quote:Dit is inderdaad heel handig, iets wat ik momenteel probeer te maken.Op vrijdag 29 oktober 2010 23:28 schreef Im.Kant. het volgende:
Heb laatst zo'n historische atlas aangeschaft, is erg handig voor dit soort dingen.
dit is een zeer gedetailleerde map met alle stammen en rijken rond 50 na Christus.
quote:Google? Wikipedia?Op vrijdag 29 oktober 2010 22:10 schreef Your_mother_in_law het volgende:
Iemand enig idee waar ik informatie kan vinden over waar deze rijken lagen ten tijde van de Romeinen en ook wat hun hoofdsteden waren?
quote:Inderdaad, de gebieden zijn zeker te doen, maar de hoofdsteden wordt moeilijkOp vrijdag 29 oktober 2010 23:57 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Google? Wikipedia?
Al zal je weinig vinden over de hoofdsteden. De Scythen en Germanen waren nou niet echt wat je georganiseerd kan noemen.
quote:Germanen bestonden dan weer uit verschillende stammen die onderling ook nog eens vochten. Ze waren echter niet zo 'barbaars' als vaak voor wordt gesteld in schoolboekjes. Ze werden vaak geleid door gekozen leiders, maak ook door despoten. Centraal bestuur en bijbehorende hoofdsteden zijn iets van een veel later tijdstip.Op vrijdag 29 oktober 2010 23:57 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Google? Wikipedia?
Al zal je weinig vinden over de hoofdsteden. De Scythen en Germanen waren nou niet echt wat je georganiseerd kan noemen.
quote:Als je naar deze kaart kijkt,Op zaterdag 30 oktober 2010 12:42 schreef Zeroku het volgende:
Ziet er netjes uit, alleen die lijn van de Germaanse stammen richting de Slavische Stammen ziet er wat apart uit evenals die grens van Slavische stammen - Scythia. Kloppen die wel?
Op jouw kaartje maakt geheel Nederland deel uit van het Romeinse Rijk. Ik zou dit even aanpassen. De Rijn vormde immers de noordgrens..quote:[b] Op zaterdag 30 oktober 2010 01:00 schreef Your_mother_in_law het volgende
Zo, best redelijk voor een huiswerkopdracht gemaakt binnen paar uur
Het is volgens mij nogal vergezocht om de Slaven ook een plekje te geven. De Slaven worden traditioneel pas rond de 6e of 7e eeuw als distinctief volk gezien. Rond 117 a.D. waren ze niet meer dan een paar stammen. Zeer zeker beheersten ze niet de Oeral. Een betere benaming voor dat gebied zou iets zijn in de trant van 'Oeralische stammen', zoals op deze kaart.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 01:00 schreef Your_mother_in_law het volgende:
[ afbeelding ]
Op een kaart van Europe is het misschien een heel marginaal verschil, maar rond die tijd volgde de noordgrens toch gewoon de Oude Rijn/limes?quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 01:00 schreef Your_mother_in_law het volgende:
[ afbeelding ]
Dat is echt niet heel Nederland dat rood is hoorquote:Op zondag 31 oktober 2010 01:43 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Op jouw kaartje maakt geheel Nederland deel uit van het Romeinse Rijk. Ik zou dit even aanpassen. De Rijn vormde immers de noordgrens..
Zijn de Romeinen ooit in Noord-Holland geweest dan?quote:Op zondag 31 oktober 2010 13:34 schreef Your_mother_in_law het volgende:
[..]
Dat is echt niet heel Nederland dat rood is hoor
Inderdaad, ik heb even die kaart aangehouden en het gebied opgedeeld tussen de Balto- Slaven en de Oeralische stammen.quote:Op zondag 31 oktober 2010 10:33 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Het is volgens mij nogal vergezocht om de Slaven ook een plekje te geven. De Slaven worden traditioneel pas rond de 6e of 7e eeuw als distinctief volk gezien. Rond 117 a.D. waren ze niet meer dan een paar stammen. Zeer zeker beheersten ze niet de Oeral. Een betere benaming voor dat gebied zou iets zijn in de trant van 'Oeralische stammen', zoals op deze kaart.
Hij heeft noord Nederland toch ook niet ingekleurd ?quote:Op zondag 31 oktober 2010 13:36 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Zijn de Romeinen ooit in Noord-Holland geweest dan?
Fixed.quote:Op zondag 31 oktober 2010 13:43 schreef Monidique het volgende:
Als het toch voor school is, maak er dan meteen 'berberstammen en saharanomaden' van: http://spatiegebruik.nl/
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |