quote:
Wel jammer dat de tweede een auto met waterschade is en de eerste ook wel wat twijfel opwekt... Hoe dan ook, voor 35k heb je zo'n ding niet rijklaar in NL, hoe leuk dat ook zou zijn.quote:Op donderdag 11 november 2010 15:36 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Kijk dan eens verder dan je neus langer is.. 2 klikjes en je zat op de resultatenlijst:
http://suchen.mobile.de/f(...)s=Cabrio&tabNumber=1
en
http://suchen.mobile.de/f(...)3420524&pageNumber=1
![]()
335i E92![]()
quote:Op donderdag 11 november 2010 19:01 schreef nelisb het volgende:
Banden + velgen opgehaald gisteren.
Ze passen maar heb voor de zekerheid BMW gebeld. Die raden het ten zeerste af.
Dus banden gaan weer terug vanavond naar degene waar ik ze gisteren van heb gekocht.
Morgen worden dezelfde velgen + winterbanden geplaatst.
Heb dus 2 dezelfde sets velgen, prima en makkelijk met wisselen.
Mja, da's een eigen keuze. 65 of 50 scheelt inderdaad nogal, maar als je de 3,5% meerekent op je teller is er weinig aan de hand. Volgens de wet mag het officieel niet, maar ja...quote:Op donderdag 11 november 2010 19:52 schreef nelisb het volgende:
[..]
225/50/17 was het(5 serie zaten ze onder). Passen wel. Maar je omwentelingen etc gaan niet goed. Afwijking op snelheid was ruim 3,5%. BMW raadde mij het ten zeerste af.
Ga dus geen risico's nemen.
Ik snap oprecht niet waarom je originele M3-velgen lelijker maakt door ze goud te spuiten en bovendien ook nog eens onder een E36 gooit waar ze eigenlijk niet onder passen, maar dat zal wel aan mij liggen...quote:Op donderdag 11 november 2010 19:28 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Sorry Haarbal, mijn fout.. (technisch gezien van een gozer die het mij had wijs gemaakt)..
iig, ik heb E46 M3 velgen, origineel. Dat wel.
[ afbeelding ]
Mja, daar waag ik aan te twijfelen. 65 ipv 50 heeft primair invloed op de hoogte van je banden, deinen etc (het ballonbanden-idee), maar de stabiliteit blijft nagenoeg gelijk, vooral als je bandenspanning verder goed is. Qua rijeigenschappen merk je ook dat je met hogere banden rijdt, maar da's niet heel gek en dat weet je als je ze koopt. Voor veiligheid hoeft dat niets uit te maken. Ergens snap ik je redenering wel: je neemt liever het zekere voor het onzekere en in die zin begrijp ik je beslissing 100%, maar ergens bekruipt me ook het gevoel van "wij van WC-eend, adviseren..."quote:Op donderdag 11 november 2010 20:58 schreef nelisb het volgende:
Heb gewoon BMW Nederland gebeld.
Die hebben aan de hand van het kenteken en een nummer in een velg aangegeven dat het niet goed werkt.
De auto rijd er niet goed door en je wordt een gevaar op de weg.
Wie ben ik om BMW Nederland niet te geloven?
Toevoeging;
De rolomtrek word dusdanig vergroot dat dit een zeer nedelige gevolgen heeft voor de rijeigenschappen.
het stabiliteitssysteem ook van slag zijn/raken en niet goed functioneren, omdat deze immers uitgaat van 225/45R17...
De dealer heeft hier niks mee te maken.
Oh noesss.. hang me op! of zoquote:Op vrijdag 12 november 2010 04:28 schreef Mikkie het volgende:
Ik snap oprecht niet waarom je originele M3-velgen lelijker maakt door ze goud te spuiten en bovendien ook nog eens onder een E36 gooit waar ze eigenlijk niet onder passen, maar dat zal wel aan mij liggen...
Coolquote:Op vrijdag 12 november 2010 23:22 schreef nelisb het volgende:
Nieuwe velgen, nieuwe banden en door de wasstraat.
Foto gemaakt met mijn IPhone, vandaar beetje crappy.
[ afbeelding ]
Masterbakquote:Op zaterdag 13 november 2010 10:08 schreef Tarado het volgende:
[ afbeelding ]
Hier een foto van mijn BMW, 740iL 1999, wielen styling 32 18" voor met 235-50, achter met 255-45
Volgende week gaan de winterbanden eronder (16")
enorm gave bak kerel!quote:Op zaterdag 13 november 2010 10:08 schreef Tarado het volgende:
[ afbeelding ]
Hier een foto van mijn BMW, 740iL 1999, wielen styling 32 18" voor met 235-50, achter met 255-45
Volgende week gaan de winterbanden eronder (16")
Ach ja maar dat mag de (rij) pret niet drukkenquote:Op zaterdag 13 november 2010 11:12 schreef Hyperdude het volgende:
Rijden wel.
Wegenbelasting betalen niet.
Ik welquote:Op zaterdag 13 november 2010 10:12 schreef YoshiBignose het volgende:
Masterbak![]()
facelift is nog bruter dan de eerste versie. Volgende topic kom je in de OP, kan nou niet meer editten.
quote:Op zaterdag 13 november 2010 12:39 schreef nelisb het volgende:
Serieus?
Zo'n sticker zoek ik ook nog.
Hoe is het met jouw project...ben je er al een beetje uit over wat je wil wilt gaan doen of blijft het een langdurig verhaal?quote:
Ben weer begonnen met werken, dus ff cash sparen en dat blok kopen..quote:Op zaterdag 13 november 2010 13:38 schreef Charged het volgende:
[..]
Hoe is het met jouw project...ben je er al een beetje uit over wat je wil wilt gaan doen of blijft het een langdurig verhaal?
Ken je prioriteiten,goed om te lezen..ik hoop oprecht dat ik Turq"s projecten Bmw e36 dingetje met lol kan blijven volgen..het ging de goede kant uit,fuck het bashen en maak de juiste keuzes..ik wens je veel succesquote:Op zaterdag 13 november 2010 14:49 schreef Turquaz52 het volgende:
Die witte gaat de deur niet uit.. Beetje slim nadenken en je raad waarom![]()
En mijn huidige baantje is bij een groot bedrijf kwaliteit controleur. Iets als leidinggevende, maar dan puur op het gebied van producten, vind ik iets niet mooi keur ik dan alles af voordat het na de klant toe gaat.![]()
Ik rij momenteel geen auto, doe het eventjes rustig aan.. om de 3 dagen 100 euro tanken zit er niet meer in
Jaa luister, ik trek me van niemand wat aan.. Dan ben ik maar een 'sjonnie' wel tof eigenlijk, ik weet niet waar ik het aan verdien?quote:Op zaterdag 13 november 2010 15:06 schreef Charged het volgende:
[..]
Ken je prioriteiten,goed om te lezen..ik hoop oprecht dat ik Turq"s projecten Bmw e36 dingetje met lol kan blijven volgen..het ging de goede kant uit,fuck het bashen en maak de juiste keuzes..ik wens je veel succes
Wat een teringgrapquote:Gegevens ;
BMW E36 Coupé, 6 cilinder 24v Single Vanos motor.
Automaat
Bouwjaar 26-03-1993
Kilometerstand 169.246km
200pk
Duitse auto, heeft dus nog geen kenteken. Alle complete papieren zitten erbij, zelfs de BPM aangiftepapieren heb ik er bij. Deze mag je compleet overnemen. Dat scheelt je weer gezeur en gereken. Er komt 10 euro bpm bij!
Alle Duitse onderhoudsboekjes aanwezig, auto is altijd in onderhoud geweest bij BMW vakgarages in Keulen (Koln).
De auto heeft ruim 6 jaar stilgestaan in een garage bij een Mevrouw, de auto was van haar man. Maar sinds zijn overlijden heeft de auto alleen maar in de garage gestaan.
Toen heeft de mevrouw de auto te koop aangeboden bij een Duitse handelaar en hier heb ik de auto van overgenomen.
Ik had de auto op een privé terrein neergezet, hier hebben ze de auto flink mishandeld zonder reden.
De motorkap was vernield en de voorbumper gejat, krassen op de auto gezet. Daarom is de auto de opslag in gegaan.
Ik heb toen een gebruikte motorkap gemonteerd en een nieuwe m3 voorbumper aangeschaft. De motorkap moet je nog wel even stellen.
En eigenlijk zou de auto compleet moeten worden overgespoten, dan heb je een echt strakke coupé in je bezit.
Ja eentje van RV (wat hersteld is)quote:Op zaterdag 13 november 2010 17:15 schreef piekartz87 het volgende:
Dat je auto 2x een ongeluk gehad heeft lijkt me wel handig om te vertellen bij zo'n advertentie
Is ie ook.. Zie je iets scheefs dan? Mijn bumper moet alleen vervangen worden en thats it qua front.quote:Op zaterdag 13 november 2010 17:19 schreef Hyperdude het volgende:
Gelukkig zitten dat rechter spatbord en die motorkap er wel netjes recht in gemonteerd.
Nogmaals..:quote:Op zaterdag 13 november 2010 17:26 schreef Charged het volgende:
Misschien dat ik eroverheen gelezen heb maar je achteras/remmen moesten nog aangepast worden?
Bedoelde die Duitse Deuk waar je zelf mee aan kwam zettenquote:Op zaterdag 13 november 2010 19:08 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Is ie ook.. Zie je iets scheefs dan? Mijn bumper moet alleen vervangen worden en thats it qua front.
....
Duitse deuk?quote:Op zaterdag 13 november 2010 19:43 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Bedoelde die Duitse Deuk waar je zelf mee aan kwam zetten
2? Een 316/318i heeft maar 1 nokkenas?quote:Op zondag 14 november 2010 12:11 schreef YoshiBignose het volgende:
Tja goeie vraag. Er zit eentje bij uhmm inlaat en uitlaat dacht ik, .........................
De E30 heeft een eigen foto gekregen. ze vonden het zonde om die met al die zwabberaars op de foto te zettenquote:Op maandag 15 november 2010 08:55 schreef Maharbal het volgende:
Ik geloof dat rechts van die E36 nog een E30 staat. Het gaat immers wel om handling
We hebben het over E46's hoor, check anders even de OP als je niet meer weet welke auto een user heeftquote:Op maandag 15 november 2010 00:00 schreef Turquaz52 het volgende:
huh? das een M44 blok ofwat? wel een DOHC iig..
Bedoelt de persoon hier in kwestie geen E36 M40/M43 blok? Of ben ik nu gigantisch in de war?
Wat ga je met die andere witte doen?quote:Op maandag 15 november 2010 09:02 schreef rival het volgende:
De E30 heeft een eigen foto gekregen. ze vonden het zonde om die met al die zwabberaars op de foto te zetten
Ik heb overigens een andere E30. 318i.
[ afbeelding ]
Ik heb 2 gebruikte 205/45/16 liggen die hebben nog maar 3mm. michelin pilot exalto.. 4 tientjesquote:Op maandag 15 november 2010 09:39 schreef Maharbal het volgende:
Rival, even voor de beeldvorming.
Hoeveel voor 2 goede (desnoods) gebruikte achterbanden? Maten kunnen varieren van 205/45/16 / 215/45/16 / 225/45/16 / 225/40/16 en dat soort dingen, zolang ze maar niet aanlopen met m'n verlaging (-35 mm beide kanten). Ik moet me ff orienteren of ik nog nieuwe banden wil, of dat ik gewoon wacht tot het volgende jaar en ondertussen door blijf rijden op die zwarte velgen met bijbehorende banden...
Die gaat verkocht worden.quote:Op maandag 15 november 2010 09:55 schreef YoshiBignose het volgende:
Wat ga je met die andere witte doen?
3mm is wel wat weinigquote:Op maandag 15 november 2010 10:11 schreef rival het volgende:
[..]
Ik heb 2 gebruikte 205/45/16 liggen die hebben nog maar 3mm. michelin pilot exalto.. 4 tientjes
ik heb die 3 maten verder niet liggen gebruikt....
ik wil wel voor nieuw laten kijken in de computer maar zeg dan ff welke van die maten je wilt
Keep me postedquote:Op maandag 15 november 2010 10:16 schreef rival het volgende:
[..]
Die gaat verkocht worden.
heb hem nog niet op de brug gehad omdat ik mijn tijd in de andere wagens steek.. dus ik kan nog niet met zekerheid zeggen hoe het onderstel precies is. voelt wel oke aan allemaal met rijden
kan wel al wat minpuntjes opnoemen, zit een te kort diff onder, bougiekabels moeten vervangen worden. en de einddemper zal vervangen moeten worden.. hij is niet rot maar het binnenwerk zit los oid. maakt dus een stom geluid...
de apk loopt eind deze maand af, weet dus nog niet precies wat er dan moet gebeuren.. ik hoop dat de apk man em deze week ff bekijkt..
Jawel, motorlampje en handremlampje. Ook ASC lampje ging soms branden na opnieuw starten. Ik kan ook niet met zekerheid zeggen dat het je nokkenassensor is hoor, maar het lijkt wel verdacht veel op wat ik hadquote:Op maandag 15 november 2010 10:27 schreef Bowny het volgende:
Yoshi, toen jij een nieuwe nokkenassensor moest hebben, brandde je motormanagement-lampje ook? Als het goed is wordt dat op de dashboard niet aangegeven als ie kapoet is.
Ja weet ik. die liggen er ook eigenlijk voor een daggie driften oidquote:Op maandag 15 november 2010 10:25 schreef Maharbal het volgende:
[..]
3mm is wel wat weinig. En welke maten ik dan zou willen...hangt er vanaf wat het meest gangbaar is. Ik weet dat 215/45/16 (volgens mij) relatief duur is omdat het zo'n afwijkende maat is. Ik wil gewoon even weten waar ik dan aan moet denken, zodat ik kan beslissen of ik ze dit jaar nog wil. Ik meen me te herinneren dat een bedrijf me ooit heeft gezegd dat ik rond de ¤200 zat inclusief montage, maar weet het merk niet meer.
Ik denk dat ik de stationairklepding eerst ga schoonmaken om te kijken of het wat oplevert. Je leest idd heel veel over de nokkenassensor, maar dit gaat heel vaak gepaard met uitvallende motoren (zoals bij jou). Vandaag had ie weer geen neiging tot afslaan, maar draaide stationair tussen de 900-1050 toeren, alsof de choke continue aan staat.quote:Op maandag 15 november 2010 10:49 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik kan ook niet met zekerheid zeggen dat het je nokkenassensor is hoor, maar het lijkt wel verdacht veel op wat ik hadBeter even laten uitlezen.
Die was te lelijk om op de foto te mogenquote:Op maandag 15 november 2010 08:55 schreef Maharbal het volgende:
Ik geloof dat rechts van die E36 nog een E30 staat. Het gaat immers wel om handling
Vertel mij watquote:Op dinsdag 16 november 2010 23:11 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja, maar als ik zo'n ding zou hebben dan zou het niet lang duren voordat ik of verongeluk of in de cel beland na een achtervolging van de politie.
Was n.a.v. een postquote:Op woensdag 17 november 2010 08:43 schreef Maharbal het volgende:
Ik had zin om te rellen, maar na koffie is die zin weg![]()
Het scheelt natuurlijk al heel wat als je het van jezelf al weetquote:Op dinsdag 16 november 2010 23:11 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja, maar als ik zo'n ding zou hebben dan zou het niet lang duren voordat ik of verongeluk of in de cel beland na een achtervolging van de politie.
Een 1-serie zou ik toch heel gauw inruilen voor een nieuwe Giuliettaquote:Op donderdag 11 november 2010 22:08 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als je een BMW inruilt voor een Alfa, wordt het serieus tijd voor zwaardere pilletjes
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |