quote:Op vrijdag 29 oktober 2010 13:17 schreef rubje het volgende:Hey,ff een vraagje aan actief dienden militairen( Rave etc)
Gaan jullie nog in je diensttenue de poort uit als je weekendverlof hebt of gewoon in je burgerkloffie en krijg je weleens op of aanmerkingen van gasten als je in je uniform op straat ergens loopt naar je hoofd toe en hoe reageer je dan daarop?

Dat ligt eraan. Reizen geschiedt volgens onze regels in burger of in barathea (dt).
Ik reis elke dag op en neer in m'n burgerblikkie.
Meestal reis ik dan in een uberchollertenue. Sweatpants, gympies, slobbertrui etc. En smiddags vice versa. Dan boeit het me echt geen fuck hoe ik er uit zie..

Soms bij haast ga ik wel in groen maar trek ik altijd m'n jasje uit, waardoor ik gewoon eruit zie als een burger met een groen of zandkleurig shirtje. Als ik dan thuis ben, of moet tanken dan wel in correct tenue naar buiten.
Reizen in groen wordt tegenwoordig gedoogd, mits correct, maar met OV in groen is een no go.
Ik ben nog nooit in barathea met het ov geweest en daar zit ik ook niet op te wachten. Maar dat terzijde.
En opmerkingen? Soms komt het voor dat je in groen door een dorpje ofzo loopt, maar de meeste mensen intresseert het geen zak. Altijd een paar stoere binkjes die een opmerking willen maken maar ik ben een expert in het toewerpen van dodelijke blikken, dus daar heb ik ook geen last van.
Cobra4: "
Twijfelen aan de kennis van Rave. :')EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip