Veel te vroeg zelfs. Zelfs bij brandstofmotoren is er nog veel ruimte voor ontwikkeling en alle heisa rondom peak oil lijkt af te zwakken. Alleen zijn brandstofcellen wel een troef in handen ten opzichte van het oliekartel. Zolang olie niet als pressiemiddel wordt gebruikt is er niets mis mee om afhankelijk te zijn van een paar landen. Alleen zal om diezelfde reden ook de ontwikkeling niet gestaakt worden van olievervangende technologie. Iets wat kansen kan bieden mijns inziens.quote:Op zondag 7 november 2010 14:18 schreef tony_clifton- het volgende:
Zelf denk ik dat 't te vroeg is voor heel die sector.
Yum is wel een beweeglijk aandeel. Wat vind je van de cijfers? Denk je niet dat ze met een p/e van 22.6 nu vrij duur zijn?quote:Op zondag 7 november 2010 01:00 schreef sitting_elfling het volgende:
Yum! Brands is ook interessant. Als ik met mn aandelen portfolio ga vergroten komen daar Starbucks & Yum! zeker bij. Ook al ben ik dan enorm vertegenwoordigd in food&beverage.
ik denk vooral dat ze een risico zijn omdat ze een Amerikaans bedrijf zijn. Met name in China zou het me niet verbazen als op een gegeven Amerikaanse bedrijven geboycot gaan worden, en daar zijn al bergen alternatieven in de vorm van Chinese kopien van McDonalds en KFC. En de Chinese overheid is ook niet vies van een spelletje buitenlandse bedrijven pesten. Ik geloof niet zo in de groeiplannen op lange termijn, eerlijk gezegd, althans niet voor zover China daar een sleutelrol in speelt.....quote:Op zondag 7 november 2010 14:35 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Yum is wel een beweeglijk aandeel. Wat vind je van de cijfers? Denk je niet dat ze met een p/e van 22.6 nu vrij duur zijn?
Is zeker relevant voor dit topic!quote:Op zondag 7 november 2010 16:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Weet niet of het hier echt thuishoort maar wie weet heeft het morgen wel weer wat invloed op de beurs.
China gaat nu ook portugal helpen met de economische crisis:
http://www.nu.nl/buitenla(...)nomische-crisis.html
Wen Jiabao is de president van China.quote:China zal Portugal steun bieden om de economische crisis door te komen. Dat heeft de Chinese president Hu Jintao zondag gezegd tijdens een staatsbezoek aan Portugal.
TV programma? BB? CNBC? Rtl 7? Computerprogramma? Wat bedoel je?quote:Op maandag 8 november 2010 10:12 schreef Lucas15 het volgende:
Bestaat er een programma waarmee ik de beurs kan volgen?
Dat er bijvoorbeeld een programma is waar je hele tijd naar kunt kijken of je aandelen daalt of stijgt.quote:Op maandag 8 november 2010 10:52 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
TV programma? BB? CNBC? Rtl 7? Computerprogramma? Wat bedoel je?
Ja, sorry ben eene beetje onduidelijk geweest. Ik bedoel software idd.quote:Op maandag 8 november 2010 11:48 schreef Rejected het volgende:
Op de televisiekanalen die sitting_elfling opnoemt is er de hele dag nieuws over financiële markten en de economie ja.
Maar ze vertellen natuurlijk niet precies wat jouw aandelen doen.
Of bedoel je software?
Heel erg liquide in vergelijking met veel andere opties. Da's ook al, heb er niet echt verder naar gekeken aangezien ik direct in de aandelen beleg. Zelfs puts schrijven brengt niet op ivm kosten bij mij.quote:Op maandag 8 november 2010 12:17 schreef Sokz het volgende:
S_E wat denk je van Petrobas t.o.v. andere olies? (Verkapte 'show me je bb grafieken' post)
www.beurs.nlquote:Op maandag 8 november 2010 12:28 schreef Lucas15 het volgende:
[..]
Ja, sorry ben eene beetje onduidelijk geweest. Ik bedoel software idd.
Was een leuke docu. Zoals die 'hippies' leefden, daar zou ik ook wel aan mee kunnen doen. Lekker weer in Californië, alles op de fiets, groenten telen in de tuin. Niks mis mee hoor!quote:Op maandag 8 november 2010 20:15 schreef Arcee het volgende:
TV-tip:California Dreaming 20:58 uur Nederland 2.
Dat heb ik inmiddels ook maar gedaan, ik wacht het antwoord wel af.quote:Op maandag 8 november 2010 21:21 schreef piepeloi55 het volgende:
Als je antwoord klopt en de mail overeenkomt dan wel. Maar waarom niet gewoon het zekere voor het onzekere nemen en lastig doen erover, als je inderdaad die prijsvraag hebt gewonnen gaan ze je die prijs heus wel geven nadat je zekerheid hebt gekregen.
En hij stijgt weer flink, opnieuw bijna op 1,40.quote:Op dinsdag 9 november 2010 10:45 schreef Lemans24 het volgende:
Ja, dat zou een flinke mispeer geweest zijn, als ik gisterenochtend inderdaad long was gegaan op de Euro. Door de stoploss heen zelfs. Vanochtend wel weer goed gegokt, ofwel een score van 3 uit 4.
Het duurt nog wel even voordat ik er een substantieel bedrag aan durf te wagen
Omdat ik verwachtte dat ik dmv stockpicking meer rendement kon maken. Juist door de wat volatielere aandelen te kiezen (meer premie).quote:Op dinsdag 9 november 2010 16:21 schreef JimmyJames het volgende:
@LXIV waarom heb je eigenlijk niet op de index geschreven als je verwachtte dat die binnen een bepaalde range zou blijven?
En ORD heeft ook nog wat goed te maken. ING, AEG, RD, AKZ zijn allemaal winstgevend geworden met opties. Maar die premies zijn relatief laag. Als dus twee andere fondsen de min in duiken dan compenseert het elkaar maar net.quote:Op dinsdag 9 november 2010 16:37 schreef Rejected het volgende:
Heeft hij wel gedaan toch?Alleen was het verlies van BAM net zo groot al die premies.
Wat wil je zien? Ik zoek wel even een plaatje op met de olie tankers waar ze zich nu bevinden.quote:Op maandag 8 november 2010 12:17 schreef Sokz het volgende:
S_E wat denk je van Petrobas t.o.v. andere olies? (Verkapte 'show me je bb grafieken' post)
Dat lijkt me puur toevalquote:Op dinsdag 9 november 2010 17:19 schreef LXIV het volgende:
Al baal ik natuurlijk wel een beetje van de twee slechtste stocks uit de AEX gepakt te hebben. (En daar ook nog relatief veel van geschreven te hebben)
Ja, ja, ja, ja. Mijn vingers ook. Maar de ervaring leert dat dit soort bubbles altijd nog hoger stijgt dan je ooit voor mogelijk had gehouden. En dan is het pak suiker in de kast niet goed genoeg om je shortpositie te dekken.quote:Op dinsdag 9 november 2010 17:25 schreef sitting_elfling het volgende:
Staan er hier nog meer mensen versteld van de bizarre stijgingen in de softe commodities? 80% in 3 maand op suiker.De vingers kriebelen om daar eens de trekker over te halen en short te gaan.
[..]
Wat wil je zien? Ik zoek wel even een plaatje op met de olie tankers waar ze zich nu bevinden.
TomTom heeft natuurlijk een koerssprong (omhoog) van jewelste achter de rug (op positief nieuws). Speculanten die hier in mee gegaan zijn zullen nu het weer rustig is rond TT hun posities wel af aan het bouwen zijn. Effectief heeft TT nog weinig verloren hoorquote:Op dinsdag 9 november 2010 19:36 schreef MuurStraat het volgende:
Het valt me op dat TomTom steeds maar blijft dalen zonder dat er echt berichten komen die een daling zouden verklaren. Hebben jullie enig idee hoe dit komt?
Ik heb persoonlijk het idee dat de TomTom's in de auto een beetje verleden tijd zijn, maar is dat een reden voor 1% beursverlies per dag?
Duidelijk verhaal lijkt mequote:Op dinsdag 9 november 2010 19:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
TomTom heeft natuurlijk een koerssprong (omhoog) van jewelste achter de rug (op positief nieuws). Speculanten die hier in mee gegaan zijn zullen nu het weer rustig is rond TT hun posities wel af aan het bouwen zijn. Effectief heeft TT nog weinig verloren hoor
[ afbeelding ]
TomToms in de auto (als los kastje) zijn inderdaad op hun retour vanwege de concurrentie met iphones e.d. Maar vanwege dat is de koers begin dit jaar al van 12 euro naar 6 euro gedaald. Dat zit dus al in de koers inbegrepen. TT is nu bezig met het inbouwen van systemen in auto's en sluit daar deals mee met autofabrikanten. Ook doen ze alternatieve dingen met verkoop van kaarten, verkoop van verkeersgegevens et cetera. Wat de koers op de korte termijn (2 jaar) gaat doen hangt vooral af van hoe succesvol ze daar in zijn.
Verder is de sensatie wel uit TT verdwenen. Het is nu een vrij solide bedrijf met vrij solide winstcijfers en een niet te gekke K/w verhouding. Eigenlijk een bedrijf waarvan je dividend zou verwachten. Het enige spektakel kun je nog verwachten van een eventuele overname, maar die kans is niet zo groot (er zijn wel gegadigden, daar ligt het niet aan) omdat de bazen van TT, die zelf nog veel aandelen hebben, hier voorlopig niks in zien.
Ik zou nog even wachten. De prijs ontwikkeld zich nog relatief solide aan de long kant.quote:Op dinsdag 9 november 2010 17:25 schreef sitting_elfling het volgende:
Staan er hier nog meer mensen versteld van de bizarre stijgingen in de softe commodities? 80% in 3 maand op suiker.De vingers kriebelen om daar eens de trekker over te halen en short te gaan.
[..]
Wat wil je zien? Ik zoek wel even een plaatje op met de olie tankers waar ze zich nu bevinden.
Never catch a falling knife en never short a jumping stock.quote:Op dinsdag 9 november 2010 21:23 schreef flyguy het volgende:
[..]
Ik zou nog even wachten. De prijs ontwikkeld zich nog relatief solide aan de long kant.
Dus gewoon nog paar sprintertjes long op suiker en zilver doen?quote:Op dinsdag 9 november 2010 21:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Never catch a falling knife en never short a jumping stock.
Of zoiets....
Dat durf ik nou ook weer niet. Voor mij blijft al dat beleggen in commodities sowieso speculeren. Eigenlijk dienen deze markten gewoon voor boeren, fabrikanten e.d. om hun risico's te hedgen en spreiden. Niet voor FOK!-erstjes om op te gokken!quote:Op dinsdag 9 november 2010 21:38 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Dus gewoon nog paar sprintertjes long op suiker en zilver doen?
Die graph van zilverquote:Op dinsdag 9 november 2010 19:20 schreef Dalliance het volgende:
Silver takes off. Zit er nu wel warmpjes bij met m'n calls op zilvermijnen. Alleen jammer dat ik die positie in de VIX van de hand moest doen, dat is uiteindelijk een prijzige verzekering gebleken. Maar better safe than sorry, right?
quote:Op dinsdag 9 november 2010 21:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat durf ik nou ook weer niet. Voor mij blijft al dat beleggen in commodities sowieso speculeren. Eigenlijk dienen deze markten gewoon voor boeren, fabrikanten e.d. om hun risico's te hedgen en spreiden. Niet voor FOK!-erstjes om op te gokken!
Het mag natuurlijk wel, maar ik denk dat de netto-speculant er op verliest. Er is verder niks mis met de situatie dat een boer zeker wil zijn om zijn suiker eind van het jaar op 300 te verkopen en hiervoor een putje koopt (of hoe dat daar ook werkt) om het dan op die prijs te doen. En dat een speculant dat putje verkoopt omdat hij verwacht dat de prijs naar 320 gaat.quote:Op dinsdag 9 november 2010 21:56 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hehe. Ik ben het nog met je eens ook. Dit soort zaken moet gewoon afzijdig worden gehouden zodat er geen enorme speculatie in kan plaats vinden.
Wie is volgens jou dan de grootste veroorzaker van deze enorme stijgingen op dit moment? De stijgingen zijn zo abnormaal dat je met slechts een kleine leverage al tegen enorme winsten aan zit. Wie zit dit constant te stangen?quote:Op dinsdag 9 november 2010 21:58 schreef LXIV het volgende:
Maar ik geloof ook dat enkel ingewijden hieraan structureel kunnen verdienen.
De stijging zelf en de angst voor inflatie natuurlijk in combinatie met een lage rente waardoor het rendement niet eens hoog hoeft te zijn.quote:Op dinsdag 9 november 2010 22:06 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Wie is volgens jou dan de grootste veroorzaker van deze enorme stijgingen op dit moment? De stijgingen zijn zo abnormaal dat je met slechts een kleine leverage al tegen enorme winsten aan zit. Wie zit dit constant te stangen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |