abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88268284
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 09:03 schreef Zith het volgende:

Denemarken zei je? Daar bleek verlaging van snelheid (jaren geleden, dus nu gaan ze blijkbaar weer omhoog) juist voor minder ongelukken te zorgen.
[..]

Ik heb er nog een tiental als je er meer wilt.

Maar, zoals Italië verhoogt maximumsnelheid ook al aangeeft, zal dit waarschijnlijk niet helpen in de discussie.
Nee, weet je waarom niet? Omdat je appels en peren niet kunt vergelijken.

Het is leuk dat je allemaal wetenschappelijk onderzoek aanhaalt, maar dat de verkeersituatie in de VS en Israel totaal anders is dan hier. Ook is de kwaliteit van de rijopleiding anders, in de VS krijg je al met een pakje boter je rijbewijs.

Ik ga alleen met je mee als je (west-) Europese landen met elkaar vergelijkt. Dan kan ik je ook uitleggen waarom jouw vergelijking incorrect is. Jij pakt een onderzoek in Denemarken naar de snelheid in "residential areas", wat zoveel betekent als binnen de bebouwde kom. Het kader van deze discussie gaat echter over een verhoging van de snelheid op snelwegen, een compleet ander type weg. Binnen de BBK heb je een compleet ander verkeersbeeld, met fietsers, voetgangers en ander veel langzamer + tegemoetkomend verkeer.

Kan jij mij dan uitleggen hoe jij dat als argument wil aanvoeren dat een snelheidsverhoging op de snelweg zal leiden voor meer ongelukken?
pi_88268919
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 november 2010 22:23 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Dat onderzoek heet 'praktijk'. Voer de max. snelheid van 130 km/u maar in, en je zult zien dat het aantal verkeersdoden daalt.
Die praktijk is voor vele locaties en situaties onderzocht en op basis daarvan is gekeken of het opgestelde model klopt en verdomd daar lijkt het sterk op.

Maar goed ik snap dat je geen inhoudelijke respons hebt, jammer ;(
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_88268973
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 november 2010 22:23 schreef ACT-F het volgende:
Dat onderzoek heet 'praktijk'. Voer de max. snelheid van 130 km/u maar in, en je zult zien dat het aantal verkeersdoden daalt.
Gelukkig is het kabinet er mee bezig. Ik kan niet wachten!
pi_88269058
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 22:36 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Gelukkig is het kabinet er mee bezig. Ik kan niet wachten!
Was het niet vrijheid van de een houdt op wanneer het de vrijheid van een ander aantast (door de dood bijvoorbeeld?)?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_88269177
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 november 2010 22:37 schreef du_ke het volgende:
Was het niet vrijheid van de een houdt op wanneer het de vrijheid van een ander aantast (door de dood bijvoorbeeld?)?
Precies, ik ben er dan ook zeker voor onverantwoord weggedrag te blijven bestraffen. Ik snap overigens de link met de discussie niet helemaal. :')
pi_88269298
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 22:35 schreef du_ke het volgende:

[..]


Die praktijk is voor vele locaties en situaties onderzocht en op basis daarvan is gekeken of het opgestelde model klopt en verdomd daar lijkt het sterk op.

Maar goed ik snap dat je geen inhoudelijke respons hebt, jammer ;(
Maar als een hogere snelheid gelijk zou staan aan meer verkeersdoden, waarom zijn er in Duitsland (vergeleken met West-Europa) dan niet de meeste verkeersdoden?
pi_88269529
Ik denk als je in Nederland overdag 130 km/u wilt rijden dan zul je voornamelijk op de vluchtstrook moeten rijden. S'nachts zou kunnen maar rond die tijd rij ik niet zo vaak. Meestal lig ik dan op m'n nest.
pi_88269593
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 22:45 schreef Antaris het volgende:
Ik denk als je in Nederland overdag 130 km/u wilt rijden dan zul je voornamelijk op de vluchtstrook moeten rijden. S'nachts zou kunnen maar rond die tijd rij ik niet zo vaak. Meestal lig ik dan op m'n nest.
Dan denk je incorrect, mijn ervaring is dat hogere snelheden overdag ook geen probleem zijn in Nederland. Het is allemaal afhankelijk van het tijdstip en het traject waar je onderweg bent.
pi_88269646
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 22:41 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Maar als een hogere snelheid gelijk zou staan aan meer verkeersdoden,
Dat zegt volgens mij niemand. Er is een correlatie tussen hogere snelheid en meer en dodelijker ongelukken. Dat is heel wat anders.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_88269683
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 november 2010 22:39 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..] Ik snap overigens de link met de discussie niet helemaal. :')
Ik had niet anders van je verwacht.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_88269702
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 22:47 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat zegt volgens mij niemand. Er is een correlatie tussen hogere snelheid en meer en dodelijker ongelukken. Dat is heel wat anders.
Nogmaals, als die correlatie zou bestaan, waarom ziet men dat niet terug in de cijfers (Duitsland bovenaan)?
  dinsdag 2 november 2010 @ 22:56:32 #192
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_88270109
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 22:35 schreef du_ke het volgende:
Die praktijk is voor vele locaties en situaties onderzocht en op basis daarvan is gekeken of het opgestelde model klopt en verdomd daar lijkt het sterk op.
Lijkt ja, lijkt.

quote:
Maar goed ik snap dat je geen inhoudelijke respons hebt, jammer ;(
Dat jij geen inhoud ziet wil niet zeggen dat er geen inhoud is. De praktijk heeft uitgewezen dat de snelheidsverhoging van 100 naar 120 km/u op de Nederlandse snelwegen minder verkeersdoden tot gevolg had. Je kunt 1000 theorieën loslaten op een stuk snelweg, maar geen van allen is een vervanger voor de praktijk.

Het is niet voor niets dat je naast natuurkundetheorie ook natuurkundepraktijk krijgt op school. Je theorie zul je moeten staven met de praktijk. Dat jij nooit een correlatie hebt gezien tussen theorie- en praktijklessen is jouw gebrekkige waarneming (daar heb je zojuist ook blijk van gegeven). Voer die 130 km/u maar in, en laten we zien wie er gelijk heeft. Zolang het aantal verkeersdoden daalt, mag de snelheid wat mij betreft net zo hoog worden, totdat het aantal verkeersdoden gestabiliseerd is.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')