quote:dus ben je het niet "grotendeels eens met Koos". want je hele motivatie verschilt al van die van Koos.Op zaterdag 30 oktober 2010 10:45 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Reactie op je toevoeging: of de PVV blijft bestaan zal me worst zijn,
quote:Kan zijn, maar jij denkt dat de VVD zich zonder de PVV zo naar rechts had laten trekken? Tot op heden ben ik blij met de frisse rechtse wind die door dit land waait, en met mij vele VVD-ers.Op zaterdag 30 oktober 2010 10:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
dat is een tamelijk domme strategie. Als je kijkt naar politieke geschiedenis heeft dat vrijwel altijd het voordeel opgeleverd voor de partner, niet voor de partnernemer
quote:PVV kan ik nauwelijks rechts noemen, conservatief en xenofoob, ja.Op zaterdag 30 oktober 2010 10:48 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Kan zijn, maar jij denkt dat de VVD zich zonder de PVV zo naar rechts had laten trekken? Tot op heden ben ik blij met de frisse rechtse wind die door dit land waait, en met mij vele VVD-ers.
quote:rechts/links gaat niet alleen over economie ...Op zaterdag 30 oktober 2010 10:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
PVV kan ik nauwelijks rechts noemen, conservatief en xenofoob, ja.
quote:Als de problemen die Wilders agendeert adequaat VVD rechts worden aangepakt, wordt Wilders vanzelf overbodig. In die zin heeft Rutte Wilders aardig onschadelijk gemaakt.Op zaterdag 30 oktober 2010 10:47 schreef Klaudias het volgende:
[..]
dus ben je het niet "grotendeels eens met Koos". want je hele motivatie verschilt al van die van Koos.
quote:Law and order, Leitkultur, strenge eisen aan migratie, weg met de soixante huitards: dat is toch best wel rechts (en ook wat Bolkestein twintig jaar terug al allemaal heeft bepleit, maar wat hij er niet doorkreeg...).Op zaterdag 30 oktober 2010 10:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
PVV kan ik nauwelijks rechts noemen, conservatief en xenofoob, ja.
quote:Je hebt wel een goed verhaal hoor, maar het is wel een verhaal vanuit Wilders. Ten eerste had Rutte niet zoveel te kiezen. Ik kom toevallig wel eens in VVD-partijkringen en achterban, en dan gaat het echt niet om de liberale agenda van D66 en GL en hoe goed daar zaken mee te doen zou zijn. Dan gaat het om afkeer van Cohen, van de hippies, van de boomknuffelaars, van het elitaire. Er is een cultuurkloof, mensen voelen zich daar niet bij thuis. Zie ook de rechtse rancune die met name uit het kunst en cultuurbeleid spreekt, zie bijvoorbeeld het afbreken van het 'linkse bolwerk' VROM. Het is bijltjesdag, een strafexpeditie. Er wordt nog niet fysiek op intellectuelen gejaagd, ze worden niet mishandeld, hun brillen vertrapt en hun schrijfgerei vernietigd zoals in China tijdens de culturele revolutie of in het Cambodja van de Rode Khmer, maar er is wel degelijke afkeer en rancune, maar de hardwerkende Nederlander met zijn auto, zijn tv, zijn hypotheekschuld en zijn voorliefde voor oneliners lijkt soms wel de equivalent van de boer volgens Mao.Op vrijdag 29 oktober 2010 18:09 schreef KoosVogels het volgende:
Rutte heeft dit naar mijn idee goed gezien. Hij heeft getracht Wilders de wind uit de zeilen te nemen. Als hij premier was geworden van een PaarsPlus kabinet dan had hij het op moeten nemen tegen de PVV met als gevolg dat de VVD naar alle verwachting een vrije val maakt in de peilingen. Nu is de kans groot dat het tegenovergestelde gebeurt. Rutte kan de tijden van Bolkesteijn doen heen herleven en over een aantal jaar zitting nemen in een nieuwe Paarse coalitie, als de dreiging van de PVV eenmaal is ingedamd.
quote:Het enige wat triest is, is deze posting in dit topic. Ja, je hebt een punt dat de oppositie haar pijlen enkel en alleen op Wilders lijkt te richten en zich daarmee enigszins diskwalificeert. Ik ben daarentegen geen oppositiepartij. Ik maak slechts een analyse.Op zaterdag 30 oktober 2010 10:40 schreef Pietverdriet het volgende:
Weer wordt het allemaal langs de Wildersmeetlat gelegd. Weer heeft men het in relatie tot een onderwerp, in dit geval Rutte over Wilders
Het wordt door Wilders wel goed duidelijk hoeveel incompetentie er rondloopt in het Nederlandse.
Rechters van dat proces tegen hem... Prutsers
De advocaten van de aanklagers.... Prutsers
De aanklagers zelf, wat een kneuzen
De tegenstanders van Wilders in de kamer, wat een incompetentie..
Nog steeds profileert de helft van de kamer, of wellicht nog meer, zich er door dat ze niet Wilders zijn. Daarmee bepaald Wilders het debat en de agenda.
Dat ze zich niet profileren op hun eigen kracht, op hun eigen sterke punten, wekt bij mij sterk de indruk dat ze die niet hebben. Dat ze niet doorhebben dat het enige wat ze bereiken is, Wilders te versterken door hem telkens weer het voordeel te geven van het bepalen van het debat en de agenda laat zien wat voor een lichtgewichten het zijn die zich zuiver door emoties laat leiden.
Triest dit.
Land van blinden is éénoog duidelijk koning.
Als je als politicus wat aan Wilders wil doen moet je het initiatief gaan nemen, de agenda gaan bepalen. Zorg dat het debat gaat over jouw punten waar jij met een oplossing komt, blijf aan de bal en zorg dat je het oplost. Ik val wellicht in herhaling, maar door telkens alleen maar te reageren heb je al verloren.
quote:Uiteraard niet, Bolkestein probeerde het met een beroep op het verstand, en daar is een stuk minder van aanwezig dan van het gevoel, dat heeft iedereen.Op zaterdag 30 oktober 2010 10:54 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Law and order, Leitkultur, strenge eisen aan migratie, weg met de soixante huitards: dat is toch best wel rechts (en ook wat Bolkestein twintig jaar terug al allemaal heeft bepleit, maar wat hij er niet doorkreeg...).
quote:Ach, als het via de onderbuik moet, dan moet het maar via de onderbuik. Uiteindelijk gaat het om resultaat.Op zaterdag 30 oktober 2010 11:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Uiteraard niet, Bolkestein probeerde het met een beroep op het verstand, en daar is een stuk minder van aanwezig dan van het gevoel, dat heeft iedereen.
quote:En wat zou je gewensde resultaat zijn?Op zaterdag 30 oktober 2010 11:12 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ach, als het via de onderbuik moet, dan moet het maar via de onderbuik. Uiteindelijk gaat het om resultaat.
quote:Het enige alternatief was om Wilders openlijk af te stoppen. Iets waar vooral de VVD weinig voor voelde. Niet voor niets stelt Rutte zich zo mild op ten opzichte van Wilders. Hij probeert de rechtse stemmer tevreden te houden. Je hebt gelijk dat Wilders veel macht heeft. Ik weet echter niet of het hem in dank wordt afgenomen als hij zich tegen dit kabinet keert. Mensen houden van een rebel, maar als die rebel de daadkracht van dit kabinet ondermijnt, dan kan zelfs de PVV-achterban gaan mopperen.Op zaterdag 30 oktober 2010 04:34 schreef Elfletterig het volgende:
Wilders onschadelijk gemaakt? Het tegendeel lijkt me eerder waar. Wilders kan zeggen wat hij wil en heeft de macht in handen om het kabinet te laten crashen. Bovendien zijn kiezers hem kennelijk dankbaar wanneer hij GEEN voet bij stuk houdt. Zie AOW-kwestie, zie dubbele nationaliteit van staatssecretarissen... - Wanneer andere partijen draaien, is dat een groot probleem. Wanneer Wilders draait, levert dat juist extra zetels op.
Wilders kan het kabinet laten valleen wanneer hij daar zin in heeft. Gewoon wekelijks de peilingen in de gaten houden en je moment kiezen. Rutte en Verhagen hebben zichzelf afhankelijk gemaakt van Wilders' steun. En tot overmaat van ramp doet de PvdA niks anders dan benadrukken dat Wilders aan de macht is: precies wat twijfelende kiezers in de armen van Wilders drijft.
quote:Weg met de soiaxante huitards en hun postmodernistisch gelul. Daarna mag de economie ook wel op wat rechtsere leest geschoeid worden (staat uitkleden, belasting omlaag, veel meer eigen verantwoordelijkheid), maar dat komt vanzelf als eenmaal de culturele strijd gewonnen is.Op zaterdag 30 oktober 2010 11:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En wat zou je gewensde resultaat zijn?
quote:Waarom is er op cultureel vlak dan geen eigen verantwoordelijkheid volgens jou (lees: niet huilen als er nou eenmaal een paar dingen in de maatschappij veranderen in de loop der tijd)Op zaterdag 30 oktober 2010 11:27 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Weg met de soiaxante huitards en hun postmodernistisch gelul. Daarna mag de economie ook wel op wat rechtsere leest geschoeid worden (staat uitkleden, belasting omlaag, veel meer eigen verantwoordelijkheid), maar dat komt vanzelf als eenmaal de culturele strijd gewonnen is.
quote:Want aan alles in het leven is natuurlijk geld te hangen voor rechtse engerds als jij...Op zaterdag 30 oktober 2010 11:27 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Weg met de soiaxante huitards en hun postmodernistisch gelul. Daarna mag de economie ook wel op wat rechtsere leest geschoeid worden (staat uitkleden, belasting omlaag, veel meer eigen verantwoordelijkheid), maar dat komt vanzelf als eenmaal de culturele strijd gewonnen is.
quote:Dat is een maatschappelijke verandering, die bereik je niet met een regeringOp zaterdag 30 oktober 2010 11:27 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Weg met de soiaxante huitards en hun postmodernistisch gelul.
quote:Nee, dat moet je nu juist doen om er voor te zorgen dat die cultuur verdwijnt.Daarna mag de economie ook wel op wat rechtsere leest geschoeid worden (staat uitkleden, belasting omlaag, veel meer eigen verantwoordelijkheid), maar dat komt vanzelf als eenmaal de culturele strijd gewonnen is.
quote:Als geld niet belangrijk is, waarom wil links dan dat ik zoveel geld afdraag aan sociale lasten en belastingen?Op zaterdag 30 oktober 2010 11:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Want aan alles in het leven is natuurlijk geld te hangen voor rechtse engerds als jij...
quote:Wat? Ben jij noodzakelijk kwaad?
quote:Singapore, is dat niet het land waar je 2 jaar de cel in gaar voor homoseksualiteit?Op zaterdag 30 oktober 2010 11:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is een maatschappelijke verandering, die bereik je niet met een regering
[..]
Nee, dat moet je nu juist doen om er voor te zorgen dat die cultuur verdwijnt.
Het gaat om werk, werk en nog eens werk, economische groei en productiviteitsgroei, het laten lonen van succesvol zijn. Verder dient er eens bij justitie te worden schoongemaakt en de openbare orde worden gehandhaaft. Meer richting model Singapore,
quote:ik ben heel noodzakelijk kwaad ja. Ben nog nooit zo noodzakelijk kwaad geweest.Op zaterdag 30 oktober 2010 11:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat? Ben jij noodzakelijk kwaad?
quote:En dat land dat wereldwijd zo beroemd is om zijn culturele hoogstandjes zoals... ummmm...Op zaterdag 30 oktober 2010 11:47 schreef IHVK het volgende:
[..]
Singapore, is dat niet het land waar je 2 jaar de cel in haar voor homoseksualiteit?
quote:Nee, geld is noodzakelijk kwaad. Overigens betreur ik het dat jullie hebben omgebogen tot een over rechts utopia.Op zaterdag 30 oktober 2010 11:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat? Ben jij noodzakelijk kwaad?
quote:We komen er nooit meer vanafOp zaterdag 30 oktober 2010 11:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je hebt wel een goed verhaal hoor, maar het is wel een verhaal vanuit Wilders. Ten eerste had Rutte niet zoveel te kiezen. Ik kom toevallig wel eens in VVD-partijkringen en achterban, en dan gaat het echt niet om de liberale agenda van D66 en GL en hoe goed daar zaken mee te doen zou zijn. Dan gaat het om afkeer van Cohen, van de hippies, van de boomknuffelaars, van het elitaire. Er is een cultuurkloof, mensen voelen zich daar niet bij thuis. Zie ook de rechtse rancune die met name uit het kunst en cultuurbeleid spreekt, zie bijvoorbeeld het afbreken van het 'linkse bolwerk' VROM. Het is bijltjesdag, een strafexpeditie. Er wordt nog niet fysiek op intellectuelen gejaagd, ze worden niet mishandeld, hun brillen vertrapt en hun schrijfgerei vernietigd zoals in China tijdens de culturele revolutie of in het Cambodja van de Rode Khmer, maar er is wel degelijke afkeer en rancune, maar de hardwerkende Nederlander met zijn auto, zijn tv, zijn hypotheekschuld en zijn voorliefde voor oneliners lijkt soms wel de equivalent van de boer volgens Mao.
Een campagne van tien jaar door de Telegraaf, Elsevier, Wilders, de verdomming gepropageerd door SBS etc, dat heeft allemaal hun uitwerking niet gemist. Het is een haatcampagne en een diepgevoelde afkeer is het resultaat. Terwijl Wilders, met alle ergernissen die hij soms in VVD-kringen opwekt, wel sympathiek wordt gevonden, zeker naarmate mensen meer persoonlijk met hem te maken hebben. Het is een beetje de vervelende lastige puber waar iedereen toch een zwak voor heeft.
En dan hebben we nog de algehele tijdgeest, waarin niet weten, niet willen weten en hard schreeuwen en alleen maar afzeiken als een deugd geldt. Verdomming is de norm. Dat is volgens mij het werkelijke probleem en dat verdwijnt niet met een dreun voor Wilders. Nog niet zo heel lang geleden stond Verdonk nog op 30 zetels in de peilingen waar Wilders nu zo graag naar verwijst. Dat de massa-immigratie al lang en breed gestopt is doet niet meer terzake, elk hoofddoekje werkt als een bevestiging van zijn gelijk. Dat zijn loyaliteit bij Israel ligt en daarvoor uit het buitenland wordt betaald ook niet, dat hij draait als een windvaan ook niet. Ongeveer een kwart van de bevolking staat klaar om als een hersenloze kudde achter degene met de stoerste onzin aan te hollen. Als Wilders succesvol pootje wordt gehaakt, ligt die ruimte er voor een ander. Nu wil ik Wilders niet tekort doen in zijn kwaliteiten als volksmenner, daar is hij briljant in, als hij wordt ontmaskerd is er nog steeds die kwart van de bevolking met een diep verlangen om gemend te worden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |