abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89015185
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 15:44 schreef eriksd het volgende:

[..]

[..]

Ik interpreteer dat ietwat verschillend. Ik lees dat hij nu geen verjaardagen viert en het uitgaansleven links laat liggen en dat de VVD zijn situatie kan verergeren. Dus hij verwijt de liberalen niet dat hij niet kan stappen, wel dat hij straks mogelijk geen fatsoenlijke maaltijd meer kan kopen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 22 november 2010 @ 15:56:34 #152
321876 Cherna
Fuck the System
pi_89015565
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 15:46 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Zo gek is dat toch niet? Dat de uitkering zo laag is dat mensen maar niet meer uitgaan, of op verjaardag, of eten bij vrienden. Dat kost allemaal geld.
Troost je, zelfs met een modaal/boven modaal inkomen tot 40.000 bruto kun je niet veel meer. Dacht je dat ik kon stappen, op vakantie gaan. Dit met een modaal inkomen met een gezin bestaande uit 3 kinderen. En dan leef ik al vlg,s het principe van de jaren 70. Dus eerst sparen dan uitgeven. En de lat komt steeds hoger te liggen. Straks is boven modaal ook aan de beurt als bij ons niets mee te halen valt. Want ook steeds meer ver boven modaal maakt enorme schulden en kan straks naar de voedsel bank. Vraag me niet hoe die schulden kunnen ontstaan met een inkomen ver boven modaal, maar dat is een feit.
Och het gras is bij de buurman altijd groener.

[ Bericht 2% gewijzigd door Cherna op 22-11-2010 16:12:35 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  maandag 22 november 2010 @ 16:27:21 #153
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_89016798
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 15:56 schreef Cherna het volgende:

[..]

Troost je, zelfs met een modaal/boven modaal inkomen tot 40.000 bruto kun je niet veel meer. Dacht je dat ik kon stappen, op vakantie gaan. Dit met een modaal inkomen met een gezin bestaande uit 3 kinderen. En dan leef ik al vlg,s het principe van de jaren 70. Dus eerst sparen dan uitgeven. En de lat komt steeds hoger te liggen. Straks is boven modaal ook aan de beurt als bij ons niets mee te halen valt. Want ook steeds meer ver boven modaal maakt enorme schulden en kan straks naar de voedsel bank. Vraag me niet hoe die schulden kunnen ontstaan met een inkomen ver boven modaal, maar dat is een feit.
Och het gras is bij de buurman altijd groener.
Het is helaas de kromme realiteit. Modaal staat tegenwoordig ook synoniem voor de eindjes aan elkaar knopen of wordt er denigrerend over gesproken met termen als plebs, of gepeupel. Tegenwoordig heeft iedereen een zucht naar erkenning, naar iets beters of hoger, niemand wil met modaal (misschien staan Henk en Ingrid ook voor modaal) geassocieerd worden en dan ga je schulden maken om iets te zijn wat je niet bent.
"Der freie Mensch handelt niemals arglistig, sondern stets aufrichtig."
  maandag 22 november 2010 @ 16:49:11 #154
321876 Cherna
Fuck the System
pi_89017706
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 16:27 schreef Arglist het volgende:

[..]

Het is helaas de kromme realiteit. Modaal staat tegenwoordig ook synoniem voor de eindjes aan elkaar knopen of wordt er denigrerend over gesproken met termen als plebs, of gepeupel. Tegenwoordig heeft iedereen een zucht naar erkenning, naar iets beters of hoger, niemand wil met modaal (misschien staan Henk en Ingrid ook voor modaal) geassocieerd worden en dan ga je schulden maken om iets te zijn wat je niet bent.
Mij maakt dat nog niets uit. Ik hunker niet naar erkenning. Zonder luxe is voor mij geen probleem want dat heeft me nooit geboeid. Dat ik een PC heb met internet is door de studie van mijn kinderen anders had ik dat nog niet eens. Maar waar ik me wel zorgen over maak is dat iemand straks met een modaal of net boven modaal inkomen niet meer een ziektekosten verzekering kan betalen of erger nog een goede pot eten kan bereiden of de kinderen niet meer kan laten studeren.
Het gekke is hoe ouder ik word hoe moeilijker ik kan rondkomen als dit in het tempo blijft gaan zoals het nu gaat. En dan te bedenken dat je nog werkt ook. Niet dat het mij nu slecht gaat, want ik ben tevreden, maar over al die bezuinigingen van dit kabinet maak ik me wel degelijk zorgen.
Wanneer ben je trouwens een winnaar. Alleen dat is voor mij al genoeg om niet VVD/CDA/PVV te stemmen

[ Bericht 4% gewijzigd door Cherna op 22-11-2010 16:58:12 ]
  maandag 22 november 2010 @ 16:57:48 #155
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_89018120
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 16:49 schreef Cherna het volgende:

[..]

Mij maakt dat nog niets uit. Ikm hunker niet naar erkenning. Zonder luxe is voor mij geen probleem want dat heeft me nooit geboeid. Dat ik een PC heb met internet is door de studie van mijn kinderen anders had ik dat nog niet eens. Maar waar ik me wel zorgen over maak is dat iemand straks met een modaal of net boven modaal inkomen niet meer een ziektekosten verzekering kan betalen of erger nog een goede pot eten kan bereiden of de kinderen niet meer kan laten studeren.
Dat luxe jou niets kan schelen is jouw goed recht. Mijn analyse is echter dat mensen die op te grote voet leven straks, of misschien zelfs nu al, niet alleen verantwoordelijk zijn voor hun eigen problemen, maar ook medeverantwoordelijk voor jouw problemen, problemen die jij niet opgezocht hebt, maar toch het slachtoffer van bent geworden. Dat zal ik nooit als eerlijk kunnen bestempelen.
Verder is de tendens van afgeven op het 'volk' en/of met iets hogers/beters geassocieerd willen worden de reden van dit leven. We hebben met zijn alleen een realiteitscheck nodig. De uitgaven/ vaste lasten stijgen disproportioneel met onze inkomens, en dan worden inkomensgroepen met problemen geconfronteerd die ze voorheen niet hadden.
  maandag 22 november 2010 @ 17:03:24 #156
321876 Cherna
Fuck the System
pi_89018359
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 16:57 schreef Arglist het volgende:

[..]

Dat luxe jou niets kan schelen is jouw goed recht. Mijn analyse is echter dat mensen die op te grote voet leven straks, of misschien zelfs nu al, niet alleen verantwoordelijk zijn voor hun eigen problemen, maar ook medeverantwoordelijk voor jouw problemen, problemen die jij niet opgezocht hebt, maar toch het slachtoffer van bent geworden. Dat zal ik nooit als eerlijk kunnen bestempelen.
Verder is de tendens van afgeven op het 'volk' en/of met iets hogers/beters geassocieerd willen worden de reden van dit leven. We hebben met zijn alleen een realiteitscheck nodig. De uitgaven/ vaste lasten stijgen disproportioneel met onze inkomens, en dan worden inkomensgroepen met problemen geconfronteerd die ze voorheen niet hadden.
Dit. Inderdaad soms denk ik wel eens had ik ook maar op te grote voet geleefd, als het dan mis gaat zien we dan wel weer. Maar als het nu mis zou gaan is het des te pijnlijker omdat je altijd geleefd volgens de regels die je in de jaren 50-60 geleerd kreeg dat schijnbaar ook al niet meer gaat helpen om normaal te kunnen genieten.
  maandag 22 november 2010 @ 17:16:30 #157
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_89018831
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 17:03 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dit. Inderdaad soms denk ik wel eens had ik ook maar op te grote voet geleefd, als het dan mis gaat zien we dan wel weer. Maar als het nu mis zou gaan is het des te pijnlijker omdat je altijd geleefd volgens de regels die je in de jaren 50-60 geleerd kreeg dat schijnbaar ook al niet meer gaat helpen om normaal te kunnen genieten.
In Nederland kunnen we ons gelukkig een goed leven veroorloven, maar mensen worden in de laatste jaren in een vroeger stadium met problemen geconfronteerd. Waar je vroeger bezuinigde op secundaire levensbehoeften kom je nu sneller in de knoop met primaire levensbehoeften. Nooit kon iedereen zich hetzelfde veroorloven, dat is ook niet zo raar, maar mensen die vroeger bezuinigden op vakanties, dan maar geen 4 sterren hotel maar een 3, maar voor de rest het prima voor elkaar hadden, komen nu misschien al in de problemen bij incidentele uitgaven zoals een auto die het begeeft, tv die aan vervanging toe is etc. Laat staan dat je met studerende kinderen, een hypotheek, twee auto's, een hond en de hele mik mak nog over zou moeten houden voor wat ontspanning de vorm van uit eten of cultuur in de vorm van het theater. Voor steeds meer en meer mensen is dit niet meer de realiteit die het voorheen wel was. Dit zijn vaak gewoon normale, hardwerkende mensen met een modaal inkomen.

En om in te haken op je vorige post.
Echte winnaars zitten niet in de politiek, maar staan midden in de maatschappij, kritisch, en maken zich zorgen, niet alleen om zichzelf, maar ook om elkaar.

[ Bericht 3% gewijzigd door Arglist op 22-11-2010 17:32:14 ]
  maandag 22 november 2010 @ 17:33:22 #158
321876 Cherna
Fuck the System
pi_89019487
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 17:16 schreef Arglist het volgende:

[..]

In Nederland kunnen we ons gelukkig een goed leven veroorloven, maar mensen worden in de laatste jaren in een vroeger stadium met problemen geconfronteerd. Waar je vroeger bezuinigde op secundaire levensbehoeften kom je nu sneller in de knoop met primaire levensbehoeften. Nooit kon iedereen zich hetzelfde veroorloven, dat is ook niet zo raar, maar mensen die vroeger bezuinigden op vakanties, dan maar geen 4 sterren hotel maar een 3, maar voor de rest het prima voor elkaar hadden, komen nu misschien al in de problemen bij incidentele uitgaven zoals een auto die het begeeft, tv die aan vervanging toe is etc. Laat staan dat je met studerende kinderen, een hypotheek, twee auto's, een hond en de hele mik mak nog over zou moeten houden voor wat ontspanning de vorm van uit eten of cultuur in de vorm van het theater. Voor steeds meer en meer mensen is dit niet meer de realiteit die het voorheen wel was. Dit zijn vaak gewoon normale, hardwerkende mensen met een modaal inkomen.

En om in te haken op je vorige post.
Echte winnaars zitten niet in de politiek, maar staan midden in de maatschappij, kritisch, en maken zich zorgen.
Natuurlijk heb je helemaal gelijk. Nivellering wat misschien goed lijkt vanwege consumptie dat goed is voor de economie blijkt achteraf toch niet geheel te werken. Het verschil tussen arm en rijk is altijd al geweest. Maar door alles gelijk proberen te trekken is de maatschappij zo verhard dat je soms wel eens het idee krijgt hoe dit nog opgelost gaat worden zonder al teveel problemen.
  maandag 22 november 2010 @ 19:47:15 #159
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_89025483
De complot-theoretici zeiden het al. Het is een vooropgezet plan voor de verschuiving van macht/krediet en weelde naar de rijken toe, en om de middenklasse opteheffen. De armen gaan er het eerst aan. Plus er is een roep vanuit de eilte wereld om de wereldbevolking te decimeren via millieu-hobby's en concensus die inspelen op het gevoel van de gemiddelde burger.

Het is toch een feit dat de westerse maatschappij wereldwijd verder de schulden in wordt gelokt door de wereld-bank/IMF tot landen economisch kapotgaan. Waarna IMF en co de schulden herfinancieren via een deal met desbetreffende landen. En al die schuld moet hoe dan ook terug worden betaald (vraag me niet waarom je lucht moet terugbetalen). Wat zorgt voor de inflatie-belasting. En zo nek je de onderklasse steeds verder.

Ik denk dat VVD via slimme propaganda en intespelen op onderbuikgevoelens tot grootste is gemaakt.

[ Bericht 8% gewijzigd door Schenkstroop op 22-11-2010 19:56:49 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')