Uiteraard, maar het is natuurlijk geen of/of situatie, meer en/en. Je hebt er altijd idioten bijzitten die (onder wat voor omstandigheid dan ook) denken dat ze van god los zijn, daar helpt geen winterband of ABS bij.quote:Op donderdag 4 november 2010 18:20 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Je rijgedrag aanpassen aan de omstandigheden doet meer dan winterbanden monteren.
Het zijn vooral de vele mensen die niet 'van god los zijn' maar gewoon stom zijn waar je last van hebt bij extreme weersomstandigheden. Vorige winter moest je gewoon heel vaak stapvoets rijden en rekening houden met een extreem lange remweg. En dan zit er om de haverklap een mongool achter je die denkt dat een paar meter wel voldoende isquote:Op vrijdag 5 november 2010 16:39 schreef Mattor het volgende:
[..]
Uiteraard, maar het is natuurlijk geen of/of situatie, meer en/en. Je hebt er altijd idioten bijzitten die (onder wat voor omstandigheid dan ook) denken dat ze van god los zijn, daar helpt geen winterband of ABS bij.
Dat valt wel mee vind ik hoor. Het probleem is alleen dat bebording vaak matig is en als je de weg nog niet kent je dus enige tijd nodig hebt om te zien welke afslag je moet nemen. Vervolgens zitten er al 3 automobilisten te toeteren en een middelvinger op te steken omdat je zogenaamd een gevaar op de weg bent. Gefrustreerde mensen in het verkeer vind ik persoonlijk een stuk onveiliger, maar goed..quote:Op vrijdag 5 november 2010 11:49 schreef Goddelijker het volgende:
Die eenrichtingswegen en -straatjes word ik soms ook schijtziek van hoor.
Eigenlijk zijn mensen die nooit in de stad komen, een gevaar als ze in de stad komen.
Ze zijn die drukte niet gewend en zien al heel snel iets of iemand over het hoofd.
Maar wel VELE malen duurder. Ben nu ongeveer 15 euro kwijt. Retourtje trein is 44 euro...quote:Op vrijdag 5 november 2010 11:49 schreef JDude het volgende:
Jaarbeurs Utrecht is dan ook juist een van die locaties waar ik altijd met de trein heen zou gaan.
Natuurlijk zijn mensen die geen afstand houden dom, maar bedoel je dan te zeggen dat winterbanden totaal overbodig zijn als je maar genoeg afstand houdt en je rijgedrag aanpast?quote:Op vrijdag 5 november 2010 16:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het zijn vooral de vele mensen die niet 'van god los zijn' maar gewoon stom zijn waar je last van hebt bij extreme weersomstandigheden. Vorige winter moest je gewoon heel vaak stapvoets rijden en rekening houden met een extreem lange remweg. En dan zit er om de haverklap een mongool achter je die denkt dat een paar meter wel voldoende is
Dat ís ook zo, alleen is het wat lastig om afstand te houden van palen en bomen in bochten want daar gebruik je vaak de meeste gripquote:Op vrijdag 5 november 2010 17:11 schreef Mattor het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn mensen die geen afstand houden dom, maar bedoel je dan te zeggen dat winterbanden totaal overbodig zijn als je maar genoeg afstand houdt en je rijgedrag aanpast?
Valt tegen hoor. Met winterbanden voelen mensen zich veiliger en denken ze nog steeds alles te kunnen maken. Ze gaan er alleen maar onveiliger door rijden en daardoor stijgen het aantal ongelukken weer. Aan het einde van de dag maakt het bijster weinig uit.quote:Op vrijdag 5 november 2010 18:15 schreef Sounddragon het volgende:
Ik denk dat winterbanden écht wel wat toevoegen aan de veiligheid, alleen heb ik ze er zelf nog nooit onder geschroefd om eerlijk te zijn
Hebben we dijken rondom Breda?quote:Op vrijdag 5 november 2010 20:13 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik haat felle koplampenVan de week ook al iemand die met groot licht op over de dijk kwam hier, die is 5 meter hoger dan het weiland eronder en er is geen wegverlichting of markeringen.
Ja ook dat inderdaad, maar ik doelde meer op het verschil tussen voertuigen onderlingquote:Op vrijdag 5 november 2010 20:20 schreef twiFight het volgende:
[..]
Valt tegen hoor. Met winterbanden voelen mensen zich veiliger en denken ze nog steeds alles te kunnen maken. Ze gaan er alleen maar onveiliger door rijden en daardoor stijgen het aantal ongelukken weer. Aan het einde van de dag maakt het bijster weinig uit.
Nouja, het is vrijdagavond.. genoeg anderen die wel met een slok op achter het stuurt zitten.quote:Op zaterdag 6 november 2010 13:23 schreef Eix het volgende:
Ik had vannacht alcoholcontrole. Maar geen druppel op natuurlijk. ik kwam terug van werk, wat wil je...![]()
quote:De 19-jarige jongeman uit Kapelle noemde zichzelf graag een sportieve rijder, maar de praktijk zag er beduidend anders uit. Nog maar krap had hij zijn rijbewijs of hij had al een forse snelheidsovertreding op zijn conduitestaat, gevolgd door nog eens te hard rijden met als gevolg dat-ie uit de bocht vloog en in een sloot terechtkwam. Zijn broertjes die achterin de auto zaten kwamen er wonderwel ongehavend vanaf.
Dat was vorig jaar. Donderdag stond hij in Middelburg terecht voor dood door schuld met de hoogste kwalificatie: roekeloos rijgedrag en hoorde hij een celstraf van acht maanden en een rijontzegging van drie jaar tegen zich eisen. Overigens had officier van justitie W. Suijkerbuijk nog overwogen om doodslag ten laste te leggen in plaats van dood door schuld.
....
Vriend van je Piles?quote:Op zaterdag 6 november 2010 14:11 schreef Piles het volgende:
Goh, waarom hebben jonge bestuurders zo'n slechte reputatie
http://www.hvzeeland.nl/Nieuws/Item?nid=15033
Godzijdank nietquote:Op zaterdag 6 november 2010 14:16 schreef Purdey het volgende:
[..]
Vriend van je Piles?
Maar verder natuurlijk krankzinnig, voorlopig zou ik 'm even geen roze pasje meer geven. Debiel
Hoe behaalt in godsnaam zo'n persoon zijn rijbewijs? Hij verpest het nu echt voor anderen..quote:Op zaterdag 6 november 2010 14:11 schreef Piles het volgende:
Goh, waarom hebben jonge bestuurders zo'n slechte reputatie
http://www.hvzeeland.nl/Nieuws/Item?nid=15033
[..]
Ik wil al niet met 1 bier/wijn/drankje op rijdenquote:Op zaterdag 6 november 2010 13:58 schreef Purdey het volgende:
Op vrijdag en zaterdagavond is er een paar straten achter mij (Een grote ringweg rond mijn woonwijk) vaak alcoholcontrole. Ik ben alleen nog nooit gecontroleerdNu drink ik zelden, ongeveer twee wijntjes per maand, en al helemaal niet als ik moet rijden, maar het lijkt me best grappig om in zo'n fuik te rijden
Ik ook niet, ik kan heel slecht tegen drank. Krijg na een glaasje wijn al het gevoel dat ik er 10 op heb. Iedereen begint heel langzaam te praten in mijn ogen, en heb altijd het gevoel dat ik elk moment in slaap kan sukkelen. Daarom drink ik dus al zelden..quote:Op zaterdag 6 november 2010 14:18 schreef monsterd. het volgende:
Ik wil al niet met 1 bier/wijn/drankje op rijden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |