennen dat ik de film nooit gezien heb :@
... and I feel fine.
  woensdag 3 november 2010 @ 17:06:00 #100
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_88292797
:o onacceptabel, kijken en snel een beetje!!!
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende: Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
  woensdag 3 november 2010 @ 17:12:40 #102
309335 Vronsky
Zandhappert
pi_88293018
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 17:04 schreef Lotusss het volgende:

[..]

[..]

Merci beiden!
Al moet ik tot mijn schaamte bekennen dat ik de film nooit gezien heb :@
Je moet die film alleen al kijken vanwege de air assault die er in zit.

Dat is echt een van de mooiste film momenten ooit gemaakt. O+
  woensdag 3 november 2010 @ 17:18:18 #103
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_88293237
Ik ben nu bezig om de film te "kopen" ;)
... and I feel fine.
  woensdag 3 november 2010 @ 17:19:41 #104
13456 AchJa
Shut up!!!
  woensdag 3 november 2010 @ 17:22:31 #105
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_88293415
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 17:19 schreef AchJa het volgende:

[..]

In een minuutje of 20 "bezorgd" zeker?

En toch wel de Redux versie? (197 mins)
Yep :7
Alleen duurt het 2 uur. Tsja, de internetconnectie bij ErwinRommel is niet zo snel he :P
... and I feel fine.
pi_88293707
Dat is net als een student die Soldaat van Oranje nog nooit gezien heeft... Vloeken in de kerk :)
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
  woensdag 3 november 2010 @ 17:31:42 #107
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_88293723
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 17:31 schreef hcwp het volgende:
Dat is net als een student die Soldaat van Oranje nog nooit gezien heeft... Vloeken in de kerk :)
Ik heb Soldaat van Oranje ook nooit gezien :@
... and I feel fine.
  woensdag 3 november 2010 @ 17:32:07 #108
110987 ErwinRommel
pi_88293737
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 17:31 schreef hcwp het volgende:
Heh, briljante film btw :D
Heb hem ook "gekocht".
pi_88293765
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 17:31 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Ik heb Soldaat van Oranje ook nooit gezien :@
o|O o|O
  woensdag 3 november 2010 @ 17:35:41 #110
13456 AchJa
Shut up!!!
  woensdag 3 november 2010 @ 17:40:50 #111
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_88294052
Ik heb nog 2 weken om me bij te scholen, Achja.... :@
... and I feel fine.
pi_88294100
Waarom twee weken?
  woensdag 3 november 2010 @ 17:42:51 #113
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_88294128
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 17:42 schreef hcwp het volgende:
Waarom twee weken?
Dat is inside information.
... and I feel fine.
pi_88294239
Don't publish it?
  woensdag 3 november 2010 @ 17:48:41 #115
168777 Rave_NL
pi_88294332
Naar de musical dus.. :O
  woensdag 3 november 2010 @ 17:49:00 #116
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_88294338
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 17:48 schreef Rave_NL het volgende:
Naar de musical dus.. :O
Fout gegokt.
... and I feel fine.
pi_88294745
Dag iedereen :).

Fijne dag gehad?
pi_88294873
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 17:59 schreef EllaN het volgende:

Fijne dag gehad?
Beetje met hamers op verroest staal slaan om het daarna in te smeren met
RLS. Om daarna thuis te komen en een videokaart te bestellen, het was een goeie dag :)

en jij?
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende: Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
  woensdag 3 november 2010 @ 18:02:32 #119
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_88294876
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 17:59 schreef EllaN het volgende:

Fijne dag gehad?
Ja hoor! :Y
En jij?
... and I feel fine.
pi_88295024
Ik heb gewerkt, gestudeerd en gesport en ben nu weer aan het studeren :).

Een erg productieve dag mag ik wel zeggen :D. Zometeen lekker lasagna oppeuzelen O+.
  woensdag 3 november 2010 @ 18:09:40 #121
168777 Rave_NL
pi_88295090
quote:
Op woensdag 3 november 2010 17:49 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Fout gegokt.
:O
  woensdag 3 november 2010 @ 18:10:21 #122
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_88295115
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 18:09 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Helaas, alweer heb je getoond niet alwetend te zijn. Toch slecht hoor, marinier zijn en dan falen in alwetendheid. :')
... and I feel fine.
  woensdag 3 november 2010 @ 18:12:05 #123
168777 Rave_NL
pi_88295179
  woensdag 3 november 2010 @ 18:21:23 #124
168777 Rave_NL
pi_88295533
O, en waar staat ergens dat ik alwetend ben?
Dat ben ik niet, ik ben ook net een mens. :O
  woensdag 3 november 2010 @ 18:32:22 #125
13456 AchJa
Shut up!!!
  woensdag 3 november 2010 @ 18:33:54 #126
309335 Vronsky
Zandhappert
pi_88296006
Ook geweldig.

Kreeg zo vandaag te horen over de toekomst van de KMS:

50% V&V
35% Doorstromers
10-15% Burgers

Het is toch te triest voor woorden eigenlijk.
  woensdag 3 november 2010 @ 18:38:42 #127
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_88296209
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 18:33 schreef Vronsky het volgende:
Ook geweldig.

Kreeg zo vandaag te horen over de toekomst van de KMS:

50% V&V
35% Doorstromers
10-15% Burgers

Het is toch te triest voor woorden eigenlijk.
En:

quote:
Van Hornekazerne Weert later opgeleverd door bezuinigingen

Door bezuinigen op het ministerie van Defensie wordt de nieuwbouw van de Van Hornekazerne in Weert later opgeleverd.

Dat heeft minister Hans Hillen van Defensie dinsdag bekend gemaakt. Zijn ministerie moet volgend jaar 200 miljoen euro bezuinigen. Meer dan 160 miljoen euro wordt gehaald uit het uitstellen van investeringen. De Van Hornekazerne in Weert huisvest de Koninklijke Militaire School. Daar kan een opleiding tot onder-officier gevolgd worden.
  woensdag 3 november 2010 @ 18:39:05 #128
230985 Iska
pi_88296225
Kolere, V&V is going to take over the world! Wel kut voor mensen vanaf VMBO die ook nog gewoon MBO willen doen voordat ze bij Defensie beginnen
  woensdag 3 november 2010 @ 18:49:22 #129
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_88296602
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 18:39 schreef Iska het volgende:
Kolere, V&V is going to take over the world! Wel kut voor mensen vanaf VMBO die ook nog gewoon MBO willen doen voordat ze bij Defensie beginnen
Lekker makkelijk toch? Als V&V een beetje ingeburgerd is kan de toekomstige militair zijn hele AMO zelf betalen en mogen de eenheden de WTO gaan verzorgen. Tot ziens schoolbats! Hey, heb ik nu niet een makkelijk bezuinigingsplan op tafel gegooid?
  woensdag 3 november 2010 @ 18:54:29 #130
168777 Rave_NL
pi_88296799
Dat zie je overal, elk opleidingsblok zit vol met melktandjes.. :r
Met als gevolg dat de meer levenservaren lui, van laten we zeggen 22+ die niet direct van een of andere ROCopleiding komen, afgeschrikt worden of vroegtijdig afhaken.

Maar dan heeft de Nederlandse krijgsmacht wél een V&V-leger, met V&V-onderofficieren...

Fuck it, dan maar de burgermaatschappij.. :r
  woensdag 3 november 2010 @ 18:59:09 #131
309335 Vronsky
Zandhappert
pi_88296977
Kijk, gelijk het voordeel van het KCT, alles onder de 20 is VERBODEN.
Gemiddelde leeftijd ligt op 26 ofzo. :D

Ik ga het de komende 3 jaar maar gewoon aanzien, zie wel wat er daarna gebeurt. :Y
  woensdag 3 november 2010 @ 19:03:35 #132
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_88297161
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 18:54 schreef Rave_NL het volgende:
Dat zie je overal, elk opleidingsblok zit vol met melktandjes.. :r
Met als gevolg dat de meer levenservaren lui, van laten we zeggen 22+ die niet direct van een of andere ROCopleiding komen, afgeschrikt worden of vroegtijdig afhaken.

Maar dan heeft de Nederlandse krijgsmacht wél een V&V-leger, met V&V-onderofficieren...

Fuck it, dan maar de burgermaatschappij.. :r
Tuurlijk niet man! Jij als "ervaringsdeskundige" kan prima die melkmuilen onder je hoede nemen en ze de fijne kneepjes van het vak leren! Klaar!
  woensdag 3 november 2010 @ 19:04:14 #133
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_88297193
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 18:59 schreef Vronsky het volgende:

Ik ga het de komende 3 jaar maar gewoon aanzien, zie wel wat er daarna gebeurt. :Y
Ben jij er nu al eens uit wat je wil?
  woensdag 3 november 2010 @ 19:06:31 #134
168777 Rave_NL
pi_88297303
quote:
Op woensdag 3 november 2010 19:03 schreef AchJa het volgende:

[..]

Tuurlijk niet man! Jij als "ervaringsdeskundige" kan prima die melkmuilen onder je hoede nemen en ze de fijne kneepjes van het vak leren! Klaar!
Ik zie mij zelf nog steeds niet als ervaringsdeskundige..
Maar het lijkt wel alsof het allemaal 1 groot schoolreisje is, ik wil gewoon met m'n werk bezig zijn..
  woensdag 3 november 2010 @ 19:11:17 #135
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_88297500
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 19:06 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Ik zie mij zelf nog steeds niet als ervaringsdeskundige..
Maar het lijkt wel alsof het allemaal 1 groot schoolreisje is, ik wil gewoon met m'n werk bezig zijn..
Dat willen we allemaal, ware het niet dat men allerlei bullshit verzint over loopbaanlint, pop, iop, personeelsrommel en weet ik veel wat waar vroegah een admeur voor ingehuurd was.

Het wordt gvd steeds erger... Het probleem wat ik heb is dat ik in dezelfde leeftijdscategorie als Rommel zit, dus een ander baantje zit er niet 1,2,3 in en er zijn nog 3 monden en een hypotheek die prima doorlopen....
pi_88297725
Met mensen opleiden zal ik altijd wel mee bezig zijn, zodra ik klaar was met m'n eigen takenboek kon ik de volgende gaan opleiden.. Erger zijn die stengels die het niets interesseren en nog een grote bek terug geven ook. En ze vervolgens in de taai trappen mag ook weer niet, want neeee, we zijn zo sociaal en blablabla.. Ik moest gewoon knijterhard aan het werk, en de nieuwe takeschnitzels worden in de watten gelegd. :X
pi_88297783
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 18:59 schreef Vronsky het volgende:

Waarom solliciteer je dan niet bij het KCT?

Ik las trouwens ook dat 2/3e van de F16's stof staan te happen...
  woensdag 3 november 2010 @ 19:19:44 #138
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_88297838
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 19:16 schreef jankaas020 het volgende:
Met mensen opleiden zal ik altijd wel mee bezig zijn, zodra ik klaar was met m'n eigen takenboek kon ik de volgende gaan opleiden.. Erger zijn die stengels die het niets interesseren en nog een grote bek terug geven ook.
Daar had jij geen passend antwoord op??? O-)

quote:
En ze vervolgens in de taai trappen mag ook weer niet, want neeee, we zijn zo sociaal en blablabla.. Ik moest gewoon knijterhard aan het werk, en de nieuwe takeschnitzels worden in de watten gelegd. :X
Je kunt het ze zo moeilijk maken als je wil, zelfs op een "sociale" manier. >:)
pi_88297975
Zodra je een 'passend antwoord' geeft staan ze direct bij weet ik veel wie, en ben ik weer het haasje, hetzelfde met 'sociaal' moeilijk maken..
  woensdag 3 november 2010 @ 19:24:05 #140
230985 Iska
pi_88298032
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 19:16 schreef jankaas020 het volgende:
Met mensen opleiden zal ik altijd wel mee bezig zijn, zodra ik klaar was met m'n eigen takenboek kon ik de volgende gaan opleiden.. Erger zijn die stengels die het niets interesseren en nog een grote bek terug geven ook. En ze vervolgens in de taai trappen mag ook weer niet, want neeee, we zijn zo sociaal en blablabla.. Ik moest gewoon knijterhard aan het werk, en de nieuwe takeschnitzels worden in de watten gelegd. :X
Dus daarom wil je die 2de kras :P

Klein vraagje, heb je altijd een 'takenboek'? Of zijn de ltz's bang vieze handen te krijgen?
pi_88298201
Iedereen doet een takenboek als ze voor het allereerst aanboord van een Hare Majesteits schip komen, alleen noemen ze het tegenwoordig PBI, Praktische Bedrijf Introductie. Ik hoef dat zometeen natuurlijk niet te doen, maar ik ga wel weer alle systemen nalopen.
  woensdag 3 november 2010 @ 19:28:00 #142
110987 ErwinRommel
pi_88298206
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 19:11 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat willen we allemaal, ware het niet dat men allerlei bullshit verzint over loopbaanlint, pop, iop, personeelsrommel en weet ik veel wat waar vroegah een admeur voor ingehuurd was.

Het wordt gvd steeds erger... Het probleem wat ik heb is dat ik in dezelfde leeftijdscategorie als Rommel zit, dus een ander baantje zit er niet 1,2,3 in en er zijn nog 3 monden en een hypotheek die prima doorlopen....
Heh, de admeur bij ons was naast admeur gewoon infanterist in de Cie. Dus naast zijn taken als admeur deed hij vrijwel hetzelfde werk als de gewone manschap, of pax zoals ze dat tegenwoordig noemen. Hij genoot daarom ook een heel groot respect binnen de Cie. Want naast het nodige matswerk deed hij z'n ding als militair.

Dat het nu allemaal anders moet is te wijten aan de te ver doorgevoerde automatisering en bezuinigings drift. Maar mijn inziens kost het nu meer dan vroeger. Daar waar vroegah de admeur en de hulp-admeur het hele werk voor 1 Cie deden moet men nu schijnbaar een halve Cie voor laten opdraven!!

Dat is van de zotte!!

En ja Ach Ja, gewoon doorbijten en tot je FLO doorgaan. Ik raad je niet aan er nu uit te gaan, want zie mijzelf als voorbeeld, werk vinden is bijzonder lastig!!
  woensdag 3 november 2010 @ 19:28:27 #143
309335 Vronsky
Zandhappert
pi_88298225
quote:
6s.gif Op woensdag 3 november 2010 19:18 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Waarom solliciteer je dan niet bij het KCT?

Ik las trouwens ook dat 2/3e van de F16's stof staan te happen...
Ik vind mijzelf nog niet volwassen genoeg daarvoor. :Y
  woensdag 3 november 2010 @ 19:28:33 #144
110987 ErwinRommel
pi_88298235
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 19:22 schreef jankaas020 het volgende:
Zodra je een 'passend antwoord' geeft staan ze direct bij weet ik veel wie, en ben ik weer het haasje, hetzelfde met 'sociaal' moeilijk maken..
Ja en?? Jij weet toch van niks? ;)
  woensdag 3 november 2010 @ 19:28:43 #145
230985 Iska
pi_88298244
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 19:27 schreef jankaas020 het volgende:
Iedereen doet een takenboek als ze voor het allereerst aanboord van een Hare Majesteits schip komen, alleen noemen ze het tegenwoordig PBI, Praktische Bedrijf Introductie. Ik hoef dat zometeen natuurlijk niet te doen, maar ik ga wel weer alle systemen nalopen.
In welke periode doe je dit dan? Is dat de stage (van ltz3 naar ltz2)?
pi_88298285
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 19:28 schreef Vronsky het volgende:

[..]

Je bent net twintig zie ik, ik kan me er iets bij voorstellen. Het lijkt me wel een geweldige uitdaging, hoewel ik betwijfel of m'n vriendin er blij mee zou zijn :').

Niet dat die iets te zeggen heeft.
  woensdag 3 november 2010 @ 19:30:14 #147
230985 Iska
pi_88298330
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 19:28 schreef Vronsky het volgende:

[..]

Ach, je bent een half jaar ouder dan ik ;).. dus dan moet dat wel goed zitten. Toch? *)
  woensdag 3 november 2010 @ 19:37:05 #148
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_88298662
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 19:22 schreef jankaas020 het volgende:
Vent loopt te kloten => GVD klootviool!!! Kappen anders trap ik je over de plint!!!! => Bakkies voor jou.

Vent loopt te kloten => Groep een beetje opstoken, "dat is gek, iedereen doet het verkeerd behalve hij daar" Jullie zijn niet zo goed. => Groep lost dat op => Geen bakkies voor jou.

Ik weet dat het een beetje simplistisch is uitgelegd, maar de zooi tegen elkaar opzetten doet wonderen.
  woensdag 3 november 2010 @ 19:39:17 #149
110987 ErwinRommel
pi_88298757
Waar is die mentaliteit gebleven van "kop dicht en doorlopen"??
Men is schijnbaar zover gezakt dat men het al toelaat om tegenspraak te dulden in de opleiding!!
Bah :r
  woensdag 3 november 2010 @ 19:46:15 #150
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_88299065
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 19:39 schreef ErwinRommel het volgende:
Waar is die mentaliteit gebleven van "kop dicht en doorlopen"??
Men is schijnbaar zover gezakt dat men het al toelaat om tegenspraak te dulden in de opleiding!!
Bah :r
Het kan nog steeds hoor ;)

Echter het probleem is tegenwoordig dat je verdomd goed een dossier moet bijhouden om iemand te wippen, veel mensen vinden dat teveel werk en proberen het op een andere manier. (lees laat ze maar doorgaan)

Jij weet net zo goed als ik dat plichtigen er niet voor hun lol zaten dus die moest je op een bepaalde manier "motiveren". Tegenwoordig zitten ze er omdat ze het zelf willen en heb je een stok achter de deur: "Jou kan ik niet gebruiken, kiep, over het hek" Maar daar zit voor de instructeur wel wat werk aan ja en sommige mensen vinden dat (begrijpelijk, gezien de werkdruk) teveel werk.
  woensdag 3 november 2010 @ 19:50:44 #151
110987 ErwinRommel
pi_88299253
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 19:46 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het kan nog steeds hoor ;)

Echter het probleem is tegenwoordig dat je verdomd goed een dossier moet bijhouden om iemand te wippen, veel mensen vinden dat teveel werk en proberen het op een andere manier. (lees laat ze maar doorgaan)

Jij weet net zo goed als ik dat plichtigen er niet voor hun lol zaten dus die moest je op een bepaalde manier "motiveren". Tegenwoordig zitten ze er omdat ze het zelf willen en heb je een stok achter de deur: "Jou kan ik niet gebruiken, kiep, over het hek" Maar daar zit voor de instructeur wel wat werk aan ja en sommige mensen vinden dat (begrijpelijk, gezien de werkdruk) teveel werk.
Dan vraag ik mij af wat er mankeerd aan de recruut. Hij wil de dienst in, maar zich niet volop geven. Daar zou men eerder al op moeten screenen. Procedures voor het kader moeten dus simpeler worden om iemand te "wippen". Of een bepaalde druk op de groep leggen dat die nitwit vrijwillig zijn uittreden ondertekend.
Collectieve straffen hebben een nut, maar helaas, het mag niet meer. In mijn tijd mocht het ook niet, maar gebeurde gewoon. Punt was dat we allemaal super gemotiveerd waren!
pi_88299259
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 19:28 schreef Iska het volgende:

[..]

In welke periode doe je dit dan? Is dat de stage (van ltz3 naar ltz2)?
Volgens mij idd de stageperiode, maar ik kan mij herinneren dat onze JOTD al vanaf adelborst-korporaal hiermee bezig was.
  woensdag 3 november 2010 @ 19:56:06 #153
211797 Esses
Splendide mendax
pi_88299505
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 19:50 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Dan vraag ik mij af wat er mankeert aan de rekruut. Hij wil de dienst in, maar zich niet volop geven. Daar zou men eerder al op moeten screenen. Procedures voor het kader moeten dus simpeler worden om iemand te "wippen". Of een bepaalde druk op de groep leggen dat die nitwit vrijwillig zijn uittreden ondertekend.
Collectieve straffen hebben een nut, maar helaas, het mag niet meer. In mijn tijd mocht het ook niet, maar gebeurde gewoon. Punt was dat we allemaal super gemotiveerd waren!
Ik zie een niet helemaal correct beeld. In een opleiding heeft iedere cursist een aanspreekpunt, dat is ook het aanspreekpunt voor het kader. Dit is bij de KMar de zogenaamde LPBer. Die heb je bij alle onderdelen zover ik weet. Deze verzameld in principe alles wat over je bekend is. Daarbij is er nog iemand die je in 6 maanden kan wippen. Dat is je proefperiode.

Daarna in de functie opleiding kan je nog gewipt worden door het behalen van slechte cijfers, wangedrag en dat soort dingen. Hier is een dossier voor nodig en deze moet voor de Commissie Advies Ontslag (CAO, toepasselijk) voorgelegd worden. Een c-opleiding is hier meestal heel goed van op de hoogte, en vind dit vaak ook een ideaal middel. C-instelling (straf.bevoegde meerdere) neemt uiteindelijk de beslissing over het hek of niet.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_88299535
Rommel, waarom zou dat niet mogen? Eén persoon loopt te kloten, dan gaat iedereen maar 's nachts tien kilometer marsen. Dan zijn dat soort geintjes zo afgelopen. Niets is effectiever dan groepsdruk.
  woensdag 3 november 2010 @ 19:56:53 #155
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_88299546
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 19:50 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Dan vraag ik mij af wat er mankeerd aan de recruut. Hij wil de dienst in, maar zich niet volop geven. Daar zou men eerder al op moeten screenen. Procedures voor het kader moeten dus simpeler worden om iemand te "wippen". Of een bepaalde druk op de groep leggen dat die nitwit vrijwillig zijn uittreden ondertekend.
Kwantiteit voor kwaliteit. Je snapt denk ik wel wat ik bedoel.

quote:
In mijn tijd mocht het ook niet... maar als iemand weer met zijn teringstift op de wc deur had lopen pennen konden wij de wc deur ophalen bij de dagkamer. _O-
  woensdag 3 november 2010 @ 20:01:06 #156
211797 Esses
Splendide mendax
pi_88299729
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 19:56 schreef AchJa het volgende:

[..]

[..]

In mijn tijd mocht het ook niet... maar als iemand weer met zijn teringstift op de wc deur had lopen pennen konden wij de wc deur ophalen bij de dagkamer. _O-
Sinds wanneer mag dat niet meer dan? :P
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
  woensdag 3 november 2010 @ 20:02:37 #157
110987 ErwinRommel
pi_88299805
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 19:56 schreef Sloggi het volgende:
Rommel, waarom zou dat niet mogen? Eén persoon loopt te kloten, dan gaat iedereen maar 's nachts tien kilometer marsen. Dan zijn dat soort geintjes zo afgelopen. Niets is effectiever dan groepsdruk.
Officieel mag men geen gebruik meer maken van collectieve straffen.
  woensdag 3 november 2010 @ 20:03:52 #158
168777 Rave_NL
pi_88299851
Alles moet tegenwoordig in drievoud verantwoord worden.. Als het al wordt toegestaan door externe instanties..

:r
  woensdag 3 november 2010 @ 20:04:07 #159
110987 ErwinRommel
pi_88299862
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 19:56 schreef AchJa het volgende:

[..]

[..]

Snap wat je bedoeld hoor ;)

Bij ons ging het collectief straffen toch iets verder dan het ophalen van een WC deur op de dagkamer hahahahaha
Dat wil je echt niet weten, maar vertel ik je over twee weken wel ;)
  woensdag 3 november 2010 @ 20:06:37 #160
110987 ErwinRommel
pi_88299969
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 19:56 schreef Esses het volgende:

[..]

Ik zie een niet helemaal correct beeld. In een opleiding heeft iedere cursist een aanspreekpunt, dat is ook het aanspreekpunt voor het kader. Dit is bij de KMar de zogenaamde LPBer. Die heb je bij alle onderdelen zover ik weet. Deze verzameld in principe alles wat over je bekend is. Daarbij is er nog iemand die je in 6 maanden kan wippen. Dat is je proefperiode.

Daarna in de functie opleiding kan je nog gewipt worden door het behalen van slechte cijfers, wangedrag en dat soort dingen. Hier is een dossier voor nodig en deze moet voor de Commissie Advies Ontslag (CAO, toepasselijk) voorgelegd worden. Een c-opleiding is hier meestal heel goed van op de hoogte, en vind dit vaak ook een ideaal middel. C-instelling (straf.bevoegde meerdere) neemt uiteindelijk de beslissing over het hek of niet.
Dat zijn dan de regels. Maar men mag wmb best tussen de regels doorlezen qua kader en zo de rotte vruchten eruit halen die er niet thuis horen ;)
pi_88300012
Goedeavond dames und heren!!

Prachtige dag gehad vandaag! Weinig mensen in het park, konden zo overal doorlopen.

Bij deze wil ik ook even de groeten van Braamyo door geven aan iedereen. Meneer zit uiteraard ook al weer even in Afghanistan.
Er was eens....
  woensdag 3 november 2010 @ 20:09:23 #162
168777 Rave_NL
pi_88300088
Zelf.
  woensdag 3 november 2010 @ 20:09:38 #163
110987 ErwinRommel
pi_88300098
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 20:07 schreef Maitje het volgende:
Goedeavond dames und heren!!

Prachtige dag gehad vandaag! Weinig mensen in het park, konden zo overal doorlopen.

Bij deze wil ik ook even de groeten van Braamyo door geven aan iedereen. Meneer zit uiteraard ook al weer even in Afghanistan.
Leuke dag gehad in Plosa-land dus :P
Mocht je Braamyo spreken, doe hem van mij en Lotusss de groetjes!!
  woensdag 3 november 2010 @ 20:10:08 #164
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_88300124
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 19:56 schreef Esses het volgende:

Je weet net zo goed als ik dat je dan verdomd goed aan dossiervorming moet doen. Jullie van de Kmar hakken natuurlijk altijd al met dat bijltje, maar bij de reguliere clubs is dat wat lastiger.

quote:
Tot de TSBM cijfers belangrijker vindt dan kwaliteit. En dat weet jij ook heel goed.
  woensdag 3 november 2010 @ 20:12:44 #165
211797 Esses
Splendide mendax
pi_88300254
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 20:10 schreef AchJa het volgende:

[..]

Je weet net zo goed als ik dat je dan verdomd goed aan dossiervorming moet doen. Jullie van de Kmar hakken natuurlijk altijd al met dat bijltje, maar bij de reguliere clubs is dat wat lastiger.
Ja inderdaad, dossiervorming is voor mij iets heel normaals dus ik kijk daar inderdaad niet meer gek van op. Voor reguliere clubs zal dit inderdaad wat lastiger worden.
quote:
[..]

Tot de TSBM cijfers belangrijker vindt dan kwaliteit. En dat weet jij ook heel goed.
En dat de TSBM cijfers belangrijker vind dan kwaliteit weet ik helaas maar al te goed. Alhoewel dit bij het opleidingsinstituut van de KMar, gelukkig, niet zo. Hier is integriteit nog altijd veel belangrijker.
  woensdag 3 november 2010 @ 20:12:45 #166
230985 Iska
pi_88300256
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 19:50 schreef jankaas020 het volgende:

[..]

Volgens mij idd de stageperiode, maar ik kan mij herinneren dat onze JOTD al vanaf adelborst-korporaal hiermee bezig was.
Waar staat JOTD btw voor (dus vooral het JO gedeelte). Verder weet ik niet precies hoe het bij mij zal gaan aangezien ik de korte versie doe. Hier zal ik zo ver ik weet 2 keer varen; 3 weken na bivak en 3/4 maanden aan het einde als traineeship. Volgens mij is dat niet genoeg voor een takenboek
pi_88300340
@ER

Whaha nee efteling! :P

Zal ik doen, jij en Lotuss kregen ook nog zijn felicitatie van hem met jullie samen zijn... Had die overigens al verwacht :P
Er was eens....
  woensdag 3 november 2010 @ 20:14:51 #168
168777 Rave_NL
pi_88300344
Ik heb het idee dat er tegenwoordig bij 95% van alle initiële opleidingen er alles aan wordt gedaan om zoveel mogelijk lui af te leveren die nét aan de minimale eisen voldoen, als die niet al naar beneden zijn bijgeschroeft, in de hoop dat dat bij de parate eenheid wel wordt rechtgetrokken.. :r
  woensdag 3 november 2010 @ 20:16:28 #169
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_88300416
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 20:14 schreef Rave_NL het volgende:
Ik heb het idee dat er tegenwoordig bij 95% van alle initiële opleidingen er alles aan wordt gedaan om zoveel mogelijk lui af te leveren die nét aan de minimale eisen voldoen, als die niet al naar beneden zijn bijgeschroeft, in de hoop dat dat bij de parate eenheid wel wordt rechtgetrokken.. :r
Goh, krijg jij daar nu pas last van? Dat was in 2000 al het geval hoor, ook bij de kmarns.
  woensdag 3 november 2010 @ 20:17:06 #170
110987 ErwinRommel
pi_88300456
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 20:14 schreef Maitje het volgende:
@ER

Whaha nee efteling! :P

Zal ik doen, jij en Lotuss kregen ook nog zijn felicitatie van hem met jullie samen zijn... Had die overigens al verwacht :P
Ik zit je in het ootje te nemen schat ;)

Zeg maar tegen Braamyo dat Lotusss en ik het goed maken, dat alles goed gaat.
Wens hem heel veel succes met zijn missie aldaar :)
Onze gedachten zijn bij hem en de anderen die daar hun klus doen.
  woensdag 3 november 2010 @ 20:19:28 #171
168777 Rave_NL
pi_88300562
quote:
Op woensdag 3 november 2010 20:16 schreef AchJa het volgende:

[..]

Goh, krijg jij daar nu pas last van? Dat was in 2000 al het geval hoor, ook bij de kmarns.
Weet ik, maar na een tijdje weer op de opleidingskazerne meegedraaid te hebben word je wel heel hard met de neus op de feiten gedrukt.. Kan me amper voorstellen hoe het voor jullie moet zijn..
pi_88300696
@Iska: Jongste Officier TD, maar dan zit je ook echt aan boord geplaatst als LTZ3, tijdens die 3 weken "bootjesreis" en die traineeship valt men nog onder het KIM.

@Rave: Volgens mij heb je nog gelijk ook, m'n maat, die 2 jaar eerder in dienst is gekomen, moest nog alle v13 (ehbo) kistjes aan boord weten te hangen en precies weten wat er in zat voor zijn takenboek. Ik? Ik hoefde alleen te weten dat die dingen bestonden en dat was dat.. :')
Ik was dan ook om en nabij de 4 maanden klaar met m'n boek, maar er zijn lui die het niet eens in 8 maanden redden (de gestelde tijd) en dan zelfs na verlenging (4 maanden) nog steeds niet klaar zijn.
Hetzelfde met de m'n VVO, we noemen onszelf nu al matroos-plus of knakekorporaals..
  woensdag 3 november 2010 @ 20:31:26 #173
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_88301085
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 20:19 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Weet ik, maar na een tijdje weer op de opleidingskazerne meegedraaid te hebben word je wel heel hard met de neus op de feiten gedrukt.. Kan me amper voorstellen hoe het voor jullie moet zijn..
Bedroevend, maar ja. Ik denk dat de ouwe stippen toen ik opgeleid werd ook zo gedacht hebben. Tenminste daar ga ik dan maar vanuit. Al was het alleen maar om mezelf gemotiveerd te houden.
  woensdag 3 november 2010 @ 20:34:11 #174
230985 Iska
pi_88301229
@JanKaas
Is er altijd een JOTD?
pi_88301573
Voordat je OGHTD wordt, ben je sowieso eerst ergens JOTD geweest, maar het is geen vaste plaatsing op elk schip, nee.
  woensdag 3 november 2010 @ 20:43:13 #176
168777 Rave_NL
pi_88301661
Ik weet het allemaal niet meer..
Ik vind persoonlijk dat ik te weinig ervaring heb om korporaal te worden, maar ik ben er nog net niet ingetrapt..
Maar wat stelt ervaring voor als je ook gewoon via V&V korporaal der mariniers kan worden? :r
pi_88301881
Idd, in mijn dienstvak had je natuurlijk al Hori's, maar die hadden tenminste nog een MTS gedaan, binnenkort kunnen havisten gewoon doorstromen de VVO in.. :'(
  woensdag 3 november 2010 @ 20:51:57 #178
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_88302097
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 20:43 schreef Rave_NL het volgende:
Ik weet het allemaal niet meer..
Ik vind persoonlijk dat ik te weinig ervaring heb om korporaal te worden, maar ik ben er nog net niet ingetrapt..
Maar wat stelt ervaring voor als je ook gewoon via V&V korporaal der mariniers kan worden? :r
Ga jij nu met droge ogen beweren dat jij voor jan snikkel in de schoolbankjes plaats hebt genomen?
  woensdag 3 november 2010 @ 20:52:41 #179
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_88302137
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 20:47 schreef jankaas020 het volgende:
Idd, in mijn dienstvak had je natuurlijk al Hori's, maar die hadden tenminste nog een MTS gedaan, binnenkort kunnen havisten gewoon doorstromen de VVO in.. :'(
Even tussendoor, hoeveel dienstjaren heb jij?

Dit ivm dat jij je nu al druk loopt te maken.
  woensdag 3 november 2010 @ 20:53:23 #180
168777 Rave_NL
pi_88302176

de stoerste opleiding ooit

Neerlands hoop in bange dagen, en de toekomst van Defensie...

:r
pi_88302216
Haha, 5 heule dienstjaren! :7
  woensdag 3 november 2010 @ 20:54:34 #182
168777 Rave_NL
pi_88302249
quote:
Op woensdag 3 november 2010 20:51 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ga jij nu met droge ogen beweren dat jij voor jan snikkel in de schoolbankjes plaats hebt genomen?
Verklaar uw nader?
  woensdag 3 november 2010 @ 21:01:46 #183
13456 AchJa
Shut up!!!
  woensdag 3 november 2010 @ 21:04:04 #184
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_88302738
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 20:53 schreef jankaas020 het volgende:
Haha, 5 heule dienstjaren! :7
Ik wil absoluut niet als een blaaskaak neergezet worden, maar ik heb er over een paar maanden 18. Kun je je een beetje voorstellen hoe ik me voel?
  woensdag 3 november 2010 @ 21:05:49 #185
168777 Rave_NL
pi_88302825
quote:
Op woensdag 3 november 2010 21:01 schreef AchJa het volgende:

[..]

Jij was toch ernstig druk met in de schoolbanken hangen? Dat doe je natuurlijk niet voor de lol.
Klopt, ik kies ervoor om zo'n breed mogelijke basis te creeeren voor mijzelf voor ik besluit te gaan klimmen.
pi_88302912
@achja: Yup, dat kan ik me wel voorstellen, ik krijg er niet meer als 4, als ik al mazzel heb, of ik moet baksmeester worden op Sterfprins, maar daar schaak ik me niet zo snel meer zodra ik klaar ben met de opleiding.

@rave: Maximaal opleidingen/cursussen volgen voordat je de VVO in ga?
  woensdag 3 november 2010 @ 21:12:45 #187
168777 Rave_NL
pi_88303169
quote:
Op woensdag 3 november 2010 21:07 schreef jankaas020 het volgende:

@rave: Maximaal opleidingen/cursussen volgen voordat je de VVO in ga?
Als ik de VVO in ga wil ik niet als chef wcrol geplaatst worden, maar zo veelzijdig zijn dat ze me simpelweg wel een gevechtsfunctie moeten geven.
Dat is de gedachte, dat is het idee. ;)
  woensdag 3 november 2010 @ 21:13:19 #188
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_88303203
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 21:07 schreef jankaas020 het volgende:
@achja: Yup, dat kan ik me wel voorstellen, ik krijg er niet meer als 4, als ik al mazzel heb, of ik moet baksmeester worden op Sterfprins, maar daar schaak ik me niet zo snel meer zodra ik klaar ben met de opleiding.
Wat is er mis met Erfprins? Ik heb lang genoeg in het Helderse gezeten om te weten hoet het er daar aan toegaat. Het lijkt mij geen beroerde plaatsing als je als instructeur aan de slag kan.
pi_88303475
Op Erfprins zitten, naar mijn mening, te veel lui die al jaren niet meer hebben gevaren, maar mij wel ff gaan vertellen hoe het er aan toe gaat aan boord. En sportinstructeurs die denken dat ik hun rang weet terwijl de enige drie strepen die ik zie van hun sportkledij is.
Plus ik sleutel liever.
@rave: doe je goed! ^O^
pi_88304554
Goede avond NLD
  woensdag 3 november 2010 @ 21:38:43 #192
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_88304577
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 21:38 schreef Sine_Pari het volgende:
Goede avond NLD
Goedenavond! :*
... and I feel fine.
pi_88304695
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 21:38 schreef Sine_Pari het volgende:
Goede avond NLD
avond USA :P
  woensdag 3 november 2010 @ 21:41:41 #194
168777 Rave_NL
pi_88304744
quote:
Op woensdag 3 november 2010 21:38 schreef Sine_Pari het volgende:
Goede avond NLD
Sine, hoe zit het eigenlijk met de Amerikaanse krijgsmacht en bezuinigingen?
pi_88304830
Bedankt Lotuss en m.k., btw hier is het nog middag. Vandaag op de elementary (basis/lagere) school een voordraagt gehouden over SF ivm de aankomende Veterans Day, en na afloop lekker verwend door de leraressen op brownies, soup, en een t-shirt alsmede een termosbekker gehad. :)
pi_88304902
Hi Rave_NL, hier gaat het nog, zeker aangezien wij onder USSOCOM/JSOC vallen en er voor ons dus het nodige geld word vrij gemaakt.
  woensdag 3 november 2010 @ 21:46:37 #197
168777 Rave_NL
pi_88305021
quote:
Op woensdag 3 november 2010 21:44 schreef Sine_Pari het volgende:
Hi Rave_NL, hier gaat het nog, zeker aangezien wij onder USSOCOM/JSOC vallen en er voor ons dus het nodige geld word vrij gemaakt.
Hier is er vast nog wel een potje of tig gereserveerd voor de mooie clubjes, maar ik doelde meer op het algemeen.. ;)
pi_88305176
Ja ook binnen de regulieren eenheden is het nog te doen. Hoor enkel wel eens van de NG eenheden dat ze wat problemen hebben, maar hun budget komt van de staat, en het hangt dus maar hellemaal af in welke staat die zitten en hoeveel de staat aan hun NG afschuift.
pi_88309725
Lekkere dooie bedoeling hier, ligt iedereen al op een oor?
pi_88309821
Nog immer aan het studeren... Wat een hel :')
pi_88309948
Wat studeer je hcwp?
  woensdag 3 november 2010 @ 23:20:52 #202
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_88310074
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 23:12 schreef Sine_Pari het volgende:
Lekkere dooie bedoeling hier, ligt iedereen al op een oor?
ErwinRommel en ik waren nog aan een zeer laat diner bezig :@
... and I feel fine.
pi_88310245
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 23:18 schreef Sine_Pari het volgende:
Wat studeer je hcwp?
Ik doe een Business Studies master, met een finance specialisatie. Aanstaande vrijdag is het tijd voor een tentamen, iets wat de nodige hoeveelheid werk met zich mee brengt...

Nu is het tuk tijd, morgen verder.

Trusten y'all!
pi_88310362
Snurk ze hcwp
pi_88310406
Hoop dat het wat lekkers was Lotusss, en zeg ER even dat hij een PM'tje heeft
pi_88311408
Het is in heel DEF saai de laatste tijd.
pi_88312315
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 23:53 schreef Lightning_NL het volgende:
Het is in heel DEF saai de laatste tijd.
Hoe kom je daar bij,ik heb een heel mooi topic geopend :)
pi_88312675
whiskey en tosti's tralalalala c_/ :Y)
  donderdag 4 november 2010 @ 00:45:44 #209
230985 Iska
pi_88312958
Kon vandaag de SooS openen (mr. de voorzitter). Bleek dat andere vereniging niet had opgeruimd, dus moest eerst uur lang kapotte glazen, rotzooi en kots opruimen. Komen er vervolgens 3 mensen opdagen :{ :{
  donderdag 4 november 2010 @ 00:50:42 #210
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_88313036
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 00:45 schreef Iska het volgende:
Kon vandaag de SooS openen (mr. de voorzitter). Bleek dat andere vereniging niet had opgeruimd, dus moest eerst uur lang kapotte glazen, rotzooi en kots opruimen. Komen er vervolgens 3 mensen opdagen :{ :{
Klinkt herkenbaar :')
pi_88314737
moguu :W
  donderdag 4 november 2010 @ 09:22:25 #212
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_88316040
Goedemorgen... :)
... and I feel fine.
pi_88317343
WAAROM gaat de wekker van die domme HTC Snap leentelefoon niet af :(!
  donderdag 4 november 2010 @ 10:16:22 #214
168777 Rave_NL
pi_88317581
Wake-uplight. O+
  donderdag 4 november 2010 @ 10:21:26 #215
269091 Deathwings
No such thing as overkill
pi_88317723
Je gaat me toch niet vertellen dat Rave de uber-marinier zoiets lafs als een wake-uplight heeft.
  donderdag 4 november 2010 @ 10:22:49 #216
168777 Rave_NL
pi_88317758
quote:
Op donderdag 4 november 2010 10:21 schreef Deathwings het volgende:
Je gaat me toch niet vertellen dat Rave de uber-marinier zoiets lafs als een wake-uplight heeft.
Je kwalificeerd jezelf alleen als marinier als je de wallen onder je ogen heb staan? :')
pi_88317876
Goedemorgen :)
Er was eens....
  donderdag 4 november 2010 @ 10:33:19 #218
269091 Deathwings
No such thing as overkill
pi_88318066
Dat zeg ik niet, had het niet verwacht. eerder een Mp3tje van een of ander marinierslied ;)
  donderdag 4 november 2010 @ 10:43:20 #219
230985 Iska
pi_88318339
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA Jolly Good Morning Lads!
pi_88318397

TOTALLY RADICAL DUDE. :D
pi_88318760
Er staat volgens mij windkracht 10 buiten! Jeujtje zeg
Er was eens....
pi_88318877
Zo hard waait het nou ook weer niet. :{w

Ik ga zo lekker gezellig hardlopen, nu alleen nog regen en het is perfect. :D
  donderdag 4 november 2010 @ 11:04:00 #223
168777 Rave_NL
pi_88318954
Ik heb mijn sportmomentje al weer gehad op m'n vrije dag.. :O

Vanmorgen vroeg hardlopen naar het zwembad om daar baantjes te trekken.. :D
pi_88319227
@Vronsky

Nou er staat behoorlijk wat wind hoor. Voordat ik straks bij de sportschool ben, hoef ik al niet meer :')
Er was eens....
pi_88319307
Waar sport je nou eigenlijk?
Het is toch niet de pelikaan ofzo? :P

Health Centres :D
Ben 1 keertje bij die "sportschool" geweest die vlakbij de bioscoop zit.. dat nooit meer.

Enigste voordeel is dat er altijd leuke dames komen.
pi_88319427
Sportschool bernard ;)
Er was eens....
  donderdag 4 november 2010 @ 11:37:56 #227
230985 Iska
pi_88320029
mbt V&V verhaal: http://www.defensie.nl/ac(...)amenwerking_met_ROCa
quote:
Defensie en 30 Regionale Opleidingscentra (ROCa) hebben gisteren in het Militaire Luchtvaart Museum in Soesterberg een convenant ondertekend. Daarmee is bekrachtigd dat de succesvolle samenwerking verder wordt geïntensiveerd.

De overeenkomst vormt de basis om op termijn het merendeel van de instroom manschappen en onderofficieren via deze centra te laten lopen. Delen van de defensieopleidingen worden, zoals afgesproken in het convenant, bij de ROCa ondergebracht in de opleiding Veiligheid & Vakmanschap.

Militaire instructeurs

Defensie ondersteunt de opleiding door militaire instructeurs op de ROCa delen van de scholing te laten verzorgen en de vereiste beroepspraktijkvorming te faciliteren. Zo maken de leerlingen kennis met ervaren beroepsbeoefenaars en raken zij vertrouwd met de taal van de werkvloer. Gevolg is dat zij hierdoor beter inzicht verkrijgen in de defensieorganisatie en een reëel beroepsbeeld ontwikkelen.

Na afronding van de opleiding, hebben de leerlingen een volwaardig MBO-diploma op zak. Ze maken daarmee grote kans op een baan bij defensie. Wanneer de student succesvol door de sollicitatie en keuring is gekomen kan hij of zij starten met een loopbaan bij defensie.
pi_88320154
Is dat nou gewoon een grote bezuinigingsactie, of levert die samenwerking ook betere militairen op?

Laag overvliegende F16's zijn trouwens mooi om te zien, maar zijn slecht voor je oren.
  donderdag 4 november 2010 @ 11:42:34 #229
230985 Iska
pi_88320209
Is goed voor het budget van Defensie aangezien een deel van de opleiding van Enlisted en NCO's zal worden gedaan bij ROC, waar de mensen zelf voor moeten betalen.
Maar om precies te zien moet je ff wat pagina;s terug
  donderdag 4 november 2010 @ 12:04:15 #230
168777 Rave_NL
pi_88320959
Op de korte termijn is het vrij geniaal te noemen.
Op de lange termijn de absolute doodsteek voor de Nederlandse krijgsmacht.
  donderdag 4 november 2010 @ 12:08:24 #231
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_88321110
Ik ben het wel eens met Rave. Ook de logica van het feit dat je bij defensie toch een tot op zekere hoogte levensgevaarlijk beroep gaat uitoefenen en dan toch een groot gedeelte van je opleiding een sigaar uit eigen doos is vind ik raar.

Ik ben echt bang dat hierdoor nog minder mensen zijn te porren voor een baan als militair. Maar goed, we hebben toch minder plek de komende jaren dus hoeveel maakt dat nou uit hè :')
  donderdag 4 november 2010 @ 12:13:57 #232
168777 Rave_NL
pi_88321309
Des te langer ik er over na denk des te genialer wordt het!

Alle manschappen en ooff die nu dienen maak je zo ongelooflijk gedemotiveerd dat ze vanzelf de dienst verlaten, scheelt je oprotpremies. ^O^
Alle opleidingen tot manschappen en ooff gaan dicht voor burgers, want die zijn te duur om op te leiden. ^O^
Alle manschappen en ooff worden gevuld door V&V-leerlingen van het ROC, die zelf hun eigen militaire training moeten betalen. ^O^
Vervolgens kun je deze groep van 17,5 tot 21 compleet uitwonen, en als hun goedkope contractje afloopt worden ze niet verlengt maar weer terug de burgermaatschappij ingekankerd omdat ze toch nergens goed voor zijn en anders te duur worden! ^O^
Hun plaatsen worden weer opgevuld door de nieuwe lichtingen V&V zodat ze cirkel weer rond is! ^O^

En over operationele inzetbaarheid hoeft niet gedacht te worden want er gaat toch helemaal niets meer gebeuren de komende jaren! ^O^
Zolang we op papier maar een 'krijgsmacht' hebben!!! ^O^ ^O^ ^O^
  donderdag 4 november 2010 @ 12:19:09 #233
230985 Iska
pi_88321496
Zit wat in ;), al zou ik het niet altijd zo stellen. Sowieso heb ik niet vaak gezien dat iets beter wordt door privatisatie... Daarnaast zou ik als ik eenmaal tijdje aan het varen ben liever een beetje ervaren mensen hebben dan allemaal verse V&V'ers.
Maar uiteindelijk is het wel goed voor de bezuiniging, dus prima ;)
  donderdag 4 november 2010 @ 12:22:22 #234
110987 ErwinRommel
pi_88321640
Ik weet het nog beter gemaakt, waarom zouden we de krijgsmacht als geheel niet opheffen? :')
  donderdag 4 november 2010 @ 12:25:40 #235
230985 Iska
pi_88321764
Hug another tree, Hippie!
  donderdag 4 november 2010 @ 12:28:32 #236
110987 ErwinRommel
pi_88321872
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 12:25 schreef Iska het volgende:
Hug another tree, Hippie!
Weg ermee met die moorddadige geweldsmachine!!!
Geldverspilling is het ten top!
Kan beter naar ontwikkelingssamenwerking gaan, doen we teniminste nog iets goeds met het geld.
  donderdag 4 november 2010 @ 12:28:42 #237
168777 Rave_NL
pi_88321879
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 12:24 schreef sp3c het volgende:
oeh dat zouhem kunnen zijn ja :D

de nieuwe layout is awesome btw
Neen, dat is ie niet.
  donderdag 4 november 2010 @ 12:29:27 #238
110987 ErwinRommel
pi_88321907
quote:
13s.gif Op donderdag 4 november 2010 12:28 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Neen, dat is ie niet.
Ik vind die nieuwe lay-out anders erg hendig ;)
  donderdag 4 november 2010 @ 12:31:30 #239
230985 Iska
pi_88321979
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 12:28 schreef ErwinRommel het volgende:
Weg ermee met die moorddadige geweldsmachine!!!
Geldverspilling is het ten top!
Kan beter naar ontwikkelingssamenwerking gaan, doen we teniminste nog iets goeds met het geld.
Dan moet je altijd nog maar zien waar het terecht gaat komen.. Volgens mij doet defensie zat humanitair werk om al die pot-smoking-olympic-gay-whale-wars-wannabees lkkr te laten werken
pi_88322175
quote:
Dear Frederick, thank you for your nice letter, but I am actually a US Marine who was born to kill, whereas clearly you seam to have mistaken me for some sort of wine sipping, communist dick suck. And although peace probably appeals to tree hugging bi-sexuals like you and your parents, I happen to be a death-dealing, blood-crazed warrior who wakes up every day just hoping for the chance to dismember my enemies and defile their civilizations. Peace sucks a hairy asshole, Freddy. War is the mother-fucking answer.
Van toepassing voor het huidige gesprek. :Y
  donderdag 4 november 2010 @ 12:39:30 #241
230985 Iska
pi_88322240
Dat is toch na die brieven die ze kregen ofzow :P
pi_88322241
GK O+
pi_88322299
Cpl. Person O+
quote:
Evan 'Scribe' Wright: Why are we going to a PX at an Army Camp?
Cpl. Josh Ray Person: Marines don't need a PX. We are about to loot and pillage a country.
pi_88322310
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 12:29 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ik vind die nieuwe lay-out anders erg hendig ;)
Voor mobiel is die anders niet hendig
Er was eens....
pi_88323088
Mogge!
pi_88323113
Kalispera :W
  donderdag 4 november 2010 @ 13:04:34 #247
168777 Rave_NL
pi_88323233
  donderdag 4 november 2010 @ 13:14:50 #248
110987 ErwinRommel
pi_88323594
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 12:41 schreef Maitje het volgende:

[..]

Wie gaat er dan ook mobiel fokken :N
  donderdag 4 november 2010 @ 13:15:36 #249
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_88323620
quote:
Op donderdag 4 november 2010 12:41 schreef Maitje het volgende:

[..]

Ik raad je dan ook vooral uit om die uit te zetten. Kan in je opties.
pi_88323716
quote:
6s.gif Op donderdag 4 november 2010 13:04 schreef Rave_NL het volgende:
Radiomessage from HQ!
Electric Six! O+
pi_88323784
  donderdag 4 november 2010 @ 13:20:00 #252
110987 ErwinRommel
pi_88323787
Het is weer heerlijk aan het woeien hier te Breda!!
  donderdag 4 november 2010 @ 13:24:44 #253
110987 ErwinRommel
pi_88323960
Leuk artikeltje over 11 Luchtverdedigings-cie LMB/AASLT
  donderdag 4 november 2010 @ 13:25:30 #254
110987 ErwinRommel
pi_88323979
STINGERS OP SCHERP IN CANADA

De luchtverdedigers van de Luchtmobiele Brigade hebben onlangs intensief hun skills en drills aangescherpt tijdens de oefening Maple Flag in Canada. Een unieke kans om de schietvaardigheid met de Stinger-raket te trainen.

Dit is een ideale oefening voor onze compagnie. Er zijn hier zoveel deelnemers en doelaanbod dat het voor ons de perfecte oefening is om op niveau te komen en te blijven. De hoogtes en snelheden waarmee de vliegtuigen hier opereren zorgen voor zeer realistische en waardevolle trainingsmomenten. Kapitein Roland van Balen vertelt enthousiast over de deelname van zijn compagnie aan Maple Flag. Het is geen simpel klusje en voor veel mannen van de nieuwe lichting is dit pas hun tweede oefening. De pelotonscommandanten hebben de taak om deze jongens binnen korte tijd op een hoger niveau te krijgen, daarvoor is onze deelname aan Maple Flag ideaal.

VLIEGERS
Niet alleen voor de Samarindas is de aanwezigheid van realistisch doelaanbod van grote waarde, ook de vliegers hebben zo hun leermomentjes: Het werkt twee kanten op, onze aanwezigheid wordt ontzettend gewaardeerd door de Canadezen en de vliegers die vanuit de hele wereld hier naar toe komen om te trainen. Dankzij het videoregistratiesysteem kunnen wij tijdens briefings de vliegers laten zien of zij virtueel neergeschoten zijn, of demonstreren wat zij kunnen ondernemen om onder onze dreiging uit te komen. Door zulke goede contacten kunnen wij bijvoorbeeld met een vlieger afspreken dat hij na zijn missie nog een paar minuten als oefendoel voor onze mannen optreedt.

TREINTJE
Het loopt als een treintje, zegt compagnies opperwachtmeester (COWI) Peter opgewekt in de geïmproviseerde opsroom. Als plaatsvervangend leider der oefening is hij volledig op de hoogte van het doen en laten van de luchtverdedigers. In dit gebied kunnen militaire vliegers hun operaties uitvoeren zonder de vredesbeperkingen die men in Europa vaak ziet. Dat betekent dat ze hier laag en hard kunnen vliegen. Onze compagnie kan zich vlakbij de schietbaan van Jimmy Lake positioneren, zodat we de vliegtuigen vóór de zogenaamde weapon release kunnen bestrijden. Precies zoals we de brigade ook beveiligen bij luchtmobiele acties. Op die locatie tillen we de training echt naar een hoger niveau.

INFANTERIEVAARDIGHEDEN
De Samarindas zijn er op getraind om bij een luchtmobiele operatie ongezien een positie in te nemen in vijandelijk gebied. Hiervoor moeten de mannen naast specialisten van het wapensysteem, ook over dezelfde infanterievaardigheden als een gewone luchtmobiele infanterist bezitten, ook een aspect dat in Canada wordt beoefend. Om de locatie van de brigade te beveiligen, moeten de luchtverdedigers wat tussenruimte creëren om de luchtdreiging uit te schakelen voordat die zijn wapens kan gebruiken. We hebben nieuwe mannen die echt net van de opleiding komen. Voor hen is het belangrijk te zien wat de capaciteiten van de vliegtuigen zijn ten opzichte van hun handelen. Hoewel onze compagnie gelegerd is in Schaarsbergen, trainen we met enige regelmaat op de Luchtmachtbasis de Peel waar een prachtige simulator staat, maar hier is alles echt.

VELDWERK
In de indrukwekkende natuur van het oefenterrein rondom Cold Lake liggen drie mannen onder de poncho van hun gecamoufleerde onderkomen. Een militair houdt continu zijn laptop (RDU) in de gaten waarop de radarbeelden van de WALS (WAarschuwingsradar Luchtmobiele Stinger) binnenkomen. De overige twee houden de omgeving scherp in de gaten. Mocht er een mogelijk vijandelijk toestel op het scherm te zien zijn dan geeft hij het bevel aan de andere twee om zo snel mogelijk de verderop liggende gecamoufleerde Stingerraket uit de tas te pakken en te schouderen zoals ze het plaatsen van het 15 kilo zware wapen-systeem noemen.

RAKELINGS
Terwijl de schutter zich klaarmaakt om de raket richting het doel te jagen, zorgt zijn begeleider ervoor dat de schutter weet uit welke richting het doel komt. Vijf seconden zijn ze er, dan zijn ze weer weg! Soldaat-1 Kasper weet waarover hij praat als het over het bestrijden van doelen gaat. In 2008 is de jonge militair al eerder in Canada geweest en een indrukwekkende ervaring was die keer toen drie Alpha Jets uit verschillende richtingen over zijn positie vlogen. Ze komen soms rakelings over je heen suizen. Je moet echt snel handelen en de toestellen ook visueel kunnen herkennen voordat je ze gaat bestrijden. Voor die belangrijke taak van visueel herkennen oefent de compagnie met computers. Hierbij krijgen de gebruikers gedurende korte tijd een filmpje of een foto te zien, waarbij ze razendsnel moeten aangeven welk type het is.

PIEPTOON
Als het doel geïdentificeerd is als een vijandelijk toestel, dan kan de daadwerkelijke bestrijding in werking worden gezet. Zodra de commandant het bevel geeft om te schouderen, sprinten wij naar de Stinger toe, die al is voorzien van de batterij, zodat de Stinger meteen geactiveerd kan worden. Als de schutter het doel in het vizier heeft, locked de zoekkop op de hittebron van het vliegtuig, Zodra hij een langgerekte pieptoon hoort, weet hij dat de zoekkop het vliegtuig volgt. Door de afvuurschakelaar over te halen kan hij het doel bestrijden met het afvuren van de Stinger, vertelt Kasper met enig enthousiasme.

LANCEREN
Toch valt het niet mee als de snelle straaljagers extreem laag en hard voorbij flitsen. De batterij geeft slechts energie voor 45 seconden, waarin de schutter het doel moet locken en de raket lanceren. Daarnaast speelt het weer ook een rol want als het zonnig is en licht bewolkt, kan de doelzoekkop een door de zon verlichte wolk verwarren met het doel. Dit zogenaamde secundaire infrarood is een weinig geliefde bijkomstigheid, waarbij ervaring van de schutter noodzakelijk is om niet in die val te trappen. Toch geloofd de jonge drager van de rode baret in zijn kunnen: Als je een bestrijding goed uitvoert, is het raak!

BRON: Falcon
pi_88325496
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 13:20 schreef ErwinRommel het volgende:
Het is weer heerlijk aan het woeien hier te Breda!!
Hier anders ook...
Er was eens....
pi_88327132
Hier woeit het altijd, stelletje huilies!
  donderdag 4 november 2010 @ 14:57:33 #257
110987 ErwinRommel
pi_88327183
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 14:56 schreef jankaas020 het volgende:
Hier woeit het altijd, stelletje huilies!
Ik zit ook niet te huilen hoor ;)
Vind het wel lekker, kan het huis ff doorluchten!
pi_88327407
Haha, iedereen hier in Den Helder die wat verder uit het land komt zit altijd te zeuren dat het zo hard waait. Ja, dat heb je, met een stad omgeven door zee.
  donderdag 4 november 2010 @ 15:06:27 #259
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_88327559
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 15:02 schreef jankaas020 het volgende:
Haha, iedereen hier in Den Helder die wat verder uit het land komt zit altijd te zeuren dat het zo hard waait. Ja, dat heb je, met een stad omgeven door zee.
Dat snap ik niet he... die zilte zeewind is juist heerlijk!!! O+
... and I feel fine.
pi_88327779
Zeewind wel, alleen dat zilte is vervelend, al dat zout slaat op je auto, ramen etc. :')
  donderdag 4 november 2010 @ 15:15:35 #261
168777 Rave_NL
pi_88327944
Bonaire en Eau de Cologne.. :P
pi_88327993
Fietsen en woei gaat gewoon niet samen ;(
Er was eens....
pi_88328746
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 15:15 schreef Rave_NL het volgende:
Bonaire en Eau de Cologne Odeklonje.. :P
Daar ben ik al een eeuwigheid niet meer geweest, doe mij maar Schagen!

En fietsen en woei gaan heel goed samen, zolang je maar voordewind heb!
pi_88329069
Wat is voordewind nou weer?
pi_88329115
http://izismile.com/2010/(...)_guys_head_with.html

Voordewind: De wind in de rug... Bij het zeilen bijvoorbeeld, lig je voor de wind :)
pi_88329241
Ok... Lekker logische woordkeuze. Zeker een maritiem iets.
pi_88329406
De andere kant op is het 'op de wind' :)
pi_88330640
Het tegenovergestelde van logisch...
  donderdag 4 november 2010 @ 16:38:17 #269
168777 Rave_NL
pi_88330999
Nouja, als je voor de wind ligt ga je vooruit.
Net als dat iets "voor de wind gaat".

Op de wind daarintegen is minder, dat impliceerd dat je dr last van hebt, ;)
  donderdag 4 november 2010 @ 16:40:06 #270
230985 Iska
pi_88331080
Hey Rave, hoeveel Whey (80% - 85%) gebruik jij per keer? Ik heb nu 45g in 200ml water, maar vind het wel wat sterk
  donderdag 4 november 2010 @ 16:42:18 #271
168777 Rave_NL
pi_88331169
één schepje 100% op 300 ml melk
  donderdag 4 november 2010 @ 16:43:45 #272
230985 Iska
pi_88331233
En hoeveel is 1 schepje ongeveer? Ik had er nu ongeveer 100 ml in zitten
  donderdag 4 november 2010 @ 16:46:47 #273
168777 Rave_NL
pi_88331352
Pfff, een maatschepje wat bij de pot werd geleverd. Niet al te groot iig.
  donderdag 4 november 2010 @ 16:47:46 #274
230985 Iska
pi_88331404
Hmm.. we merken het als ik strx kotsend op de vloer lig ;)
pi_88331477
Idd, beter wind mee dan wind tegen. Beide net gehad.. hoef niet meer te sporten vandaag :')

Maar even over die "sport" drankjes die Iska en Rave gebruiken. Gewoon uit nieuwgierigheid, wat levert het je op?
Er was eens....
pi_88331775
quote:
Eiwitten
Eiwitten zijn bouwstoffen voor bijvoorbeeld de opbouw van spierweefsel. Eiwitten worden pas als brandstof gebruikt als de voorraad glycogeen uitgeput raakt. Waarschijnlijk herstelt het lichaam zich sneller en beter als er direct na inspanning (binnen een half uur) een kleine hoeveelheid eiwit gebruikt wordt.
pi_88331919
Dan nog zie ik het nut er eerlijk gezegd nog niet zo van in.... :@
Er was eens....
pi_88332029
Nja, jij hebt er weinig aan.. als je maar goed blijft eten
Maar stel dat jij echt hardcore aan het sporten was en massa wilde aanzetten, dan is dat een makkelijke manier om genoeg eiwitten en vetten binnen te krijgen.
  donderdag 4 november 2010 @ 17:04:49 #279
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_88332111
Mja als je echt helemaal tot het uiterste gaat, meerdere keren per week. Dan is het wel handig. Ik gebruik ze zelf niet omdat ik al genoeg massa en kracht heb en op dit moment cardiotraining bij mij prio heeft.
pi_88332144
Tevens kan het ervoor zorgen dat je sneller herstelt van een sportsessie, bijvoorbeeld door van die hydraterende zooi te drinken, dan voorkom je dat je uitgedroogd raakt..

En wat Vronsky zegt, als je hard aan het klussen bent, heeft je lichaam meer behoefte aan bepaalde bouwstoffen. Dan kan je je wel helemaal ziek vreten aan biefstuk en weet ik niet wat, maar dit is wat efficienter ;)
pi_88332349
Hmm oke...
Er was eens....
  donderdag 4 november 2010 @ 17:12:58 #282
168777 Rave_NL
pi_88332372
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 16:49 schreef Maitje het volgende:
Maar even over die "sport" drankjes die Iska en Rave gebruiken. Gewoon uit nieuwgierigheid, wat levert het je op?
Een overschot aan lichaamsgassen.. :')
pi_88333014
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 17:12 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Eww ja :(. Shake-scheten zijn echt het ergst *houdt neus dicht*.
  donderdag 4 november 2010 @ 17:33:30 #284
168777 Rave_NL
pi_88333140
:P
pi_88333233
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 17:33 schreef Rave_NL het volgende:
:P
Hoe is jouw vroege weekend :P?
  donderdag 4 november 2010 @ 17:40:37 #286
168777 Rave_NL
pi_88333401
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 17:36 schreef EllaN het volgende:

[..]

Hoe is jouw vroege weekend :P?
Vanochtend vroeg gezwommen en hardgelopen. Voor de rest nog een hoop moet regelen voor mn huisje, was dus een 'vrije' dag... :P
  donderdag 4 november 2010 @ 17:41:52 #287
230985 Iska
pi_88333455
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 17:05 schreef hcwp het volgende:
Tevens kan het ervoor zorgen dat je sneller herstelt van een sportsessie, bijvoorbeeld door van die hydraterende zooi te drinken, dan voorkom je dat je uitgedroogd raakt..

En wat Vronsky zegt, als je hard aan het klussen bent, heeft je lichaam meer behoefte aan bepaalde bouwstoffen. Dan kan je je wel helemaal ziek vreten aan biefstuk en weet ik niet wat, maar dit is wat efficienter ;)
:Y

quote:
:X

Ik moet iedere keer wanneer ik in de sportschool loop weer denken aan een uitspraak die ik zo'n 3 jaar geleden heb gedaan waar een vriend mij laatst weer aan herinnerde: "Sporten is onvermijdelijk verbonden met domheid. Owjah, en je wordt er nat van!" (ik moest er vroeger niets van hebben) :7

[ Bericht 11% gewijzigd door Iska op 04-11-2010 17:47:41 ]
pi_88334052
yeah weekend *O* , net ff de wind bang gemaakt met de snelheid waarmee ik er tegenin ging :7
pi_88334071
Jaaaa mijn iPhone is gemaakt :D. Zaterdagochtend krijg ik hem terug.
  donderdag 4 november 2010 @ 18:11:44 #290
110987 ErwinRommel
pi_88334504
heh, laat de nieuwe TT maar aan mij over.
pi_88334556
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 18:11 schreef ErwinRommel het volgende:
heh, laat de nieuwe TT maar aan mij over.
Ben benieuwd :P
  donderdag 4 november 2010 @ 18:13:35 #292
230985 Iska
pi_88334559
IK BEN VERLIEFD!!!!

quote:
“Te numesc Friesland.” Nadat Kamervoorzitter Gerdi Verbeet deze woorden heeft uitgesproken, spat hoog tegen de boeg van patrouilleschip Friesland een fles champagne kapot. Hiermee is vanochtend op de scheepswerf van Damen Shipyards in het Roemeense Galati de derde, uit een serie van 4 Ocean Going Patrol Vessels, gedoopt.

De Friesland werd hierna in het bijzijn van Commandant Zeestrijdkrachten vice-admiraal Matthieu Borsboom te water gelaten. Het patrouilleschip, uit de Holland-klasse, is vervolgens over de Donau naar een dok gesleept voor verdere afbouw. De schroefassen worden uitgelijnd, apparatuur aangesloten en machines gaan draaien. Na de afbouw komt de Friesland naar Nederland waar zij het predicaat Hare Majesteit gaat dragen na indienststelling.

Zeeland

De 4 patrouilleschepen; Holland, Zeeland, Friesland en Groningen worden door Damen Schelde Naval Shipbuilding in Nederland en Roemenie gebouwd en dienen als vervanging van de afgestoten M-fregatten. In Vlissingen is begin deze week het marinedetachement Zeeland opgericht. Hiermee is het zusterschip van de Friesland voorzien van haar eerste bemanning.
Flexibele patrouilleschepen

De Ocean Going Patrol Vessels (OPV) zijn kleine flexibele patrouilleschepen. Met een lengte van 108 meter en een 50-koppige bemanning gaan zij een belangrijke bijdrage leveren aan internationale rechtshandhaving en veiligheid. Ook worden ze ingezet voor antipiraterij-missies, counterdrugsoperaties en kustwachttaken in Nederland en in het Caraïbisch Gebied.

Technische gegevens Holland-klasse
Afmetingen: 108,43 x 16,00 x 4,55 meter
Waterverplaatsing: 3.750 ton
Hoofdmotoren: 2 x diesel motor met 5400 kW (7349 pk)
Snelheid: 21,5 knopen (39 km/uur)
Bereik: 5000 zeemijl (9260 km)
pi_88334573
Ik mis de helft!
  donderdag 4 november 2010 @ 18:14:57 #294
110987 ErwinRommel
pi_88334610
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 18:13 schreef EllaN het volgende:

[..]

Ben benieuwd :P
Dit keer geen man vs vrouw TT hoor ;)
pi_88334628
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 18:14 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

ooh daar ging ik ook niet van uit haha. Ik ben sowieso benieuwd :D.
  donderdag 4 november 2010 @ 18:19:14 #296
110987 ErwinRommel
pi_88334755
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 18:13 schreef Iska het volgende:
IK BEN VERLIEFD!!!!
[ afbeelding ]
[..]

Leuk en aardig, maar dat ding kan zichzelf nog niet eens een beetje behoorlijk verdedigen!!
pi_88334765
quote:

[..]

Owh :')

quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 18:14 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Idd... pas erop hoor!! ~O>
Er was eens....
pi_88334781
VOL!
Er was eens....
pi_88334790
:') wat slecht
Er was eens....
  donderdag 4 november 2010 @ 18:20:10 #300
110987 ErwinRommel
pi_88334793
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 18:19 schreef Maitje het volgende:

[..]

Idd... pas erop hoor!! ~O>
Jawel mejuffrouw Maitje!!
pi_88334812
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 18:20 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Jawel mejuffrouw Maitje!!
:D
Er was eens....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')