dank, die ga ik dan een keer terugredeneren naar mijn simpele cash flow modelquote:Op donderdag 4 november 2010 23:17 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Het zijn maar 4 termen. rent = rente. bswa = beurswaarde. nom = nominale waarde en rlpt is rente looptijd. Dit is gewoon dezelfde berekening die de krant aanhoudt om het effectief rendement uit te drukken. Overigens zijn er natuurlijk ook minimale yields en maximale yields maar dat hangt allemaal af van de koersen waarop je je rente herinvesteert.
http://beurs.fd.nl/aandelen/amsterdam/aex/quote:Op vrijdag 5 november 2010 00:12 schreef De-Hamster het volgende:
Is er ergens een site waar ik de koersstanden van bepaalden 'aandelenmerken' of hoe dat heet, zoals Royal Dutch Shell, ING, KLM, Aegon, Randstad kan zien van de afgelopen maand tot nu?
Dat kan op www.iex.nl of www.bloomberg.com eenvoudig worden gedaan.quote:Op vrijdag 5 november 2010 00:12 schreef De-Hamster het volgende:
Is er ergens een site waar ik de koersstanden van bepaalden 'aandelenmerken' of hoe dat heet, zoals Royal Dutch Shell, ING, KLM, Aegon, Randstad kan zien van de afgelopen maand tot nu?
Of nog interessanter: de 360 voor het einde van het jaar?quote:Op vrijdag 5 november 2010 09:13 schreef sitting_elfling het volgende:
Tegen de 347 aan. Zal de 350 vallen volgende week?
Hangt van vandaag af denk ik (unemployment rates en pending home sales index).quote:Op vrijdag 5 november 2010 09:13 schreef sitting_elfling het volgende:
Tegen de 347 aan. Zal de 350 vallen volgende week?
Zoveel funny moneyquote:
Ja een gezond bedrijf, maar kunnen ze qua marktaandeel stijgen in Nederland? Ze zitten al overal en ik denk dat Jumbo een groot deel van het marktaandeel gaat afsnoepen. Ik denk niet dat ik goede rendementen kan maken met het Ahold aandeel.quote:Op vrijdag 5 november 2010 12:29 schreef LXIV het volgende:
Wellicht een kut=aandeel maar een goed bedrijf. Niks mis mee in je porto.
Gaat net als McDonald's (in 2003) de groei van het aantal filialen verlagen om meer te investeren in de huidige filialen. Heeft McDonald's geen windeieren gelegd(van $30 in 2003 naar $80 nu).quote:The company also said Thursday that its net income nearly doubled as more people came into its stores and spent more money.
Ik zit er al een poosje over na te denken om Starbucks aan te schaffen. Ik denk een prijs van 32 voordat ik tot aanschaf ga.quote:Op vrijdag 5 november 2010 12:58 schreef Rejected het volgende:
Iemand Starbucks in de portfolio? Dit jaar voor het eerst dividend uitgekeerd en al +29%.
Earnings report gister:
[..]
Gaat net als McDonald's (in 2003) de groei van het aantal filialen verlagen om meer te investeren in de huidige filialen. Heeft McDonald's geen windeieren gelegd(van $30 in 2003 naar $80 nu).
Als er al een stijging gaat komen, lijkt me deze minimaal. Afnemen zal het echter niet snel denk ik. AH heeft een aantal vernieuwingen achter de rug (Denk aan zelfscanners etc.), die vernieuwingen in combinatie met de aangekondigde prijsverlagingen lijken me een goede motivatie om te blijven en eventueel zelfs terug te komen naar de Albert Heijn. Jumbo groeit echter wel heel snel, dus ik weet inderdaad niet of er denderende rendementen voor Ahold aan zitten te komen.quote:Op vrijdag 5 november 2010 12:32 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Ja een gezond bedrijf, maar kunnen ze qua marktaandeel stijgen in Nederland? Ze zitten al overal en ik denk dat Jumbo een groot deel van het marktaandeel gaat afsnoepen. Ik denk niet dat ik goede rendementen kan maken met het Ahold aandeel.
Jumbo moet oppassen dat het zichzelf niet overloopt. Heeft een enorme groei doorgemaakt de afgelopen periode met oa. eigen merk introductie en overname super de boer.quote:Op vrijdag 5 november 2010 14:37 schreef MuurStraat het volgende:
Jumbo groeit echter wel heel snel, dus ik weet inderdaad niet of er denderende rendementen voor Ahold aan zitten te komen.
Ben toevallig dit jaar in Tsjechië op vakantie geweest, en in Praag zie je ook steeds meer Starbucks filialen terug. Overal veel volk, en niet alleen toeristen. Die zaak is flink aan het groeien en ik denk dat dat op de beurs ook wel gaat blijken.quote:Op vrijdag 5 november 2010 14:39 schreef Rejected het volgende:
Hoe is Starbucks in Engeland? Neem aan dat er veel meer filialen zijn dan hier in Nederland(5-7 filialen).
Starbucks Nederland: Vrijwel altijd druk
Starbucks in Maleisië (en ook concurrent coffee bean): Erg rustig.
Op het vliegveld in Hong Kong was het wel druk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |