dank, die ga ik dan een keer terugredeneren naar mijn simpele cash flow modelquote:Op donderdag 4 november 2010 23:17 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Het zijn maar 4 termen. rent = rente. bswa = beurswaarde. nom = nominale waarde en rlpt is rente looptijd. Dit is gewoon dezelfde berekening die de krant aanhoudt om het effectief rendement uit te drukken. Overigens zijn er natuurlijk ook minimale yields en maximale yields maar dat hangt allemaal af van de koersen waarop je je rente herinvesteert.
http://beurs.fd.nl/aandelen/amsterdam/aex/quote:Op vrijdag 5 november 2010 00:12 schreef De-Hamster het volgende:
Is er ergens een site waar ik de koersstanden van bepaalden 'aandelenmerken' of hoe dat heet, zoals Royal Dutch Shell, ING, KLM, Aegon, Randstad kan zien van de afgelopen maand tot nu?
Dat kan op www.iex.nl of www.bloomberg.com eenvoudig worden gedaan.quote:Op vrijdag 5 november 2010 00:12 schreef De-Hamster het volgende:
Is er ergens een site waar ik de koersstanden van bepaalden 'aandelenmerken' of hoe dat heet, zoals Royal Dutch Shell, ING, KLM, Aegon, Randstad kan zien van de afgelopen maand tot nu?
Of nog interessanter: de 360 voor het einde van het jaar?quote:Op vrijdag 5 november 2010 09:13 schreef sitting_elfling het volgende:
Tegen de 347 aan. Zal de 350 vallen volgende week?
Hangt van vandaag af denk ik (unemployment rates en pending home sales index).quote:Op vrijdag 5 november 2010 09:13 schreef sitting_elfling het volgende:
Tegen de 347 aan. Zal de 350 vallen volgende week?
Zoveel funny moneyquote:
Ja een gezond bedrijf, maar kunnen ze qua marktaandeel stijgen in Nederland? Ze zitten al overal en ik denk dat Jumbo een groot deel van het marktaandeel gaat afsnoepen. Ik denk niet dat ik goede rendementen kan maken met het Ahold aandeel.quote:Op vrijdag 5 november 2010 12:29 schreef LXIV het volgende:
Wellicht een kut=aandeel maar een goed bedrijf. Niks mis mee in je porto.
Gaat net als McDonald's (in 2003) de groei van het aantal filialen verlagen om meer te investeren in de huidige filialen. Heeft McDonald's geen windeieren gelegd(van $30 in 2003 naar $80 nu).quote:The company also said Thursday that its net income nearly doubled as more people came into its stores and spent more money.
Ik zit er al een poosje over na te denken om Starbucks aan te schaffen. Ik denk een prijs van 32 voordat ik tot aanschaf ga.quote:Op vrijdag 5 november 2010 12:58 schreef Rejected het volgende:
Iemand Starbucks in de portfolio? Dit jaar voor het eerst dividend uitgekeerd en al +29%.
Earnings report gister:
[..]
Gaat net als McDonald's (in 2003) de groei van het aantal filialen verlagen om meer te investeren in de huidige filialen. Heeft McDonald's geen windeieren gelegd(van $30 in 2003 naar $80 nu).
Als er al een stijging gaat komen, lijkt me deze minimaal. Afnemen zal het echter niet snel denk ik. AH heeft een aantal vernieuwingen achter de rug (Denk aan zelfscanners etc.), die vernieuwingen in combinatie met de aangekondigde prijsverlagingen lijken me een goede motivatie om te blijven en eventueel zelfs terug te komen naar de Albert Heijn. Jumbo groeit echter wel heel snel, dus ik weet inderdaad niet of er denderende rendementen voor Ahold aan zitten te komen.quote:Op vrijdag 5 november 2010 12:32 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Ja een gezond bedrijf, maar kunnen ze qua marktaandeel stijgen in Nederland? Ze zitten al overal en ik denk dat Jumbo een groot deel van het marktaandeel gaat afsnoepen. Ik denk niet dat ik goede rendementen kan maken met het Ahold aandeel.
Jumbo moet oppassen dat het zichzelf niet overloopt. Heeft een enorme groei doorgemaakt de afgelopen periode met oa. eigen merk introductie en overname super de boer.quote:Op vrijdag 5 november 2010 14:37 schreef MuurStraat het volgende:
Jumbo groeit echter wel heel snel, dus ik weet inderdaad niet of er denderende rendementen voor Ahold aan zitten te komen.
Ben toevallig dit jaar in Tsjechië op vakantie geweest, en in Praag zie je ook steeds meer Starbucks filialen terug. Overal veel volk, en niet alleen toeristen. Die zaak is flink aan het groeien en ik denk dat dat op de beurs ook wel gaat blijken.quote:Op vrijdag 5 november 2010 14:39 schreef Rejected het volgende:
Hoe is Starbucks in Engeland? Neem aan dat er veel meer filialen zijn dan hier in Nederland(5-7 filialen).
Starbucks Nederland: Vrijwel altijd druk
Starbucks in Maleisië (en ook concurrent coffee bean): Erg rustig.
Op het vliegveld in Hong Kong was het wel druk.
Bron?quote:Op vrijdag 5 november 2010 14:45 schreef Sokz het volgende:
Op elk A-merk maakt Jumbo trouwens verlies.
Is bij heel veel supermarkten tegenwoordig, ik kan zo snel even niet met een bron komen. Maar de echte winst moet van de huismerken komen, daarom staan die tegenwoordig ook beter opgesteld in de winkels (Midden in het schap op ooghoogte etc).quote:Op vrijdag 5 november 2010 15:02 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Bron?
Overigens vind ik veel huismerken van Jumbo beter als de A-merken, maarja smaken verschillen.
Bron = inkooplijsten met consumentenprijs - inkoopprijs. Heb er zelf studentenbaantje ;-)quote:Op vrijdag 5 november 2010 15:02 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Bron?
Overigens vind ik veel huismerken van Jumbo beter als de A-merken, maarja smaken verschillen.
Neigt naar manipulatie.quote:Op vrijdag 5 november 2010 15:13 schreef piepeloi55 het volgende:
Total nonfarm payroll employment increased by 151,000 in October, re-
flecting job gains in mining and a number of service-providing indus-
tries. Private-sector payroll employment rose by 159,000 over the
month; since December 2009, employment in the private sector has risen
by 1.1 million.
bron
Als je het hele rapport leest is de (bubble)werkgelegenheid niet eens zo gek slecht in oktober, vergeleken met wat we de afgelopen jaren gewend zijn. Zowel werkgelegenheid in private sector als het uurloon en de uren per week nemen toe, terwijl de overheidssector constant blijft.
Levert deze logica je uiteindelijk een cent op middels je trades? Indien ja, wat is de kracht achter deze constatering want ik ben zeer benieuwd!quote:Op vrijdag 5 november 2010 18:38 schreef Lemans24 het volgende:
Wat een daling van de euro ineens, bijna 2.5 cent lager dan de top van gisteren. Het lijkt dus tijd te worden om weer long te gaan!
Ik zat exact goed bij de laatste twee correcties (de grote tot 1.26 en de mini-dip tot 1.37). Maar dat was alleen in een schaduwportefeuille, ik heb er namelijk nog geen cent echt geld ingestokenquote:Op vrijdag 5 november 2010 18:48 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Levert deze logica je uiteindelijk een cent op middels je trades? Indien ja, wat is de kracht achter deze constatering want ik ben zeer benieuwd!
Zou het trouwens kunnen dat het lijkt alsof er meer banen zijn bij gekomen omdat werkgevers door het nieuwe zorgstelsel het aantal voltijdwerknemers terugschroeven? Vanaf 27 uur ofzo moeten ze namelijk betalen, dus schroeven ze liever gewoon de uren terug en nemen 2 mensen aan.quote:Op vrijdag 5 november 2010 15:13 schreef piepeloi55 het volgende:
Total nonfarm payroll employment increased by 151,000 in October, re-
flecting job gains in mining and a number of service-providing indus-
tries. Private-sector payroll employment rose by 159,000 over the
month; since December 2009, employment in the private sector has risen
by 1.1 million.
bron
Als je het hele rapport leest is de (bubble)werkgelegenheid niet eens zo gek slecht in oktober, vergeleken met wat we de afgelopen jaren gewend zijn. Zowel werkgelegenheid in private sector als het uurloon en de uren per week nemen toe, terwijl de overheidssector constant blijft.
In de cijfers met banengroei word gekeken naar voltijdbanen. Dat houd in dat als 40 uur werk per week als volledige baan word geteld, 2 mensen met 20 uur per week als 1 voltijdbaan worden geteld. Dat aantal banen (en daarmee uren) word weer gedeeld door de werkende hoeveelheid om te komen tot het gemiddelde uren werk per week. In oktober hebben de werkende net meer gewerkt per week, dus het aan voltijdbanen is gestegen en/of het aantal uren van niet-voltijdbanen.quote:Op vrijdag 5 november 2010 20:51 schreef Boekenwurm het volgende:
Zou het trouwens kunnen dat het lijkt alsof er meer banen zijn bij gekomen omdat werkgevers door het nieuwe zorgstelsel het aantal voltijdwerknemers terugschroeven? Vanaf 27 uur ofzo moeten ze namelijk betalen, dus schroeven ze liever gewoon de uren terug en nemen 2 mensen aan.
Of kijken die cijfers alleen naar full-tijd banen?
Wat vind je trouwens van Yum! Brands?quote:Op vrijdag 5 november 2010 14:10 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik zit er al een poosje over na te denken om Starbucks aan te schaffen. Ik denk een prijs van 32 voordat ik tot aanschaf ga.
Meeste winst zit op de groente en fruit daarom kom je dat altijd groot tegen in het begin.quote:Op vrijdag 5 november 2010 15:26 schreef MuurStraat het volgende:
[..]
Is bij heel veel supermarkten tegenwoordig, ik kan zo snel even niet met een bron komen. Maar de echte winst moet van de huismerken komen, daarom staan die tegenwoordig ook beter opgesteld in de winkels (Midden in het schap op ooghoogte etc).
Tnx Rejected
Yum! Brands is ook interessant. Als ik met mn aandelen portfolio ga vergroten komen daar Starbucks & Yum! zeker bij. Ook al ben ik dan enorm vertegenwoordigd in food&beverage.quote:Op zaterdag 6 november 2010 15:08 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Wat vind je trouwens van Yum! Brands?
Als ik naar Nederland kijk, zou KFC hier makkelijk zijn vestigingen kunnen verdubbelen. En in China zijn ze groter dan McDonalds (http://www.fool.com/inves(...)ay-isnt-chinese.aspx ).
boek een ticket, en ga rondreizen door India, China en ZO Aziequote:Op zondag 7 november 2010 01:20 schreef Skazminko het volgende:
Nou heren, jullie zijn de pro's, waar moet ik mijn monies in investeren? rolay dutch, zeldzame mineralen, misschien een stapeltje goud voordat de bubble barst? Zeg het maar.
quote:Voor de elektrische auto is het eigenlijk derde keer, goede keer. Want honderd jaar geleden reden er al meer elektrische auto's rond dan voertuigen met een verbrandingsmotor. De elektrische auto's werden nadien uit de markt geprijsd door de goedkope olie. De elektrische auto werd een tweede keer geëlektrocuteerd' door General Motors. Het ooit grootste automerk ter wereld presenteerde immers op de autoshow van Los Angeles in 1996, tot verbijstering van velen, een mooie elektrische auto, de EV1 (electric vehicle one). De auto ging in productie. Je kon de auto enkel leasen. Er waren snel meer dan duizend exemplaren verhuurd tegen 500 dollar per maand. De EV1 zag er ook mooi uit. Maar plots kregen alle huurders een aanmaning om hun auto in te leveren. Er bestaat een film waaruit blijkt dat GM de auto's in opleggers naar Arizona stuurde en ze er een voor een in een crunchmachine duwde. De directie ontkende, maar de beelden bewijzen het tegendeel. Velen denken dat GM besliste om de EV1 te doden' omdat het schrik had van de olielobby en vreesde dat het succes van de elektrische auto de toekomst van de rest van het bedrijf zou hypothekeren. Eigen schuld, dikke bult', dacht Serge de Gheldere toen GM twee jaar geleden bijna failliet ging. Het had een technologische voorsprong van vijftien jaar en verkwanselde die.'
Juaaaah ik!!quote:Op zondag 7 november 2010 01:00 schreef sitting_elfling het volgende:
Even een enorm off topic vraagje; zijn er hier studenten van Nederlandse universiteiten die eventueel interesse hebben om met een virtuele trading competitie mee te doen tussen een tig tal universiteiten wereldwijd? Van Februari tot Maart.
[..]
Yum! Brands is ook interessant. Als ik met mn aandelen portfolio ga vergroten komen daar Starbucks & Yum! zeker bij. Ook al ben ik dan enorm vertegenwoordigd in food&beverage.
Accuverbetering is op zich een heel marginale business. Er is namelijk veel concurrentie en de technologie is al in huis. Net zo als de zonnecelboeren elkaar tot het gaatje doodconcurreren gaat het uiteindelijk draaien om de prijs/kwh verhouding. Zelf houd ik mijn aaandacht gefocussed op de introductie van grootschalige brandstofcellen voor zowel transport als powerplants. Met exergetische totaalrendementen van pak'm beet 90% is hier enorm veel toekomst voor. Zo ver ik weet zijn er nog geen plants met brandstofcellen in Nederland en wereldwijd gezien maar een paar. Alleen Siemens houdt zich in Nederland volgens mij bezig met deze technologie voor functionele doeleinden.quote:Op zondag 7 november 2010 11:29 schreef tony_clifton- het volgende:
Ik denk dat Lithium ooit nog big gaat worden. Elektrische auto's enz.
Ms wel nog niet voor direct. Maar soit, ik blijf toch in Umicore (ook al zijn die niet direct in deze sector actief, eerder indirect).
Veel te vroeg zelfs. Zelfs bij brandstofmotoren is er nog veel ruimte voor ontwikkeling en alle heisa rondom peak oil lijkt af te zwakken. Alleen zijn brandstofcellen wel een troef in handen ten opzichte van het oliekartel. Zolang olie niet als pressiemiddel wordt gebruikt is er niets mis mee om afhankelijk te zijn van een paar landen. Alleen zal om diezelfde reden ook de ontwikkeling niet gestaakt worden van olievervangende technologie. Iets wat kansen kan bieden mijns inziens.quote:Op zondag 7 november 2010 14:18 schreef tony_clifton- het volgende:
Zelf denk ik dat 't te vroeg is voor heel die sector.
Yum is wel een beweeglijk aandeel. Wat vind je van de cijfers? Denk je niet dat ze met een p/e van 22.6 nu vrij duur zijn?quote:Op zondag 7 november 2010 01:00 schreef sitting_elfling het volgende:
Yum! Brands is ook interessant. Als ik met mn aandelen portfolio ga vergroten komen daar Starbucks & Yum! zeker bij. Ook al ben ik dan enorm vertegenwoordigd in food&beverage.
ik denk vooral dat ze een risico zijn omdat ze een Amerikaans bedrijf zijn. Met name in China zou het me niet verbazen als op een gegeven Amerikaanse bedrijven geboycot gaan worden, en daar zijn al bergen alternatieven in de vorm van Chinese kopien van McDonalds en KFC. En de Chinese overheid is ook niet vies van een spelletje buitenlandse bedrijven pesten. Ik geloof niet zo in de groeiplannen op lange termijn, eerlijk gezegd, althans niet voor zover China daar een sleutelrol in speelt.....quote:Op zondag 7 november 2010 14:35 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Yum is wel een beweeglijk aandeel. Wat vind je van de cijfers? Denk je niet dat ze met een p/e van 22.6 nu vrij duur zijn?
Is zeker relevant voor dit topic!quote:Op zondag 7 november 2010 16:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Weet niet of het hier echt thuishoort maar wie weet heeft het morgen wel weer wat invloed op de beurs.
China gaat nu ook portugal helpen met de economische crisis:
http://www.nu.nl/buitenla(...)nomische-crisis.html
Wen Jiabao is de president van China.quote:China zal Portugal steun bieden om de economische crisis door te komen. Dat heeft de Chinese president Hu Jintao zondag gezegd tijdens een staatsbezoek aan Portugal.
TV programma? BB? CNBC? Rtl 7? Computerprogramma? Wat bedoel je?quote:Op maandag 8 november 2010 10:12 schreef Lucas15 het volgende:
Bestaat er een programma waarmee ik de beurs kan volgen?
Dat er bijvoorbeeld een programma is waar je hele tijd naar kunt kijken of je aandelen daalt of stijgt.quote:Op maandag 8 november 2010 10:52 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
TV programma? BB? CNBC? Rtl 7? Computerprogramma? Wat bedoel je?
Ja, sorry ben eene beetje onduidelijk geweest. Ik bedoel software idd.quote:Op maandag 8 november 2010 11:48 schreef Rejected het volgende:
Op de televisiekanalen die sitting_elfling opnoemt is er de hele dag nieuws over financiële markten en de economie ja.
Maar ze vertellen natuurlijk niet precies wat jouw aandelen doen.
Of bedoel je software?
Heel erg liquide in vergelijking met veel andere opties. Da's ook al, heb er niet echt verder naar gekeken aangezien ik direct in de aandelen beleg. Zelfs puts schrijven brengt niet op ivm kosten bij mij.quote:Op maandag 8 november 2010 12:17 schreef Sokz het volgende:
S_E wat denk je van Petrobas t.o.v. andere olies? (Verkapte 'show me je bb grafieken' post)
www.beurs.nlquote:Op maandag 8 november 2010 12:28 schreef Lucas15 het volgende:
[..]
Ja, sorry ben eene beetje onduidelijk geweest. Ik bedoel software idd.
Was een leuke docu. Zoals die 'hippies' leefden, daar zou ik ook wel aan mee kunnen doen. Lekker weer in Californië, alles op de fiets, groenten telen in de tuin. Niks mis mee hoor!quote:Op maandag 8 november 2010 20:15 schreef Arcee het volgende:
TV-tip:California Dreaming 20:58 uur Nederland 2.
Dat heb ik inmiddels ook maar gedaan, ik wacht het antwoord wel af.quote:Op maandag 8 november 2010 21:21 schreef piepeloi55 het volgende:
Als je antwoord klopt en de mail overeenkomt dan wel. Maar waarom niet gewoon het zekere voor het onzekere nemen en lastig doen erover, als je inderdaad die prijsvraag hebt gewonnen gaan ze je die prijs heus wel geven nadat je zekerheid hebt gekregen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |