Ik ben een paar jaartjes ouder dan ER, dus dat zal moeilijk lukken Clan.quote:Op woensdag 3 november 2010 01:18 schreef Clan het volgende:
[..]
Mijn zoons zijn bijna zo oud, jonkies zijn jullie, haha
Nou, reeds gedaan, mijn topic van #50 mag dichtquote:
Kan hoor!quote:Op woensdag 3 november 2010 01:25 schreef Clan het volgende:
Ik lag 2 pagina's achter. Ik werd al het bed 'ingewenst' zag ik.
Hoe kun je eigenlijk een quote uit een vorig/ander topic over plaatsen?
Wilde nog op wat reageren, maar dat kan blijkbaar niet, of wel?
quote:Op woensdag 3 november 2010 01:26 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Kan hoor!
Gewoon naar de rechtebovenhoek vaan op de naam, en dan die post aanklikken, dan kwestie van copy and paste.
Zoiets dusquote:Op woensdag 3 november 2010 01:10 schreef ErwinRommel het volgende:
Trusten Clan. Kun jij mij wellicht een PM sturen, ik ken iemand die jij vast moet kennen bij nader inzien.
Weet niet hoe dat op een mobiletje gaat maar op mijn klap jap "klik" ik op het symbol met de "quotation marks"quote:Op woensdag 3 november 2010 01:25 schreef Clan het volgende:
Ik lag 2 pagina's achter. Ik werd al het bed 'ingewenst' zag ik.
Hoe kun je eigenlijk een quote uit een vorig/ander topic over plaatsen?
Wilde nog op wat reageren, maar dat kan blijkbaar niet, of wel?
Niet echt, maar ik wilde er 3 uur geleden al aan beginnen maar was toch hier weer druk...quote:Op woensdag 3 november 2010 01:30 schreef Sine_Pari het volgende:
Is "Sons of Anarchy" zo slaap wekkend?
Is toch best leuk zo'n Chatsite, nooit eerder aan begonnen, maar die zoons van me vertelden dat het allemaal op de computer best leuk is, was meer van de krant en de t.v., en dan om drie uur wakker worden in de bank, en naar bed gaan.quote:Op woensdag 3 november 2010 01:32 schreef AchJa het volgende:
[..]
Niet echt, maar ik wilde er 3 uur geleden al aan beginnen maar was toch hier weer druk...![]()
En dan begin ik er midden in de nacht maar aan, maar ja dat hou ik dan 2 afleveringen vol en val ik in slaap.
Doet me meten denken aan dit lied;quote:Op woensdag 3 november 2010 01:37 schreef Clan het volgende:
Waar de jeugd van kan leren
Reinhard Mey
Als de dag van toen;
Dit was mijn 'derde', maar ik treur niet.
Het ligt er ook een beetje aan in welk topic site je post, Als ik in Politiek zit kan ik me toch zo kwaad maken, dus dat doe ik weinig.quote:Op woensdag 3 november 2010 01:37 schreef Sine_Pari het volgende:
Ja hangt er ook een beetje vanaf wat voor chat je terrecht komt. Hier vind ik het vaak wel leuk, maar er zijn er waar enkel pubers rondhangen en er enkel over sex verhalen geouwehoerd word.
hahahahaquote:Op woensdag 3 november 2010 01:37 schreef Sine_Pari het volgende:
Ja hangt er ook een beetje vanaf wat voor chat je terrecht komt. Hier vind ik het vaak wel leuk, maar er zijn er waar enkel pubers rondhangen en er enkel over sex verhalen geouwehoerd word.
Op FOK zitten er een hele hoop pubers die van de hoed noch de rand weten.quote:Op woensdag 3 november 2010 01:39 schreef Clan het volgende:
[..]
Het ligt er ook een beetje aan in welk topic site je post, Als ik in Politiek zit kan ik me toch zo kwaad maken, dus dat doe ik weinig.
Hier zie ik toch iets meer 'herkenning', op de defensie sites van onderdelen heb je dit niet zo.
Het zal jou misschien verbazen, maar wat Sonneveld hier zingt, heb ik meegemaakt. De komst van flats, de 'drie rijkspolitieambteanren'in het dorp die je waarschuwde als je zomaar de weg overstak. Nederland is echt enorm verandert. behalve de wegen dan, daar komen er meer van bij.quote:Op woensdag 3 november 2010 01:39 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Doet me meten denken aan dit lied;
Daar heeft hij helemaal gelijk in, zoals je nooit de persoon die je hebt verslagen een 'natrap' moet geven, want dat geeft een vijand voor het leven, en leen nooit een vriend teveel geld, want je krijgt er een vijand voor terug.quote:Op woensdag 3 november 2010 01:41 schreef Sine_Pari het volgende:
Mijn pa zei altijd heel wijs, als je geen ruzie wilt hou je politiek, geloof en sex buiten het gesprek.
Ja was na jaren eens bij mijn moeder op bezoek en was geschrokken omdat het een heel ander Nederland was dan ik had achtergelaten. Maar ken ook nog van vroeger hoe de melkboer, voddeboer, scharensliep, etc. nog aan huis voorbij kwam, en andere dingen die men tegenwoordig niet meer ziet.quote:Op woensdag 3 november 2010 01:44 schreef Clan het volgende:
[..]
Het zal jou misschien verbazen, maar wat Sonneveld hier zingt, heb ik meegemaakt. De komst van flats, de 'drie rijkspolitieambteanren'in het dorp die je waarschuwde als je zomaar de weg overstak. Nederland is echt enorm verandert. behalve de wegen dan, daar komen er meer van bij.
Je vergeet de SRV boer, kinderen die nog buiten spelen, de onderwijzer met U aanspreken, etc etc.quote:Op woensdag 3 november 2010 01:48 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Ja was na jaren eens bij mijn moeder op bezoek en was geschrokken omdat het een heel ander Nederland was dan ik had achtergelaten. Maar ken ook nog van vroeger hoe de melkboer, voddeboer, scharensliep, etc. nog aan huis voorbij kwam, en andere dingen die men tegenwoordig niet meer ziet.
Ik merk wel dat ik achterop begin te raken, heb van 1962-1964, en van 1969-1998 in militaire dienst gezeten, maar sinds de val van de muur is Defensie aan zoveel verandering onderhevig, ik houd het amper bij, lees nog wel vakbladen, maar voel me soms ook een verdwaalde.quote:Op woensdag 3 november 2010 01:44 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Op FOK zitten er een hele hoop pubers die van de hoed noch de rand weten.
DEF is mbt het bedrijf Defensie an sich zeer zuiver, er komen mensen die werken binnen defensie, en hen die oprechte info willen hebben mbt defensie, en af en toe kom je wel eens zo eene verdwaalde gast tegen die teveel bijdehandjes gegeten heeft, een zgn IWAB dus
Maar wees welkom, en voel je aub thuis hierzo in onze militaire gelederen
Hoe gek het ook mag klinken, maar hier op FOK kom je soms de gekste zaken tegen die met Defensie te maken hebben, van bezuinigingen tot herkennings quiz.quote:Op woensdag 3 november 2010 01:53 schreef Clan het volgende:
[..]
Ik merk wel dat ik achterop begin te raken, heb van 1962-1964, en van 1969-1998 in militaire dienst gezeten, maar sinds de val van de muur is Defensie aan zoveel verandering onderhevig, ik houd het amper bij, lees nog wel vakbladen, maar voel me soms ook een verdwaalde.
Maar zoals mijn vrouw altijd zegt; "Als hij het 'groen' ziet, bonkt zijn 'groene hart'.
De SRV boer kwam als ik het me goed herrinder eerst rond de tijd dat jij geboren werd.quote:Op woensdag 3 november 2010 01:53 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Je vergeet de SRV boer, kinderen die nog buiten spelen, de onderwijzer met U aanspreken, etc etc.
Ben net na bijna 7 jaar weer terug in Nederland, en er vallen me wel enkele dingen op ja.
Ja dat kan ik geloven, ik ben zelf begin 80'tiger jaren in dienst gegaan en vind zelf ook al dat het nodige zich veranderd heeft, laat staan voor U.quote:Op woensdag 3 november 2010 01:53 schreef Clan het volgende:
[..]
Ik merk wel dat ik achterop begin te raken, heb van 1962-1964, en van 1969-1998 in militaire dienst gezeten, maar sinds de val van de muur is Defensie aan zoveel verandering onderhevig, ik houd het amper bij, lees nog wel vakbladen, maar voel me soms ook een verdwaalde.
Maar zoals mijn vrouw altijd zegt; "Als hij het 'groen' ziet, bonkt zijn 'groene hart'.
Pinda Pinda Lekah lekkah, die Indo's, en altijd discussie dat de melk te 'waterig' was, je moest erop letten, haha.quote:Op woensdag 3 november 2010 01:48 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Ja was na jaren eens bij mijn moeder op bezoek en was geschrokken omdat het een heel ander Nederland was dan ik had achtergelaten. Maar ken ook nog van vroeger hoe de melkboer, voddeboer, scharensliep, etc. nog aan huis voorbij kwam, en andere dingen die men tegenwoordig niet meer ziet.
Als je in het 'zuiden des lands' hebt gezeten heb ik je misschien nog les gegeven, op de Jeep, er waren toen maar 40 instructeurs, in Nederland.quote:Op woensdag 3 november 2010 01:57 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
De SRV boer kwam als ik het me goed herrinder eerst rond de tijd dat jij geboren werd.
[..]
Ja dat kan ik geloven, ik ben zelf begin 80'tiger jaren in dienst gegaan en vind zelf ook al dat het nodige zich veranderd heeft, laat staan voor U.
Over warmer gesproken, was eind 90'tiger op bezoek bij de Luftlande- und Lufttransportschule in Altenstadt en had daar een kammertje toegewezen gekregen waar het de laatste avond na terugkomst uit het onderofficiers verblijf stervens koud was. Omdat ik de enigste was die op de kamer lag heb ik toen de dekens van de andere bedden afgesleurd om toch een beetje warm te blijven. De volgende morgen toen ik schoonschip ging maken ivm het verlaten van de kazerne zag ik het boordje op de deur met instructies waaronder meer stond dat men verzocht werd de verwarming uit te draaien. Toen ik dit wilde doen bleek het kreng nooit aangestaan te hebben.quote:Op woensdag 3 november 2010 01:58 schreef Clan het volgende:
[..]
Pinda Pinda Lekah lekkah, die Indo's, en altijd discussie dat de melk te 'waterig' was, je moest erop letten, haha.
En dat in de winter je de 'bloemen'op je ruiten had staan, zo koud.
Ik gooide dan altijd een extra matras over mij heen, om wat warmte te hebben
ER ik wou je eerst nog een goede nacht rust toe wensen maar na het plaatsen van dit aftreksel van een goed lied moet ik er nog heel lang over nadenken of ik dit nog wel wil.quote:Op woensdag 3 november 2010 02:04 schreef ErwinRommel het volgende:
@Clan, deze moet je wel kennen dan, als echte soldatenmuziek liefhebber deze toch nog ff snel met je delen.
hahahahaquote:Op woensdag 3 november 2010 02:08 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
ER ik wou je eerst nog een goede nacht rust toe wensen maar na het plaatsen van dit aftreksel van een goed lied moet ik er nog heel lang over nadenken of ik dit nog wel wil.
Hier trouwens het enigste echte lied.
Ik zit niet in Nederlandse dienst maar ben Amerikaans militair, en wat betreft het U dat was ook meer uit respect voor het toch wat ouder zijn.quote:Op woensdag 3 november 2010 02:04 schreef Clan het volgende:
[..]
Als je in het 'zuiden des lands' hebt gezeten heb ik je misschien nog les gegeven, op de Jeep, er waren toen maar 40 instructeurs, in Nederland.
En U mag Tutoyeren, voel me anders zo'n 'oude vent', terwijl ik tot mijn FLO met 'tieners' heb gewerkt.
Als we vroeger in ons tentje in het veld lagen, en wacht moesten lopen, dan ging je, voor het pitten, een pannetje water verwarmen voor de thermoskan, en die legde je in de slaapzak van je 'maat'dat die lekker warm lag als die de tent weer inkwam, ook deden we de kleding uit, en sliepne erop in onze slaapzak, dan had je tenminste verwarmde kleding, bij het opstaan.quote:Op woensdag 3 november 2010 02:05 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Over warmer gesproken, was eind 90'tiger op bezoek bij de Luftlande- und Lufttransportschule in Altenstadt en had daar een kammertje toegewezen gekregen waar het de laatste avond na terugkomst uit het onderofficiers verblijf stervens koud was. Omdat ik de enigste was die op de kamer lag heb ik toen de dekens van de andere bedden afgesleurd om toch een beetje warm te blijven. De volgende morgen toen ik schoonschip ging maken ivm het verlaten van de kazerne zag ik het boordje op de deur met instructies waaronder meer stond dat men verzocht werd de verwarming uit te draaien. Toen ik dit wilde doen bleek het kreng nooit aangestaan te hebben.
Ja tegenwoordig hebben we drie delige slaapzakken, maar trucjes met bv. kleding blijven etc. blijven noch ingebruik.quote:Op woensdag 3 november 2010 02:15 schreef Clan het volgende:
[..]
Als we vroeger in ons tentje in het veld lagen, en wacht moesten lopen, dan ging je, voor het pitten, een pannetje water verwarmen voor de thermoskan, en die legde je in de slaapzak van je 'maat'dat die lekker warm lag als die de tent weer inkwam, ook deden we de kleding uit, en sliepne erop in onze slaapzak, dan had je tenminste verwarmde kleding, bij het opstaan.
quote:
Wij zijn nog van het tijdperk van 'lijden'quote:Op woensdag 3 november 2010 02:18 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Ja tegenwoordig hebben we drie delige slaapzakken, maar trucjes met bv. kleding blijven etc. blijven noch ingebruik.
Disneyland??quote:Op woensdag 3 november 2010 08:04 schreef Maitje het volgende:
Goedemorgen!!
Vandaag laven pesten, draken dood steken, sneeuwwitje pesten, trollen vangen, vliegen met de fakir en dansen met de waterlelies!!!
Whehehe! Waar ga ik heen?
Leuk om een update te horen van je. Hou ons op de hoogtequote:Op woensdag 3 november 2010 05:14 schreef Bouke-p het volgende:
Pff mn internetverbinding vind het niet niet leuk dat er veel plaatjes/flmpjes in dit topic staan.... Maar goeiemorgen, het is hier inmiddels 0845, bij jullie iets vroeger denk ik!
Ik zit in Kabul, waar en wat ik precies doe(behalve dan vbddn) laat ik maar ff in het midden en ben net aan mn tweede week begonnen. En ik mag niet klagen, ik ben ook al in TK en KAF geweest en die hebben t kwa accomodatie toch een stuk minder dan wij. We slapen zelfs in harde infra, met 2 personen op een kamer, voldoende douches en geen beperking kwa tijd. Hoe luxe wil je het hebben? De eetzaal is ook prima, ookal zijn we maar met erg weinig nederlanders er is zelfs pindakaas en gisteravond spruiten
Geen internet op de legering, maar ik ben verbindelaar dus wel internet op de werkplekik zal proberen af en toe eens een foto te plaatsen.
Das het mooie gedeelte, je merkt toch echt wel dat er buiten een oorlog bezig is. Helaas... En nu ga ik weer aan t werk.
Emmen?quote:Op woensdag 3 november 2010 08:04 schreef Maitje het volgende:
Goedemorgen!!
Vandaag laven pesten, draken dood steken, sneeuwwitje pesten, trollen vangen, vliegen met de fakir en dansen met de waterlelies!!!
Whehehe! Waar ga ik heen?
Veel plezier! Vergeet de poffertjes nietquote:Op woensdag 3 november 2010 08:27 schreef Maitje het volgende:
Jullie zitten mij in het ooitje te nemen!
Doen we dat??quote:Op woensdag 3 november 2010 08:27 schreef Maitje het volgende:
Jullie zitten mij in het ooitje te nemen!
Idd zwaar klote en bijzonder frustrerend.quote:Op woensdag 3 november 2010 09:33 schreef AchJa het volgende:
Mooi klote Erwin, het is niet de gunstigste tijd om een baan te vinden.
Zie je PMquote:Op woensdag 3 november 2010 09:33 schreef AchJa het volgende:
Mooi klote Erwin, het is niet de gunstigste tijd om een baan te vinden.
Ach, vanmiddag kunnen we lekker samen genieten van dit herfstweerquote:Op woensdag 3 november 2010 10:01 schreef Lotusss het volgende:
Goedemorgen.
What a miserable day.... echt herfstweer....
quote:Op woensdag 3 november 2010 09:10 schreef ErwinRommel het volgende:
Pffffff...................alweer een afwijzing van een sollicitatie!!!
Het is vermoeiend om steeds weer te moeten horen dat ik niet het juiste profiel heb (lees te oud ben).
Straks kan ik nog rondlopen op straat of zitten op een hoek in de stad met een kartonnen bord om mijn nek met daarop geschreven "oorlogs-veteraan, werkeloos, accepteer elk soort werk!!"
Zucht.....
Ik accepteer elk werk!!quote:Op woensdag 3 november 2010 10:05 schreef Vinz0r het volgende:
Er zijn banen zat, maar of de baan er tussen zit die jij wilt is vraag 2;)
25 graden en zonnigquote:Op woensdag 3 november 2010 10:01 schreef Lotusss het volgende:
Goedemorgen.
What a miserable day.... echt herfstweer....
Lag het maar zo simpel, ook daar speelt leeftijd weer een rol.quote:Op woensdag 3 november 2010 11:37 schreef Sloggi het volgende:
Heb je het al eens bij een McDonald's of iets dergelijks geprobeerd, al is het maar tot je iets beters hebt gevonden? Daar staan ze te springen om gemotiveerd personeel, met jouw verleden als militair moet je toch kunnen aantonen dat je iemand bent die niet loopt te zeiken en hard werkt.
Stalingrad op nummer 1!!quote:Op woensdag 3 november 2010 11:56 schreef Iska het volgende:
Wat zijn trouwens jullie top army films? Heb er ondertussen al redelijk wat gezien, maar ben wel benieuwd of jullie nog goede kennen
Misschien part time bij de TNT? Ik hoor dat ze extra mensen zoeken voor de feestdagen in ieder geval.quote:Op woensdag 3 november 2010 12:11 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Lag het maar zo simpel, ook daar speelt leeftijd weer een rol.
Niet altijd; bij verschillende vestigingen bij mij in de buurt werken meerdere 'ouderen', ook mensen die op latere leeftijd zijn aangenomen. Misschien bij jou in de buurt niet, daar kan ik niets over zeggen.quote:Op woensdag 3 november 2010 12:11 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Lag het maar zo simpel, ook daar speelt leeftijd weer een rol.
Voor die vacature was ik maandag al afgwezen zucht.........quote:Op woensdag 3 november 2010 12:43 schreef EllaN het volgende:
[..]
Misschien part time bij de TNT? Ik hoor dat ze extra mensen zoeken voor de feestdagen in ieder geval.
Of hoorde ik dat nou van jou?
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 3 november 2010 15:39 schreef Rave_NL het volgende:
Ook al?! Vanavond maar es kijken of ik iemand zo gek kan krijgen om ergens een borreltje te halen..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
Que?quote:Op woensdag 3 november 2010 16:02 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Muhammad Don't Surf
oh en goede morgen
Sine parafraseert Apocalypse Now. Haji don't surf is misschien beterquote:
quote:Op woensdag 3 november 2010 16:56 schreef Vortix het volgende:
[..]
Sine parafraseert Apocalypse Now. Haji don't surf is misschien beter
Merci beiden!quote:
Barbaar!quote:Op woensdag 3 november 2010 17:04 schreef Lotusss het volgende:
Merci beiden!
Al moet ik tot mijn schaamte bekennen dat ik de film nooit gezien heb
Je moet die film alleen al kijken vanwege de air assault die er in zit.quote:Op woensdag 3 november 2010 17:04 schreef Lotusss het volgende:
[..]
[..]
Merci beiden!
Al moet ik tot mijn schaamte bekennen dat ik de film nooit gezien heb
In een minuutje of 20 "bezorgd" zeker?quote:Op woensdag 3 november 2010 17:18 schreef Lotusss het volgende:
Ik ben nu bezig om de film te "kopen"
Yepquote:Op woensdag 3 november 2010 17:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
In een minuutje of 20 "bezorgd" zeker?
En toch wel de Redux versie? (197 mins)
Ik heb Soldaat van Oranje ook nooit gezienquote:Op woensdag 3 november 2010 17:31 schreef hcwp het volgende:
Dat is net als een student die Soldaat van Oranje nog nooit gezien heeft... Vloeken in de kerk
Heh, briljante film btwquote:Op woensdag 3 november 2010 17:31 schreef hcwp het volgende:
Dat is net als een student die Soldaat van Oranje nog nooit gezien heeft... Vloeken in de kerk
quote:Op woensdag 3 november 2010 17:31 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Ik heb Soldaat van Oranje ook nooit gezien
WTF!!! ???quote:Op woensdag 3 november 2010 17:31 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Ik heb Soldaat van Oranje ook nooit gezien
Dat is inside information.quote:
Fout gegokt.quote:
Beetje met hamers op verroest staal slaan om het daarna in te smeren metquote:
Ja hoor!quote:
Helaas, alweer heb je getoond niet alwetend te zijn. Toch slecht hoor, marinier zijn en dan falen in alwetendheid.quote:
En:quote:Op woensdag 3 november 2010 18:33 schreef Vronsky het volgende:
Ook geweldig.
Kreeg zo vandaag te horen over de toekomst van de KMS:
50% V&V
35% Doorstromers
10-15% Burgers
Het is toch te triest voor woorden eigenlijk.
quote:Van Hornekazerne Weert later opgeleverd door bezuinigingen
Door bezuinigen op het ministerie van Defensie wordt de nieuwbouw van de Van Hornekazerne in Weert later opgeleverd.
Dat heeft minister Hans Hillen van Defensie dinsdag bekend gemaakt. Zijn ministerie moet volgend jaar 200 miljoen euro bezuinigen. Meer dan 160 miljoen euro wordt gehaald uit het uitstellen van investeringen. De Van Hornekazerne in Weert huisvest de Koninklijke Militaire School. Daar kan een opleiding tot onder-officier gevolgd worden.
Lekker makkelijk toch? Als V&V een beetje ingeburgerd is kan de toekomstige militair zijn hele AMO zelf betalen en mogen de eenheden de WTO gaan verzorgen. Tot ziens schoolbats! Hey, heb ik nu niet een makkelijk bezuinigingsplan op tafel gegooid?quote:Op woensdag 3 november 2010 18:39 schreef Iska het volgende:
Kolere, V&V is going to take over the world! Wel kut voor mensen vanaf VMBO die ook nog gewoon MBO willen doen voordat ze bij Defensie beginnen
Tuurlijk niet man! Jij als "ervaringsdeskundige" kan prima die melkmuilen onder je hoede nemen en ze de fijne kneepjes van het vak leren! Klaar!quote:Op woensdag 3 november 2010 18:54 schreef Rave_NL het volgende:
Dat zie je overal, elk opleidingsblok zit vol met melktandjes..
Met als gevolg dat de meer levenservaren lui, van laten we zeggen 22+ die niet direct van een of andere ROCopleiding komen, afgeschrikt worden of vroegtijdig afhaken.
Maar dan heeft de Nederlandse krijgsmacht wél een V&V-leger, met V&V-onderofficieren...
Fuck it, dan maar de burgermaatschappij..
Ben jij er nu al eens uit wat je wil?quote:Op woensdag 3 november 2010 18:59 schreef Vronsky het volgende:
Kijk, gelijk het voordeel van het KCT, alles onder de 20 is VERBODEN.
Gemiddelde leeftijd ligt op 26 ofzo.![]()
Ik ga het de komende 3 jaar maar gewoon aanzien, zie wel wat er daarna gebeurt.
Ik zie mij zelf nog steeds niet als ervaringsdeskundige..quote:Op woensdag 3 november 2010 19:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
Tuurlijk niet man! Jij als "ervaringsdeskundige" kan prima die melkmuilen onder je hoede nemen en ze de fijne kneepjes van het vak leren! Klaar!
Dat willen we allemaal, ware het niet dat men allerlei bullshit verzint over loopbaanlint, pop, iop, personeelsrommel en weet ik veel wat waar vroegah een admeur voor ingehuurd was.quote:Op woensdag 3 november 2010 19:06 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Ik zie mij zelf nog steeds niet als ervaringsdeskundige..
Maar het lijkt wel alsof het allemaal 1 groot schoolreisje is, ik wil gewoon met m'n werk bezig zijn..
Waarom solliciteer je dan niet bij het KCT?quote:Op woensdag 3 november 2010 18:59 schreef Vronsky het volgende:
Kijk, gelijk het voordeel van het KCT, alles onder de 20 is VERBODEN.
Gemiddelde leeftijd ligt op 26 ofzo.![]()
Ik ga het de komende 3 jaar maar gewoon aanzien, zie wel wat er daarna gebeurt.
Daar had jij geen passend antwoord op???quote:Op woensdag 3 november 2010 19:16 schreef jankaas020 het volgende:
Met mensen opleiden zal ik altijd wel mee bezig zijn, zodra ik klaar was met m'n eigen takenboek kon ik de volgende gaan opleiden.. Erger zijn die stengels die het niets interesseren en nog een grote bek terug geven ook.
Je kunt het ze zo moeilijk maken als je wil, zelfs op een "sociale" manier.quote:En ze vervolgens in de taai trappen mag ook weer niet, want neeee, we zijn zo sociaal en blablabla.. Ik moest gewoon knijterhard aan het werk, en de nieuwe takeschnitzels worden in de watten gelegd.
Dus daarom wil je die 2de krasquote:Op woensdag 3 november 2010 19:16 schreef jankaas020 het volgende:
Met mensen opleiden zal ik altijd wel mee bezig zijn, zodra ik klaar was met m'n eigen takenboek kon ik de volgende gaan opleiden.. Erger zijn die stengels die het niets interesseren en nog een grote bek terug geven ook. En ze vervolgens in de taai trappen mag ook weer niet, want neeee, we zijn zo sociaal en blablabla.. Ik moest gewoon knijterhard aan het werk, en de nieuwe takeschnitzels worden in de watten gelegd.
Heh, de admeur bij ons was naast admeur gewoon infanterist in de Cie. Dus naast zijn taken als admeur deed hij vrijwel hetzelfde werk als de gewone manschap, of pax zoals ze dat tegenwoordig noemen. Hij genoot daarom ook een heel groot respect binnen de Cie. Want naast het nodige matswerk deed hij z'n ding als militair.quote:Op woensdag 3 november 2010 19:11 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat willen we allemaal, ware het niet dat men allerlei bullshit verzint over loopbaanlint, pop, iop, personeelsrommel en weet ik veel wat waar vroegah een admeur voor ingehuurd was.
Het wordt gvd steeds erger... Het probleem wat ik heb is dat ik in dezelfde leeftijdscategorie als Rommel zit, dus een ander baantje zit er niet 1,2,3 in en er zijn nog 3 monden en een hypotheek die prima doorlopen....
Ik vind mijzelf nog niet volwassen genoeg daarvoor.quote:Op woensdag 3 november 2010 19:18 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Waarom solliciteer je dan niet bij het KCT?
Ik las trouwens ook dat 2/3e van de F16's stof staan te happen...
Ja en?? Jij weet toch van niks?quote:Op woensdag 3 november 2010 19:22 schreef jankaas020 het volgende:
Zodra je een 'passend antwoord' geeft staan ze direct bij weet ik veel wie, en ben ik weer het haasje, hetzelfde met 'sociaal' moeilijk maken..
In welke periode doe je dit dan? Is dat de stage (van ltz3 naar ltz2)?quote:Op woensdag 3 november 2010 19:27 schreef jankaas020 het volgende:
Iedereen doet een takenboek als ze voor het allereerst aanboord van een Hare Majesteits schip komen, alleen noemen ze het tegenwoordig PBI, Praktische Bedrijf Introductie. Ik hoef dat zometeen natuurlijk niet te doen, maar ik ga wel weer alle systemen nalopen.
Je bent net twintig zie ik, ik kan me er iets bij voorstellen. Het lijkt me wel een geweldige uitdaging, hoewel ik betwijfel of m'n vriendin er blij mee zou zijnquote:Op woensdag 3 november 2010 19:28 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Ik vind mijzelf nog niet volwassen genoeg daarvoor.
Ach, je bent een half jaar ouder dan ikquote:Op woensdag 3 november 2010 19:28 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Ik vind mijzelf nog niet volwassen genoeg daarvoor.
Vent loopt te kloten => GVD klootviool!!! Kappen anders trap ik je over de plint!!!! => Bakkies voor jou.quote:Op woensdag 3 november 2010 19:22 schreef jankaas020 het volgende:
Zodra je een 'passend antwoord' geeft staan ze direct bij weet ik veel wie, en ben ik weer het haasje, hetzelfde met 'sociaal' moeilijk maken..
Het kan nog steeds hoorquote:Op woensdag 3 november 2010 19:39 schreef ErwinRommel het volgende:
Waar is die mentaliteit gebleven van "kop dicht en doorlopen"??
Men is schijnbaar zover gezakt dat men het al toelaat om tegenspraak te dulden in de opleiding!!
Bah
Dan vraag ik mij af wat er mankeerd aan de recruut. Hij wil de dienst in, maar zich niet volop geven. Daar zou men eerder al op moeten screenen. Procedures voor het kader moeten dus simpeler worden om iemand te "wippen". Of een bepaalde druk op de groep leggen dat die nitwit vrijwillig zijn uittreden ondertekend.quote:Op woensdag 3 november 2010 19:46 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het kan nog steeds hoor![]()
Echter het probleem is tegenwoordig dat je verdomd goed een dossier moet bijhouden om iemand te wippen, veel mensen vinden dat teveel werk en proberen het op een andere manier. (lees laat ze maar doorgaan)
Jij weet net zo goed als ik dat plichtigen er niet voor hun lol zaten dus die moest je op een bepaalde manier "motiveren". Tegenwoordig zitten ze er omdat ze het zelf willen en heb je een stok achter de deur: "Jou kan ik niet gebruiken, kiep, over het hek" Maar daar zit voor de instructeur wel wat werk aan ja en sommige mensen vinden dat (begrijpelijk, gezien de werkdruk) teveel werk.
Volgens mij idd de stageperiode, maar ik kan mij herinneren dat onze JOTD al vanaf adelborst-korporaal hiermee bezig was.quote:Op woensdag 3 november 2010 19:28 schreef Iska het volgende:
[..]
In welke periode doe je dit dan? Is dat de stage (van ltz3 naar ltz2)?
Ik zie een niet helemaal correct beeld. In een opleiding heeft iedere cursist een aanspreekpunt, dat is ook het aanspreekpunt voor het kader. Dit is bij de KMar de zogenaamde LPBer. Die heb je bij alle onderdelen zover ik weet. Deze verzameld in principe alles wat over je bekend is. Daarbij is er nog iemand die je in 6 maanden kan wippen. Dat is je proefperiode.quote:Op woensdag 3 november 2010 19:50 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dan vraag ik mij af wat er mankeert aan de rekruut. Hij wil de dienst in, maar zich niet volop geven. Daar zou men eerder al op moeten screenen. Procedures voor het kader moeten dus simpeler worden om iemand te "wippen". Of een bepaalde druk op de groep leggen dat die nitwit vrijwillig zijn uittreden ondertekend.
Collectieve straffen hebben een nut, maar helaas, het mag niet meer. In mijn tijd mocht het ook niet, maar gebeurde gewoon. Punt was dat we allemaal super gemotiveerd waren!
Kwantiteit voor kwaliteit. Je snapt denk ik wel wat ik bedoel.quote:Op woensdag 3 november 2010 19:50 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dan vraag ik mij af wat er mankeerd aan de recruut. Hij wil de dienst in, maar zich niet volop geven. Daar zou men eerder al op moeten screenen. Procedures voor het kader moeten dus simpeler worden om iemand te "wippen". Of een bepaalde druk op de groep leggen dat die nitwit vrijwillig zijn uittreden ondertekend.
In mijn tijd mocht het ook niet... maar als iemand weer met zijn teringstift op de wc deur had lopen pennen konden wij de wc deur ophalen bij de dagkamer.quote:Collectieve straffen hebben een nut, maar helaas, het mag niet meer. In mijn tijd mocht het ook niet, maar gebeurde gewoon. Punt was dat we allemaal super gemotiveerd waren!
Sinds wanneer mag dat niet meer dan?quote:Op woensdag 3 november 2010 19:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
Kwantiteit voor kwaliteit. Je snapt denk ik wel wat ik bedoel.
[..]
In mijn tijd mocht het ook niet... maar als iemand weer met zijn teringstift op de wc deur had lopen pennen konden wij de wc deur ophalen bij de dagkamer.
Officieel mag men geen gebruik meer maken van collectieve straffen.quote:Op woensdag 3 november 2010 19:56 schreef Sloggi het volgende:
Rommel, waarom zou dat niet mogen? Eén persoon loopt te kloten, dan gaat iedereen maar 's nachts tien kilometer marsen. Dan zijn dat soort geintjes zo afgelopen. Niets is effectiever dan groepsdruk.
Snap wat je bedoeld hoorquote:Op woensdag 3 november 2010 19:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
Kwantiteit voor kwaliteit. Je snapt denk ik wel wat ik bedoel.
[..]
In mijn tijd mocht het ook niet... maar als iemand weer met zijn teringstift op de wc deur had lopen pennen konden wij de wc deur ophalen bij de dagkamer.
Dat zijn dan de regels. Maar men mag wmb best tussen de regels doorlezen qua kader en zo de rotte vruchten eruit halen die er niet thuis horenquote:Op woensdag 3 november 2010 19:56 schreef Esses het volgende:
[..]
Ik zie een niet helemaal correct beeld. In een opleiding heeft iedere cursist een aanspreekpunt, dat is ook het aanspreekpunt voor het kader. Dit is bij de KMar de zogenaamde LPBer. Die heb je bij alle onderdelen zover ik weet. Deze verzameld in principe alles wat over je bekend is. Daarbij is er nog iemand die je in 6 maanden kan wippen. Dat is je proefperiode.
Daarna in de functie opleiding kan je nog gewipt worden door het behalen van slechte cijfers, wangedrag en dat soort dingen. Hier is een dossier voor nodig en deze moet voor de Commissie Advies Ontslag (CAO, toepasselijk) voorgelegd worden. Een c-opleiding is hier meestal heel goed van op de hoogte, en vind dit vaak ook een ideaal middel. C-instelling (straf.bevoegde meerdere) neemt uiteindelijk de beslissing over het hek of niet.
Leuke dag gehad in Plosa-land dusquote:Op woensdag 3 november 2010 20:07 schreef Maitje het volgende:
Goedeavond dames und heren!!
Prachtige dag gehad vandaag! Weinig mensen in het park, konden zo overal doorlopen.
Bij deze wil ik ook even de groeten van Braamyo door geven aan iedereen. Meneer zit uiteraard ook al weer even in Afghanistan.
Je weet net zo goed als ik dat je dan verdomd goed aan dossiervorming moet doen. Jullie van de Kmar hakken natuurlijk altijd al met dat bijltje, maar bij de reguliere clubs is dat wat lastiger.quote:Op woensdag 3 november 2010 19:56 schreef Esses het volgende:
Ik zie een niet helemaal correct beeld. In een opleiding heeft iedere cursist een aanspreekpunt, dat is ook het aanspreekpunt voor het kader. Dit is bij de KMar de zogenaamde LPBer. Die heb je bij alle onderdelen zover ik weet. Deze verzameld in principe alles wat over je bekend is. Daarbij is er nog iemand die je in 6 maanden kan wippen. Dat is je proefperiode.
Tot de TSBM cijfers belangrijker vindt dan kwaliteit. En dat weet jij ook heel goed.quote:Daarna in de functie opleiding kan je nog gewipt worden door het behalen van slechte cijfers, wangedrag en dat soort dingen. Hier is een dossier voor nodig en deze moet voor de Commissie Advies Ontslag (CAO, toepasselijk) voorgelegd worden. Een c-opleiding is hier meestal heel goed van op de hoogte, en vind dit vaak ook een ideaal middel. C-instelling (straf.bevoegde meerdere) neemt uiteindelijk de beslissing over het hek of niet.
Ja inderdaad, dossiervorming is voor mij iets heel normaals dus ik kijk daar inderdaad niet meer gek van op. Voor reguliere clubs zal dit inderdaad wat lastiger worden.quote:Op woensdag 3 november 2010 20:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je weet net zo goed als ik dat je dan verdomd goed aan dossiervorming moet doen. Jullie van de Kmar hakken natuurlijk altijd al met dat bijltje, maar bij de reguliere clubs is dat wat lastiger.
En dat de TSBM cijfers belangrijker vind dan kwaliteit weet ik helaas maar al te goed. Alhoewel dit bij het opleidingsinstituut van de KMar, gelukkig, niet zo. Hier is integriteit nog altijd veel belangrijker.quote:[..]
Tot de TSBM cijfers belangrijker vindt dan kwaliteit. En dat weet jij ook heel goed.
Waar staat JOTD btw voor (dus vooral het JO gedeelte). Verder weet ik niet precies hoe het bij mij zal gaan aangezien ik de korte versie doe. Hier zal ik zo ver ik weet 2 keer varen; 3 weken na bivak en 3/4 maanden aan het einde als traineeship. Volgens mij is dat niet genoeg voor een takenboekquote:Op woensdag 3 november 2010 19:50 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Volgens mij idd de stageperiode, maar ik kan mij herinneren dat onze JOTD al vanaf adelborst-korporaal hiermee bezig was.
Goh, krijg jij daar nu pas last van? Dat was in 2000 al het geval hoor, ook bij de kmarns.quote:Op woensdag 3 november 2010 20:14 schreef Rave_NL het volgende:
Ik heb het idee dat er tegenwoordig bij 95% van alle initiële opleidingen er alles aan wordt gedaan om zoveel mogelijk lui af te leveren die nét aan de minimale eisen voldoen, als die niet al naar beneden zijn bijgeschroeft, in de hoop dat dat bij de parate eenheid wel wordt rechtgetrokken..
Ik zit je in het ootje te nemen schatquote:Op woensdag 3 november 2010 20:14 schreef Maitje het volgende:
@ER
Whaha nee efteling!![]()
Zal ik doen, jij en Lotuss kregen ook nog zijn felicitatie van hem met jullie samen zijn... Had die overigens al verwacht
Weet ik, maar na een tijdje weer op de opleidingskazerne meegedraaid te hebben word je wel heel hard met de neus op de feiten gedrukt.. Kan me amper voorstellen hoe het voor jullie moet zijn..quote:Op woensdag 3 november 2010 20:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
Goh, krijg jij daar nu pas last van? Dat was in 2000 al het geval hoor, ook bij de kmarns.
Bedroevend, maar ja. Ik denk dat de ouwe stippen toen ik opgeleid werd ook zo gedacht hebben. Tenminste daar ga ik dan maar vanuit. Al was het alleen maar om mezelf gemotiveerd te houden.quote:Op woensdag 3 november 2010 20:19 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Weet ik, maar na een tijdje weer op de opleidingskazerne meegedraaid te hebben word je wel heel hard met de neus op de feiten gedrukt.. Kan me amper voorstellen hoe het voor jullie moet zijn..
Ga jij nu met droge ogen beweren dat jij voor jan snikkel in de schoolbankjes plaats hebt genomen?quote:Op woensdag 3 november 2010 20:43 schreef Rave_NL het volgende:
Ik weet het allemaal niet meer..
Ik vind persoonlijk dat ik te weinig ervaring heb om korporaal te worden, maar ik ben er nog net niet ingetrapt..
Maar wat stelt ervaring voor als je ook gewoon via V&V korporaal der mariniers kan worden?
Even tussendoor, hoeveel dienstjaren heb jij?quote:Op woensdag 3 november 2010 20:47 schreef jankaas020 het volgende:
Idd, in mijn dienstvak had je natuurlijk al Hori's, maar die hadden tenminste nog een MTS gedaan, binnenkort kunnen havisten gewoon doorstromen de VVO in..
Verklaar uw nader?quote:Op woensdag 3 november 2010 20:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ga jij nu met droge ogen beweren dat jij voor jan snikkel in de schoolbankjes plaats hebt genomen?
Jij was toch ernstig druk met in de schoolbanken hangen? Dat doe je natuurlijk niet voor de lol.quote:
Ik wil absoluut niet als een blaaskaak neergezet worden, maar ik heb er over een paar maanden 18. Kun je je een beetje voorstellen hoe ik me voel?quote:
Klopt, ik kies ervoor om zo'n breed mogelijke basis te creeeren voor mijzelf voor ik besluit te gaan klimmen.quote:Op woensdag 3 november 2010 21:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jij was toch ernstig druk met in de schoolbanken hangen? Dat doe je natuurlijk niet voor de lol.
Als ik de VVO in ga wil ik niet als chef wcrol geplaatst worden, maar zo veelzijdig zijn dat ze me simpelweg wel een gevechtsfunctie moeten geven.quote:Op woensdag 3 november 2010 21:07 schreef jankaas020 het volgende:
@rave: Maximaal opleidingen/cursussen volgen voordat je de VVO in ga?
Wat is er mis met Erfprins? Ik heb lang genoeg in het Helderse gezeten om te weten hoet het er daar aan toegaat. Het lijkt mij geen beroerde plaatsing als je als instructeur aan de slag kan.quote:Op woensdag 3 november 2010 21:07 schreef jankaas020 het volgende:
@achja: Yup, dat kan ik me wel voorstellen, ik krijg er niet meer als 4, als ik al mazzel heb, of ik moet baksmeester worden op Sterfprins, maar daar schaak ik me niet zo snel meer zodra ik klaar ben met de opleiding.
Goedenavond!quote:
avond USAquote:
Hier is er vast nog wel een potje of tig gereserveerd voor de mooie clubjes, maar ik doelde meer op het algemeen..quote:Op woensdag 3 november 2010 21:44 schreef Sine_Pari het volgende:
Hi Rave_NL, hier gaat het nog, zeker aangezien wij onder USSOCOM/JSOC vallen en er voor ons dus het nodige geld word vrij gemaakt.
ErwinRommel en ik waren nog aan een zeer laat diner bezigquote:Op woensdag 3 november 2010 23:12 schreef Sine_Pari het volgende:
Lekkere dooie bedoeling hier, ligt iedereen al op een oor?
Ik doe een Business Studies master, met een finance specialisatie. Aanstaande vrijdag is het tijd voor een tentamen, iets wat de nodige hoeveelheid werk met zich mee brengt...quote:
Hoe kom je daar bij,ik heb een heel mooi topic geopendquote:Op woensdag 3 november 2010 23:53 schreef Lightning_NL het volgende:
Het is in heel DEF saai de laatste tijd.
Klinkt herkenbaarquote:Op donderdag 4 november 2010 00:45 schreef Iska het volgende:
Kon vandaag de SooS openen (mr. de voorzitter). Bleek dat andere vereniging niet had opgeruimd, dus moest eerst uur lang kapotte glazen, rotzooi en kots opruimen. Komen er vervolgens 3 mensen opdagen![]()
Je kwalificeerd jezelf alleen als marinier als je de wallen onder je ogen heb staan?quote:Op donderdag 4 november 2010 10:21 schreef Deathwings het volgende:
Je gaat me toch niet vertellen dat Rave de uber-marinier zoiets lafs als een wake-uplight heeft.
quote:Defensie en 30 Regionale Opleidingscentra (ROCa) hebben gisteren in het Militaire Luchtvaart Museum in Soesterberg een convenant ondertekend. Daarmee is bekrachtigd dat de succesvolle samenwerking verder wordt geïntensiveerd.
De overeenkomst vormt de basis om op termijn het merendeel van de instroom manschappen en onderofficieren via deze centra te laten lopen. Delen van de defensieopleidingen worden, zoals afgesproken in het convenant, bij de ROCa ondergebracht in de opleiding Veiligheid & Vakmanschap.
Militaire instructeurs
Defensie ondersteunt de opleiding door militaire instructeurs op de ROCa delen van de scholing te laten verzorgen en de vereiste beroepspraktijkvorming te faciliteren. Zo maken de leerlingen kennis met ervaren beroepsbeoefenaars en raken zij vertrouwd met de taal van de werkvloer. Gevolg is dat zij hierdoor beter inzicht verkrijgen in de defensieorganisatie en een reëel beroepsbeeld ontwikkelen.
Na afronding van de opleiding, hebben de leerlingen een volwaardig MBO-diploma op zak. Ze maken daarmee grote kans op een baan bij defensie. Wanneer de student succesvol door de sollicitatie en keuring is gekomen kan hij of zij starten met een loopbaan bij defensie.
Weg ermee met die moorddadige geweldsmachine!!!quote:
Neen, dat is ie niet.quote:Op donderdag 4 november 2010 12:24 schreef sp3c het volgende:
oeh dat zouhem kunnen zijn ja
de nieuwe layout is awesome btw
Ik vind die nieuwe lay-out anders erg hendigquote:
Dan moet je altijd nog maar zien waar het terecht gaat komen.. Volgens mij doet defensie zat humanitair werk om al die pot-smoking-olympic-gay-whale-wars-wannabees lkkr te laten werkenquote:Op donderdag 4 november 2010 12:28 schreef ErwinRommel het volgende:
Weg ermee met die moorddadige geweldsmachine!!!
Geldverspilling is het ten top!
Kan beter naar ontwikkelingssamenwerking gaan, doen we teniminste nog iets goeds met het geld.
Van toepassing voor het huidige gesprek.quote:Dear Frederick, thank you for your nice letter, but I am actually a US Marine who was born to kill, whereas clearly you seam to have mistaken me for some sort of wine sipping, communist dick suck. And although peace probably appeals to tree hugging bi-sexuals like you and your parents, I happen to be a death-dealing, blood-crazed warrior who wakes up every day just hoping for the chance to dismember my enemies and defile their civilizations. Peace sucks a hairy asshole, Freddy. War is the mother-fucking answer.
quote:Evan 'Scribe' Wright: Why are we going to a PX at an Army Camp?
Cpl. Josh Ray Person: Marines don't need a PX. We are about to loot and pillage a country.
Voor mobiel is die anders niet hendigquote:Op donderdag 4 november 2010 12:29 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik vind die nieuwe lay-out anders erg hendig
Wie gaat er dan ook mobiel fokkenquote:Op donderdag 4 november 2010 12:41 schreef Maitje het volgende:
[..]
Voor mobiel is die anders niet hendig
Ik raad je dan ook vooral uit om die uit te zetten. Kan in je opties.quote:Op donderdag 4 november 2010 12:41 schreef Maitje het volgende:
[..]
Voor mobiel is die anders niet hendig
Electric Six!quote:
Hier anders ook...quote:Op donderdag 4 november 2010 13:20 schreef ErwinRommel het volgende:
Het is weer heerlijk aan het woeien hier te Breda!!
Ik zit ook niet te huilen hoorquote:Op donderdag 4 november 2010 14:56 schreef jankaas020 het volgende:
Hier woeit het altijd, stelletje huilies!
Dat snap ik niet he... die zilte zeewind is juist heerlijk!!!quote:Op donderdag 4 november 2010 15:02 schreef jankaas020 het volgende:
Haha, iedereen hier in Den Helder die wat verder uit het land komt zit altijd te zeuren dat het zo hard waait. Ja, dat heb je, met een stad omgeven door zee.
Daar ben ik al een eeuwigheid niet meer geweest, doe mij maar Schagen!quote:Op donderdag 4 november 2010 15:15 schreef Rave_NL het volgende:
Bonaire en Eau de Cologne Odeklonje..
quote:Eiwitten
Eiwitten zijn bouwstoffen voor bijvoorbeeld de opbouw van spierweefsel. Eiwitten worden pas als brandstof gebruikt als de voorraad glycogeen uitgeput raakt. Waarschijnlijk herstelt het lichaam zich sneller en beter als er direct na inspanning (binnen een half uur) een kleine hoeveelheid eiwit gebruikt wordt.
Een overschot aan lichaamsgassen..quote:Op donderdag 4 november 2010 16:49 schreef Maitje het volgende:
Maar even over die "sport" drankjes die Iska en Rave gebruiken. Gewoon uit nieuwgierigheid, wat levert het je op?
Eww jaquote:Op donderdag 4 november 2010 17:12 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Een overschot aan lichaamsgassen..
Vanochtend vroeg gezwommen en hardgelopen. Voor de rest nog een hoop moet regelen voor mn huisje, was dus een 'vrije' dag...quote:
quote:Op donderdag 4 november 2010 17:05 schreef hcwp het volgende:
Tevens kan het ervoor zorgen dat je sneller herstelt van een sportsessie, bijvoorbeeld door van die hydraterende zooi te drinken, dan voorkom je dat je uitgedroogd raakt..
En wat Vronsky zegt, als je hard aan het klussen bent, heeft je lichaam meer behoefte aan bepaalde bouwstoffen. Dan kan je je wel helemaal ziek vreten aan biefstuk en weet ik niet wat, maar dit is wat efficienter
quote:
Ben benieuwdquote:Op donderdag 4 november 2010 18:11 schreef ErwinRommel het volgende:
heh, laat de nieuwe TT maar aan mij over.
quote:“Te numesc Friesland.” Nadat Kamervoorzitter Gerdi Verbeet deze woorden heeft uitgesproken, spat hoog tegen de boeg van patrouilleschip Friesland een fles champagne kapot. Hiermee is vanochtend op de scheepswerf van Damen Shipyards in het Roemeense Galati de derde, uit een serie van 4 Ocean Going Patrol Vessels, gedoopt.
De Friesland werd hierna in het bijzijn van Commandant Zeestrijdkrachten vice-admiraal Matthieu Borsboom te water gelaten. Het patrouilleschip, uit de Holland-klasse, is vervolgens over de Donau naar een dok gesleept voor verdere afbouw. De schroefassen worden uitgelijnd, apparatuur aangesloten en machines gaan draaien. Na de afbouw komt de Friesland naar Nederland waar zij het predicaat Hare Majesteit gaat dragen na indienststelling.
Zeeland
De 4 patrouilleschepen; Holland, Zeeland, Friesland en Groningen worden door Damen Schelde Naval Shipbuilding in Nederland en Roemenie gebouwd en dienen als vervanging van de afgestoten M-fregatten. In Vlissingen is begin deze week het marinedetachement Zeeland opgericht. Hiermee is het zusterschip van de Friesland voorzien van haar eerste bemanning.
Flexibele patrouilleschepen
De Ocean Going Patrol Vessels (OPV) zijn kleine flexibele patrouilleschepen. Met een lengte van 108 meter en een 50-koppige bemanning gaan zij een belangrijke bijdrage leveren aan internationale rechtshandhaving en veiligheid. Ook worden ze ingezet voor antipiraterij-missies, counterdrugsoperaties en kustwachttaken in Nederland en in het Caraïbisch Gebied.
Technische gegevens Holland-klasse
Afmetingen: 108,43 x 16,00 x 4,55 meter
Waterverplaatsing: 3.750 ton
Hoofdmotoren: 2 x diesel motor met 5400 kW (7349 pk)
Snelheid: 21,5 knopen (39 km/uur)
Bereik: 5000 zeemijl (9260 km)
ooh daar ging ik ook niet van uit haha. Ik ben sowieso benieuwdquote:Op donderdag 4 november 2010 18:14 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dit keer geen man vs vrouw TT hoor
Leuk en aardig, maar dat ding kan zichzelf nog niet eens een beetje behoorlijk verdedigen!!quote:
Owhquote:Op donderdag 4 november 2010 17:12 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Een overschot aan lichaamsgassen..
Idd... pas erop hoor!!quote:Op donderdag 4 november 2010 18:14 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dit keer geen man vs vrouw TT hoor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |