abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88432465
quote:
Op zondag 7 november 2010 14:18 schreef tony_clifton- het volgende:
Zelf denk ik dat 't te vroeg is voor heel die sector.
Veel te vroeg zelfs. Zelfs bij brandstofmotoren is er nog veel ruimte voor ontwikkeling en alle heisa rondom peak oil lijkt af te zwakken. Alleen zijn brandstofcellen wel een troef in handen ten opzichte van het oliekartel. Zolang olie niet als pressiemiddel wordt gebruikt is er niets mis mee om afhankelijk te zijn van een paar landen. Alleen zal om diezelfde reden ook de ontwikkeling niet gestaakt worden van olievervangende technologie. Iets wat kansen kan bieden mijns inziens.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  zondag 7 november 2010 @ 14:35:36 #202
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_88432791
quote:
Op zondag 7 november 2010 01:00 schreef sitting_elfling het volgende:

Yum! Brands is ook interessant. Als ik met mn aandelen portfolio ga vergroten komen daar Starbucks & Yum! zeker bij. Ook al ben ik dan enorm vertegenwoordigd in food&beverage.
Yum is wel een beweeglijk aandeel. Wat vind je van de cijfers? Denk je niet dat ze met een p/e van 22.6 nu vrij duur zijn?
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_88433921
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 14:35 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Yum is wel een beweeglijk aandeel. Wat vind je van de cijfers? Denk je niet dat ze met een p/e van 22.6 nu vrij duur zijn?
ik denk vooral dat ze een risico zijn omdat ze een Amerikaans bedrijf zijn. Met name in China zou het me niet verbazen als op een gegeven Amerikaanse bedrijven geboycot gaan worden, en daar zijn al bergen alternatieven in de vorm van Chinese kopien van McDonalds en KFC. En de Chinese overheid is ook niet vies van een spelletje buitenlandse bedrijven pesten. Ik geloof niet zo in de groeiplannen op lange termijn, eerlijk gezegd, althans niet voor zover China daar een sleutelrol in speelt.....

In India doen ze het werl goed, in de shoppingmalls en bij de spenderende jeugd.
  zondag 7 november 2010 @ 16:17:32 #204
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_88436613
Weet niet of het hier echt thuishoort maar wie weet heeft het morgen wel weer wat invloed op de beurs.

China gaat nu ook portugal helpen met de economische crisis:

http://www.nu.nl/buitenla(...)nomische-crisis.html
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_88439952
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 16:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Weet niet of het hier echt thuishoort maar wie weet heeft het morgen wel weer wat invloed op de beurs.

China gaat nu ook portugal helpen met de economische crisis:

http://www.nu.nl/buitenla(...)nomische-crisis.html
Is zeker relevant voor dit topic! :) Wist het ook nog niet aangezien ik in het weekend wat minder nieuws volg (naast voetbalnieuws :P ).
Lijkt op het eerste gezicht erg behulpzaam, Europa kan de hulp van China zeker wel gebruiken. Dat ze hiermee wat meer macht krijgen in Europa moeten we maar voor lief nemen denk ik.

quote:
China zal Portugal steun bieden om de economische crisis door te komen. Dat heeft de Chinese president Hu Jintao zondag gezegd tijdens een staatsbezoek aan Portugal.
Wen Jiabao is de president van China.

Ook positief dat ze helpen op het gebied van duurzame energie. China heeft erg veel grote fabrikanten van zonnepanelen en in Portugal is er veel zon waardoor grid parity(kosten grijze stroom=kosten groene stroom) snel wordt bereikt of misschien al het geval is. Verder heeft China al de meeste capaciteit ter wereld wat betreft duurzame energie, ze verbruiken ook het meest btw.
pi_88464501
Bestaat er een programma waarmee ik de beurs kan volgen?
pi_88465588
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 10:12 schreef Lucas15 het volgende:
Bestaat er een programma waarmee ik de beurs kan volgen?
TV programma? BB? CNBC? Rtl 7? Computerprogramma? Wat bedoel je?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_88465734
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 10:52 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

TV programma? BB? CNBC? Rtl 7? Computerprogramma? Wat bedoel je?
Dat er bijvoorbeeld een programma is waar je hele tijd naar kunt kijken of je aandelen daalt of stijgt.
pi_88467211
Op de televisiekanalen die sitting_elfling opnoemt is er de hele dag nieuws over financiële markten en de economie ja.
Maar ze vertellen natuurlijk niet precies wat jouw aandelen doen.

Of bedoel je software?
  maandag 8 november 2010 @ 12:16:02 #210
256829 Sokz
Livin' the life
pi_88468140
Lucas @ belegger.nl kun je realtime koersen van AEX/AMX volgen.
  maandag 8 november 2010 @ 12:17:02 #211
256829 Sokz
Livin' the life
pi_88468166
S_E wat denk je van Petrobas t.o.v. andere olies? (Verkapte 'show me je bb grafieken' post) :P
pi_88468533
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 11:48 schreef Rejected het volgende:
Op de televisiekanalen die sitting_elfling opnoemt is er de hele dag nieuws over financiële markten en de economie ja.
Maar ze vertellen natuurlijk niet precies wat jouw aandelen doen.

Of bedoel je software?
Ja, sorry ben eene beetje onduidelijk geweest. Ik bedoel software idd.
pi_88479948
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 12:17 schreef Sokz het volgende:
S_E wat denk je van Petrobas t.o.v. andere olies? (Verkapte 'show me je bb grafieken' post) :P
Heel erg liquide in vergelijking met veel andere opties. Da's ook al, heb er niet echt verder naar gekeken aangezien ik direct in de aandelen beleg. Zelfs puts schrijven brengt niet op ivm kosten bij mij.
pi_88481725
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 12:28 schreef Lucas15 het volgende:

[..]

Ja, sorry ben eene beetje onduidelijk geweest. Ik bedoel software idd.
www.beurs.nl

www.fd.nl
BlaBlaBla
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 8 november 2010 @ 20:15:08 #215
862 Arcee
Look closer
pi_88486785
TV-tip:California Dreaming 20:58 uur Nederland 2.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  maandag 8 november 2010 @ 20:59:54 #216
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_88489150
Een beetje offtopic, maar het gaat over een beursgenoteerd bedrijf ;)

Volgens een ontvangen email heb ik wat gewonnen met een prijsvraag die ik heb ingevuld op een beursstand van een groot IT-bedrijf. In de email (in English, maar dat was de prijsvraag ook) wordt om mijn adresgegevens gevraagd om de prijs op te sturen.

Zouden jullie die info per direct leveren, of eerst vriendelijk een mailtje terugsturen dat je zoiets niet zonder meer vertrouwt? Of kom ik dan heel paranoïde over naar zo'n bedrijf? De persoon die de mail heeft gestuurd, werkt volgens diverse bronnen op internet daadwerkelijk bij het bedrijf waar het om gaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lemans24 op 08-11-2010 22:07:28 ]
pi_88489243
Ik had gewoon mijn gegevens gegeven, of dat verstandig is weet ik niet. :P
pi_88490472
Als je antwoord klopt en de mail overeenkomt dan wel. Maar waarom niet gewoon het zekere voor het onzekere nemen en lastig doen erover, als je inderdaad die prijsvraag hebt gewonnen gaan ze je die prijs heus wel geven nadat je zekerheid hebt gekregen.
pi_88490560
Of die prijsvraag moest over je TAN - codes gaan, dan zou ik er niet aan meewerken.
  maandag 8 november 2010 @ 21:54:06 #220
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_88492688
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 20:15 schreef Arcee het volgende:
TV-tip:California Dreaming 20:58 uur Nederland 2.
Was een leuke docu. Zoals die 'hippies' leefden, daar zou ik ook wel aan mee kunnen doen. Lekker weer in Californië, alles op de fiets, groenten telen in de tuin. Niks mis mee hoor!
The End Times are wild
  maandag 8 november 2010 @ 22:08:46 #221
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_88493566
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 21:21 schreef piepeloi55 het volgende:
Als je antwoord klopt en de mail overeenkomt dan wel. Maar waarom niet gewoon het zekere voor het onzekere nemen en lastig doen erover, als je inderdaad die prijsvraag hebt gewonnen gaan ze je die prijs heus wel geven nadat je zekerheid hebt gekregen.
Dat heb ik inmiddels ook maar gedaan, ik wacht het antwoord wel af.
  dinsdag 9 november 2010 @ 03:55:16 #222
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_88503282
QE2: meer dollars drukken en de koers gaat nog omhoog ook...
The more debt, the better
pi_88506534
Komt door de PIIGS.
  dinsdag 9 november 2010 @ 10:45:54 #224
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_88507249
Ja, dat zou een flinke mispeer geweest zijn, als ik gisterenochtend inderdaad long was gegaan op de Euro. Door de stoploss heen zelfs. Vanochtend wel weer goed gegokt, ofwel een score van 3 uit 4.
Het duurt nog wel even voordat ik er een substantieel bedrag aan durf te wagen :D
  dinsdag 9 november 2010 @ 11:16:00 #225
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_88508206
Het is toch eigenlijk bizar.

De economische vooruitzichten zijn zeer onzeker -> beurs stijgt al maar door.
De risico's op obligaties zijn nu hoog en onzeker -> de risicopremies zijn nog nooit zo laag geweest.

We bubbelen vrolijk verder.
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
  dinsdag 9 november 2010 @ 13:08:04 #226
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_88512215
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 10:45 schreef Lemans24 het volgende:
Ja, dat zou een flinke mispeer geweest zijn, als ik gisterenochtend inderdaad long was gegaan op de Euro. Door de stoploss heen zelfs. Vanochtend wel weer goed gegokt, ofwel een score van 3 uit 4.
Het duurt nog wel even voordat ik er een substantieel bedrag aan durf te wagen :D
En hij stijgt weer flink, opnieuw bijna op 1,40.
Verbaast dat eigenlijk iemand? De val van de dollar wordt immers al jaren voorspeld.
  dinsdag 9 november 2010 @ 15:19:59 #227
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_88517619
Het lijkt toch allemaal wel goed te komen met de BAMMETJES. Een expiratie DEC op 5.06 is voor mij ideaal. Ik vreesde dat we daar een euro onder zouden komen, maar het aandeel beweegt alweer de goede kant op. En dan kan ik die extra volatiliteit ivm tijdpremie enkel waarderen.

Gisteren uitgerekend dat omgerekend voor 68000 euro aan opties (dus gerekend met uitvoeringsprijs) in totaal verloopt in december. (alle aandelen). Een stuiver meer of minder maakt dus wel veel uit!
The End Times are wild
  dinsdag 9 november 2010 @ 16:21:23 #228
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_88519842
@LXIV waarom heb je eigenlijk niet op de index geschreven als je verwachtte dat die binnen een bepaalde range zou blijven?
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_88520503
Heeft hij wel gedaan toch? :) Alleen was het verlies van BAM net zo groot al die premies. :P
pi_88520649
Dat moet wel balen zijn. De index exact te voorspellen en door individuele aandelen toch nog neutraal eindigen. Hoezo had je eigenlijk gekozen voor die aandelen?
  dinsdag 9 november 2010 @ 17:15:16 #231
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_88521993
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 16:21 schreef JimmyJames het volgende:
@LXIV waarom heb je eigenlijk niet op de index geschreven als je verwachtte dat die binnen een bepaalde range zou blijven?
Omdat ik verwachtte dat ik dmv stockpicking meer rendement kon maken. Juist door de wat volatielere aandelen te kiezen (meer premie).
The End Times are wild
  dinsdag 9 november 2010 @ 17:19:47 #232
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_88522150
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 16:37 schreef Rejected het volgende:
Heeft hij wel gedaan toch? :) Alleen was het verlies van BAM net zo groot al die premies. :P
En ORD heeft ook nog wat goed te maken. ING, AEG, RD, AKZ zijn allemaal winstgevend geworden met opties. Maar die premies zijn relatief laag. Als dus twee andere fondsen de min in duiken dan compenseert het elkaar maar net.
Zelfs als je voor een relatief beperkt bedrag opties uitschrijft (dus 50 puts @ 0,50 = 2500 euro) ontstaat er natuurlijk heel veel volatiliteit als het onderliggende aandeel 3 euro daalt. Dan zijn die puts ineens 15000 waard. Dan moet je heel wat spreiding hebben dit weer te compenseren!

Zo zie je maar dat gratis geld niet bestaat en de markt toch efficiënt is en uitmiddelt naar een gemiddeld rendement. Al baal ik natuurlijk wel een beetje van de twee slechtste stocks uit de AEX gepakt te hebben. (En daar ook nog relatief veel van geschreven te hebben)
The End Times are wild
pi_88522338
Staan er hier nog meer mensen versteld van de bizarre stijgingen in de softe commodities? 80% in 3 maand op suiker. :{ De vingers kriebelen om daar eens de trekker over te halen en short te gaan.

quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 12:17 schreef Sokz het volgende:
Wat wil je zien? Ik zoek wel even een plaatje op met de olie tankers waar ze zich nu bevinden.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_88522381
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 17:19 schreef LXIV het volgende:

Al baal ik natuurlijk wel een beetje van de twee slechtste stocks uit de AEX gepakt te hebben. (En daar ook nog relatief veel van geschreven te hebben)
Dat lijkt me puur toeval :P
pi_88526858
Silver takes off. Zit er nu wel warmpjes bij met m'n calls op zilvermijnen. Alleen jammer dat ik die positie in de VIX van de hand moest doen, dat is uiteindelijk een prijzige verzekering gebleken. Maar better safe than sorry, right?
  dinsdag 9 november 2010 @ 19:34:00 #236
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_88527581
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 17:25 schreef sitting_elfling het volgende:
Staan er hier nog meer mensen versteld van de bizarre stijgingen in de softe commodities? 80% in 3 maand op suiker. :{ De vingers kriebelen om daar eens de trekker over te halen en short te gaan.

[..]

Wat wil je zien? Ik zoek wel even een plaatje op met de olie tankers waar ze zich nu bevinden.
Ja, ja, ja, ja. Mijn vingers ook. Maar de ervaring leert dat dit soort bubbles altijd nog hoger stijgt dan je ooit voor mogelijk had gehouden. En dan is het pak suiker in de kast niet goed genoeg om je shortpositie te dekken.
Hetzelfde geld bijv. voor rare earth metals. Ook zo'n mega-stijgingen. En toch durf ik er nog niet aan. Misschien dat ik ze short als ze eenmaal 10-15% onder de top staan. En dan nog een kleine positie.
The End Times are wild
pi_88527715
Het valt me op dat TomTom steeds maar blijft dalen zonder dat er echt berichten komen die een daling zouden verklaren. Hebben jullie enig idee hoe dit komt?

Ik heb persoonlijk het idee dat de TomTom's in de auto een beetje verleden tijd zijn, maar is dat een reden voor 1% beursverlies per dag?
  dinsdag 9 november 2010 @ 19:41:58 #238
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_88528020
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 19:36 schreef MuurStraat het volgende:
Het valt me op dat TomTom steeds maar blijft dalen zonder dat er echt berichten komen die een daling zouden verklaren. Hebben jullie enig idee hoe dit komt?

Ik heb persoonlijk het idee dat de TomTom's in de auto een beetje verleden tijd zijn, maar is dat een reden voor 1% beursverlies per dag?
TomTom heeft natuurlijk een koerssprong (omhoog) van jewelste achter de rug (op positief nieuws). Speculanten die hier in mee gegaan zijn zullen nu het weer rustig is rond TT hun posities wel af aan het bouwen zijn. Effectief heeft TT nog weinig verloren hoor

TomToms in de auto (als los kastje) zijn inderdaad op hun retour vanwege de concurrentie met iphones e.d. Maar vanwege dat is de koers begin dit jaar al van 12 euro naar 6 euro gedaald. Dat zit dus al in de koers inbegrepen. TT is nu bezig met het inbouwen van systemen in auto's en sluit daar deals mee met autofabrikanten. Ook doen ze alternatieve dingen met verkoop van kaarten, verkoop van verkeersgegevens et cetera. Wat de koers op de korte termijn (2 jaar) gaat doen hangt vooral af van hoe succesvol ze daar in zijn.

Verder is de sensatie wel uit TT verdwenen. Het is nu een vrij solide bedrijf met vrij solide winstcijfers en een niet te gekke K/w verhouding. Eigenlijk een bedrijf waarvan je dividend zou verwachten. Het enige spektakel kun je nog verwachten van een eventuele overname, maar die kans is niet zo groot (er zijn wel gegadigden, daar ligt het niet aan) omdat de bazen van TT, die zelf nog veel aandelen hebben, hier voorlopig niks in zien.
The End Times are wild
pi_88528684
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 19:41 schreef LXIV het volgende:

[..]

TomTom heeft natuurlijk een koerssprong (omhoog) van jewelste achter de rug (op positief nieuws). Speculanten die hier in mee gegaan zijn zullen nu het weer rustig is rond TT hun posities wel af aan het bouwen zijn. Effectief heeft TT nog weinig verloren hoor
[ afbeelding ]

TomToms in de auto (als los kastje) zijn inderdaad op hun retour vanwege de concurrentie met iphones e.d. Maar vanwege dat is de koers begin dit jaar al van 12 euro naar 6 euro gedaald. Dat zit dus al in de koers inbegrepen. TT is nu bezig met het inbouwen van systemen in auto's en sluit daar deals mee met autofabrikanten. Ook doen ze alternatieve dingen met verkoop van kaarten, verkoop van verkeersgegevens et cetera. Wat de koers op de korte termijn (2 jaar) gaat doen hangt vooral af van hoe succesvol ze daar in zijn.

Verder is de sensatie wel uit TT verdwenen. Het is nu een vrij solide bedrijf met vrij solide winstcijfers en een niet te gekke K/w verhouding. Eigenlijk een bedrijf waarvan je dividend zou verwachten. Het enige spektakel kun je nog verwachten van een eventuele overname, maar die kans is niet zo groot (er zijn wel gegadigden, daar ligt het niet aan) omdat de bazen van TT, die zelf nog veel aandelen hebben, hier voorlopig niks in zien.
Duidelijk verhaal lijkt me :) Thanks

//edit

Wat zijn nou voor jullie momenten dat je denkt, eens even wat verder kijken naar dat bedrijf of die grondstof oid? Doen jullie dat gebaseerd op nieuwsberichten, onderzoeken jullie gewoon random wat bedrijven per dag? Wat is de trigger? :)
  dinsdag 9 november 2010 @ 21:23:22 #240
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_88532708
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 17:25 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik zou nog even wachten. De prijs ontwikkeld zich nog relatief solide aan de long kant.
The more debt, the better
  dinsdag 9 november 2010 @ 21:24:57 #241
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_88532775
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:23 schreef flyguy het volgende:

[..]

Ik zou nog even wachten. De prijs ontwikkeld zich nog relatief solide aan de long kant.
Never catch a falling knife en never short a jumping stock.

Of zoiets....
The End Times are wild
  dinsdag 9 november 2010 @ 21:38:10 #242
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_88533441
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:24 schreef LXIV het volgende:

[..]

Never catch a falling knife en never short a jumping stock.

Of zoiets....
Dus gewoon nog paar sprintertjes long op suiker en zilver doen?
  dinsdag 9 november 2010 @ 21:46:38 #243
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_88533890
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:38 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Dus gewoon nog paar sprintertjes long op suiker en zilver doen?
Dat durf ik nou ook weer niet. Voor mij blijft al dat beleggen in commodities sowieso speculeren. Eigenlijk dienen deze markten gewoon voor boeren, fabrikanten e.d. om hun risico's te hedgen en spreiden. Niet voor FOK!-erstjes om op te gokken!
The End Times are wild
pi_88533915
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 19:20 schreef Dalliance het volgende:
Silver takes off. Zit er nu wel warmpjes bij met m'n calls op zilvermijnen. Alleen jammer dat ik die positie in de VIX van de hand moest doen, dat is uiteindelijk een prijzige verzekering gebleken. Maar better safe than sorry, right?
Die graph van zilver :')

dinsdag 9 november 2010 @ 21:55:18 #245
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_88534317
Wat verwachten jullie morgen voor ING? Ik verwacht beter dan verwachtte cijfers op het banken, tegenvallende cijfers op het verzekeren maar netto dus beter dan verwacht.
Geen uitspraak over het terugbetalen van de staatslening ivm wachten op een uitspraak van het Europese hof. Lekker wat reserveringen om maar niet aan dividend (waarvan de staat het gros opslokt) te hoeven betalen.
En ondanks dit redelijke positieve nieuws verwacht ik dat de koers terug zal vallen met zo'n 3%.
The End Times are wild
pi_88534397
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:46 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat durf ik nou ook weer niet. Voor mij blijft al dat beleggen in commodities sowieso speculeren. Eigenlijk dienen deze markten gewoon voor boeren, fabrikanten e.d. om hun risico's te hedgen en spreiden. Niet voor FOK!-erstjes om op te gokken!
:P Hehe. Ik ben het nog met je eens ook. Dit soort zaken moet gewoon afzijdig worden gehouden zodat er geen enorme speculatie in kan plaats vinden.
  dinsdag 9 november 2010 @ 21:58:29 #247
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_88534485
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:56 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

:P Hehe. Ik ben het nog met je eens ook. Dit soort zaken moet gewoon afzijdig worden gehouden zodat er geen enorme speculatie in kan plaats vinden.
Het mag natuurlijk wel, maar ik denk dat de netto-speculant er op verliest. Er is verder niks mis met de situatie dat een boer zeker wil zijn om zijn suiker eind van het jaar op 300 te verkopen en hiervoor een putje koopt (of hoe dat daar ook werkt) om het dan op die prijs te doen. En dat een speculant dat putje verkoopt omdat hij verwacht dat de prijs naar 320 gaat.
The End Times are wild
  dinsdag 9 november 2010 @ 21:58:51 #248
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_88534505
Maar ik geloof ook dat enkel ingewijden hieraan structureel kunnen verdienen.
The End Times are wild
pi_88534934
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:58 schreef LXIV het volgende:
Maar ik geloof ook dat enkel ingewijden hieraan structureel kunnen verdienen.
Wie is volgens jou dan de grootste veroorzaker van deze enorme stijgingen op dit moment? De stijgingen zijn zo abnormaal dat je met slechts een kleine leverage al tegen enorme winsten aan zit. Wie zit dit constant te stangen?
  dinsdag 9 november 2010 @ 22:10:11 #250
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_88535123
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 22:06 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Wie is volgens jou dan de grootste veroorzaker van deze enorme stijgingen op dit moment? De stijgingen zijn zo abnormaal dat je met slechts een kleine leverage al tegen enorme winsten aan zit. Wie zit dit constant te stangen?
De stijging zelf en de angst voor inflatie natuurlijk in combinatie met een lage rente waardoor het rendement niet eens hoog hoeft te zijn.
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')