Ik heb het al eens gedaan, toen ik net m'n rijbewijs had. Achteraf had ik moeten wachten tot ik een eigen auto had en wel veel reedquote:Op donderdag 4 november 2010 18:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Oh ja, een slipcursus, dat staat bij mij ook al 8 jaar op de lijst
Jij hebt duidelijk nog nooit eens met winterbanden door de sneeuw geredenquote:Op donderdag 4 november 2010 18:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Sterker nog, ik denk dat het wel eens een vals gevoel van veiligheid kan geven, die winterbanden.
Ik hoop echt dat het een beetje meevalt dit jaar trouwens, vorig jaar had ik tijdens de winter echt tig keer mensen achter me zitten die blijkbaar dachten dat je rustig dezelfde afstand als normaal kon houden terwijl de weg een ijsbaan was....
Precies mijn redenatiequote:Op vrijdag 5 november 2010 00:39 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Jij hebt duidelijk nog nooit eens met winterbanden door de sneeuw gereden![]()
Bovendien: in de tijd dat je op je winterbanden rijdt, slijten je zomerbanden niet en doe je daar dus langer mee. Per saldo kost het dus nagenoeg niks. En voor dat nagenoeg niks rijd ik liever veilig(er).
Picsquote:Op donderdag 4 november 2010 21:17 schreef CherryLips het volgende:
Nieuwe autoHeb er nog niet in gereden, maar hij ruikt nog zo lekker nieuw
heb wel al lopen klooien met alle knopjes, navigatie, stoel bijgesteld, etc. Dus van het weekend zal ik hem eens lekker uittesten
Oja, en een cameraatje voor tijdens het achteruit rijdenEens kijken of dat echt zo handig is.
Ben ik het niet helemaal mee eensquote:Op donderdag 4 november 2010 18:20 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Je rijgedrag aanpassen aan de omstandigheden doet meer dan winterbanden monteren.
Tuurlijk, net als esp, abs en alle andere technieken. Alles draagt bij aan de veiligheid, maar het aanpassen van je rijgedrag blijft altijd belangrijk.quote:Op donderdag 4 november 2010 18:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Sterker nog, ik denk dat het wel eens een vals gevoel van veiligheid kan geven, die winterbanden.
Inderdaad, en als ze dan ergens achterop rijden geven ze de gladheid de schuld...quote:Ik hoop echt dat het een beetje meevalt dit jaar trouwens, vorig jaar had ik tijdens de winter echt tig keer mensen achter me zitten die blijkbaar dachten dat je rustig dezelfde afstand als normaal kon houden terwijl de weg een ijsbaan was....
Jep, daar steek je heel veel van op! Ik heb het zelf gedaan, is me erg goed bevallen!quote:Op donderdag 4 november 2010 18:46 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Er komen ook micra's
Is het trouwens aan te raden een slipcursus te doen? Steek je daar veel bij op? Ik ken de basisregels wel, maar ik denk niet dat mijn rijstijl slip-proof is
Zonder doppen wordt het lastig inderdaad!quote:Op donderdag 4 november 2010 19:54 schreef Deimos000 het volgende:
binnenkort de veerpoten vervangen en de auto 35mm verlagen. Tevens stabilisatie-stangen voor en achter plaatsen. Heb nog geen flauw benul hoe ik dat ga doen met twee steunen en een ratel
Vind ik ook! Ik ga ze er zaterdag weer onder zetten denk ik.quote:Op vrijdag 5 november 2010 00:39 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Jij hebt duidelijk nog nooit eens met winterbanden door de sneeuw gereden![]()
Bovendien: in de tijd dat je op je winterbanden rijdt, slijten je zomerbanden niet en doe je daar dus langer mee. Per saldo kost het dus nagenoeg niks. En voor dat nagenoeg niks rijd ik liever veilig(er).
Vind ik nog wel meevallen hoor! Tis net als elke andere grote stad erg goed oplettenquote:Op vrijdag 5 november 2010 01:50 schreef twiFight het volgende:
Wat is Utrecht een ramp van een stad om door te moeten rijden zegpoep
Ja, het ding is voorbereid.. Alleen moet ik wel de achterveerpoten en draagarmen voor vervangen omdat daar nog een bevestigingspunt mist. Op het chassis zitten al wel de montagepuntenquote:Op vrijdag 5 november 2010 07:55 schreef L0we het volgende:
[..]
Zonder doppen wordt het lastig inderdaad!. Maar prima te doen verder
. Is je auto al voorbereid op stabilisatiestangen? Wat voor auto gaat het om?
.
Alles wat ik op basis van dom boeren verstand nou altijd al beweerd heb eindelijk bevestigdquote:Op vrijdag 5 november 2010 00:54 schreef Goddelijker het volgende:
"Consumentenprogramma Vroeger had je Euro 95 en 98. Nu heb je Shell V-Power, Fuel Safe, Total Excellium, Esso Energy Supreme of BP Ultimate. Maar welke kan ik dan het beste in mijn auto doen?"
http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1002232-benzine
Misschien wel een leuk stukje om te kijken.
Valt best mee, je moet het alleen gewend zijn.quote:Op vrijdag 5 november 2010 01:50 schreef twiFight het volgende:
Wat is Utrecht een ramp van een stad om door te moeten rijden zegpoep
Precies, leer je boze blikken voor de Marokkaantjes op scooters en je bent al een heel eind.quote:Op vrijdag 5 november 2010 10:33 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Valt best mee, je moet het alleen gewend zijn.
Dat heb ik ooit eens vrijwillig gedaan omdat het me leuker leek dan in de file staan op de Peripherique.quote:Op vrijdag 5 november 2010 11:20 schreef Bartholomeus het volgende:
Utrecht is koekie. Ga maar eens door Parijs rijden, dan piep je wel anders
Is het ook, je moet gewoon net zo vreg zijn als de fransen zelf en dan komt alles goedquote:Op vrijdag 5 november 2010 11:21 schreef JDude het volgende:
[..]
Dat heb ik ooit eens vrijwillig gedaan omdat het me leuker leek dan in de file staan op de Peripherique.
Volgens mij is elke binnenstad kut om te rijden. Ik vermijd het zoveel mogelijk iig.quote:Op vrijdag 5 november 2010 01:50 schreef twiFight het volgende:
Wat is Utrecht een ramp van een stad om door te moeten rijden zegpoep
Ik woon in Utrecht, dus ik heb er geen problemen mee, ben het gewend.quote:Op vrijdag 5 november 2010 11:40 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Volgens mij is elke binnenstad kut om te rijden. Ik vermijd het zoveel mogelijk iig.
Ja, maar dat ben je ook alleen als je er werkt of woont en niet als je er eens in de 5 jaar komtquote:Op vrijdag 5 november 2010 10:33 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Valt best mee, je moet het alleen gewend zijn.
Hoezo? Er is bijna niks zo simpel te vinden als de Jaarbeurs in Utrecht.quote:Op vrijdag 5 november 2010 11:49 schreef JDude het volgende:
Jaarbeurs Utrecht is dan ook juist een van die locaties waar ik altijd met de trein heen zou gaan.
Gewoon bij de Ikea eraf gaan, over de Europalaan en je rijdt er zo tegenaan.quote:Op vrijdag 5 november 2010 11:50 schreef Bartholomeus het volgende:
En die prima aangegeven staat ook nog. Gewoon vanaf de A12 (de parallelbaan, niet de hoofdbaan) de stad in rijden, kan niet mis.
Omdat de bereikbaarheid van Utrecht per auto driewerf kudt is. Zeker vanuit Brabant.quote:Op vrijdag 5 november 2010 11:49 schreef Goddelijker het volgende:
Hoezo? Er is bijna niks zo simpel te vinden als de Jaarbeurs in Utrecht.
Nee, die wegen rond Eindhoven zijn lekker...quote:Op vrijdag 5 november 2010 11:51 schreef JDude het volgende:
[..]
Omdat de bereikbaarheid van Utrecht per auto driewerf kudt is. Zeker vanuit Brabant.
Sinds de upgrade rijdt het daar weer redelijk door. Al ben ik ook blij dat ik daar niet iedere dag heen hoef, want Tilburg-Eindhoven is wel garantie voor file.quote:Op vrijdag 5 november 2010 11:52 schreef Goddelijker het volgende:
Nee, die wegen rond Eindhoven zijn lekker...
Ik heb er een paar keer gereden toen ze aan het slopen/bouwen waren, wat een chaos was dat.quote:Op vrijdag 5 november 2010 11:53 schreef JDude het volgende:
[..]
Sinds de upgrade rijdt het daar weer redelijk door. Al ben ik ook blij dat ik daar niet iedere dag heen hoef, want Tilburg-Eindhoven is wel garantie voor file.
Samenvatting?quote:Op vrijdag 5 november 2010 00:54 schreef Goddelijker het volgende:
"Consumentenprogramma Vroeger had je Euro 95 en 98. Nu heb je Shell V-Power, Fuel Safe, Total Excellium, Esso Energy Supreme of BP Ultimate. Maar welke kan ik dan het beste in mijn auto doen?"
http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1002232-benzine
Misschien wel een leuk stukje om te kijken.
Ik woon in Tilburg maar ook daar rijd ik liever niet in de binnenstad, zéker niet in de spits. Dan kan je ook nauwelijks meer spreken over 'rijden' overigensquote:Op vrijdag 5 november 2010 11:46 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik woon in Utrecht, dus ik heb er geen problemen mee, ben het gewend.
Knooppunt Ridderkerkquote:Op vrijdag 5 november 2010 11:58 schreef JDude het volgende:
Breda-Rotterdam is gelukkig wel goed geregeld.
2x3 tot Dordrecht, 2x4 tot HI-Ambacht, daarna is het met alle parallelbanen erbij zowat 2x7.
`quote:Op vrijdag 5 november 2010 12:42 schreef Sirolf het volgende:
Hee, is er een autorijtopic? Dan moet ik hier ook maar eens gaan posten.
Binnenstad Utrecht vind ik toch ook echt 3x niks. Moest een tijdje terug vanaf Hilversum naar de bowling op de Mariaplaats en na 4 van die rotonde-achtige verkeerspleinen in de binnenstad had ik echt geen idee meer waar ik nou naartoe aan het rijden was. Gelukkig wist m'n TomTom dat nog wel...
Maargoed, m'n grootste frustratie van de afgelopen dagen is toch wel verkeerd gebruik van of verkeerd afgestelde koplampen, zoals rijden met mistlampen aan als er helemaal geen mist is... of home-made xenon-verlichting... Verblinding-a-gogo!
Er zijn uitzonderingen, maar er zijn er ook genoeg die maar wat aanklooien...quote:Op vrijdag 5 november 2010 12:57 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
`
Ik heb ook 'home-made-xenon', maar die verblind echt niet hoor.
Ik kom ook regelmatig auto's tegen die fabriek-af xenon hebben, en die staan soms ook richting de horizon gericht.quote:Op vrijdag 5 november 2010 12:58 schreef Sirolf het volgende:
[..]
Er zijn uitzonderingen, maar er zijn er ook genoeg die maar wat aanklooien...
Nou, dat klinkt als een beknopte samenvatting. Lekker verhelderendquote:
Ook niet een héééééél klein beetje?quote:
Ach, Utrecht heeft in ieder geval nog een ring/tangent structuur. Probeer Nijmegen eens, alles komt uit op het Keizer Karelplein en daar zoek je dan maar de goede weg.quote:Op vrijdag 5 november 2010 01:50 schreef twiFight het volgende:
Wat is Utrecht een ramp van een stad om door te moeten rijden zegpoep
In je portemonnee wel ja.quote:Op vrijdag 5 november 2010 15:02 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ook niet een héééééél klein beetje?
Daar scheelt het nu juist heel veel volgens mijquote:
Mja.quote:Op vrijdag 5 november 2010 15:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Daar scheelt het nu juist heel veel volgens mij
Ik zit zo eens te googlen en er schijnt een autoprogramma te zijn wat het eens getest heeft en dat het bij de snellere auto's wel een verschil maakt in paardekrachten idd, of dat de boel ook zuiniger maakt is maar zeer de vraag iigquote:Op vrijdag 5 november 2010 15:14 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik dacht dat het ook van het type auto afhing, dat sommige modellen wel degelijk baat hebben bij V-power en zo? Ik heb de uitzending ook niet bekeken trouwens, dus ik roep zomaar wat
Nope, volgens een pompeigenaar was het zelfs normale benzine waar ze na aflevering bij de pomp een litertje speciale vloeistof bij gooien in de verhouding 1 op 10.000...quote:Op vrijdag 5 november 2010 15:14 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik dacht dat het ook van het type auto afhing, dat sommige modellen wel degelijk baat hebben bij V-power en zo? Ik heb de uitzending ook niet bekeken trouwens, dus ik roep zomaar wat
Dat is wel héél weinig idd.quote:Op vrijdag 5 november 2010 15:17 schreef Sirolf het volgende:
[..]
Nope, volgens een pompeigenaar was het zelfs normale benzine waar ze na aflevering bij de pomp een litertje speciale vloeistof bij gooien in de verhouding 1 op 10.000...
Duur flesje dus.
Het geeft maar een verlening van de rijafstand per tank van 0.5 tot 1%. Dus als je normaal gesproken 500km kan rijden kan je dan 505km rijden.
Zelf zuiniger rijden kan een verschil maken van 5 tot 10%, dus dat is veel meer de moeite dan extra geld betalen voor dure brandstof die weinig effect heeft.
Ook maakt het je motor niet schoner. Als je je motor schoon wilt krijgen moet je 'm simpelweg laten reviseren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |