abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88128471

Stargate Universe follows the adventures of a present-day, multinational exploration team unable to return to Earth after an evacuation to the Ancient spaceship Destiny, which is traveling in a distant corner of the universe.

Episode 1 - Air (1) : 10/2/2009
Episode 2 - Air (2) : 10/2/2009
Episode 3 - Air (3): 10/9/2009
Episode 4 - Darkness: 10/16/2009
Episode 5 - Ligth: 10/23/2009
Episode 6 - Water: 10/30/2009
Episode 7 - Earth: 11/6/2009
Episode 8 - Time: 11/13/2009
Episode 9 - Life: 11/20/2009
Episode 10 - Justice
Episode 11 - Space
Episode 12 - Divided
Episode 13 - Faith
Episode 14 - Human
Episode 15 - Lost
Episode 16 - Sabotage
Episode 17 - Pain
Episode 18 - Subversion
Episode 19 - Incursion (1)
Episode 20 - Incursion (2)

Stargate Universe - "The only mission is survival."
Stargate Universe #2 - "Zand, veel zand."
Stargate Universe - Deel 3 | Met wormholes, of zo.
Stargate Universe Deel 4 | Between galaxies

Deze OP: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Stargate-Universe
pi_88128869
Misschien in dit deel wat minder negatief zijn? Of is dat teveel gevraagd :')

Ik vind de serie nog steeds harstikke spannend en interessant om te kijken, ook het bespreken van de ep hier op fok is altijd wel leuk, maar 9 van de 10 zijn berichten dat er meer actie moet komen o.i.d..... als je in het 2e seizoen nog niet door hebt dat het geen SGA of SG-1 is, moet je echt niet meer kijken!!
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
pi_88130483
Echt een super show. Goed vs Slecht blijft natuurlijk. Is een VS serie niet waar.

Maar overleven zolang het schip vooruit gaat. Veel tegenslagen, maar ook mooie momentjes.

Alleen die communication stones vind ik een beetje minder. Ik had eerst ook bepaalde gedachten over ST: Voyager in het begin, maar die stones halen dat gelijk weer weg.
Op dinsdag 27 augustus 2013 15:07 schreef KomtTijd... het volgende:
"ik zoek een autootje om boodschappen mee te doen in het dorp, is een bugatti veyron snel genoeg?"
pi_88132305
Net episode 5 gezien. En ja niet echt een topper.
Op dinsdag 27 augustus 2013 15:07 schreef KomtTijd... het volgende:
"ik zoek een autootje om boodschappen mee te doen in het dorp, is een bugatti veyron snel genoeg?"
pi_88133847
Wow, wat een mooie OP trouwens! Die had ik nog niet eens gezien :@
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 12:02:52 #6
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_88136366
Hom pom pom
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
pi_88141238
Is de serie eigenlijk naar dinsdag verplaatst omdat ie niet zo goed liep ofzo?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_88151064
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 09:31 schreef DaFrenk het volgende:
Wow, wat een mooie OP trouwens! Die had ik nog niet eens gezien :@
Maar waar is Eli in de OP ? :)
pi_88153929
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 20:22 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

Maar waar is Eli in de OP ? :)
Als 2e

Edit:
Zonet deed hij het nog :o
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
pi_88166841
de saaiheid valt ook wel mee. Ja er gebeurd minder dan in een Ep SG-1 of Atlantis, maar daar waren de problemen maximaal 3 episodes lang. Terwijl het hier toch echt meer om het doorlopende verhaal gaat. Dus daar moet je je gewoon op instellen. En vanuit die invalshoek is het gewoon een goede serie. Lekker clastrofobisch en benouwd
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
pi_88170810
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 10:59 schreef switchboy het volgende:
de saaiheid valt ook wel mee. Ja er gebeurd minder dan in een Ep SG-1 of Atlantis, maar daar waren de problemen maximaal 3 episodes lang. Terwijl het hier toch echt meer om het doorlopende verhaal gaat. Dus daar moet je je gewoon op instellen. En vanuit die invalshoek is het gewoon een goede serie. Lekker clastrofobisch en benouwd
En toch zou hetw el iets sneller mogen gaan, en iets vaker van dat schip af zou ook niet erg zijn.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_88170863
Toen ze vorige week met die aliens van doen hadden begon mij hartje rap te kloppen, helaas was het van korte duur :{
pi_88177528
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
  zondag 31 oktober 2010 @ 21:46:47 #14
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_88190015
Alweer een mwoah mwoah aflevering.
Jammer, vol met gemiste kansen en steeds voorspelbaarder.
Burnt to the core but not broken
pi_88198170
tvp ~:)

vind het trouwens een goede serie. de onderliggende verhaallijn is natuurlijk dat ze vast zitten op het schip en daar hun leven op moeten bouwen. dus je kunt het niet vergelijken met sg1 of sga vind ik.
pi_88240144
Heb toch nog steeds het idee dat ze niet helemaal weten wat ze willen met deze serie, dat wil echter niet zeggen dat ik het niet leuk vind, integendeel zelfs. Zou het erg jammer vinden als er geen 3de seizoen meer komt.

Voor een serie die misschien ten einde komt aan dit seizoen wordt er bijzonder weinig gedaan om duidelijkheid te scheppen en of iets te doen aan het centrale probleem waar ze meer zitten. In het tempo waarin dingen gebeuren heb ik er een hard hoofd in of er wel iets van een afsluiting komt zonder een 3de seizoen.
pi_88245709
Ik denk dat ze juist wel weten wat ze willen. Daarom hoop ik ook echt dat ze het niet afsluiten indien ze moeten stoppen na dit seizoen. Het lijkt me echt jammer als er een afgeraffeld einde komt aan een serie die zo groots is opgezet. Ik heb het gevoel dat we pas in seizoen drie goed in de mythologie komen. Dus liever geen duidelijkheid (met de mogelijkheid wellicht ooit nog door te kunnen gaan) maar het beste zou natuurlijk zijn niet stoppen :D
pi_88277640
Ik vind de serie echt steeds beter worden. Ik had Young nog wel iets dieper willen zien gaan, echt rock bottom zoals we een totale breakdown van Adama in BSG hebben gezien bijvoorbeeld, dat voegt echt karakter toe, maar dit was niet onaardig. Benieuwd wat we nog gaan zien.
  FOK!fotograaf woensdag 3 november 2010 @ 09:40:14 #19
151126 angel008
pi_88277944
quote:
14s.gif Op woensdag 3 november 2010 09:26 schreef KingOfMars het volgende:
Ik vind de serie echt steeds beter worden. Ik had Young nog wel iets dieper willen zien gaan, echt rock bottom zoals we een totale breakdown van Adama in BSG hebben gezien bijvoorbeeld, dat voegt echt karakter toe, maar dit was niet onaardig. Benieuwd wat we nog gaan zien.
nieuwe aflevering gezien en dit was weer wat meer stargate zoals ik verwachte wel drama erin maar gepaste drama.

en ook young gaat nu diep zoals je zal zien :)

jammer dat rush de spullen heeft gebypassed had hem graag zijn probleem zien resolven..
pi_88278701
Leuke ep. Wordt alleen weleens tijd dat Rush betrapt gaat worden op die stoel tbh...
  woensdag 3 november 2010 @ 10:34:33 #21
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_88279196
"het schip kan doen wat het wil maar ik ben de eindbaas"
When all else fails, you always have delusion.
pi_88282465
Ooooohja, weer even kijken :D

edit: Oh nog niet beschikbaar... saai :P Nog even geduld dus.

[ Bericht 39% gewijzigd door LilDutchPrincess op 03-11-2010 12:31:36 ]
pi_88282469
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 10:34 schreef Mirel het volgende:
"het schip kan doen wat het wil maar ik ben de eindbaas"
[ afbeelding ]
_O_
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 10:13 schreef Henno het volgende:
Leuke ep. Wordt alleen weleens tijd dat Rush betrapt gaat worden op die stoel tbh...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 1% gewijzigd door .aeon op 03-11-2010 13:17:52 ]
pi_88290295
quote:
11s.gif Op woensdag 3 november 2010 12:24 schreef .aeon het volgende:

[..]

_O_
[..]

SPOILER
SPOILER
Vond deze aflevering wel echt leuk :)

Eli eindelijk eens wat actie met die heerlijke dame O+
pi_88301688
MGM heeft faillissement aangevraagd en gaat verder onder Spyglass, maar wilt de Stargate franchise behouden
quote:
Most significantly for Stargate fans, MGM said that it plans to retain all of its assets during the procedures and to raise around $500 million in new capital after emerging from Chapter 11, to fund operations including production of a new slate of films and television series.
http://www.bbc.co.uk/news/business-11657414

Overwegend goed nieuws dus.
pi_88309938
quote:
14s.gif Op woensdag 3 november 2010 09:26 schreef KingOfMars het volgende:
De scene waarin Young weer tot zichzelf kwam en zich weer presenteerbaar maakte deed me heel erg denken aan de scene waarin The Old Man zijn snor afschoor en daarna weer trots door Galactica rondliep.

Greer was flexibel, ik mag hem wel.
You can't have everything. Where would you put it?
- Steven Wright
pi_88320847
quote:
11s.gif Op woensdag 3 november 2010 20:43 schreef .aeon het volgende:
MGM heeft faillissement aangevraagd en gaat verder onder Spyglass, maar wilt de Stargate franchise behouden
[..]

hoe kan dat nu weer dat is toch van sony pictures
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_88330547
Spyglass heeft niks met Sony te maken volgens mij hoor.
pi_88333504
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 23:18 schreef Salamander het volgende:

[..]

Greer was flexibel, ik mag hem wel.
In het begin kon ik die kerel niet uitstaan met z'n stoere gedrag, maar nu was ie goed bezig ja. Oh een probleem in de kantine, het kan even duren :')

quote:
11s.gif Op woensdag 3 november 2010 20:43 schreef .aeon het volgende:
[..]

Zou ook wel stom zijn om het niet te behouden lijkt me, gezien de fanbase die je dan zou verliezen.
pi_88333586
Ik had in het begin iets van :') alwéér een tijdreisscenario, maar het is de eerste aflevering in een tijd waar ik niet in heb doorgespoeld ^O^

al waren er wel wat kromme tenen bij de nerdboy-meets-attractive-female-cliche
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_88350778
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 13:43 schreef .aeon het volgende:
Ik denk dat ze juist wel weten wat ze willen. Daarom hoop ik ook echt dat ze het niet afsluiten indien ze moeten stoppen na dit seizoen. Het lijkt me echt jammer als er een afgeraffeld einde komt aan een serie die zo groots is opgezet. Ik heb het gevoel dat we pas in seizoen drie goed in de mythologie komen. Dus liever geen duidelijkheid (met de mogelijkheid wellicht ooit nog door te kunnen gaan) maar het beste zou natuurlijk zijn niet stoppen :D
Inderdaad, ik denk ook dat ze allang weten wat ze willen. En als we er straks (volgend seizoen oid, als die komt) er helemaal inzitten dat het dan echt heel awesome wordt. :7
Honey, I'm gonna snowball Jackson. - Johnny Cash
pi_88353222
Joseph Mallozzi had op z'n blog al een aantal keren aangegeven dat ze globaal weten waar ze naar toe willen, qua verhaal.
pi_88393548
Ben ik de enige die het verdacht vond dat Ginn van onderwerp veranderde toen Eli dat programma in het geheugen van Destiny ontdekte? Of heb ik dat nu verkeerd gezien?
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
pi_88393772
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 17:43 schreef Henno het volgende:

[..]

In het begin kon ik die kerel niet uitstaan met z'n stoere gedrag, maar nu was ie goed bezig ja. Oh een probleem in de kantine, het kan even duren :')
[..]

Zou ook wel stom zijn om het niet te behouden lijkt me, gezien de fanbase die je dan zou verliezen.
alle downloadende fans :')
pi_88394891
Het grootste gedeelte van de downloadende fans zitten waarschijnlijk in het buitenland, dus hebben toch geen invloed op de ratings.
pi_88395558
Vette serie :) de eerst Stargate serie die ik leuk vind btw... en toevallig ook degene die het meest lijkt op BSG, waar ik redelijk fan van ben.
pi_88395850
Leuke aflevering.
pi_88396018
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 08:16 schreef DaFrenk het volgende:
Ben ik de enige die het verdacht vond dat Ginn van onderwerp veranderde toen Eli dat programma in het geheugen van Destiny ontdekte? Of heb ik dat nu verkeerd gezien?
Nee dat viel mij ook al op! Ik verwachte een beetje dat ze iets ermee te maken had.
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
pi_88396446
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 11:22 schreef metallicattim het volgende:

[..]

Nee dat viel mij ook al op! Ik verwachte een beetje dat ze iets ermee te maken had.
Ja, helemaal omdat ze dus wel al enige kennis van Acient technologie heeft en nu Eli kan gebruiken om Destiny alsnog over te nemen voor de Lucian Alliance. :P
  FOK!fotograaf zondag 7 november 2010 @ 02:11:31 #41
151126 angel008
pi_88423267
net de volgende pagina gevonden..

wiki kijkers

onder de 1 mln kijkers dus.. grote kans dat dit gecanceld gaat worden.. :(
  zondag 7 november 2010 @ 10:08:11 #42
87680 Mirel
pi_88425656
edit

1.2 tot 1.5 zag ik vroeger heel vaak bij de oude Stargates. Gateworld sprak van 'redelijke' cijfers toen. Maar onder de 1 miljoen is wel heel slecht.
pi_88427856
Damn, het worden er met de aflevering minder.... dat moet de schrijvers toch een teken geven dat het niet helemaal werkt hoe ze het doen op dit moment, zou je denken iig. Mensen willen gewoonweg meer actie en sci-fi.
Mensen die echte drama willen zien, kijken liever naar As The World Turns o.i.d. :P
pi_88442463
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 10:08 schreef Mirel het volgende:
edit

1.2 tot 1.5 zag ik vroeger heel vaak bij de oude Stargates. Gateworld sprak van 'redelijke' cijfers toen. Maar onder de 1 miljoen is wel heel slecht.
tja, waarschijnlijk komt het door de verwachtingen van kijkers bij de name stargate, die verwachten elke week een andere planeet via de stargate.

en als de verwachtingen niet uikomen, dan is het blijkbaar het kijken niet waard :{
pi_88443414
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 19:21 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

tja, waarschijnlijk komt het door de verwachtingen van kijkers bij de name stargate, die verwachten elke week een andere planeet via de stargate.

en als de verwachtingen niet uikomen, dan is het blijkbaar het kijken niet waard :{
Dat lijkt me stug, er is ruimschoots vantevoren aangekondigd dat SGU aanzienlijk anders zou zijn dan SG-1 en SGA.
pi_88445099
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 02:11 schreef angel008 het volgende:
net de volgende pagina gevonden..

wiki kijkers

onder de 1 mln kijkers dus.. grote kans dat dit gecanceld gaat worden.. :(
Caprica is al gecanceld. Die idioten begrijpen dat de voornaamste doelgroep jonge mannen meestal de aflevering gewoon van het net afhalen. Dat het ook heel laat wordt uitgezonden is ook niet zo slim idee
pi_88450297
Gezien de aanzienlijke stijging van de Live+7 ratings t.o.v. Live+SD ratings, zou dat wel eens kunnen kloppen.
pi_88450405
Jammer dat voor dit soort series geen markt is kennelijk.

Schieten, tieten en helicopters. Dat moet het kennelijk zijn. Een lang verhaal op het gemak vertellen is te lastig ofzo.

Kutzooi, eerst Caprica, straks SGU. :r.
pi_88542360
Ik kan bijna niet wachten *O*
pi_88545985
jeetje ik denk dat ze de balans tussen actie/drama nu wel gevonden hebben.

en nu ze de bridge hebben gevonden gaat het verhaal ook weer een stuk sneller hoop ik geen vage drops meer en ook daadwerkelijk zien waar ze heengaan.

nu nog destiny verder ''repareren'' en dan ben ik blij :D
pi_88546259
Hele leuke aflevering ^O^
pi_88546344
Toffe episode idd al ben ik persoonlijk wel een beetje T-bag moe. :')
Je suis Charlie Sheen
  woensdag 10 november 2010 @ 10:11:47 #53
87680 Mirel
pi_88546363
Ze hebben de mythologie aardig omhoog geschopt. Nooit gedacht dat ze het boven 'ascended beings' zouden kunnen schoppen.

Top :)
pi_88548298
:o *opzoekt*

;edit
_O- :') red shirt

[ Bericht 51% gewijzigd door Cerbie op 10-11-2010 11:26:20 ]
pi_88550209

SPOILER
pi_88551134
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 11:15 schreef Cerbie het volgende:
:o *opzoekt*

;edit
_O- :') red shirt
hehe ja vond het wel leuk maar gezien het einde van de aflevering heb ik het idee dat ze doodgemaakt word :P (wat dan weer jammer is want ik zag wel een goeie rol in haar)
pi_88551807
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 12:39 schreef angel008 het volgende:

[..]

hehe ja vond het wel leuk maar gezien het einde van de aflevering heb ik het idee dat ze doodgemaakt word :P (wat dan weer jammer is want ik zag wel een goeie rol in haar)
Ik hoop dat ze er nog wel even inblijft.

Sowieso dat ze geen bewaker om zich heen had, zeker na dat incidentje op de gang.
pi_88551862
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 12:58 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Ik hoop dat ze er nog wel even inblijft.

Sowieso dat ze geen bewaker om zich heen had, zeker na dat incidentje op de gang.
dat die gast kan rondlopen zonder bewaking is ook een raar iets (en het feit dat ie in prison break speelde en ik elke keer aan de handzaag actie moet denken helpt ookniet) die gast straalt pure evil uit :D
pi_88552256
SPOILER
pi_88552306
Waar is Adama als je hem nodig hebt, die had de Lucian Alliance meteen geairlocked
pi_88552317
quote:
6s.gif Op woensdag 10 november 2010 13:12 schreef Cerbie het volgende:
Waar is Adama als je hem nodig hebt, die had de Lucian Alliance meteen geairlocked
_O-
pi_88553966
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 13:00 schreef angel008 het volgende:

[..]

dat die gast kan rondlopen zonder bewaking is ook een raar iets (en het feit dat ie in prison break speelde en ik elke keer aan de handzaag actie moet denken helpt ookniet) die gast straalt pure evil uit :D
mee eens waarom staat greer hem niet op te wachten
  woensdag 10 november 2010 @ 13:58:33 #63
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_88554547
Fucking cliffhangers ;(
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
  woensdag 10 november 2010 @ 14:11:46 #64
87680 Mirel
pi_88555108
Zou kunnen dat Greer het heeft gezien en wacht totdat hij iets probeert bij die meid, en hem op dat moment dan pakt. Dan hebben ze reden om drastische maatregelen te nemen. Eli zou het er mee eens zijn.
pi_88557013
Die lul idd airlocken BSG style :D
pi_88557349
tja ze hebben al een deel achtergelaten op een planeet toch of hebben ze die weer terug gehaald ?
pi_88565834
Goede aflevering,

SPOILER

[ Bericht 24% gewijzigd door Johnny Blaze op 10-11-2010 19:40:49 ]
pi_88565938
Thnx

[ Bericht 98% gewijzigd door BartK. op 10-11-2010 19:41:04 ]
pi_88566474
Done, en als jij de post ff niet quote :P
pi_88566781
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 19:01 schreef BartK. het volgende:

[..]

Doe anders maar in spoilers..
Bedankt voor de quote :')
pi_88566947
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 19:01 schreef BartK. het volgende:

[..]

Doe anders maar in spoilers..
:')
pi_88567575
Ja, dat was inderdaad niet zo heel handig van mij.
pi_88571624
Vanochtend gekeken, ik vond het wel een leuke aflevering! Alleen jammer dat er voor de rest niks spannends met het alien schip is gebeurd. Misschien horen we daar volgende aflevering van, maar het zou leuk zijn geweest dat ze daar wat meer over te weten zijn gekomen. Of op zijn minst een nieuwe shuttle zodat ze niet zo debiel tussen de schepen heen en weer moeten springen.
pi_88576408
Het andere schip was waarschijnlijk alleen een plot device en daar zullen we denk ik niks meer van zien. Mooi dat ze nu controle over het schip hebben, met zijn allen dus niet Rush in zijn eentje.

Het verhaal over de missie van Destiny deed me denken aan Contact, het boek dan. Dat gaat wat verder dan de film voor degenen die `m gezien hebben. Daar gaat het ook over verborgen boodschappen in bijvoorbeeld Pi als je maar ver genoeg doorzoekt achter de komma.

Wat mij betreft gaan ze goed zo met de serie.
You can't have everything. Where would you put it?
- Steven Wright
pi_88578295
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 22:42 schreef Salamander het volgende:
Het andere schip was waarschijnlijk alleen een plot device en daar zullen we denk ik niks meer van zien. Mooi dat ze nu controle over het schip hebben, met zijn allen dus niet Rush in zijn eentje.

Het verhaal over de missie van Destiny deed me denken aan Contact, het boek dan. Dat gaat wat verder dan de film voor degenen die `m gezien hebben. Daar gaat het ook over verborgen boodschappen in bijvoorbeeld Pi als je maar ver genoeg doorzoekt achter de komma.

Wat mij betreft gaan ze goed zo met de serie.
SPOILER
  woensdag 10 november 2010 @ 23:56:27 #76
87680 Mirel
pi_88579417
Ik vond het leuk dat in het schip Young z'n hoofd stootte. Het was vast niks maar ik vond het interessant dat ze een shot hadden waarin je zijn hand op de knoppen zag drukken. Waren kleine knoppen. De ronde vormen en bovengenoemde dingen deden mij denken aan Asgard. Is het 100% zeker niet. Waren die Telford aliens klein? Ja hè?
  woensdag 10 november 2010 @ 23:58:50 #77
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_88579499
ik snap echt niet dat mensen hier met plezier naar kunnen kijken; als groot Atlantis fan heb ik het een stuk of 8 afleveringen intermitterend geprobeerd, maar ben afgehaakt, omdat je feitelijk gewoon naar as the world turns in een ruimteschip zit te kijken.

het concept is zó goed (oerschip dat stargates zaait), maar dan verneuken ze het in de uitvoering. :{
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_88580669
Ik vond Atlantis juist de minste reeks, en vind SGU heel tof. Komt wat mij betreft veel volwassener over, zeker qua filmstijl. Soort van Sci-Fi Noir á la BSG. Ik houd wel van wat diepgang in een serie. Juist omdat SG1 en SGA bijna allemaal standalone episodes waren die je in principe kon volgen zonder de rest te hebben gezien, ben ik blij dat ze nu iets anders doen.
pi_88580846
Ik vind SG1 (t/m 7, 8t/m10 hadden ze beter SG:Command kunnen noemen) nog steeds verreweg de beste van de drie.
pi_88582602
Ik heb juist het omgekeerde. Vind SGU met afstand de beste SG serie. De twee voorlopers vind ik veel te kinderlijk/kinderachtig. Maar ik was ook meer een BSG fan. :)
pi_88582981
quote:
5s.gif Op woensdag 10 november 2010 23:58 schreef dr.dunno het volgende:
ik snap echt niet dat mensen hier met plezier naar kunnen kijken; als groot Atlantis fan heb ik het een stuk of 8 afleveringen intermitterend geprobeerd, maar ben afgehaakt, omdat je feitelijk gewoon naar as the world turns in een ruimteschip zit te kijken.

het concept is zó goed (oerschip dat stargates zaait), maar dan verneuken ze het in de uitvoering. :{
As the world turns is een soap en hoe je het ook wend of keert, SGU is geen soap. Dus wat jij zegt klopt niet.
pi_88583139
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 07:25 schreef Johnny Blaze het volgende:

[..]

As the world turns is een soap en hoe je het ook wend of keert, SGU is geen soap. Dus wat jij zegt klopt niet.
ik moet je hier ongelijk geven..

het eerste seizoen was weldegelijk een soap....

pas de laatste 2 afleveringen beginnen echt stargate waardig te zijn..
pi_88583253
quote:

Het is dus geen oerschip dat stargates zaait al zijn ze er inmiddels wel één tegen gekomen.

Verder is het soapgehalte helemaal niet het probleem, ze hadden het alleen jonger en meer edgy moeten maken..

:D

SPOILER
Je suis Charlie Sheen
pi_88587066
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 03:26 schreef nikk het volgende:
Ik heb juist het omgekeerde. Vind SGU met afstand de beste SG serie. De twee voorlopers vind ik veel te kinderlijk/kinderachtig. Maar ik was ook meer een BSG fan. :)
Ik heb BSG al meerdere malen helemaal gezien, maar de drama van SG:U is toch niet helemaal my cup of tea :P
  donderdag 11 november 2010 @ 11:19:25 #85
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_88587695
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 10:11 schreef NotYou het volgende:
Ik heb hetzelfde probleem :')
Maar vette aflevering en een mooi vooruitzicht dat 'grote doel'. Al rammelt het een beetje kan ik iedereen als astrofysicus vertellen :P. Maar meestal klopt het allemaal redelijk dus ik wacht nog even af :)

En die rooie is echt hot, maar die relatie met Eli is wel wat met de haren er bij gesleept...
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  donderdag 11 november 2010 @ 11:23:41 #86
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_88587857
quote:

Smaken verschillen. ik vond Atlantis een halfzachte SG1 rehash. Nog een keer zo'n serie zou echt dramatisch zijn geweest.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_88587892
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 10:11 schreef NotYou het volgende:
Oh god, hij zit ook al in de meest recente Criminal Minds. Driemaal raden wat voor rol. :')
Je suis Charlie Sheen
pi_88588135
T-bag = Simeon? :@
pi_88588891
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 11:29 schreef Cerbie het volgende:
T-bag = Simeon? :@
Yep a.k.a. Robert Knepper

Je suis Charlie Sheen
pi_88598585
Ik vind Tbag ook niet echt in het verhaal passen... Die hele Lucian order slaat eigenlijk nergens op. En die wisten wel hoe ze op het schip moesten komen, waarom de rest dat niet kan heb ik even gemist.

Sowieso, lucian alliance? Ik heb SG1 nog niet helemaal afgekeken, komt dat nog ergens? Of is dat compleet uit de lucht gegrepen.

Wel een toffe aflevering, maakt het toch nog weer de moeite waard om te blijven kijken. Misschien hadden ze de serie alleen geen Stargate moeten noemen, maar Destiny ofzo.
pi_88599663
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 16:08 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Ik vind Tbag ook niet echt in het verhaal passen... Die hele Lucian order slaat eigenlijk nergens op. En die wisten wel hoe ze op het schip moesten komen, waarom de rest dat niet kan heb ik even gemist.

Sowieso, lucian alliance? Ik heb SG1 nog niet helemaal afgekeken, komt dat nog ergens? Of is dat compleet uit de lucht gegrepen.
eens. en die komen nog. ;)
pi_88599815
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 16:37 schreef dawg het volgende:

[..]

eens. en die komen nog. ;)
Ah mijn favoriete SG expert :P thanks. Moet ik em toch maar weer aanzetten. Goede bezigheid met dit vieze weer.
pi_88600318
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 16:41 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Ah mijn favoriete SG expert :P thanks. Moet ik em toch maar weer aanzetten. Goede bezigheid met dit vieze weer.
inderdaad kutweer. waar zit je nu? 6 nog of 7 inmiddels? :P
pi_88600439
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 16:56 schreef dawg het volgende:

[..]

inderdaad kutweer. waar zit je nu? 6 nog of 7 inmiddels? :P
seizoen 7 dvd 5... bijna 8 dus al :)
pi_88600862
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 17:00 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

seizoen 7 dvd 5... bijna 8 dus al :)
ahh ok. vanaf 8 wordt het wat minder, vind ik dan. maar je schiet goed op ;)

ik vond trouwens de laatste aflevering sgu goed. mooi dat rush nu door de mand is gevallen, duurde toch allemaal een beetje lang.
pi_88602637
Vanaf 8 verdient het de naam SG-1 niet meer :P
pi_88604495
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 07:50 schreef angel008 het volgende:

[..]

ik moet je hier ongelijk geven..

het eerste seizoen was weldegelijk een soap....

pas de laatste 2 afleveringen beginnen echt stargate waardig te zijn..
Nee, jij doelt waarschijnlijk op de hoeveelheid drama, maar drama is niet hetzelfde als een soap.
pi_88604747
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 11:03 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Ik heb BSG al meerdere malen helemaal gezien, maar de drama van SG:U is toch niet helemaal my cup of tea :P
Hoewel SGU nog potentieel heeft vind ik eigenlijk dat je t niet eens in dezelfde zin mag noemen als BSG. Man, wat een bazenserie was dat. _O_
Je suis Charlie Sheen
pi_88673012
Hmm, kan wel eens boeiend worden, die echte missie van Destiny.
  zondag 14 november 2010 @ 00:42:00 #100
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_88688251
quote:
11s.gif Op donderdag 11 november 2010 00:27 schreef .aeon het volgende:
Ik vond Atlantis juist de minste reeks, en vind SGU heel tof. Komt wat mij betreft veel volwassener over, zeker qua filmstijl. Soort van Sci-Fi Noir á la BSG. Ik houd wel van wat diepgang in een serie. Juist omdat SG1 en SGA bijna allemaal standalone episodes waren die je in principe kon volgen zonder de rest te hebben gezien, ben ik blij dat ze nu iets anders doen.
ho eens, waag het niet BSG (beste scifi serie imho) te vergelijken met dat gedrocht van een SGU (gtst in space).
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')