abonnement Unibet Coolblue
  maandag 1 november 2010 @ 01:37:55 #1
304638 KarinJ.
droom je leven, leef je droom
pi_88198071
3 dagen geleden werd er 's avonds tegen het raam gebonsd ........er stond een voor ons onbekend katje naar binnen te kijken.....wat een scharminkeltje.
We zetten dus maar een bakje voer voor hem/haar neer.
De volgende dag was het terug, het zwier rond het huis.
Voor onze eigen katten ( we hebben er 3), hadden we de deur op de haak gezet.
Het katje kwam ons huis binnen, liep er nieuwsgierig alles te onderzoeken, maar wilde niet meer naar buiten gaan.
Het at wat van het voer, dronk een beetje water en klom op het aanrecht waar het rustig ging zitten.
Onze eigen katten waren min of meer verbijsterd en 2 van de 3 besloten het mormeltje te negeren.
De grijze probeerde nog indruk te maken met een dikke staart en een hoge rug, maar het mormeltje zette zo'n grote bek op dat hij afdroop.
Het mormeltje was/is wel bang voor ons. Eerst verstopte het zich als we dichter als een meter in de buurt komen, nu gaat t pas weg als we dichter dan n cm. of 30 in de buurt komen.
Het mormel verschanste zich in de badkamer, gooide de wasmanden om en installeerde zich midden tussen het was goed en ging slapen.

Gister hebben we de deur gewoon open gezet, maar nadat het even in het bos was verdwenen kam het weer terug, alsof het de gewoonste zaak van de wereld is......
Zo te zien heeft t besloten bij ons te komen wonen......

Maar het wordt nog erger. :)
Kat nr.2 liep rond ons huis, net zo'n scharminkel maar dan in een zalmkleurige uitvoering.
Iets minder moedig maar ook hongerig.
Nu, die kwam vanavond dus ook uit zichzelf binnen, en loopt nu de boel te inspecteren.( zat net al op de bank).
Voor de hond die op visite is zijn ze niet bang, voor onze katten ook niet, alleen voor ons zijn ze schichtig

Waar ze vandaan komen ? geen idee.
Mijn dichtstbijzijnde buren wonen minstens een halve km. verder op.
Ik zal morgen eens rond vragen, en anders hebben we er denk ik 2 katten bij






Het mormeltje





Het scharminkeltje
wees als een zalm, zwem tegen de stroom in
  Admin maandag 1 november 2010 @ 01:39:50 #2
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_88198095
Leuk geschreven, mooie katten zeg!
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_88198131
Ze lijken verdacht veel op Abesijnen :o , wildkleurig en crème(als die tweede kleur bestaat bij de abesijn)

Dit is een Abesijn


Als twee druppels water. :') Zou toch eens even nakijken er er niet ergens katten zijn weggelopen bij iemand. ;) Via Amivedi/asiel of even na laten kijken bij de dierenarts of ze een chip hebben.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  maandag 1 november 2010 @ 01:46:31 #4
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_88198150
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 01:44 schreef trovey het volgende:
Ze lijken verdacht veel op Abesijnen
Dat dacht ik nou ook!

Maar het is helder: je hebt nieuwe huisgenoten _O-

Ben heel benieuwd hoe ze zich ontwikkelen na een paar dagen fatsoenlijk voer en wat goede nachtrust! Lief trouwens dat ze gewoon bij je binnen mogen O+
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_88198157
Ze komen zomaar je huis binnen en worden gastvrije ontvangen. Als het zwerfkatten zijn mogen ze echt van geluk spreken!
pi_88198192
Als het echt Abesijnen zijn is de kans groot dat er ergens een treurig baasje zit te wachten.
Lijkt me sterk dat iemand zo snel een dure raskat definitief de deur uitschopt. Die verkopen ze meestal als ze ze kwijt willen. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  maandag 1 november 2010 @ 01:52:08 #7
304638 KarinJ.
droom je leven, leef je droom
pi_88198203
Ik vind in ieder geval die donker ook echt op een Abessijn lijken,dat er ook een roze variant van bestond wist ik niet .
Ik woon niet in Nederland, hier vraag je t aan je buren en dan werkt de tam-tam vanzelf.
Ook zijn ze nog niet aan te raken, we laten ze gewoon hun gang gaan en praten af en toe tegen ze.
wees als een zalm, zwem tegen de stroom in
  maandag 1 november 2010 @ 01:53:16 #8
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_88198207
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 01:52 schreef KarinJ. het volgende:
Ik vind in ieder geval die donker ook echt op een Abessijn lijken,dat er ook een roze variant van bestond wist ik niet .
Ik woon niet in Nederland, hier vraag je t aan je buren en dan werkt de tam-tam vanzelf.
Ook zijn ze nog niet aan te raken, we laten ze gewoon hun gang gaan en praten af en toe tegen ze.
Ik hou nu al van je O+ :D

Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  maandag 1 november 2010 @ 01:53:55 #9
20468 BYM
Ohjáhjoh?
pi_88198210
De katten strak aankijken,en je ogen langzaam dichtknijpen een paar keer helpt om ze gerust te stellen.

Vraag me niet waarom, maar ik heb al bij een aantal mensen met "die kat is bang vor vreemden hoor" gehad dat ze uit zichzelf op een gegeven moment op schoot sprongen ...
Speak only if it improves upon the silence....
  maandag 1 november 2010 @ 01:53:55 #10
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_88198211
Dit is er ook eentje, dus wie weet:

Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  maandag 1 november 2010 @ 01:53:58 #11
304638 KarinJ.
droom je leven, leef je droom
pi_88198212
Ik heb een errug groot huis, enne onze "tuin" is net zo groot als de straat waar ik vroeger in woonde....plek zat dus.
wees als een zalm, zwem tegen de stroom in
pi_88198216
Woon jij in/aan het bos ?
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  maandag 1 november 2010 @ 01:54:47 #13
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_88198220
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 01:53 schreef BYM het volgende:
De katten strak aankijken,en je ogen langzaam dichtknijpen een paar keer helpt om ze gerust te stellen.

Vraag me niet waarom, maar ik heb al bij een aantal mensen met "die kat is bang vor vreemden hoor" gehad dat ze uit zichzelf op een gegeven moment op schoot sprongen ...
Dat doen ze naar elkaar ook. Als een teken van 'doe maar rustig hoor; ik heb niets kwaads in de zin' :)
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  maandag 1 november 2010 @ 01:58:27 #14
304638 KarinJ.
droom je leven, leef je droom
pi_88198252
Stokstaart : :Y

Zo te zien zijn ze nog jong, en nieuwsgierig, en wij houden van katten dus als ze bij ons blijven ( als niemand ze op komt halen dus) komt t allemaal wel goed met ze hoor, laat ze eerst maar even wennen.
wees als een zalm, zwem tegen de stroom in
pi_88198256
Deze kat/poes is vermist in de omgeving Hengelo

http://link.marktplaats.nl/384069037

Volgens mij is dat "jouw" illegaaltje' :D
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  maandag 1 november 2010 @ 02:00:20 #16
304638 KarinJ.
droom je leven, leef je droom
pi_88198265
Zo ver kunnen ze niet lopen haha
wees als een zalm, zwem tegen de stroom in
pi_88198271
quote:
Op maandag 1 november 2010 02:00 schreef KarinJ. het volgende:
Zo ver kunnen ze niet lopen haha
:P

Ik zou idd toch even verder kijken . Het zijn vrij dure beestjes en het lijkt vrijwel uitgesloten dat iemand ze zomaar op straat heeft gezet .
Alleen al vanwege het feit dat zo'n schatje al snel een honderdje of 5 opbrengt op de 2ehands-markt :Y
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  maandag 1 november 2010 @ 02:05:11 #18
304638 KarinJ.
droom je leven, leef je droom
pi_88198285
Ehhh ik woon in Noorwegen.
In een gehucht.Morgen zie ik een kwart van de bewoners van ons gehucht. Dan vertel ik dit verhaal en binnen een mum van tijd weet iedereen het.
Als er een eigenaar is, dan staat ie binnen een week op de stoep en dan mag ie ze weer meenemen.
Zo niet, dan houden we ze.
wees als een zalm, zwem tegen de stroom in
  maandag 1 november 2010 @ 02:06:26 #19
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_88198294
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 02:05 schreef KarinJ. het volgende:
Ehhh ik woon in Noorwegen.
In een gehucht.Morgen zie ik een kwart van de bewoners van ons gehucht. Dan vertel ik dit verhaal en binnen een mum van tijd weet iedereen het.
Als er een eigenaar is, dan staat ie binnen een week op de stoep en dan mag ie ze weer meenemen.
Zo niet, dan houden we ze.
Noorwegen - Hengelo is wel een héél erg groot eind _O-

Hou ons op de hoogte :*
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_88198311
quote:
Op maandag 1 november 2010 02:05 schreef KarinJ. het volgende:
Ehhh ik woon in Noorwegen.
In een gehucht.Morgen zie ik een kwart van de bewoners van ons gehucht. Dan vertel ik dit verhaal en binnen een mum van tijd weet iedereen het.
Als er een eigenaar is, dan staat ie binnen een week op de stoep en dan mag ie ze weer meenemen.
Zo niet, dan houden we ze.
Misschien zijn ze met de boot gekomen ? :P
Nee maar idd , kleine kans . Zijn ze wel ingeënt ? of hoeft dat niet in Norwegen ?
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  maandag 1 november 2010 @ 02:14:32 #21
304638 KarinJ.
droom je leven, leef je droom
pi_88198342
Geen idee of ze ingeënt zijn.
Als er niemand voor ze komt, en ze zich laten pakken door ons gaan we er mee naar de dierenarts.
Dan ze ons misschien ook vertellen hoe oud ze zijn.

In vergelijking met onze katten zijn ze klein !!!. Ze zijn niet uitgemergeld, maar wel erg mager.
We laten ze nu gewoon hun gang gaan, zetten de deur gewoon open overdag. Willen ze blijven is het goed, gaan ze weer weg, ook goed (Nou, eigenlijk niet hoor, we zijn al verkocht :) )
maar we gaan ze niet bewust binnen houden.Als ze hier blijven is het vrijwillig.
wees als een zalm, zwem tegen de stroom in
  maandag 1 november 2010 @ 02:22:33 #22
304638 KarinJ.
droom je leven, leef je droom
pi_88198386
Zo, ik ga m'n mandje in.
Wordt vervolgd :)
wees als een zalm, zwem tegen de stroom in
  maandag 1 november 2010 @ 02:27:32 #23
20468 BYM
Ohjáhjoh?
pi_88198410
quote:
Op maandag 1 november 2010 01:54 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Dat doen ze naar elkaar ook. Als een teken van 'doe maar rustig hoor; ik heb niets kwaads in de zin' :)
Uh huh :Y daar heb ik het ook van 8-)
(hebben er hier nog maar 4 rondlopen maar ben er zelf groot liefhebber van)
Speak only if it improves upon the silence....
  maandag 1 november 2010 @ 02:29:46 #24
20468 BYM
Ohjáhjoh?
pi_88198420
quote:
Op maandag 1 november 2010 02:05 schreef KarinJ. het volgende:
Ehhh ik woon in Noorwegen.
In een gehucht.Morgen zie ik een kwart van de bewoners van ons gehucht. Dan vertel ik dit verhaal en binnen een mum van tijd weet iedereen het.
Als er een eigenaar is, dan staat ie binnen een week op de stoep en dan mag ie ze weer meenemen.
Zo niet, dan houden we ze.
Je klinkt heel erg ingeburgerd, wonen jullie er al lang?
Speak only if it improves upon the silence....
pi_88198673
Dat zijn een wildkleur en een fawn Abessijn :Y

Aby's zijn van nature elegant/slank gebouwd, houden vaak érg van eten scoren en zijn behoorlijk nieuwsgierig/tikje brutaal. Hun gedrag verbaast me dus niks.

[ Bericht 1% gewijzigd door pumpkin_Ruby op 01-11-2010 14:37:35 ]
  maandag 1 november 2010 @ 06:49:42 #26
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_88198756
Leuk dat deze (halfbloed)Abessijnen jou hebben uitgekozen om hun bediende te zijn. Dat ze niet naar hun eigen huis en baasje terugkeren is wel heel bijzonder voor een Abessijn omdat die zich heel erg aan het baasje hechten. Misschien hebben ze iets traumatisch meegemaakt waardoor ze niet meer terug kunnen of durven?
Maar eens laten kijken of ze een chippie hebben lijkt me, wie weet kunnen ze toch terug naar hun eigen plekje.
Waar zouden we zijn zonder de "on"
  dinsdag 2 november 2010 @ 01:28:41 #27
304638 KarinJ.
droom je leven, leef je droom
pi_88235473
We wonen hier deze maand 3 jaar.
Deze week 3 keer gehoord dat onze gehucht-genoten echt erg blij met ons zijn :) ,nu zijn we dat ook met hun, dus dat komt mooi uit.

Ze hebben zowat de hele dag geslapen, behalve toen we gingen eten, het mormeltje probeerde op alle mogelijke manieren het eten van ons bord te stelen....het vergat zelfs dat ie eigenlijk bang voor ons is.
We hebben briefjes opgehangen bij de supermarkten ( zo neutraal mogelijk, we hopen dat de eigenaar NIET belt) en we hebben de tam-tam in werking gesteld.
Nu begint het afwachten.....
En acht, we zijn al gewend bediende te zijn van onze eigen 3 katten ;) dus die 2 kunnen er ook nog wel bij.
( We hebben ze leren praten, dus nu commanderen ze ons om de deur te openen en komen vertellen dat de bodem van het voerbakje in zicht is. )

Voor de geïnteresseerden, een verhaaltje over onze 3 katten http://wereldeditie.nl/2010/04/24/2111/
wees als een zalm, zwem tegen de stroom in
pi_88236895
abessijnen kunnen vrij mager zijn :P dus voer ze niet gelijk bommetje vol, het type is ook vrij slank.
high fives and stagedives
pi_88237905
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 01:28 schreef KarinJ. het volgende:
Voor de geïnteresseerden, een verhaaltje over onze 3 katten http://wereldeditie.nl/2010/04/24/2111/
Leuk verhaal!
pi_88238178
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 01:28 schreef KarinJ. het volgende:

We hebben briefjes opgehangen bij de supermarkten ( zo neutraal mogelijk, we hopen dat de eigenaar NIET belt) en we hebben de tam-tam in werking gesteld.

Zo'n opmerking, dat je hoopt dat de eigenaar niet belt, daar gaan bij mij de nekharen van overeind staan :X

Zoals gezegd horen Aby's elegant = slank te zijn, ik ken meer verhalen van Aby's die buiten liepen en door iemand met goede bedoelingen werden binnengehaald onder het motto "ze waren zo mager dus nu houd ik ze zelf want ze hebben het hier beter."
En mijn Somali (= langharige Aby) zie ik er ook voor aan om een act als uitgehongerde kat op te voeren bij de buren als dat lekkers oplevert.

Dit soort katten zijn vaak wel gechipt, hopelijk laat je dat ook nog controleren. En kijk even op internet of er een soort Amevidi is in jullie land of op de advertentiesites. Misschien worden ze wel enorm gemist bij iemand thuis die toevallig geen kennis is van je tamtam of toevallig niet op het prikbord in de supermarkt kijkt. Ook in gehuchten moet dat kunnen, in Nederland raken er ook katten kwijt die heel ver van huis weer opduiken of die gewoon twee straten verderop blijken te wonen maar toch lang vermist zijn.
pi_88238930
let wel op dat een vreemde kat soms ziektes kan overbrengen op je eigen katten
En dat kan zomaar.....?
pi_88239999
Wat een lief verhaal! Zo te lezen doen jullie moeite genoeg om de eigenaar te achterhalen. En mocht die zich niet melden dan zijn jullie kanjers dat jullie die beestjes een huis bieden. :Y
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 2 november 2010 @ 11:12:49 #33
304638 KarinJ.
droom je leven, leef je droom
pi_88240604
pumpkin_Ruby heb je de rest van mijn posten wel gelezen? :)
Enne we hebben ze niet binnen gehaald, ze zijn zelf binnen gekomen.
De deur staat nu open, ze gaan naar buiten, en komen zelf weer naar binnen.
Mocht de eigenaar op de stoep staan, dan krijgt ie ze gewoon mee.
Mocht ie niet komen, dan hebben ze een goed tehuis.
Als er geen eigenaar opduikt, en we ze kunnen pakken zonder stress te veroorzaken gaan we er mee naar de dierenarts.
(En reken maar dat de tam-tam hier echt wel werkt :Y , )
wees als een zalm, zwem tegen de stroom in
pi_88244030
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 01:53 schreef ElisaB het volgende:
Dit is er ook eentje, dus wie weet:

[ afbeelding ]
Mooie kat die volgens mij ook wel weet dat ze iets heeft.net een fotomodel,lege blik maar wel een van: ik ben goed he! >:)
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  woensdag 3 november 2010 @ 22:33:27 #35
304638 KarinJ.
droom je leven, leef je droom
pi_88307682
Een update:
Tot nu toe is er nog niemand voor ze geweest.
Ook mijn gehucht-genoten zijn geen jonge katten kwijt.........misschien zijn ze uit een auto gezet?????
Met veel geduld heeft mijn man het scharminkel zover gekregen dat ie zich liet aaien, en nu is er geen houden meer aan, aaien,kroelen,optillen, op zijn rug liggen niets is hem ( ja het is een hij) te gek om liefde en warmte te krijgen.
Wat is ie mager !!!! Nee, niet slank maar broodmager. De ruggengraat heupen en ribben zijn te voelen en steken uit.....ze zijn er slechter aan toe als dat we dachten.
Het mormel laat zich nog niet aaien maar is wel een stuk levendiger geworden ( wat een ego heeft die zeg....dat wordt nog wat)
Verder hebben ze hun slaapplek naar de woonkamer verlegd. Met z'n tweeën op een plaid achter een grote plant.
Ze slapen veel, eten, vragen aandacht en slapen weer.


O wat is toch heerlijk om gekroeld te worden


Nee, ik wil me niet laten aaien, maar wil wel errug aanwezig zijn.
wees als een zalm, zwem tegen de stroom in
  woensdag 3 november 2010 @ 22:48:52 #36
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_88308561
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 22:33 schreef KarinJ. het volgende:
Een update:
Tot nu toe is er nog niemand voor ze geweest.
Ook mijn gehucht-genoten zijn geen jonge katten kwijt.........misschien zijn ze uit een auto gezet?????
Met veel geduld heeft mijn man het scharminkel zover gekregen dat ie zich liet aaien, en nu is er geen houden meer aan, aaien,kroelen,optillen, op zijn rug liggen niets is hem ( ja het is een hij) te gek om liefde en warmte te krijgen.
Wat is ie mager !!!! Nee, niet slank maar broodmager. De ruggengraat heupen en ribben zijn te voelen en steken uit.....ze zijn er slechter aan toe als dat we dachten.
Het mormel laat zich nog niet aaien maar is wel een stuk levendiger geworden ( wat een ego heeft die zeg....dat wordt nog wat)
Verder hebben ze hun slaapplek naar de woonkamer verlegd. Met z'n tweeën op een plaid achter een grote plant.
Ze slapen veel, eten, vragen aandacht en slapen weer.

[ afbeelding ]
O wat is toch heerlijk om gekroeld te worden

[ afbeelding ]
Nee, ik wil me niet laten aaien, maar wil wel errug aanwezig zijn.
Joepie, wat hebben ze het getroffen! Ik ben heel benieuwd hoe ze er over 4 weken uitzien O+

Keep up the good work ^O^
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  donderdag 4 november 2010 @ 00:47:35 #37
20468 BYM
Ohjáhjoh?
pi_88312988
Zo te zien een echte fokkat :p

Mooie beestjes Karin, goed dat je ze opneemt :)
Leuk om te lezen, ook al je andere verslagen, hele onderneming...
Speak only if it improves upon the silence....
  donderdag 4 november 2010 @ 00:49:23 #38
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_88313015
Poeh, die eerste lijkt inderdaad wel behoorlijk mager.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_88314405
Die eerste is net zo mager als onze somalie ;( Ik hoop aan de ene kant dat de eigenaar zich meldt maar aan de andere kant ook niet, zo te lezen hebben ze het goed bij je :)
  donderdag 4 november 2010 @ 11:14:20 #40
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_88319260
Wat een prachtige beesten en fijn dat jullie ze zo goed opvangen O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  † In Memoriam † donderdag 4 november 2010 @ 16:39:29 #41
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_88331051
Wat een leukerds O+
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_88333995
Wat een mooie katten!
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 5 november 2010 @ 01:28:44 #43
163650 Greys
pi_88351095
Oef, die lichte is idd een scharminkeltje zeg :o
Arme drommel.
Fijn dat ze in elk geval nu bij jullie geweldig onderdak hebben, of het nu tijdelijk of voorgoed is :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_88355459
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 06:49 schreef JaapB het volgende:
Leuk dat deze (halfbloed)Abessijnen jou hebben uitgekozen om hun bediende te zijn. Dat ze niet naar hun eigen huis en baasje terugkeren is wel heel bijzonder voor een Abessijn omdat die zich heel erg aan het baasje hechten. Misschien hebben ze iets traumatisch meegemaakt waardoor ze niet meer terug kunnen of durven?
Maar eens laten kijken of ze een chippie hebben lijkt me, wie weet kunnen ze toch terug naar hun eigen plekje.
hmm afgaand op hoe ze eruit zien komen ze niet zo uit een ander huis gewandeld...denk ik en anders werden ze daar flink verwaarloosd en dan is het logisch dat ze op een gegeven moment de benen hebben genomen!..supergoed van je dat je ze opneemt!!! ik lees even mee!!!
  vrijdag 5 november 2010 @ 16:20:14 #45
20468 BYM
Ohjáhjoh?
pi_88368886
Ik moest weer aan dit topic denken ....

101105_66470_kattenvshonden.jpg
Speak only if it improves upon the silence....
pi_88371054
ik lig helemaal dubbel hier!!! geweldige teksten :D
En dat kan zomaar.....?
  vrijdag 5 november 2010 @ 19:41:20 #47
304638 KarinJ.
droom je leven, leef je droom
pi_88375522
Nog steeds geen reactie........we beginnen namen te verzinnen........
Vanmorgen werd het scharminkel wakker, kwam mauwend op me af en wilde een kroeltje.....die is om!
Het mormel loopt op 2 cm. langs ons maar wil nog niet aangehaald worden....komt vanzelf goed.

Onze gedachten over het hoe en wat ( alleen maar ideeën, we weten het niet).
Zo te zien zijn ze minstens 2 weken buiten geweest. (Arme stakkers, het is hier min 8 geweest en er heeft 20 cm. sneeuw gelegen).Ze waren op sterven na dood. Ik denk dat het mormel als laatste wanhoops poging bij ons naar binnen is gelopen.....Dit of sterven....
Toen we haar niet wegschopten heeft ze de dag erna haar/zijn broertje opgehaald uit het bos.

Ik heb het er natuurlijk met mijn collega over gehad. Zij zegt dat er een grote kans is dat ze uit de auto zijn gezet.Ik zei dat lijkt me raar, zo te zien zijn het ras-katten, die zijn minstens 10.000 kronen waard.
Ja zei ze maar Noren hebben al gauw dat als het nieuwtje er af is hebben ze er 'last"van en dan zijn ze al snel van weg ermee....en geld speelt geen rol. en dan verdrink je ze ze of zet ze uit de auto...... :'(
GRRRRRRRR

Het mormel zit nog steeds in de overleef modus ( ik denk dat t een vrouwtje is, zo klein zoveel venijn dat kan niet anders :) ,maar zeker weten doe ik t niet ) .....ze grauwt en snauwt naar onze katten en de logeer hond. ( die heeft een heilig ontzag voor haar) ze probeert op alle mogelijke en onmogelijke eten te stelen, terwijl er altijd katte brokjes staan :)
Ook marcheert ze als een gods-majoor door het huis, zit overal op, loopt langs ons maar aangeraakt worden nee echt niet.
Ze willen ook echt niet naar buiten, slapen een beetje klooien en eten en dan weer slapen, dát willen ze.



Ondertussen hebben ze de slaapplaats van de Rooie gekraakt, dat vindt ie niet erg, hij is zo lief.
Grote kans dat ie ze gaat opvoeden ( dat heeft ie ook met de Grijze gedaan :) )



(sorry dat het zo'n lang verhaal geworden is)

[ Bericht 0% gewijzigd door KarinJ. op 05-11-2010 19:55:59 ]
wees als een zalm, zwem tegen de stroom in
  vrijdag 5 november 2010 @ 19:52:53 #48
168232 Maes
ikke pikke porretje
pi_88375945
Niks niet sorry, ik vind het geweldig dat je die twee zo liefdevol in je huishouden hebt opgenomen. O+
Op vrijdag 7 januari 2011 19:22 schreef Greys het volgende:[/b]
Ow O+
Jaaaaaaaaaaaaaaaa, ik wil! :* *O*
  † In Memoriam † vrijdag 5 november 2010 @ 19:59:44 #49
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_88376268
Wat zij ^^ zegt, het is ook geweldig mee te lezen hoe die diertjes ontdooien en hun plekje vinden in jouw huishouden.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 5 november 2010 @ 20:04:58 #50
163650 Greys
pi_88376526
Ze liggen er echt bij alsof ze denken 'Zo... dat hebben we prima geregeld' :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 5 november 2010 @ 20:08:24 #51
304638 KarinJ.
droom je leven, leef je droom
pi_88376672
als er nu iemand komt die zegt "ik wil ze terug want ze hebben me zoveel kroner gekost", dan betalen we dat wel
Ik denk niet dat ze dit huis nog zullen verlaten :Y
wees als een zalm, zwem tegen de stroom in
pi_88376764
Dit is echt zo lief O+
I had a signature once. It was awful.
pi_88377001
Kijken of ze een chip hebben lijkt me idd een verstandig plan. Al wordt niet iedere kat met stamboom gechipt, in tegenstelling tot honden met stamboom.

Dierenartsen, dierenambulances en dierenasielen kunnen makkelijk controleren op een chip. In de meeste gemeentes kan de dierenambulance bij je langs komen om te controleren op een chip. Dan meld je hem aan bij het dierenasiel en/of amivedi (per gemeente verschillend).
Wel zo netjes. Zeker als je nagaat dat een eigenaar zijn/haar dier tot na een jaar kan terug eisen. Is best lullig als je eenmaal echt gehecht bent aan het dier, en het dier dan toch weer terug moet.

En uuhm wat je denk ik ook niet moet onderschatten, is kattenaids. Juist bij een vechtkater (zon een met zon lekkere dikke kop vol littekenweefsel), een poes die gedekt is door de zoveelste (onbekende?) kater, en smoezelige magere katjes. Aan kattenaids gaan ze opzich niet dood, maar de weerstand is zo laag dat ze snel bv niesziektevirus oppikken, wat met zon lage weerstand weer wel dodelijk is.
En het laatste wat je wil, is dat zon kat jouw eigen katten besmet.

Hoe dan ook, hij heeft het goed bij je, en dat is toch wel een van de belangrijkste dingen. En hoop voor jou (en het beessie) dat die gewoon lekker lang kan blijven :)

quote:
Leuk dat deze (halfbloed)Abessijnen jou hebben uitgekozen om hun bediende te zijn. Dat ze niet naar hun eigen huis en baasje terugkeren is wel heel bijzonder voor een Abessijn omdat die zich heel erg aan het baasje hechten. Misschien hebben ze iets traumatisch meegemaakt waardoor ze niet meer terug kunnen of durven?
Maar eens laten kijken of ze een chippie hebben lijkt me, wie weet kunnen ze toch terug naar hun eigen plekje.
Katten zijn slim. Iedere kat -een Abessijn net zo goed- hoeft maar 1x ergens voer te krijgen, en ze weten dat er wat te halen valt. Heel veel zielige 'zwerfkatjes' blijven zo terug komen en zwerven, terwijl ze gewoon een huisje hebben.

Ik zeg niet dat het hier het geval is, maar het wordt wel degelijk onderschat.
pi_88377194
Je hebt trouwens ook kans dat er een foute Abessijn-cattery in je buurt zit, en dat dit de 'afdankertjes' zijn. Afdankerjes omdat ze bv niet genoeg nestjes leveren, of omdat ze bv een baarmoederhalsontsteking hebben gekregen door de vele nestjes.

Als dat het geval is, is het helemaal top dat ze lekker bij jou zitten :) Die slechte catterys kunnen zooo walgelijk zijn.. Dat is daaro vast niet anders.
pi_88377582
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 20:15 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
Dierenartsen, dierenambulances en dierenasielen kunnen makkelijk controleren op een chip. In de meeste gemeentes kan de dierenambulance bij je langs komen om te controleren op een chip. Dan meld je hem aan bij het dierenasiel en/of amivedi (per gemeente verschillend).
Pssst, als je ff verder kijkt zie je dat ze in Noorwegen woont. Amivedi zal daar niet veel doen denk ik :)
I had a signature once. It was awful.
pi_88379223
Ja, ik kwam daar pas later achter, toen ik al een deel getypt heb. Want later in die post hou ik er wel rekening mee.
Was te lui om de boel nog eens na te lezen :P
  vrijdag 5 november 2010 @ 21:05:10 #57
304638 KarinJ.
droom je leven, leef je droom
pi_88379275
Ehhhh dierenambulances bestaan hier niet.
Het dichtst bijzijnde asiel is 100 km. verderop.

Hier werkt het iets anders dan in het drukke Nederland :)
Aan de ene kant is het eerste huis minstens een halve km. verderop ( en nee, die missen geen katten) Aan de andere kant is het eerste gebouw een hotel, en die zit 6 km. verderop.
Ik woon in een gebied met nog geen 2 mensen per vierkante kilometer.
Ik heb mijn buren gesproken, niemand mist 2 jongen.
Het plaatselijk suffertje maakt ook geen melding van vermissing

Pas als we het mormel kunnen oppakken, en ze een beetje vertrouwen in ons hebben nemen we ze mee naar de dierenarts( die 40 km. verderop zit) voor een check-up en om te kijken of ze een chip hebben, laat ze eerst maar een beetje bijkomen....

Enne @ Waterpistoolheldin, wat is het alternatief? Ze weer het bos insturen?En dan zeker weten dat ze binnen no-time dood zijn?
(Nee een cattery is hier niet in de buurt)
wees als een zalm, zwem tegen de stroom in
pi_88379967
Hoezo alternatief? Ik vind het top hoor, wat je doet. Is alleen zo lullig als jij het beestje zou opknappen en iemand hem daarna opeist, maar gelukkig is die kans wel heel minimaal.
  vrijdag 5 november 2010 @ 21:44:29 #59
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_88381211
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 16:20 schreef BYM het volgende:
Ik moest weer aan dit topic denken ....

[ afbeelding ]
hahaaha, geniaal. Overigens tof topic. Leuk om in te lurken :)
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_88396909
een van onze twee ex-katers is ook vaak op pad, hij "zwerft"dan op een camping even verderop.
hij heeft het(hand op mijn hart) hier erg goed, maar toch wil hij zo nu en dan weg.
ik zeg niet dat in dit geval het ook zo is. maar ze kunnen de weg naar hun huis misschien niet meer vinden, en zijn afgedwaald.
de laatste keer is onze gato 4 maanden weggeweest. we hadden hem al bijna afgeschreven, maar gelukkig is hij gespot op die camping.
hij was wel magerder dan normaal, maar zag er goed uit.
we hebben hem een tijdje binnengehouden en hij is daardoor weer aangesterkt.
hij is nu overigens al weer 2 dagen op stap, heel vervelend, maar ik ga er nu eindelijk van uit dat hij weer thuiskomt, hij blijft een vrijbuiter.
ik vertel dit verhaal omdat deze twee prachtige katten best wel een goed thuis zouden kunnen hebben, zoek dat goed uit, misschien heeft hun baasje veel verdriet omdat ze wegzijn.
pi_88397012
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 21:44 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

hahaaha, geniaal. Overigens tof topic. Leuk om in te lurken :)
Dat :)
Op maandag 3 november 2014 23:52 schreef Peunage het volgende:
LEAVE KB ALONE.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 6 november 2010 @ 13:02:01 #62
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88398178
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 12:07 schreef lies1947 het volgende:
een van onze twee ex-katers is ook vaak op pad, hij "zwerft"dan op een camping even verderop.
hij heeft het(hand op mijn hart) hier erg goed, maar toch wil hij zo nu en dan weg.
ik zeg niet dat in dit geval het ook zo is. maar ze kunnen de weg naar hun huis misschien niet meer vinden, en zijn afgedwaald.
de laatste keer is onze gato 4 maanden weggeweest. we hadden hem al bijna afgeschreven, maar gelukkig is hij gespot op die camping.
hij was wel magerder dan normaal, maar zag er goed uit.
we hebben hem een tijdje binnengehouden en hij is daardoor weer aangesterkt.
hij is nu overigens al weer 2 dagen op stap, heel vervelend, maar ik ga er nu eindelijk van uit dat hij weer thuiskomt, hij blijft een vrijbuiter.
ik vertel dit verhaal omdat deze twee prachtige katten best wel een goed thuis zouden kunnen hebben, zoek dat goed uit, misschien heeft hun baasje veel verdriet omdat ze wegzijn.
Volgens mij heeft ze al het mogelijke (in die regio) al gedaan. Naaste buren missen geen kat, en het is daar niet zo geregeld als hier dat er om de vijf kilometer een DA zit of dat de dierenambulance binnen vijf minuten voor je deur kan staan.

OT: goed werk en uit wat je vertelt maak ik op dat de katten een goed thuis hebben gevonden ^O^
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_88413540
Noorwegen is qua bevolkingsdichtheid wel wat anders dan Nl. Al zorgen de meeste mensen daar volgens mij wel goed voor hun dieren.

Super dat je je zo om hun bekommert. In Noorwegen is de 1e sneeuw al gevallen weet niet waar jullie wonen maar ze kunnen in de kou maar beter een goed huisje hebben en die hebben ze zeker bij jullie.
pi_88416116
Volgens mij moet TS in elke post van haar maar zetten dat ze uit Noorwegen komt. Is handiger voor al die posters die het topic niet zo goed hebben gelezen. ;)

Top wat je doet! Ik kan me niet voorstellen dat die 2 zijn weggelopen, als ik je verhaal zo hoor. Gelukkig zijn ze nu in een gouden mandje beland. ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 6 november 2010 @ 23:03:46 #65
304638 KarinJ.
droom je leven, leef je droom
pi_88417419
De meesten zorgen best goed voor hun dieren, al zijn ze wat "harder"dan wij.
De eerste sneeuw hebben we al gehad, en ook nachtvorst ( min 8).....toen liepen ze denk ik al buiten.....De sneeuw bleef gelukkig voor hen niet lang liggen.
Het mormel begint ook al iets rustiger te worden, het grauwen en snauwen is een stuk minder geworden.Alleen als ze denkt dat er eten te scoren is wordt ze een furie. Alleen het scharminkel is daar niet van onder de indruk, die is het gewend haha

Naar buiten willen ze echt niet, voor de kachel liggen, dat is veeel lekkerder


De grootste en de kleinste, gezellig naast elkaar :)


(Oja, ook al waren het de meest lelijke katten van de wereld, als die al bestaan, dan hadden we net zo gereageerd als nu )

En echt ik weet het verschil wel tussen slank, een beetje ondervoed, en op sterven na dood.....Het scharminkel weegt nog geen kilo, en heeft zelfs geen dijspieren meer, het mormel is/was er niet veel beter aan toe Vel over been, meer is/was t niet.
wees als een zalm, zwem tegen de stroom in
pi_88417587
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 23:03 schreef KarinJ. het volgende:
De meesten zorgen best goed voor hun dieren, al zijn ze wat "harder"dan wij.
De eerste sneeuw hebben we al gehad, en ook nachtvorst ( min 8).....toen liepen ze denk ik al buiten.....De sneeuw bleef gelukkig voor hen niet lang liggen.
Het mormel begint ook al iets rustiger te worden, het grauwen en snauwen is een stuk minder geworden.Alleen als ze denkt dat er eten te scoren is wordt ze een furie. Alleen het scharminkel is daar niet van onder de indruk, die is het gewend haha

Naar buiten willen ze echt niet, voor de kachel liggen, dat is veeel lekkerder
[ afbeelding ]

De grootste en de kleinste, gezellig naast elkaar :)
[ afbeelding ]

(Oja, ook al waren het de meest lelijke katten van de wereld, als die al bestaan, dan hadden we net zo gereageerd als nu )

En echt ik weet het verschil wel tussen slank, een beetje ondervoed, en op sterven na dood.....Het scharminkel weegt nog geen kilo, en heeft zelfs geen dijspieren meer, het mormel is/was er niet veel beter aan toe Vel over been, meer is/was t niet.
Geef ze eens ongelijk ze hebben het zo goed getroffen die gaan niet meer weg :)
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
  maandag 8 november 2010 @ 12:19:44 #67
304638 KarinJ.
droom je leven, leef je droom
pi_88468244
Gisteren hebben we ze officieel een naam gegeven.
Het mormel wordt Mormel(tje) nadat mijn suggesties als Furie Kenau en Loeder werden afgekeurd door mijn wederhelft :)
Het scharminkel gaat Boefie heten.
Ondanks dat ze nog steeds graat mager zijn voelt Boefie al wel steviger aan en is zijn mauw en gespin al iets luider.Ook komt ie uit zichzelf nu , al luid mauwend, naar ons toe om gekroeld te worden. Soms geeft ie koppies en valt dan om
Mormel is nog steeds niet aan te halen ook al wordt de afstand waarmee ze langs ons loopt steeds kleiner.....de aanhouder wint zullen we maar denken.
Wel reageert ze al op ons NEE als ze weer eens iets uithaalt wat ons niet aanstaat ( ze is gefixeerd op eten en dus mag ze niet op het aanrecht of op de tafel...)


de vraag is: kijkt Mormel scheel, of zijn haar ogen te groot voor haar koppie?


Boefie druk aan het werk
wees als een zalm, zwem tegen de stroom in
pi_88469235
Aww gepaste namen hihi ! O+
Op maandag 3 november 2014 23:52 schreef Peunage het volgende:
LEAVE KB ALONE.
pi_88472024
Geef je ze iets van krachtvoer? of kittenvoer?
pi_88472547
carnibest, bestaat dat in noorwegen?
En dat kan zomaar.....?
  maandag 8 november 2010 @ 16:49:59 #71
304638 KarinJ.
droom je leven, leef je droom
pi_88477734
Ik geef ze Specivic kattenvoer voor katten met blaasproblemen (van de dierenarts), misschien niet het beste voer voor ze, maar beter dan niets.
Zodra Mormel zich ook laat aaien en oppakken gaan we met ze naar de dierenarts...nog ff geduld a.u.b.. :)
Ik wil ze nu niet meer stress laten krijgen als nodig, laat ze zich eerst maar een beetje thuis voelen.
wees als een zalm, zwem tegen de stroom in
  dinsdag 9 november 2010 @ 10:50:40 #72
304638 KarinJ.
droom je leven, leef je droom
pi_88507409
ZO! Weer een overwinning behaald ! Mormel laat zich aanhalen! Nog niet fanatiek,maar toch.

Weet iemand wanner een kat zijn melktandjes gaat wisselen?
wees als een zalm, zwem tegen de stroom in
pi_88507486
Ik dacht dat ze zo rond de 6 maanden meestal klaar zijn met wisselen, maar vanaf wanneer het begint durf ik niet te zeggen..
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_88509842
Toen die katten net voor een van de eerste keren binnen kwamen, waren die haren stug of hadden ze echt een zachte vacht?
Hier kun je ook van afleiden of ze recent veelvuldig geaaid zijn..
404 - Not Found
  dinsdag 9 november 2010 @ 12:08:12 #75
304638 KarinJ.
droom je leven, leef je droom
pi_88510018
Van Boefie ( de roze) zaten de haren erg rommelig, Mormel zag het er beter uit.
Maar zo te voelen was Mormel er iets beter aan toe dan Boefie.
Ze ( ja t is een ze) is veel feller dan Boefie, en ik denk dat ze beter in jagen was.
wees als een zalm, zwem tegen de stroom in
pi_88513362
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 12:02 schreef Zwappel het volgende:
Toen die katten net voor een van de eerste keren binnen kwamen, waren die haren stug of hadden ze echt een zachte vacht?
Hier kun je ook van afleiden of ze recent veelvuldig geaaid zijn..
Daar heb ik nog nooit van gehoord. Ik denk ook niet dat je daar alleen maar vanuit moet gaan. De stugheid van het haar kan bij katten onderling erg variëren, zelfs in eenzelfde nestje.
Wat fijn dat ze langzaam loskomen bij jullie. O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_88536909
Even volgen dit :)
  dinsdag 9 november 2010 @ 23:49:38 #78
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_88540330
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 13:37 schreef Cat22 het volgende:
Daar heb ik nog nooit van gehoord. Ik denk ook niet dat je daar alleen maar vanuit moet gaan. De stugheid van het haar kan bij katten onderling erg variëren, zelfs in eenzelfde nestje.
Wat fijn dat ze langzaam loskomen bij jullie. O+
Onze Fritz wordt bijna doodgeknuffeld (omdat hij dat heel nadrukkelijk en opdringerig wil) maar blijft een borstelbeertje. Onze Poekie is de zachtste poes die ik ooit gevoeld heb, maar die is zo autistisch als een deur en heeft bovendien een beetje smetvrees, dus die wil bij voorkeur helemaal niet geaaid worden.

Ergo: volgens mij larie, maar misschien hebben wij héél speciale katten :D
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  dinsdag 9 november 2010 @ 23:50:46 #79
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_88540376
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 12:19 schreef KarinJ. het volgende:
[ afbeelding ]
de vraag is: kijkt Mormel scheel, of zijn haar ogen te groot voor haar koppie?
Een belangrijkere vraag: is hij van heel hoog naar beneden gevallen en neergestort , of ligt ie uit zichzelf zo O+
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_88549802
Wat leuk, twee aanloopkatten!!! Integreren ze ook goed met de katten die je al had?
En mooi, die post over honden v katten, haha...
  woensdag 10 november 2010 @ 17:51:41 #81
304638 KarinJ.
droom je leven, leef je droom
pi_88563591
@ ElisaB, als ze zo gevallen was had ik er geen foto'van gemaakt, dan wa ik haar gaan helpen.

@ Beijtje Nu ze zich wat meer op hun gemak voelen, komen de karakter tevoorschijn.
Boefie ( de roze) is een schatje. Luid miauwend loopt hij door het huis en wil dan gekroeld worden.
Je krijgt dan koppies van hem waarbij hij omvalt.
Hij is ook lief naar de volwassen katten, neusje aan neusje .....zo lief!
Gelukkig begint het eng magere een beetje te verdwijnen.

Mormel is een heel ander verhaal. Wat een kreng! Zodra er mensen-eten in het spel is krijgt ze een starende blik in haar ogen en rooft en steelt van de andere katten. Die krijgen van haar echt een grote bek ( wat een viswijf zeg). Je kunt wel zien dat ze jong zijn, de Nederlanders laten het allemaal toe.
Behalve gister. Zat ze de Witte weer uit te schelden, gaf ie haar een draai om d'r oren ( zonder nagels hoor gewoon pats) haha ging zij even af.


Boefie keek verlangend naar buiten, dus de deur maar los gezet....binnen 5 minuten was ie weer terug.
wees als een zalm, zwem tegen de stroom in
pi_88564531
Daar word ik altijd blij van, van zo'n verhaal. Super dat jullie deze katten opgenomen hebben en dat ze nu een thuis hebben. Het zijn prachtige dieren ook.
pi_88564635
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 17:51 schreef KarinJ. het volgende:
@ Beijtje [...]
Wat leuk dat ze zo verschillend zijn, haha, katten blijven toch leuke eigenwijze beesten he!

Offtopic maar ik ben retenieuwsgierig naar wat voor een baan jullie hebben dat jullie je werk zo makkelijk naar Noorwegen hebben kunnen verplaatsen... Of zijn jullie gewoon iets heel anders gaan doen, iets waar daar toevallig banen in te vinden waren..?
  woensdag 10 november 2010 @ 18:31:09 #84
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_88564718
Wat een geweldig topic!!! Prachtige katjes, en jullie zijn als mens al even prachtig door die beestjes weer een fijn warm thuis te geven. Blijf ons op de hoogte houden van de ontwikkelingen van Mormel en Boefie!
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  woensdag 10 november 2010 @ 18:38:00 #85
304638 KarinJ.
droom je leven, leef je droom
pi_88564962
Hoe we hier terecht zijn gekomen , is een pracht verhaal ( echt waar) maar zooooo vreselijk off-topic. :)
wees als een zalm, zwem tegen de stroom in
pi_88565002
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 18:38 schreef KarinJ. het volgende:
Hoe we hier terecht zijn gekomen , is een pracht verhaal ( echt waar) maar zooooo vreselijk off-topic. :)
Maak er een topic van, want alles wat jij typt leest zo lekker!
Op maandag 3 november 2014 23:52 schreef Peunage het volgende:
LEAVE KB ALONE.
  woensdag 10 november 2010 @ 18:51:58 #87
304638 KarinJ.
droom je leven, leef je droom
pi_88565509
http://wereldeditie.nl/2010/01/14/898/
Een tipje van de sluier :)


Staat ook een verhaal hoe onze Rooie uit zijn kooi in het vliegtuig ontsnapte, en hoe onze 3 katten de overgang naar Noorwegen hebben ervaren.
wees als een zalm, zwem tegen de stroom in
pi_88565943
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 18:51 schreef KarinJ. het volgende:
http://wereldeditie.nl/2010/01/14/898/
Een tipje van de sluier :)

Staat ook een verhaal hoe onze Rooie uit zijn kooi in het vliegtuig ontsnapte, en hoe onze 3 katten de overgang naar Noorwegen hebben ervaren.
Had ik al bekeken, maar kon het antwoord op mijn vraag niet vinden :D
  woensdag 10 november 2010 @ 19:05:40 #89
304638 KarinJ.
droom je leven, leef je droom
pi_88566107
We wonen in zo'n klein gehucht dat als ik uitgebreid ga vertellen wat we doen je met een beetje zoeken ons kunt vinden ( en dat willen we niet)
Mijn man is gaan werken in een bedrijf, en ik doe nu ander werk dan dat ik in Nederland deed, ook bij een baas.....zo goed?
wees als een zalm, zwem tegen de stroom in
pi_88566189
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 19:05 schreef KarinJ. het volgende:
We wonen in zo'n klein gehucht dat als ik uitgebreid ga vertellen wat we doen je met een beetje zoeken ons kunt vinden ( en dat willen we niet)
Snap ik. No prob.
quote:
Mijn man is gaan werken in een bedrijf, en ik doe nu ander werk dan dat ik in Nederland deed, ook bij een baas.....zo goed?
Ok, thx. (Ik ben gewoon te nieuwsgierig naar dit soort avonturen!)

Nu terug naar de poezen: ze zijn leuk en ik wou dat er hier ook zomaar twee aan kwamen wandelen! :D
pi_88566292
Hopelijk komen ze wel terug elke keer nadat ze buiten zijn geweest
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  woensdag 10 november 2010 @ 19:18:23 #92
304638 KarinJ.
droom je leven, leef je droom
pi_88566622
Ja hoor, Ik denk dat ze echt geen behoefte meer hebben aan het grote enge bos.
Mormel is maar 1 keer naar buiten geweest dat was om haar broertje op te halen, daarna niet meer. De warme kachel is veel lekkerder
Boefie is 2 keer naar buiten geweest maar was binnen 5 minuten weer terug.
Hier begint de winter al aardig te komen. Sneeuw en rond het vriespunt.Ik denk dat ze van het voorjaar pas weer echt naar buiten willen.
wees als een zalm, zwem tegen de stroom in
  woensdag 10 november 2010 @ 20:24:33 #93
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_88569453
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 17:51 schreef KarinJ. het volgende:
@ ElisaB, als ze zo gevallen was had ik er geen foto'van gemaakt, dan wa ik haar gaan helpen.
't Was ook een garpje O+

Heb ik al gezegd dat dit topic leuker wordt als er meer pics komen O-)

Ik vind ze echt geweldig mooi en jullie vind ik geweldig liev O+
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  woensdag 10 november 2010 @ 22:55:25 #94
304638 KarinJ.
droom je leven, leef je droom
pi_88576981
Je wordt op je wenken bedient
De meeste tijd dweilen ze voor de kachel, is niet echt spannend he


Nee ze is niet dood, ze slaapt.


Zo gek had ik nog nooit een kat zien liggen.....
Met op de achtergrond de logeer-hond.


Voor het eerst uit zichzelf op schoot.
Die weegt echt niets als je een kat van meer dan 7 kg gewent bent.

Vanavond moets Mormel ineens dringend naar buiten....ik was even bang dat ze nog meer broertjes-zusjes-neven of nichten zou halen.....pffff het viel gelukkig mee.
wees als een zalm, zwem tegen de stroom in
  woensdag 10 november 2010 @ 23:31:18 #95
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_88578437
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 22:55 schreef KarinJ. het volgende:
Je wordt op je wenken bedient
Je bent geweldig!

Dat die hond ze niet opvreet joh :o Wat een braafje _O-

Geweldig om ze zo voorzichtig te zien genieten O+

En die achterpootjes... ik vind het prachtig_!
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_88578679
Zo met die achterpootjes doet mij denken aan Maru the sliding box cat

pi_88606957
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 23:37 schreef Miendientje het volgende:
Zo met die achterpootjes doet mij denken aan Maru the sliding box cat

Moest ik ook meteen aan denken!
  donderdag 11 november 2010 @ 22:18:27 #98
304638 KarinJ.
droom je leven, leef je droom
pi_88614859
HAha dat is echt leuk!

Ben blij dat die beestjes deze week al binnen zitten, vanochtend was het min 10, dat hadden ze nooit overleeft.
Vandaag weinig tijd voor foto's gehad, morgen maar weer.

De logeer hond heeft zelf katten thuis, en is super opgeleid ......echt de liefste hond die je je wensen kan.

[ Bericht 11% gewijzigd door KarinJ. op 11-11-2010 23:23:06 ]
wees als een zalm, zwem tegen de stroom in
  vrijdag 12 november 2010 @ 16:05:45 #99
304638 KarinJ.
droom je leven, leef je droom
pi_88638590
*O* *O* Het kreng is om !! *O* *O*

Vanmiddag zat ik Boefie te kroelen. Hij zat zo hard te spinnen dat het leek of ie floot.
Mormel kwam kijken wat er aan de hand was. Eerst ging ze in gesprek met Boefie.
Na wat heen en weer gemiauw, vond ze het goed dat ik haar aaide.....en toen brak de weerstand.
Wat heeft ze genoten....ahhhh hier even....ja daar is ook lekker.....mmmmm... en hier....en hier...
( Ik heb er geen foto's van, ik had mijn handen vol :))
Het ijs gebroken. Ze komt nu uit zichzelf op schoot zitten en laat zich aaien....

Het bewijs


Dit is pas genieten


Op de computer zitten moeten we haar nog even afleren.
wees als een zalm, zwem tegen de stroom in
pi_88638639
Ik vind dit zo'n leuk topic hè? O+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')